In de Vier Seizoenen reeks 36 Herfst 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

24 okt 2024, 09:38

Goede morgen seizoentjes,

We zijn gisteren tot bij moeder geweest en weer opnieuw alles uitgelegd in verband met haar wasmachine! Hoe ze erin slaagt weten we niet maar het water pompt dan niet af. ik denk dat Mia & Roland en haar beide buren wel eens hun hoofd schudden.
Maar we zijn er geweest en voor mij lag alle reclame al klaar.
Buuvrouw kwam met de K9 brigade buiten als wij thuis kwamen. Cooper en Lowie hebben nu bijeenpassende jasjes voor als het regent. ( dat pakje was eerder bij ons geleverd) ik vroeg of ze bijpassende laarsjes hadden aan Cooper. hij gaf me daar een blafconcert om u tegen te zeggen. niet kwaad bedoelt natuurlijk. hij legt het heel graag uit! :) en beide waren weer dolblij ventje te zien.

Clive: bestaan er eigenlijk laarsjes voor honden? en ja, je zelfvertrouwen moet je terug opbouwen. na mijn val van de trap heb ik kine gehad daarvoor. niet onmiddelijk het ergste denken. Matice is volgens wat ik gelezen heb een trouwe viervoeter. die zou wel hulp gaan halen of zeker bij je blijven. dat is ten minste wat ik denk en dat alarm is ook een goed idee.

Helena: Als je echt naar een serviceflat moet; dan moet dat maar, hoe erg je het tuinieren gaat missen. misschien kan je online raadgeefster worden? een beetje Tante Helena's raad voor de tuin. :oops: ( niet kwaad zijn) blubberbenen door het vaccin? wat moet ik me daarbij voorstellen?

Tussen Lilly en mij is het love on the rocks. zoals het liedje van Neal Diamond. Ze kreeg gisteren kaas maar ventje moest het eerst via mij geven. En ze liep vannacht weer ongegeneerd over mijn lijf. Ach ja: dat zijn katten voor je. hebben een eigen willetje.
Rika heeft te weinig pellets. straks bijvullen is de boodschap. dan het raampje reinigen met speciaal product en de aslade uitkuisen als ze afgekoeld is.

Oma C: ik heb het BH truckje toegepast! werkt heel goed. Ventje moet normaal altijd de haakjes juist doen want ik maak er een knoei boel van en voor mij telt 1 ding. Dat die bh vasthangt. of het eerste haakje nu in het derde vakje haakt of niet. :oops: Met twee heb ik daar geen last mee. maar met 3 worstel ik.

Anjelier: jij had zeker de ukjes? in de reclame kwam ik spinazie tegen en dacht meteen aan jou en je gezaaide? spinazie. ventje zijn moeder wist dat ik geen spinazie lust en als we daar moesten eten was het altijd lasagne verde omdat ze vond dat je dat een keer in je leven geproeft moest hebben. Ben dat te weten gekomen op de uitvaart. Er was een ding die ze ook niet lustte en dat was linzensoep. Toch zette ze door en dag na dag kwam die soep op tafel en ja, uiteindelijk moeten weggooien. Niemand, ook zij niet lustte die soep.

Ventje heeft gisteren gelezen dat ze AI in de belastingen gaan toevoegen. 8O de mensen gaan niet meer moeten denken, de AI doet het voor hen.
Het beloofd een zonnige dag te worden maar aan de frisse kant. Ventje is op boodschap. vanmiddag eten we een kaasburger en morgen meloen met gedroogde ham als ze er hebben. Weer geen idee voor zaterdag en zondag.
Ventje was gisteren zijn gsm vergeten en net dan had hij hem nodig om iets voor moeder te doen. Via de mijne kon hij er niet in.

Ik ga mijn ochtendroutine volgen.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

anjelierken

24 okt 2024, 11:27

Afbeelding

Hallo iedereen,

MM: woensdag is altijd ukjesdag.
Over die schoenen voor honden: dat heb ik nog niet gezien. Maar weet wel dat er een soort gel bestaat , die je aan de poten van de hond moet doen , en dat dient als schoentje. Dat beschermt hun poten tegen de hitte, steentjes, enz. Nadien kun je dat eraf wassen. Heb dat ooit eens van iemand gehoord die met honden bezig was . Zelf heb ik het nog niet geprobeerd.

Clive: dat alarm is wel een goed idee. Ons vader had dat ook , en is verschillende keren van pas gekomen. Ons werd toen aangeraden om 1 te nemen voor aan de pols. Als je 1 neemt voor de hals , en je valt en het alarm ligt onder je rug, kun je daar niet meer aan. Met een polsalarm heb je dat niet .Is maar een tip.

Ga vanavond een vispannetje maken, manlief eet dat heel graag. Met puree erbij , zal dat lekker zijn.

Tot morgen iedereen.

Oma-C

24 okt 2024, 16:19

Afbeelding

Goede namiddag iedereen, :wink:
Boodschappen gedaan en er
een fijne wandeling van gemaakt
Het was heerlijk in het zonnetje :)

anjelierken, ik heb een alarm aan de hals
ik vond die voor de pols niet goed als
je veel met water werkt, dan wordt het nat
Ik draag het in de V-hals van mijn pull
dan blijft het goed zitten :?

Voor jullie allen een gezellige dag verder
en tot morgen....sterkte aan de zieken! :?
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

24 okt 2024, 17:20

:D :D :D :D oma-C! Dat is een goeie over die zorgen en dat dutje!

Serviceflat, mijn oor!
Ik zal dan wel blijven zoeken naar een fatsoenlijk appartement.
Daar kan ik even goed thuishulp krijgen en een poetsvrouw houden.
Thuisverpleging komt daar even goed en eten laten brengen kan ook.
Boodschappen kan ook online...
Dat zijn dezelfde diensten als op een service flat.
MJ heeft dikke chance dat ze in veruit de beste serviceflat van de hele omtrek terecht gekomen is.
Ik heb al andere verhalen gehoord over de hele nacht op de grond gelegen na een val en geen hulp komen opdagen. Waar zij is, is gekend als heel goed.
Maar ik woon niet in de gemeente en dus heb ik daar geen recht.
Trouwens ik heb vandaag toch maar weer een vierkante meter tuin in orde geschopt.
Met spade, riek en koleire onkruid uitgedaan dat ik echt niet in de hof wil hebben.
Vieze gele bloemen die ik weet niet hoe hoog worden en meters wortels hebben.

Zo we gaan ons klaar maken voor een tochtje naar het centrum.

Bekske

25 okt 2024, 08:25

Afbeeldingik wensiedereen een fijne dag toe en ik kruip terug de beddenbak in van de hele nacht geen oog dichtgedaan ben precies een zombie groetje

Oma-C

25 okt 2024, 09:17

Afbeelding

Goede zonnige vrijdagmorgen aan iedereen :wink:
Maak het beste van de dag en geniet van wat kan :)
Sterkte aan onze zieken en moed aan wie het nodig heeft :?

Helena, in een appartement kan je ook 's nachts
of eender wanneer vallen en daar alleen liggen
dan heb je zeker een alarmknop nodig.. :roll:

Muddy Maddy

25 okt 2024, 09:37

Om 13 u moet ik vandaag bij de pedicure zijn. kan het niet blijven uitstellen.
We eten vandaag al voorgesneden meloen met gedroogde ham. er waren wel meloenen op zijn geheel maar ventje kende die van smaak niet en durfde geen risico nemen.

Clive: dus gij gebruikt op*um als parfum? ooit heb ik een vervang chauffeuse gehad die hetzelfde parfum droeg en heel de bus rook daarnaar en ik had samen met enkele kinderen hoofdpijn. deze pafum was me iets te sterk. ze had er precies een bad in genomen! de dag nadien heeft mijn vaste chauffeur een hele bus luchtverfrisser leeggespoten op zijn zitplaats.
ik heb geen vast parfum maar ik hou wel van frisse geuren. vreemd dat ik het dan meer heb voor aftershave-achtige geuren.
Anjelier: dank voor het antwoord. zal het de buurvrouw eens zeggen als ik ze zie. Noël, die hond die van Frè was en die Frank in huis gehaald had moest papieren schoentjes dragen als die binnen kwam. je weet wel dezelfde die ze dragen over hun schoenen als een plaats delict betreden.

Lilly negeert mij nog steeds. Het is pappa voor en papa na. Ze zit nu achter de houten lamellen aan het voorste raam boven. Gimly is ook traag naar boven gegaan. zijn stramme pootjes ook.
Ventje kreeg gisteren een mail van Justine met een enorme flat. daar zouden de katten wel zoomies kunnen doen. en nu vragen jullie zich af wat zoomies zijn? hun zotte minuten waar ze van 0 naar 90 gaan in enkele seconden. De salon was net een balzaal. 8O er zijn al vele mensen die klagen over de nieuwbouw van tegenwoordig. Hier op de oosteroever kunnen ze niet op hun balkon zitten of ze riskeren weg te waaien. En dan dat eeuwig gefluit van de wind.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

25 okt 2024, 17:02

Afbeelding

Goeie namiddag allemaal, :wink:

Naar het kerkhof gewandeld en bij enkele vrienden
een bloemetje geplaatst, ze mogen niet vergeten worden :)
Het was heerlijk buiten in de zon....

Fijne avond allemaal en een rustige nacht
sterkte aan wie het kan gebruiken, slaapwel straks en tot morgen :)

Bekske

26 okt 2024, 08:36

Afbeelding
een fijn weekend iedereen vannacht uur verandering groetje

Oma-C

26 okt 2024, 09:04

Afbeelding

Goedemorgen iedereen :wink:
Mijn wasmachinetje draait nog even
en dan kan de was naar buiten om te drogen
de zon is er nog niet maar ze is onderweg :)

Aan allen een fijn weekend en heel veel sterkte
aan onze zieken, mijn kaars brandt voor jullie...
en iedereen die het nodig heeft.... :roll:

Helena van Troje

26 okt 2024, 11:00

Zonnetje schijnt.
Ik heb niet genoeg was, net nu het zo goed weer is.
Veel meer valt er niet te vertellen.

Prettige dag nog aan allen.

Oma-C

26 okt 2024, 12:10

Afbeelding

Goeienavond allemaal, :wink:
De dag is weeral om, nog wat zetelen
en straks naar beddegem
Fijne avond allemaal en een rustige nacht
Niet vergeten de klok te verzetten 3u wordt 2u
dus een uurtje langer slapen, ik verzet ze nog voor ik ga slapen :)
Ben benieuwd wanneer ze dat eindelijk eens gaan afschaffen :roll:

Slaapwel allemaal en tot morgen...beterschap aan onze zieken.... :(

anjelierken

26 okt 2024, 21:22

Afbeelding

Hallo iedereen,

De uurwerken zijn hier al op het winteruur gezet, is gemakkelijk voor morgenvroeg .We doen dat altijd zo.
En voor mijn part mogen ze dat afschaffen. Ze spreken er al jaren over, maar het gebeurt niet.

Heerlijk weertje gisteren en vandaag. Gisteren een fietstochtje en vandaag een wandeling. Morgen blijven we thuis. Tijdens de wandeling kwamen we door een bos , waar ze voorbereidingen deden voor Halloween , dat zal voor vanavond geweest zijn. Mij kunnen ze geen plezier doen met al dat griezelen. Manlief ook niet.

Had hier nog enkele pompoenen over , had die aan de ukjes gegeven, en thuis hebben ze die "bewerkt" als Halloweengriezels met theelichtjes erin. Nadien hebben ze die geplaatst in hun voortuin. In het donker is dat zeer mooi ( heb er foto's van gezien).

Tot morgen iedereen.

Muddy Maddy

27 okt 2024, 07:27

Tiens, mijn tekst van gisteren is niet doorgekomen?
In elk geval mijn moeder dacht dat ik te vroeg belde want daar bleef die telefoon maar rinkelen en rinkelen.... Tot ze het eindelijk doorhad.
We hebben pizza gegeten die ventje iets te lang in de oven had gelaten :? de onderkant was taai. vandaag kip aan het spit.
ik ben opgestaan en moet dan nog eens naar boven om mijn gezichtsroutine te doen en zalf te smeren daar waar ik weer schaafwondes heb. en ja smeren tegen psoriases. wel een heel vervelende kwaal Maar er zijn ergere dingen.
Vrijdag was ik dus bij de pedicure en ineens zegt Tieneke: weet je wie overleden is? Tom van de bistro! zei ze. hoe oud hij was wist ze niet maar wel dat het complicaties waren na een gastric bypass. Nu is daar helemaal geen bistro of restaurantje meer. Die gast die het probeerde uit te baten: dat was een 5 jaren plan. Zijn bar? dat waren 3 koelkastjes met een plank erop en glazen. Een teiltje om af te wassen.

We gaan eens in de pen moeten kruipen om onze nieuwe burgervader wakker te schudden. er zou een stadspremie moeten zijn voor mensen die hier iets willen opbouwen in de horeca of de entertainmentsectie. het is jaren geleden dat er hier amateurtoneel in zaal vuurtoren was.
Gimly heeft hier last van de verandering van uur. het is immers al te laat o clock voor zijn eten!
Queen Lilly zit op de bak waar de pellets in zitten. En ze wil nog altijd niet op mijn voeten slapen.
verder niet veel te vertellen.

fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Bekske

27 okt 2024, 08:15

Afbeelding
een fijne dag iedereen groetje