In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
Michieldvd
Allen een goede middag,

weeral halfweg de week. Wat vliegt de tijd snel voorbij.
Ik ben druk bezig aan mijn boom. Die groeit langzaam verder.
Maar nu denk ik zo, ik was er beter niet aan begonnen.
Wat een karwei is mich dat. Nu bijna een vierde opgezocht en daarvan nog niet de helft van de gegevens kunnen vinden en invullen.
Terwijl ik zo bezig was was ik plots in gedachten bij Remie en bij de kleindochter van Jadi.
Wat een kranige mensen toch. Zo veel wilskracht en doorzettingsvermogen in hun situatie. Hoedje af voor deze mensen en de families.
Vandaag beetje mist, beetje motregen en af en toe droog. Herfstweer dus, maar ach we zijn reeds een eindje in november. Veel zonnige dagen zullen er waarschijnlijk niet meer komen.
Bij mij gaat alles zijn gewone gangetje, ik zit steeds in een soort automatisme. Deze dag dit de andere dag dat. Zo kan ik ook weinig vergeten.
Wat heb ik klaargemaakt deze middag? Sneetjes gebakken kalkoenfilet met saté kruiden, aardappeltjes en sla en tomaatjes. Al zag ik de gehaktballetjes van jadi ook wel zitten
Eerst een beetje gerust bij de tv, niet geslapen hoor, daar ben ik nog niet aan toe en nu even langskomen dus.
Tschüss

weeral halfweg de week. Wat vliegt de tijd snel voorbij.
Ik ben druk bezig aan mijn boom. Die groeit langzaam verder.
Maar nu denk ik zo, ik was er beter niet aan begonnen.
Wat een karwei is mich dat. Nu bijna een vierde opgezocht en daarvan nog niet de helft van de gegevens kunnen vinden en invullen.
Terwijl ik zo bezig was was ik plots in gedachten bij Remie en bij de kleindochter van Jadi.
Wat een kranige mensen toch. Zo veel wilskracht en doorzettingsvermogen in hun situatie. Hoedje af voor deze mensen en de families.
Vandaag beetje mist, beetje motregen en af en toe droog. Herfstweer dus, maar ach we zijn reeds een eindje in november. Veel zonnige dagen zullen er waarschijnlijk niet meer komen.
Bij mij gaat alles zijn gewone gangetje, ik zit steeds in een soort automatisme. Deze dag dit de andere dag dat. Zo kan ik ook weinig vergeten.
Wat heb ik klaargemaakt deze middag? Sneetjes gebakken kalkoenfilet met saté kruiden, aardappeltjes en sla en tomaatjes. Al zag ik de gehaktballetjes van jadi ook wel zitten
Eerst een beetje gerust bij de tv, niet geslapen hoor, daar ben ik nog niet aan toe en nu even langskomen dus.
Tschüss
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen , lichtjes wiegen de takken , een cadans van glijdende bewegingen. .Niet erg zo zachtjes aan, want mijn windmolentje staat stil.
De kindjes zitten terug in de klas. En de weinige buren zijn ook vertrokken voor een dag noeste arbeid..
Geen vogel in de lucht, geen vogel op de takken van de bomen . Toch wel raar dat het luchtruim zo stil is ..
De hemel is dan ook heel egaal grijs. Het voelt ook wel niet warm aan.
Zo beginnen we de dag .
O ja wat ik me afvraag, in godsnaam waarom vragen ze in de supermarkten "moet je een ticket hebben mevrouw" . . Ja want ook zij kunnen misrekenen en dan weet je niet ,of zie je het niet . .
Als het maar de krant is dat je koop oké daar kan ik dan nog inkomen .. Maar als je een kar vol hebt dat is het iets anders .Af en toe doe ik een "steekproef" en controleer ik mijn rekening voor dat ik de winkel uit ben . Het zou de eerste keer niet zijn dat er een fout in zit . Ik veronderstel dat jullie dat ook wel al eens voor gehad hebben ..
An genoten van de koffie klets met uw vriendin. De batterijtjes zullen weer opgeladen zijn .
Zonnebloemetje een drukke dag gehad gisteren .Hopelijk is het vandaag wat kalmer .Ik veronderstel dat jullie toch niet meer met de vensters open zitten ?
Inge naar de hondenschool geweest met je twee grote mooie loebassen. Jij gaat ook op boodschappen vandaag ik ook . Vertrek direct na mijn epistel
Hallo Michiel , met je boom daar zullen veel blaadjes aankomen .. Geniet van je opzoekwerk. Wie weet is er hier iemand van u familie aan het zevenste knoopsgat .. woeha. .
@ Remie

Verder wens ik iedereen een fijne dag toe
toedeloe
menu; ik ga zien bij de traiteurdienst van de Colruyt.
reden: ik moet vroeg paraat zijn want, ik heb een afspraak
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
een goeie donderdagmorgen iedereen
we hadden weeral moeite om wakker te worden en dus waren we er niet vroeg uit
en dan is ventje bijna naast de deur boterkoeken en croissantjes gaan halen in de bakkerij en nog geen vijf minuten later was hij al terug , wat een gemak als je in 't stad woont hé
de lakens van ons bed zijn al aan 't drogen in de droogkast en ik ga mij dadelijk wat opfrissen in de badkamer zodat ik er weer een beetje presentabel uit zie , want we moeten nog boodschappen doen
jadi ik neem altijd mijn kasticket want ik heb al dikwijls iets gezien wat niet klopte en dus is het best om altijd bij de pinken te zijn , en ja onze vensters staan weeral open , achteraan de schuifvenster van het terras en die van de slaapkamer en terwijl we aan 't eten waren daarjuist stond het venster van de keuken ook open maar die heb ik zojuist weer toegedaan en de verwarming staat NIET aan want anders hebben wij te warm
en veel succes met je afspraak hé
inge ook boodschappen doen vandaag , awel ik denk dan dat wij veel nodig hebben in één week , maar jullie zijn met vier en hebben dan nog meer nodig als er boodschappen gedaan worden
allé ik zal maar verder doen als we deze voormiddag niet te laat willen vertrekken
voor iedereen nog een aangename donderdag verder
tot later

we hadden weeral moeite om wakker te worden en dus waren we er niet vroeg uit
en dan is ventje bijna naast de deur boterkoeken en croissantjes gaan halen in de bakkerij en nog geen vijf minuten later was hij al terug , wat een gemak als je in 't stad woont hé
de lakens van ons bed zijn al aan 't drogen in de droogkast en ik ga mij dadelijk wat opfrissen in de badkamer zodat ik er weer een beetje presentabel uit zie , want we moeten nog boodschappen doen
jadi ik neem altijd mijn kasticket want ik heb al dikwijls iets gezien wat niet klopte en dus is het best om altijd bij de pinken te zijn , en ja onze vensters staan weeral open , achteraan de schuifvenster van het terras en die van de slaapkamer en terwijl we aan 't eten waren daarjuist stond het venster van de keuken ook open maar die heb ik zojuist weer toegedaan en de verwarming staat NIET aan want anders hebben wij te warm
en veel succes met je afspraak hé
inge ook boodschappen doen vandaag , awel ik denk dan dat wij veel nodig hebben in één week , maar jullie zijn met vier en hebben dan nog meer nodig als er boodschappen gedaan worden
allé ik zal maar verder doen als we deze voormiddag niet te laat willen vertrekken
voor iedereen nog een aangename donderdag verder
tot later

een goeie avond alweer
wat is het vroeg donker vandaag met dat bewolkt weer , maar ja daar heb ik eigenlijk geen last van hoor
gisterenavond had Club Brugge gewonnen en later in de avond was er hier nogal veel lawaai van supporters die voorbij ons appartement passeerden en ze zongen zo luid dat bijna gans Brugge het kon horen
en vandaag was onze voormiddag weer te kort en waren we weer laat thuis en dus hebben we deze middag dan maar laat gegeten
we hebben halverwege de namiddag de verwarming aangelegd , maar die is ondertussen alweer uit want we hadden alweer te warm omdat het hier dan direct weer 23° was en dat vinden wij echt te warm en later vanavond zullen we dan wel zien als we tv kijken of die terug aan moet of niet , want tis nie te geloven hoe rap het hier opwarmt en warm blijft
An jij weet ook altijd wel wat gedaan met de kleinkinderen hé
REMIE , HOPELIJK WEER VLUG THUIS Hé , WE DENKEN AAN JOU
marietteke alles goed met jou ventje ??????
jadi , inge , Yuna , Mchiel , Anne-marie , Adam en miesje
nog een gezellige warme avond verder

wat is het vroeg donker vandaag met dat bewolkt weer , maar ja daar heb ik eigenlijk geen last van hoor
gisterenavond had Club Brugge gewonnen en later in de avond was er hier nogal veel lawaai van supporters die voorbij ons appartement passeerden en ze zongen zo luid dat bijna gans Brugge het kon horen
en vandaag was onze voormiddag weer te kort en waren we weer laat thuis en dus hebben we deze middag dan maar laat gegeten
we hebben halverwege de namiddag de verwarming aangelegd , maar die is ondertussen alweer uit want we hadden alweer te warm omdat het hier dan direct weer 23° was en dat vinden wij echt te warm en later vanavond zullen we dan wel zien als we tv kijken of die terug aan moet of niet , want tis nie te geloven hoe rap het hier opwarmt en warm blijft
An jij weet ook altijd wel wat gedaan met de kleinkinderen hé
REMIE , HOPELIJK WEER VLUG THUIS Hé , WE DENKEN AAN JOU
marietteke alles goed met jou ventje ??????
jadi , inge , Yuna , Mchiel , Anne-marie , Adam en miesje
nog een gezellige warme avond verder

An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedemorgen allen ,
De ochtenden worden kouder , dat voel je.
Straks naar de yoga en vanmiddag naar de markt.
Dat ging nog vreedzaam Z'bloemeke , dat zingen na de voetbal wedstrijd.
In Amsterdam was het oorlog na de voetbal wedstrijd las ik .
Beroeps relschoppers , hooligans en ander tuig , bah.
Fijne vreedzame vrijdag allemaal .

De ochtenden worden kouder , dat voel je.
Straks naar de yoga en vanmiddag naar de markt.
Dat ging nog vreedzaam Z'bloemeke , dat zingen na de voetbal wedstrijd.
In Amsterdam was het oorlog na de voetbal wedstrijd las ik .
Beroeps relschoppers , hooligans en ander tuig , bah.
Fijne vreedzame vrijdag allemaal .

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Goedemorgen en een fijne dag
An, vreselijk hoe dat eraan toe ging met dat voetballen
Hier is het werk weer klaar en ben net uit bed.
De wasmachine staat aan en verder zien we wel weer hoe de dag loopt.
Huishoudelijke klusjes zijn er ook altijd wel
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
An, vreselijk hoe dat eraan toe ging met dat voetballen
Hier is het werk weer klaar en ben net uit bed.
De wasmachine staat aan en verder zien we wel weer hoe de dag loopt.
Huishoudelijke klusjes zijn er ook altijd wel
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen ,
Pfff , ik heb al een punthoofd en het is nog zo vroeg in de morgen .
Papieren en van alles regelen tja en ik kan mijn schat geen raad vragen hé ..
Enfin we komen er wel..
Ik ben nog niet buiten geweest, maar straks ook naar de apotheek gisteren avond bij de dokter . Bibi is oké alleen pilletje bloeddruk wat verhogen .. Het was te denken . .
Nog even thuis blijven , Bpost komt met een farmaline pakje aan . Volgende keer laat ik het in een afhaalpunt aankomen .Dan moet ik niet thuis blijven . Een mens leert elke dag bij hé ..
En nee ik ben niet gewoon online te bestellen . Maar -21% dan overweeg je wel even om uw shampoo (vichy ) te bestellen via via dus . .
Ja Zonnebloemetje, het is zo lekker zalig warm in het beddeke hé .. Zo nog wat liggen soezen is zalig .. Ik vraag ook altijd mijn volledig ticket hoor , want ik vind het meer dan logisch.. Amai de venster nog open .. en ik geloof jullie hoor. Want Picske* kwam aan in blote armen , ik kreeg het koud toen ik hem zag . En jij ook met een lichte longsleeves aan .. brrr .. Ik ingeduffeld bijna als een Eskimo (lichtjes overdreven)
Ja juist club Brugge gewonnen , ik wist het van mijn zoon . Dat moet blijkbaar gevierd worden met de nodige decibels en alcohol. . tja . .
An het best in de yoga mijn dochter doet dit ook . En hopelijk een fijne oppasdag gehad gisteren . Ze veranderen zo vlug hé de kleintjes
Inge kleine wasjes grote wasjes .. Tja een huisvrouw is nooit klaar . . zucht ..
Remie hopelijk gaat je goed , en mag je binnenkort terug naar huis komen . . we denken met zijn allen aan je hoor ..
Aan iedereen een fijne vrijdag verder
toedeloe
menu: eindelijk karnemelkpatatjes altijd uitgesteld eerst omdat ik ziek was, dan omdat ik niet thuis was ..Gelukkig is de brik nog ongeopend goed toe 1/2025
PS Intussen Bpost geweest , en ik heb vergeten op mijn verhaal te klikken sorryyyyyy
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
een goeie avond alweer
vandaag vrijdag en dus nog wat nodige boodschappen gedaan
en tussenin ook naar enkele mooie winkels geweest ( tuincentra ) om de mooie kerstdecoratie te bewonderen of ik niks zou zien wat mij aanstaan en die bij mijn kerstdecoratie zou passen en ja ik heb wel iets gevonden maar we gaan nog eens verder naar kerstdecoratie gaan shoppen de volgende dagen of week en morgen zal ik eens wat fotootjes plaatsen van vandaag
jadi vandaag hebben we voor de eerste keer het keukenvenster toe gelaten want vannacht was het maar rond de 5° buiten , maar de verwarming hadden we deze morgen nog niet nodig omdat het hier warm genoeg was , maar deze namiddag om wat stil te zitten bij de tv hebben we die dan aangelegd , en ventje wilde vandaag nog altijd geen lange mouw aandoen en hij droeg een Tshirt met korte mouwen om de boodschappen te gaan doen
en wij laten ons pakje altijd naar de krantenwinkel komen van Farmaline en das gemakkelijk zo
An ja gelukkig bleef het maar bij zingen na die voetbalwedstrijd
inge alweer wat huishoudklusjes gedaan vandaag , en morgen ist alweer weekend om efkes uit te rusten , geniet er van
REMIE we denken aan jou hoor
dadelijk onder de douche en daarna gezellig in de zetel voor de tv
voor iedereen nog een aangename avond verder

vandaag vrijdag en dus nog wat nodige boodschappen gedaan
en tussenin ook naar enkele mooie winkels geweest ( tuincentra ) om de mooie kerstdecoratie te bewonderen of ik niks zou zien wat mij aanstaan en die bij mijn kerstdecoratie zou passen en ja ik heb wel iets gevonden maar we gaan nog eens verder naar kerstdecoratie gaan shoppen de volgende dagen of week en morgen zal ik eens wat fotootjes plaatsen van vandaag
jadi vandaag hebben we voor de eerste keer het keukenvenster toe gelaten want vannacht was het maar rond de 5° buiten , maar de verwarming hadden we deze morgen nog niet nodig omdat het hier warm genoeg was , maar deze namiddag om wat stil te zitten bij de tv hebben we die dan aangelegd , en ventje wilde vandaag nog altijd geen lange mouw aandoen en hij droeg een Tshirt met korte mouwen om de boodschappen te gaan doen
en wij laten ons pakje altijd naar de krantenwinkel komen van Farmaline en das gemakkelijk zo
An ja gelukkig bleef het maar bij zingen na die voetbalwedstrijd
inge alweer wat huishoudklusjes gedaan vandaag , en morgen ist alweer weekend om efkes uit te rusten , geniet er van
REMIE we denken aan jou hoor
dadelijk onder de douche en daarna gezellig in de zetel voor de tv
voor iedereen nog een aangename avond verder

*** Zie het leven van de zonnige kant ***