In de Vier Seizoenen reeks 37 Winter 2024-2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

16 jan 2025, 17:21

Afbeelding

Goede avond iedereen, bbrrr een grijze dag
en de mist wordt weeral dikker :roll:
Echt koud was het niet maar gezellig is anders....
die vochtigheid doet geen goed aan m'n gewrichten :oops:

Voor allen een aangename avond en tot morgen :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

17 jan 2025, 08:09

Afbeelding
ja oma c dat weer is zeker niet goed voor de gewrichten ik voel het ook heel duidelijk .Vandaag in de namiddag huisarts de pijn pleisters hebben gezorgd voor andere klachten erbij .Dus weer afwachten wat hij nu gaat doen .Nu vandaag ook geen blokje rond want de buur moet ergens naartoe tot morgen .Ben enorm blij dat hij het verder regelmatig doet .Zelfs als hij heel laat moet werken staat hij nog hier om even buiten te gaan .Ene viervoeter heeft spijt dat de sneeuw weg is die lag daar graag in de rollen .Ze is wel de jongste van de drie hier .Nu liggen ze nog alle drie in dromenland .Denk wel dat een viervoeter ook kan dromen want als je hun bezig zie in hun slaap .Dat bewegen ze en af en toe een blaf of grom .En de kleinste ga graag in de grootste mand liggen .Heb hier 5 manden staan voor hun drie en ook nog de zetel en bed dus keuze genoeg hebben ze .Soms is het toch komiek als ze alle drie in de grootste mand liggen .Dicht bij elkaar gerold en de kleinste tussen de twee .En ieder heeft een aparte slaaphouding de ene met poten omhoog op de rug de andere ligt dan met haar kop op de rand van de mand .De andere ligt meestal met haar snuit tussen de voorste poten .Maar ook mooi om te zien hoe ze afkomen als ik hun eten klaar maakt dan zitten ze alle drie naast mekaar hun snuit af te likken tot als hun eten neer gezet is .Ze hebben ieder hun eetbak en zullen niet aan een andere beginnen .Maar ja ik heb er steun en plezier aan .Ook de gevleugelde zijn hier nu hun ochtend concert aan geven daar heb ik ook plezier aan om hen bezig te zien .Geniet van jullie dag groetje

clive

17 jan 2025, 08:27

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Niet veel te vertellen hier. Dadelijk de 2 benedenverdiepingen beginnen te stofzuigen en daarna te dweilen met een flinke scheut Dettol in mijn poetswater. Dat ruikt altijd zo fris, vind ik. Moet me een beetje haasten wat htet dweilen van de keuken en de living betreft, want moet om 12:45H bij de manicure zijn. Als ik daarvan thuiskom is het gelijkvloers aan de beurt. En heb nog een mini wasmachine te draaien. Heb wel nog van gisteren een grote strijk, maar die is voor vanavond als ik niet te moe ben en anders is hij voor morgenochtend. Ben toch wel tevreden met mijn nieuwe strijkplank. Ik laat ze plat als ik t- shirts enz. strijk en blaas ze op als ik tere spulletjes te strijken heb. Handig. En ik kan met deze plank ook behoorlijk sneller strijken.
Matice ligt, ondanks dat wij beiden in de living zijn, nog boven te slapen in zijn comfy mand. Denk soms dat hij de één of de andere zware job heeft. Toen ik eens tegen zijn DA zei, dat ik vond dat hij zo vaak moe was en dat ik daar een beetje ongerust in was, zei de DA tegen mij, dat hij niet moe is, maar ontzettend lui.
En ik moet toegeven dat hij echt wel veel powernapkes doet door de dag. Behalve als het ongeveer tijd is om met hem te gaan wandelen, dan is hij klaarwakker :D ;
Zo, ik ga eraan beginnen. Manlief werkt van hier uit en zei dat hij mij wel naar de manicure brengt, het is weer vochtig buiten en dan heeft hij niet graag dat ik buiten fiets of te voet ga, hij vindt dat ( terecht) slecht voor mijn longen.

Zo, ik wens iedereen een mooie vrijdag. Maak het binnen gezellig en kijk maar niet teveel naar buiten.
Liefs en een dikke warme knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C

17 jan 2025, 09:29

Afbeelding

Goedemorgen iedereen, weeral vrijdag wat gaat het rap :roll:
Een fijne dag, niet "te" koud, geen wind wat nevelig
alle vuile lucht blijft zo hangen.... :roll:
Voor iedereen een aangename dag, verzorg jezelf goed
en wees voorzichtig, hier zie je veel maskertjes lopen
maar dat is goed, zo beschermen we elkaar :?

Muddy Maddy

17 jan 2025, 10:12

Goeie morgen seizoentjes,

Gisteren naar Brugge en we passeerden een opticien. Ik naar binnen om te vragen of ze oogmetingen deden. Natuurlijk. Ventje die het dringenst is moest mee naar de kamer waar ge voor reuzengrote apparaten zit. Wel heel wat anders dan bij de opticien op 't hoekje maar het meisje had het zelf op de oude apparaten geleerd zei ze. Toen pas kon er een lachje af. Verder was ze heel serieus. Ze begint met de meting en ineens zegt ze: 'k ga moeten stoppen, 't machien geeft aan dat ik u naar de oogarts moet sturen. U heeft mogelijk een begin van cararact. Tsja en de wachttijd in AZ Oostende is meer dan een jaar! zeg ik erop. Dat was geen probleem: zij werken samen met vele oogartsen en indien nodig mogen ze een klant zenden. Nu vond zij dat het nodig was en op 3 februari mag ventje naar ene die een praktijk aan Duin & Zee heeft. En waar ventje te voet naartoe kan.

Lopend naar de auto, want we waren al bij An geweest en ik heb geen body maar een half korset! tot onder de borsten, mocht er een ingewerkte bh in het kleed zitten, zegt ventje: dat was een goed idee van je. Eerlijk gezegd, ik mocht de maandag zeggen bel voor een afspraak tegen vrijdag was dat nog niet gebeurd en ik begon dat een beetje beu te worden.

Volgende week donderdag komen ze Rika onderhouden. 't wordt een drukke week. Maandag naar de kapster thuisblijven voor dat onderhoud en vrijdag dan eerst moeder halen om naar het restaurant te gaan. Vandaag rijdt Mia haar naar 't gemeenteplein en de andere twee komen af per bus. ze keren dan weer met de bus want het opstappen gaat ginder makkelijker. Ik heb hier heel veel problemen als ik een bus wil nemen. De tram is een betere oplossing.

Met veel tijd te verliezen en dat mistig weer niet om schoenen gaan kijken. Das voor een volgende keer. Ventje zal er waarschijnlijk ook nodig hebben. En waarschijnlijk een nieuwe broek ook.

We hebben huisarrest voor volwassenen. Gisteren onderschepte die van Post Nl ons toen we weggingen. Hij had met veel moeite zich erdoor gewrongen want wij stonden allemaal juist en iemand van een andere straat veegde daar zijn andersgekleurde voeten aan. Hij vroeg of we wisten van wie die auto was en ik haalde mijn schouders op. Carolien mag daar een oplossing voor bedenken want het initatief kwam van haar.

Zo, Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Helena van Troje

17 jan 2025, 12:54

Goede middag allen.

Gezellig die beestenboel daar bij jou Bekske.
Ik moest glimlachen om de beschrijving van hun slaaphoudingen.
Clive niet veel te vertellen, maar ik heb toch veel gelezen.
Oma-C inderdaad slechte luchtkwaliteit.
Desondanks wonen hier toch veel hoogbejaarde mensen in onze buurt.
Vandaag boven gestofzuigd en afgestoft.
Het is me iets te koud om de ruiten te kuisen die poets weer eens overgeslagen heeft.
Ik ga daar eens de uren van de bus voor opzoeken.
Ik ben dat stilaan beu dat ze maar drie uur werkt en vier uur opschrijft.
Ik ga De Lijn dat vierde uur aanrekenen denk ik...
Ik heb ontdekt dat ze bij haar thuis een halte heeft en rechtstreeks naar hier rijdt.
Nu ik de uren van de bus weet zal ze toch terug van acht tot twaalf komen vrees ik...

Zo, deze namiddag gaan we nog wat verder breien.
Een mens kan eeuwig poetsen.

Fijne dag nog iedereen

anjelierken

17 jan 2025, 15:09

Afbeelding

Hallo iedereen,

Net terug van een wandeling in het bos, even een frisse neus gaan halen. Het was heel rustig , we liepen er bijna alleen. Hebben veel vogels gezien, anders zie ik er daar nooit 1. Ook een Vlaamse gaai gezien, is een mooie vogel.
Nu ligt Spaanse woef te slapen, ja, na zo'n wandeling is dat nodig.

Verder is het hier heel rustig. Als het koud is, zie je weinig mensen, niemand komt buiten.

Morgen ga ik een dagje op stap met beste vriendin. We doen dat 2x per jaar. Goed aankleden zal de boodschap zijn. Hopelijk is het niet glad morgenochtend, want het is een eindje rijden.

Tot de volgende keer iedereen.

Oma-C

17 jan 2025, 15:52

Afbeelding

Goede namiddag alweer bijna 4u maar mijn
poetswerk is gedaan, en broodje gebakken
het ruikt hier weer heerlijk :wink:
Even een goede bijna avond zeggen en tot morgen
ik kwam net iets uit de vriezer halen om straks te eten
een koteletje voor bij de spitskool van gisteren
ik had een portie die te groot was dus genoeg nog voor vandaag

Voor later slaapwel allemaal, ik ga seffens afsluiten
en wat rusten, werk is klaar voor vandaag.... tot morgen :)

Bekske

18 jan 2025, 09:00

Afbeelding
snel dit posten want de er worden hier weer twee vandaag onder handen genomen .Hun kapster komt hen weer netjes maken het is gemakkelijk zo aan huis .Want ik heb geen vervoer en ze komt toch van heel stukje verder naar hier .Dat zal haar derde keer zijn dat ze komt dan .Ja het zal fris zijn daarna voor hen maar ze hebben hun warme pull om aan te doen als ze een blokje rond gaan .Nu ziet ik hun ogen niet goed door hun lang haar dat er voor een stukje voor hang .Als ze gedaan zijn zie ik beter welke snuit ze trekken en hoe hun ogen vol kapoenenstreken zitten .Heb graag dat ze regelmatig gedaan worden .WIJ LATEN TOCH OOK ONS HAAR KNIPPEN ENZ .Dus wens ik iedereen een deugddoende weekend groetje

Oma-C

18 jan 2025, 09:03

Afbeelding

Goedemorgen allemaal, :wink:
Hier nog donker maar droog...........
of het koud is weet ik nog niet
ik ben nog niet buiten geweest.
wasje draait en de vaatwasser ook
en het brood is klaar om gebakken te worden
Ik ben dus al even bezig geweest

Verder een rustig weekend voor iedereen
Maak er het beste van.
en sterkte aan wie het kan gebruiken :roll:

mariajohanna

18 jan 2025, 12:54

Fijne middag iedereen,

Moet het even 'kwijt' .......
De 'gezondheid, ' van manlief laat het even 'afweten' ......
Ik ga gewoon niet meer een tijdje hier komen, wou het even laten weten....
Sorry hoor ..........

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot...... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive

18 jan 2025, 14:03

Afbeelding

Goedemiddag Seizoentjes,

MJ, ik schrik van jouw bericht. Als ik iets voor jou kan betekenen, zeggen hoor.

Anjelier, ik wens jou en jouw vriendin een leuke dag. Het is wel koud, maar het regent tenminste niet. Geniet ervan.

Laat opgestaan vandaag , het was 09:00H. Manlief lag niet meer in bed en ook Matice zijn mand was leeg. Me vlug wat verzorgd en naar de living gewandeld. Daar zag ik manlief liggen op de zetel met een plaidje over hem en Matice lag te slapen op zijn schaap. Liet ze beiden liggen en ben terug naar boven gegaan om badje te nemen en dan heb ik maar meteen alles daar al gedaan, slaap- en badkamer opgeruimd, bed opgemaakt en die 2 ruimtes gestofzuigd. Ben dan naar de benedenverdieping gegaan en heb ook daar meteen alles gestofzuigd. Toen ik dan terug naar de living ging, waren beiden wakker. De vaatwasser leeggemaakt en mijn boeket bloemen uit de vaas gehaald, die wat bij geknipt en vers water gegeven, ze zien er nog steeds mooi uit. Dan de keuken opgeruimd, want ik had de bloemen in de keuken gedaan.
Zetel van manlief opgeruimd en plaidje terug opgeplooid en op zijn plaats gelegd. Terwijl manlief zich ging douchen , de living en de keuken gestofzuigd. De theelichtjes vervangen, dadelijk nog een grote kaars gaan zetten en deze laten branden. Die moet normaal 9 dagen branden. Zet die wel op een heel veilige plaats waar Matice echt niet aankan, ook niet als hij bij zijn speelgoed gooit.
Manlief is terug van boodschappen en bijna alles staat al op zijn plaats.

We gaan dadelijk nog even wandelen met Matice en dan moeten we nog even naar een andere winkel voor een paar dingen die er niet bij waren. En daarna maken we er een rustige zaterdag van.

Beterschap aan de zieken. En een warme knuffel voor hen die er eentje nodig hebben. Liefs.

Helena van Troje

18 jan 2025, 14:38

Goede middag,

Er hangt al een fijn wasje op het rek.
Wol en zijde.
Heb nog nooit zoveel echt wollen pullovers aan gehad dan deze winter.
En wol met zijden onderhemdjes en dan nog kou hebben.
Er steekt nog een wasje in.
Weekend tarief: van profiteren zolang het nog duurt.

MJ dat klinkt niet zo goed jouw nieuws.
Verzorg hem maar goed.
Ik duim dat het vlug beter gaat gaan.
Alle hulp aannemen die geboden wordt!

In feite moest ik om toespijs, maar ik vond het te koud als ik de krant ging uithalen.
Ik fantaseer wel wat.

Deze voormiddag ons luisterend oor geleend aan een vriendin.
Tja, als je alleen bent lijken sommige dingen onoverkomelijk.
Terwijl als je het eens benoemt, dan krijgt het weer normale proporties.

Tegenwoordig denk ik dikwijls: wie weet maak ik het nog mee.
Dus maak ik er me niet druk meer in.
Komt tijd, komt raad.

Aan allen nog een gezellige zaterdagnamiddag en avond gewenst en een rustige nacht.

Bekske

19 jan 2025, 08:37

Afbeelding
even hier binnenwippen om jullie een fijne zondag te wensen .Gisteren zijn er twee hun pelsjasje kwijt .Dus als we blokje rond gaan hun pull aandoen maar liggen nu nog in dromenland eentje heeft haar op mijn plek op bed geplaatst .En de twee anderen liggen in een hondenmand dicht bij de verwarming .Eentje moet niet gedaan worden alleen de nagels nazien om die maar een korte vacht heeft dat niet groeit .Nu de was sorteren en dan de machine aan werk zetten en dan de droogrek op .Dat is af en toe een versiering in huis heb een plaats waar het niet in de weg staat .En het is toch warm binnen dus niks verbruik om het droog te krijgen .Gisteren had ik op 4 minuten men eten klaar .Had vol a vent gekocht en daar een potje rijst bij en dat was .Dat is klaargemaakte rijst dat je ook moet opwarmen en het is juist voor 1 persoon zo een potje .Dus dat was simpel klaarmaken en het was super lekker en ik ga nog zo doen .Vandaag groentsoep dat gisteren ook klaar gemaakt is met de avond met wortel puree en stukje vis erbij en dat zal ook wel smaken .De drie hier krijgen ander eten dat is kipfilet afgekookt en dat vinden ze ook lekker .Nu eerst nog mijn havermout met fruit ontbijt en daarna nog een groot deel van de soep diepvries in Staat op een koele plaats was pas tegen 22.30 dat de soep klaar was .zo geniet van jullie zondag groetje

Oma-C

19 jan 2025, 09:24

Goede zondagmorgen allemaal :wink:
strijkje is gedaan straks kan alles weer in de kast
Dan alleen nog de medicatie in de doosjes
verdelen voor een hele week, dat hoort ook bij
het zondagse werk.... :?

Ai M-J dat klinkt niet zo goed, hopelijk is het van
voorbij gaande aard :oops: ik wens jullie veel sterkte toe
Het is een moeilijke tijd van het jaar :roll:
Mijn kaars brandt ook voor iedereen die het nodig heeft... Sterkte!!
We zijn er ook voor jou hé.........even je hart luchten kan deugd doen....

Bekske ik maak het hier ook soms wel eens gemakkelijk...
en dat is voor een keertje ook lekker, geniet ervan
en van de geknipte hondjes :)

Helena, als je iets ouder wordt dan wordt je ook kouwelijker
ik heb soms ook 2 lichte wollen truitjes aan en dat voelt
soms beter dan één dikkere trui over m'n 'damarke' :)
't is maar jij voelt jezelf en dat is het belangrijkste ....

clive, altijd druk in de weer.... zo eens iets langer slapen
kan je goed doen... je moet naar je lichaam luisteren hé :)
Ik heb gisteren mijn boeket bloemen weg gedaan,
ze hebben gestaan van op mijn verjaardag tot nu
jammer want het was een mooi boeket :oops:

anjelierken geniet van de uitstap vandaag, zo af
en toe een warm drankje tussendoor kan deugd doen, fijne dag!

Ik hoop dat ik iedereen heb gezien , want mijn zeef-hoofd
onthoud niet veel meer, sorry hoor............

Allen een aangename zondag vandaag :)