In de Vier Seizoenen reeks 10: Zomer

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

24 jul 2018, 10:00

Afbeelding
Ik kom iedereen een fijne morgen wensen, hou het zo koelmogelijk
eventueel met de voeten in een badje 
het is al nu warm.... en er komt nog meer... :?
M-M bedankt voor hetoverzichtje, ik ga niet herhalen
ik wens IEDEREEN een fijne dag

Veel sterkte en moed wie het nodig heeft....
laat het werk dezeweek maar wat liggen het gaat niet lopen :roll:

en vergeet niet te drinken....!!! (geen alcohol) :lol:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

24 jul 2018, 11:35

Poes blijft ene dagje langer en ik heb twee "ongenode" gasten.
Vanmorgen telefoon: noodsituatie bij middelste of ik de kindjes kon opvangen.
Ze hebben alles uitgehaald van Lego, puzzels, autootjes en zitten nu voor tv.
De kine dan maar afgezegd voor vandaag.
Ik dacht toch al te vragen of ik mocht wachten tot na de hittegolf.
Ik zie me niet met de fiets om 15 uur in de namiddag naar ginder rijden en nog eens terug.

Zo, ik heb dus ene heel andere planning dan voorzien.
Kat nog in huis, dus geen kuis.
Kinderen over de vloer, we doen geen moer.
maar voor de keer dat ze komen zal ik me maar met hen bezig houden hé!

Oma-C

24 jul 2018, 17:56

Afbeelding
Alles toe ....en niet buiten geweest... :roll:
het is echt niet te doen...
zoon zei dat het bij de apotheek32° was in de schaduwkant
Dus rustig binnen blijven en plaatjes knippen voor de kaartjes
tot de vingers er pijn van doen
...artrose, tja....  :oops:

Ik wens iedereen een gezellige avond en een goeie nacht
hopelijk kunnen we slapen....want het koelt niet meer af... 
Groetjes allen en totmorgen :? 

Helena van Troje

24 jul 2018, 22:22

Ziezo kat en kinderen naar huis. Het is hier stil, maat anderzijds kan ik nu alles helemaal open zetten zon der ontsnappingsgevaar. 
Dat zijn toch schatjes die van de middelste.
Lief, beleefd, geen problemen met eten en drinken, helpen opruimen.
De wervelwindjes destijds waren ook schatjes, maar daar wist je van dat ze gepasseerd waren...
En nu zijn dat al zo een grote kinderen!
Een mens is tegenwoordig overgrootmoeder voor dat hij het weet. :P :oops: :roll:
Hopelijk nog niet voor zo dadelijk...Ze moet eerst nog verder studeren.

Muddy Maddy

25 jul 2018, 06:33

Goede morgen seizoentjes,

ging naar de wc, beest lag in de badkamer en dan concert a la backalleycats toen ik in mijn bed terug kroop ( hoe durfde ik- het is toch nog maar drie kwartier voor die wekker afloopt!) dus hij is nu buiten.
ze spreken van de hoogste ozon vandaag dus dat is om 8 u snel naar de beenhouwer en terug.
Kreeg gisteren out of the blues een telefoontje van A.  was al verbaasd waarom ze belde, maar de aap kwam snel uit de mouw: de poetsman die vrijdagmorgen komt blijkt haar zoon te zijn! 8O. tast nu mijn zakken af! de buro vertelde ik haar, had niet gebeld met de vraag of ik vervanging wou en daarom heb ik hetzelf gevraagd nu ik weer een beetje op de sukkeltoer ben. ik denk dat ze me niet lastig wilden vallen want meestal antwoord ik toch neen op vervanging, maar nu gaat het niet zo goed. omdat ik het wist van A. zelf, heb ik dan ook niets gezegd toen L. zei dat A. in ziekteverlof was. wel heb ik laten vallen toen L. klaagde dat het moeilijk was met de congè's enzo dat ik wel weet had van A. haar vakantie in augustus. B. had al eens tegen A. gesnauwd toen die hier zei dat het hier vuil was, dat A. mocht blij zijn dat "wij" (in het algemeen iedereen dus) hulp vroegen. A. begreep dat dus niet. pas 1 jaar op de kop, nadat A. hier was komen helpen, kwam er controle. ze was wel snel om te zeggen dat het controle voor A. was, terwijl dat in het algemeen was. ( pluspunt: ik kon mijn pas afgewerkte keuken showen  :D )
hier is het code oranje voor waterverbruik en ventje kent een collega die zei dat hij toch zijn tuin ging besproeien want er staat daar een buxus in die al meer dan 50 jaar in de familie zit, een olijfboom ect en dat hij wel boete ging betalen. vrees dat het vandaag code rood wordt.
Morgen naar ons Ma. die wil altijd warm eten, dus ga ik iets lichts voorstellen. wij hebben gisterenavond haaienvinnensoep gegeten met kroeppoek en chilisaus. 's middags heb ik een kaasburger gegeten met gebakken pancetta en plakjes smeltkaas met ui en petit cornichons. dit op een pitabroodje want ik kan momenteel de trap van de bakkerij niet op.
vroeg aan Jan hoe zijn kat het stelde met de warmte en hij zei dat ze meer beneden zat. de onze ligt boven aan de badkamer, meestal te sulken dat mammie wèèr op trammar is. ik heb een kwartier geroepen dat ik thuis was, maar neen, meestal is zijn warmteroutine van zijn zetel naar zijn dweil en omgekeerd. toen ik van mijn nagels kwam, was die boos omdat die nagelriem-olie zo raar rook. volgende keer laat ik ze lakken met fluo kleurtjes. èn ik moet ook dringend voor 'n facial zei ze. dat moet ik nu om de zes maanden op mijn huidleeftijd.
gisteren hadden we onze semi- airco aangezet en de blokken waren niet bevroren dus het was maar lauw-koel. maar doenelijk om te slapen.
Gisteren kreeg ik een message van een bevriend auteur. prees zijn boek weer de hemel in en wilde weten of ik op vakantie ging en zo ja: zijn boek wilde lezen. neen, en mijn budget voor boeken is al op. het is een nederlander dus de subtiele hint ( dat ik zijn boek wel wil maar dan gratis) ging aan hem voorbij.
Gimly heeft zijn goestinskes gehad en ligt nu languit op de vloer zich te wassen. zal eens een mail moeten zenden naar hippe snuffelzakjes want hij heeft het zijne alweer verstopt.
Vandaag komt onze diepvriesman. heb al mijn bestelling doorgegeven verleden keer. mochten er nog flat iron pepper steaks zijn, bestel ik die dan ook weer voor de volgende keer. moet nog mijn frituurpan volgieten met olie. ben eens benieuwd of ik zelf fondue-olie zou kunnen maken. denk dat op 8 augustus het wel eens een fonduetje kan worden als we 21 jaar getrouwd zijn. Ventje had gisteren zijn moeder gebeld en die belde 's avonds terug en nèt toen kreeg ik een kramp in mijn been. ze vroeg wel wat dat geluid was op de achtergrond maar verder nada, rien, enkel nadien de groetjes. ja dada. :roll:
de catalogus van de t-shirts Large, is nu medium geworden! :D zal hem straks eens bekijken: vind de gothic kleedjes daar altijd mooi, maar ze zijn prijzig. :(
moet er aan denken echte cola in huis te halen voor vrijdag. A. zei al tegen mij wat ze wilde dat haar zoon bij mij deed van werk! Straks steelpannetje afwassen en twee kommen. Plantjes niet vergeten.
maar nu eerst koffie, dan pillenontbijt en een paar eitjes met de laatste twee sneetjes pancetta. en dan pan onmiddelijk afwassen want het water van de steelpan zal dan nog warm hebben.
Fijne woensdag allen, de week is weer in twee en zaterdag zal het regenen, groetjes en keep cool 8)
Cats Rule!

Oma-C

25 jul 2018, 08:21

Afbeelding

Ja echt waar het heeft hier al een goeie bui geregend :) en dat
deed deugd.... maar het is weeral over en de warmte zit er nog steeds

Ach ja, Goede morgen iedereen... de week is weer half 
weeral woensdag... maar ik ga niet naar de markt...
ik ga de warmte niet trotseren, ik ga nog niet sterven van de honger :roll:
Er is nog genoeg vanalles in huis....

M-M ik ben benieuwd of "de zoon van " het goed doet de poets bij jou... :)

Helena, alle vakantiegangers weer naar huis... dat zal weer stil zijn
maar dan kan je als het niet te warm is alles poetsen wat je wou

Voor alle seizoentjes een fijne dag vandaag...

clive

25 jul 2018, 09:15

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Ik geloof dat het hier niet geregend heeft. Er is nu een algemeen sproeiverbod voor kraantjeswater van kracht. 
Ocharme mijn  gazon. 
Manlief is juist vertrokken naar Bratislava, ook daar is het loeiheet. 

Gisteren dan naar de pneumoloog geweest, mijn blaastest was ongeveer hetzelfde als vorige keer, maar mijn longemfyseem en mijn COPD waren helaas slechter. Moet nu nieuwe medicatie nemen + nieuwe antibiotica want zat zonder dat ik het wist tegen een longontsteking aan. Longemfyseem en COPD zijn onomkeerbaar, maar wel te behandelen, dat is dan het goede nieuws. Heb trouwens een boekje mee gekregen over COPD om zelf te lezen en ook de partner moet het lezen. In december moet ik dan terug op controle, dus elke 6 maanden zal ik naar het ziekenhuis moeten. Mag tijdens de warmste momenten in de dag geen inspanningen doen. 
Daar ga ik mij wel aan houden. En was vandaag erg vroeg op, heb de dekbedden en de rest van de was al gestreken en heb alles al opgeruimd en gestofzuigd. Moet enkel nog badje in, daar dan opruimen en stofzuigen. Moet wel om 13.00H naar de kine, die afspraak was al gemaakt, maar ga nu vragen of ik vroeger mag komen of later op de dag. Zo, genoeg geklaagd, we slaan er ons wel weer door met geduld en boterhammen zou 
Oma-C zeggen. 

Heb net de vogeltjes en de zwerfkatjes vers water gegeven. De katjes drinken wel veel, maar eten spaarzaam bij deze hitte. 

Muddy Maddy, maar goed dat Gimly spaarzaam is. En een poetsman, ben benieuwd naar het resultaat. 

Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal zonder uitzondering een zo'n fijn mogelijke woensdag. Liefs aan elkeen en een verkoelende knuffel voor wie er eentje nodig heeft. 

Helena van Troje

25 jul 2018, 10:45

Hier heeft het ook geregend. Ik rook het als ik in mijn tweede bed van deze nacht lag op de kamer van de dochter.
Vannacht weer met enige deuren open geslapen die veiligheidshalve beter toe zijn, maar ik had het gordijn er voor getrokken en mijn toer niet grondig genoeg gedaan vrees ik. Tuinhuis staat ook nog open en de velux boven ook. Dat zou wel eens nat kunnen zijn daar. Dat droogt dan wel op.

Om acht uur zoals afgesproken een berichtje dat ik de rest van de morgen gerust in mijn peignoir mocht blijven rondlopen. De mama was terug boven water na een dagje ziek zijn gisteren. De kindjes blijven uiteraard bij haar dan.

Ik ga er langzaam aan beginnen aan de opkuis. Zoals MM zegt kan ik hier ook een nieuwe kat maken van het haar dat ze verloren is. Ze had absoluut geen goesting om mee naar huis te gaan...De ander poes was al thuis van eergisteren. Ze komen absoluut niet overeen die twee, maar toch had poes Q. de hele dag rondgelopen in huis om Poes te vinden die er niet was. Benieuwd naar de avonturen vanavond.
Ik heb spijt dat ik hun bloemenpracht niet gefotografeerd heb. Ze stonden zo mooi. Ik blij dat ik ze mooi kon afleveren terug want da tis toch maar een gok hoe ze zich bij dit weer gedragen.

Als ik een boompje had dat al zoveel jaar in de familie is dan zou ik dat toch ook gieten hoor. Geen gazon, dat is misschien wel mooi dat die groen blijft, maar die herstelt zich normaal gezien vanzelf. Het heeft hier een half uurtje geregend en er zijn al groene sprietjes die hun kopje opsteken.De paardenstaarten ook. :roll:

Zo, nog een aangename dag aan allen.

mariajohanna

25 jul 2018, 11:59

Dag dames allemaal,

Hier heeft het 'een spatje' geregend en ik heb de indruk dat het vandaag wat warmer is dan gisterenmorgen. Juiste temperatuur weet ik niet meer (AL) maar de 'indruk' kan ik nog wel schatten ! 🙂
Juist gegeten, dan afwaskeuken, manlief naar de revalidatie en ik ga centjes opdoen bij Okay ! Eerlijk verdeeld, toch ?
Heb vanmorgen snijbonen geplukt, en toch weer voor 2 keer eten , in vriezer. Sorry Anjelierken, met blancherende amuseer ik me 'iet meer..........

En nu eerst de afwas, he !

Dames, tot ..... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

anjelierken

25 jul 2018, 16:45

Hallookes iedereen,

Gisteren een fijne dag gehad met ukkepuk.In de voormiddag zijn we naar het bos geweest, daar was het koel onder de bomen.Hij had zijn loopfietsje mee , en kan daar heel goed mee "fietsen".Zoonlief had me gewaarschuwd dat ik zou moeten lopen, en hij had gelijk :D.Manlief en Spaanse woef waren ook mee.
In de namiddag zijn we binnen gebleven, hij kon zich amuseren met het speelgoed.

En nu droevig nieuws :(: onze kat is dood, deze ochtend is hij nog komen eten, en enkele uren later lag hij dood aan de kant van de weg hier , een eindje verder.Manlief vond hem dood , toen hij terug kwam van wandeling met Spaanse woef.Hij had bloed aan zijn neus , en verder  was daar niks aan te zien, volgens manlief, want ik heb hem niet meer gezien, was bij vader.Manlief is hem gaan halen en zijn laatste rustplaats is in onze tuin.
Had dat wel verwacht dat dat vroeg of laat eens kon gebeuren, als ze over straat lopen.Eigenlijk heeft hij toch nog vrij lang bij ons gewoond, toch zeker 7 à 8 jaar , schat ik.Was ook een zwerver, waar ik me over ontfermde.We hebben er nog veel vriendschap van gehad, alleen wij, iemand anders vertrouwde hij niet.Ja, het zal wennen worden, je bent dat zo gewoon die dagelijkse momenten bij het eten geven.

Dames, tot morgen.

Oma-C

25 jul 2018, 18:34

AfbeeldingEen goeie avondiedereen....
Ik hoop dat iedereen de warmte nog overleefd heeft...

anjelier, zonde van de poes, maar buitenlopers daar kan
je 't van verwachten, zeker een "trek" van een auto gehad, sterkte
woef zal hem misschien missen ?

clive lees het boekje maar goed en hou er rekening mee...
het wordt niet beter integendeel... ik ken iemand die het ook heeft 
en nu in en rolstoel zit en buiten in en rolmobiel... ze is nog maar 44
verzorg jezelf en wees geen slaaf van je werk...(sorry) :oops:

Helena hier had het in de living binnengeregend,
gelukkig niet waar de meubelen staan
ik heb een halve emmer water opgedweild vanmorgen(vensterbank en vloer)
er was ook gedonder bij vanochtend daar werd ik wakker van :roll:

Verder wens ik allen een fijne avond
en hopelijk kan jeslapen vannacht... tot later...

Helena van Troje

25 jul 2018, 18:56

Oei, oei oma-C dat was deftig binnen geregend.
En joepie de living, hall, wc en gang zijn gekuist met nat.
Had daar toch geen duif, ik kan het niet naders dan onbeleefd uitdrukken, vlak voor de voordeur ges.... zeker! 8O :roll:Daar heb ik toch een goeie klets water van de kuis overgekapt, bezuiniging of niet.
Dat is geen welkom hé, op die manier, als er iemand komt.

Anjelier spijtig van de poes, maar dat kan je voorhebben als ze buiten mogen lopen.
Je hebt ze nog lang kunnen houden.
Hier is het record twee jaar...
Nu geen meer, buiten de logeerpoes.

Snijbonen, lekker MJ! Ik eet dat zo graag.
Toen mijn zus nog een tuin had bracht ze die soms mee.
In haar appartementje zal ze geen bonen kunnen kweken...

Clive zachtjes aan dan breekt het lijntje niet.
Grootvake had ook longemfyseem. Moest daarom pufjes hebben.
Niet het ideale weer dan voor jou nu.
Voor niemand denk ik.

Ik kan me niet herinneren hoe het was alle dagen aan deze temperaturen te moeten leven.
Nochtans de eerste twaalf jaar van mijn leven was dat zo.
Wel hadden we toen begin jaren vijftig al airco in huis.
Maar van en naar school was verzengend soms en van en naar de zwemdok ook. 
En ons moeder die hield niet van frontonten, dus te voet, al mocht ze de wagen van de maatschappij gebruiken, zoveel ze wilde.
Herinneringen...

nog een fijne avond ik ga wat te eten bijeensprokkelen en die afschuwelijk slechte Spaanse patatten opeten.
Vindt nu toch maar eens een goede Belgische patat in de winkel. 

clive

26 jul 2018, 08:20

Afbeelding

@ Billyken, een heel fijne verjaardag gewenst.  Van harte gefeliciteerd en maak er een mooie dag van. 

Oma-C

26 jul 2018, 08:29

Afbeelding

Een gelukkige en fijne verjaardag voor billyken :wink:

clive

26 jul 2018, 08:39

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Anjelier, mijn innige deelneming met het overlijden van jullie katje. Jullie gaan hem missen en Spaanse woef goed  in het oog houden zodat hij niet gaat treuren. Sterkte. 

Oma-C, heb het boekje al 2X gelezen. Manlief moet het ook nog lezen. Was deze ochtend erg vroeg opgestaan zodat ik het HH kon doen in de koelte. Namiddag ga ik mij rusten in de koele living. Ik ga goed luisteren naar wat de pneumoloog heeft gezegd, zodat mijn toestand tenminste stabiel blijft. Heb nu wel een nieuwe puffer gekregen en nieuwe medicatie, dan zou mijn hoest bij een 2 weken volledig weg moeten zijn. Zoniet moet ik terug naar de pneumoloog. Maar vind dat ik me vandaag al beter voel. Ik hoop dat jouw hoofdpijn inmiddels wat beter is. Alle dagen opstaan met hoofdpijn is erg vermoeiend. 

Manlief komt morgenavond thuis. Voel me nu wel heel erg alleen zonder Niels in mijn kielzog.

Zo, ik ga plaats maken voor Muddy Maddy en voor Oma-C. 

Ik wens iedereen een zo'n fijn mogelijke dag, zoek de koelte op en drink veel. 

Liefs aan jullie allen en een verkoelende knuffel voor wie er eentje nodig heeft.