In de Vier Seizoenen reeks 32 herfst 2023
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
operatie Covidprik geslaagd. en in plaats van de griepspuit had ik een tube daktacord mee! nu ja, ze gaat hem bij de volgende afspraak zetten en die is op 2 november. ( de griepspuit lag in een ander vak van de frigo)
ventje zat naar het voetbal te kijken op zijn gsm en had niet onmiddelijk door dat hij naar kamer 3 moest om zijn prik te halen.
ik heb tijdens het zetten van de prik niets gevoeld maar vanmorgen wel.
en wanneer ze komen om die vaatwas te instaleren? joost gaat het weten. in ieder geval heb ik nog niemand gezien of gehoord. ventje is om brood en potjes noedels voor zaterdag. het gaat vandaag regenen vanaf 11 uur tot 17 u zegt de meteo. gezellig dus. not.
de katten zitten boven. krijg ik nu de melding dat het binnen een uur gaat regenen. dus vandaag ook geen markt. heb hier dan vanaf 8 uur zitten snotteren en snuiten. zeker een verkoudheid gekregen van die begrafenis. alle rekeningen zijn betaald dus ook die boete maar nu gaan ze ons niet meer liggen hebben want ventje heeft een blauwe schijf gekocht met halve uren.
Bekske: zo te zien was jij dan ook vroeg op.
onze wekker ging om 7 uur af. en het was ook de blauwe zakken en het karton. en dan moest de halve keuken nog leeggemaakt worden.
katten hebben nu natvoer gekregen en hopelijk gaan ze dan straks naar boven gaan slapen. en wij zitten hier te wachten.
en daar is de technieker. zonder de vaatwas. vermoedelijk komen ze die dan leveren als de buizen en aansluitingen gedaan zijn. nu gaan wij eens lawaai maken en er is niemand van de buren thuis. ik ga eens kijken wat er in de keuken gebeurd.
Fijne dag seizoentjes
operatie Covidprik geslaagd. en in plaats van de griepspuit had ik een tube daktacord mee! nu ja, ze gaat hem bij de volgende afspraak zetten en die is op 2 november. ( de griepspuit lag in een ander vak van de frigo)
ventje zat naar het voetbal te kijken op zijn gsm en had niet onmiddelijk door dat hij naar kamer 3 moest om zijn prik te halen.
ik heb tijdens het zetten van de prik niets gevoeld maar vanmorgen wel.
en wanneer ze komen om die vaatwas te instaleren? joost gaat het weten. in ieder geval heb ik nog niemand gezien of gehoord. ventje is om brood en potjes noedels voor zaterdag. het gaat vandaag regenen vanaf 11 uur tot 17 u zegt de meteo. gezellig dus. not.
de katten zitten boven. krijg ik nu de melding dat het binnen een uur gaat regenen. dus vandaag ook geen markt. heb hier dan vanaf 8 uur zitten snotteren en snuiten. zeker een verkoudheid gekregen van die begrafenis. alle rekeningen zijn betaald dus ook die boete maar nu gaan ze ons niet meer liggen hebben want ventje heeft een blauwe schijf gekocht met halve uren.
Bekske: zo te zien was jij dan ook vroeg op.
onze wekker ging om 7 uur af. en het was ook de blauwe zakken en het karton. en dan moest de halve keuken nog leeggemaakt worden.
katten hebben nu natvoer gekregen en hopelijk gaan ze dan straks naar boven gaan slapen. en wij zitten hier te wachten.
en daar is de technieker. zonder de vaatwas. vermoedelijk komen ze die dan leveren als de buizen en aansluitingen gedaan zijn. nu gaan wij eens lawaai maken en er is niemand van de buren thuis. ik ga eens kijken wat er in de keuken gebeurd.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Gisteren een aangename dag doorgebracht met vriendin in Turnhout.
Het begon al goed met het afschaffen van een bus of vijf, zes hier bij ons.
Dus maar te voet naar het station.
Een half uur stappen voor mij en bergop...
Dan had de trein meer dan een kwartier vertraging.
Het was wel een deftig rijtuig deze keer met vensters die dicht gingen.
Propere zetels en verwarming.
Jawel dat is om te noteren op die lijn...
Op tijd terug naar huis.
Zij was graag nog iets gaan drinken op de markt in Turnhout.
Ik was op...
En jawel vannacht ziek en vanmorgen in de lappenmand.
Nog in de lappenmand.
Geen Latijn dus.
Niet plezant, maar het is nu zo.
Oma-C doe dat goed volgende week zou ik zeggen.
Je zal als herboren zijn misschien.
Ik wil vrolijk zijn maar dat is hier gewoon de ene doodsbrief na de andere...
Nu weer de zus van een collega veel te jong.
Die collega ligt me na aan het hart...
Dan moet de winter nog beginnen.
Het begon al goed met het afschaffen van een bus of vijf, zes hier bij ons.
Dus maar te voet naar het station.
Een half uur stappen voor mij en bergop...
Dan had de trein meer dan een kwartier vertraging.
Het was wel een deftig rijtuig deze keer met vensters die dicht gingen.
Propere zetels en verwarming.
Jawel dat is om te noteren op die lijn...
Op tijd terug naar huis.
Zij was graag nog iets gaan drinken op de markt in Turnhout.
Ik was op...
En jawel vannacht ziek en vanmorgen in de lappenmand.
Nog in de lappenmand.
Geen Latijn dus.
Niet plezant, maar het is nu zo.
Oma-C doe dat goed volgende week zou ik zeggen.
Je zal als herboren zijn misschien.
Ik wil vrolijk zijn maar dat is hier gewoon de ene doodsbrief na de andere...
Nu weer de zus van een collega veel te jong.
Die collega ligt me na aan het hart...
Dan moet de winter nog beginnen.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goeiemiddag allen,
net nog een rekening betaald van bloedonderzoek
Dat kan niet automatisch, is altijd anders
Dank je Helena, ik ken het, 't is al de derde keer
niet leuk maar wat moet dat moet hè
nog een beetje afstoffen en dan zien of schoondochter
dinsdag komt om te poetsen....
ze weet de weg, ook als ik er niet ben...
net nog een rekening betaald van bloedonderzoek
Dat kan niet automatisch, is altijd anders
Dank je Helena, ik ken het, 't is al de derde keer
niet leuk maar wat moet dat moet hè
nog een beetje afstoffen en dan zien of schoondochter
dinsdag komt om te poetsen....
ze weet de weg, ook als ik er niet ben...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Voor Oma C : heel veel moed voor de ingrepen die weer noodzakelijk moeten gebeuren volgende week . Helemaal niet prettig .. maar ik hoop echt dat het jou kan helpen om je beter te voelen .

Voor ALLE seizoentjes : indien mogelijk een goed weekend .en vooral een goede nachtrust zonder pijn en ongemakken .

Voor ALLE seizoentjes : indien mogelijk een goed weekend .en vooral een goede nachtrust zonder pijn en ongemakken .
-
Goeienavond allemaal en dank
om aan me te denken....
Maar onkruid vergaat niet hè
Maandag zal er rap zijn en dan kunnen ze weer
in de aders peuteren.... 't is de 3e keer
Slaapwel allen en tot later
hier giet het regen met bakken
om aan me te denken....
Maar onkruid vergaat niet hè
Maandag zal er rap zijn en dan kunnen ze weer
in de aders peuteren.... 't is de 3e keer
Slaapwel allen en tot later
hier giet het regen met bakken
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

ik wens iedereen het beste toen en tracht te genieten van iedere dag om het even hoe .Maak het binnen gezellig knus en warm dat is nu het enige wat je met dit weer kan doen groetje ps ik ruik mijn soep al ja ik heb op vuur een kastrol opstaan voor lekkere soep straks heb het nu afgezet zodat het nog rustig verder kan sudderen .Misschien straks als ontbjt soep met een beschuit in plaats vanmijn dagelijkse havermout met fruit groetje
-
Oma-C het is wel zaterdag, maar allez, het is de intentie die telt.
Hier nog altijd niet helemaal oké.
Ik ga proberen heel over en weer te geraken naar de dichtstbijzijnde winkel.
Hopelijk vind ik daar al wat ik nodig heb voor de rest van het weekend en de maandag.
Hier is alles op maandag toe.
Fijne zaterdag iedereen.
Na de boodschappen opnieuw rust...
Hier nog altijd niet helemaal oké.
Ik ga proberen heel over en weer te geraken naar de dichtstbijzijnde winkel.
Hopelijk vind ik daar al wat ik nodig heb voor de rest van het weekend en de maandag.
Hier is alles op maandag toe.
Fijne zaterdag iedereen.
Na de boodschappen opnieuw rust...
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Heb mijn bril terug, ikke blij, want je mist dat toch. Zo merk je duidelijk dat je ogen achteruit gaan.
Het restaurant gisteren viel reuze mee. Had bij aanvang gezegd dat zoon en schoondochter vroeger moesten vertrekken vanwege geen opvang voor de ukjes, en daar hebben ze rekening mee gehouden. De volledige maaltijd was binnen de tijd genuttigd. Is zeker voor herhaling vatbaar.
Vanmorgen de griepspuit voor manlief en mij. Het was eigenlijk binnen en buiten.
Vroeg haar of we deze namiddag konden gaan wandelen, ja, ja, doe maar , geen probleem. Heb nochtans vroeger steeds gehoord dat je je op de dag van inenting een beetje kalm moet houden ( zelfs van dokters). Nu dus niet meer.
Was een heel mooie wandeling, we zijn daar al geweest, dus wisten we dat er daar nog veel natuur is.
Oma-C: hier staan de duimen omhoog voor maandag.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Ondanks de verandering van uur op het "gewone" uur wakker gekomen maar nu is dat een uur vroeger. en dat is Lilly nog niet gewoon. vannacht heeft het hier water gegoten en waren er hevige windstoten. helemaal geen leuk weer. vermoedelijk gaat de Tens van dr h. er weer op mogen.
de vaatwasser die er sinds vrijdag staat gisteren uitgeprobeerd. medium vuile was en de nieuwe borden: 2 u en 25 min. alles kwam er proper uit zelf de sterk vervuilde glazen. want vroeger kwam het dan niet van en bleef alles drogen op een rek en natuurlijk heb je dan strepen en wat weet ik veel meer. maar nu is alles proper en kan dat rek weg en het bestekopvangmandje ook want dat ding is sterk vervuild en rijp voor de vuilnisbak. het bakje van de chinees kwam er wel goed uit. niet kromgetrokken.
Lilly zit met dat weer toch buiten. ze was met geen stokken binnen te houden vanmorgen vroeg. ze heeft een enorm willetje.
ik heb ze net binnen gelaten want ze was buiten met een plensbui. hopelijk heeft ze nu door dat ze vandaag niet naar buiten kan. ze moet maar boven haar plezier gaan zoeken. Gimly heeft eten gekregen en stond nog geen 5 min later in de open deur. ja maar zo niet hè: het is hier stoken voor mij en niet voor de tafel en de stoelen.
het wordt normaal rond 7 u 30 licht en dat zal nu langzaam gaan wegens die regenwolken. dat wordt hier weer een duistere dag. theelichtjesdag. ze moeten nog allemaal aangevuld worden. en de verzameldoos ook aangevuld. we zien wel wanneer we daar tijd voor hebben.
vrijdag moet ventje naar zijn zus om een door het ouderlijke huis te wandelen. vooral op de boven zal ventje verschieten naar wat ik vernomen heb van schoonbroer. zijn zus denkt dat het huis veel zal opbrengen en ziet overal eurotekens. maar ventje heeft zijn twijfels. want de fiscus loert mee. en ik maak mij geen illusies dan kom ik niet voor te veel verrassingen te staan. ik weet nu al van die vent van de bank hoeveel erfrechtbelasting ik ga moeten betalen. en hoe hoger de schijf hoeveel meer de fiscus eist. ( ik zou moeten 29% rente betalen op de rekeningen alleen al! zei die vent van de bank.) ja, liegt hij, dan lieg ik. ik wil het me er voorlopig niet van aantrekken want dan hoor ik weer een groot gehalte aan : dat is niet waar en die en die enzovoort.
ik moet nu wachten op de factuur van de vaatwas en het werk en als dat betaald is ben ik effen.
Oma C: ik zou nog vergeten je goede moed en veel sterkte te wensen maandag. als het helpt zo veel te beter.
dindag 2 november moet ik naar de dokter en dan gaat eindelijk die griepspuit gezet worden en ik heb nogal veel nodig van medicatie. en ventje moet dan maar er rekening houden dat we maandag de 1 ste zijn en alles dicht is behalve de beenhouwer en de carref. de drankencentrale moet hij maar de dinsdag of de woensdag doen want hij moet ook nog passeren aan de brico om de oude lampen en lege batterijen weg te doen. en dan spreken we nog niet over het containerpark want we moeten daar ook nog naartoe.
het project planken is alweer geschrapt en vervangen door een andere oplossing. ik krijg er stilletjes aan een punthoofd van. ventje is tweeling van sterrenbeeld en twijfelt tussen twee dingen. en dat is altijd zo geweest. terwijl ik als boogschutter normaal recht op mijn doel afga.
Ik ga Gimly eten geven want die staat hier weer rond te draaien. hij komt zogezegd van alles te kort. daarna ga ik koffie maken in een vers afgewassen tas. normaal eten we vandaag steak met pepersaus en frieten. in dat steelpannentje blijven altijd resten van de saus over. het zelfde bij kaassaus dat je bereid met van dat poeder en melk.
Fijne dag seizoentjes, maak er zelf maar een leuke dag van.
Ondanks de verandering van uur op het "gewone" uur wakker gekomen maar nu is dat een uur vroeger. en dat is Lilly nog niet gewoon. vannacht heeft het hier water gegoten en waren er hevige windstoten. helemaal geen leuk weer. vermoedelijk gaat de Tens van dr h. er weer op mogen.
de vaatwasser die er sinds vrijdag staat gisteren uitgeprobeerd. medium vuile was en de nieuwe borden: 2 u en 25 min. alles kwam er proper uit zelf de sterk vervuilde glazen. want vroeger kwam het dan niet van en bleef alles drogen op een rek en natuurlijk heb je dan strepen en wat weet ik veel meer. maar nu is alles proper en kan dat rek weg en het bestekopvangmandje ook want dat ding is sterk vervuild en rijp voor de vuilnisbak. het bakje van de chinees kwam er wel goed uit. niet kromgetrokken.
Lilly zit met dat weer toch buiten. ze was met geen stokken binnen te houden vanmorgen vroeg. ze heeft een enorm willetje.
ik heb ze net binnen gelaten want ze was buiten met een plensbui. hopelijk heeft ze nu door dat ze vandaag niet naar buiten kan. ze moet maar boven haar plezier gaan zoeken. Gimly heeft eten gekregen en stond nog geen 5 min later in de open deur. ja maar zo niet hè: het is hier stoken voor mij en niet voor de tafel en de stoelen.
het wordt normaal rond 7 u 30 licht en dat zal nu langzaam gaan wegens die regenwolken. dat wordt hier weer een duistere dag. theelichtjesdag. ze moeten nog allemaal aangevuld worden. en de verzameldoos ook aangevuld. we zien wel wanneer we daar tijd voor hebben.
vrijdag moet ventje naar zijn zus om een door het ouderlijke huis te wandelen. vooral op de boven zal ventje verschieten naar wat ik vernomen heb van schoonbroer. zijn zus denkt dat het huis veel zal opbrengen en ziet overal eurotekens. maar ventje heeft zijn twijfels. want de fiscus loert mee. en ik maak mij geen illusies dan kom ik niet voor te veel verrassingen te staan. ik weet nu al van die vent van de bank hoeveel erfrechtbelasting ik ga moeten betalen. en hoe hoger de schijf hoeveel meer de fiscus eist. ( ik zou moeten 29% rente betalen op de rekeningen alleen al! zei die vent van de bank.) ja, liegt hij, dan lieg ik. ik wil het me er voorlopig niet van aantrekken want dan hoor ik weer een groot gehalte aan : dat is niet waar en die en die enzovoort.
ik moet nu wachten op de factuur van de vaatwas en het werk en als dat betaald is ben ik effen.
Oma C: ik zou nog vergeten je goede moed en veel sterkte te wensen maandag. als het helpt zo veel te beter.
dindag 2 november moet ik naar de dokter en dan gaat eindelijk die griepspuit gezet worden en ik heb nogal veel nodig van medicatie. en ventje moet dan maar er rekening houden dat we maandag de 1 ste zijn en alles dicht is behalve de beenhouwer en de carref. de drankencentrale moet hij maar de dinsdag of de woensdag doen want hij moet ook nog passeren aan de brico om de oude lampen en lege batterijen weg te doen. en dan spreken we nog niet over het containerpark want we moeten daar ook nog naartoe.
het project planken is alweer geschrapt en vervangen door een andere oplossing. ik krijg er stilletjes aan een punthoofd van. ventje is tweeling van sterrenbeeld en twijfelt tussen twee dingen. en dat is altijd zo geweest. terwijl ik als boogschutter normaal recht op mijn doel afga.
Ik ga Gimly eten geven want die staat hier weer rond te draaien. hij komt zogezegd van alles te kort. daarna ga ik koffie maken in een vers afgewassen tas. normaal eten we vandaag steak met pepersaus en frieten. in dat steelpannentje blijven altijd resten van de saus over. het zelfde bij kaassaus dat je bereid met van dat poeder en melk.
Fijne dag seizoentjes, maak er zelf maar een leuke dag van.
Cats Rule!
-
Goeie zondagmorgen allemaal
Een zonnige groet zolang het duurt
hou jullie goed vast want er is veel wind
voorspeld door de weermakers....
De klokken allemaal verzet
en we zijn weer weg voor een half jaar
Dank voor de duimen, afwachten wat het wordt
Een zonnige groet zolang het duurt
hou jullie goed vast want er is veel wind
voorspeld door de weermakers....
De klokken allemaal verzet
en we zijn weer weg voor een half jaar
Dank voor de duimen, afwachten wat het wordt
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Het is weer wennen aan de wintertijd. Heb al berichtje gestuurd naar zoon , want die durven dat wel eens vergeten. Wij hadden onze klokken gisteravond al op het juiste uur gezet, is dan gemakkelijk voor de volgende ochtend.
Vandaag thuisblijfdag , denk ik.
Op tv overal horrorfilms. Voor mij mogen ze gerust Halloween afschaffen . Daar doen we niet aan mee. In mijn jeugd bestond dat niet. Hoorde van ukkemeisje 1 dat ze vrijdag naar school ging als heks. In veel gemeentes worden er Halloween tochten gehouden, hier ook , geloof ik.
Dames, tot morgen allemaal.
-
MM als je dat bestekbakje nu eens in de javel steekt voor ene keer?
En dat rekje?
Is dat terug proper en wie weet heb je he toch nog eens nodig?
Die kaassaus: potje uitspoelen voor het de vaatwas ingaat.
Ik zou die mijnheer van de bank toch maar in het oog houden.
Successierechten gaat toch per schijf dacht ik.
En als het van je moeder is ben je eerste lijn erfgenaam.
Zoals je man van zijn moeder.
Het waait hier ook serieus.
Ik ga toch nog even wachten vooraleer ik het terras ga borstelen.
Het is de moeite nog niet.
Toch maar een witte was ingestoken.
Zal linnendroger worden vrees ik.
Het ziet er maar grijs uit.
Voila laatste klok in orde.
De staande klok moest ik wachten tot het wekkertje afliep.
Ik ga die niet verzetten met de wijzers.
Een fijne zondag gewenst aan iedereen.
Ik ga televisie kijken en strijken.
En dat rekje?
Is dat terug proper en wie weet heb je he toch nog eens nodig?
Die kaassaus: potje uitspoelen voor het de vaatwas ingaat.
Ik zou die mijnheer van de bank toch maar in het oog houden.
Successierechten gaat toch per schijf dacht ik.
En als het van je moeder is ben je eerste lijn erfgenaam.
Zoals je man van zijn moeder.
Het waait hier ook serieus.
Ik ga toch nog even wachten vooraleer ik het terras ga borstelen.
Het is de moeite nog niet.
Toch maar een witte was ingestoken.
Zal linnendroger worden vrees ik.
Het ziet er maar grijs uit.
Voila laatste klok in orde.
De staande klok moest ik wachten tot het wekkertje afliep.
Ik ga die niet verzetten met de wijzers.
Een fijne zondag gewenst aan iedereen.
Ik ga televisie kijken en strijken.