In de Vier Seizoenen reeks 29 Winter 2022-2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

24 jan 2023, 08:43

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Het is berenkoud buiten, maar het is droog. Vind het gemakkelijker mij ( en Matice) te kleden tegen de koude dan tegen de regen. Rond 14:00H ga ik met hem wandelen en hij krijgt zijn hoody aan.
Gisteren gaan shoppen in shopping, daar ligt namelijk een boetiekje die schandalig duur is, maar de laatste week van de solden geven die op ALLES 70% korting en dat hakt serieus in de prijs. Manlief gaf me de raad vroeg te gaan, reeds om 10:00H .Hij had me gebracht en is me komen halen. Het is een heel klein winkeltje en er was natuurlijk heel veel volk en daar kan ik eigenlijk niet tegen. Maar ik was op voorhand al gaan kijken toen het nog geen solden waren, dus wist ik waar alles precies hing. Was dus vlug uitgewinkeld, maar dan was het wachten op een paskamer. En dat duurde lang. Maar tenslotte was ik aan de beurt. Heb op mijn gemak alles gepast en had maar 1 kleedje dat mooi was op de hanger, maar niet als ik het aanhad. Enfin de rest paste wel, dus naar de kassa en was blij verrast.
Manlief was na een belletje mij komen halen. Thuisgekomen alles aan hem laten zien en aangepast en
hij vond alles mooi, zijn favoriete stuk was een lang wollen kleedje van merino wol en kasjemier en daar heb ik de perfecte schoenen voor. Zondag moeten we naar een verjaardagsfeestje en hij wilt dat ik dan dat kleedje aandoe. Ook hij was blij toen ik mijn rekening liet zien en vond dat ik het heel goed had gedaan, zeker omdat er basisstukken bij waren.
En toen, toen ben ik in slaap gevallen op de zetel :oops: Manlief liet me slapen want hij zei dat ik er nu echt moe uitzag. Nu ben ik uitgekocht, heb nu echt niets meer nodig.

Wilde eend, ik weet niet of jij naar de bestralingen moet, indien wel, heel veel sterkte en moed. Probeer af te tellen.

Aan iedereen een mooie dinsdag gewenst. Liefs en een knuffel voor elkeen.

Bekske

24 jan 2023, 08:57

Afbeelding
ik hebb vrijdag op de markt enkele stukken heel goedkoop kunnen kopen .En nu heb ik ook via mail bestelt en het moet vandaag of morgen geleverd worden op 1 stuk heb ik maar meer dan 100 euro goedkoper maar je moest snel beslissen want dat was maar vooer enkele uren .afijn wachten als het hier is .Ben enorm vermagerd en weet niet van wat .Dus geen dieet voormij ik vermager zo .Afijn ja daarmee ben ik ook weer in nieuw groetje wilde eend moed houden he ook de andere sterktegroetje

Muddy Maddy

24 jan 2023, 09:02

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren kaartje gemaakt. daarna adresstickers besteld. ik heb er nog 3. en ze waren in solden. ze zouden maandag in de bus zitten. nog geen nieuws van b-post over mijn doemartje. zal dan voor donderdag zijn denk ik. morgen moet ventje gaan mamasitten maar er zou nu ook een inslaper komen en het kan best dat hij nog boodschappen gaat moeten doen en ik ben niet mee. en de vraag is hoe laat komt die inslaper want het is een lange rit naar hier. allemaal goed en wel maar met zo weinig informatie zijt ge daar nietent mee. vandaag komt ook de sociale dienst. schoonzus wil zo veel mogelijk hulp al zal dat volgens mijn moeder betalend zijn. want de generaal moet ook rusten :roll: . ze vergeten dat ventje soms voor mij moet zorgen als mijn spieren en gewrichten niet willen meewerken. de weekmenu is ook al voor de helft ingevuld. vandaag is het cordon blue. morgen zou ventje stovers met puree gaan halen ( en ik eet liever varkenswangentjes) dus ga ik een omelet met de rest van de kaas maken. ik trek wel mijn plan. in schoonmoeders huis staat er nu een verguld karretje waarop anders ornamentjes stonden. ( en benenden de drank voor de klanten van haar buro) er staat maar 1 foto op van ventje. ikzelf sta er niet eens op. ook geen kleine foto van onze trouw. :x
vraag aan bekske: hoe heet het bewerkingsprogramma dat je hebt en waar je die mooie plaatjes mee maakt? of heb je dat gekocht?
ik zou enkele van mijn trouwfoto's willen aanpassen. maar daarvoor heb ik een scanner nodig en een printer die met fotopapier werkt. dat is in de tijd zo amateuritisch gedaan door 't zoontje op de receptie voor onze trouw dat ik enkele wil aanpassen. maar een profesionele fotograaf kostte geld. en jullie weten allemaal wat ze met de rest gedaan heeft. :x
vandaag zou ik willen stofzuigen en moppen. ik heb gisteren de afwas ( en er was veel) gedaan en meteen ook de flesjes en de blikjes weggedaan. ziet er veel beter uit als je opstaat. het enige waar ik nog rond moet navigeren zijn de dozen van de katten. of opletten dat ik niet over hun speelgoed val. Lilly die naar boven wilde maar niet mocht van mij, zit nu aan de venster. aangezien er school is zal ze er wel zien passeren. nu wil Gimly naar boven maar die weet donders goed dat hij 't moet komen vragen net als een nieuw zakje eten. en ze hebben elk 1 vol zakje van sheb* gekregen. Lilly heeft voor haar doen heel veel gegeten. en de korrelpot moet ik toch elke morgen bijvullen.
ik ben een tikkeltje boos op haar omdat ik haar wilde strelen en ze wegflitste.
ook onderweg zijn de pincetten van wish. nu heb ik ene uit een etui gehaald die bij een geschenk van swarovski zat die ik van ventje heb gekregen lange jaren terug. terwijl ik ofwel voor mijn haar was of naar tieneke voor een gelaatsbehandeling, ging hij te voet naar de winkel in de glazen gallerij die nu al jaren leegstaat. als je daar doorsteekt kom je op 't wapenplein uit. de ingang van die glazen gallerij dat is niet ver van waar die ontploffing plaats had. die dame die verbrand was, is inmiddels terug thuis. die brandweerman ook. de dame moet nog constant verzorging.
ik heb koffie en heb een nieuwe blauwe zak mogen maken. ventje had deze te vol gepropt. normaal moet die naar buiten op de koer maar de juffrouw was mee gaan snuisteren. nu is die boven en kan boven venstertje kijk doen. of slapen op ventje. vannacht wilde ze terug op mijn voeten gaan liggen maar Gimly zat op de bak. en dat betekende dat zij alles moest gaan bedekken. daarna is ze verhuisd naar de kant van ventje. ik zag toen ik mijn peignoir aandeed haar kop van naast hem oprijzen. de lisplant heeft een kleintje! nu mag ze er zeker niet aan knabbelen! en het earth ornamentje waar je boven geurolie in steekt en beneden een theelichtje lag bijna tegen de stenen. foei. maar denk je dat ze zich er iets van aantrekt? neen, daarvoor is ze een kat. en een eigenwijs meisje. vanmorgen was er eens geen boel tussen die twee. zal wel aan 't weer liggen.
wat die digitale meters betreft anjelier, ventje heeft gezegd dat als die meter er niet kan hangen en ze verbouwwerken onder de trap moeten uitvoeren om dat ding te plaatsen dat voor hun is. hij wil niet opdraaien voor kosten voor iets dat wij niet willen. en de wil was van denTommelein. bij mijn moeder hadden ze hem onderste boven gehangen! Mia heeft dat opgemerkt en ze zijn de dag erna terug gekomen. nu staat dat ding juist. maar zij wilde er ook geen. ventje neemt elke maand zijn verbruik op want hij vertrouwt die maatschappijen voor geen meter. ( pun intended)
de koffie is op en nu gaan we het nieuws hier lezen, goede morgen plaatje zetten en naar de boerderij om te kijken of ik voldoende heb om diamanten te verkrijgen. en er start een nieuwe derby. bij Gregg moet je je chinees nieuwjaarskadoo gaan halen. en dat is zoeken.
het is nu 09.02 en ik moet nog met licht aan zitten. :roll:
Fijne dag seizoentjes, keep safe beterschap voor de zieken en de herstellenden. knuffel!
Cats Rule!

Oma-C

24 jan 2023, 09:11

Nog een "te late" verjaardag voor gisteren
aan Senga.... sorry ik had het niet gezien
door omstandigheden maat och de beste wensen

Afbeelding
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Oma-C

24 jan 2023, 09:27

Afbeelding

Goede morgen aan alle seizoentjes
donker en grauw weer maar 't is droog
dat is ook al iets..... :)

Ik wens jullie alemaal een fijne dag
en hou het safe en warm :)
Groetjes en tot......

Helena van Troje

24 jan 2023, 12:21

Goede Middag!

De laatste tijd records aan het breken wat slapen betreft.
Dat is toch zalig echt uitgeslapen wakker worden!

Al een fris maar deugddoend wandelingetje naar de apotheker achter de rug.

Gisteren een stukje van mijn duim mee gesneden met de soepgroenten.
Soep met duim in plaats van soep met balletjes.
Plakker erop en verder koken met een handschoen erover.
Na het eten merk ik dat het was blijven bloeden.
Heel de handschoen van binnen vol...
Deze morgen opnieuw aan het bloeden na verband wissel.
Dan maar Opsite gaan halen in de apotheek.
Met de handschoen zit dat te vast en bloedt het opnieuw.
Met Opsite blijft de plakker zitten. Is water bestendig.
Wat een uitleg...

Straks nog een beetje strijken.
Eerst de keuken op orde brengen na het eten.
Dat is er overgeschoten gisteravond.
Het was al acht uur eer ik aan tafel zat met al dat gedoe.
Ik had de moed niet meer om op te ruimen.

Op mijn wandeling de nieuwe ramen bewonderd in het huis waar de vriendin van mijn moeder gewoond heeft.
Bijna of ik had er gewoond.
Ze gingen zogezegd in het stad wonen op een appartement.
Dat is op de laatste moment niet doorgegaan.
Het zou de ideale woning geweest zijn.

Fris, grijs, maar droog!
Moed aan de zieken, aan de gezonden een fijne dag gewenst!
Aan de zieken even goed natuurlijk...

anjelierken

24 jan 2023, 13:23

Afbeelding

Hallo iedereen,

Grijs buiten, maar niet te koud.
De hondenwas hangt buiten, die zal wel niet droog zijn vanavond.

MM: het kersenpitjekussentje is als nieuw.

Daarstraks telefoon gehad van beste vriendin. Die is vorige week gevallen met de fiets op een ijsplek, met gevolgen. Hoofdwonde, gekneusde ribben, enz. Zal wel even duren eer alles genezen is. Ga haar volgende week eens bezoeken.

Vanavond tomatensoep met ballekens maken. Dan kan ik die morgen meenemen naar zoon. Die eten dat eens graag. Alleen ukkemeisje1 niet , die schept er enkel de ballekens uit.

Dames, tot overmorgen allemaal.

wilde eend 2

24 jan 2023, 19:40

OMA C : volgens mijn kalender is Senga morgen ,de 25 ste jarig ;-)
Zal haar ook eens bellen als ik kan .
Aan alle seizoentjes een goede avond en nacht .

clive

25 jan 2023, 07:27

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske , niet fijn dat je zo mager wordt, misschien toch een aandachtspuntje bij het volgende bezoek bij jouw huisdokter :oops: . Wel leuk dat je je in het nieuw hebt gestoken. 100€ minder, dat is sowieso een goede koop. Ik had 5 stuks aan - 70%, durf niet zeggen hoeveel ik " bespaard "had. Dat was echt wel heel veel.

Vandaag vroeger moeten opstaan want manlief moest om 09:00H al in BXL zijn. Ga dadelijk bad in en dan trek ik het bed af en begin ik boven te poetsen. Keuken / living en het GV zijn reeds gestofzuigd en opgeruimd.

Anjelier, moest lachen met Ukkemeisje dat ze alleen de balletjes uit de soep vist. Dat moet ik vandaag ook nog doen, soep maken, maar ik weet nog niet welke, tomatensoep met balletjes zoals jij of paprikasoep en ook daar gaan er balletjes in.

Zo, ik wens zonder namen iedereen een fijne dag, voor Wilde eend een doos met moed en sterkte.
Liefs en een knuffel aan jullie allemaal.

Bekske

25 jan 2023, 08:10

https://www.online-image-editor.com/?la ... derlandsmm dit is een gratis programma dat ik dagelijks gebruik je moet het ergens opslaan bij mij heb ik het in de map met plaatjes geplaats als uitleg geef dan een seintje .Hopelijk kan je er iets mee doen in begin is het even zoeken maardaarna is het simpel .Heb nog een gratis programma dat gebruik ik weinig is moeilijker .

Afbeelding
de huisarts weet het dat ik vermagerd ben krijg regelmatig te horen nietmeer vermageren .Alhoewel te meeste te horen krijgen je moet vermageren .de pakjes zijn gisteren geleverd .en het past dus had al op de markt enkele stukken goedkoop kunnen kopen want ja alles is de groot .Had een jas willen aandoen en ik zo er een goede vogelverschrikker zijn om in de tuin te staan dus veel te groot .Hij ging toch eens mijn bloed onderzoeken zei hij als ik bleef vermageren dus afwachten groetje aan iedereen en degene die het kunnen gebruiken een dikke
Afbeelding

Muddy Maddy

25 jan 2023, 08:42

Goede morgen seizoentjes,

ventje is vanmiddag niet thuis. en gisterenavond kwam de inslaapster zich voorstellen maar of schoonmoeder ook Ja zal gezegd hebben is nog de hamvraag van 1 miljoen. zij en vreemden in haar huis? vraag me dan af waarom ze er bureel van verzekeringen èn bank hield! die mensen moesten toch ook binnen zijn? raar vrouwmens.
er is alleen een probleem tussen het uur dat ventje vertrekt en die persoon komt om de nacht bij haar door te brengen. natuurlijk niet in hetzelfde bed. dan zou schoonzus een half uur moeten komen. maar die zit net in revalidatie en nichtje 1 werkt al terug. nichtje 2 zit op kot in Gent en die wil zeker niet afkomen. die zal wel een excuus hebben. ik weet niet waarom maar ik heb dat altijd een vals kind gevonden. op een verjaardagsfeestjes voor schoonmoeder die werd van 76 geloof ik, was ze boos op mij omdat ik de mama mia chips opat. ze zag er ook nors en nukkig uit. schoonbroer had het op een gegeven moment door en begon zelf van die chips te eten. schoonzus zei dat het van haar borstoperatie kwam: scoliosis aan het borstbeen dat ze zo nukkig en nors was. ik ben daar nog zo zeker niet van. ze had pijn zei ze maar de bruistablet stond een uur later nog op tafel. en op vroegere feestjes zocht ze altijd het gezeldschap op van 't zoontje. ( die diep in de kast zit en pas eruit zal komen als de generaal dood en begraven is) dat zoontje kan ik niet in mijn buurt verdragen. heeft iets met zijn aura te maken.
( ja, ze is daar weer met mumbo jumbo :D ) ik krijg de kriebels van hem. en op zijn beurt maakt hij dan opmerkingen richting ventje ( ze zijn samen opgevoed) die geen steek houden. iemand had op de receptie van nichtje 1 een selfie van hem en 't zoontje gemaakt en gevraagd wie staat er naast me? een had doodleuk geantwoord: Boris Johnson! ik lag bijna plat van 't lachen. de selfie met ventje daar wist niemand het antwoord op van de vrienden van die man maar 't zoontje vroeg aan ventje of hij ging auditie doen als kerstman!!! dat gastje zegt ook eerst van alles en denkt dan pas na. maar ik heb hem wel doen zwijgen toen we op 't appartement waren en 't zoontje boodschappen binnen bracht en ik opmerkte dat hij wel grote voeten had: maat 46? algemene stilte. maar neen! hij had 41! ( ventjes maat) heb dan opgemerkt dat het waarschijnlijk door het design kwam. ( lopen in een punt) hij had die gekocht zei hij toen een bepaald schoenenmerk faliet ging en had in de rij staan wachten. BS. die schoenen zagen er verdacht veel uit op de schoenen die de mannen op de trouw in de suite droegen. cognackleur. wij zaten niet in die suite. nonkels en tantes zitten niet in de suite. oma's ook niet. ook niet als je oma je als haar favoriete kleinkind naar voor schuift. ja inderdaad. bij haar proclamatie had ze oma uitgenodigd en niet haar eigen moeder. en die was al voorbij toen ik er eens naar informeerde. en schoonzus leek dat niet erg te vinden. mijn moeder zou gebriest hebben als een hengst in zijn bronstijd mocht ik gestudeerd hebben en voor mijn proclamatie iemand anders had aangeduid.
moet vandaag kaartje bussen. buurvrouw is jarig. tijdens de pandemie kwam buurman met orchideën af en de roommate van Joyce vroeg of het voor haar was. het zag er een redelijk prijzig iets uit. gelukkig hou ik niet van orchideën. mijn moeder en schoonmoeder zijn er dol op. vreemd dat de orchidee di ze van ventje kreeg nooit verder bloeide....
ik hou van anjers ( alle geen geel) ,irissen ( paarse maar dan volledig paars) rozen maar geen gele! en ik denk dat dit het zo een beetje is van snijbloemen. ons Lilly houd ook van anjers. en die op Fb zitten weten dat nu ook.
Helena: ik merkte een geschokt gezichtje op bij een van mijn berichten. ( dat van zou je iemand kunnen vermoorden) ik weet best dat meta spelletjes op algoritmes werken. en soep met duim in lust ik ook niet. wat is die Opsite?
en waarom zit ik nu met Raspoutin van Boney M in mijn hoofd? je kan dat zo hebben hè van die liedjes ( oorwurmen) die de hele dag in je oor zitten. die vent had een affaire met de russian queen en was maar niet dood te krijgen volgens de legende.
Lilly heeft enkele korreltjes gegeten en haar portie vanmorgen was helemaal op. ze zit nu weer achter het gordijn. nu heeft ze veel passage met school enzo. maar van mijn lisplant moet ze blijven en speciaal dat kleintje! maar hoe moet ik dat stekje nu aanpakken om een nieuwe te kweken? iemand met groene vingers?
Anjelier: ben blij dat het kersenpit kussentje als nieuw is. met tomatensoep doe je me geen plezier. ook niet met balletjes. pas op, ik ga ze eten maar ik heb nog geen gegeten die ik lekker lekker vond. ventje is er echter dol op. Hans was dat ook en Suus. die vonden die in blik van de AH lekker.
wat gaan we vandaag doen? allereerst zou ik willen stofzuigen maar mijn rechterschouder wil niet mee. en ik ben rechtshandig. en ventje zal geen tijd hebben. dan had ik willen moppen. en in de rust wat kaartjes maken en multitasken door een film te bekijken tegelijkertijd. of verder lezen in de flair,libelle en ik heb nu 2 GG uit te lezen. er was een gratis pot tomatensaus bij. en ze is in prijs gestegen!
pas om 10 uur zal ik weten of ik genoeg punten bijeengesprokkeld heb om diamanten te winnen.
ventje vertrekt hier om 10 u 30. dan zou de poets er nog zijn. en ik weet niet hoe laat hij terug thuis gaat zijn ivm met die inslaapster. alleszins zal diens gezicht er weer uitzien als onweer. dat had hij ook als hij nog moest werken. vooral als ze nogal veel aan zijn hoofd gezeurd hadden. we zullen zien. zij eten stovers met puree en ik ga een omelet met kaas maken. het zal alleszins geen late worden want in het donker rijden maakt ventje moe. ( is nachtblind) en als we voor een behandeling gaan en eerst bij mijj moeder langsgaan zijn we beiden moe. straks de oplaadbare LED aan het stopcontact hangen en nieuwe theelichtjes zetten. de kerstkaarten blijven staan tot de 31 ste en dan maakt ventje er een foto van. en dan telt die de "buit".
Fijne dag seizoentjes, keep safe, knuffel en beterschap voor de zieken en de herstellenden.
Cats Rule!

Oma-C

25 jan 2023, 09:59

Goede morgen alle seizoentjes
Weer een donkere dag, niks aan te doen
het is droog dat is ook al veel, maar 't voelt koud aan
Mijn voetenverzorgster komt seffens
Ik zal weer op wolkjes lopen nadien ;-))
Groetjes, tot later..... :)

Dan was ik niet te laat voor Senga
dan stuur ik toch nog een bloemetje :lol:
Beste verjaardagswensen senga!!
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Oma-C op 25 jan 2023, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Bekske

25 jan 2023, 10:05

voor mmals je iets van moet weten geef dan een seintje is een gratis programma waar ik iedere dag mee werk heb nog een moeilijker ook wel gratis dus hier zet ik nu het gemakkelijke op slaan het ergens op
https://www.online-image-editor.com/?la ... nederlands
groetje bekske

Helena van Troje

25 jan 2023, 11:45

Gelukkige Verjaardag, Senga!

Plaatje wil niet lukken, dan maar zonder.
Bericht bevat te weinig tekens vertelt seniorennet...

Verder weinig te melden, behalve dat he koud is.

Nog een fijne dag aan allen.

wilde eend 2

25 jan 2023, 12:16

Voor Oma Senga :
van harte een fijne verjaardag !!
Afbeelding