In de Vier Seizoenen reeks 10: Zomer

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

26 jul 2018, 08:42

Afbeelding

Goede morgen iedereen, 
alle dagen hetzelfde.... dus niet veel te vertellen
een fijne donderdag aan iedereen.... tot later
:wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

mariajohanna

26 jul 2018, 09:10

Fijne verjaardag, Billyken . 

Hier verder geen nieuws, buiten het feit van warm, warmer, warmst .... 😊
Veel water drinken en goed binnenblijven. Dat is wat ik ga doen. 
Aan de kust zal het wel wat koeler zijn, aangenamer ....
Dochterlief en haar gezinnetje zijn gisteren ook naar de kust vertrokken voor een welverdiende vakantie.
Mijn 'knipwerk' is al flink opgeschoten, deze dagen ! Dan is die hitte toch voor iets goed !

Nu nog wat huishoudelijke binnenklusjes, en hup dan naar het volgende, zeker?

Dames, het rustig aan doen vandaag, en hou maar drinkwater in de buurt .....

Ja Anjelierken, je raakt aan een huisdier gewend, en als ze dan zo van de straat weggemaaid worden .... erg pijnlijk en triestig gewoon. Het heeft bij jullie een goed onderkomen gehad, daar moet je je maar aan optrekken, meer kan je niet doen....

Clive, goed doen wat in het boekje staat, ze schrijven het niet voor niets op. En deze ongezonde warmte nu er ook nog bij.....
Hou je maar goed kalm, rustig aan.
Niels missen en ventje morgen maar thuis ..... binnen enkele maandjes een nieuw vriendje in huis, allemaal dingen waar een mens doormoet. Maar dat lukt jullie wel !

En nu ga ik eens ons bed opmaken, het heeft lang genoeg verlucht .....

Dames, tot .... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje

26 jul 2018, 12:18

Goede middag,

Planning valt weer eens, niet in het water, maar in het zweet deze keer.
Dacht deze voormiddag de beneden verder te ont-poezen. 
Had gisteren al heel wat voorbereidend werk gedaan.
Toen bleek ik geen brood meer in huis te hebben.
Dan maar naar het winkeltje, gesloten, dan maar verder naar de superette.
Het is te zien dat er verschillenden bakkers met verlof zijn.
Aan de superette kwam ik iemand tegen, babbel, babbel, babbel,zweet, zweet, zweet.
Een uur later ben ik eindelijk terug een beetje op normale temperatuur.
Het zal toch in short naar de kine zijn hoor.
Normaal vind ik dat geen kleding voor in het stad.
Nood breekt wet.
En in de bib heersen meestal ook tropische temperaturen.
Maar zonder lectuur ben ik verloren.

Enfin, die beneden geraakt nog wel in orde.

Dames transpireer rustig verder...
Wij mochten het woord zweet niet gebruiken dat was niet voornaam, hé, hé...
Soms vraag ik me af of die nonnen dat nu echt allemaal meenden.

zwanenmeer

26 jul 2018, 13:25

Voor Anjelier :  jammer  van de poes . ik leef met je mee ..... 

Voor Billyken :

Fijne verjaardag !! 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

zwanenmeer

26 jul 2018, 13:27

Voor  alle seizoentjes : groetjes 
Gisteren rond 19u hebben we hier EINDELIJK 20 min regen gekregen / zalig!!!  :-) 
het was geleden van 11 juni dat het hier nog regende . 

Kalm en koel houden , hé . Hier ook zoveel mogelijk binnen blijven en water drinken ... 
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

billyken999

26 jul 2018, 13:59

bedank voor de wensen en voor ieder nog een zonnige dag
zwanenmeer clive mariajohanna oma c
Afbeelding
Ik hou heel veel van dieren en van de natuur en luister graag muziek

anjelierken

26 jul 2018, 15:35

Hallookes iedereen,

Billyken: een fijne verjaardag gewenst, maak er een mooie dag van.

Sinds we water nemen van de nieuwe waterleiding, heeft dat precies een "smaakje".Vroeger dronk ik vaak leidingwater, nu niet meer.Voor bereidingen is het prima.De buurvrouwen hier zeggen hetzelfde , die kopen nu flessenwater, ik nu ook.

Daarstraks op de buitenthermometer  die in de schaduw hangt...39°.Je voelt het dat het zoveel warmer is.
Bij vader heb ik in de ochtend en de voormiddag alle deuren opgezet, zowel vooraan als achteraan.Met een beetje wind komt er zo koelte binnen.Verpleging vond ook , dat het goed te doen was binnen in huis, alhoewel het 28° was.Tegen de middag staat nog enkel het schuifraam open, anders komt er teveel warmte binnen.

Straks eten we maatjesharing met tomaat.Vader had voor morgen zin in maatjes, ik heb voor ons er ook gekocht, moet ik niet koken vanavond.Bij dit zeer warme weer, weet je niet goed wat te eten.

Dames, tot morgen.

Oma-C

26 jul 2018, 18:23

Even een goede avond zeggen want het begint 
hier serieus te onweren en te regenen...
tot later goede avond  :roll:  :oops:

mariajohanna

26 jul 2018, 19:45

Hier enkele donderslagen, gepaard met wat wind en enkele dikke druppels .....
En dat was het dan ......
Nog een goede avond en tot .... de volgende.

Muddy Maddy

27 jul 2018, 06:51

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren een hele dag bij ons Ma vertoefd. vond haar kaartje mooi. hopelijk stoeft ze nu bij de vriendinnen. de "george clooney" was een zegen nu, ipv te wachten op een steelpanentje water en een filterkoffie, nu onmiddelijk koffie. moest tamelijk lang wachten voor mijn pillen, want de lidl met bakkerij ging maar open om 8u 30. enfin, dat maakte dat ik dan al om kwart voor 12 moest middageten want als ons moeder hangry is,... Halve lasagna voor 1 persoon mee. de tijd daar doorgebracht met spelletjes op de gsm en tv. er was eigenlijk nauwelijks verschil met bij ons aan de kust, want onze zeebries was gevallen. ze toonden dan beelden en ventje zei: ik kan dat niet begrijpen. ze liggen daar te bakken & te braden en dan klagen ze dat ze huidkanker hebben. over de middag kwam Dirk, hun klusjesman om de stoor langs achter te repareren. gaat moeten wachten want er moet een nieuw stuk besteld worden en zowel de Firma als Dirk gaan in congè. die heeft dan een reparatie aan het laminaat gedaan. Moeder moet weer voor de katten zorgen: buren zijn scampa vie tot zaterdag. gelukkig is ze al voorbereid, want ik heb haar de zakjes van de lidl aangeraden in geval van nood. Praline is een vreetzak en carmel komt nooit naar beneden. Ons beest had gisteren een haarbal. ondanks het vele kammen. dacht: och neen! maar gisterenavond toen we hem eten gaven( je zag hem kijken van "eindelijk" ) kwam er alleen maar water uit. dus nu hopen dat hij het niet meer doet want vandaag komt mijn poetsman en tevens de zoon van A. Foodtruckfestival vanavond staat ook al op losse schroeven. zouden met de tram moeten gaan.
donderdag moeten we terug naar brugge. ons Ma heeft zo'n partytent gekocht. ventje rolde met zijn ogen. ze vroeg wie er uitgenodigd was op ons 21 ste huwelijksverjaardagsfeest en ventje zei dat hij geen feest deed. conclusie: we gaan met drie naar ' de wereld is klein' gaan eten. gisteren wel frituursnacks maar geen frietjes: S. zei je durft nogal tegen ventje. Ik hoef de reden niet te zeggen zeker?
Anjelier: mijn innige deelneming met het overlijden van je kat. je hebt hem toch 7 jaar vertroeteld en zijn laatste rustplaats is in jouw tuin, dat vind ik nobel van je.
Clive: rustig aan: zen. dat woord gebruikte ik gisteren toen er een jobstudent aan de kassa zat en de een na de andere fout beging en behoorlijk zenuwachtige begon te worden. op de kop toe stond er een lading vis open en bloot te wachten in de winkel 8O.
Gisteren een rode zon zien opkomen. ga eens naar Frank Deboosere tweeten over de oorzaak daarvan.
Ja, ik heb ook 'n tweet account. per ongeluk dan nog. vond een tweet op FB leuk en... maar die gebruik ik zelden. heb ook nog geen volgers. allen twee 'likes' op een tweet.
HVT: hier gaat de bakker ook in verlof. aangezien we maar 1 meer hebben, zullen de mensen ofwel hun brood naar de lidl moeten gaan halen of de GB of brood invriezen. ja, ik zou ook in short rondlopen moest ik er een hebben.
Zwanemeer: regen.
Oma C: regen in huis. ze zeiden op het nieuws gisteren om 7 uur dat zaventem plat lag van de onweersbui. wij zijn er weer aan ontsnapt. Slaapkamer was 26°. vroeg gaan slapen: semi- airco zou eigenlijk een uur of twee voor we gaan slapen, moeten draaien. Ik was moe en wilde geen risico lopen met die stijve gewrichten. toch nog eens melden aan de dokter als ik ga voor bloedafname. volgens Dr Google heb ik een vorm van arthrose. mag niets opzoeken zei de echte dokter.
Tommorowland is weer ook open, ik versta die jeugd van tegenwoordig niet. in die hitte daar nog eens gaan springen 8O.
Gaan ons gaan aankleden, pillen pakken, kaneelkoekje eten en dan wachten.
Fijne vrijdag allen, groetjes en keep cool 8)!
Cats Rule!

clive

27 jul 2018, 07:30

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Allemaal dank je wel voor de wijze raad i.v.m. mijn COPD. Ga er  zeer zeker rekening mee houden want hoop dan dat het op zijn minst stabiel blijft en niet gaat verergeren als ik in december terug op controle moet. Snap echt wel de ernst ervan. Ben trouwens deze ochtend heel erg vroeg opgestaan om al een heel deel van het HH te doen en ga dadelijk doordoen, zodat ik klaar ben voor de hitte weer  toeslaat. Het heeft hier gisteren een heel klein beetje geonweerd en er zijn net geteld 6 druppels gevallen, dus niet de moeite. Moet vandaag om 14.30H naar de kine, maar volgende week gaan we dat verzetten naar voormiddag zodat ik niet op het warmst van de dag erdoor moet. Moet wel zeggen dat mijn hoest al veel beter is met die nieuwe medicatie. 

Anjelier , heb gisteren de hele dag aan jullie katje moeten denken. Sterkte. 

Muddy Maddy, dank je wel voor het mooie overzichtje. Ben echt benieuwd naar de poetsman hoe hij zijn werk gaat doen. Een dikke aai voor Gimly. 

MJ, wat lief dat je mij liet denken aan ons toekomstig nieuw vriendje. 

Ik weet niet meer wie er schreef over een zwangerschap. Alleszins proficiat. Ex- buurmeisje is uitgeteld voor 23 januari, dus dat is nog een tijdje. 

Zo, ga doordoen. Ben in pyjama aan het poetsen want als ik gedaan heb, moet ik toch terug badje in. En doe het vandaag wat minder nauwkeurig. 

Ga plaats maken voor Oma-C. 

Ik wens iedereen een fijne vrijdag en als het kan een malse regenbui. Liefs aan jullie allemaal. 

Oma-C

27 jul 2018, 10:05

Afbeelding

Goede morgen iedereen,  :wink:

ja we hadden hier gisteravond een onweer en regen maar het isniet afgekoeld 
daarvoor moet het eens een hele nacht goed doorregenen...
Het is in de living 28° en ik heb overal een ventilator staandie ik op mij richt...
Dat koelt niet echt maar het gevoel is beter..
Ik heb al elke nacht al goed kunnen slapen goddank...(ikgebruik geen slaapmiddelen)
met een ventilator naast het bed  met een licht ponnetje aan ...en bovenop 
ik heb het deksel eraf gehaald....en alles open (s nachts) zois het nog te doen...
ik moet wel ongeveer elk uur naar het toilet en als ik dan niet begin
te denken of te piekeren dan kan ik goed terug inslapen....
maar dat heb je niet altijd in de hand :roll:
Ik heb het nooit zo voor airco gehad maar als we elk jaar zo'n zomer krijgen :roll:
ga ik er toch eens over nadenken om het te placeren..
Voorlopig doe ik het met de ventilators (in elke kamer een)

M-M ja, als ik dat zag dan was ik nog blij met maar een halve emmer water
alleen aan de regenkant van de woning de andere ramen hadden
zelfs geen water gevoeld :?.... dat heb je als alles open staat,
maar het koelde niet af...daarvoor hebben we een nacht regen en wind nodig
en dat de jeugd zo staat te springen... :) de jeugd van onze tijd deed dat ook hoor ..
toen hadden wij ook geen last van zo'n warmte, ik ben alleen
nooit naar zo'n festivals geweest, het sprak me niet aan en nu nog niet :oops:

clive, sterkte en doe rustig aan,  :wink:

Helena, anjelierken, M-J, zwanenmeer, omasenga, bobijntje, wingerd, 
en al wie ik weer vergeet... een fijne vrijdag en zoek de koelte :wink:

Laatst gewijzigd door Oma-C op 27 jul 2018, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.

mariajohanna

27 jul 2018, 11:13

Hier is het al 'etenstijd', dames. Manlief frietjes met stoofvlees (zelfgemaakt) en tomaten (ook eigen kweek) en ik 'zelfgekochte' lasagne, gedrapeerd met verse champignons en natuurlijk ook verse tomaat erbij, Ahoy ja, he !
Ik weet het, het is vroeg, elke dag trouwens, omdat manlief straks gaat 'trainen'. Gisteravond geen airco in busje, dat was .... zweten.
Nog maar 1 keer voorgehad ....
Eten 'roept' ! Tot straks .

anjelierken

27 jul 2018, 16:12

Hallookes iedereen,

In de verte horen we het rommelen en donkere wolken, we zullen zien wat eruit valt.

Clive: van die zwangerschap , was ik.Beste vriendin belde enkele dagen geleden dat haar jongste dochter voor de eerste keer mama wordt in januari.Weet wel niet de juiste dag.En toen moest ik aan u denken i.v.m ex-buurmeisje.

Mj: als ik bij vader ben, eten wij ook altijd om 11u.Is wel vroeg, maar je wordt dat gewoon.Dat komt omdat vader eten neemt van het OCMW en die zijn daar rond 11 u.In het weekend en op feestdagen koken wij en ook op vrijdag, want hij lust de vis niet.
Vandaag heeft hij maatjes gegeten, dat lust hij wel.

Zag gisteren in de viswinkel dat er al Goudmerk mosselen zijn, dat zijn de grootste.Ik dacht altijd dat die pas veel later in het seizoen te verkrijgen waren.Zijn ook de duurste iets meer dan 10 euro de kilo.

Daarstraks nog extra zomerkleding gaan kopen voor moeder, ze heeft normaal gezien genoeg zomerkleding, maar nu met die warmte, was het toch krap.Heb toch nog wat gevonden , het was nog in de solden.Haar maatje xs vind je gemakkelijk.De maten M en L zijn er vlugger uit.

Dames, tot morgen allemaal.

;

Oma-C

27 jul 2018, 18:50

Afbeelding

Goede bijna avond iedereen,
het is hier weer overtrokken alsof het weer gaat onweren :roll:gisteren zat
de schoonzoon van de beneden buurvrouw in de regen buiten...
mooi om te zien....in z'n korte broek en bloot bovenlijf
het was heerlijk zei hij die warme regen... :lol: en hij was rap goed nat...
Ik herinnerde mij deze week nog dat mijn moeder als we klein waren
de matrassen naar de kelder sleurde en dat we in de hete nachten
daar goed konden slapen, da's nog een gedacht...  :lol: :lol:
ik heb ook een goede frisse kelder hahaha

anjelier dan heb je nog geluk gehad voor het kleedje voor je mama
ja, je wil toch regelmatig wisselen van kleding met die warmte :roll:

Voor allen nog een aangename avond
en hopelijk kunnen jullie nog slapen s' nachts....tot morgen...