In de Vier Seizoenen reeks 13 Winter
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Wel Clive, dan ging het bij geen een van ons twee fameus gisteren.
Het is me al meer opgevallen dat als jij last hebt, ik ook, maar waarschijnlijk in mindere mate.
Blij met de vraag van vriendin om strooizout mee te brengen.
Was niet gelukt met de fiets.
Blij dat de kine berichtte dat hij mijn afspraak voor straks verzet heeft naar volgende week.
En terug om halfdrie dan zit ik niet in de schoolkinderen.
Blij dat alles met de verzekeringsmakelaar is uitgeklaard.
Kleine vraagjes die om een duidelijk antwoord vroegen.
Er zit nog sneeuw in de lucht.
Ik krijg het maar niet warm, maar vier lagen boveneen is toch wat veel.
Hemdje, pull met lange mouw, jasje met lange mouw, wat nu nog bij????
Ga na het eten een beetje prullen aan de kerstkussentjes.
Om de zoveel jaar was ik de hele zwik, maar die overtrekjes zijn gestikt.
Dus die naden moeten los getornd.
MJ op vleugeltjes lopen straks als de pedicure buiten is.
Granny M plezant vertelselke.
MM op dat uur al aan de soep met ballekes ?
Oma-C geen boodschapjes vandaag.
Anjelier bij ons thuis kwam ook niemand langs voor, zodanig dat het weggetje naar de voordeur overgroeid was.
We hadden een bel aan de garage geplaatst, iedereen kwam zomaar binnen gelopen bij ons moeder.
Allen een fijne dag nog!
Het is me al meer opgevallen dat als jij last hebt, ik ook, maar waarschijnlijk in mindere mate.
Blij met de vraag van vriendin om strooizout mee te brengen.
Was niet gelukt met de fiets.
Blij dat de kine berichtte dat hij mijn afspraak voor straks verzet heeft naar volgende week.
En terug om halfdrie dan zit ik niet in de schoolkinderen.
Blij dat alles met de verzekeringsmakelaar is uitgeklaard.
Kleine vraagjes die om een duidelijk antwoord vroegen.
Er zit nog sneeuw in de lucht.
Ik krijg het maar niet warm, maar vier lagen boveneen is toch wat veel.
Hemdje, pull met lange mouw, jasje met lange mouw, wat nu nog bij????
Ga na het eten een beetje prullen aan de kerstkussentjes.
Om de zoveel jaar was ik de hele zwik, maar die overtrekjes zijn gestikt.
Dus die naden moeten los getornd.
MJ op vleugeltjes lopen straks als de pedicure buiten is.
Granny M plezant vertelselke.
MM op dat uur al aan de soep met ballekes ?
Oma-C geen boodschapjes vandaag.
Anjelier bij ons thuis kwam ook niemand langs voor, zodanig dat het weggetje naar de voordeur overgroeid was.
We hadden een bel aan de garage geplaatst, iedereen kwam zomaar binnen gelopen bij ons moeder.
Allen een fijne dag nog!
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
@ Hvt, baja èh, 't is koud voor iets, dus warme soep. ga seffens eerst bellen naar ventje in Brussel en dan pizza maken.
Cats Rule!
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
Dag seizoentjes allemaal,
Tot nu toe is hier wat motsneeuw gevallen , amper een halve centimeter ....

Maar als we niet buiten moeten, gaan we geen risico's nemen hé...
Geraak hier ook maar niet op gang om iets te doen ....
Foei .... jammer , het HH loopt niet weg ...en de kat doet het ook niet
/ Gelukkig lees is ik hier dat ik niet de enige ben .....

Groetjes aan iedereen !!
Tot nu toe is hier wat motsneeuw gevallen , amper een halve centimeter ....
Maar als we niet buiten moeten, gaan we geen risico's nemen hé...
Geraak hier ook maar niet op gang om iets te doen ....
Groetjes aan iedereen !!
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Toen ik deze morgend naar vader reed, nog geen sneeuw.Het is begonnen rond 10u.Maar de grote banen lagen wel open, alleen de zijbaantjes niet.In het naar huis rijden deze namiddag , geen problemen gehad.
Manlief heeft hier de houtkachel aangestoken, is toch een gezellige warmte hé, dat voel je direct als je binnenkomt.Die steken we enkel aan als het serieus koud is, anders niet.
Hier op de gemeente delen ze 1 dag per jaar gratis strooizout uit.Doen ze al verschillende jaren, en veel inwoners halen hun gratis zakje af.
Net gehoord dat ukkemeisje een longontsteking heeft, is de laatste tijd al vaak ziek geweest.
Dames, tot morgen allemaal.
Toen ik deze morgend naar vader reed, nog geen sneeuw.Het is begonnen rond 10u.Maar de grote banen lagen wel open, alleen de zijbaantjes niet.In het naar huis rijden deze namiddag , geen problemen gehad.
Manlief heeft hier de houtkachel aangestoken, is toch een gezellige warmte hé, dat voel je direct als je binnenkomt.Die steken we enkel aan als het serieus koud is, anders niet.
Hier op de gemeente delen ze 1 dag per jaar gratis strooizout uit.Doen ze al verschillende jaren, en veel inwoners halen hun gratis zakje af.
Net gehoord dat ukkemeisje een longontsteking heeft, is de laatste tijd al vaak ziek geweest.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede bijna avond het begint weer donker te worden
en het sneeuwt hier nog steeds...
Het is rond 10 u begonnen met sneeuwen en nog niet gestopt
fijne sneeuw die goed blijft plakken
Ik heb voor de garage het voetpad gaan vrijmaken en gestrooid
op veel plaatsen is er niet geruimd, maar er wonen veel
oudere mensen en anderen zijn nog niet thuis van hun werk...
Er zit een erg venijnige wind die door de kleren snijdt...bbbrrr
hoewel je al ziet dat het ietsje langer licht is, vooral 's morgens
Helena, nee de boodschappen zijn voor donderdag..
ik heb nog genoeg en straks is er nog chinees over dus niet veel werk
anjelierken, sterkte voor ukkemeisje, ze kunnen er zo ziek van zijn
van longontsteking... hopelijk betert het want er liggen al
kindjes in de kliniek met LO hoor ik ...
zwanenmeer, niet erg... rust maar wat
het werk wacht tot je er zelf aan begint
en de kat weet ook waar het goed is...
M-M ik zou zo vroeg geen soep binnen krijgen
maar als het gesmaakt heeft is het goed hé
Alé... een fijne avond iedereen en een goeie nacht straks...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedenavond Seizoentjes,
Anjelier, heel veel beterschap voor Ukkemeisje. Baby D is daar ook zo gevoelig aan.
Heb dus deze namiddag sneeuw geruimd en de voetpaden gestrooid. De opritten heb ik 2X moeten doen want mag geen zout strooien op de gekleurde klinkers. Dat hebben ze me toch wijs gemaakt
Overbuur moest lachen dat ik het met een brede aftrekker deed n plaats van met een echte sneeuwschop. Maar zo'n schop ( of is het schep ???) , kan ik niet tillen als er sneeuw op ligt. En met de aftrekker schuif ik als het ware de sneeuw opzij. Is voor mij alleszins veel gemakkelijker.
Heb nog niets gehoord van manlief, weet dus nog niet of hij deze nacht thuiskomt of pas morgen. Zal afwachten zijn. Hoop als hij deze nacht thuiskomt , dat hij voorzichtig is. De winterbanden liggen er net van vorige week op.
Matice vond naarmate de dag vorderde, de sneeuw minder angstaanjagend dan deze ochtend en daarnet ben ik hem echt uit de tuin moeten halen, gekke pup !!!
Ben me al gaan verzorgen en heb een lekkere warme pyjama aan, kan ik zo bedje in als ,ik iets meer weet van manlief.
Zo , ik wens ieder van jullie nog een fijne avond en voor straks welterusten. Liefs en een dikke knuffel.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Clive nog eens bedankt voor dat goed idee om een aftrekker te gebruiken.
Werkt inderdaad veel gemakkelijker.
De ?schop, schup, schep? wat is het juiste woord? woog in de tuinwinkel al veel te zwaar zonder sneeuw.
Ik gebruikte een gewone spade, nog zwaar genoeg. Ofwel de straatkeerder, stijve borstel.
Enfin, het is geruimd geraakt, maar de stoep alleen bij mij. Ik vind dat oude buurman genoeg volk heeft in de buurt die dat voor hem kan doen. Hij heeft genoeg klaar gestaan voor de kinderen en kleinkinderen.
Hopelijk kom ik toe met mijn brood in de diepvries.
Slaap wel mensen!
Werkt inderdaad veel gemakkelijker.
De ?schop, schup, schep? wat is het juiste woord? woog in de tuinwinkel al veel te zwaar zonder sneeuw.
Ik gebruikte een gewone spade, nog zwaar genoeg. Ofwel de straatkeerder, stijve borstel.
Enfin, het is geruimd geraakt, maar de stoep alleen bij mij. Ik vind dat oude buurman genoeg volk heeft in de buurt die dat voor hem kan doen. Hij heeft genoeg klaar gestaan voor de kinderen en kleinkinderen.
Hopelijk kom ik toe met mijn brood in de diepvries.
Slaap wel mensen!
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Wilde nog even vertellen, dat we (buurman en ik) onze expeditie van vorig jaar vanmorgen met succes herhaald hebben.
Clive, ik doe het ook deels met een aftrekker zeker vanachteren op het terras. Maar van voren hebben ze vorig jaar een nieuw voetpad gelegd en daar glijdt de sneeuwschuiver makkelijk overheen, ze komen er ook altijd op rolschaatsen of skaten. Ik ga gewoonlijk in 2e/3e versnelling vegen, maar de buurman kan een toerke rapper. Maar ja, is normaal want hij is nog maar de helft van mijn leeftijd
Nu hebben wij deze zomer van de gemeente een picknicktafel gekregen op ons graspleintje voor onze huizen en daar hebben we ipv een jeneverke samen een warme chocomel gedronken, compleet met tafellakentje en servetjes (van kerstmis met sneeuwmannetjes) èn theelichtjes
dat had ik al klaar gezet van te voren op een dienblad.
Kwam de bakker van om de hoek toch wel met een bordje koffiekoeken voor ons als dank voor de moeite die we hadden gedaan, hij had het gehoord van klanten. Daar word je dan toch helemaal blij van, niet ?
En nu ga ik een lekker lavendelbadje nemen, mijn peignoirke hangt al over de chauffage, radio Minerva erbij en wat dropjes op de rand van het bad gereed en Granny M. is helemaal happy ....
Voor iedereen een goede nachtrust gewenst !
Clive, ik doe het ook deels met een aftrekker zeker vanachteren op het terras. Maar van voren hebben ze vorig jaar een nieuw voetpad gelegd en daar glijdt de sneeuwschuiver makkelijk overheen, ze komen er ook altijd op rolschaatsen of skaten. Ik ga gewoonlijk in 2e/3e versnelling vegen, maar de buurman kan een toerke rapper. Maar ja, is normaal want hij is nog maar de helft van mijn leeftijd
Nu hebben wij deze zomer van de gemeente een picknicktafel gekregen op ons graspleintje voor onze huizen en daar hebben we ipv een jeneverke samen een warme chocomel gedronken, compleet met tafellakentje en servetjes (van kerstmis met sneeuwmannetjes) èn theelichtjes
Kwam de bakker van om de hoek toch wel met een bordje koffiekoeken voor ons als dank voor de moeite die we hadden gedaan, hij had het gehoord van klanten. Daar word je dan toch helemaal blij van, niet ?
En nu ga ik een lekker lavendelbadje nemen, mijn peignoirke hangt al over de chauffage, radio Minerva erbij en wat dropjes op de rand van het bad gereed en Granny M. is helemaal happy ....
Voor iedereen een goede nachtrust gewenst !
-
Goede morgen seizoentjes,
Ik ben al een hele tijd op. Ventje wilde om 6 uur gaan slapen, was moe van zo lang auto rijden.
vandaag gaat hij proberen een halve dag verlof te nemen, want hij moet naar de kringloopwinkel waar we een kapstok hebben gekocht, maar die toen niet in de auto kregen. Net op tijd want eergisteren viel er een haak van de oude kapstok! ( ik heb wss een soort zesde zintuig, want de vorige keer dat ik iets aankocht ( de zetel) ging de oude ook nèt kapot!)
Bon, Joyce heeft mijn sneeuw geruimd, ook met de aftrekker. ik heb het strooizout voorzien voor de drie voorlanden. Wat later zag ik buurvrouw veranda echt sukkelen, want er was een pak bijgekomen en aan het aanvriezen. Gisterenavond weer wat lawaai van luide stemmen gehoord. Dat gaat daar niet echt goed meer in dat menage, maar ik blijf er buiten. Buurman wil tot alle prijze de vismijn van de ondergang redden. Tijdens mijn korte episode als journaliste, weet ik dat je verdomd veel research moet doen vooraf om bv een reportageprogramma er van te overtuigen er hun tijd in te steken. ( sorry voor de vloek)
Gimly ging mee naar boven en heeft daar tot onze verbazing een dutje gedaan, naast mij aan mijn hoofdkussen met zijn eigen kopje op mijn boek. Om 2 uur moest ik naar de badkamer om mijn rug nog eens in te smeren en hij rende snel de badkamer uit naar beneden. Ik moest niet raden wat ik ging vinden. hij had net als gisteren in de badkamer gepoept. Hij heeft al gemiauwd om eten, teken dat hij er door is als het binnen blijft.
Met dat we dan om 6 uur 's avonds al in bed lagen, heb ik geen avondeten moeten maken en heb gewoon de rijst in de frigo gezet. vandaag dus Gyros met rijst. Man van de firma die onze waterverzachter plaatste komt tegen de middag voor het onderhoud en de levering van de zakken zout. Het zou wel eens best kunnen zijn dat die al weg is, voordat ventje thuis komt. Dan zijn we daar ook weer een jaar vanaf.
Het is hier weer aan het sneeuwen. best dat ventje gisteren eitjes gehaald heeft. Hij had ook gezegd dat het niet meer ging sneeuwen....
Oma C: ik heb dat nog gedaan 's morgens een tas bouillon gedronken ipv koffie of thee. deze keer was het restje waterkerssoep met kippeballentjes. denk dat als ik nu iets onder het afdak van soep bv zou zetten, ze bevriesd.
Gimly zit hier weer op de salontafel naar zijn waterpot te staren. Ventje had zo'n waterfontein gezien, maar onze broekschijter... dat maakt lawaai om het water te laten circuleren. 5 en bovendien verbruikt dat electriciteit en zie ik zo'n model met bloem niet graag.
Mams belde gisteren om te vragen of ventje door die sneeuw naar brussel was en 's avonds omdat vriendin 2 gebeld had om te vragen of ventje al zijn kapstok in huis had. Mams mag een reistrolley lenen van buurvrouw. ik had gekeken op tweedehands maar er waren er geen alleen reclame van winkels waar ze die koffertjes verkopen.
Anjelier: Ukkemeisje een longontsteking, ocharme. Wij zien soms al af van een gewone verkoudheid en dat is dan dubbel erg. Vind Spaanse Woef de sneeuw leuk of moet ie er niets van weten? Mams en haar moeder hadden vroeger een hond die Paultje heette en naar sneeuwvlokken spring. hij kon ook aan de bel ( zo'n bel met een ketting en een handvat) als Bobonne hem riep om thuis te komen en hij zat in de bottaniekenhof achter de wijfkes aan, hij kwam niet! Hond had zware poten en soms was het precies of er een grote zware vent op de bovenverdieping rondliep. Hij sprong ook altijd naar Bobonne haar benen omdat hij wist dat ze bang van hem was.
HVT: ipv brood als je nog bloem en melk en eitjes hebt pannekoeken maken?
Ik was mijn nagelvijl kwijt, bleek dat ik er al heel de tijd op zat in de zetel. hij was onder het kussen geraakt en met wat te verschuiven heb ik die dan gevonden. mijn nagels beginnen weer af te breken, teken dat ik weer met een tekort aan iets zit.
kaartje heb ik gisteren dan toch niet gemaakt, ik heb nog een paar dagen tijd.
Goed, met zo vroeg op te staan kon ik mijn tijdstaak voltooien. nu verder doen en een nieuwe taak kiezen.
Clive: Matice dus zot van sneeuw? Hopelijk is je manlief dan thuisgekomen.
Fijne dag en blijf binnen als je er niet door moet.
Ik ben al een hele tijd op. Ventje wilde om 6 uur gaan slapen, was moe van zo lang auto rijden.
vandaag gaat hij proberen een halve dag verlof te nemen, want hij moet naar de kringloopwinkel waar we een kapstok hebben gekocht, maar die toen niet in de auto kregen. Net op tijd want eergisteren viel er een haak van de oude kapstok! ( ik heb wss een soort zesde zintuig, want de vorige keer dat ik iets aankocht ( de zetel) ging de oude ook nèt kapot!)
Bon, Joyce heeft mijn sneeuw geruimd, ook met de aftrekker. ik heb het strooizout voorzien voor de drie voorlanden. Wat later zag ik buurvrouw veranda echt sukkelen, want er was een pak bijgekomen en aan het aanvriezen. Gisterenavond weer wat lawaai van luide stemmen gehoord. Dat gaat daar niet echt goed meer in dat menage, maar ik blijf er buiten. Buurman wil tot alle prijze de vismijn van de ondergang redden. Tijdens mijn korte episode als journaliste, weet ik dat je verdomd veel research moet doen vooraf om bv een reportageprogramma er van te overtuigen er hun tijd in te steken. ( sorry voor de vloek)
Gimly ging mee naar boven en heeft daar tot onze verbazing een dutje gedaan, naast mij aan mijn hoofdkussen met zijn eigen kopje op mijn boek. Om 2 uur moest ik naar de badkamer om mijn rug nog eens in te smeren en hij rende snel de badkamer uit naar beneden. Ik moest niet raden wat ik ging vinden. hij had net als gisteren in de badkamer gepoept. Hij heeft al gemiauwd om eten, teken dat hij er door is als het binnen blijft.
Met dat we dan om 6 uur 's avonds al in bed lagen, heb ik geen avondeten moeten maken en heb gewoon de rijst in de frigo gezet. vandaag dus Gyros met rijst. Man van de firma die onze waterverzachter plaatste komt tegen de middag voor het onderhoud en de levering van de zakken zout. Het zou wel eens best kunnen zijn dat die al weg is, voordat ventje thuis komt. Dan zijn we daar ook weer een jaar vanaf.
Het is hier weer aan het sneeuwen. best dat ventje gisteren eitjes gehaald heeft. Hij had ook gezegd dat het niet meer ging sneeuwen....
Oma C: ik heb dat nog gedaan 's morgens een tas bouillon gedronken ipv koffie of thee. deze keer was het restje waterkerssoep met kippeballentjes. denk dat als ik nu iets onder het afdak van soep bv zou zetten, ze bevriesd.
Gimly zit hier weer op de salontafel naar zijn waterpot te staren. Ventje had zo'n waterfontein gezien, maar onze broekschijter... dat maakt lawaai om het water te laten circuleren. 5 en bovendien verbruikt dat electriciteit en zie ik zo'n model met bloem niet graag.
Mams belde gisteren om te vragen of ventje door die sneeuw naar brussel was en 's avonds omdat vriendin 2 gebeld had om te vragen of ventje al zijn kapstok in huis had. Mams mag een reistrolley lenen van buurvrouw. ik had gekeken op tweedehands maar er waren er geen alleen reclame van winkels waar ze die koffertjes verkopen.
Anjelier: Ukkemeisje een longontsteking, ocharme. Wij zien soms al af van een gewone verkoudheid en dat is dan dubbel erg. Vind Spaanse Woef de sneeuw leuk of moet ie er niets van weten? Mams en haar moeder hadden vroeger een hond die Paultje heette en naar sneeuwvlokken spring. hij kon ook aan de bel ( zo'n bel met een ketting en een handvat) als Bobonne hem riep om thuis te komen en hij zat in de bottaniekenhof achter de wijfkes aan, hij kwam niet! Hond had zware poten en soms was het precies of er een grote zware vent op de bovenverdieping rondliep. Hij sprong ook altijd naar Bobonne haar benen omdat hij wist dat ze bang van hem was.
HVT: ipv brood als je nog bloem en melk en eitjes hebt pannekoeken maken?
Ik was mijn nagelvijl kwijt, bleek dat ik er al heel de tijd op zat in de zetel. hij was onder het kussen geraakt en met wat te verschuiven heb ik die dan gevonden. mijn nagels beginnen weer af te breken, teken dat ik weer met een tekort aan iets zit.
kaartje heb ik gisteren dan toch niet gemaakt, ik heb nog een paar dagen tijd.
Goed, met zo vroeg op te staan kon ik mijn tijdstaak voltooien. nu verder doen en een nieuwe taak kiezen.
Clive: Matice dus zot van sneeuw? Hopelijk is je manlief dan thuisgekomen.
Fijne dag en blijf binnen als je er niet door moet.
Cats Rule!
-
Een zonnige morgen....goeie dag iedereen...
Het is hard gevroren, alles kraakt nu.. maar ik moet niet buiten
alleen voor de brievenbus...
Hier schijnt een mooie zon, dat maakt alles nog lichter
ik ga niet naar de markt... de groenten zouden al bevroren zijn
eer ik ermee thuis ben... en ik wil ook niet vallen...
Iedereen maar goed oppassen want het is glad...
M-M, dank voor je overzichtje, ik ga het niet herhalen
maak er een fijne dag van en wees voorzichtig...
Ik veeg ook al jaren de sneeuw met een aftrekker weg
ik vind zo'n sneeuwschop al zwaar zonder sneeuw
Alle seizoentjes pas op om niet te vallen...
-
Goede morgen seizoentjes,
Geen sneeuwruimen vandaag. Gisteren had buurman veranda mijn voorland meegepakt maar ook zo maar halvelings gedaan. Tot Joyce eraan kwam en zij alles in de goot deed. Het zout was eergisteren van mij, gisteren had buurman een zak uit het pakhuis meegebracht. Joyce vroeg via messenger of ik wist waar ze strooizout verkopen want ik had al lachend geschreven: elk om beurt zout strooien! Zag vanmorgen als ik ventje uitwuifde, dat er iemand zout had gestrooid tot even voorbij mijn voordeur.
De kapstok ( is eigenlijk een soort rek met een afdakje) staat in de gang en moet nog opgehangen worden, maar ventje heeft de juiste pluggen niet om het op te hangen. Hij heeft ene in zijn zakken gestoken om vrijdag die in den brico te gaan halen, moeten een slagske groter zijn. Hij zou hem dan vrijdagavond al ophangen. Mams belde en ja: ik was net bezig in de keuken eten gaan opscheppen. Honger voorbij.
Heb dan gewacht tot ik mij kalmer voelde en dan eten weer opgewarmd. Na het eten heeft ventje afgewassen. Had wel geen zin, maar moest dit doen van zijn eigen. heb met een rugverwarmer in de zetel gezeten en later met die schouderverwarmer. wel ' s avonds voor het slapen gaan ingewreven met flexium. had in die kringloopwinkel enkele boeken gekocht: nu bezig in Ed McBain's money-money-money. Het eerste lijk is al gevallen. De smokkelaar had het geld verbrast aan bontjassen, dure jurken, juwelen enz. Morgen komt Bo-frost, mailke zenden dat wij niet thuis zijn. heb trouwens ook niets nodig.
vanavond frietjesavond.
Moet vandaag zeker 2 dingen doen. 1: dat kaartje maken want dat moet zondag afgeleverd worden, en twee: moppen! die gast van watergenius zijn werkschoenen staan rond de plaats van de waterverzachter onder de trap en hier in de living. Er zijn een paar stukjes die in de toekomst aan vervanging toe zijn, maar die ze "helaas" voor ons model niet meer maken. 20. 000 euro voor 'n nieuwe!
jawadde.
Had ventje gezegd dat hij eens moest kijken naar zo'n onderhoud omdat dit best wel intressant is. In de 14 jaar dat dat toestel hier staat, heeft ventje voor de eerste keer het onderhoud gezien.
Had gisteren al mijn mopemmer uitgehaald want die stond net buiten het afdak. Toen die een groot half uur binnen stond, bweuk zei Gimly. Best dat ik nog mijn living niet had gedaan.
Ventje raapte gisteren mijn verlengkabel voor het lijmpistool op en vroeg wat dat was! hij wist niet eens dat we dat hadden gekocht! Heb dat vandaag nodig.
kabel kan ook dienen voor mijn engelse naaimachien om wat retouches aan mijn kleren te doen. Maar ik heb hier niet ver van, een iemand die niets anders doet. ga daar eens mijn grijze kokerrok binnen doen en een elastiek in mijn middel laten steken. Moet daarvoor wel bellen. Ventje moet zelf de dokter bellen voor zijn maagpillen. ik ga immers maar in februari en zo lang kan hij niet wachten.
Morgen blauwe zakken ( 2) en karton.
ventje belde en zei dat het bij zijn vertrek -2° was, wat verder in de velden - 5° en nog wat verder -8°! het is dus minder koud aan de kust. Ga toch maar niet naar buiten. Heb nog een bak alcoholvrij bier staan van de burendrink. Moet wel nieuwe soep maken: zal kip/vermicelli zijn met kip soepballentjes uit de diepvries. ( dus lijstje maken met Soep erop)
Ga nu nog een kopje koffie maken. Poes is aan het rusten en dadelijk ga ik zoeken in mijn schuiven voor het thema van het kaartje. kan ik dan al wat voorbereiden.
Fijne dag allen en hou het warm, voorzichtig als je buiten moet!
Geen sneeuwruimen vandaag. Gisteren had buurman veranda mijn voorland meegepakt maar ook zo maar halvelings gedaan. Tot Joyce eraan kwam en zij alles in de goot deed. Het zout was eergisteren van mij, gisteren had buurman een zak uit het pakhuis meegebracht. Joyce vroeg via messenger of ik wist waar ze strooizout verkopen want ik had al lachend geschreven: elk om beurt zout strooien! Zag vanmorgen als ik ventje uitwuifde, dat er iemand zout had gestrooid tot even voorbij mijn voordeur.
De kapstok ( is eigenlijk een soort rek met een afdakje) staat in de gang en moet nog opgehangen worden, maar ventje heeft de juiste pluggen niet om het op te hangen. Hij heeft ene in zijn zakken gestoken om vrijdag die in den brico te gaan halen, moeten een slagske groter zijn. Hij zou hem dan vrijdagavond al ophangen. Mams belde en ja: ik was net bezig in de keuken eten gaan opscheppen. Honger voorbij.
Heb dan gewacht tot ik mij kalmer voelde en dan eten weer opgewarmd. Na het eten heeft ventje afgewassen. Had wel geen zin, maar moest dit doen van zijn eigen. heb met een rugverwarmer in de zetel gezeten en later met die schouderverwarmer. wel ' s avonds voor het slapen gaan ingewreven met flexium. had in die kringloopwinkel enkele boeken gekocht: nu bezig in Ed McBain's money-money-money. Het eerste lijk is al gevallen. De smokkelaar had het geld verbrast aan bontjassen, dure jurken, juwelen enz. Morgen komt Bo-frost, mailke zenden dat wij niet thuis zijn. heb trouwens ook niets nodig.
vanavond frietjesavond.
Moet vandaag zeker 2 dingen doen. 1: dat kaartje maken want dat moet zondag afgeleverd worden, en twee: moppen! die gast van watergenius zijn werkschoenen staan rond de plaats van de waterverzachter onder de trap en hier in de living. Er zijn een paar stukjes die in de toekomst aan vervanging toe zijn, maar die ze "helaas" voor ons model niet meer maken. 20. 000 euro voor 'n nieuwe!
Had ventje gezegd dat hij eens moest kijken naar zo'n onderhoud omdat dit best wel intressant is. In de 14 jaar dat dat toestel hier staat, heeft ventje voor de eerste keer het onderhoud gezien.
Had gisteren al mijn mopemmer uitgehaald want die stond net buiten het afdak. Toen die een groot half uur binnen stond, bweuk zei Gimly. Best dat ik nog mijn living niet had gedaan.
Ventje raapte gisteren mijn verlengkabel voor het lijmpistool op en vroeg wat dat was! hij wist niet eens dat we dat hadden gekocht! Heb dat vandaag nodig.
kabel kan ook dienen voor mijn engelse naaimachien om wat retouches aan mijn kleren te doen. Maar ik heb hier niet ver van, een iemand die niets anders doet. ga daar eens mijn grijze kokerrok binnen doen en een elastiek in mijn middel laten steken. Moet daarvoor wel bellen. Ventje moet zelf de dokter bellen voor zijn maagpillen. ik ga immers maar in februari en zo lang kan hij niet wachten.
Morgen blauwe zakken ( 2) en karton.
ventje belde en zei dat het bij zijn vertrek -2° was, wat verder in de velden - 5° en nog wat verder -8°! het is dus minder koud aan de kust. Ga toch maar niet naar buiten. Heb nog een bak alcoholvrij bier staan van de burendrink. Moet wel nieuwe soep maken: zal kip/vermicelli zijn met kip soepballentjes uit de diepvries. ( dus lijstje maken met Soep erop)
Ga nu nog een kopje koffie maken. Poes is aan het rusten en dadelijk ga ik zoeken in mijn schuiven voor het thema van het kaartje. kan ik dan al wat voorbereiden.
Fijne dag allen en hou het warm, voorzichtig als je buiten moet!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Gisteren ben ik hier niet geraakt.
granny M, wat een leuke afsluiter na het sneeuwruimen
Muddy Maddy, jij gaat moppen vandaag. Ik ga de als alles boven gedaan is, de 2 benedenverdiepingen dweilklaar maken voor morgen, kan ik morgen meteen dweilen. Moet ook nog een grote strijk wegleggen en heb nog wat dingen te doen.
Oma-C, het lijkt of dat het sneeuwen voorbij is, maar het is wel ijzig koud buiten, maar eigenlijk is dat best gezond weer en tegen koude kunnen we ons kleden. Zijn de kinderen ondertussen terug beter ?
Anjelier, hoe gaat het met Ukkemeisje ? Hopelijk gaat ze de goede kant op. Vind dat zo zielig als zo'n kleintje ziek is.
HVT, zijn de poetshulpen al terug ?
Manlief was dinsdag iets na middernacht terug thuis van Bratislava. Moet zijn vlucht dan in Wenen nemen en daar lag geen cm sneeuw. Toen hij mij belde vanuit Wenen en ik hem vertelde dat ik sneeuw had moeten ruimen, was hij heel verbaasd. Dus niet gans Oostenrijk ligt vol sneeuw. Was blij dat hij veilig thuis was.
Gisteren had hij een dagje verlof, want moesten in Hasselt zijn. En we hadden Matice mee genomen. Het was zijn eerste keer in stad, dus hij deed heel wat nieuwe indrukken op. We werden constant tegen gehouden door mensen die vroegen welk ras het was. De meesten denken dat het een labradoodle is, maar dat is dus niet zo.
Hij had veel succes en werd veel geaaid wat hij zich wel liet welgevallen . Toen koffie gaan drinken en daar was hij echt braaf. Tijdens het wandelen ook, maar hij moet toch nog beter leren wandelen, nu huppelt hij nog vaak en steeds de verkeerde kant op. Nadeel van hem mee te nemen en zolang gewandeld te hebben, was dat hij doodmoe was. Heeft op de terugweg de hele tijd in zijn ( voorlopige ) autobench geslapen. En toen we thuis waren, wou hij niet meer eten omdat hij echt te moe was. Maar nu heeft hij al terug flink gegeten. Had gisteren zijn drinkbus bij en een canvas drinkbak die je kunt openritsen en openplooien want hij wil niet drinken uit een bakje die meestal overal staan. Zijn water moet en vers zijn en proper. Maar die canvas meeneemdrinkbak is echt wel een goed alternatief en neemt opgeplooid nauwelijks plaats in. Enfin, hij was braaf geweest.
Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes.
Ik wens iedereen een hele fijne donderdag . LIefs en een dikke knuffel.
-
Goede koude morgen ...maar zoals clive zegt het is gezond weer, en dat is zo...
de sneeuw zal nog blijven liggen tot de regen komt we zien wel wat we krijgen
M-M alle dagen even druk...hier is vandaag de donderdagse huistaken
alle dagen een stuk dan is het de vrijdag niet alles tegelijk,
een fijne dag en succes met de kapstok
Hier kan je in elke supermarkt zakken strooizout kopen,
die liggen in de buurt van de kassa's, ik breng die mee met mijn caddy
maar ik heb niet zoveel zout nodig om te strooien
en ik mengel het met zand, das minder schadelijk voor de planten
clive 't zal een hele belevenis geweest zijn voor Matice
zo in de grote stad wandelen, dat hij moe was is te begrijpen
wingerd ook sneeuw gekregen, ja in Limburg valt meestal
de meeste sneeuw, bij jullie zal wel meer gevallen zijn
Ik wens alle seizoentjes een fijne donderdag.. tot later
-

Fijne middag iedereen,
ik kreeg zopas een belletje van een vriendin
die het adres van een andere gezamenlijke vriendin kwijt was
en ze vroeg om het even door te sturen, heb ik gedaan en
dan even goede middag komen zeggen hier
Het valt buiten nogal mee wat de kou betreft...
ik ben even een blokje om gegaan, en frisse neus halen...
en een paar verjaardagskaarten gaan posten
Er is al goed wat sneeuw weggesmolten... en 't is overal
goed begaanbaar op de voetpaden... bijna alles droog gevroren
Voor alle seizoentjes een goede avond, en tot morgen