In de Vier Seizoenen reeks 19 Zomer 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

22 jul 2020, 08:53

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie oprechte bezorgdheid, dat is hartverwarmend.
Ben nu pas opgestaan, heb niets hoofdpijn meer en wonde heeft ook nimmer gebloed. Ben alleen nog een beetje stijf. Maar heb gisteren behalve het bed opmaken, letterlijk niets meer gedaan, dus ook de strijk niet en heb jullie raad dus opgevolgd en heb gisteren de hele dag gerust en dat heeft me duidelijk goed gedaan.
En vandaag ga ik gewoon opruimen en op mijn gemak de strijk doen en als deze gedaan is, terug wat rusten.

Verwacht 2 pakjes vandaag + bij de Post ligt er nog eentje, dat mag manlief gaan halen, want kan natuurlijk nog niet fietsen.

Ga Matice zijn ontbijt geven.

Ik ga niet alle namen noemen , maar wens jullie allemaal een hele fijne woensdag.
Liefs en een dikke knuffel voor ieder.

Oma-C

22 jul 2020, 09:31

Goede morgen seizoentjes allemaal, :wink:
ik ga geen namen noemen, sorry
Hier gaat het ook rustig, het moet wel, :oops:
Ik wens iedereen veel sterkte wie het nodig heeft
en beterschap, als 't goed is komt na deze week
nog een andere om alle werkjes te doen...
Met heeft niet alles in de hand... :roll:
Stay Safe en blijf voorzichtig...

Afbeelding
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

22 jul 2020, 09:49

Goede morgen seizoentjes,

Weer laat wakker. Een keer zo en een keer anders.
heb gisteren mijn "facial" gedaan. vandaag insmeren met een vochtinbrengende gel. de rest van de week dan met gewone dagcreme voor droge huid en 's avonds om de twee dagen een dikkere nachtcreme.
Heb tegen ventje gezegd dat we vandaag gaan stofzuigen. Hij stofzuigd en ik mop achteraf.
De vliegenplaag lijkt onder controle.
rest me nu ontbijt maken anders wordt het gelijk gisteren met telefoon van moeder erg laat en mijn maaltijdsla maken. dan deze middag verder kaartjes maken.
maar nu eerst Koffie!
Fijne dag en keep Safe!
Cats Rule!

wilde eend 2

22 jul 2020, 16:22

Dag seizoentjes allemaal ,
Clive : ik ben blij dat je het rustig aan gedaan hebt en dat het stilaan beter met je gaat ...
OMA C : heb je nog steeds die hevige hoofdpijn ???? Dan duurt het lang voordat je naar de scan kan gaan ... Ik duim zo veel ik maar kan dat ze een oplossing vinden ...
Voor ons allemaal ben ik blij dat we tot nu toe niet zo'n hete zomer hebben als vorig jaar ... dat is voor niemand aangenaam .... Laat die hittegolven maar ver weg blijven ...
Vandaag ben ik al vroeg vers brood gaan halen . Heb dan mijn wandelkleding aangetrokken en heb een rustige wandeling gedaan (alleen ) in het provinciedomein . Jammer dat ze volop bezig waren met struiken snoeien en dat maakt veel lawaai maar als je verder weg wandelde , hoorde je dat gelukkig niet meer ... Iemand van die firma was ook in het bos bezig :!: met bladeren opzij te blazen 8O 8O . Daar zie ik , in een bos , het nut niet van in .... :roll: :roll: :wink: maar als er niet genoeg werk is , moet je het zelf uitvinden zeker ??? Enfin , de wandeling had me deugd gedaan .. :-D ik heb ook nog een foto gemaakt van de koeien ... Ik vind die bruine zo mooi , omdat we die jaren geleden altijd in Oostenrijk zagen ... :-)

Afbeelding

Helena van Troje

22 jul 2020, 17:02

Hallo allemaal,

De zithoek is al ontdaan van tekenen van de aanwezigheid van katachtigen.
Gang, hall en wc ineens maar meegenomen.
De lakens van het logeerbed zijn ook al gewassen, want daar trok de dame zich ook al eens terug in alle stilte.
De rest is voor morgen. Het ging niet zo best vooruit.
Ik mis dat beest al.
Met een beetje geluk heeft ze al gereserveerd van 7 tot en met 19 augustus met een annulatieverzekering.

Na het reisje naar de Moezel ga ik toch mijn deelname aan de familie bbq afzeggen.
Ik hoop dat ze me dat niet gaan kwalijk nemen, als die al mag doorgaan.

Nog een beetje en we zitten terug bij af....

Die bruine koeien vind ik ook altijd de mooiste.

Nog een fijne rustige avond.

granny M

22 jul 2020, 17:09

Oma C; hoop dat het beter is met de hoofdpijn...
Clive : Blij dat het met jou goed gaat, maar niet te overmoedig zijn hoor
MM: Jij kunt onderhand aftellen naar de plechtigheid van maandag, ik was een weekje te vroeg maar nu duim ik weer voor mooi en niet te warm weer en een goede verzorging voor je poes.
Wilde eend : wat een schattig kalfje er zo tussenin !! Ik kan de tijd niet heugen, dat ik nog eens echte koeien gezien heb ( beetje overdreven ) maar hopelijk komt dat weer. Zal vragen aan de dochter of dat ze eens hier met mij wilt rondrijden, in de buurt zijn er genoeg boerderijen, ik kom nog maar amper buiten. Gelukkig heb ik de ( beetje verwilderde) tuin nog, maar dat heeft ook zijn charmes denk ik maar. Het gras wordt nog altijd netjes afgereden door mijn supporters. Hoop alleen dat de operatie door kan gaan begin aug. want ik vrees al voor een nieuwe opstoot van C.
HvT : ik zit al in afwachting van het vlg. poes-verhaaltje :D
Kennen jullie de columns van Anne Davis (laatste blz. van de L. ) ? Awel, daar vergelijk ik al jullie schrijfsels mee, met een lach en traan.
Liefs voor alles Seizoentjes !

wingerd

22 jul 2020, 17:27

Voor Wilde Eend en de anderen, ter info : deze koeien zijn van het Limousin-ras. Ze zijn uit de streek van Limoges in Midden-Frankrijk, waar wij 13 jaar lang woonden. Een ras beroemd om zijn robuustheid, deze koeien leven ginder het ganse jaar buiten, ook in de vrieskou. De boeren daar zeggen dat ze minder ziektes opdoen dan wanneer ze op stal zouden gaan.

Helena van Troje

22 jul 2020, 17:28

Lieve deugd, schrijft die nog altijd voor Libelle?
Dat hebben al veel mensen gezegd dat ik zou moeten schrijven, maar dat vraagt teveel energie en teveel discipline en ik doe nog alleen waar ik goesting voor heb als ik er zin in heb, behalve koken, omdat ik anders verhonger.
Libelle lees ik allang niet meer. De stapel werd almaar hoger en hoger. Ik ergerde me vaak aan de betuttelende toon van sommige artikels en verder heb ik al lang genoeg geleefd om veel weetjes al te weten...Plus de prijs...

Dat wist ik dus niet se van die koeien :D bedankt voor de info Wingerd.

wilde eend 2

22 jul 2020, 17:39

HVT : Afbeelding
Hopelijk kan /mag poes snel terug komen ... Ik ben ook zo blij dat ik mijn lapjeskat als gezelschap heb ...
Granny M : ik hoop echt dat je binnenkort nog eens naar de koeien kan gaan kijken ... Eerst duimen we voor je dat de operatie kan doorgaan en vlot verloopt ...
Ja, die verhaaltjes van Anne Davis waren ook het enige dat ik eigenlijk las in L. ... Sinds het C virus liggen er geen L's meer bij de kapster .. en ik koop de L. al lang niet meer ....
We wachten dus op de verhaaltjes van HVT ....;-)
Aan iedereen een fijne avond en hopelijk een goede nacht zonder pijn en ongemakken ....

wilde eend 2

22 jul 2020, 17:47

Dag Wingerd : (fijn jou hier te zien ) ..dat wist ik ook niet van die koeien .. :-D
Ik vind ze mooi , en gelukkig zijn deze niet zo volgespoten met hormonen ( veronderstel ik ) want soms zie ik er staan met van die ongezonde , abnormale dikke billen . Zoals in de film van "Rundskop " , die zich afspeelde hier in onze streek .. Dat was héél straf !! 8O 8O
Voor mij is het al 30 jaar geleden dat ik nog biefstuk at .... Sinds ze indertijd op TV toonden hoe die arme beesten behandeld worden ....voor mij geen biefstuk meer .... :oops: :oops:

granny M

22 jul 2020, 19:24

Toch nog even reageren .... De L. krijg ik van een buurvrouwtje verderop, gewoonlijk een hele stapel. Deze keer zaten er nog twee Paas bladen bij :D ( mèt recepten HvT !) Maar ik vul de puzzels in, blader het eens door en scheur het "kinderhoekje" eruit voor de buurjongetjes, dan moet ik wel zien dat een even aantal is, want anders is het ruzie ..) Ze stikken eigenlijk van het speelgoed, maar zoiets fietst er altijd in. Ze zijn daarnet komen bellen of dat ze mijn vuilbakken mochten buiten zetten voor morgen :D schattig toch ?
En het weetje over die koeien, leuk !!!
Dank jullie wel voor de "vitamientjes" allemaal.

Oma-C

22 jul 2020, 20:50

Nog heel even, ik heb zopas de vuilzak
buiten gezet...morgen komt de vuilkar
dan is alles weer weg want als het
warm is durven er vliegen op afkomen
de zakken zitten wel in een kist op het terras
dat scheelt al veel want ik hou niet van
die vieze beesten, ze zitten overal op
en willen dan binnen komen, gelukkig
heb ik goeie horren en kunnen mijn
ramen open blijven :wink:

Voor wie het vroeg... mijn hoofdpijn is er nog
maar in de loop van de dag draaglijker...
overmorgen (vrijdag) krijg ik een scan,
ben benieuwd wat het uithaalt

Allen nog een fijne avond en een goede
rustgevende nacht... slaapwel en tot :)

Muddy Maddy

23 jul 2020, 07:04

Goede morgen seizoentjes,

wakker van een mug, en dan niet meer kunnen slapen door meeuwengekrijs.
Gisteren nog over en weer gemaild met Suus, Granny M. het begint inderdaad te korten. of we mooi weer zullen krijgen daar vrees ik voor. ik heb dan ook een extra kleedje èn een dik jasje bij de bagage gevoegd. Ventje zuchtte en zei dat we inderdaad twee valiezen zullen hebben + een grote doos met hun trouwkadoo.
De dag na het huwelijk krijgt Hans een eerste bestraling. eerst zou ventje meegaan, maar wij moeten dan daarna onmiddelijk vertrekken vanwege ons Bontjasje op pootjes wiens catsit zaterdag komt kijken. de sleutel moeten we bij haar tante afgeven. Die zelfde zaterdag zijn we uitgenodigd door ventjes zus voor een drankje en een hapje. Ventje denkt van belegde broodjes mee te nemen want gaan eten in het wegrestaurant ziet hij nu niet zitten met die mondmaskertoestanden.
En we weten ook niet of Hans die avond al gegeten zal hebben. Er is toch een AH niet ver van hun deur en het Hotel. Op tripadvisor krijgt het ontbijt 5 sterren.
Moet vandaag naar de apotheek en zal voor alle zekerheid nog een pakje chirurgische maskers meenemen. want hoe het ginder zit met de maskerplicht weten we niet.
Op het moment is ons Gimly een praatje aan het maken met een dikke duif op het dak van de freule.
Het is volgens hem een heel heel stout vogeltje!!!
Morgen een lijst opmaken van andere zaken die mee moeten. niet alleen kleren en schoenen en pijama's. maar ook de accesoires en deo, douchegel en wat weet ik nog meer. Een groot verschil toen we naar Italië gingen met de vlieger. daar hadden we maar 1 grote valies en een rugzak mee. Plus ventjes laptop om naar films te kijken want in Italiaans ingesproken Engelse films is om je krom te leggen als je een vertaler mee hebt en dan zei je ook nog dat de mondbewegingen niet kloppen. Wij keken naar 'spiderman' de cartoon en ik geloof dat het vertaald werd als Spiederman.
Die rotmug heeft me 4 keer te pakken gehad. morgen de electrische muggenverdelger insteken.
Vandaag is het frietjesdag. zou morgen willen chinees eten. Voor zaterdag hebben we nog een ham pizza. Ik ga me straks bezig houden met het maken van een maaltijdslaatje.
mijn watermeloen is ook al helemaal opgesneden en in doosjes. Moet voor de maaltijdsla nog eitjes koken en spekblokjes bakken.
Over Anne Davis gesproken, ik las liever Anne De Leeuw vanuit Frankrijk maar ik geloof dat zij al overleden is. In elk geval wist niemand op de libelleredactie van iets enkel een frans e-mail adres dat buiten werking is. ik heb ooit eens een brief aan haar geschreven en weken later antwoord gehad. ze verontschuldigde zich dat het zo lang geduurd had maar ze kwam maar om de 4 weken naar de redactie vanuit Frankrijk en ze legden alles in een schuif. Ik heb zelfs nog een romannetje van haar hand! flutromannetjes zoals haar echtgenoot zei als ze weer eens het avondeten gemultitasked had. ( lezen en koken tegelijk)
Wilde eend: ben jij dan een vegetariër? of eet je gewoon geen biefstuk meer? En ja, ik vind het ook mooie koeien. ze lijken een beetje op deze in schotland.
Wingerd: bedankt voor de info over de koeien.
Oma C: Hopelijk vinden ze rap wat er met je hoofd scheelt. mijn hoofdpijn komt van mijn nek.
HVT: Poes met annulatieverzekering :D Ze was het weer rap gewoon.
Clive: al wat beter?
Zo, ik wens alle seizoentjes een fijne dag en Keep Safe and Cool!
Cats Rule!

clive

23 jul 2020, 07:39

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Wat is er veel geschreven, leuk is dat. En dan die foto van de koeien en de uitleg van Wingerd daarbij, heel mooi. Als ik eerlijk moet zijn, heb ik ook al lang geen koeien nimmer gezien, wel paardjes, die zijn er hier veel.

Gisteren tijdens het strijken, nog een kleine machine was gedaan en deze buiten opgehangen en die heb ik nu net gestreken en hoera, ben bij met de was en de strijk.
Vandaag proberen wat meer te doen, want morgenvoormiddag gaan we samen met Matice naar Roermond.

Muddy Maddy, je vraagt of ik beter ben, ja hoor, behalve gisteren was ik weer misselijk. Heb dan voor het slapen gaan medicatie voor mijn maag genomen en nu is de misselijkheid weer verdwenen. Denk toch wel dat die klap op mijn hoofd mij een lichte hersenschudding heeft opgeleverd. Op de wonde zit een korst. En heb gisteren mijn haren heel voorzichtig gewassen en er was geen bloed bij. Geduld hebben en veel boterhammen eten, zegt Oma-C altijd.
En ja, je verschiet er steeds van wat allemaal mee moet als je een paar daagjes weg moet. Meestal heb je teveel bij zulle, ik toch meestal :D .

De 2 pakjes zijn gisteren aangekomen en manlief heeft dan gisteren nog een pakje op de Post gaan halen.

Gisteren op de slaapkamer toch maar de airco laten draaien, die hoor je dus niet draaien.
Rond een uur of 03.00H wakker geworden en toen heb ik hem afgezet, toen was het meer dan koel genoeg op de slaapkamer.

Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Wens iedereen een aangename donderdag.
Liefs aan jullie allen en een dikke, virtuele knuffel.

Oma-C

23 jul 2020, 09:57

Afbeelding

Goede donderdagmorgen alle seizoentjes :wink:
De zon schijnt al lang en het is zalig
om zo wakker te worden...
er is wel ander weer op komst,
maar dat zien we dan wel weer :oops:

clive, je zal zeker wel een hersenschudding hebben
want dat misselijk zijn is daar wel en teken van...
Sterkte en wees voorzichtig, 't is zo rap gebeurd :oops:

M-M Ja een hele verhuis heb je nodig als je een paar
dagen weg moet, en je mag niks vergeten of je moet
het daar gaan kopen, en dat is niet de bedoeling
Ik ben benieuwd hoe Gimly het zal vinden als jullie weg zijn
aangename dagen in elk geval, ik hoop dat alles goed afloopt
en sterkte voor de bestraling van Hans...'t is niet niks :(

Alle seizoentjes een fijne donderdag vandaag ...
morgen zal ik er denkelijk niet zijn want ik moet
al om 8u30 in de kliniek zijn, .... ppfff al dat geloop :roll:
Ik laat wel iets weten als ik terug thuis ben
Groetjes aan iedereen en tot.... :)