Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje

06 jun 2019, 09:16

goeie morgen iedereen
haartjes knippen vandaag
en deze middag komt hulpje

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry

06 jun 2019, 09:49

Afbeelding

Goedemorgen

Al heel lang op, haal geen 7 u meer.

Ondertussen is mijn ventje uit de badkamer, eindelijk !

Straks haartjes laten knippen, voeten gisteren gedaan.
Heel veel volk in Blankenberge, woensdag altijd druk.

Hoop dat Stafke weer zijn draai vind en niet gans de dag in de zetel moet zitten.
Ik ga alvast een straatje om als ik van de kapper kom.😜

Groetjes en tot ....

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

viv

06 jun 2019, 12:25

Goede middag,

Het is weer even geleden dat ik langs kwam...
Ondertussen heb ik jullie berichtjes wel gelezen.
Ivette, dat zal schrikken geweest zijn bij die bloeddrukval. Gelukkig was je niet alleen op dat moment!
En Veve heeft zorgen om haar man - erg om iemand te zien pijn lijden en je kan niet helpen. Hopelijk wordt hij goed geholpen in het ziekenhuis.
Corry en haar Stafke ook aan het sukkelen met de gezondheid - ouder worden en aanvaarden dat het allemaal wat moeizamer gaat, beperkingen van jezelf en de andere aanvaarden... er mee leren leven... niet gemakkelijk.
Denk ook veel aan Michelly - wat en moed en doorzetting - heb er geen woorden voor.
Gelukkig ook positieve verhalen. Omadina blijft sportief op vele gebieden en ook Rietjes blijft er voor gaan. Ik lees dat graag :-)
En Erika zo als altijd hard aan het werk maar ze geniet ook van de vrije momenten - zo moet dat hé. Het is zoals Veve zegt "you only have one life... live it!"

Probeer dat ook te doen. Probeer mijn dagen goed te vullen want ik heb opeens veel vrije tijd. Dat is zo als je geen kinderen of kleinkinderen hebt. Het is niet altijd een vrije keuze dus moet je zien dat je toch zinvol bezig blijft.
Om terug wat fitter te worden (sukkel ook met wat kwaaltjes maar wie niet hé) ga ik veel wandelen en let ook terug beter op wat ik eet.
Ondertussen blijf ik natuurlijk ook bezig met fotografie en mijn vrijwilligerswerk.
Tijdens het wandelen kom ik heel veel kapelletjes tegen. Dat er nog altijd mensen zijn die dat blijven onderhouden - soms midden in de natuur. Het heeft toch iets vind ik. Doet mij denken aan mijn kindertijd toe we in de maand mei elke avond gingen bidden aan een klein OLV -kapelletje. De hele straat kwam dan samen en velen bleven babbelen tot het al donker werd. In mijn herinnering was het toen altijd goed weer...

Afbeelding

Rietjes op vakantie lees ik. Naar Madeira geloof ik. Dat was onze favoriete vakantiebestemming. Mijn man en ik hebben vaak dat hele eiland verkend met de auto maar ook te voet. Heerlijke wandelingen gemaakt langs de levada's en de langs de rotskusten. We hebben het wel zien drukker worden toen Portugal bij de Europese gemeenschap kwam (1986). Het werd drukker en "moderner". We droomden er van om "later" er te gaan wonen of overwinteren. Ik heb er zelfs Portugees voor geleerd. Helaas is "later" nooit gekomen. De laatste keer dat we konden gaan is al van 1995 geleden. Heb er mooie herinneringen aan.
Twee foto's uit de oude doos:

Afbeelding

Afbeelding

Namiddag ga ik een gehooronderzoek laten doen. Toen ik ging werken werd dat elk jaar onderzocht. Mijn gehoor gaat wat achteruit - zoals veel mensen kan ik gesprekken in groep moeilijk volgen. Ben benieuwd ;-)
En dan moet ik nog op zoek naar een verjaardagscadeautje voor een 40-jarige jonge man - moeilijk - die jonge mensen hebben immers alles al...

groetjes en nog een fijne dag!

Viv

Michelly

06 jun 2019, 19:29

Bloedonderzoek en scan achter de rug van maandag 03/06 . Was een week uitgesteld omwille van mijn zware bronchitis. De uitslag is slecht want de K. maakt zich weer breed en wint veld. Er komt dus weer een tijd aan van chemo en al zijn bijwerkingen. Dit is de tweede terugval en maar weer afwachten wat dat met mijn lijf en leden doet en hoe ik ga reageren op dat giftige goedje. Een alternatief is er niet, dus hobbelen we maar weer verder en hopen er het beste van. Als jullie me niet lezen, heb ik me in mijn schulp teruggetrokken en dat gaat ook wel weer voorbij.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

Erika1

07 jun 2019, 07:29

Goeiemorgen, zal maar voor de warmte beginnen zeker :wink:

Michelly, heb er geen woorden voor, hoop dat je snel weer beter wordt. Heel veek sterkte en dikke beterschaps knuff

Afbeelding
Brood dat men deelt, smaakt beter.

corry

07 jun 2019, 08:19

Michelly, bewonderenswaardig hoe je het verwoord.

Ondertussen gaat ons leven verder en prijzen ons gelukkig om redelijk gezond te zijn.
Moed Michelly om te verdragen, en blijven geloven ! 🤞

Vivke, als je komt schrijven is het in groot ornaat, prachtige foto van toen, hoe gelukkig waren jullie, twee stralende jonge mensen. Je hobby word professioneel. Daar gaan we nog mooie dingen van zien.

Even geleden piepje komen piepen, veel onderweg.

Veveke, hoe pijnlijk kan het zijn, Stafke kon er een quota op plakken , maakte het mee.

Ik ga aan de slag , mijn ventje heeft na enkele dagen rusten weer het klussen hervat.

Groetjes, nu is het mijn beurt om de handen uit de mouwen te steken, straks komt dochter langs, haar wekelijks bezoek houd ze meer dan een jaar vol.

Corry

meme-rietje

07 jun 2019, 09:51

goeie morgen iedereen
geef een knuffelke dat ik gepikt heb van Erika

Afbeelding

Ivette

07 jun 2019, 10:15

Michelly, eens te meer ben ik geraakt door uw ontroerend relaas over uw ziekte. Niemand kan dat zo treffend beschrijven als u, bedankt om ons op de hoogte te houden, we blijven met u hopen op eindelijk eens wat beter nieuws over uw gezondheid!

Corry, ik ben content dat Stafke weer "in gang " is, probeer nog samen rustig te genieten!

Blij om hier weer ons omadina en Viv te lezen. Bedankt Viv voor uw "oude foto's" die kunnen aangenaam maar ze kunnen me ook triestig maken omdat die tijd natuurlijk nooit meer terug komt toen we nog nog "goed" waren en SAMEN zoveel konden genieten!Maar, het geeft zin onder te dompelen in het verleden, dat komt toch nooit meer terug!

Gisteren is Nicole's weduwnaar dus gekomen. Mijn vispot kreeg alle lof, ook van Christa die wel altijd eerlijk haar gedacht zegt want eigenlijk kan zij nog beter koken dan ik vooral met al die nieuwe ingrediënten die ik niet meer probeer. Ik grijp graag terug in mijn oude kookkunst die me nog altijd goed smaakt. Ik heb niet meer de fut om nieuwe methodes aan te leren vooral omdat ik toch maar meestal voor mij alleen kook!
Dany had foto's mee op zijn tablet van Nicole, ook op haar ziekbed en zeer intieme van haar laatste uren.
Ik weet niet of die beelden mij plezier hebben gedaan, moet ze wel nooit meer zien!
Toen mijn man aftakelde hebben we hem nooit gefotografeerd, we herinneren hem liever toen hij er nog goed uit zag!

veve, ik hoop dat uw man naar huis mag voor het Pinksterweekend en vaderdag.

Ik moet stoppen, mijn buurvrouw komt vertellen dat haar man in de kliniek opgenomen is, oei!
Ivette

Erika1

08 jun 2019, 04:47

Goeiemorgen, amai de wind gaat weer tekeer.
Vandaag weer een vroege om te beginnen :lol:
Maatjes, zie dat je niet uit uwe stoel geblazen wordt hé :P :P

Ivette

08 jun 2019, 10:24

Amai Erika, je bent alweer heel vroeg aan het werk! Sterke madam ben je!
Triestig weer, spijtig voor alle mensen die wat gepland hadden met dit lange Pinksterweekend.
Mijn zoon komt me halen om daar vanavond te eten samen met Els' ouders, leuk wordt dat!
Morgen is er hier rommelmarkt in mijn straat. Dat interesseert me niet en dan nog ik mag bij Christa 's middags eten dus zal ik er niet veel van zien!

Al de hele tijd vergeten op te merken :THUIS verdient zijn vele kijkers niet meer! Waar ze dat allemaal uithalen: gewelddadige jeugd, niemand werkt nog (Kaat gaat terug naar school? Rose en Kobe moeten bekomen van het sterfgeval van Steven, de Friends is gesloten,Nancy kuist niet meer: wie dan wel?) de 2 dokters leren boksen!!! en dan zo'n spel maken van die "verkrachting" van Nancy! kortom ik vind dat Thuis op niks meer trekt, gij ook?
Ivette

corry

08 jun 2019, 11:07

Afbeelding

Inderdaad Ivette Thuis is niet om over naar huis te schrijven, wat een ellende allemaal op een hoop, seizoensfinale ? Kijk er echt niet naar uit.

Als je bezoek mag bij je kinderen altijd welkom, ooit vroegen onze kleinzonen ons regelmatig of kwamen zelf, is niet meer aan de orde, wij begrijpen.

Vandaag zien ze me tot op heden niet verder dan kortbij, de wind en de regen, vorige week een heel ander iets toen was het bakken en braden, gelukkig niet aan zee.

Groetjes en to later

Corry

meme-rietje

08 jun 2019, 14:46

goeie zaterdag iedereen
Begraving vandaag, familie verminderd, zus van mijn pa,
nu nog een zus langs pa en een broer langs mijn ma
was triestig, waren veel liedjes als van ventje
en dan achteraf, heel die rij, handjes schudden en een knuf voor sommige
alles kwam weer, ppffff

Erika1

08 jun 2019, 20:41

Voor wie het kan gebruiken :wink:

Afbeelding

Ivette

09 jun 2019, 08:57

Van harte proficiat aan alle VADERS!
Ook voor Robert die we hier al een tijdje missen!
Ivette

Erika1

09 jun 2019, 09:13

Goeiemorgen
Ik sluit mij aan bij Yvette :wink:

Het zonnetje schijnt hier heerlijk 8)