In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mama-inge

25 nov 2024, 06:09

Goedemorgen en een fijne dag
Afbeelding

Gisteren toch nog weer richting ziekenhuis met mijn moeder
Die zag het reizen daarheen met de bus niet zo zitten
Met mijn vader gaat het redelijk goed
Bloeddruk en hartritme zijn nog niet helemaal op orde.
Ze zijn nu aan het uitzoeken welke medicijnen hij hiervoor moet hebben

Werk is gedaan en ik ga zo richting bed
De wasmachine mag nog wat werken.
En er liggen nog genoeg huishoudelijke klusjes die gedaan moeten worden
Vanavond een informatieavond op school van jongste zoon
Hij gaat na de kerstvakantie met school naar Oostenrijk

Beterschap voor de zieken en sterkte sterkte wie het nodig heeft

An-W

25 nov 2024, 09:02

mama-inge schreef:

Jeetje wat een verre reizen toch allemaal tegenwoordig met de scholen.
Wel leuk , maar wel prijzig lijkt me .
Je zadelt ouders daarmee wel op met extra uitgaven in deze toch al dure tijden .
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

An-W

25 nov 2024, 09:07

Ik ben werken in de winkel vandaag .
Fijne maandag allemaal .

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

mama-inge

25 nov 2024, 10:45

An-W schreef:
25 nov 2024, 09:02
mama-inge schreef:

Jeetje wat een verre reizen toch allemaal tegenwoordig met de scholen.
Wel leuk , maar wel prijzig lijkt me .
Je zadelt ouders daarmee wel op met extra uitgaven in deze toch al dure tijden .
Valt mee, iets van 250 euro
School betaald de helft van de reis
We hebben voor dit soort dingen een appart spaarpotje gemaakt
Was het de volle mep geweest, dan had ik er ook wel 2x over nagedacht, want het is niet verplicht

Het tripje vorig jaar met de basisschool naar Buchrnwald (andere kant van Duitsland) koste ons als ouders niets, dat werd door een stichting betaald (is elk jaar voor groep 6 van beide basisscholen hier in het dorp), daar zit een heel project omheen met allemaal activiteiten

zonnebloemetje

25 nov 2024, 12:41

een goeie middag alweer

mijn pot verse erwtensoep staat te koken en ik heb er nog wat werk aan , dus dadelijk verder doen maar ventje zal ze wel roeren tot ze genoeg is gekookt als ze gemixt is , want zolang rechtstaan is niks meer voor mij met die ziekte in mijn spieren

ik kom later wel terug , maar nu ga ik verder doen en eerst de spekjes snijden voor de soep

hoe zou het met Remie zijn vraag ik mij af , we missen hem hier hé maar Remie als je dit leest doe maar rustig aan hoor en naar je lichaam luisteren

tot later allemaal

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

jadi

25 nov 2024, 12:42

Afbeelding
Hallo regent het ook al gans de dag bij jullie ? . .En toch ben ik naar de markt geweest. Ik had van alles nodig . Er stonden veel minder kramen dan anders dat wel . Dat er weinig volk te verwachten was, was niet te verwonderen . Aan het kippenkraam stunt met de vol au vent . 1kg kopen en een 1/2 kg gratis .. Tuurlijk heb ik dit mee ..Wat de dag verder brengt weet ik nog niet . . We zien wel .
Zonnebloemetje , verdorie jij schudt hier maar al die namen uit uw mouw. Ik kan dit niet allemaal meer onthouden hoor .Ik ben benieuwd welk kleur uw nageltjes nu zullen hebben .. Maar dat ga ik morgen zien hé . .:wink:
Inge fijn te lezen dat uw papa de goede kant op gaat. En met medicatie is er veel te verhelpen . .Met bus/trein reizen het is van mijn jonge jaren geleden dat ik dit nog gedaan heb . .Om de schoolreis te sponseren , doen de scholen bijvoorbeeld aan wijn verkoop . Hoe meer wijn de kinderen verkopen , hoe goedkoper de reis wordt .. Wat ik dan ook weer niet juist vind . Want bijvoorbeeld zelfstandigen kopen hun voorraad wijn in om die dan te gebruiken voor hun opendeurdag .. Ze kunnen dit dan nog eens aangeven in de belastingen als onkosten . En hun kind gaat op reis en de ouders krijgen soms nog geld toe .. en bla bla bla .. Sorry wou het even hier zetten , omdat minder begoede kinderen weeral weer uit de boot vallen
An ik moet je volkomen gelijk geven . Voor wat is dat nodig . . het begint al in het lager onderwijs (6j tot 12j) met zee- of bosklassen . Middelbaar ( 12j tot 18j)nog een stapje verder .
@ Remie zwaai zwaai, doe dat goed we duimen en verlangen om je terug te zien euch te lezen.
Wens aan iedereen een fijne maandag toe
Koffietje met iets er bij , is zeker niet misplaatst met zo'n weer
toedeloe
menu: ha ja vol au vent met een patatje ..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

25 nov 2024, 17:58

een goeie avond alweer

nog efkes komen koekeloeren sè

jadi ja ik heb van die dagen dat ik van alles uit mijn mouw schud :lol: :P , ik sta soms versteld van mezelf :roll: :P :P
en vandaag ben ik niet buiten gekomen , want ik ben steeds meer een huisduif aan 't worden sinds we hier wonen en dan zien we al die auto's en fietsers door de regen rijden en wij zitten hier lekker droog en warm
maar morgen maken we een uitzondering hoor richting de Westhoek :wink: :D

inge wat leuk voor je zoon een uitstap naar Oostenrijk
toen ik 14 jaar was ben ik naar Zwitserland geweest naar Leysin voor 10 dagen

An ja je hebt gelijk dat iedereen dat in deze tijden misschien niet kan betalen en das dan natuurlijk jammer voor de kinderen vind ik

marietteke , alles goed met je ventje ????

Remie , Yuna , Michiel , Anne-marie , Adam en miesje
ook voor jullie een fijne avond

voor iedereen geniet nog van jullie maandagavond verder

Afbeelding

An-W

25 nov 2024, 19:44

mama-inge schreef:
25 nov 2024, 10:45

School betaald de helft van de reis
We hebben voor dit soort dingen een appart spaarpotje gemaakt
Was het de volle mep geweest, dan had ik er ook wel 2x over nagedacht, want het is niet verplicht

Het tripje vorig jaar met de basisschool naar Buchrnwald (andere kant van Duitsland) koste ons als ouders niets, dat werd door een stichting betaald (is elk jaar voor groep 6 van beide basisscholen hier in het dorp), daar zit een heel project omheen met allemaal activiteiten
Dat is nog eens goed geregeld !

An-W

25 nov 2024, 19:52

Jadi , hier ook bijna de hele dag regen .
Moest er vanmorgen 10 minuten door heen fietsen , had gelukkig regenpak aan.
Haha Z'bloemeke , een huisduif . Ik geef je groot gelijk hoor met dit vieze weer .
Ja ben ook benieuwd hoe het nu met Remie gaat .

Marietteke ook tijdje niet gezien , hopelijk alles goed .

Inge , Jadi , Z'bloemeke , Marietteke , Remie , Michiel , Adam , Yuna , Annemarie , en wie nog meer leest : ik wens jullie allemaal een hele fijne avond .

Afbeelding

mama-inge

26 nov 2024, 07:31

Goedemorgen en een fijne dag
Ik ga zo boodschappen doen
Afbeelding

De wasmachine staat aan
En vanavond heeft kind examen van sport

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

jadi

26 nov 2024, 09:14

Afbeelding
Goede morgen iedereen
Niet tegenstaande dat het nat ligt buiten, is het aangenaam, wel een rare lucht .Rond de kerktoren heel donker en verder dan heel helder, met afwisselend grijze plekken
Net terug van de plaatselijke winkel op het dorpsplein. Krant en Dag Allemaal mee ..
En een beetje kaas voor vanavond op mijn "stutje" met een tas soep dat ik nog staan heb van gisteren
Eerst betaling van de verkeersbelasting doen en zien wat mijn mails verder mij nog te vertellen hebben.
Deze namiddag afspraak voor een koffie namiddag met iets er bij waarschijnlijk..En heel veel babbelen dat zal niet mankeren
Wens jullie een fijne dinsdag toe
toedeloe
menu: koeitong van de beenhouwer met een patatje ..
*diepvries eens gekocht , bwueek vond die niet lekker .. Ik ga de rest meegeven aan mijn zoon .
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

26 nov 2024, 12:56

een goeie middag allemaal

we staan al bijna klaar om te vertrekken richting Westhoek voor een natje en een droogje in aangenaam gezelschap , en meer moe da nie zijn hé
maar eerst nog de droogkast leeg maken , en dan zijn we ribedebie

voor alle leutertjes nog een gezellige dag verder en geniet er van
want dat zullen wij ook doen , zeker weten

tot vanavond

Afbeelding

An-W

26 nov 2024, 13:37

Vandaag weer een opa/oma oppasdag .
Fijne dinsdag allen .

Afbeelding

zonnebloemetje

26 nov 2024, 18:44

een goeie avond alweer

we zijn een half uurtje thuis en het was weer een gezellige namiddag
dus voor herhaling vatbaar
dadelijk nog onder de douche en daarna na het avondeten gezellig in de zetel voor de tv

voor iedereen nog een aangename dinsdagavond verder

hopelijk alles een beetje goed met Remie

Afbeelding

Afbeelding

An-W

27 nov 2024, 09:06

Goedemorgen allen ,

Hier regent het en is een weeralarm afgegeven voor storm in de namiddag en avond .Afbeelding

Straks komt vriendin koffie leuten .

Daarna even boodschappen doen Afbeelding

Wens jullie allemaal een fijne dag

Afbeelding