In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

17 jan 2021, 08:36

Afbeelding

clive

17 jan 2021, 09:03

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Ik schreef al goedenavond in plaats van goedemorgen :oops: .
Gisteren door omstandigheden niet kunnen strijken, maar dat heb ik nu reeds gedaan. Morgenochtend leg ik die pas weg. Zo kan die luchten van de stoom van het strijkijzer.

Oma-C, jij heb een prachtig overzichtje geschreven, daar ga ik niet aan tornen.

Wilde eend, het zal mooi zijn met die prachtige gordijnen. En dat is inderdaad een grote uitgave als je kwaliteit kiest. Wij hebben met de verbouwingen jaren geleden het hele huis voorzien van heel strakke rolgordijnen en gevoerde overgordijnen, die prijs was om achterover te vallen. Maar vind wel nog steeds dat we de juiste keuze hebben gemaakt destijds. Vind die nog altijd heel mooi.

We waren gisteren gaan wandelen met Matice , net toen het begon te sneeuwen, we waren goed nat toen we terugkwamen . Waren wel dik ingeduffeld. Matice toonde nog eens zijn ware aard als clown, constant happen naar de vallende sneeuwvlokjes. Grappig om zien. Hij vond het anderzijds wel te koud en te nat om zijn oefeningen naar behoren te doen, denk dat de ondergrond te koud was om te zitten, te liggen en blijven liggen als we een eindje van hem weg wandelde. Normaal doet hij dit beter.
Toen het gedaan was met sneeuwen het voetpad rond het huis weggeveegd, ik gebruik daar een aftrekker voor, de sneeuwschop is voor mij iets te zwaar.
Het is allemaal mooi, die sneeuw, maar niet als je erdoor moet.

Manlief is zijn coronakapsel echt wel beu. Hij heeft veel haar en het begint nu te krullen. Zijn verbruik van gel is drastisch toegenomen :D . Zelf doe ik een diadeem in mijn haar als ik er totaal niets van krijg. Maar zelf wat knippen, ga ik niet doen, heb dat ooit 1 keer geprobeerd met mijn frou en dat doe ik dus nooit meer, ik had bijna geen frou meer.

Ga dadelijk douchen en terwijl nadenken wat ik het best kan aantrekken, moet comfy zijn, maar toch ook een beetje toonbaar.

Moet wel nog alles stofzuigen, maar dat is vlug gedaan en opgeruimd is alles al, behalve de slaap- en de badkamer. Zien hoe lang het in de living gaat duren eerdat een bepaalde viervoeter die hier rondloopt, zijn speelgoedboxen gaat omkieperen. Niet lang denk ik.

Zo, ga plaats maken voor de andere Seizoentjes.
Liefs aan jullie allen en een hele warme knuffel. Maak er een gezellige zondag van.

Oma-C

17 jan 2021, 09:30

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
allé, 't was even winter en alles mooi wit
even gaan slapen en alles is weer weg
alsof je het gedroomd hebt :roll:
het is precies ook iets minder koud
maar ja zonder wind scheelt het een vest
Nu is alles gewoon weer nat en er zou
nog regen komen, we zien het wel

clive, de strijk al gedaan dat is al hard gewerkt
ik had geen strijk, mijn flanel lakens strijk ik niet
ze konden zo weer op het bed na de droogkast :)
ik heb er weeral eens in geslapen :lol:

Alle seizoentjes, vandaag geen sneeuwwandeling
misschien als het overblijft vanmiddag mijn klein toerke
ik zie nog wel :roll: :wink:
Ik wens jullie allen een fijne zondag, groetjes
en blijf gezond..............tot later :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

17 jan 2021, 10:36

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren rond 10 uur heeft moeder zelf naar de gsm gebeld. ze hd wel drie pogingen nodig maar het is uiteindelijk gelukt. ze moest nog een paar dingen vertellen.
Rond 10u 30 is het hier dan serieus beginnen sneeuwen. ventje was al terug van de kranten te halen en een varkenshaasje te zoeken. in de middag zien wij hier ineens mannen van stad, de troitoir van buurman met tuin komen vegen en strooien!!! WTF? maar ja, die moet ergens zijn kanaaltjes nog kennen omdat die ooit zelf voor 't stad gewerkt heeft. hij is zo rond als dat blauw mannetje van een internetfirma waar je bijna alles kan vinden en de freule is herstellende na Covid. Toen heeft ventje besloten van ons troitoir aka voorland met de trekker sneeuwvrij te maken Buurman V moest gaan werken en zei dat hij het ging laten liggen.
In de late namiddag moest ventje terug naar de beenhouwer om zijn varkenshaasje en heeft dan weer alles sneeuwvrij gemaakt en daar staat in de gang altijd een bus keukenzout en dan heeft hij een royale hoeveelheid gestrooid. hij wou het risico niet lopen dat er toch iemand viel.
Vanmorgen moest hij terug om een varkenshaasje want gisteren waren ze niet binnen. het zijn er twee want ze zijn klein. in theorie zouden we dan stukjes over hebben om koud te eten.
En morgen pasta carbonara denk ik. als we nog spaghetti ragu willen, gaan we ze zelf maken.
Hoewel die van de beenhouwer ook lekker is, zitten er teveel stukken tomaat in naar mijn zin.
ventje kwam Joyce, onze transgender tegen en die zei dat ze het beu was. ze was met een vriendin in het shopping centrum elk apart en toevallig zit haar vriendin in B&B net als Joyce daar enkele meters verder aan het neuzen is. de vriendin houdt een mooi kleedje op en Joyce roept: mooi en ze vlogen prompt de winkel uit omdat ze zogezegd met twee waren winkelen! Joyce wil er geen klant meer zijn. Dat zou ik ook zijn en tijdens mijn "uitzetting" roepen dat ik daar nooit meer kom + het kledingstuk naar de winkeljuffrouw gegooid hebben. Ik ben ooit eens uit een brasserie gezet wegens.... een lookadem! het was 10 u "s morgens en ik was dronken zei die blonde serveerster.
Dom wicht, als je al het verschil niet kent tussen een lookadem en die van een echte dronkaard, dan moet je je neus eens laten nakijken. Een paar jaar later is die brasserie failliet gegaan. hah!
De reden? ze lieten mensen die gedronken hadden naar huis rijden. Er is dan een klant tegengehouden door de politie en hij blies ferm hoog. En, ze hadden hem uit de brasserie zien "wankelen". Ze waren in fout met de wet op de drankbeteugeling of hoe dat heet. dat hing ook nog in het cafè van papa zijn stamcafè. wet 23 ofzo.
Dus varkenshaasje(s) met roquefortsaus en kroketten.
Ventje heeft mijn pijnlijke plekken ingesmeerd met flexium gisteren toen de pleister af mocht. en ik ben met een kersenpit kussen voor de voeten naar bed gegaan en heb lekker geslapen.
Wilde eend: het is maar een tip, maar zou je niet eens via You-tube de concerten van A. Rieu zoeken? Als ventje heavy metal concerten vind en ik mijn twee films die niet verkrijgbaar waren op dvd en dus ook weg toen de digi vervangen werd, zou je toch ook die muziek kunnen vinden?
het is natuurlijk ook niet ideaal op een gsm schermpje te kijken. maar via de pc zou dat moeten gaan. ik heb de films onlangs nog eens gaan opzoeken en heb ze bekeken.
Ben aan een nieuw "beneden" boek bezig omdat ventje naar WWF Raw wilde kijken. catch van de vrouwen tegen elkaar. het boek heet de gastenlijst en ik heb al een boek van Lucy Foley gelezen: namelijk de jachtpartij en ik wist voor 75% zeker wie toen de dader was. Nu wordt het een beetje ingewikkelder.
het speelt zich af op een afgelegen eiland waar de "gasten" vast komen te zitten. net zoals agatha christie in 10 kleine negertjes.
Zo, ik moet nu nog naar klondike en criminal case. aangezien de tablet oplaad aan de pc, moet ik de sims op pc spelen maar dat geeft niet.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!

anjelierken

17 jan 2021, 11:15

Hallo iedereen,

Wilde eend2: wij hebben sinds vorige week ook een nieuwe digicorder, en ja, ik moet er ook nog aan leren, vond de vorige ook gemakkelijker.Deze is wel veel kleiner van formaat.

Mijn overgordijnen zijn nog de eerste die hier hangen, en we wonen hier al 31 jaar.Indertijd ook heel duur en van goede kwaliteit.Ik kan ze zelf wassen, dat is een vereiste.Overgordijnen die naar de droogkuis moeten neem ik niet.Nu ben ik toch aan het nadenken om eens nieuwe te kopen, alhoewel er niks aan is.We zien wel.

Moet af en toe eens in de oven kijken, er zit een clafoutis in met peren.Die clafoutis is hetzelfde als pannenkoekendeeg, je giet het in een vuurvaste schotel, doet er fruit in en bak het gaar in de oven.

Dames, tot morgen allemaal.

mammyretro

17 jan 2021, 20:37

goede avond allen, ,
ik kom ook eens langs, ,het gaat hier van geen kanten,en het jaar is nog maar begonnen,
ik zal moeten doen net als man, mijn voeten aan alles vegen, ,
had zoon maar eerder gekomen,had het zover met die paypal niet gekomen,
en had hij geluisterd, en die paypal niet open gedaan
en mijn abonement met mijn electriek hebben ze ook verandert,
dat is de schuld van Engie, ,ik had in november een nieuw contrakt voor gas getekend ,hebben ze gelijk ook mijn abonement met mijn andere maatschappij van electriek genomen, kreeg dan een mail dat ik mijn kontrakt gebroken zou hebben, , :evil: :evil: ,niet dus,ik dan naar de maatschappij van de electriek gebeld, normaal zou het goed komen, maar heb natuurlijk kosten erbij, ,de papie hier niet kontent, ,
en dan verleden week nog iets gebeurd, dat het hier nog altijd zwijg modus is, ,gggrr :evil: :evil: :twisted:
mijn koffie apparaat die de geest heeft gegeven, en ik dacht deze morgen mijn tablet ook, ,maar neen,het is alleen de draad om hem op te laden, ,ppfftt, ,
hoop dat iedereen wat van de sneeuw hebben genoten , ,fijne avond ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive

17 jan 2021, 21:25

Afbeelding

@ Mammyretro, wou net slapen gaan toen ik jouw berichtje zag. Ik vind het allemaal zo erg voor jou, alles, de hele situatie. Wij kunnen enkel naar jou luisteren en dat is zo weinig. Heb echt met jou te doen en daarom stuur ik jou een hele dikke sterkteknuffel. Gaat die jou helpen ? Neen, vast niet, maar dan weet je tenminste dat jij er niet alleen voor staat. En dat we aan jou denken.

Liefs en hopelijk een goede nachtrust zonder al teveel gepieker.

Bekske

18 jan 2021, 07:15

Afbeelding

Muddy Maddy

18 jan 2021, 09:03

Goede morgen seizoentjes,

Gimly heeft hier zijn cross naar het "upperdeck" gedaan. hij zit nog boven.
Ventje is zich aan het klaarmaken, die moet straks naar de kazerne in stad want er is post voor hem. Morgen moet ik naar de dokter om te bespreken wat Dr achternaamgenoot gezegd heeft en nog wat medicatie op voorraad.
Vandaag kaartjes maken, er komen 2 verjaardagen aan.
ik had geen satè kruiden meer dus dan maar spaghettikruiden en cayennepeper gebruikt op de varkenshaasjes. is ook gelukt en was ook lekker.
vandaag spaghetti carbonara. voor morgen dan weer iets lichts als ventje thuis komt van werken.
Mijn gsm ligt op te laden via de pc, dus straks een programma op de pc laten draaien anders gaat hij in slaapmodus.
heb gisteren een spaghettimeter gekocht omdat te voorkomen dat ventje als hij kookt weer een te grote hoeveelheid maakt en het dan na enkele dagen opeet met alle gevolgen van dien.
De keuken ligt weer in chaos en de frietketel moet ververst worden. gelukkig is het een makkelijk systeem.
nu een kopje koffie, dan de boerderij, benieuwd hoe ver we geëindigd zijn.
Fijne dag seizoentjes een keep Safe!
Cats Rule!

clive

18 jan 2021, 09:30

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, het was gisteren inderdaad minder koud dan eergisteren. Er stond geen wind en dat scheelt. Zijn een uurtje gaan wandelen met Matice. En hij heeft duidelijk een afkeer van een natte ondergrond om zijn oefeningen te doen. Gelukkig is verder het bos in een drogere ondergrond met gras. En daar doet hij dan wel zijn oefeningen, de ene al wat beter dan de andere :) . Flanellen lakens heb ik niet, maar die zou ik ook niet strijken en ze dadelijk opleggen van de droogkast zo op bed.

Muddy Maddy, ventje zijn pijn al wat beter ? En zoveel sneeuw bij jullie. Ventje had dan toch maar het varkenshaasje gevonden. Dat maak ik ook vaak. Amai, die affaire met Joyce in die winkel in shopping, ik zou voor minder wegblijven. Die verkoopster had dat ook op een beleefde en correcte manier kunnen zeggen. Vind dat maar een rare winkel. De enige winkel waar ik me dit kan voorstellen is CA*E AU LA*T. Een duurdere winkel waar de klantvriendelijkheid zeer ver te zoeken is. Ben daar ooit een keer binnen geweest voor een rode muts die ik mooi vond in de etalage. Ging binnen en vroeg naar de rode muts, maar neen, ik kreeg ze niet mee, want in de kleine etalage ze gaan halen, was teveel werk voor hen :evil: .

Anjelier, wij hebben zelfs geen digicorder. Wij hebben wel 3 TV's , op elke verdieping eentje, maar geen digicorder :D . En jouw overgordijnen zijn al 31 jaar jong. En daar zie je nog niets aan. Dat is dan het duidelijke verschil tussen kwaliteit en mindere kwaliteit.
Dank je ook alweer voor het receptje, maar hoelang moet het in de oven staan ?

Bekske , bedankt voor het mooie plaatje alweer.

Manlief had gisteren bij de bakker een dubbel worstenbroodje voor hem gekocht. Maar het smaakte hem totaal niet. Ik zei hem het te laten liggen. En toen kwam Matice even neuzen aan tafel, hij mag dat niet.
Hij heeft een klein kommetje ( natuurlijk van BLOND AMSTERDAM :D ) in de living staan waarin hij eventueel een restje krijgt van tafel, niet vaak. We maken dan dat kommetje klaar in de keuken zodat hij weet dat hij niet rechtstreeks iets van tafel krijgt. We besloten de rest van het worstenbroodje aan hem te geven.
De worst erin, viste hij er als eerste uit. Maar dan het bladerdeeg 8O . Als Matice iets nieuws krijgt wat hij nog nooit gegeten heeft, proeft hij daar een klein beetje van om het vervolgens uit zijn mond te laten vallen en het eens goed te bekijken. Dan neemt hij het stukje weer in zijn mond en eet het op. En dus ook de rest van het bladerdeeg at hij volledig op. Gekke hond hebben wij. Maar het smaakte hem duidelijk beter dan manlief. En dan na het ontbijt pas gestofzuigd zodat alle kruimels weg waren.

Heb vandaag al veel gedaan. Voel me voor een keertje niet te moe. Dus kan er vandaag wel een extra taak vanaf.

Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een mooie maandag.
Liefs en een heleboel knuffels voor jullie allen.

Oma-C

18 jan 2021, 09:54

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
Het is droog en de zon zoekt erdoor te komen
we zien wel wat het wordt :roll:

Dank je clive voor je overzichtje, ik ga ook niet
alles herhalen, ik moest lachen met slimme Matice,
eerst proeven en dan opeten, ik zag het zo voor me :lol: :lol:
en niet graag op een natte grond liggen,
ik kan hem geen ongelijk geven :lol:
Bladerdeeg vind in ook niet echt lekker, veel te vettig :oops:
nog een aangename dag verder......

M-M, het gaat beter met jou en je ventje denk ik,
wat de pijn betreft, en de frietpot uitkuisen is een vies werkje :oops:
maar het moet na een aantal bakbeurten hé,
hier wordt die zelden gebruikt, ik bak meestal buiten
want die frietgeur blijft zolang binnen hangen...vind ik :oops: :roll:
wanneer kan je ventje op pensioen gaan, ? sterkte nog :)

Bekske, dank voor je plaatje ook een fijne dag voor jou :)

Ik ga nog wat verderdoen aan de huistaken
langzaam-rap gaat het niet zo goed vooruit
maar ja 't moet :oops: groetjes allen en tot..... :wink:

mammyretro

18 jan 2021, 11:04

goede morgen, ,
clive
dank je wel, ja ,die is goed, ,je knuffel bedoel ik
ik had een kaartje naar iemand gestuurt, ,enfin, een dame hier haar man was jarig, ,
en omdat ze altijd eentje naar papie stuurd,zend ik er ook eentje
ppfftt, het is ergens in de cyberpost beland, geen idée wat ik weer verkeerd deed, ,
vind het spijtig, ,
hier droog weer ,de zon is er,en dat is al ceen goed teken
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Helena van Troje

18 jan 2021, 11:25

Zalig buiten! Ben al naar d bakker geweest, voor de verandering eens in het dorp naast de stad.
Met het gedacht dat dat een aangenamere route zou zijn.
Alles behalve. Dat weten we nu weeral.
Ik vraag me af wat het nut is van een fietssuggestiestrook als die vol geparkeerde wagens staat, zodat je zeker op de baan moet gaan rijden, die al niet te breed is....
Het plan was een verkenning om alsnog met de auto daar om brood te gaan.
Plan afgevoerd.

Voormiddag verstelwerk verder afwerken, nu we nog genoeg licht hebben.
Namiddag de stenen op de voetpaden in de buurt gaan tellen.
Het wordt saai wandelen altijd hetzelfde toertje...
Ik kan nooit erg ver want je kan nergens stoppen om naar het toilet te gaan.

Aan iedereen een fijne dag vandaag.

Oma-C

18 jan 2021, 11:44

Goede middag dames,
een suggestiestrook is wat het zegt hé een suggestie :lol:
daar mag je fietsen als er geen auto's staan,
ja ze maken het de fietsers wel makkelijk :oops:
hier liggen er veel mooi te wezen onder de auto's :oops:
meestal in smalle straten, ze hadden nog verf
ergens staan denk ik telkens :oops:
't voornaamste is dat je heel bent thuisgeraakt want
fietsen is niet meer veilig tegenwoordig, zelfs niet op
de fietsaustrades :roll: alleen komen daar geen auto's.

Hier ook saai wandelen, maar liever dat dan in de drukte
dat vind ik gevaarlijk, niet iedereen heeft z'n masker goed aan :oops:
dit vond ik een mooie.... :)

Afbeelding

granny M

18 jan 2021, 14:04

Heb me vanmorgen letterlijk en figuurlijk uit bed gesleept, alles in slow motion. Geen zin om op te staan, gazet half doorweekt uit de brievenbus gehaald, koffiezakje laten vallen, vervelende telefoon gehad : beller was kwaad omdat hij een verkeerd tel.nummer had gekregen. Ikke kwader omdat hij niet eens de moeite nam zich even te verontschuldigen.
Houder met zonnebloempitjes afgebroken, alle zaadjes op de natte tegelvloer maar bij elkaar geveegd. Iemand de mantel uitgeveegd, omdat ze haar hondje op onze oprit liet een ka.. te doen en het niet opruimde. Kortom : rothumeur vandaag :twisted:
Maar dan las ik net in het hoekje van Carpe Diem, dat iemands zus van 63 jaar overleden is. Ze was net een beetje aan de beterende hand en nu toch al overleden.
En eigenlijk schaamde ik me meteen, dat ik zo kon zeuren en denk aan de zus en haar familie en zovele anderen, die nu verdriet hebben. ...