In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

zonnebloemetje

08 nov 2024, 22:45

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

mama-inge

09 nov 2024, 06:17

Goedemorgen en een fijne dag
Werk is gedaan en ik ga zo richting bed
Genieten van het weekend, al moet er nog wel wat gedaan worden

Afbeelding

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

jadi

09 nov 2024, 10:45

Afbeelding
Goede morgen iedereen ,
Brrr , ik heb koude voeten niet tegenstaande mijn wollen instappers . .
Topje van mijn neus is ook koud. .
Zonnebloemetje, de keukenvenster dicht gelaten . Maar toch niet te geloven dat het nog lukt om zonder de verwarming aan te zetten .. Zo veel te beter natuurlijk. Maar Pickske* toch met korte mouwen winkelen brrr . .In de toekomst zal ik het pakje ook laten toekomen in een afhaalpunt. Ik had beter naar jullie geluisterd toen je het vertelde .
Inge hopelijk een minder drukke zaterdag . De boog kan niet altijd gespannen staan hé
Remie ik kom even naar u zwaaien : zwaai zwaai
Ik denk dat er hier bij ons de kleintjes op hete kolen zitten .Want Sint Maarten komt langs in ons dorpje .. . En ja dan maandag brengt hij de geschenkjes hé ..
Wens iedereen een fijne zaterdag toe
toedeloe
menu: varkensmignonette met verse spruitjes en natuur patatje..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

09 nov 2024, 11:35

een goeie zaterdagmorgen iedereen

we hebben zojuist van een koffietje genoten sè en ik waande mij ergens in een tearoom in 't stad , want onze keukentafel staat voor het venster aan de straatkant
ik ben al een broodje aan 't bakken en de wasmachine doet ook haar best
maar na de middag doen we het rustig aan gezellig in de zetel voor de tv
en het weer is zoals gans de week hetzelfde , bewolkt en grijs en droog , dus echt november weer hé en buiten nu 9° , dus echt koud vind ik dat nog niet voor de tijd van 't jaar

jadi ja ja het keukenvenster is dicht gebleven deze morgen maar aan de achterkant stonden er al vroeg 2 vensters open en onze binnen deuren stonden ook open zodat we wel wat friste voelden aan de voorkant ook , maar voor de verwarming hadden wij het wel goed warm genoeg en die ligt niet aan nu , en na de middag als we dan stilzitten in de zetel zal ik wel aan het knopje draaien van de thermostaat en de vensters toedoen
en ventje wilde vandaag nog steeds geen lange mouw aandoen
maar wij zitten hier tussen andere appartementen ( onder ons en naast ons en boven ons ) en daardoor is het hier nu niet koud en voor ons zeker warm genoeg in de voormiddag en voor ventje zelfs gans de dag , maar als ik dan na de middag stilzit mag het voor mij toch wat warmer zijn
en in ons huis had ik altijd koude voeten en handen en sinds we hier wonen heb ik dat niet meer , dus is het hier zeker warm genoeg hé

inge zal wel nog in dromenland zijn denk ik

REMIE vlug weer wat beter hopen we toch , sterkte

marietteke , Yuna , An , Adam , Michiel , Anne-marie en miesje
geniet nog van jullie zaterdag vandaag
en dat zullen wij ook doen

tot later

Afbeelding
Michieldvd

09 nov 2024, 11:57

Bijna middag, de wekelijkse boodschappen naar de supermarkt zitten er weer op. Alles mooi opgeborgen in berging en kasten. Nu niet dat ik zo veel nodig heb, maar een mens moet toch eten nietwaar.
Wasmachine staat rustig te ronken en zijn toertjes te draaien.
Verwarming staat bij mij op 22°. Voorlopig is dit voldoende maar moest het echt vriezen dan zou ik wel een graadje bijsteken :lol: maar ik kan niet klagen hier op mijn schoon verdiep 8O :lol: qua temperatuur.
Zoals gewoonlijk zal het verder een kalm weekend worden. Tv kijken, meestal sport, en af en toe een mooie film.
Gisteren avond naar masked singer gekeken. Was de eerste keer dat ik dit aanzette.
Natuurlijk was dit later afgelopen dan mijn normale slaap uur :lol: :lol: :lol: . Maar kom, het is me gelukt om wakker te blijven. Ik denk er aan om volgende afleveringen ook te zien, er zitten wel een paar goeie zangeressen tussen vind ik. Maar wie ben ik :?
Jadi, altijd luisteren naar goede raad :lol: :lol: :lol: . Mijn pakketjes komen altijd naar een postpunt als ik iets online bestel. Tenzij het met post nl is, dan kan het niet.
Wist u dat u bij bpost een account kan aanmaken en daar kan u instellen dat pakketjes op uw naam en adres altijd naar een postpunt van uw keuze gaan? Ik heb het zo gedaan en dat werkt prima, alle pakketjes gaan netjes naar de krantenwinkel (postpunt).
Wens iedereen nog een prettig weekend verder.
Tschüss.

An-W

09 nov 2024, 14:13

Fijn weekend allemaal.

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

mama-inge

09 nov 2024, 15:20

Goedemiddag
Vanmorgen eens goed uitgeslapen en was om 11.15 uur wakker
De dag vliegt nu wel snel om.
Moest nog tanken en wat werk gerelateerd iets regelen
Zo wat was op een rekje en de spijkerbroeken in de droger
Afbeelding
Michieldvd

09 nov 2024, 17:27

Nog een fijne avond voor allen.

Afbeelding

zonnebloemetje

09 nov 2024, 19:43

Afbeelding

zonnebloemetje

09 nov 2024, 22:41

Afbeelding

Anne_marie

10 nov 2024, 09:01

Waar blijft de winter?
Nu pas gaat de Ginkgoboom in de tuin eindelijk geel kleuren.
Allen een fijne zondag gewenst!

Ook ik mis Remie....

Afbeelding

Afbeelding

mama-inge

10 nov 2024, 11:57

Goedemorgen (kan nog net) en een fijne dag
Vanmorgen wat uitgeslapen
En net met wat dingen bezig geweest
Zo lunchen en voor vanmiddag nog niets in de planning
(Ergens) wandelen met de honden en waarschijnlijk de rest van de middag met een boek op de bank of wat tv kijken

Afbeelding

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

jadi

10 nov 2024, 12:17

Afbeelding
Goede zondagmorgen als is het weeral bijna middag. .
Hé hé Zonnebloemetje, inderdaad je waant je in een tea room in de stad als jullie zo knus daar zitten . Ik kan het me voorstellen. En ik beken ik vond het ook zalig daar zitten .
Michiel ik in het vervolg luisteren wat jullie zeggen .. Volgende keer komt het pakje zeker toe in een postpunt . Bedankt , ik had het achteraf ook gezien en dat zal bij ons in de Aveve zijn . . Ik kan zelfs te voet gaan als ik zou willen .
An-W ook voor u een super fijn weekend gewenst
Inge en nu ook voor u een fijn weekend , de kleine en grote wasjes zijn klaar .Wat je ook doet vandaag geniet er van
Hallo Anne-Marie de winter met sneeuw en koude en vries brr .. mag er niet aan denken .. Maar die winters uit onze jeugd dat kennen we eigenlijk al jaren niet meer hé . .
Aan iedereen een fijne zondagnamiddag met of zonder taart
toedeloe
Menu: diepvriesfriet met aangekochte vol au vent van het kippenkraam..
Het is zondag voor iets ...
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

10 nov 2024, 16:43

een goeie namiddag allemaal

amai deze middag super lekker gegeten
want woensdag is ventje jarig en het restaurant waar we wilden gaan eten is dan niet open en dus zijn wij deze middag onze voetjes onder tafel gaan schuiven in dit gezellig restaurant dat we al heel veel jaren kennen en we zijn daar in het verleden al regelmatig eens gaan eten en tis er altijd heel lekker , en we hebben alletwee een steak gegeten met een superlekkere champignon roomsaus er bij met frietjes en voor dessert heb ik een lekkere coupe breselienne gegeten en ventje had voor citroensorbet gekozen en meer moest da nie zijn

jadi jou menu ziet er ook lekker uit hoor , dat zal ook wel gesmaakt hebben

inge deze namiddag rustig aan bij jou , groot gelijk want tis zondag

Michiel ook voor jou een fijne zondag

Anne-marie ja ik mis Remie ook hoor , wat een ellende als je zoals Remie die rotziekte hebt hé

REMIE hopelijk ben je al terug thuis van het ziekenhuis

marietteke , An , Yuna , Adam , Remie en miesje
nog een gezellige zondag verder

tot later

Afbeelding