In de Vier Seizoenen reeks 22 Lente 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken

16 apr 2021, 21:41

Hallo iedereen,

Oma-C: dank je wel voor de weetjes.Kan soms van pas komen.

HVT: ik zou het de komende dagen rustig aan doen.Buren hebben ook hun 1ste spuit gehad en hebben ook last gehad de eerste dagen.

Clive: ivb met risicopatiënt.Manlief is ook risicopatiënt en is ingeschreven door de mutualiteit.Zelf heeft hij nog geen uitnodiging gekregen, het gaat volgens leeftijd.Als je wilt weten of je ingeschreven bent als risicopatient moet je even kijken op MyHealthViewer.Je moet inloggen met je IDkaart.Indien je niet ingeschreven bent, moet je de huisarts contacteren.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

17 apr 2021, 09:12

Afbeelding
rond 4.30 uur in slaap gevallen en hier zijn we weer dankzij de pijn die 24 uur op24 uuur is .Maar ja doorbijten en verder doen alsof er niks is .Want vele denken dat ik op schept als ik spreek over de pijn .geniet van jullie weekend groetje

Oma-C

17 apr 2021, 09:41

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
een zonnige dag zo te zien maar de kou is er nog steeds
tegen de middag is het wat beter, maar een jasje is nog nodig :oops:

Ja ik hoor meer mensen die wat last hebben na de vaccinatie
maar ik hoorde iemand die zei: liever dat dan de ziekte
Corona is veel erger en zo is het, anderen hebben
na de 2e spuit dan weer meer last, maar na een
paar dagen is het voorbij..... dus ja..... sterkte allemaal :wink:

Een zonnig weekend wens ik jullie allen, blijf safe
en tot later..................... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Oma-C

17 apr 2021, 10:28

Ergens gelezen......
"Acht procent van de Belgische bevolking wil zich niet laten vaccineren.
Dat blijkt uit een peiling tijdens de Grote Coronastudie van de Universiteit Antwerpen.
Dat cijfer ligt opmerkelijk hoger dan enkele maanden geleden.

Het cijfer heeft lang geschommeld rond de drie à vier procent.
Inmiddels geeft acht procent aan zich niet te laten vaccineren.
Nog eens 4 procent neigt eerder naar niet.
De Coronastudie is geen representatieve steekproef maar geeft wel een beeld over de evolutie.
Sinds de vraag werd opgenomen in de Grote Coronastudie was het aandeel weigeraars nooit groter."

Benieuwd of zij zullen zorgen dat we het masker, de afstand
en de andere verplichtingen nog veel langer zullen
moeten volhouden....... ondanks de 2 prikken :?:

granny M

17 apr 2021, 11:05

Goede zonnige morgen, althans hier toch

Frau Angela Merkel heeft ook haar 1e Astraatje gekregen, toevallig gisteren op de NL tv een stukje gezien over een man die absoluut geen prik wilde hebben en nu op ic ligt met de hoogste graad en natuurlijk vol berouw....
En dan zijn er nog zoveel mensen, die gewoon niet aan beurt komen, zeker het medisch personeel.
Ze lieten een foto van zijn longen zien, dat was wel confronterend.
En Bekske, ik denk wel dat wij jou onderhand goed genoeg kennen, dat je niet te koop loopt met je pijn.
Slapeloze nachten gaan ook opbreken, kun je 's middags niet een klein siëstake nemen ? Al is het maar een kwartiertje ? Ik durf dat wel eens te doen, zet de kookwekker en ben naderhand altijd blij dat ik het even heb gedaan. Je doet elke dag een goede daad met je mooie prentjes net als die van de andere Seizoentjes.
HvT, beetje lui zijn en afleiding zoeken gaan goed samen hoor.. Doen !!
Oma C., zal straks eens de ketchup gereed zetten, heb wel zo'n zilverdoek maar zo eens met ketchup lijkt me wel leuk om te smodderen, anders geraakt die toch niet op bij mij.
Mijn zaterdag-lunchke staat al gereed, gerookte palingfilet met een slaatje erbij, alleen nog wat brood roosteren. Heb het maar in de kelder uit zicht gezet anders is de paling al op voor ik er aan ga beginnen :D
Voor iedereen eens een zorgeloze zaterdag !

Helena van Troje

17 apr 2021, 11:16

Zo we zijn al naar de oogarts geweest.
Die was zeer tevreden met de gunstige evolutie.
Met de oogdruk die constant gebleven was.
In augustus controle en als het dan goed is is het oké voor de lieve oogarts.
In juni op controle bij de ander, hoe ik haar noem zeg ik niet hardop...

Ik heb precies al een halve eeuw achter de rug vandaag.
Onderweg babbeltje met de middelste.
Het gaat goed met de kindjes.
Die amuseren zich best.
Tien jaar en al een boekbespreking moeten maken!
Help! Toen las ik boeken bij de vleet, maar bespreken moest niet, Oef!

Ik ben echt benieuwd hoe dat slaap en eet avontuur bij die twee hoofdstadbewoners is afgelopen.
Ze hadden gisteren alleszins mooi weer om te fietsen en vandaag lijkt het ook mooi, maar koud...

Goede moed Bekske, verschillenden onder ons weten wat leven met pijn is en ieder voelt zichzelf.

Alle anderen een fijne dag gewenst!

Bekske

17 apr 2021, 15:09

gisteren was de huisarts hier geweest en hij vroeg of ik al een uitnodiging gekregen had voor het vaccin .Ik zei neen nog niks gezien .Nu daarjuist ga de deurbel ik ga open doen en de huisarts stond aan de deur .Vroeg of ik een vaccin wilde en hij heeft ze hier thuis gezet .Hij zei ik denk niet dat je u zo lang op de been houd als je zelf moet gaan.Had het uitgerekend zo meer dan 2 uuronderweg zijn de heen en terugreis samen .Dat zo ik met openbaar vervoer moeten doen .Dus totaal onverwacht dat ik nu al een vaccin gekregen heb .Begin juli de twee spuit .Hij deed nu zijn ronde voor mensen die zelf niet kunnen gaan naar zo een centrum .Afijn ja totaal onverwacht en zonder verplaatsing heb ikmijn eerste spuit nu .Nu afwachten maandag morgen moet ik hem iets laten weten .Hoe het is indien in weekend nodig is hulp weet ik wat ikmoet doen dus afwachten .

Helena van Troje

17 apr 2021, 17:16

Bekske dat vind ik nu toch eens fijn van je huisarts dat hij je zo helpt!
Die van kennissen van mij vond dat ze maar zelf moesten gaan met hun oude vader en moeder.
Zijn geen van beiden nog goed te been.
Jullie zijn toch met genoeg kinderen.
Maar ze hebben het toch anders geregeld gekregen.

Dat doet me toch warm worden van binnen die geste van je huisarts.

Oma-C

17 apr 2021, 19:56

Afbeelding

Goede avond alle seizoentjes, :wink:

Bekske, net als Helena, vind ik het tof van uw huisarts
dat hij aan z'n patiënten denkt en ze thuis helpt... voor
veel mensen is dat vaccinatiecentrum ver en moeilijk
te bereiken en niet iedereen heeft kinderen die er
voor kunnen zorgen wagens te ver of zelf nog werkend
Je bent dus al geholpen goed is dat.... en in Juli de 2e prik
dat was dus Astra Zenica....... eender wat als het je
maar beschermt dat is het belangrijkste :)

Helena, veel dokters denken inderdaad anders
maar wat doe je ertegen.? :oops:

granny M, heeft de palingschotel gesmaakt..?
ik heb voor morgen een forelfilet-slaschotel

Voor alle maatjes een gezellige avond verder en
slaapwel allemaal, tot morgen... :wink:

Bekske

18 apr 2021, 06:35

Afbeelding
ik ga het kort houden want ik moet terug de beddenbak in groetje

Oma-C

18 apr 2021, 09:20

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
een mooie zonnige dag voorlopig nog
laat ons hopen dat het zo blijft, tegen
de kou don we wel een jasje aan :)

Bekske, weer een slechte nacht gehad
probeer nog maar wat bij te slapen het
is je gegund :lol: veel sterkte....

Ben blij dat ik gisteren de was buiten heb droog
gekregen, die is al opgeruimd, vandaag nog
alleen brood bakken :wink:

Aan iedereen een fijne zondag gewenst :wink:
vandaag koers vanuit NL de Amstel-Goldrace
en de winnaar van vorig jaar doet niet mee :roll:
Groetjes allen en tot later....

Muddy Maddy

18 apr 2021, 10:04

Goede morgen seizoentjes,

Ik heb weer lang geslapen maar ben ook een groot deel van de nacht wakker geweest. maagpijn, diarree en mijn stuk zeep was uit bed gevallen en geloof het of niet: ik kreeg op slag weer last van mijn benen. voeten warm, voeten koud, rince and repeat. toen de verwarming aansloeg in slaap gevallen en nu pas opgestaan. Ventje zei:je hoeft toch geen verantwoording af te leggen aan iemand?
Bekske: vind ik ook sympathiek van uwe huisarts. die van mijn moeder zei dat ze maar een taxi moest nemen. nu voor haar tweede spuit heeft ze het aan haar kennis gevraagd van twee huizen verder. Normaal ging ventje haar voeren maar die zit midden in de papierwinkel voor zijn pensioen.
Clive: ik heb dan toch dat kleedje gekocht. zelfs al doe ik het maar aan om hier op de koer te zitten.
kreeg nog een fikse korting met een code, dus de vervoerskosten zijn er al uit. maten 38 & 40 waren al uitverkocht. het is rooklila. komt eind vrijdag normaal toe.
ik ga eerst een kopje koffie drinken. dan moet ik eerst die luie sims aan het werk zetten en me focussen op de geheimzinnige colonel Spangler, die ik ken uit een eedere crime case. het zou dit keer met UFO's te maken hebben: spannend! en dan de boerderij. de vallei is ten einde, eens zien wat voor buit we in de wacht kunnen slepen.
Fijne dag seizoentjes! Keep Safe!
Cats Rule!

anjelierken

18 apr 2021, 22:11

Hallo iedereen,

Wat een mooie dag vandaag, in de namiddag buiten in het zonnetje gezeten.

Vandaag werd ukkemeisje 3 jaar. Vanmorgenvroeg belde ze al om te zeggen dat ze jarig was :D Haar cadeautjes zijn thuis geleverd en ik zag op de gsm dat ze haar roze prinsessenjurk aanhad.
Over enkele dagen is het de beurt aan ukkepuk.

Bekske: heel vriendelijk van je huisarts, da's een man die zich bekommert om zijn patiënten.Buurvrouw van een eindje verder had gevraagd aan haar huisarts om haar thuis een spuit te geven, maar die weigerde. Ze is dan maar zelf naar het vaccinatiecentrum gereden, ze is 85 jaar.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

19 apr 2021, 00:15

Afbeelding
het is zaterdag na de vacinnatie spuit begonnen .Dat ik me ziek voel de ene moment nat in zweet dan weer bibberen en klappertanden van kou .Om de zwijgen over de barstende hoofdpijn .Benen dat raar voelen als ik sta of ga .Kortom alles behalve oke .Het is een 45 minuten na de inspuiting begonnen en tot nu amper verbetering .Maar ja een geluk dat de huisarts het thuis gedaan heeft .WANT had ik naar een centrum moeten gaan had ik niet thuis geraakt denk ik .Want ik zo meer dan 2 uur onderweg zijn weg en weer en dan nog met openbaar vervoer wel .Met een taxi iets minder misschien .Afijn ja ikga er terug in kruipen want tegen 8 uur staat de gezinshulp hier voor de wekelijkse boodschappen te doen groetje

Muddy Maddy

19 apr 2021, 08:28

Goede morgen seizoentjes,

Oei Bekske: wat een bijwerkingen! maar de ene mens is er gevoeliger aan dan de andere. Je had idd meer problemen gehad als je onderweg was met het (h)openbaar vervoer en misschien kon zelfs de chauffeur bang zijn geworden en een ambulance gebeld hebben. je was dan nog verder van huis! Hou het maar rustig!
Morgen moet ventje de twee laatste dagen voor zijn vakantie doorbrengen in de kazerne. twee lange dagen met veel problemen die nog opgelost moeten worden, maar dan is hij donderdag in verlof.
een lang verlof deze keer. kan ik er aan wennen dat hij alle dagen thuis zal zijn.
morgen dus zelf om m'n leesvoer. hoop dat de temp. dan een beetje warmer zal zijn.
we eten die dagen nu uit de diepvries omdat ie leeg moet voordat de ijsjes komen die ventje besteld heeft. Poetske zou ook moeten komen. Die mag de badkamer doen, de slaapkamer en boven eens grondig stofzuigen. daarna is de beneden aan de beurt die met Gimly's ziek zijn, ook weer een grondige beurt nodig heeft.
Ventje gaat na zijn douche om boodschappen.
ik ga koffie drinken.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
( ps: Anjelier; je hebt een mail)
Cats Rule!