In de Vier Seizoenen reeks 37 Winter 2024-2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken

21 jan 2025, 13:31

Afbeelding

Hallo iedereen,

MM: Bambu koffie is een koffievervanger zonder cafeïne.
Bestaat uit chicorei, tarwe, 20% vijgen , 20 % gemoute gerst en 1% eikels. Dit alles fijngemalen , zodat het lijkt op koffie.
Je kan het maken met zowel melk als met water.
Gisteren heb ik me een tas gemaakt met melk: een tas hete melk en daarin 1 koffielepel "koffie". Vond het wel lekker.
Vandaag ga ik het eens proberen met heet water.

Manlief is net thuis van wandeling met Spaanse woef. Was ferm koud, zei hij. Onderweg kennis tegen gekomen met haar hondje , een Yorkshire. Als de 2 honden elkaar zien, is dat precies liefde op het eerste gezicht. Dat is eerst trekken, tot ze bij elkaar zijn, en dan snuffelen en springen rond elkaar. Mooi, om te zien. En dan te bedenken dat Spaanse woef met de meeste honden niet overeen komt. Maar met dit kleine hondje, amai.

De vogelnestkastjes zijn uitgekuist. Eentje was er toch bewoond. Helemaal achteraan in de tuin. Dat is daar wel een rustig plekje, alleen de kippen lopen daar. Naar het schijnt beginnen vogels al vroeg aan de zoektocht voor een geschikt "huisje".

Tot morgen iedereen.

Oma-C

21 jan 2025, 14:44

Goede middag allen,

Hier nog altijd droog maar er komt regen aan
volgens de weermakers, en wind... en iets warmer...
dan zal de vuile lucht eindelijk wegwaaien

Ik ga mijn draaikop nog wat laten rusten...

Fijne dag allemaal en tot...... :oops:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

22 jan 2025, 08:49

Afbeelding
even iedereen een gezellige knusse woensdag wensen .Hier weinig nieuws ja de apotheker ga deze voormiddag mijn snoepjes brengt .Ik moet er wel iets voor betalen maar ik geraak er niet meer .En wil niemand verder daar mee belasten afijn ik wil zo weinig mogelijk een last zijn voor iedereen .HET is nog droog buiten dat is goed zo tegen de kou kun je aankleden regen dat is een ander paar mouwen .Daar lopen de viervoeters niet graag in hier toch .Gisteren zei de buur het is mooi hoe ze alle drie het zelfde aan hebben .Heb voor ieder twee stuks maar wat ze gisteren aan hadden is iets dikker en gemakkelijker om aan en uit te doen .Zo nog eens moeten uitkijken voor de regen eventueel .Nu liggen ze alle drie op bed naar buiten te kijken .De kleinste lig op de twee anders zie ze weinig .Ziezo geniet van jullie om het even wat jullie doen groetje

Muddy Maddy

22 jan 2025, 09:08

Goede morgen seizoentjes,

bedankt voor de info, anjelier. Dat kun je waarschijnlijk krijgen in zo'n natuurwinkel. Zou een goede vervanger zijn voor als ventje 's avonds wat warms wil en er geen caffeine in zit.

Regen hier vandaag. Morgenochtend , mogelijk vanavond al zitten we zonder pellets. Ze komen in de namiddag het onderhoud doen. Ondertussen ga ik naar Tieneke voor een pedicure afspraak.

De pakjes zijn onderweg. Vroeger was het bij de Deli voor 17.00 besteld, morgen geleverd maar dat doen ze niet meer en van het zand, we kunnen nog een paar dagen door.
Het straatlicht gaat uit en het is weer een trieste donkere dag.
Ventje gaat naar 't containerpark. Wat weg is, is weg. Voor ventje zijn fitnesstoestellen, je weet wel goede voornemens..... zoeken we nog een plaats daar die zolder helemaal leeg moet zijn. Bij buurman in zijn pakhuis kunnen ze niet langer staan daar hij een gedeelte gaat verhuren.

Heb vanacht over die aankomende trouw gedroomd! Sean Connery deed mee en de mens is al een paar jaar overleden! Hij was gekleed zoals in die foto die ik van hem heb in Madame Tusseau. Ik kon maar tot aan zijn schouder op die foto. En deze is bewerkt omdat ik het programmablaadje vasthield. Toen heeft ventje ene op zijn werk wijsgemaakt dat wij regelmatig een whisky gingen drinken bij hem in schotland. En diene geloofde dat nog ook. Ventje kan dat goed, iemand iets wijsmaken met een gladgestreken gezicht.

Onze oude beenhouwer werkt niet langer in de nieuwe zaak ergens in mariakerke. Die is nu maar alleen open in de zomer. Johan werkt nu in ichtgem achter de schermen. Je weet wel, sausijzen draaien, plat du jours maken enz. Diene had beter voor traiteur gestudeerd. Maar hij had een zwak voor peterselie! Dat lag her in der in zijn koeltoog! Bij Kristof is dat zo niet. De chinees is toe tot eind maart. Eind van deze maand is het chinees nieuwjaar en dan zitten ze ginder om het met familie te vieren en daarna gaan ze naar hier en daar waar nog familie woont. Drie maand zijn ze weg. Het is ze gegund hoor! Dit is hier waarschijnlijk hun laatste jaar.

Het gebouw is verkocht aan een andere chinees en of hij er zelf een restaurant van wil maken zal de tijd uitwijzen. Anders is er hier weer iets dat weg is. :roll: In het gebouw waar de bakker zat, zijn ze aan 't werk. Er zijn twee opties: ofwel nachtwinkel zoveel of een turkse bakker/kruidenier. Een horecazaak kan het niet worden want de zaak is te klein. Heel vroeger is het als bakkerij begonnen en 't zou mooi zijn zeggen de mensen als 't het als bakkerij kan eindigen. We zullen zien.

Oma C, Veel beterschap met Mr. M.

Ventje heeft gisteren voetbal gekeken en Gimly was enorm lastig. Ik heb honger! Ja, want ventje was niet om 23 u in bed. Nu hij Coshida eet, is hij veel minder geneigd om te zeuren omdat dit grotere zakjes zijn. Lilly aan de andere kant lust dit niet zo graag. Ventje is weer moeten rondlopen met haar teljoor want ze is in 'ik eet waar ik het wil' fase. We moeten soms het bord voor hare neus zetten. :roll: Verwend? Neen, hoor. En ze was gisteren een beetje boos omdat er geen kaas op mijn bord lag. Ik heb voor de verandering martino gegeten.

't Containerpark vandaag dus zodat die zolder helemaal leeg is of zo goed als sinds we de kleerkast niet kunnen beneden zetten. Nu we elke week mogen gaan, kunnen we meer weg smijten. Want ventje heeft het gehad met huizen uitruimen.

Nu eerst de promotie mail erdoor jagen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

22 jan 2025, 09:18

Goedemorgen allen, :wink:
Hier koud, het heeft geregend vannacht
en dan onder de morgen vroeg gevroren,
de auto's zien wit buiten.... bbrrr
ik vrees dat het glad is op veel plekken :roll:

Allen een aangename woensdag...
ik hou me nog gedeisd, mijn draaikop is nog
vervelend.... en niet beter dan gisteren... :roll:

clive

22 jan 2025, 10:49

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Ach lieve oma-C; die vervelende M weer. Helaas weet ik nu uit eigen ervaring hoe jij jou voelt. Ik moet 4 Betaserc , 2X Diamox per dag nemen en dan 1 keer per week naar de kine. De frequentie van opstoten blijft, maar ze duren minder lang. En dan weer op controle naar NKO. Kaarsje brandt voor jou en eentje voor manlief van MJ.

Manlief zat gisterenavond in de tram en die reed tegen een bestelwagen aan of omgekeerd. Een ietsje verder stond net politie, dus die waren dadelijk present. Kwamen in de tram vragen of er iemand gewond was, maar dat was gelukkig niet zo. Enkel de bestuurder van de bestelwagen klaagde over een zere rug. Ik vroeg ook meteen aan manlief of hij er zeker van was,dat hij niets had, maar gelukkig heeft hij niets.

Zo ,ik ga boven doordoen, slaap - hobbykamer ( waar manlief altijd zit als hij van thuis uitwerkt) en badkamer krijgen een flinke beurt.

Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C

23 jan 2025, 09:07

Goedemorgen allemaal, :wink:
Hier regent het nu efkes niet, maar
het ziet er naar uit dat er nog wel nat komt...
't is maar buiten en wie er niet door moet
hou het bij binnenwerk... :)
Hier nog steeds geplaagd door M :roll:
Heel vervelend, maar er zijn mensen
met ergere dingen... :oops:

Allen een aangename donderdag en tot later...

Muddy Maddy

23 jan 2025, 09:10

Goede morgen seizoentjes,

Tijdens Gimly zijn serenade vanmorgen me nog eens omgedraaid en verder geslapen. Rika hebben we helemaal laten leegbranden want deze middag komen ze voor haar onderhoud, dus heb ik nog niet gemopt. We gaan dan pas vanavond warm eten en morgen moeten we niet kijken voor vis. We schuiven onze voetjes onder tafel om de verjaardag van ons moeder te gaan vieren. Die is 86 geworden tussen haakjes. Maar je zou het niet zeggen. Een jaar terug in de blauwe sluis zat aan de andere tafel een dame de hele tijd naar haar te kijken en zei ten slotte dat ze moeder een koddig oud vrouwtje vond. Ventje en ik dachten: je zou eens moeten weten, waarop haar vriendin een lofrede afstak. Ze is nog bij de pinken hoor! jazeker en ze is ook niet op d'r mond gevallen! Dat was ze vroeger ook al niet. :roll:

De kaas is binnen en dat vind Lilly de max. Ze zit dan voor mij met grote ogen en ik leg dan een stukje op de rand van de zetel waarna ze het vastpakt en opeet. Heb ik geen kaas dan geef ik haar gedroogd vlees en op de doos.
Nu is het wachten op het kattenzand. Het pakketje kaas werd gisteren bijna in mijn handen gesmeten door onze vaste NL koerier die blijkbaar haast had. Het potje knoflookvlokken was al enkele weken toegekomen en was nog altijd niet opengedaan. Ze zijn een pak groter dan de vlokken die ik eerst had. Als ik die in mijn oplossoep wil zal ik ze dan wel verkruimelen. Doet me er aan herinneren dat ventje aan Kristof een pot uiensoep moet vragen.

Er zaten toch nog pellets in Rika en ik heb ze handmatig aangestoken om deze ook op te branden want ze zuigen die er dan uit en dat vind ik zonde. Binnen een uur dooft ze toch uit. En dan staat ze klaar want de donderdag wordt het raampje gereinigd en haar aslade uitgekuisd.

Clive: Een ongeluk met de tram! Jeetjemina .Gelukkig was idereen ongedeerd. Maar oppassen. Whiplash ken ook na enkele uren opduiken.
Oma C: Menneer M nog steeds niet vertrokken? Veel beterschap.
andere seizoentje met kommer en kwel: veel moed en beterschap.

Ik duik in The Sims!
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Bekske

23 jan 2025, 09:11

Afbeelding
hopelijk is iedereen uitgeslapen om de dag weer met volle moed en geduld te beginnen .Hier na de middag de kinesist gisteren schrok ik nadat de apotheker de snoepjes heeft gebracht .Op een jaar tijd is het met 1euro 50 cent duurder geworden om te brengen .Ondanks het niet zo ver is maar ik kan alleen nog op gelijke weg gaan .Dus zeker geen bergop dus zal ik uitzoeken hoe ik dit ga oplossen .Ik begrijp wel dat ze iets rekenen maar zoveel op een jaar erbij niet te begrijpen .Zal er met de huisarts eens over leggen of straks met de kinesist .Nu hebben de twee schrikkenpieten ieder een hals band aan die hen help met de schrik .Eentje had al eentje maar die moest vervangen worden en had toch al verschil gezien dus nu hopen dat nog zal beteren en bij de andere ook .Nu proberen iets te doen van huishoudelijk werk want heb hier geen kabouters en de viervoeters doen het ook niet .Dus zelf maar in gang schieten zeker geniet van jullie dag groetje

anjelierken

23 jan 2025, 13:46

Afbeelding

Hallo iedereen,

MM: die Bambu koffie koop je in de supermarkt. Heb vanmorgen gekocht in de Colruyt. Staat bij de koffie. Volgens verpakking kun je van 1 bokaal van 200 gr. 130 kopjes maken.
Een gelukkige verjaardag voor je moeder, maak er maar een gezellige dag van morgen.

Oma-C: beterschap.

In de voormiddag toch even de zon gezien, nu is het terug somber.
Vind dat de dagen beginnen te lengen, zeker als het open weer zie je het.

Voor vanavond staat er veldsla op de menu . Had er gezaaid in de serre , maar is niet uitgekomen .Veldsla met gekookte aardappelen en een stukje varkensvlees. Als soep tomatensoep met balletjes. Had extra soep gemaakt want de ukjes vinden dat ook lekker. Ukkemeisje 2 vist er wel enkel de balletjes uit , maar de 2 oudsten eten er flink van. Ik mag dat nog doen, van Ukkepuk :D

Tot morgen iedereen.

Oma-C

23 jan 2025, 16:27

Afbeelding

Goede namiddag (bijna avond) allen :wink:
Een droge dag tot hiertoe, en we zagen al
eventjes een straaltje zon, maar die is
geschrokken van zichzelf en direct terug
weggekropen, jammer want was fijn haar even te zien :)

anjelierken, dank je ...maar M heeft nog geen zin
om het af te bollen, ik moet nog oppassen :roll:
en vooral zelfgemaakte soep smaakt altijd ,
ik eet smiddags bijna altijd soep met een boterham
ik heb altijd verschillende soepen in de vriezer
straks is het vers gestoofde prei met een stukje vis

Een gezellige avond aan allen en tot morgen...
ik ga nog wat bankhangen.... :roll:

Helena van Troje

23 jan 2025, 19:10

Goede avond!
Hier was het tomatensaus uit de vriezer met gepocheerde visfilet.
Ik heb nog van zijn leven niet zoveel gebroddeld met een brei als met de deze.
Wat een gedoe daarstraks.
Nog zestien priemen en het boordje.
Dan is eindelijk die mouw af.
Dan nog één en het de hele pull is af.
Morgen nog maar eens verder doen met de moed der wanhoop.
En zeggen dat ik alle pullovers voor het hele gezin zelf breidde.
Ons dochter had met die kou nog een pull gevonden.
Ze had haar zolder eens grondig opgeruimd.
Ze had die met Nieuwjaar aan en ik was verstomd van hoe mooi die gebreid was.
Heb jij wel gedaan hoor, moeke...
Zo was ze op een aantal pullovers van thuis uitgekomen.
Veel warmer dan de gekochte.
Toen hadden we nog geen tv en geen pc....

Weeral niemand gehoord of gezien vandaag.

Een vriendin vroeg of ik meeging naar een paar lessen aquarellen.
Ik heb maar ja gezegd.
Ik breng daar wel niet veel van terecht, maar zo zie ik nog eens iemand.

Aan allen een aangename avond en een rustige deugddoende nachtrust.

PS Anjelier als je in he kort maaglast hebt moet je niet veel verder gaan zoeken dan die Bambu...

clive

24 jan 2025, 07:10

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Ik geraakte gisteren hier niet binnen, kreeg gewoon geen toegang tot het forum.
Ga nu niet teveel schrijven, want ik weet niet of ik nu binnen geraak.
Vandaag enkel de 2 benedenverdiepingen dweilen en boven alles opruimen in de slaap- en badkamer en daar stofzuigen. Om 14:30H naar de kine, dan naar de Post en daarna naar de naaister die een paar calçons en een broek voor mij heeft korter gemaakt. Ik kan dat dus tot mijn grote schaamte niet :oops: .
En die vrouw heeft gouden handen.
Ook nog wachten op het pakje dat normaal gisteren ging aankomen. Dat vind ik dus het vervelendste aan online iets bestellen, altijd dat wachten erop. Gelukkig koop ik niet zoveel online.
Voila, ga badje nemen en beginnen aan het HH.

Beterschap voor de zieken en een warme knuffel voor jullie allemaal.
En op hoop van zege ga ik dit nu posten.

Bekske

24 jan 2025, 08:20

Afbeelding
hallo iedereen een fijne dag voor iedereen .Gisteren niet veel huishoudwerk kunnen doen .Dus vandaag hopelijk dat ik meer kan doen afwachten .Weltegen de avond een blokje rond geweest vandaag kwam hij niet Doordat hij andere plannen had .Ik begrijp het dat hij niet altijd kan heeft ook zijn eigen leven .Ben blij dat hij me wil helpen regelmatig .Het is niet alleen voor de honden maar de laatste dagen heefthij me met andere dingen geholpen .Anders had iemand moeten laten komen en dik betalen daarvoor .De buurman is van vele dingen op de hoogte .iK heb het gisteren nog tegen kinesist gezegd ik ben op een 18 maanden enorm achteruit gegaan .Maar ja doorbijten en proberen en hopelijk kan ik op de steun van buurman blijven rekenen .zo nu een lekker ontbijt en daarna vliegen we erin op een slakkentempo groetje

Oma-C

24 jan 2025, 09:26

Goede morgen seizoentjes allemaal, :wink:
't is hier net beginnen regenen met redelijk veel wind,
nu zal de vuile lucht rap weg zijn.....'t is het één of het ander hé :roll:

Allen een aangename dag en op naar het weekend alweer....
Ik probeer nog maar wat van die M af te komen.... met rust en stilte :oops: