In de Vier Seizoenen reeks 10: Zomer

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

28 jul 2018, 00:04

Hier de nachtuil. Het heeft niet veel zin om al te gaan slapen.
Een paar onnozelaars heeft het goede idee gehad zoiets als Tomorrowland in te richten.
Ik weet niet hoever Boom van hier ligt, maar we zijn toch weer van de partij dit weekend.
Ik kan moeilijk gaan meedoen...

Voor de rest worden we in de familiekring weer eens geconfronteerd met, jawel hoor, de K. 
Ik blijf erbij: ik blijf alleen. Dat is wat ik daaruit besluit.

Vandaag de garage een beetje op orde gezet.
Een onvoorzien wasje geslagen.
Ik ben zo dom geweest een gietertje met water omver te lopen in de badkamer.
Ik vang altijd het koude water op van de douche, vooraleer het op temperatuur is.
Nu om de planten te gieten.In de winter spoel ik er de wc mee door. 
Badmatjes en de handdoek die gevallen was, alles kletsnat...
Oh wat waren we weer handig.
Dan maar in één trek de badkamer gedweild met de badmatjes...

Ik heb de indruk dat dit weer toch ook wel niet zo best is voor de "knoken"
Gisteren mijn rechterhand en pols in de windel=> kwestie van de zalf niet in mijn ogen te smeren en voor wat steun.
Vandaag de linkerpols die solidair is met de andere, nu die in de windel...
Mijn enkels die gloeien ook vanbinnen.
Het was lang geleden. Ik was al vergeten hoe lastig dat kan zijn.

Maar ook dit gaat weer over met tijd en boterhammen, zalf en een windeltje.

mammyretro

28 jul 2018, 06:56

Goede morgen, , 
Hier ils een vroege vogel ,moest dringend :o
Dus maar opgestaan,had zin in koffie, ,
OMa C , ,graag gedaan ,
De température IS goed gezakt, ,10 graden verschil
IS veel voor mijn lichaam, ,Kan me niet goed aanpassen
Enfin zal wel moeten gaan zeker
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

mammyretro

28 jul 2018, 06:56

Goede morgen, , 
Hier ils een vroege vogel ,moest dringend :o
Dus maar opgestaan,had zin in koffie, ,
OMa C , ,graag gedaan ,
De température IS goed gezakt, ,10 graden verschil
IS veel voor mijn lichaam, ,Kan me niet goed aanpassen
Enfin zal wel moeten gaan zeker
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Muddy Maddy

28 jul 2018, 07:33

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren hebben wij wat regen gehad en een lange tijd broeme-broem. ook toen wij naar bed waren, was het in de verte klank en lichtspel. Dus het foodtruckfestival hebben we niet gehaald. we gingen zo wie zo niet gaan, want ventje had mij huisarrest gegeven ivm de hoge ozon. hebben gisteren dan enkel gerookte zalm gegeten, ik met een gesnipperd uitje, ventje natuur. vandaag de rest van de boodschappen, Gimly vond het vanmorgen tè nat aan de pootjes dus die is onder het afdak blijven zitten. Ligt nu naast mij in de zetel en heeft een beetje "ochtendhumeur". er is nog geen miauw uitgekomen.
Nu, de poetsman. hij was met de fiets en parkeerde die tussen de gevels door. ik vroeg hem die aan ons raam te zetten, maar buurvrouw V. zei laat hem maar staan. hij was zeer beleefd, en was idd al ingelicht door zijn moeder. hij vond dat het hier nog meeviel van "vuil". ( er stond ook geen afwas, wat zijn moeder had gezegd) hij heeft eerst een blikje fris gekregen, dan heeft hij via een app op zijn telefoon, mij ingebeld en is hij mijn bovenste ramen aan de voorkant gaan poetsen. omdat hij groot is, lukt dat hem met een gewone spons en zeemvel. dan heeft hij boven gestofzuigd, de badkamer gedweild en dan was het pauze. hij zei dat hij liever niet streek omdat hij nog een cursus strijken moet volgen. na de pauze de ramen achteraan, vooral het keukenraampje achteraan in onze jungle. hij vroeg wat A. gebruikte als middel voor de ramen: zijn moeder gebruikt azijn en dreft. Ik gebruik gewoon water met een goei scheut glassex erin. dat was goed zei hij. A. 's ruitenmiddeltje was te aggresief. enne, ik heb op alle ramen dat hij gedaan heeft: geen strepen. dan als de pauze gedaan was moest hij enkel hier de beneden stofzuigen en dweilen. en raar maar waar: Gimly was niet zo bang van hem. hij heeft hem zelfs mogen aanraken, maar strelen was voor onze Gim een brug te ver.
D. zei dat ze van de buro geen drinken mogen aanvaarden en ook geen pralines of koekjes en dergelijke. toen ik zei dat die chocolaatjes op tafel voor zijn moeder waren, lachte hij en zei: geen wonder dat ze graag hier vroeg is. Ook ventje vond dat hij het proper gaan heeft. D. zei dat het "vuil" voornamelijk te wijten is aan al de rommel. hij had al erger gezien. op 1 plaats hadden ze zelfs kakkerlakken! brr: dan is het daar echt wèl vuil. 1 keer zei hij had hij 4 uur aan een keuken gepoetst, die was grijs, maar oorspronkelijk wit! de dame vroeg hem of ze een nieuwe keuken hadden geplaatst toen ze terug kwam. dus de strijk is dus wel voor mij, maar dat lukt wel. met de nieuwe tada.
D. ging zeggen tegen A. dat ze overdreven heeft, dat het hier niet vuil is èn dat hij niet moest afwassen. heb haar nog niet gehoord. :)
HVT: hebben jullie ginder  last van tomorrowland? dat ligt toch heel wat verder dan jouw thuisstad? ik ben in de veronderstelling dat Boom bij antwerpen ligt. en meedoen? met onze stijve en stramme knoken? ik niet. kwam vanmorgen weer met moeite de trap af.
Oma C: ja, het zou doenbaar zijn in de kelder: alleen, ik heb geen kelder. maar gisteren de semi- airco een uur eerder aangezet en het was toen 27° in de slaapkamer en later was het lekker fris. ventjes verlengblok wist van de warmte, dacht eerst dat zijn nachtkastlamp stuk was, daarna viel zijn dvd speler af en toe uit en de muggenpries werd niet warm. de Carref. ligt naast de Brico. moet daar toch zijn.
hebben een nieuwe spot nodig voor de badkamer. D. had nog nooit zo'n semi- airco gezien. op tv zeiden ze dat alle airco's uitverkocht zijn. ventje wil dat niet. te duur en dat spul heeft een uitlaat naar buiten nodig en lekt dan enz... bla-bla-bla, jadajadaja, yek-yek-yek. we zouden van 4 tot 14 gezamelijk een groepsaankoop airco moeten doen. dàt zou een idee zijn.
Anjelier: ventje zou de "vis van de dag" op een vrijdag ook niet willen eten. in de kantine betekende "vis van de dag" een doos fishsticks dat al een paar maanden achteraan de vriezer lag. maatjes lust hij wel. Papa ook. Ons Ma heeft overlaatst een doos met 4 stuks gedeeld met haar vriendin. elk 2 en dat was voor hen genoeg. ik lust ze alleen in de tartaarsaus met veel ui.
MJ: een busje zonder airco, dat zal zweten geweest zijn. ik weet nog toen ik busbegeleidster was dat Louis, de chauffeur, een bus had zonder airco en zonder " voelsprieten" ( die extra lange spiegels aan de zijkant) hij moest al die fikfakkerij niet hebben. Toen de kaarsenfabriek in brand stond mocht hij niet vertrekken van de agenten en hij heeft net zolang ruzie met ze gemaakt dat de baas zei: laat hem aub door! ik was een van de enige bussen van die firma die onze rit heeft afgemaakt. de tweede bus, die later moest vertrekken mocht al zeker niet want door de hitte waren de hoogspanningskabels gesprongen. er was geen licht tot voorbij Knokke, waar onze eerste stop was! En overal aan de ouders zeggen wat de oorzaak was. later zou blijken dat ze een nieuwe fabriek op de blauwe toren wilden zetten en je raad al dat het wss opgezet spel was geweest. vooral omdat ik weet waar de brandhaard ontstaan is en ik werkte toen daar in die hall, toen ik daar een paar weken interimde. Maar zoiets mag je natuurlijk niet luidop zeggen.
Clive: dus de medicatie van de pneumoloog werkt? goed oppassen dat je COPD niet erger wordt. Ik ken ook iemand die beide heeft, ook emfyseem, maar die rookt nog steeds verder. moet binnenkort aan de zuurstof. Slaapt al 's nachts met zuurstof. heeft na zijn sigaret steeds zijn puffer nodig. maar toch koppig blijven doorroken. kinè is het best 's morgens. toen ik oefeningen moest gaan doen na mijn val van de trap, was het steeds op het middaguur en dat was goed voor mij. er waren dan niet veel andere clienten. Is manlief al thuis?
ik heb de ramen beneden voor & achteraan op kip gezet. boven is er enkel de voorste op kip want die waaide gisteren constant toe. Gimly is op zijn dweil. en een mug is mij aan het belagen. het is hier zwaarbewolkt met een zuchtje wind. Buurman V. moest een zeil spannen want anders is het in zijn veranda niet te doen. op FB gaven ze de tip zilverpapier op je ramen te hangen 8O. vind ik te gevaarlijk.
ik moet vandaag de plantjes geen water geven. dus straks nog 1 kopje koffie en dan pillenontbijt met zachtgekookte eitjes. vandaag is het weer broodmaaltijd en ik wil hot-dogs. wat we zondag eten? geen idee. ventje gaat toch een koude schotel meenemen als het zo warm blijft.
Fijne zaterdag, van de week zou het iets frisser zijn. groetjes en keep cool 8)
Cats Rule!

clive

28 jul 2018, 07:37

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

MJ, tomaten van eigen kweek, lekker !!!!!!; Herinner mij als kind dat die in de zon op de vensterbank werden gelegd. 

Anjelier, proficiat aan de jonge mama en papa in spe. Ex- buurmeisje moet ook in januari bevallen. Fijn dat je nog wat zomerjurkjes hebt gevonden voor jouw mama en inderdaad, de maatjes XS blijven vaak hangen; 

Oma-C, zag de schoonzoon van de buurvrouw zo in mijn gedachten staan in de regen. Gisteren geen regen hier gezien, maar nu is het wel stevig aan het regenen. 

HVT, het spijt mij  te lezen dat er weer iemand ziek is in jouw familie en weer die vreselijke K.
Hoop dat de knoken vlug terug beter zijn. 

Mammyretro, ook goedemorgen, heel fijn jou nog eens te lezen. 

Vandaag nog boodschappen gaan doen, manlief was gisteren te laat thuis. Moet nog een boodschappenbriefje maken, want anders vergeet ik de helft. 

Zo, ga plaats maken voor Muddy Maddy. 

Wens jullie allemaal een fijne zaterdag. Liefs en een dikke knuffel voor wie er eentje kan gebruiken.

Oma-C

28 jul 2018, 09:25

Afbeelding

Goede morgen iedereen, de zon schijnt en er zit
een windje dat doet deugd... :) 
alles staat open zodat het nog kan doorwaaien
Vanmorgen een regenbui gehad, niet erg veel maar
dat is goed dan kan het water in de grond trekken
en krijgen we geen overstromingen.. :roll:
Het is wat gekoeld vannacht, en dat was nodig
anders waren er zieken van gekomen...
Morgen nog zo'n dag daar gaan we van genieten
want nadien wordt het weer warmer al zal de 30° niet bereikt worden

Helena, mijn gewrichten doen ook pijn ondanks de warmte
het is niet fijn maar we moeten het ermee doen....sterkte... :roll:

clive, ja de man zat in het tuintje van onderbuurvrouw
op een stoeltje, lang uitgestrekt... te genieten van de hemeldouche... :)

Ik wens alle seizoentjes een fijn weekend,
en geniet van het frisser weer :wink:

Afbeelding
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

28 jul 2018, 10:54

Even heb ik in de week geaarzeld of ik ook niet in de regen zou blijven staan.
Ik was namelijk weer niet vlug genoeg om mijn parasol toe te doen en toch al een beetje nat.
Hier staat ook alles overeen open.
Ik durfde vannacht niet alles open te laten staan omdat het ging regenen en dat heeft het hier duidelijk wel gedaan.
Je ziet de tuin ademen en het onkruid ook  :roll:

Dan is het toch niet het sintemedunkt met die pijn.
Gek, maar als Clive een opstoot heeft heb ik dat meestal ook, maar in mindere mate.
En die gewrichten dat zit toch ook dezelfde lijn als oma-C.
We zullen er eens een studie moeten van maken.
Maar inderdaad "niet pleujen" of hoe zeg je dat?

Kom de dag door op een toffe manier.

Oma-C

28 jul 2018, 18:00

AfbeeldingGoede avond bijna, amaaide koers was spannend vandaag
het was secondewerk  pppfff...  :roll:
morgen nog een dag in Parijs op de Champs Elisé 
en dan is het weer voor een jaar gedaan (de tour dan)

Helena, we zoeken altijd wel een oorzaak voor onze pijnen
maar die is er niet... we worden gewoon ouder en dat brengt allerlei
lasten met zich mee... sommige kunnen genezen maar vele niet
dus leren mee leven.... makkelijk is dat niet maar er is geen keuze
en je weet pas hoeveel gewrichten er in je lichaam zitten als ze pijn doen :oops:
en warm of koud, nat of droog...(reumatoïde artrose).... het helpt er niet aan...
ik ben in de week moeten stoppen met plaatjes knippen voor de kaartjes :roll: :oops:
wat niet kan... dat kan niet.... dus ja....
Ik wens iedereen een fijneavond nog en een goeie nacht...tot morgen.. :)

anjelierken

28 jul 2018, 22:27

Hallookes iedereen,

Hier heeft het vannacht en ochtend flink geregend, de natuur heeft het echt nodig.Is deze avond de eerste avond in lange tijd dat ik niet moet gieten.

Tijdens onze avondwandeling hoorden we het geklapper van vleugels.Bij nader inzien bleek er een houtduif verstrikt te zitten in de groene netten die gespannen zijn over de kolen in het veld.Manlief heeft de duif bevrijd.Die vloog vlug weg :D.

Morgen laatste dag van de Ronde van Frankrijk.De winnaar zal al bekend zijn.
Het voetbalseizoen is ook terug begonnen.

Dames, tot morgen.

Muddy Maddy

29 jul 2018, 07:12

Goede morgen seizoentjes,

Goed geslapen, dan opgestaan en naar beneden met beest dat in de badkamer op mijn stoel lag. knuffel gegeven en dan wilde hij wel mee naar beneden, wel  niet van harte. even later ontdekte ik de oorzaak: een grote plas k*k*. de rest had hij dan wel in de bak gedaan. Gisteren even met de buren V. gebabbeld.
was al laat toen we vertrokken dus geen krant meer te vinden, ventje wilde nog terugrijden naar de carref. maar ik had geen zin meer. dan maar goed gevoel gelezen. zat zo'n fleske tada bij, dus we gaan dat eens uitproberen. bakker gaat toch niet in verlof: enkel andere openingsuren. gisteren dan fricandellen en vuurvreters gegeten en 's avonds heb ik een halve pistolet met oude herve gegeten. het brood dat we meegebracht hadden uit de carref. was enorm kruimelig. En straks nog eens op zoek gaan waar D. mijn veegblik en borstel gelegd heeft. anders moet ik dan maandag eens bellen naar A. om dat te vragen. vandaag gaan we wss spaghetti eten. het is maar het enige waar ik zin in heb en dan maar voor de helft. ik ben een beetje gepikeerd op ventje met zijn eeuwig gebudgetteer. omdat we van de week met de kaart betaalden, waren we over "tarief". met cash heb je daar een beter zicht op. dus van de week geen F&L alleen het herhalingsboekje. :x
gisteren een fles Vin 0,0 rosè gedronken, ook niet slecht. de echte cava zouden de "wijnliefhebbers" er niet uithalen. maar mss wel, aangezien zij een beter smaakpallet hebben. iemand die ik ken was naar een evenement geweest en had gemerkt dat bij die hitte zijn pils wel heel rap naar zijn hoofd steeg. het was het effect zei hij: van bier met een rietje te drinken. dat doen de engelsen aan boord van de ferry's.
van de week beter aangenamer weer. het zal zo warm niet zijn in ventjes buro. die zitten daar juist onder een plat dak met van die teer erop. Gelukkig hebben wij ons dak moeten herdoen met een nieuw systeem. daar kwam geen brander aan te pas. ventje weigerde naar de brico te gaan en ja wel, zijn verlengkabel haperde weer. 't is 'n koppigaard. ( en wie mag er dan een eind gaan trippelen naar de brico of de carref.? juist.)
we hebben gisteren een paar regenvlagen gehad met een stevige windje, maar de warmte steeg precies uit de stenen, in huis vond ventje het doef. en heel lang hebben die regenbuien niet geduurd. in de namiddag weer zon, al was het wel koeler. ventje heeft de harde schijf weer boordevol films gezet, al dan niet over de oorlog. ik heb amper opgenomen films of series. hij kan ze niet allemaal bekijken. zeker niet als je om kwart voor 9 je bed induikt en er pas kwart voor 10 uitkomt. en een tv in de slaapkamer wil ik niet, heb al last (gehoor) genoeg met ventjes dvd-speler. gelukkig kon ik mijn aandacht op mijn boek 'finders keepers' houden.
beneden lees ik dan 'pas op voor de buren'.
Gimly ligt hier vlak naast mij. hij geeft wat hitte af en haar. ook Bonnie van de buren verliest enorm veel haar. buurman 14 zijn dochter werkt in de zorg en een oud ventje moest zijn hond naar het asiel doen, zij kon het niet over haar hart krijgen, dus heeft ze de hond meegepakt naar huis. haar vader mag er hele dagen mee gaan wandelen. beest was te dik en is al veel afgevallen zei buurvrouw V. het is een braaf beest, je hoort hem niet blaffen als zij bv niet thuis zijn of hij zit op de koer. ( in tegenstelling van Albert zijn keffertjes.- en die woont dan nog om de hoek)
vandaag dus ventjes sabbatdag en als hij gaat koken moet hij ook afwassen.
ik moet nog wat opzoeken over edelsteentherapie. en online zoeken of ik de artikels uit de niet gelezen krant kan vinden. anders vraag ik of ons Ma de krant van gisteren uit de doos voor oud papier kan halen. Die lees ik dan donderdag wel als ik ga.
Fijne zondag, groetjes aan allen
Cats Rule!

clive

29 jul 2018, 08:19

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Oma-C, vandaag valt het doek over de Ronde van Frankrijk. Het is spannend heb ik gehoord. En ook het nieuwe voetbalseizoen is al bezig. Heel mooie tekst, die 7 regels om gelukkig te leven. 

HVT, het is blijkbaar niet altijd het weer dat de oorzaak is van pijn in de gewrichten. 

Anjelier, bij jullie heeft het dan flink geregend, hier niet zo. De duif zal blij geweest zijn toen ze terug vrij was. 

Muddy Maddy, fijn dat je eens goed geslapen hebt. En inderdaad , als je met de kaart betaalt heb je minder overzicht. Fijn de adoptie van het hondje door de buren. 

Ik wens iedereen een fijne zondag. Liefs.

Oma-C

29 jul 2018, 08:25

Afbeelding

Een goede morgen, een aangename zondag vandaag
heerlijk zoals het afgekoeld is nu... 27-28 is nog royaal
maar niet zo drukkend als half in de 30°
Om te slapen is het ook beter...en dat is wel belangrijk

Dag M-M, een fijne zondag
ook aan alle maatjes een aangename buiten-dag :)

mariajohanna

29 jul 2018, 11:48

Goede morgen/bijna middag (😀) iedereen,
Al flink gewerkt deze voormiddag : de laatste boterbonen zijn geplukt en de struiken uitgetrokken, alsook de staak-snijbonen. Veel heeft het niet meer 'opgebracht' maar wat wil je, met die droogte. 🙄
Morgen ben ik zinnens om de groen prinsessenboontjes te 'overlopen', nog niet uittrekken omdat daar nog veel bloemetjes opstaan.
En ook al een factuur voor iemand opgezocht voor 'vliegenramen', hopelijk bestaat die firma nog, want het is geleden van 2011.......
Ze hadden graag dezelfde dan wij hebben.....
En nu efkes 'rust' met een goed aperitiefje ! 
Deze namiddag nog wat 'knipwerk' doen ! 😊
Als middageten zal het hier vlug 'geklaard' zijn , het wordt BBQ-pizza, dat is heel lekker en we hadden er alle 2 zin in, en er is geen werk aan, juist in de oven schuiven !
Het mag ook al eens gemakkelijk zijn, he ?! 😉

Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot .... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje

29 jul 2018, 12:35

Ben gisteren om 17 uur toch nog naar Brussel vertrokken met de trein. Een met airco richting Halle. En we hadden een compleet vrouwelijke crew. De trein stond er al en dus ik stap in. Lekker fris. Ik zie op het perron een jong madammeke aankomen in bermuda en met ene rugzak over haar schouder. Ze stapt ook op. Oef, ik ben niet meer helemaal alleen! Zie ik die toch niet de stuurcabine binnenstappen zeker! Onze treinbestuurder dus.Even later stapt er nog een jong madammeke op, nu wel in uniform: dan was dan de treinbegeleidster. Man, man, man zo een groot gevaarte in handen gehouden door twee dametjes met pit!Ik heb nog een heel aangename avond doorgebracht in gezelschap van de vrienden van de oudste. Het winkeltje was heel gezellig. Allez, ik zat daar weer eens helemaal alleen als mama van...tussen acht mijnheren. Ik ben dan terug naar huis gereden met de trein, zonder airco deze keer, maar met een hele knappe treinbegeleider. Samen met een kameraad van oudste eerst heel Matonge door te voet naar de halte van de metro en dan langs Brussel Zuid naar huis. Ik heb talen gehoord vandaag! Engels, Spaans, Italiaans, Frans, Nederlands, Swahili. Ik voelde me thuis komen daar.

En seffens ga ik de wandeling doen van mechelenbinnensebuiten.
Ik heb mijn zitje mee en hoop dat ik de toch uit kan doen.
Nu ik ken de stad en als het niet meer gaat doe ik een doorsteek naar het beginpunt en ga naar huis. 

Morgen J. terug in huis voor de kuis.
Ik heb veel leesvoer en ga dus lekker niets doen.

Nog een zalige zondag en tot de volgende

anjelierken

29 jul 2018, 19:26

Hallookes iedereen,

In de namiddag nog eens gaan wandelen met de wandelclub, was lang geleden , met die hitte bleven we thuis.Spaanse woef ligt hier nu buiten strijd, de tocht was toch iets langer dan gepland :D.Onderweg een koppel tegengekomen met een Duitse scheper die verlamd was aan zijn achterpoten.Die achterpoten lagen in zo'n soort karretje, waarmee hij  goed kon lopen.Heb dit wel al gezien bij kleine hondjes, maar nog niet bij grotere.

MM: volgens buurman is calsberg 0,0 heel lekker.Is ook vaak uitverkocht.En inderdaad als je bier drinkt met een rietje wordt je vlugger dronken, heb dat ook al gehoord, maar  nog niet geprobeerd :D.Weet eigenlijk niet hoe dat dan juist komt.

Vooraan aan het venster heb ik heide staan, nu ziet die heide ros, denk dat die ook niet meer goedkomt.Ach ja, dan zetten we iets anders.

Dames, tot morgen allemaal.