In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

miesmarpel

24 okt 2020, 19:05

Goede avond allemaal,

heb nog niet alles bijgelezen, maar

zonnebloemeke,
was benieuwd naar de uitslag van uw ventje ... gelukkig een goede uitslag!! is toch weeral een zorg minder ..
en zorg ook goed voor jezelf en je rug ....
zit er een koekebroodje in de oven ?? weer al lang geleden dat ik daar nog van geproefd heb .... moet mezelf toch eens uitnodigen ..... ( grapje )

Bertje,
proficiat met je nieuwe aanwinst ... prachtige wagen ... zal je veel rijplezier geven ... Renault, al meer dan 30 jaar ons ' automerk ' , en nog altijd fan !!

Ghyra, ook proficiat met je nieuwe woonst , zal een pak werk schillen .. en zo'n mooi uitzicht , zonder dat je daar zelf werk moet in steken ... beetje ( gezond ) jaloers ....

Marietteke, een beetje in een dipje beland ... en er terug uit gekrabbeld.... gelukkig heb je de steun van je zussen ... onbetaalbaar .. hoe gaat het met rozetteke ?
dikke knuf voor jou
Afbeelding

Remie, wens je ook veel sterkte toe ... als de ziekte zo dichtbij komt, dan besef je pas hoe ernstig het is .... en toch zijn er nog zoveel mensen die dat niet inzien en er nonchalant mee omgaan ..triest .. hoe egoïstisch !

ook mooie foto's en fotobewerkingen zien passeren .... zal nog veel moeten bijleren ... ooit

wens iedereen nog een fijne avond

mijne wekker is al geprogrammeerd !!

Afbeelding

puzzel

24 okt 2020, 19:11

ik ben hier puzzel, ik zeg het niet vaak genoeg geloof ik.

Ik ben benieuwd dat de basisscholen open blijven, ook virusverspreiders daar.

Wij zijn niet depri hier, we kunnen onze dagen goed vullen. Vanmiddag weer een vaars (jonge koe...) opgehaald, gaat op weg naar Litouwen en is dan minstens 11 dagen onderweg>ze worden dan zelfs uitgelaten enz.

Ik ben al aan het dichten voor Sinterklaas.

An-W

24 okt 2020, 20:03

marietteke schreef:
24 okt 2020, 17:01
tja eigenlijk begon ik zo wat schrik te krijgen ,
van de corona toestanden , maar ja ...ik zei tegen mezelf ..
..."komaan Marietteke , kop op ..en niet teveel piekeren "
Ik weet hoe je je voelt , men zou om minder depressief worden.
Ik moet vanmezelf elke dag minimaal een half uur naar buiten en van iets moois genieten, zo laad ik mijn batterijtje weer even op .
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

An-W

24 okt 2020, 20:05

puzzel schreef:
Vanmiddag weer een vaars (jonge koe...) opgehaald, gaat op weg naar Litouwen en is dan minstens 11 dagen onderweg>ze worden dan zelfs uitgelaten enz.
O ik dacht dat alle koeien al verkocht en opgehaald waren ?
Wat zielig , 11 dagen in een veewagen onderweg .
En wat gebeurt er dan in Litouwen met die vaars ?
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

An-W

24 okt 2020, 20:07

miesmarpel schreef:
24 okt 2020, 19:05

mijne wekker is al geprogrammeerd !!

Afbeelding
Ha , heb ik ook net gedaan alvast :D

An-W

24 okt 2020, 20:15

AfbeeldingFijne avond allemaal .

Afbeelding

granny M

24 okt 2020, 21:52

En ik heb net naar de finale "Wie is de mol" gekeken, grote fan ook van die in België natuurlijk :D
Nog 2 maandjes wachten en dan kunnen we weer !
Nu eerst even bijlezen , wens iedereen sloppel voor straks met een uurtje extra en vooral : blijf alert en gezond !

Lenk

24 okt 2020, 22:24

An-Wildflower schreef:
marietteke schreef:
Ik moet vanmezelf elke dag minimaal een half uur naar buiten en van iets moois genieten, zo laad ik mijn batterijtje weer even op .
Eerlijk ik geraakt ook zo een beetje veel depri en eerlijk ook veel bang.

Ik mis mijn echt bureel met collega’s naast me. Ik pep me elke morgend op komaan je heb alle luxe je moet sinds maart thuiswerken in je kotje. Geen gevaar daar. Maar soms is het wel eenzaam daarboven in mijn kotje

En dan zeg ik tegen mezelf niet pleuren, niet zeuren. Jij hebt een luizenleven. En dat is waar. En denk ik aan onze mensen die werken in de sector de gezondheid.

Maar, En dan komt daar als ik me effe depri voel een bruint bij me liggen en snurken dat je zelf wil mee snurken en knorren en slapen. Ze heeft zelfs een beetje fleece van mij gepikt, lekker zacht tussen de pootjes. En nu is ze mijn poten aan wegduwen uit de zetel. Maar ze ligt zo goed. Ach ik laat ze

Afbeelding
Sita

24 okt 2020, 23:18

Lenk schreef:
24 okt 2020, 22:24
An-Wildflower schreef:
marietteke schreef:
Eerlijk ik geraakt ook zo een beetje veel depri en eerlijk ook veel bang.

Ik mis mijn echt bureel met collega’s naast me. Ik pep me elke morgend op komaan je heb alle luxe je moet sinds maart thuiswerken in je kotje. Geen gevaar daar. Maar soms is het wel eenzaam daarboven in mijn kotje

En dan zeg ik tegen mezelf niet pleuren, niet zeuren. Jij hebt een luizenleven. En dat is waar. En denk ik aan onze mensen die werken in de sector de gezondheid.
Marietteke, An en Lenk, herkenbaar. En voor velen, denk ik.
Elke dag proberen iets positiefs te vinden, jezelf oppeppen.

"Van de schoonheid en de troost."
Schoonheid en troost vinden in het kleine, wat het ook mag zijn.
Zussen, de natuur en het moois daarin, de hond die de slaap der onschuldigen slaapt ...
Ach ja, we vinden altijd wel iets.

Afbeelding

Lenk, hoe gaat het met je kleindochter en dochter ?

Aan iedereen een rustige nacht gewenst, een uurtje langer in bed.
Of een extra uur overdag. Wat je zelf maar wil.

Remie

25 okt 2020, 04:47

Afbeelding

Afbeelding Goeiemorgen Luitjes Afbeelding

Afbeelding Dus vandaag niets anders dan hier thuis bezig zijn met computer, ontbijt, muziek, lunch, tukkie, sport enz…….

Afbeelding
Foto van mijn Vaar- Fietstochtjes

Weet U dat ook weer...

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook 'n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

puzzel

25 okt 2020, 05:36

GDM, de koeien zijn weg, dus de grote stal met de echte koeien, maar we hebben nog andere, niet zoveel hoor en die worden opgefokt. En ze worden dan niet opgepropt in de wagen en verblijven daarin niet 11 dagen.

Wat een weer
Laatst gewijzigd door puzzel op 25 okt 2020, 05:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Remie

25 okt 2020, 05:36

puzzel schreef:
ik ben hier puzzel, ik zeg het niet vaak genoeg geloof ik.
Inderdaad Ien, (oeps.. :oops: bedoel natuurlijk Afbeeldingstukje) je hebt altijd weer mensen die het nooit leren of toch gewoon 'n plaat voor hun kop hebben hè...! Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

Flowers

25 okt 2020, 06:55

Goeden morgen,
had zin in koffie (espresso) en dacht eigenlijk meteen weer eens aan t koffie en theehuisje.
Zie nieuwe auto en helaas ziektes voorbij komen en wat me ook op viel was :
Ah ja, een quartz uurwerk nooit achteruit draaien. Altijd vooruit doordraaien.
Blijkt niet goed te zijn voor zo'n ding.
Nu ben ik ruim 40 jaar horlogemaker geweest, maar dit is voor mij volkomen nieuw.
Toch kan ik jullie gerust stellen,
zowel voor analoog en digitaal, voor- of achteruit draaien/zetten maakt het niet uit.
Was dat wel het geval dan had ik heel wat uurwerkjes naar de "filistijnen" geholpen. Afbeelding

Alleen bijvoorbeeld voor oude mechanische klokken is het een ander verhaal, daarbij geeft het mechanisme geen
mogelijkheid om terug te draaien.

Iedereen een fijne zondag toegewenst..

Remie

25 okt 2020, 07:45

Flowers schreef:
25 okt 2020, 06:55
had zin in koffie (espresso) en dacht eigenlijk meteen weer eens aan t koffie en theehuisje.
U is al net zoals sommige BN'ers (bekende Nederlanders) die in het buitenland gaan wonen, als er dan bijvoorbeeld gezondheidsproblemen aan het licht komen, zij weer als een speer naar hier komen.
AfbeeldingAfbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

grootjegerda

25 okt 2020, 08:33

Afbeelding
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding