In de Vier Seizoenen reeks 30 Lente 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

29 apr 2023, 07:02

Goede morgen seizoentjes,

Ik ben vroeg op. in de badkamer hoorde ik ventje snurken en hier is het beneden het bed boven mijn hoofd en ik hoor hem in de stilte van het huis nog! 8O
Lilly heeft 2 ferme haarballen gehad daarjuist. vandaar dat ze waarschijnlijk al 2 dagen niet op mijn voeten heeft komen liggen. ja, haar pels moet mooi liggen en dat kom je dat tegen. de eerste keer had ze die op bed gedeponeerd aan de kant van ventje maar nu was het voor de schoorsteenmantel. ventje is erdoor wakker gekomen en heeft die onmiddelijk opgeruimd want op hout dringt dat in. dat oude en kapotte linoleum moest eruit. nu is het een gewone plankenvloer. dat zou allemaal eens afgeschuurd moeten worden en vernist maar dat vernissen in donkerder beits en poezenpootjes? i do not think so. ik had eens gebeld voor een traprenovatie. nooit afgekomen. was in 1 dag klaar. ja tarara. ventje had ooit houtmijt gevonden op de trap, was zo'n bus gaan halen en de heertjes zouden dan even in een reiskooi moeten zitten tot het droog was, maar die bus staat daar ongeopend. en nu zegt hij dat er geen meer te zien is. er zou nog meer moeten gedaan worden maar ik hoor hier alle dagen: de centen. we hebben maar zoveel geld meer voor deze week enz, enz, enz. tot soms 2 maal daags toe! das om zot te worden. ventje zei tegen mij dat ik een dag mocht uitkiezen om bloempotten te gaan halen. maar woensdag kan nog niet want zijn moeder is nog in de zwarte zusters voor ze vertrekt vandaar voor een kort verblijf naar ergens anders. en dan zou ze daar weer moeten verhuizen naar nog ergens anders want een vaste plaats hebben we voorlopig niet.
Gisteren koude visschotel gegeten. zalm ( lilly) heilbot ( geen van de 2) en garnaaltjes in mayonaise. op mijn middagboterham had ik kip in samourai saus gegeten en dat was ook lekker. en sinds ik op het afscheidsfeestje van Tom kip in curry koud heb leren eten, mag ventje dat nu ook als beleg kopen. maar hij heeft veel liever de versie met ananas erin. curry Hawaiï dus. en ikke niet. ananas eet ik gewoon. echte Italianen zouden beledigd zijn als je ananas op je pizza vraagt! fruit hoort niet op pizza. punto.esclamatino. niente ananas.
beide katten zitten hier nu met veel smaak te eten. Gimly heeft kip, Lilly gevogelte. ik heb het eerst voor haar neusje gehouden en toen ze eraan likte heb ik het in haar bord gelegd. elk een zakje van 25 gr. en ik heb de korrelpot bijgevuld. Lilly heeft genoeg aan zo'n 1 zakje maar Gimly wil meer-meer-meer. en als Lilly honger heeft eet ze ofwel korrels ofwel doet ze lastig en/of mieuwt heel de tijd. Gimly zag gisteren vogeltjes op het dak van de baron maar Lilly keek naar haar broer. ze lag op de doos met rommel in. die ik van ventje moet ontmantelen. maar ik zou eerst een mijn zilveren dingen moeten poetsen met product dat hier staat. en mijn ketting dat ik met kerst kreeg is geen 100% zilver. dus ik moet die van boven halen en ook bij de stapel leggen dat moet gepoetst worden. als er 625 op staat, heb je geen echt zilver.
ten sha en schande leren het verschil kennen door wish. en ik weet niet waar hij dat kettingje gekocht heeft. er staat een gedichtje op de doos. voor de liefste van de hele wereld: mijn vrouw. en dan nog wat.
Gimly is terug van buiten-buiten en Lilly rook aan zijn kont. Geen vuile manieren hè Lilly! want dan komt daar katjesspel van. en ik heb de keukendeur dicht gedaan zodat ze er niet in zit want dat durft ze ook met regelmaat van een klok. en krijg haar er dan maar uit. pas als ik mijn stem verhef en boos kijkt heeft ze het begrepen. en dan nog. Vinny was nog erger. die liet zich gewoon opsluiten als ventje gaan werken was en zijn pillen had genomen en Vinny het lipje van de actimel had afgelikt. toen hij het lipje en het flesje in de blauwe zak had gestoken had het heerschap zich heel goed verstopt. om in alle rust te gaan pikkedieven. en als hij niets meer vond dat hoorde je hem miauwen. ik zat dan dikwijls te wachten op een telefoontje van ventje dat hij toegekomen was van zijn werk. en dan hoorde ik iets verdachts. ik moest nooit raden. Vinny zat in de keuken. ik zou vandaag moeten de afwas doen en een paar mannenkaartjes maken. het hangt er vanaf hoe lang mijn moeder aan de telefoon hangt. meestal is dat een uur. tenzij ze heel veel te vertellen heeft. pas dinsdag kan ik gaan vragen aan de kapster voor mijn haar. en dan tegen het eind van de maand voor een pedicure. ik zou het ook aan schoonbroer kunnen vragen maar ik weet niet of hij dat dan gaat willen. of ik moet een briefje van de dokter indienen voor medische pedicure. ventje is gisteren naar de markt gegaan en nu staat er een schepsnoepkraam. en hij had natuurlijk die kaart van de markt niet mee die hij in een urne moest smijten. en hij ging niet meer terug. ik win toch nooit iets zei hij. hij had dat ook al gezegd tegen de dame die hem de kaart had gegeven. ik doe soms ook mee aan wedstijden om een boek te winnen maar het is altijd nutjes. Peter verkoopt geen ribbelchips meer met zout. jammer want de baconkruiden die ik eens besteld heb passen daar goed bij. en ook bij zelfgepofte popcorn. alleen de ahornbaconsmaak het ik nog niet geprobeerd. en ventje zou nu bij bijna alles die jack daniels glaze doen. is dus een succes. maar ik vind hem te zoet.
Anjelier: veel plezier in de indoorspeeltuin. 2 klassen dan nog! heeft er een van de ukjes heel veel vriendjes?
Fijne dag verder!
Cats Rule!

Bekske

29 apr 2023, 07:54

Afbeelding
ik betaal 3euro voor huisbezoek ik heb wel geen goed nieuws gisteren gekregen maar ja dat ben ik gewoon al.Straks naar apotheker voor de snoepjes die voorgeschreven zijn weer nieuwe erbij .Ik wens iedereen het beste toe en geniet om het even hoe groetje

Oma-C

29 apr 2023, 09:53

Afbeelding

Goede zaterdagmorgen allemaal
'tis maar een grijze morgen hier :oops:
Ik hoop dat seffens de was naar buiten kan
Ik wacht nog even af....;

Voor allen een fijn lang weekend
geniet van wat kan en mag en maak er
het beste van.... voorlopig moeten we
zelf voor zonnetje spelen....

Sterkte aan al wie het nodig heeft :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

29 apr 2023, 11:19

Dat was me het dagje wel gisteren.
Maar, het was allemaal plezant.
Het optreden waar ik naartoe ging was geweldig.
Zo kunnen zingen!
Geen spijt dat ik het met de fiets durfde.
Ook al was het al donker als ik naar huis ging en had het gemiezerd tijdens het optreden.
De kasseien in de binnenstad dat was geen plezier om daar over te rijden(glijden).
Gelukkig heel thuis geraakt.
Heel goed geslapen!

clive

29 apr 2023, 11:24

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske, slecht nieuws ? Ik wens jou dan heel veel moed en sterkte toe.

Gisterenavond had ik een onstuitbare hoestbui waardoor ik een plotse pijn kreeg aan 1 rib en die doet nu nog pijn :oops: . Ik begin mij thans beter te voelen, vooral overdag. Maar wees maar zeker dat ik rust.
's Avonds neem ik voor het slapen gaan een ontspannend badje, doe dan mijn pyjama aan, neem al mijn medicatie, leg bedje open en zet het hoofdeinde hoger en ga dan even terug naar beneden om mij een tas warme melk te gaan halen. En dat doet me goed.

Manlief is even naar de slager en gaat als hij daarvan terug is, alles stofzuigen met de steelstofzuiger , dat vind hij een gemakkelijke omdat hij geen snoer heeft. Opruimen gaat vlug gedaan zijn, kwestie van in de keuken / living vooral Matice zijn speelgoed op te ruimen waar hij gisteren mee gespeeld had. En dat is vlug gedaan. Met de meest lege speelgoedmand rondgaan en het is weg. Lang duurt dat opgeruimde wel niet, want hij gaat dan onmiddellijk een nieuw stuk speelgoed uit één van zijn boxen halen :D . De laatste tijd, even hout vasthouden, eet hij iets beter. Ontbijt voor hem bestaat uit 2 fatsoenlijke hondensnoepen, want echt eten wil hij ' s ochtends niet en als hij ' s ochtends niet eet, wil hij ' s avonds ook niet eten. Dus krijgt hij een snoepontbijt. Aan zijn dierenarts voorgelegd en die was ermee akkoord . Moet natuurlijk wel hondensnoep zijn, niets anders. Dierenarts zei dat hij daardoor zijn calorieën binnen heeft en dat zijn maag wat " uitgerekt " is, zodat hij ' s avonds meer honger heeft. En als hij eet ga ik met een geruster hart slapen, dan zit ik er niet over te piekeren.

Ik wens iedereen , even zonder namen, een heel mooi weekend toe. Beterschap aan de zieken en de herstellenden. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

clive

29 apr 2023, 11:29

@ Anjelier, even vergeten te vermelden. Ik wens jullie een heel fijne dag met de Ukjes vandaag.

@ HVT, fijn te lezen dat je genoten hebt gisteren.

Bekske

30 apr 2023, 08:43

Afbeelding
wat is dat tegenwoordig met de medicijnen mijn dagelijkse pillen tegen de pijn zijn nog wel in lichte vorm maar ze moeten bestelt worden de twee andere medicijnen zijn er die ik nu pas zo moeten nemen zijn niet te verkrijgen moet nu dinsdag huisarts er van op de hoogte zetten .Bijna iedere keer als ik naar apotheker ga is er iets niet enz heb dit nog nooit zoveel meegemaakt als het laatste jaar .Wens jullie een fijne zondag toe groetje

Oma-C

30 apr 2023, 09:30

Afbeelding

Zonnige groetjes van hieruit :wink:
geniet van wat kan, het weer ziet er
stralend uit, dus moeten we ervan profiteren
elk op zijn manier :lol:
Gisteren is hier ook de was gedaan en
vandaag het beetje strijk :)

Ja Bekske, hier net hetzelfde, het nieuwe medicijn
dat de dokter meer dan een maand geleden voorschreef
is ook nog altijd niet te krijgen, erg hé :roll: :oops:

Sterkte aan de zieken en hen die het nodig hebben :!:

clive

30 apr 2023, 10:05

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske en Oma-C, dat is hier bij mijn apotheek juist hetzelfde. Meestal wordt het besteld en kan ik het dezelfde dag nog gaan halen, ( apotheek is gelukkig op stapafstand), maar soms moet ik op bepaalde medicatie ook een stuk langer wachten. Deze medicatie ga ik dan ruim op voorhand bestellen, zodat ik niet zonder val. Neen, beter is het er niet op geworden.

Manlief heeft dus zijn elektrische fiets en alles wat erbij hoort. Sloten, Ik sluit mijn fiets met 3 sloten, het gewone fietsslot waarvan de fietsenmaker destijds zei dat het een 5 minutenslot is, zo makkelijk is dat door fietsendieven open te doen, een langer slot zodat ik mijn fiets rond mijn kader ergens aan een paal kan hangen en dan nog een volledig opplooibaar ijzeren slot wat door het wiel gaat. Manlief was dan gisteren in de fietswinkel en heeft mij voorbeeld gevolgd. Nu, eerlijk blijven, als ze hem per se willen hebben, hebben ze hem ook. Maar het ontmoedigt wel een beetje als hij 3X gesloten is. Een fietshelm en een fluo had ik al voor hem gekocht. Gisteren is hij dan ook een fietstas ( op kosten van Matice :D :D :D ) gaan halen en vandaag is de fietsbuggy voor Matice besteld, dan kan hij op een veilige manier mee als we eens gaan fietsen. Als die buggy er is, gaat manlief er eerst eens mee gaan oefenen zonder Matice erin. Maar dat zal wel loslopen. Het is in het begin gewoon even wennen, denk ik.

Ik voel me alle dagen een stukje beter, de medicatie is nu wel echt aangeslaan, deze nacht veel minder hoestbuien gehad. En dus ook iets beter geslapen. Dat heeft me deugd gedaan. Maar geen paniek, ga vandaag nog lekker rusten, maar nu ben ik nimmer zo vreselijk moe, dus denk ik dat ik ga tekenen. En dan zal ik mij later op de week, als ik volledig beter ben, focussen op het HH.

Ik wens iedereen een mooie en zo te zien, zonnige zondag. Liefs en voor jullie allemaal een dikke knuffel.

Helena van Troje

30 apr 2023, 14:01

Er zijn regelmatig stockbreuken bij de medicijnen de laatste tijd.
Dat komt omdat de farmaceutica producenten liever aan het buitenland verkopen waar ze hun prijzen hoger mogen stellen. Laatst ergens gelezen, maar waar?

Deze morgen al de bloembakken proper gemaakt die ik deze herfst holderdebolder in het tuinhuis had gekieperd, wegens een hoosbui en wegens te moe om ze proper te maken.
Zo kan ik nagaan of en hoeveel potgrond ik nog nodig heb.
Morgen bloemen gaan halen in Kontich.
Iets duurder maar degelijk gerief.
Veel hangt natuurlijk ook af van het weer gedurende de zomer.
De voortuin is een lust voor het oog.
De zo verguisde smeerwortel staat er mooi te pronken met blauwe bloempjes.
De rest komt ook in de "was" gelijk ze zeggen aan dees kanten.
Ik was eventjes bang dat ik nogal erg drastisch gesnoeid had.
Maar alles komt terug uit.

Het was plezant in de tuin van de buren.
De meisjes waren een rollenspel aan het spelen.
Een van de twee was fotomodel!
De babysit moest de fotograaf spelen.
Ja, die had dus wel een gsm... :D
Het model had een mooi jurkje aan, mama zelf gemaakt.
Daarbij een toffe zonnehoed.
Alleen had ze haar tuinlaarsjes aan onder die outfit. 8O
De jongste is de bazigste en de oudste ondergaat alles geduldig.

Ik ga nog wat verder doen in de tuin.
Genieten jullie ook maar van het goede weer zolang het duurt!

wilde eend 2

30 apr 2023, 19:41

Dag seizoentjes allemaal :
Hier dezelfde problemen met medicatie , vooral op voorschrift. :evil: :roll:
MH : heb ook zoiets gelezen : bepaalde medicijnen leveren ze elders weeral omdat ze het daar duurder kunnen verkopen of zo . Maar het is wraakroepend dat mensen meer pijn moeten lijden en naar andere oplossingen zoeken daardoor.
Apothekers zoeken dan naar een alternatief of " het wit produkt" maar dat is dikwijls niet helemaal hetzelfde ..
Enfin : het zal nog lang duren: veel moed vooral voor Bekske .
Clive : ben blij dat het met jou wat beter gaat . Ik hoop dat jullie gauw kunnen gaan fietsen met Matice erbij . :-)
Oma C : ik denk natuurlijk ook aan jou en hoe het met je dochter gaat .
Aan alle seizoentjes : veel moed en beterschap en hopelijk nog een paar zonnige dagen om van te genieten ..

anjelierken

30 apr 2023, 21:45

Afbeelding

Hallo iedereen,

MM: die 2 klassen waren 1 klas van ukkepuk en 1 klas van ukkemeisje1. In de voormiddag was het voor ukkemeisje1 en in de namiddag voor ukkepuk. Ze zijn jarig in dezelfde week .
Het feestje is heel goed meegevallen, ze hebben hun allemaal goed geamuseerd.
Manlief zei gisteravond:" wilt ge geloven dat ik die kinderen nog hoor roepen en gillen" :D . Ja, ze maakten nogal veel lawaai, maar ja, da's normaal.

Clive: wist je dat je een gekneusde rib kunt hebben van een hevige hoestbui?
Zus heeft dat vorig jaar voorgehad.
Elke dag ietsje beter, da's positief.

Bekske: Ik hoop voor jou dat het ook elke dag ietsje beter mag gaan.
Medicijnen die niet voorradig zijn bij apotheker, dat hoor je vaak.

Manlief volgt de wedstrijden van het snooker met Luca Bresel.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

01 mei 2023, 07:20

Goede morgen seizoentjes,

1 mei vandaag! dag van de arbeid!

ja, het is dus weer een maand verder in het jaar. hier is alleen de beenhouwer open en de bakker. verder is de carref. een halve dag open maar dat is vooral voor de toeristen op de campings enz.
Ik heb het ook al meegemaakt dat er medicatie onderbreking was. een maand geleden nog een doosje Hydrogroton van 6 maand geleden voorgeschreven gekregen. nu maak ik er een gewoonte van om een doosje extra te vragen dat bij 'geen voorraad' ik toch verder kan.
wij hebben gisteren spaghetti gegeten van kippengehakt. dat is gewoon wat magerder en lichter verteerbaar. het is de eerste keer dat onze beenhouwer er indoet. anders moeten we die van een supermarkt meebrengen als ze er hebben.
vandaag kippenvleugeltjes en ik moet nog een marinade maken er voor. maar moet die eerst zoeken.
Gimly heeft hier beneden gebleven en heeft overal plasjes speelsel achtergelaten. Lilly moest geen eten hebben maar ze is wel meegekomen naar beneden, nu is ze weer naar boven om op mijn warm achtergelaten bed te gaan liggen.
ze slaapt weer op mijn voeten maar is 's nachts niet meer zo vroeg als anders. vanmorgen was het 5 na 5.
het is hier wisselen van kant en 't zoontje van de schoenmaker staat al goed. hij is agent. soms gebeurt het ook dat hij er zijn 10 tenen aan veegt zoals veel hier. en ze zijn hier niet allemaal van onze rij. neen, dikwijls zijn ze van de st-antoniusstraat of van de th. van loo straat en die kijken daar niet naar. nu kun je in het geheel niet door. ik vind dat een beetje gevaarlijk want stel je voor dat de hulpdiensten moeten komen? dan kunnen ze niet doorrijden! ik heb al dikwijls gedacht van naar de politie te bellen om te zeggen dat er hier verkeerd staan maar tegen dat ze hier zijn om te verbaliseren is die auto weg. Soms staan ze hier en vooral in een verlengd weekend tot 14 u dan moeten de anderen slalommen. een bestelwagen kan hier zeker niet door. morgen krijg ik waarschijnlijk mijn kattenzand ( 2x 10 l) want dat gaat hier een gang en elk een zak eten van 1.5 kg. nu heb ik voor Lilly korrels met kip voor gesteriliseerde poezen gekocht. op de uitleg stond: zeer smakelijk. waarop ventje zei: en hoe weten ze dat dan dat dit voer zeer smakelijk is? ja, inderdaad. eet er daar dan eentje in de fabriek die korrels? of gebruiken ze een moeilijke eter als viervoetig proefdier? Joost zal het wel weten. ventje kent iemand die hondenbrokken op tafel had gezet tussen de aperitiefhapjes. En ze hebben het opgegeten ook! en daarna heeft hij het hun verteld toen iemand vroeg van welk merk die hapjes waren. gelukkig werd niemand ziek of onpasselijk. Vandaar dat die beruchte chinees in Brugge jarenlang honden en kattennatvoer voorschotelde. afgespoeld en dan een van hun sausen erover en niemand wist beter. tot het voedselagentschap binnenviel met een gerechterlijk bevel. Wat een drama was dat! hij werd natuurlijk pardoes gesloten en het stond in de krant. en dan pas kwam dat uit.
De onze hier werkt met een open keuken en als je naar het toilet gaat passer je de bijkeuken en zie je in daar ook allemaal vlees en groenten liggen of grote garnalen. je ziet dus alles. ik vind het wel jammer dat ze hun eend frituren. in engeland aten we eend met pannekoekjes en een pikante saus en lenteuitjes naar keuze. ventje nam daar bijna altijd een "sisling" schotel die spetter-spetter- spik- spik aan tafel werd gebracht met twee pannelappen. Bloedheet dus. en meestal was dat rundsvlees. er was daar altijd 's middags in de lunch pauze weinig volk want het waren zakenmensen die er hun lunch kwamen eten. Veel later kwam er een tweede chinees maar die was niet zo gezellig. meer kantine-achtig. Daar heeft die vrouw met haar man staan debateren hoeveel we voor mijn kip in curry met rijst moesten betalen. de eerste had vaste prijzen en steevast chinees bier. wou je een andere soort dan kreeg je een flesje. het bier was op tap. op het einde vroegen ze altijd beleefd of we nog jasmijnthee wilden. maar alles was op. hier krijg je genoeg om er twee dagen van te eten. en pas als de laatste klant van de lunch weg was sloten ze de deur achter je. ze waren 's avonds ook open maar wij riskeerden het niet. in die 7 jaar heb ik maar 1 monument bezocht en dat was op vraag van iemand die zich tegenover mij moest verontschuldigen. ik deed de activiteit van de dinsdag en zij was tegen mij uitgevlogen dat ik de tafeltjes vanuit de grote zaal mee moest komen halen. nadat ik weg was, heeft ze zich beklaagd tegen Maureen die daar de initatiefneemster was en die bevestigde wat ik gezegd had. ik wilde ze gezichtjes laten maken met choco en rozijnen en kersen. maar ik had beter de koekjes toen weggelaten. 'Tuesday's Tots' ik heb daar nog een naamplaatje van dat ik meegenomen heb. Het was mijn eerst heel vriendelijke maar dan valse buurvrouw kathy die mij had meegenomen ten tijde dat ventje in Kosovo was. om me af te leiden. En ook de rijke David zonder hond, heeft mij nog eens op zijn bestelronde door Londen meegenomen. zonder lunchpauze in een pub maar ik heb daar de ghetto's gezien van degene die asiel hadden gekregen en dat was zoals mijn andere buurvrouw zei 'spot the white man area' zoals we bijvoorbeeld naar de ldl reden ergens een stadje verder. daar verkochten ze zakken van 5 of 10 kilo rijst. In Booker was er ook een ldl maar daar had je nog een winkelstraat waar je kon snuisteren en een tweedehandszaak. en als we naar ginder gingen dan was ik steevast te vinden in dat snuisterijenwinkeltje. ik heb wel een paar dingen die van ginder komen. en ik bracht ooit voor schoonmoeder een pop mee in porselein maar na 2 jaar stond ze niet meer op haar plaats en was ze weggeven. wel de trol die ze van ventje gekregen had,heeft lang op het drankenwagentje blijven staan. maar iets dat ze van mij kreeg moest bijna dadelijk weg. :?
ik moet vandaag nog naar moeder bellen maar heel wat later. dus heb ik tijd genoeg om een passende marinade op te zoeken voor de kippenvleugeltje' Lilly had onlangs een haarbal of 4. daar is ze wel een dagje niet goed van geweest en gisteren vonden ze de tonijn niet lekker. we gaan dan een paar weken geen meer geven.
Anjelier: dat kan ik geloven dat je manliefs zijn oren nog kindergejoel hoorden 's avonds. zo'n speel zaal heeft bijna altijd een echo. vooral als er veel volk is.
Fijne dag verder!
Cats Rule!

Bekske

01 mei 2023, 08:23

Afbeelding
bedank iedereen en ik wens iedereen het beste toe groetje

Oma-C

01 mei 2023, 09:32

Afbeelding

Een mooie 1 meidag aan allen,
weeral een nieuwe maand, hopelijk met zon... :roll:
ik heb voor jullie een boeketje meiklokjes
meegebracht , om iedereen geluk te brengen :lol:
velen onder ons hebben het nodig....
En een sterkteknuffeltje erbij...hou moed!

De zon probeert erdoor te komen, laat ons
hopen op een mooie dag als gisteren...
hoewel er op een mei altijd een "drash Nationale" bijkomt :?
Groetjes allen en tot.... :)