In de Vier Seizoenen reeks 30 Lente 2023
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Voor iedereen een mooie 1° mei gewenst .Ik vond in tegenstelling van Oma-C geen plaatje van mooie meiklokjes, dus heb ik een plaatje uit de oude doos gehaald. Kennen jullie ze nog, de Muppets ? Keek ik destijds enorm graag naar. Mogen ze van mij echt wel nog eens heruitzenden.
Anjelier, ik hoop dat je minder last hebt van jouw heup en been en bij uitbreiding elkeen die ziek en of herstellende is.
Voel me echt wel al heel wat beter vandaag. Enkel mijn rib doet nog behoorlijk pijn als ik bepaalde bewegingen maak. Maar ook dat zal wel genezen met tijd en boterhammen zoals Oma-C zou zeggen.
In het sportcentrum van de gemeente gaan vandaag een hele dag rond ( sport) activiteiten door voor Kom op tegen kanker. Een goed doel waar ik volmondig achter sta. Heb me een paar weken ingeschreven als vrijwilliger met de vraag een rustige taak voor mij weg te leggen. Ze kennen mij en ik heb inderdaad een rustige taak gekregen, namelijk gedurende 2 uur achter de kassa staan. En ' s avonds als het gebeuren voorbij is, ga ik zo goed als ik kan helpen met de opruim, dat doe ik graag.
Er zijn zowel binnen - als buitenactiviteiten en voorlopig is er hier een waterzonnetje aanwezig.
Als het zo weer is als gisteren, zou het leuk zijn.
Voila, liefs en een dikke knuffel aan jullie allemaal.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
In de voormiddag bewolkt, maar in de namiddag zon.
Heb deze morgend bloemetjes gekocht voor de bloembakken. Ditmaal zomerviooltjes in geel en lichtpaars, is mooi. Ga die morgen uitplanten. Normaal neem ik steeds begonia's omdat die zo lang bloeien, maar heb er geen gezien. Misschien kopen de mensen dat minder.
Ik weet nog vroeger thuis, kochten ze steevast van die rode salvia's, die zie je eigenlijk niet meer. Dat was toen heel populair.
Vandaag als warm eten rijstpap. Is vlug klaar. Ik kook wel graag, maar soms eens even niet.
Voor morgen staat er forel op de menu. Had diepgevroren forel gekocht zonder graat, is gemakkelijk om te eten.
Manlief kijkt naar de snooker nu, denk dat ze soms eens foutjes maken, aan manlief zijn commentaar te horen.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Wij deden vandaag dus hetzelfde Anjelier, namelijk: bloemen kopen.
Ik heb roze en witte begonia's gevonden.
Verder witte pelargonium voor boven in de bakken.
Voor achteraan heb ik rode zandpetunia en witte rankende verbena.
Ik had eigenlijk ook nog lichtblauwe bacopa moeten kopen, bedacht ik daarstraks als ik mijn oogst overzag.
En een hangpot met rode petunia, die hangt al op zijn plaats.
Hopelijk meer succes dan verleden jaar.
Morgen werk aan de winkel.
Behalve de begonia kan ik alles al inplanten.
De viooltjes staan nog veel te mooi in de grote bloembak.
Volgens de lange termijnvoorspellingen mogen we ons deze zomer weer aan een paar hittegolven verwachten.
Dus zolang we er genot van hebben is het meegenomen.
We zullen eens in onze diepvries duiken.
Ik hoop op niet teveel werk, want ik ben moe.
Ik heb roze en witte begonia's gevonden.
Verder witte pelargonium voor boven in de bakken.
Voor achteraan heb ik rode zandpetunia en witte rankende verbena.
Ik had eigenlijk ook nog lichtblauwe bacopa moeten kopen, bedacht ik daarstraks als ik mijn oogst overzag.
En een hangpot met rode petunia, die hangt al op zijn plaats.
Hopelijk meer succes dan verleden jaar.
Morgen werk aan de winkel.
Behalve de begonia kan ik alles al inplanten.
De viooltjes staan nog veel te mooi in de grote bloembak.
Volgens de lange termijnvoorspellingen mogen we ons deze zomer weer aan een paar hittegolven verwachten.
Dus zolang we er genot van hebben is het meegenomen.
We zullen eens in onze diepvries duiken.
Ik hoop op niet teveel werk, want ik ben moe.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede lentemorgen allemaal, hierbij een toefje sneeuwklokjes
de zon is aan 't proberen dus kan het mooi worden...
Hoewel de lucht niet helder is maar we moeten tevreden zijn
met wat we krijgen
Geniet van het bloemen planten en het vele tuinwerk .....'t is
altijd een mooie periode en hopelijk
maakt het " rare weer" ze niet kapot
Ik heb gisteren na de middagwandeling ook
de wedstrijd gezien met Luca Brecel die
als klein Belgje toch de hele 35 frames van
het snookerspel heeft voorgestaan om de
meervoudige wereldkampioen, 't was spannend
Sterkte wie al het nodig heeft en een fijne dag verder :
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Bloemetjes zijn geplant, dat fleurt toch direct op hé.
Ik dacht dat ik te weinig potgrond ging hebben, maar had nipt genoeg. In die bloembakken gaat meer grond in dan je denkt. Daarna alles eens flink water gegeven.
De zon is van de partij, mooi weer buiten.
Heb gezien dat het 2de nestkastje ook bewoond is. Dat moet je per toeval zien.
In het insectenhotel dat ik vorig jaar gekocht heb, is het ook druk. Een bij vult daar alle gaatjes op. Is ook wel de bedoeling.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Ik sta nog wat achter dan.
Alles staat klaar om te planten.
Vandaag van alles en nog wat gedaan dat gedaan moest worden.
Morgen boodschappen.
Stond ook nog op het programma, maar niet gelukt, wegens te moe.
Morgen passeert ook nog.
Alles staat klaar om te planten.
Vandaag van alles en nog wat gedaan dat gedaan moest worden.
Morgen boodschappen.
Stond ook nog op het programma, maar niet gelukt, wegens te moe.
Morgen passeert ook nog.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Het ziet er hier stralend weer uit, veel zon en bijna geen wolken. Plan is om achter bloempotten te gaan maar Post-NL komt met het zand en het eten. en daar is de vraag altijd: wanneer. Gisteren kwam ventje viesgezind thuis van brood en mijn leesvoer. hij begon te vloeken en zei dat hij er aan het eind van de maand mee stopt. ik dacht de bakker want al hebben die lekker brood ze gaan in verlof zonder het aan te kondigen. Iedereen gaat hier weg zei ventje. en ik zei : ja, dan ga je alle dagen om brood moeten naar de carrf. en daarop onderbreekt hij mij en zegt: Neen, het is Peter.
ik schrok ook natuurlijk want met 1 marktkraam voor groenten en fruit gaat dat niet lukken! later in de namiddag moest ventje voor mij naar Peter voor iets en daar hoorde hij dat de boel overgenomen is en dat de batterij van diens motor plat is. een die hij maar onlangs gekocht heeft en die te lang had stilgestaan. 'laat ze maar allemaal in het ongewisse.' zei Peter' zodat ze allemaal eens goed in paniek slaan, die klagers die toch mijn winkel voorbij lopen.' er was buiten ventje niemand anders in de winkel. oef. het is gewoon overgenomen. want dat is nu we hier geen ldl meer hebben en geen banccontact, de enige winkel voor voeding. je kon er ook een pakje laten afhalen maar dat moest van B-post zijn en minder dan een kilo. en zijn groenten en fruit zijn stukken lekkerder dan die van de markt en de carref. en je kan er ook bijna van alles vinden.
nadat zijn telefoon opgeladen was, zag ventje dat hij een bericht had van zijn zuster. het was om te zeggen dat hij vandaag niet moest gaan want dat de 2 neven speciaal vanuit Ieper naar hier komen. en meerdere bezoekers gaat niet voor hun moeder. dan wordt ze nog meer onrustig van. maar: ze wil niet meer eten of drinken of soms in heel kleine hoeveelheden en laat haar pillen liggen of smijt ze door de kamer. ze proberen ginder ook met fortimel en fortipap maar neen. soms slaagt de generaal erin haar wat geplette aardbeien te voeren want slikken gaat ook al moeilijk. en ze kan maar vanaf 23 mei naar een kort verblijf. daar mag ze dan een aantal weken blijven om dan weer verkast te worden naar ergens anders.
en dan gaat ze nog meer in de war geraken. dus ventjes zus zit eigenlijk tussen hamer en aambeeld. een infuus voor vocht zou niet helpen want ze trekt hem er weer uit. en een sonde idem.
mijn moeder had maandag gevraagd of we een tafeltje wilden reserveren met moederdag in DWIK. nu de 14 de . dat is gebeurd maar nu zitten we met het probleem van de andere moeder. doordat ze zo gemeen en koppig is en ook door die ziekte zou ze het wel durven lappen om net de 14 de haar kop neer te leggen. ventje zei: in dat geval zet ik jullie af en als jullie gedaan hebben met eten dan kom ik jullie wel halen. Of wij twee proberen op een bus te kruipen naar huis. ik zie dat al voor me. twee niet goed te been zijnde vrouwen, een met een stok op een lijnbus proberen te geraken. over een stok gesproken. ik heb een nieuwe besteld. degene die ik nu heb begint op gladde oppervlakken te glijden. en als ik alleen terug kom van de dokter dan heb ik ook al gemerkt dat die durft 'slippen'. en ook nieuwe arthrose handschoenen met kopergeleidingen. en te zeggen dat ik op wish voor die rubberen dopjes zocht. pas als ik de boel gekocht had kwam er zo'n advertentie voor mijn neus! maar die komen nog later binnen als de stok en de handschoenen. nu moest post nl heel vroeg komen dan kunnen we naar de brico en vind ik daar misschien een oplossing. anders is het de rol ductape uithalen en een rondje uitsnijden en onderaan mijn stok plakken. zal misschien ook helpen. of ik bedenk wel iets anders. misschien wat schuurpapier en die onderkant ruwer maken. ik zal wel zien. ik heb ook gisteren alleen maar het "herhalingsboekje" uitgelezen waar de kroning van King Charles III centraal staat. nu zaterdag zenden ze die uit. vanaf 8 uur 's morgens! alleen anglofielen zijn dan zeker uit hun bed. Ventje zei: dat moeten we zeker zien maar er staat al heel veel op die digi zeker nu ze de dinsdag en de donderdag 10 afleveringen van All saints uitzenden en ze zijn op Fox ook begonnen met 2 nieuwe series waarvan 1 over de vrouw die Anne Frank en haar familie verborg. en dat zou wel eens intressant zijn. en ook een nieuwe law & order serie uit de franchise: 'organised crime'. een serie die rond de ex partner van SVU's Olivia Benson. die was indertijd met de producenten in ruzie gekomen om een hoger loon of hetzelfde te krijgen als Mariska Haggerty die Olivia Benson speelt. dus Eliot Stabler kreeg een aflevering waarin hij de SVU verlaat. zijn acteurs naam is Christopher Meloni. hij heeft na zijn vertrek bij SVU nog in andere dingen meegespeeld, maar dat zou ik moeten opzoeken. nu eerst een kaartje maken voor buurman V voor ik verder doe aan wat er hier moet gedaan worden. ventje heeft dus gezegd dat hij op de koer wil werken. en ik hou hier dus de wacht voor een bestelwagen van Post-Nl.
Fijne dag verder en geniet van de zonnedag!
Het ziet er hier stralend weer uit, veel zon en bijna geen wolken. Plan is om achter bloempotten te gaan maar Post-NL komt met het zand en het eten. en daar is de vraag altijd: wanneer. Gisteren kwam ventje viesgezind thuis van brood en mijn leesvoer. hij begon te vloeken en zei dat hij er aan het eind van de maand mee stopt. ik dacht de bakker want al hebben die lekker brood ze gaan in verlof zonder het aan te kondigen. Iedereen gaat hier weg zei ventje. en ik zei : ja, dan ga je alle dagen om brood moeten naar de carrf. en daarop onderbreekt hij mij en zegt: Neen, het is Peter.
nadat zijn telefoon opgeladen was, zag ventje dat hij een bericht had van zijn zuster. het was om te zeggen dat hij vandaag niet moest gaan want dat de 2 neven speciaal vanuit Ieper naar hier komen. en meerdere bezoekers gaat niet voor hun moeder. dan wordt ze nog meer onrustig van. maar: ze wil niet meer eten of drinken of soms in heel kleine hoeveelheden en laat haar pillen liggen of smijt ze door de kamer. ze proberen ginder ook met fortimel en fortipap maar neen. soms slaagt de generaal erin haar wat geplette aardbeien te voeren want slikken gaat ook al moeilijk. en ze kan maar vanaf 23 mei naar een kort verblijf. daar mag ze dan een aantal weken blijven om dan weer verkast te worden naar ergens anders.
mijn moeder had maandag gevraagd of we een tafeltje wilden reserveren met moederdag in DWIK. nu de 14 de . dat is gebeurd maar nu zitten we met het probleem van de andere moeder. doordat ze zo gemeen en koppig is en ook door die ziekte zou ze het wel durven lappen om net de 14 de haar kop neer te leggen. ventje zei: in dat geval zet ik jullie af en als jullie gedaan hebben met eten dan kom ik jullie wel halen. Of wij twee proberen op een bus te kruipen naar huis. ik zie dat al voor me. twee niet goed te been zijnde vrouwen, een met een stok op een lijnbus proberen te geraken. over een stok gesproken. ik heb een nieuwe besteld. degene die ik nu heb begint op gladde oppervlakken te glijden. en als ik alleen terug kom van de dokter dan heb ik ook al gemerkt dat die durft 'slippen'. en ook nieuwe arthrose handschoenen met kopergeleidingen. en te zeggen dat ik op wish voor die rubberen dopjes zocht. pas als ik de boel gekocht had kwam er zo'n advertentie voor mijn neus! maar die komen nog later binnen als de stok en de handschoenen. nu moest post nl heel vroeg komen dan kunnen we naar de brico en vind ik daar misschien een oplossing. anders is het de rol ductape uithalen en een rondje uitsnijden en onderaan mijn stok plakken. zal misschien ook helpen. of ik bedenk wel iets anders. misschien wat schuurpapier en die onderkant ruwer maken. ik zal wel zien. ik heb ook gisteren alleen maar het "herhalingsboekje" uitgelezen waar de kroning van King Charles III centraal staat. nu zaterdag zenden ze die uit. vanaf 8 uur 's morgens! alleen anglofielen zijn dan zeker uit hun bed. Ventje zei: dat moeten we zeker zien maar er staat al heel veel op die digi zeker nu ze de dinsdag en de donderdag 10 afleveringen van All saints uitzenden en ze zijn op Fox ook begonnen met 2 nieuwe series waarvan 1 over de vrouw die Anne Frank en haar familie verborg. en dat zou wel eens intressant zijn. en ook een nieuwe law & order serie uit de franchise: 'organised crime'. een serie die rond de ex partner van SVU's Olivia Benson. die was indertijd met de producenten in ruzie gekomen om een hoger loon of hetzelfde te krijgen als Mariska Haggerty die Olivia Benson speelt. dus Eliot Stabler kreeg een aflevering waarin hij de SVU verlaat. zijn acteurs naam is Christopher Meloni. hij heeft na zijn vertrek bij SVU nog in andere dingen meegespeeld, maar dat zou ik moeten opzoeken. nu eerst een kaartje maken voor buurman V voor ik verder doe aan wat er hier moet gedaan worden. ventje heeft dus gezegd dat hij op de koer wil werken. en ik hou hier dus de wacht voor een bestelwagen van Post-Nl.
Fijne dag verder en geniet van de zonnedag!
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen allemaal de week gaat weeral in twee
Geniet van het zonnetje als je kan, er zit nog wel
een koude wind... hou er maar rekening mee
verder een sterkteknuffeltje aan allen met ziekte en pijn...
Mooie dag verder en tot......
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Inderdaad oma-C, wat ze noemen een schrale oostenwind.
De laatste was steekt in.
Die gaat weer buiten kunnen drogen.
In feite is het ideaal weer geweest om de gordijnen te wassen.
Dat is dan weer zo een klus.
Ik ben aan het denken van rolgordijntjes te laten maken.
Ik weet het nog niet.
Als de was ophangt naar de winkel en de bib.
Ik vond dit seizoen altijd moeilijk om te beslissen wat ik ga aantrekken.
's Morgens bevriezen bij wijze van spreken.
Na de middag puffen en blazen.
Ik zie veel kleurige en witte broeken in het straatbeeld.
Veel mannen lopen al in bermuda.
Kwestie van jezelf te laten geloven dat het warm is...
Zelf zal ik mijn muts nog wel onder mijn helm dragen.
Ik ga een lijstje maken voor mijn valies.
Prettige dag nog allen.
De laatste was steekt in.
Die gaat weer buiten kunnen drogen.
In feite is het ideaal weer geweest om de gordijnen te wassen.
Dat is dan weer zo een klus.
Ik ben aan het denken van rolgordijntjes te laten maken.
Ik weet het nog niet.
Als de was ophangt naar de winkel en de bib.
Ik vond dit seizoen altijd moeilijk om te beslissen wat ik ga aantrekken.
's Morgens bevriezen bij wijze van spreken.
Na de middag puffen en blazen.
Ik zie veel kleurige en witte broeken in het straatbeeld.
Veel mannen lopen al in bermuda.
Kwestie van jezelf te laten geloven dat het warm is...
Zelf zal ik mijn muts nog wel onder mijn helm dragen.
Ik ga een lijstje maken voor mijn valies.
Prettige dag nog allen.
-
En die zon schijnt hier à volanté.
Nog wat bloemen planten seffens.
Zien hoe we aan potgrond geraken zonder auto.
Ik dacht nog dat ik niet genoeg had...
Jongste dan maar lastig vallen of de buurvrouw...
Het zaakje moet de grond in voor zaterdag.
Alternatief is dat hij alle dagen komt bloemen gieten.
Of de auto laat keuren.
Dat durf ik zelf niet.
Ze zullen me daar zien aankomen met mijn bijna old timer en 40km op de teller in 2022. Tja hij is dan ook maar een half jaar gekeurd geweest.
Dames hou het koel!
Nog wat bloemen planten seffens.
Zien hoe we aan potgrond geraken zonder auto.
Ik dacht nog dat ik niet genoeg had...
Jongste dan maar lastig vallen of de buurvrouw...
Het zaakje moet de grond in voor zaterdag.
Alternatief is dat hij alle dagen komt bloemen gieten.
Of de auto laat keuren.
Dat durf ik zelf niet.
Ze zullen me daar zien aankomen met mijn bijna old timer en 40km op de teller in 2022. Tja hij is dan ook maar een half jaar gekeurd geweest.
Dames hou het koel!
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
vergeleken met gisteren ziet het er vandaag niet al te vet uit. Straks moet ventje uit zijn bed om de vuilniszak te maken en die buiten te zetten in de meeuwenton want ik heb al 2 dikke vette van die pikkebekken op het dak van de baron gezien.
ik moet een kaartje gaan bussen en gisteren hadden ze blijkbaar al zijn verjaardag gevierd want na 11 was het nog niet stil.
Als die een feestje geven dan horen wij alles. en ik heb het over buurman V. ze zaten eerst buiten omdat ventje naar de frituur is geweest en zei dat het heel erg warm was. ze zaten eerst buiten maar toen begon het te spetteren en die is overgegaan in volle regen. ventje had een half uur ervoor de plantjes water gegeven. die heeft hij dan een beetje onder het afdakje gezet. ze beginnen al mooi te komen maar we zijn er nog niet geraakt om bloempotten te gaan halen. en ik weet niet wanneer. ventje moet nog gaan meten en tellen hoe groot ze moeten zijn en hoeveel zakken bloemaarde hij nodig heeft. ( en daar is nog steeds niets van gekomen.) hij wil echt wachten tot die ijsheiligen voorbij zijn om dan op de koer te werken.
gisteren heeft ventje zijn tax on web gedaan met de tablet. wij eten vandaag boterhammen met surimi en vanavond rolmops. morgen de laatste pizza met de restjes kaas van onze kaasavond en zondag Osso-Bucco. Hij had er gevonden in de carref. en dat laat hij niet liggen. moeder wil speciaal met moederdag gaan eten naar DWIK omdat ze heel misschien osso bucco gaan hebben. het is al gereserveerd.
ik heb dus een kaartje voor buurman V. ik heb ook al eentje gemaakt voor buurman, moet nog een kaartje maken voor schoonbroer en schoonzus. schoonzus verjaart net op moederdag en daar moet ik voor de mijne ook nog 1 maken. met bloemen! geen katten! we weten wat te doen!
Gimly is vannacht heel onwel geweest en lilly lastig. ik heb een krab op de zijkant van mijn neus want ventje duwde haar weg en ze kwam op mijn kant en natuurlijk met haar poot tegen mijn gezicht en de klauw uit. het was al na 12 toen Lilly eindelijk naar boven kwam. en rond 6 uur was ze daar ook weer gezet. rrrrr. en maar kopjes geven. als ik boven ga liggen na de middag en ik kom naar beneden ben ik mijn zitplaats kwijt. ze profiteerde van mijn warme kont om daar te gaan liggen slapen in allerlei houdingen. zo een beetje Yoga maar ik kan dat allemaal niet meer. te stijf.
moeder heeft voor haar moederdag een zwarte muis gevraagd. ventje moet toch naar de markt om een oor mij en twee kleine potjes artisanale advocaat. en ik wil als het bloemenkraam er staat even loeren naar de snijbloemen. misschien dat ik Lilly een boeketje anjers kado doe.
ik ga eerst eens even moeten opzoeken of dat een seizoensbloem is. toen ik nog in de cinema werkte bracht mijn moeder elke zaterdag een boeket anjers mee van de markt die ik dan in de namiddag mee deed. er stonden normaal rozen onder een spot maar met anjers kan je zo een beetje alle kanten uit qua kleur. en daar was de bazin dan mee gediend. en ondanks dat het daar heel donker was maar die bloemen onder een spot stonden, hielden ze het nog lang uit. en als er overdag gepoetst werd waren alle lampen aan. In knokke in de grote zaal 1 ( en ook in de andere zalen) had ik op een gegeven moment gevraagd waar ik de panieklichten kon aansteken. daar was alles in het bruin en je zag ook veel minder. in zaal 2 zette ik ook nog eens de deur van de nooduitgang open nadat ik het alarm omzeilde. 3 & 4 waren kleintjes maar van de 3 ben ik eens van de trap gevallen omdat er een lichtje naast de trappen kapot was en ik dus een trap mistte. ik had dan als ik tot mezelf kwam eerst gebeld naar de bazin maar daar werd niet opgenomen en daarna naar de vaste kassierster Natscha. die is met haar man direct gekomen met de ambulance in hun kielzog. en natuurlijk was ventje 24 uur van wacht. hij kreeg dus een telefoon van de kliniek in knokke dat ik daar lag. foto's bevestigden een hersenschudding. en de arts die mij behandelde was streng; ik moest in een verduisterde kamer liggen en elke half uur kwamen ze kijken. dan een scan op maandag en een die waarschijnlijk een jobstudent was wilde me naar beneden doen voor een scan met een stoel op wieltjes maar die arts was toevallig op de afdeling. hij heeft dan flink te keer gegaan omdat ze me in een stoel op wieltjes naar de scan wilden doen. "Met bed en al!" briestte hij. wat dan ook gebeurde. ik heb er 3 dagen gelegen en dan moest ik naar huis maar nog een hele week rusten. de cinema had een incident rapport moeten opmaken voor de verzekering. en terwijl ze mij naar de kliniek deden heeft Natascha en haar man de rest van de zalen en de toiletten gedaan ( ik had toevallig eerst de 2 kleintjes gedaan want ik begon normaal met de grooste zaal) ja, ik kwam met een zwarte zak vol afval naar beneden en dat lichtje was toevallig stuk. toen ik terug was, heeft de baas dat gerepareerd. en hij kwam regelmatig kijken.
En hier staat de deur weer open omdat ze nu alle twee beneden zijn. Lilly heeft korrels gegeten. had zeker geen zin in een zakje?
gisterenavond lag er een haarbal in de keuken. dat kan alleen maar van Lilly zijn want Gimly komt bijna nooit in de keuken. tenzij ventje een kip van het spit haalt. dan staat hij er wel en luid te miauwen.
Ik ga een kopje koffie gaan halen en dan verder doen.
Fijne dag verder!
vergeleken met gisteren ziet het er vandaag niet al te vet uit. Straks moet ventje uit zijn bed om de vuilniszak te maken en die buiten te zetten in de meeuwenton want ik heb al 2 dikke vette van die pikkebekken op het dak van de baron gezien.
ik moet een kaartje gaan bussen en gisteren hadden ze blijkbaar al zijn verjaardag gevierd want na 11 was het nog niet stil.
gisteren heeft ventje zijn tax on web gedaan met de tablet. wij eten vandaag boterhammen met surimi en vanavond rolmops. morgen de laatste pizza met de restjes kaas van onze kaasavond en zondag Osso-Bucco. Hij had er gevonden in de carref. en dat laat hij niet liggen. moeder wil speciaal met moederdag gaan eten naar DWIK omdat ze heel misschien osso bucco gaan hebben. het is al gereserveerd.
ik heb dus een kaartje voor buurman V. ik heb ook al eentje gemaakt voor buurman, moet nog een kaartje maken voor schoonbroer en schoonzus. schoonzus verjaart net op moederdag en daar moet ik voor de mijne ook nog 1 maken. met bloemen! geen katten! we weten wat te doen!
Gimly is vannacht heel onwel geweest en lilly lastig. ik heb een krab op de zijkant van mijn neus want ventje duwde haar weg en ze kwam op mijn kant en natuurlijk met haar poot tegen mijn gezicht en de klauw uit. het was al na 12 toen Lilly eindelijk naar boven kwam. en rond 6 uur was ze daar ook weer gezet. rrrrr. en maar kopjes geven. als ik boven ga liggen na de middag en ik kom naar beneden ben ik mijn zitplaats kwijt. ze profiteerde van mijn warme kont om daar te gaan liggen slapen in allerlei houdingen. zo een beetje Yoga maar ik kan dat allemaal niet meer. te stijf.
moeder heeft voor haar moederdag een zwarte muis gevraagd. ventje moet toch naar de markt om een oor mij en twee kleine potjes artisanale advocaat. en ik wil als het bloemenkraam er staat even loeren naar de snijbloemen. misschien dat ik Lilly een boeketje anjers kado doe.
En hier staat de deur weer open omdat ze nu alle twee beneden zijn. Lilly heeft korrels gegeten. had zeker geen zin in een zakje?
gisterenavond lag er een haarbal in de keuken. dat kan alleen maar van Lilly zijn want Gimly komt bijna nooit in de keuken. tenzij ventje een kip van het spit haalt. dan staat hij er wel en luid te miauwen.
Ik ga een kopje koffie gaan halen en dan verder doen.
Fijne dag verder!
Cats Rule!