In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

granny M

17 okt 2020, 17:55

Dag Seizoentjes,
Voor iedereen die verjaarde, verjaart of nog gaat verjaren : Gelukkige Verjaardag met 3 virtuele feest XXX dit jaar nog ! Dan vergeet ik niemand .....
Het schijnt/blijkt hier "de dag van niet veel doen" vandaag, ik doe ook mijn part gezellig mee. De Gazet+ bijlagen helemaal uitgeplozen of is het uitgepluisd ?, de puzzeltjes erin gemaakt, een afwasje gedaan, plantjes binnen begoten, telefoontjes gedaan, ook mijn wandelingetje gedaan, even langs de bakker geweest en nu staat de veldcross als achtergrond tv aan : benieuwd of Tibeau Nys mee kan.
Het is al aan het schemeren, dadelijk de lampjes aan doen... en ik zal redelijk rap mijn peignoirke en sloefjes aan hebben. Er staan nog twee knapperige croissantjes met hesp en kaas te wachten voor dadelijk warm te worden, zaterdags kook ik gewoonlijk niet.
Wens jullie allemaal een kalme voortzetting van het w.e., en voor vanavond veel later " goede nacht" :D

wilde eend 2

17 okt 2020, 22:12

Clive , , Granny M , Anjelierken , OMA C en alle lieve seizoentjes
Kom even vertellen dat ik de sleutels van het "nieuwe" huurhuis heb sinds de 15 de . :-) Ben onmiddellijk daar begonnen met dozen te brengen. Vandaag had ik gelukkig hulp van zus , ex schoonzus en nicht ... Nu gaat het vooruit .. Dat moet ook want donderdag de 22 ste komt de verhuiswagen en slaap ik samen met poes s'avonds op het nieuwe adres ..... Het is daar veel rustiger dan hier ......:-D "Alles komt goed ..... " Wel nog tegenkantingen vanwege de huidige huisbazin hier ..... maar met super goede hulp van de huurdersbond en hun advokaat , sta ik vaster in mijn schoenen.... ... Het worden nog drukke weken tot Allerheiligen ..
En nu gauw doodmoe mijn bedje in .... Groetjes aan iedereen !!! ;-)

Muddy Maddy

18 okt 2020, 08:18

Goede morgen seizoentjes,

ben maar opgestaan en heb al de gordijnen opengedaan al is er nog geen licht in de duisternis.
De "Vinnykaars" brand en bijna alle theelichtjes.
Gisteren croques gegeten en sla-soep. vandaag een steak met pepersaus en frietjes.
heb gisteren kunnen stofzuigen. 't was nodig. Beest verliest haar en zand komt hier via de schoenzolen binnen. mijn voordeur is niet om aan te zien. Wou nog moppen maar dan besefte ik dat mijn pijp uit ging zijn dus gestopt. ventje heeft de stofzuiger overgenomen om aan de kattebak te zuigen want ons heertje strooit graag zijn kattezand in het rond. zag wel aan ventjes gezicht dat het hem niet aanstond dat ik stofzuigde maar ik kan het niet blijven vragen. en dan moet ik nog met twee woorden spreken de laatste tijd. :? 't zal ook 't vallen van 't blad zijn zeker? ik kan "moodswings" op mijn hormonen steken met de menopauze. ventje heeft gisteren heel de middag naar al zijn series mogen kijken want ik ben niet gaan rusten. ik denk vandaag ook niet, tenzij mijn slechte nacht me nekt. ( geen oog dichtgedaan) heb me bezig gehouden met de kranten uit te lezen en een boekje over cosmetica. heb dan een film bekeken die hij wel wilde meekijken. Kingsman: the golden circle. zijn nog niet aan snackmasters toegekomen.
Als ventje vandaag besluit naar een James Bond te kijken doe ik verder aan de kaartjes. maar eerst een lijst opstellen van de te verzenden kaartjes. voor het geval ik nog extra postzegels nodig heb. Bij Don Juan heb ik er zien liggen dus dat is geen probleem moest Jan de woensdagnamiddag dicht zijn en ik naar de kine moet. Dat is wel voor donderdag, de kine. Gimly ligt plat. is gisteren mee geweest en heeft zich naast mij geflokt, maar ik had mijn boek dus daar kon hij niet opliggen. na een goede 10 min is hij dan opgestaan en is naar beneden gekomen. hij ligt waarschijnlijk sinds gisterenavond in zijn zetel.
er lagen maar 2 plasjes "ziek". De koffie is gezet en de twee platen van de croques liggen te week samen met 2 kleine bordjes. geen bestek. De soep had ventje in de frigo gezet! heb gezien dat soep in een kleinere pot kan.
Straks na het lezen van de hoogtepunten van het nieuws naar de boerderij gaan. de zaterdag speel ik niet meer. ventje dan wel. het is een bingo derby en niet echt haalbaar. bon, we zien wel hoeveel hoefijzers we al dan niet hebben.
Na de boerderij ga ik naar de Sims en mijn criminal case verder doen. tablet zal opgeladen moeten worden dus gaan we dan via de pc een andere sims spelen. anders laadt de pc de tablet niet op.
de gsm zal aan de andere oplaadkabel liggen.
ga mijn kopje koffie opdrinken en dan beslissen of ik er nog ene drink. er zal naar alle waarschijnlijkheid niet gebeld worden dus het zal hopelijk een rustige zondag worden zonder gebrom tenzij het die van de tondeuze is.
Fijne Zondag seizoentjes en Keep Safe.
Cats Rule!

clive

18 okt 2020, 08:40

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, jouw moeder was dan weer eens overtuigd van haar groot gelijk :) .

Oma-C, fijn dat jij een defecte straatlantaarn hebt gemeld, iemand moet het natuurlijk doen. En ik hou ook niet van donkere straten. Ik hou niet van het donker in het algemeen. Klinkt zeer kinderachtig wat ik nu ga zeggen, maar ook als ik slapen ga, is er een klein lichtje aan. Als ik wakker wordt en het is donker geraak ik echt in paniek. En met het lichtje aan heb ik dat niet :oops: :( :oops: .

Anjelier, oei, zo ziek geworden ? Hoop van ganser harte dat jij jou vandaag beter voelt. Lief van manlief dat hij de kleine taakjes heeft gedaan.

HVT, met de radio op de achtergrond , fijn aan jouw pull gewerkt. En het was inderdaad frisjes gisteren. Maar het was droog, daar was ik al blij om.

Granny M, jij hebt er gisteren een gezellige dag van gemaakt, voor herhaling vatbaar zou ik zo zeggen.
Ik ben ook zo hoor, als ik weet dat ik nergens meer naar toe moet, douche ik en verzorg ik me voor de nacht en doe een leuke pyjama aan. Dan moet ik als ik ga slapen enkel nog mijn tanden poetsen , mijn handen verzorgen en mijn medicatie nemen en kan ik zo bedje in.
En croissantjes met ham en kaas, lekker.

Wilde eend, een dikke proficiat met de verhuis naar jouw nieuwe woning. Jij hebt dan toch gelukkig wat hulp gekregen voor een deel van de verhuis, ( mis wel jouw broer die ook wel had kunnen komen helpen).
En problemen met je huidige huisbazin, of vergis ik me daarin ? Alleszins ben je goed vertegenwoordigd. En zal alles wel snel opgelost geraken.

Ik ga dadelijk douchen en mijn haren wassen en hondenschoolkleding aandoen, want het is weer zondag wat gelijk staat aan hondenschool met Matice. Heb in pyjama al van alles gedaan in het HH, allemaal kleine dingen zoals even met de stofzuiger erdoor, nieuwe theelichtjes gezet, vaatwasser leeg gemaakt enz. Na de douche, meteen boven alles doen. En als we thuis komen bereid ik het avondeten al voor en dan maken we er een gezellige namiddag samen met Matice van.
Gisteren nog een nieuw Asterix album gevonden wat nog niet op mijn lijstje stond.

Zo , ik wens iedereen een gezellige zondag. Stuur jullie veel liefs en virtuele knuffels.

Oma-C

18 okt 2020, 09:50

Afbeelding

Dag maatjes allemaal, :wink:
Iedereen een drukke zaterdag gehad :)
maar vandaag is zondag en mag iedereen rusten :lol:
als je het jezelf toelaat tenminste....
Ik ga zoals iedereen wel weet weer meerijden met de
ronde van Vlaanderen... :lol: binnen dan wel en met de tv aan
Ik rij zoveel ik zelf wil en geniet van de renners die zich afbeulen
op de "Vlaanderse bergen" :lol: :lol:
(t zijn voor hen flinke klimmetjes waar ik geen last van heb :wink:

Ik wens jullie allen een fijne zondag, jammer dat de zon er nog niet is :oops:
maar we kunnen niet alles willen... ik ga ook niet op iedereen reageren
ik hoop dat het een aangename zondag wordt, geniet van wat kan...

Beterschap aan wie zich niet lekker voelt... :roll:
Groetjes allemaal :wink: :lol: tot later, en keep safe !!!
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

18 okt 2020, 11:29

Goede middag bijna,

Het was een hobbel de sobbel nachtje.
Eer ik erin lag was het één uur.
Oei gsm ligt nog beneden.
Terug nar beneden.
Tweede poging tot in slaap geraken.
Heb ik de achterdeur van de garage op slot gedaan?
Is de schuifdeur dicht?
Toch maar gaan controleren.
Uiteindelijk mijn draai gevonden, bijna in slaap.
Ben ik toch vergeten die spaghettisaus in de diepvries te steken zeker.
Bed uit, terug naar beneden, saus tekenen en wegzetten.
Ondertussen was het twee uur.
En het werd drie uur en toen moesten we naar het toilet.
Het zal half vier geweest zijn zeker eer ik sliep.
Stipt om half acht wakker...

Het is hier maar grijs en triest.
Het heeft ook al geregend.
Echt zo een zondag om tv te kijken met een dekentje.

anjelierken

18 okt 2020, 12:59

Hallo iedereen,

Ben al veel beter, kan terug eten.Een dagje rusten en vasten helpt al veel.

Heb deze voormiddag appelcake gebakken, was weken geleden dat ik nog eens gebakken had.Met appelen uit de boomgaard.Die liggen buiten onder het afdak, goed fris en bewaren dan langer.

Dochter belde gisteren dat ze deze middag kwam eten, dus extra vlees en groenten uit de diepvries gehaald.Deze voormiddag belde ze dat ze toch niet kwam, dus gaan we morgen nog eens hetzelfde eten als vandaag.Bij de jonge mensen veranderen de plannen nogal eens , hoor dat soms van anderen ook.

In de namiddag naar de ronde van vlaanderen kijken, in de voormiddag heeft manlief ook al gekeken.

Het is hier grijs en windstil.De bladeren vallen al goed van de bomen.Dagelijks scheppen we meerdere keren per dag de bladeren uit de vijver.In het begin blijven die boven drijven.

Dames, tot morgen allemaal.

granny M

18 okt 2020, 17:49

Net nog even naar de vrouwen gekeken bij de Ronde van Vlaanderen.
Wat echter niet te zien was op tv, dat er zeker een kwartier van te voren al een wielrenster de finish gepasseerd was. Een klein beetje oudere dame, die op haar dooie gemakske alle kasseien en hellingen trotseerde en onderwijl zelfs nog het landschap bewonderde ...
Bij navraag ging het hier over "Oma-C" die al vaker als outsider genoemd werd.
De enige reden dat zij niet als eind winnares werd genoemd is, dat zij zich niet officieel ingeschreven had. Dat doet ze wel vaker ook bij mannenkoersen, ze wil verder gewoon anoniem van het wielrennen genieten :D
Alle hulde dus voor Oma-C !!!!!

Oma-C

18 okt 2020, 18:04

Afbeelding

Goede namiddag dames allemaal :lol:
Hahaha, Granny M :lol: je doet me lachen hoor
ja ik heb de gewoonte als ik niet ga wandelen
dat ik met de hometrainer mijn toerke fiets
en soms is dat bij een mooie documentaire
maar liefst nog bij koers en de rondes :P :P
Ik moet mijn beweging hebben dus ja...
Je hebt dat mooi verwoordt, maar ik
verwacht geen bloemen of kransen...
ik zou niet weten waar ik ze moet zetten
Maar dank u voor het leuke verhaaltje :lol: :lol:

Ik heb een goed uurtje meegereden en het was spannend
vooral bij de heren renners :roll:
Alleen jammer dat Nederland ons verslagen heeft :oops:
Maar er kan telkens maar één winnaar zijn.....

anjelierken, fijn dat je beter bent, en jammer van de afgestelde maaltijd
morgen heb je het gemakkelijk :lol:

Helena, nog een hele job gehad eer je echt kon slapen
ik heb meestal alleen dat ik terug uit bed moet omdat ik
mijn hoorapparaatjes nog in heb, e die heb ik niet nodig
om te slapen.... maar dan begint het geruis terug
Zo is er altijd wel iets :oops: :lol:

Ik wens jullie allen een fijne avond en straks een rustige nacht :wink:
Slaaplekker en tot morgen...

clive

18 okt 2020, 18:50

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Granny M, wat een prachtverhaal over onze Oma-C :D . Zij is veel te bescheiden het podium te beklimmen.

Oma-C, genoten van deze koers op jouw eigen manier. Slim van jou blijven te bewegen.

HVT, dat was dan slapen gaan met een hele boel obstakels .

Anjelier, fijn te horen dat jij je beter voelt. En ja, plannen vallen soms in het water en veranderen wel eens op het laatste moment. Maar jij maakt daar geen drama van.

En ja, het is officieel. Matice zijn hormoontjes zijn aan het spelen. IK was dat vrijdag in het bos al aan het denken, omdat hij toen echt weigerde oefeningen te doen. Gisteren en vandaag zet hij het hele huis op stelten en op de hondenplein, deed hij misschien 1 oefening zoals het hoorde goed. De therapeut wenste ons met een lach op zijn gezicht, een paar weken veel plezier met hem, maar was ook ernstig en zei dat we vooral nu zeer zeker de moed niet mochten verliezen en zijn oefeningen blijven herhalen, of hij ze nu goed deed of helemaal niet. We laten hem niet castreren, teveel nadelen voor dit soort ras. Dierenarts heeft ons dat vroeger al volledig uitgelegd. Als het te erg is, kan hij wel een poosje medicatie nemen om zijn drift in goede banen te leiden. Mijn arme krullenbol. Voor hem ook niet leuk natuurlijk. Gelukkig ben ik nogal een geduldige als het over Matice gaat. Maar hoop evenzeer dat het vlug voorbij gaat zijn en ga de aankomende weken volharden in zijn oefeningen doen in het bos. Of bij heel slecht weer, hier beneden in de garage.

Deze avond geen eten moeten maken, hadden erg laat na de hondenschool ontbeten en nu hebben we geen honger meer. Als manlief toch nog een geeuwhongertje krijgt, warm ik voor hem wel een tas verse tomatensoep met balletjes op, maar denk niet dat ik die vraag ga krijgen.

Zo, ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen nog een prettige avond en voor later een ( vlotte) nachtrust. Liefs aan jullie allen.

Helena van Troje

18 okt 2020, 20:47

met een klein beetje seffens geraakt het wel af:
Afbeelding

Muddy Maddy

19 okt 2020, 09:13

Goede morgen seizoentjes,

Een rustige zondag gehad zonder gebrom. enkel een leeuwenhonger. maar dat is nefast voor het slapen. Straks gaat ventje douchen. Er is een collega van de overkant, een jongeman van 31 positief getest. ging veel gaan sporten met die èn die èn die.... heb altijd gezegd dat sport niet gezond is.
Clive: Matice last van zijn hormonen. je zou dus kunnen zeggen dat die in zijn publiciteitsjaren zit. :lol:
't gelijk een tiener in huis zeker? daar kan je ook veel mee meemaken. Ik heb op tijd ingegrepen toen ik zag dat Gimly sproeineigingen begon te vertonen. op de operatietafel mocht ik er bij zijn en ik hield zijn kop vast omdat zijn kopje steeds weer op z'n neusje viel. sneetje later en ik hoor de dierenarts zeggen: amai: dat zijn goed ontwikkelde ballen! Die van Vinny waren een stuk kleiner en zijn dan achter zijn oren blijven hangen. een eeuwige puber. En dat hebben we geweten.
Als bedanking dat ik zijn "mannelijkheid" afgepakt had, piste Gimly me later onder. hij was nog woezie van de narcose. Bij Gimly duurde de narcose langer maar toen die eenmaal bij Vinny uitgewerkt was hebben we het geweten. Gimly heeft wat diarree gehad en wat water gespugd maar ventje heeft alles opgekuist. gisteren ventje er op gewezen dat hij de afwas verkeerd stapelt in de afwasbak. heb ze dan maar zelf gedaan.
Vandaag op verzoek pasta carbonara. morgen zien we dan wel weer. ik moet naar de kapster. ben dan dicht bij de beenhouwer, groentenboer en krantenwinkel. hopelijk ben ik voor 12 buiten bij de kapster anders moet ik om 14 uur nog eens terug. Frituur heeft aangekondigd dat ze "take-away" doen, chinees heeft nog niets op Fb gezet, want vandaag gaan die strengere maatregelen dus in.
Ventje zei dat de haard niet bij de horeca ligt maar ergens anders. En dat ze het niet mogen ( luidop) zeggen. Maar ik vrees dus dat mijn niet essentiële behandeling zal worden uitgesteld. als er morgen of overmorgen een brief in de bus valt, weet ik genoeg.
Nog 1 gewoon kaartje maken en dan begin ik aan de kerstkaartjes die moeten opgestuurd worden en dus voorrang hebben. Buurvrouw v zei dat ik nachtwerk ga moeten doen. had ze een messenger berichtje gestuurd om te weten wat zij van haar dochters kaartje vond. F. vond het heel lief en ging me een berichtje sturen maar de jeugd zei buurvrouw vergeet veel hè.
Seffens ook ventje tondeuzen. doe ik liever als zijn haar gewassen is. het zal weer een pak haar zijn. Dus ook weer stofzuigen want zo'n swifferdoekje doet niet zoals de reclame het toont. allez, bij mij toch niet.
heb een beetje beter geslapen en wou er vanmorgen niet uit. morgen ga ik ook er heel vroeg uit omdat ik dus naar de kapster moet.
Paniek in Brugge: moeder heeft zichzelf buitengesloten. ventje moet nu zo rap mogelijk naar ginder met mijn sleutels.
Ga afsluiten.
Fijne dag
Cats Rule!

Oma-C

19 okt 2020, 10:20

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
Ik heb wat werk gehad met de bank
en men heeft me telefonisch geholpen
zodat ik niet naar daar moet gaan :roll:
't was een beetje zoeken maar 't is gelukt :oops:
want ik ben niet zo'n krak wat pc betreft :oops:
Gewoon hier een babbeltje doen gaat nog
maar al de rest.... is chinees voor mij... :oops: :roll:

clive, een paar moeilijke maanden met Matice
dat zal wennen zijn, volhouden maar....

M-M mama de sleutels vergeten, goed dat ze
niet zó ver woont, als ze in een andere
provincie moest wonen zou het wel anders zijn...
een ideetje: de sleutels aan de binnenkant van
de klink hangen dan voelt ze ze als ze buitengaat
(ik doe dat ook voor de zekerheid...)
en das makkelijk te onthouden :lol: :wink:

Helena, 't zal mooi worden, en geduld is een schone zaak :lol:

Allemaal een fijne dag... bij mijn zoon zijn ze airco
plaatsen, daar gaan ze geen spijt van krijgen :oops: :lol:

Allé, nu aan 't werk, de kabouters zijn in staking denk ik :roll:
Allen een fijne dag, groetjes en tot later

clive

19 okt 2020, 10:25

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

HVT, wat mooi dat reeds gebreide stuk, ziet er vreselijk moeilijk uit, met veel telwerk. En je hebt een heel mooie kleur gekozen.

Muddy Maddy, paniek in Brugge en ventje kan het weer gaan oplossen. Kan ze geen reserve sleutel bij de buren afgeven ? Mijn buren hebben onze sleutel en wij die van hen. En dat is vrij vaak dat iemand zich buitensluit, zeker toen de kinderen nog tieners waren, die vergaten wel eens hun sleutel. En buren weten waar zij hun sleutel hier thuis kunnen vinden en ik weet waar de onze hangt. Het is maar een is idee natuurlijk. En jij gaat stofzuigen, ik heb de twee benedenverdiepingen reeds volledig gestofzuigd en de vaatwasser al leeg gemaakt. Want manlief heeft zich geïnstalleerd in de knusse living om te werken. Dus moet ik nu geen lawaai meer maken. En kan hij rustig werken.

Moet vandaag om 18.15H bij de huisarts zijn. Kan ik met de fiets doen.

Moet wel nog gaan douchen en boven dan alles al doen en dan neem ik de was mee naar beneden en stop ik de eerste wasmachine in.
Nadat ik met Matice ben gaan wandelen, heb ik eigenlijk alles van het HH gedaan en als ik niet te moe ben, kan ik misschien nog een extra taak doen. Zullen zien.
Ga me iets comfy aandoen, zodat ik mij niet moet uitdoen bij de dokter, draag dan meestal een oversized
T-Shirt in de lente en de zomer en nu ga ik een oversized trui aandoen. Ga me dan rond 17.45H opfrissen en dan fiets ik naar de huisarts. Eerst keer dat ik waarschijnlijk ik het donker thuiskom met de fiets.

Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een zo'n mooi mogelijke maandag. Liefs voor jullie allen en een hele dikke knuffel.

granny M

19 okt 2020, 12:38

Goede tip van Oma-C ! Ga ik in het vervolg ook doen, ook al heb ik een reserve sleutel in mijn tas zitten en bij de buurtjes. Je weet maar nooit :D Ventje van M.M mag er weer voor op draaien, al goed dat moeder zo'n schoonzoon heeft.
En een puberend hondje. Matice mag in zijn pootjes wrijven, dat hij zulke baasjes heeft. Andere eigenaren zouden er misschien heel anders over denken...
En HvT, ik sta echt versteld hoe je dat klaar krijgt. Zag links het patroon van 4 rechts, 2 recht en 2 recht, het is echt Chinees voor mij en zulke kabels erin . En de kleur is inderdaad echt heel mooi, brei maar ( op het gemakske ) door en stuur eens een selfie als je hem af hebt ?
MJ, ook al zo creatief met kaartjes. Het is wel fijn als je ze kunt laten liggen en er aan werken als je tijd en zin hebt.
En Wilde Eend, hier schijnt een zonnetje al is het frisjes, hoop dat het met de dag van de meubelverhuis ook zo is ! Houd je kerst spulletjes maar in de buurt, dan kun je binnen een paar weken je eerste Kerst vieren in je nieuwe huisje ...
En gelukkig gaat het met Anjelierke al wat beter, doe zo maar verder.
Buurjongetjes hebben knutselwerkjes voor mij gemaakt om aan de binnenkant van mijn huisdeur (volledig glas) te hangen voor Halloween, dat duurde wel even eer het naar hun zin was opgehangen. Beetje naar links, naar boven nee toch niet.
De postbode moest er al mee lachen vanmorgen.
Voor allemaal lieve groetjes :D