In de Vier Seizoenen reeks 22 Lente 2021
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes,
't zonnetje schijnt maar 't is nog koud
maar daar zijn truien en jasjes voor
Dank clive voor je overzicht ik ga het niet herhalen
Ik wens Helena sterkte met haar prik en iedereen
een fijne donderdag
Groetjes allen en tot...................
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Clive: het is vandaag de verjaardag van onze Koning van België: zijne majesteit Filip.
Ons Gimly ( die ook onze majesteit is van tijd tot tijd) verjaart op pas op 25 juni.
ja, het is met de beste intenties gebeurt, maar ik vind het wel leuk dat je aan hem dacht.
Ons Gimly ( die ook onze majesteit is van tijd tot tijd) verjaart op pas op 25 juni.
ja, het is met de beste intenties gebeurt, maar ik vind het wel leuk dat je aan hem dacht.
Cats Rule!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Dacht ook direct aan Gimly
.
Heb al boven gepoetst , misschien in de namiddag in de tuin, hangt af van het weer.
Manlief is op wandel met Spaanse woef ook al vielen er regendruppels( niet te veel).Volgens de buienradar was er niks van regen te zien.
Manlief is gisteren de laatste keer naar de kiné geweest.Hij had recht op 9 keer, maar is maar 7 keren geweest, omdat het probleem opgelost is.Hij voelt dat toch dat die "knopen" eruit zijn.Normaal gezien zou hij nu minder of geen hoofdpijn mogen hebben, telkens hij een klusje klaart waarbij zijn hoofd naar beneden hangt.
Dames, tot morgen allemaal.
Dacht ook direct aan Gimly
Heb al boven gepoetst , misschien in de namiddag in de tuin, hangt af van het weer.
Manlief is op wandel met Spaanse woef ook al vielen er regendruppels( niet te veel).Volgens de buienradar was er niks van regen te zien.
Manlief is gisteren de laatste keer naar de kiné geweest.Hij had recht op 9 keer, maar is maar 7 keren geweest, omdat het probleem opgelost is.Hij voelt dat toch dat die "knopen" eruit zijn.Normaal gezien zou hij nu minder of geen hoofdpijn mogen hebben, telkens hij een klusje klaart waarbij zijn hoofd naar beneden hangt.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede namiddag,
Even rust voor we ons gaan klaar maken voor de prik.
Man van oudste heeft zijn prik al gehad.
Wordt in augustus 50 jaar.
Ziekenfonds had hem volgens de medicatie die hij moet nemen op de risico patiënten lijst gezet.
Ze vielen zelf een beetje uit de lucht.
Ik heb uiteindelijk vandaag het gevecht met de witte kool gewonnen.
Ik heb 14 porties voor één man van één kool!
Voor de rest van het jaar hoef ik geen witte kool meer te zien...
Ik ben om elf uur begonnen en had om kwart na één gedaan.
Eer ik dat geval in twee had...Messen geslepen, elektrisch mes gebruikt, klein mes, groot mes...
Meestal schaaf ik ze op de mandoline, dan heb je fijne snippers.
Ik heb er de keukenrobot bijgehaald of ik was nu nog aan het schaven.
Het is maar hoe een mens zijn tijd passeert.
Nu moeten de doosjes nog in de diepvries geraken, maar dan moeten ze goed afgekoeld zijn.
Ja, die avondklok had voor mij ook mogen blijven!
Ik heb nog zelden zo goed geslapen als de laatste tijd nu het 's nachts stil is zoals het hoort te zijn 's nachts.
Wat hebben wij toch mooie wolkenluchten!
De zon schijnt tussen de wolken.
Prettige dag nog verder iedereen!
Even rust voor we ons gaan klaar maken voor de prik.
Man van oudste heeft zijn prik al gehad.
Wordt in augustus 50 jaar.
Ziekenfonds had hem volgens de medicatie die hij moet nemen op de risico patiënten lijst gezet.
Ze vielen zelf een beetje uit de lucht.
Ik heb uiteindelijk vandaag het gevecht met de witte kool gewonnen.
Ik heb 14 porties voor één man van één kool!
Voor de rest van het jaar hoef ik geen witte kool meer te zien...
Ik ben om elf uur begonnen en had om kwart na één gedaan.
Eer ik dat geval in twee had...Messen geslepen, elektrisch mes gebruikt, klein mes, groot mes...
Meestal schaaf ik ze op de mandoline, dan heb je fijne snippers.
Ik heb er de keukenrobot bijgehaald of ik was nu nog aan het schaven.
Het is maar hoe een mens zijn tijd passeert.
Nu moeten de doosjes nog in de diepvries geraken, maar dan moeten ze goed afgekoeld zijn.
Ja, die avondklok had voor mij ook mogen blijven!
Ik heb nog zelden zo goed geslapen als de laatste tijd nu het 's nachts stil is zoals het hoort te zijn 's nachts.
Wat hebben wij toch mooie wolkenluchten!
De zon schijnt tussen de wolken.
Prettige dag nog verder iedereen!
-
@ alle seizoentjes, een fijne avond en geen goeie nacht straks
ik ga straks voetbal kijken AS Roma tegen Ajax en als dat niet
goed is dan naar snooker zien... ik hou me wel bezig..
Helena, ja kolen snijden is een mooi werkje als het klaar is
maar je hebt er nu lang plezier van
smakelijk
anjelierken, goed dat de pijn bij je man over is... pijn hebben is lastig
beetje letten op wat de pijn veroorzaakt kan misschien ook wat helpen..
Slaapwel straks alle maatjes en tot morgen...
ik ga straks voetbal kijken AS Roma tegen Ajax en als dat niet
goed is dan naar snooker zien... ik hou me wel bezig..
Helena, ja kolen snijden is een mooi werkje als het klaar is
maar je hebt er nu lang plezier van
anjelierken, goed dat de pijn bij je man over is... pijn hebben is lastig
beetje letten op wat de pijn veroorzaakt kan misschien ook wat helpen..
Slaapwel straks alle maatjes en tot morgen...
-
Spuitje gezet. Ging heel vlotjes allemaal. Is goed georganiseerd.
Op aanraden van de buurvrouw een paracetamol genomen.
Op aanraden van de buurvrouw een paracetamol genomen.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Ik kom jullie een kopje koffie of thee brengen en een lekker koekje erbij
Muddy Maddy, mijn excuses, dacht echt dat je Gimly bedoelde en ik was niet de enigste zo te lezen
Gisteren een uurtje gaan wandelen met Matice en toen we terugkwamen, was ik echt moe en heb een dutje gedaan en dat had me deugd gedaan. En Matice volgde mijn voorbeeld. Had gisteren zijn oefeningen nu weer goed gedaan, de ene keer doet hij ze goed en de andere keer wil hij niks doen. Begrijpen wie begrijpen kan.
Ik lees met plezier dat sommigen hun vaccinatie al hebben gehad. Zelf ben ik nog niet uitgenodigd, iets wat de pneumologe niet begrijpt omdat ik risicopatiënte ben . Ga er geen slaap voor laten, vroeg of laat zit die brief in de bus of krijg ik een mail en ondertussen blijf ik heel alert.
Vandaag mijn 2 benedenverdiepingen dweilen en de was doen, zodat ik die morgenochtend volledig kan strijken.
Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens iedereen een mooie vrijdag . Liefs en een dikke knuffel voor elkeen.
-

Goede morgen alle seizoentjes, een zonnige groet
met en mooie blauwe hemel
want het had weer wat gevroren onder de morgen
Maar 't is aangenaam wakker worden met zoveel licht
Helena, ook van de eerst prik vanaf hier was ook
alles goed georganiseerd, en veel vrijwilligers
die je helpen als je iets niet weet
Een paar dagen een beetje rustig aandoen,
en het is vergeten
clive ja, wie geeft dat door dat je risicopatiënte bent.?
de ziekenkas of de dokter kan dat doorgeven ....
maar meestal gaan ze gewoon volgens de leeftijd denk ik
maar je komt wel aan de beurt, en we moeten toch nog altijd
de voorzorgen naleven: afstand houden, handen wassen
of ontsmetten en zomeer tot iedereen z'n 2 spuitjes heeft gehad...
en wat daarna.....?
Bekske dank voor de mooie rozen, een mooie vrijdag
Aan alle seizoentjes een aangename dag en tot later.....
Vrijdag extra poetsdag
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Gisteren dan toch spieringen gegeten met preistoemp. ventje heeft het klaargemaakt.
vandaag vis.
ventje had pizza's op de lijst staan maar per ongeluk die met champignons meegenomen, hij vloekte op zichzelf dat hij niet beter gekeken had. ze moeten toch ontdooien dus pulken we die champignons er wel af. dat deed ik ook met de kerstomaatjes van een ander merk.
Ventje ging naar de apotheek maar de primperan is tijdelijk niet beschikbaar. af en toe bellen om te horen of ze weer in voorraad zijn.
Clive: ik heb ook nog geen uitnodiging gekregen voor een vaccin. Dokter zei dat ze 14 dagen geleden hun risciopatiënten op de lijst mochten zetten. Ventje had een leuk jurkje gevonden bij bonpr*x en ze hadden mijn maat. in lichtlila. maar er zijn nog te veel onzekerheden over dat huwelijk van nichtje dat we geen 40 euro willen uitgeven. afwachten is de boodschap. Gaat het door? zullen we kunnen gaan? ik denk dat ze wachten tot de "oudjes" hun prik hebben gekregen.
schouderblad doet al minder pijn. gisteren ingewreven met flexium. denk aan een ontsteking gezien mijn hoge ontstekingswaarden in mijn bloed. zelfs al is de infectie miniem dan maakt mijn lichaam grote hoeveelheden aan.
Hvt: mijn vorige poets had gevraagd aan mij of ze om 12 uur al kon komen omdat ze 's middags nooit eet. dus was ze hier een half uur vroeger en ging ze een half uur vroeger weg, soms eerder als er geen werk meer was. dat verbaasde mijn nieuwe Poetske. sommige mensen gaan dan nog rap een werkje uitvinden zei ze dat 15/20 min duurt. Bij mij komt ze toch steevast te laat ( de tram van de haan) en zou ze dat kwartiertje moeten inhalen. maar ze is altijd klaar met alles, dus mag ze eerder weg. ze heeft ook nog een zoontje dat bijzondere zorg nodig heeft en ze zorgt voor haar bomma.
Het is voor de moment zonnig maar ik denk niet dat het warm is. Ventje is aan het denken wat hij met de koer gaat doen. hij zou hem grondig willen veranderen. het rek met de plantenbakken naar achter en daar dan potten zetten met eenjarigen waar dat rek heeft gestaan. maar ja, tussen denken en doen zit er veel speling bij ventje.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Gisteren dan toch spieringen gegeten met preistoemp. ventje heeft het klaargemaakt.
vandaag vis.
ventje had pizza's op de lijst staan maar per ongeluk die met champignons meegenomen, hij vloekte op zichzelf dat hij niet beter gekeken had. ze moeten toch ontdooien dus pulken we die champignons er wel af. dat deed ik ook met de kerstomaatjes van een ander merk.
Ventje ging naar de apotheek maar de primperan is tijdelijk niet beschikbaar. af en toe bellen om te horen of ze weer in voorraad zijn.
Clive: ik heb ook nog geen uitnodiging gekregen voor een vaccin. Dokter zei dat ze 14 dagen geleden hun risciopatiënten op de lijst mochten zetten. Ventje had een leuk jurkje gevonden bij bonpr*x en ze hadden mijn maat. in lichtlila. maar er zijn nog te veel onzekerheden over dat huwelijk van nichtje dat we geen 40 euro willen uitgeven. afwachten is de boodschap. Gaat het door? zullen we kunnen gaan? ik denk dat ze wachten tot de "oudjes" hun prik hebben gekregen.
schouderblad doet al minder pijn. gisteren ingewreven met flexium. denk aan een ontsteking gezien mijn hoge ontstekingswaarden in mijn bloed. zelfs al is de infectie miniem dan maakt mijn lichaam grote hoeveelheden aan.
Hvt: mijn vorige poets had gevraagd aan mij of ze om 12 uur al kon komen omdat ze 's middags nooit eet. dus was ze hier een half uur vroeger en ging ze een half uur vroeger weg, soms eerder als er geen werk meer was. dat verbaasde mijn nieuwe Poetske. sommige mensen gaan dan nog rap een werkje uitvinden zei ze dat 15/20 min duurt. Bij mij komt ze toch steevast te laat ( de tram van de haan) en zou ze dat kwartiertje moeten inhalen. maar ze is altijd klaar met alles, dus mag ze eerder weg. ze heeft ook nog een zoontje dat bijzondere zorg nodig heeft en ze zorgt voor haar bomma.
Het is voor de moment zonnig maar ik denk niet dat het warm is. Ventje is aan het denken wat hij met de koer gaat doen. hij zou hem grondig willen veranderen. het rek met de plantenbakken naar achter en daar dan potten zetten met eenjarigen waar dat rek heeft gestaan. maar ja, tussen denken en doen zit er veel speling bij ventje.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!
-
Ik kwam nog wat weetjes tegen en deel ze graag...
WEETJES
• Een frisdrankje verwijdert kauwgomresten uit het haar van uw kind.
• Ketchup kan uw zilver laten schitteren.
• En een bananenschil kan dienen als schoenpoets!
• NIET ALLEEN VOOR FRIET!
Vergeet kostbare gezichtsbehandelingen; gebruik gewoon de pot mayonaise!
(Wist u dat mayonaise ook haar verzorgt, vingernagels versterkt, EN pianotoetsen reinigt?)
• Nuttig wenkje.
De meeste huisvrouwen gebruiken tegenwoordig synthetisch afwasmiddel voor het vaatwerk.
Weet u dat een scheutje azijn in zo'n sopje voorkomt dat uw handen ruw en rood worden?
En bovendien krijgen borden en glazen er een prachtige glans van.
Fijne dag verder
WEETJES
• Een frisdrankje verwijdert kauwgomresten uit het haar van uw kind.
• Ketchup kan uw zilver laten schitteren.
• En een bananenschil kan dienen als schoenpoets!
• NIET ALLEEN VOOR FRIET!
Vergeet kostbare gezichtsbehandelingen; gebruik gewoon de pot mayonaise!
(Wist u dat mayonaise ook haar verzorgt, vingernagels versterkt, EN pianotoetsen reinigt?)
• Nuttig wenkje.
De meeste huisvrouwen gebruiken tegenwoordig synthetisch afwasmiddel voor het vaatwerk.
Weet u dat een scheutje azijn in zo'n sopje voorkomt dat uw handen ruw en rood worden?
En bovendien krijgen borden en glazen er een prachtige glans van.
Fijne dag verder
-
Hallo, een beetje belabberd vandaag.
Ondanks de paracetamol een aanval van hevige hoofdpijn vannacht.
Ik werd er wakker van.
Nu nog een beetje duf van die paracetamol.
En nekpijn.
Trekt op de reactie die we indertijd deden op de spuit tegen de gele koorts.
Dus maar een beetje lui zijn of toch maar proberen onszelf wat afleiding te bezorgen?
Eventjes in de tuin gaat misschien helpen.
Hier en daar een uitgebloeide bloem wegsnoeien.
Tot later.
Ondanks de paracetamol een aanval van hevige hoofdpijn vannacht.
Ik werd er wakker van.
Nu nog een beetje duf van die paracetamol.
En nekpijn.
Trekt op de reactie die we indertijd deden op de spuit tegen de gele koorts.
Dus maar een beetje lui zijn of toch maar proberen onszelf wat afleiding te bezorgen?
Eventjes in de tuin gaat misschien helpen.
Hier en daar een uitgebloeide bloem wegsnoeien.
Tot later.
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Hallo dames,
Terug thuis van weekje kust ...
Deed deugd.
Daar wel geen internet, dus sta ik wat achter ! Zal wel terug in orde komen hoor.
Alles lezen zal eerst de boodschap zijn, hebben juist boterhammetje gegeten, maar eerst alles uitgeladen ..... Wat een mens allemaal meeskeurt ..... 
Wat ik hier wel heb gezien, het laatste, van MH, zoveel last van die spuit.... Rusten zal ook de boodschap zijn, vrees ik. Wij moeten de 21ste, we weten niet welke het zal zijn wat we krijgen.
Mijn nichtje is gisteren geweest, haar huisarts had haar , uit zichzelf, op de voorrangslijst gezet en ze schrok nogal toen ze een telefoontje kreeg met de vraag of ze direct kon komen. Zij heeft wel AZ gekregen, zal straks eens bellen of zij ook moeilijkheden heeft.......
En nu nog wat verder werken, straks bijlezen, de dag zal vlug genoeg voorbij zijn. Gras afrijden zal voor morgen zijn....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot...... de volgende

Terug thuis van weekje kust ...
Daar wel geen internet, dus sta ik wat achter ! Zal wel terug in orde komen hoor.
Wat ik hier wel heb gezien, het laatste, van MH, zoveel last van die spuit.... Rusten zal ook de boodschap zijn, vrees ik. Wij moeten de 21ste, we weten niet welke het zal zijn wat we krijgen.
Mijn nichtje is gisteren geweest, haar huisarts had haar , uit zichzelf, op de voorrangslijst gezet en ze schrok nogal toen ze een telefoontje kreeg met de vraag of ze direct kon komen. Zij heeft wel AZ gekregen, zal straks eens bellen of zij ook moeilijkheden heeft.......
En nu nog wat verder werken, straks bijlezen, de dag zal vlug genoeg voorbij zijn. Gras afrijden zal voor morgen zijn....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot...... de volgende
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen