Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

16 mei 2020, 09:02

Goeie zonnige morgen

Het ziet er goed uit buiten
van achter glas dan toch :wink:

Gisteren ook boeken afgehaald in de Bib, ik vind het een goeie manier van werken. Je snuistert thuis op je gemak door de boekenlijst, vraagt aan en men legt het klaar. Natuurlijk geen sociaal contact op die manier, dat mis ik dan wel.
Oud maar niet Out

meme-rietje

16 mei 2020, 09:28

goeie luie zaterdag iedereen
achter mijn deur hebben die mensen een render geplaats
met vier verschillende naast elkaar
voor als de kleinkinderen weer mogen komen zekers
die mensen wonen daar nog geen twee jaar
ze hebben ook een grote sint Bernard
en aan de straatte kant hebben ze een afsluiting geplaatst van twee meter hoog
het is maar door de poort dat je kunt kijken
de rest is dicht
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria

16 mei 2020, 10:32

Goede zonnige morgen allemaal!
Meme-rietje ik weet niet wat je bedoelt met een render?
Yvette raar dat je kleinkinderen je niet op fb krijgen is nogtans heel makkelijk, ze moeten iets verkeerd doen bij het installeren!
Ik denk van een betaalapplicatie te installeren op mijn Iphone op aanraden van mijn man!
Bij onze favoriete bakker hebben ze geen bankcontact je kan alleen cash of met je telefoon betalen, ik betaal cash, en dat kleingeld dat ze je dan teruggeven iedereen is daar aangeweest :x en voor je het weet kom je dan automatisch eens aan je gezicht!
Gisterenavond zijn ze Elise komen halen, ik had al haar gerief al buiten op de tafel op ons terras gezet, want haar ouders wilden niet binnenkomen door het feit dat ze deze week nu ze terug aan het werk zijn met heel veel verschillende mensen in contact waren geweest!
Heb een collage gemaakt van de voorbije leuke week met een gouden randje...
Afbeelding
Nu komen er weer rustige dagen aan...maar eerst ga ik mijn huis kuisen mijn wederhelft is naar zijn werk tegen deze middag dus poetsen maar....
Wens jullie een fijn weekend daag...
You only have one life...live it!

meme-rietje

16 mei 2020, 11:40

toen ik mijn vorig bericht plaatste
kon ik langs geen kanten op het mooie woord van render komen
toen ik strak aan het wandelen was op het wandelpad
schoot het opeens in mijn gedachten "schommel"
veve dus dat is een schommel :lol:

meme-rietje

16 mei 2020, 11:45

vera-maria schreef:
16 mei 2020, 10:32
Ik denk van een betaalapplicatie te installeren op mijn Iphone op aanraden van mijn man!
veve dat heb ik verleden week ook geplasseerd sorry geïnstalleerd :lol:
dat komt meer en meer op
als het een klein bedragske is en ze willen geen geld en ze hebben geen bakje voor een bankkaart
ja wat moet je dan doen, meedoen hé met de nieuwe rage

Ritavdm

16 mei 2020, 12:58

Brrr 't is frisjes buiten
'k was nochtans van plan van eens enkele uurtjes te genieten van mijn proper gemaakt tuintje.

Meme-Rietje, ik wist meteen wat je bedoelde met die "render", wij zeggen weleens "renne" maar dat de niet westfluten het niet wisten :roll: begrijp ik.

Ivette, we kijken er al naar uit om je op fb te ontmoeten, 't zal wel lukken.

Mooi Veve, leuke tijd gehad blijkbaar met je kleine prinsesje.

Menu : vanmiddag boterhammetjes met verse tomatensoep en voor vanavond heb ik ribbetjes besteld (take away)
Namiddagactiviteit : we zetten voor het eerst terug de fietsen op de auto om eens ergens anders te kunnen starten. Ja het mag !
Oud maar niet Out

meme-rietje

17 mei 2020, 03:34

Hallokes allemaal,
Ja het is weer een van die nachten
Dat het zand mannekes hier niet is gepasseerd
Moe zijn en niet kunnen slapen
Heeel ambetant
En wat ga ik nu doen
Een beetje patiënte spelen
En de gazet lezen

En nog eens naar de mooie foto’s kijken die hier staan

Allee tot later

meme-rietje

17 mei 2020, 09:51

goeie morgen

Afbeelding

omadina

17 mei 2020, 10:02

Goede morgen aan jullie allemaal !
Voor jullie allemaal wens ik een stralende zonnige zondag !

De dagen lijken nu allemaal zo op elkaar, al doe ik mijn best om wat afwisseling te zoeken.

In ieder geval verlang ik al naar volgende week donderdag "Hemelvaartdag", dan komt mijn dochter Nathalie, ze heeft twee vrije dagen na een heel drukke werktijd. Ik kijk ernaar uit haar te zien en ook mijn twee kleindochters, Luna en Maïté. Ze zullen kunnen vertellen hoe het was terug een dagje naar school te mogen, naast hun lessen online, natuurlijk.

Hoe ik mijn dagen vul, een beetje als jullie denk ik, de dagelijkse werkjes, als poetsen, koken, boodschappen doen, en in de namiddag ga ik zeker eens naar buiten, een wandeling of een fietstochtje. Mijn batterij is weer opgeladen, dus van namiddag weer een beetje pedaleren.

Vera Maria, mooi die foto's met Elise(ke) 't wordt al een groot meisje hé, geniet er maar van, want ze worden zo vlug groot, kan ervan meespreken hé, mijn jongste kleinzoon Mauro is al 14, waar zijn die jaren naartoe , vraag ik me soms af.

Yvette, Mémérietje, Ritavdm, Michelly, Viv, Erika, alle maatjes die hier komen, veel goede moed ! Hou jullie goed.
omadina
Afbeeldingde zusjes: Luna en Maïté !
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm

17 mei 2020, 10:54

Goeie zonnige voormiddag

Meme-Rietje 'k ga er nog enkele (fotootjes) bijzetten voor als je niet kunt slapen :wink:
Afgelopen nacht was het hier ook van dat, om 1u30 zat ik beneden, puffen en blazen. De ribbetjes hadden me blijkbaar niet bevallen, misschien wat teveel :roll:

Whaw Oma-dina 't zijn twee fotomodelletjes.
Donderdag 21 mei zie ik ook mijn eindelijk mijn twee dochters met aanhang eens terug.
Het wordt mooi weer dus we kunnen elkaar buiten ontmoeten bij I, daar is de grootste tuin.

Gisteren zijn we nog maar eens gaan fietsen, zie maar :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

menu : Osso buco van kalkoen

Namiddagactiviteit : Verrassing :roll: :roll:
Oud maar niet Out

vera-maria

17 mei 2020, 17:53

Hallo allemaal!
Iedereen is blij om eindelijk hun kinderen weer te zien, en las daarnet dat grootouders jonger dan 65 toch op hun kleinkinderen mogen passen, dus daar horen wij nog bij yeh :D
En wat hebben wij gedaan vandaag...een terrasje op ons eigen terras...
Afbeelding
Mooie foto’s Rita, wij hebben een wandeling gedaan van een uurtje hier dicht bij huis.
Anders heb ik niks te vertellen, ventje is naar buiten hij gaat nog zijn auto wassen ga straks eens kijken... :D
Wens jullie nog een fijne avond daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm

17 mei 2020, 19:48

Goeieavond

De verrassing , niet voor ons hé maar voor I & K en M...cke

Wie staat daar voor de poort ?
Ondertussen had ik de helm al ingeruild voor een maskertje.

Afbeelding

en of ze ons binnen lieten, ttz buiten in de tuin

Afbeelding
Na een verfrissing terug de fiets op

We hadden de auto geplaatst halfweg want tot daar met de fiets zou wat te geweest zijn en zo konden we meteen genieten van de beweging en de buitenlucht, onze dagelijkse portie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ivette, dinsdag mag je terug naar de markt hoor, hou je maar klaar ;)
Oud maar niet Out

omadina

18 mei 2020, 08:43

Goede morgen,

Weer maandag, en het belooft een warme zonnige dag te worden.
Ik zal er maar proberen het beste van te maken, zoals jullie zeker ook allemaal zullen doen.
Yvette, ja de markten mogen weer open gaan. Hier is het op vrijdag markt. Misschien ga ik ook wel eens kijken, Er staan toch goede vis - en groentenkramen, ken vrienden die iedere week hun voorraad gaan opslaan..

Gisteren namiddag onverwacht bezoek gekregen van mijn oudste dochter, haar vriend en Lennert, mijn kleinzoon van 15 jaar. Ja , zij wonen ook aan zee, in Kn-Heist, maar Lennert wou me absoluut eens zien. Ik was ook heel blij hem te zien, hij is echt gegroeid in die paar maanden, ja 15 jaar hé, wordt een puber !
We hebben een wandeling gemaakt door de duinen, eens de "Hoge Blekker" verkend, de hoogste duin, 33 m. hoog. Ze vonden het heel tof, en het was een goede fysieke oefening. Lennert zit in het 4de middelbaar, en krijgt online les. Hij mist wel de school en zijn kameraden,maar mag gelukkig weer gaan trainen voor het voetbal. Het zijn alle drie echte club Brugge-supporters, dus zijn ze rond 17 uur terug naar huis gereden, waar ze gingen meevieren (online thuis) met andere supporters, voor de landstitel van kampioen.

Ritavdm, mooie foto's weer van jullie fietstochten. Goed dat jullie de fietsen met de auto kunnen meenemen, zo kunnen jullie al die mooie streken verkennen. Dank voor je commentaar op mijn kleindochters. Ja, 17 en 18 jaar, worden jonge meisjes !

Vera Maria, je hebt geluk, je bent nog jong, dat je op je kleindochtertje mag passen. Ik begrijp toch niet goed dat ze daar de leeftijd van 65 jaar op plakken, nu de mensen zogezegd moeten werken tot 67 jaar.... Het voornaamste is toch dat je gezond bent.... ???

Voor jullie allemaal, hou jullie goed.Heel veel groeten,
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje

18 mei 2020, 09:06

goeie morgen iedereen

Afbeelding

Ritavdm

18 mei 2020, 11:39

Goeie bijna middag

't si weer proper hier benden :wink:

Meme-Rietje, we zijn via de fietsknooppunten dicht bij jou in de buurt geweest.

Menu : worst, witloofslaatje, aardappel
Oud maar niet Out