In de Vier Seizoenen reeks 18 Lente 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

20 apr 2020, 10:20

@ anjelierken en iedereen die interesse heeft: :wink:

https://maakjemondmasker.be/#maken

Succes ermee... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

20 apr 2020, 10:31

Anjelier:
https://maakjemondmasker.be
https://blog.bernina.com/nl/2020/03/mon ... l-patroon/
Ik ga dat onderste model maken.
Die geven heel goede uitleg en je kan het patroon printen.
De uitleg is wel 16 pagina's als je alles wil printen.
Het amusement.Ik ga er vandaag misschien aan beginnen.

Ik bedenk net dat de ene schoondochter goed kan naaien.
De andere kan ook goed overweg met de naaimachine.
Twee natuurtalenten op gebied van kleding maken.
Ons dochter kan haar plan trekken, maar daar zal schoonzoon wel achter het naaimachien kruipen.
Als het aan mij lag dan zette ik oudste kleindochter aan het werk.
Ons dochter ergert zich aan hun luiheid en hangcultuur...
Tja, vlugge moeders kweken luie kinderen en omgekeerd, zei ons moeder in de tijd.
Ik moet aan Oma-C denken, die kent ook zoveel spreuken.
Besluit: ik moet er alleen voor mezelf maken tot hiertoe.
De hoofdstadbewoners zullen er waarschijnlijk wel aan geraken, want die hebben geen naaimachine.
Ik zal toch maar eens ene berichtje naar iedereen sturen.
Eerlijk gezegd heb ik geen goesting om er aan te beginnen, maar het zal wel moeten zeker?

Een gelukkige hond dus met zijn tunnel.
Kindjes vinden dat ook plezant zo een tunnel.

We zullen eens in gang schieten.
De luie week moet maar eens voorbij zijn.
Wat een geluk dat het goed weer is en de zon schijnt.
Voor de rest moeten we er maar het beste van maken.

Voor mijn part zou ik als ik jonger was en werkloos bij de boeren gaan helpen met de oogst en het planten.
Dan ben je toch buiten en kan je toch goed afstand houden.

Amuseer jullie met wat jullie ook allemaal van plan zijn.

Oma-C

20 apr 2020, 15:42

Afbeelding

Goede namiddag alle seizoentjes,
een winderige dag maar in het zonnetje
en uit de wind is het goed :wink:
Even een mail verstuurd en dan hier
eens komen kijken....
Ja Helena, ik kan je verzekeren dat
het boerenwerk je toch wel zou tegenvallen :oops:
dat ziet er allemaal mooi uit maar de hele
dag krom staan, met de snelheid die nodig is
daar zou de rug niet blij mee zijn... :oops: :oops:
Ik heb het gedaan als jong meisje en ik weet
waar ik mijn slechte rug vandaan heb...
Dat was niet een dagje maar de hele zomer
onze vakantie van het gewone werk werd
opgevuld met te helpen bij de boeren... elk centje dat
binnenkwam was welkom in die tijd :oops: :oops:

Fijn dat Matice en de kindjes blij zijn met hun speeltjes :lol:

Schoondochter heeft boodschappen thuisgebracht..
ik kan weer een weekje verder, alleen haalt ze
woensdag nog vlees en beleg bij de beenhouwer...
fijn als je zo geholpen wordt,
Zoon is nog flauwtjes en de dokter zei dat het buikgriep is...
kalm en rustig uitzieken dus....

Allen nog een aangename dag en een rustige nacht (later natuurlijk) :wink:
ik sluit mijn bakje af... groetjes allen en tot later

Helena van Troje

20 apr 2020, 16:09

Oma-C ik heb er wel bij gezet als ik jonger was hé!
En eerlijk gezegd, ik weet wat werken op het land betekent.
Ons moeder had een grote groentetuin en mijn peter had een boomgaard, klein fruit en een groot veld.
Mijn zus heeft ook altijd een grote tuin gehad en op biologische wijze tuinieren is heel arbeidsintensief.
Patatten steken en rapen, ajuin planten, prei planten, asperges steken en wieden, erwten en boontjes plukken, aardbeien plukken, massa's rode bessen, witte bessen, frambozen, appels plukken en peren...Daarna alles verwerken.
Ik weet waarom mijn handen naar de vaantjes zijn: van het met de hand onkruid uittrekken!
En dan zien dat die vier kinderen aan eten en drinken geraakten, gewassen en in pyjama gestoken...
Vakantie dat was een woord dat ik niet kende, al ging ik niet werken buitenshuis.
Ons moeder was heel goed in commanderen...

mammyretro

20 apr 2020, 17:33

goede avond ,
mijn arm is beter, ,een dagje kalm
de 2 de nog kalmer, ,en het weekend is weer zoals gewoonlijk verstreken ,

de maandag zoals gewoonlijk de benedenkuis, ,de was
en wat gelezen deze namiddag in de zon

omac en clive dank je voor de verjaardags wensen,
en het heeft niet dat je het vergeten bent oma c

clive je hondje doet me altijd lachen ,,
verder hoop ik dat jullie allen in goede gezondheid blijven
fijne avond, bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

mariajohanna

20 apr 2020, 20:03

Goede avond, dames,
Had weer wat 'leeswerk', 😉, dat krijg je als er wat tijd tussen is.
Iedereen geruststellen, wij zijn nog steeds 'gezond' en hopen dat we het zo kunnen houden.
Ook denk ik dat iedereen nu zoveel mogelijk mondmaskers gaat maken, als dit de manier is om terug naar buiten te komen. Ook ik ga me er eens aan wagen, het is al geleden van in de tijd dat ik voor de kl kids knielappen op de broeken stikten, die kapot waren. Heb nog een paar lappen baalkatoen en voor de filters zullen het papieren zakdoekjes worden, denkelijk.
Het is me allemaal wat. En zeggen dat sommige landen het wegvagen alsof het niets is, al die maatregelen, en intussen vallen de mensen gelijk .... vliegen.......
Oorlog moet het niet meer worden, de mensen gaan er op deze manier wel onderdoor.

Dames, mijn programma gaat seffes beginnen, familie, dat nu vrijdag ook voor de laatste keer zijn, en de acteurs weten niet wanneer ze terug kunnen draaien, alles valt nog verder stil.....

Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot .... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy

21 apr 2020, 07:35

Goede morgen seizoentjes,

weer een werkedag thuis, straks controle of iedereen "aanwezig" is.
Er waren hier gisteren heel veel vreemde mensen op pad. ik dacht als ik die zou mogen beboet hebben, dat ik een tijdje voort kon met vleesjes kopen voor poezenbeest. En geen anderhalve meter, hè, een koppel plakte zowat aan elkaar!
Overbuurvrouw zette op FB dat ze haar man te koop zet. al 5 weken thuis, hij en de twee autistische kinderen en dat begint op d'r zenuwen te werken.
ventje las dat er een koppel gevochten zou hebben in de wijk petit paris.
Morgen naar de dokter en hopen dat ik zo'n spuitje kan krijgen. zal wel weer opzwellen als een kogelvis en dat is dan weer niet naar de zin van moedertje. handen beginnen nu ook aangetast te geraken.
Gimly begon gisterenavond precies te "walgen". heb hem 4 anti-haarbal snoepjes gegeven, ze waren snel opgeslokt en dan was dat over. was iets vreemds.
normaal gingen we een shnitsel eten, maar die is nog niet uit de diepvries dus worden het eitjes.
met de rest van de gekookte petatjes die we zullen bakken.
Ga m'n koffie opdrinken. daarna pillen en ontbijt, douchen en leesvoer.
Fijne dag en keep safe.
Cats Rule!

clive

21 apr 2020, 07:48

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,
Bedankt voor de links om het maken van mondmaskers. Maar ik en naaien :oops: .Dat is echt niet voor mij weggelegd. Maar heb er gisteren in de apotheek besteld, die zouden vandaag aankomen. Want ik denk dus ook dat het dragen van een mondmasker verplicht gaat worden op het moment dat de maatregelingen gaan versoepelen.
Gisteren heel vroeg gaan slapen want voelde me echt niet goed en heb geslapen tot deze ochtend. Was zelfs vroeger dan Matice gaan slapen :oops: .
En die amuseert zich kostelijk met zijn tunnel. Hadden hem gisteren met dat mooie weer terug in de tuin gelegd en hebben die nimmer gehoord. Wat nieuw is, is dat hij nu een speeltje mee neemt in de tunnel, eruit komt zonder en er dan terug inloopt om het speeltje te gaan halen. Ben blij dat ik een stevige gekocht heb
Vandaag geen extra taken doen, gewoon het licht HH doen, want voel me nog geen 100%.

Mammyretro, hoop dat de pijn vlug verdwijnt. Het doet me plezier dat je moet lachen om Matice. Het is dan ook een echte clown, die bijnaam heeft hij op de hondenschool gekregen. Hij spookt daar altijd wel iets uit wat de mensen doet lachen.

Gisteren heeft mijn kapster afgebeld en mijn manicure / pedicure. We gaan er lief uitzien na het virus :D
Ach , dat is dan zomaar, het belangrijkste is dat we gezond blijven, de rest zijn luxeproblemen.

Ik wens elk van jullie een mooie dinsdag. Liefs en een knuffel voor jullie allen.

wilde eend 2

21 apr 2020, 09:49

Dag seizoentjes allemaal;
Ik geraak moeilijk hier binnen om iets te plaatsen ... sennet overbelast zeker ???
Clive : van harte beterschap .
Ook aan de andere seizoentjes : veel moed ... we proberen zo goed mogelijk vol te houden ..
Ik ga de was buiten hangen , hopelijk droogt het goed .
PS : aub water buiten zetten voor de dieren ... vooral in onze streek is heel weinig regen gevallen ..:-(
Groetjes en sterkte aan iedereen ...

Oma-C

21 apr 2020, 09:56

Afbeelding

Goede dinsdagmorgen aan alle dames :wink:
Een mooie zon maar redelijk wat wind
en die komt uit de noordhoek, dus een koude wind
maar ja 't is altijd wel iets... :roll:

Geen nieuws hier... dus houden we het "goed"
de gewone huistaken, maar eerst naar de regenkamer
want ik ben nog als een luie moeder in pijama
maar ja voor wie moet ik rap zijn, niemand komt langs :oops:
en er zijn alleen de gewone dagelijkse huistaken

Ik wens jullie allen een fijne dag... sterkte wie het nodig heeft
en groetjes aan alle seizoentjes :)

Helena van Troje

21 apr 2020, 10:27

Goede voormiddag iedereen,

Ook niet veel te vertellen.
Gisteren avond belde tante voor een uurtje.
Blij dat ze het goed stelt.
Zo was de avond vlug voorbij.
Ben ik nu zo kieskeurig?
Of komt dat omdat wij nooit tv hadden?
De helft van de tijd vind ik niets naar mijn gading.
Ik wijk al eens uit naar BBC of naar TF1 of naar onze Waalse broeders.

Een fijne dag nog aan iedereen.

anjelierken

21 apr 2020, 14:20

Hallo iedereen,

Oma-C en HVT: bedankt voor de link voor de mondmaskers.Ik had het patroon genomen van Libelle, dat ook online staat.Mijn mondmasker is af, maar het is wel warm om dragen. Het is gemaakt van een oud wit katoenen laken.Ik heb nog maar 1 gemaakt , maar moet er nog maken.Buurvrouw en een vriendin maken er ook.Had gisteren op de radio gehoord dat Leuven aan de inwoners een mondmasker gingen bezorgen.Misschien doen ze dat in elke gemeente, dat zou toch mogen :D , zou wel handig zijn.

Clive: denk dat binnenkort veel vrouwen met grijze haren zullen rondlopen, ik ook.Je begint het al duidelijk te zien.Volgens vriendin noemen ze dat de coronastreep.Had er nog niet van gehoord.

Ga in de namiddag mijn bloemetjes planten in de bloembakken.Moest gisteren hier in de buurt naar tuincenter , waar ze ook bloem en gist verkopen.Heb me dan meteen ook maar bloemetjes meegenomen, er was voldoende keuze.Maar heb zoals steeds begonia's genomen, die bloeien tot het vriest.

Ukkepuk is jarig vandaag, we hebben al videochat gedaan.Hij was toch een beetje verlegen, zijn zus daarentegen die kent geen verlegenheid.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

22 apr 2020, 07:25

Goede morgen seizoentjes,

eerst koffie, dan pillen en dan naar de dokter.
Ventje en ik waren gisteren 28 jaar tesamen. trek daar dan 5 jaar repeteren van en je weet hoe lang wij getrouwd zijn. jammer de de trouw van nichtje wellicht niet doorgaat, wij weten immers nog van niets en als we het weten dan zijn we echt de allerlaatsten.
Gisteren had ventje tegen de avond een beetje een "murhpy" op zijn schouder zitten.
Niets lukte meer en dus de afwas van de eitjes staat ook nog te blinken.
ventje hoopt dat ze zo slim gaan zijn bij defensie om hun mondmaskers te geven als ze straks weer aan het werk mogen/moeten. hij had zijn congè laten staan en zou nog minder dagen moeten werken omdat zijn eindverlof waarin ze papier na papier moeten laten opmaken en ondertekenen ook uitgesteld was. de vergadering van 'als u met pensioen gaat' was ook afgelast. die gaat pas volgend jaar weer door, ten minste reeds al.
Als mijn broekpak eind deze week niet geleverd wordt, vraag ik terug betaling aan. wacht nu op mijn glitterlijm maar die maakt ook weinig aanstalten om af te komen. ( er stond geen wachttijd bij)
mocht gisteren een enquete invullen van de act*on. als die ook open gaan , weet ik dat ik de week erna moet gaan. ventje las dat de drive-thru van Mc D ergens ten velde ellenlange wachtrijen had.
voor hamburgers geldt dus hetzelfde als de frietjes van overlaatst. niet direct gaan want dan staat heel 't stad er!
ondertussen wordt het lijstje aan te kopen boeken langer en langer. zal dat eens doen als ik mijn persoonlijke bankier terug mag zien. want dan moeten we zeker nog naar de bank.
bij de dokter zal het ook contactloos zijn voor die 4 euro, maar ik heb nu de bank- app en kan nu zien voor ik iets aankoop of ik wel genoeg saldo heb. ik ga niet aan die machines zitten, brr.
heb mijn lichtslinger terug tegen het vette plafond van de kasten geplakt, zelfs gewone doorzichtig plakband valt er af. daar plak ik mijn brieven mee toe en zet er nu ook nog eens de kattenstempel als bewijs want als er iets verloren gaat zoals mijn griepspuit terugbetaling verleden jaar, kan ik dat melden. (Twee waren in de post verloren, maar ik kreeg drie weken erna bericht dat de copy toegekomen was, mèt stempel)
SVHG heet nu I-mens. vond het al verdacht dat ik reclame kreeg van dat bureau. mij hebben ze niet meer liggen, het is aan het licht gekomen toen ventje de afrekening van de verzekerpremie van Ir. kreeg. Als Ir. wegvalt dan ga ik ergens anders. ga eerst via interim.
trouwens, als alles nog veel langer duurt en we weer volgens Vera in de wintermaanden thuis gaan moeten werken vanwege dat dit ding nog niet onder controle is, moet er niemand meer komen. Ventje zal het zelf doen, al heeft hij nu al geen tijd op zaterdag! zijn woorden: maar ik heb verleden week al gestofzuigd! toen ik hem opmerkte dat er zand en haar lag. zullen een tweede swiffer geval moeten aanschaffen.
Zo, als de koffie op is, rap gaan douchen en dan ontbijt. moet niet nuchter zijn want het gaat om pijnstilling.
ventje gaat met een boodschappenlijstje richting Liedl en als je vroeg gaat is er meestal weinig volk. ze laten hem toch door met die grijze baard. ik heb ook al zo'n anderhalve centimeter corona-uitgroei. er bestaat zo'n busje maar dat is maar voor 1 wasbeurt geldig. en die busjes kostten veel geld. bovendien gaat het niet m'n gewone kleur zijn, want bij mij is er goudglans aan toegevoegd.
En, ik ben toch niet echt ijdel, ze moeten me maar pakken zoals ze me voor hun zien, staat het hen niet aan, dan pech voor hun die uiterlijk belangrijk vinden. dat haar, die nagels, dat vond ik al te veel luxe omdat ik er nooit aan gewoon ben geweest. het was geen prio.
Zo, voor ik opstijg naar tropische oorden, waar het gaat regenen, wens ik jullie allen een fijne dag en keep safe.
Cats Rule!

Oma-C

22 apr 2020, 07:56

Afbeelding

Goede zonnige morgen alle seizoentjes :wink:
er zit nog wel een frisse wind,
Ik ben vroeg vandaag want tussen 8 en 10 u
komt de loodgieter mijn keukenkraan repareren
of een nieuwe plaatsen dat zie ik nog wel... :roll:
al een hele tijd kwam die losser en losser te staan
dus, afstand houden en masker aan :oops:
voor mijn en zijn veiligheid..

En ja, om stipt 8 u staat loodgieter daar.. :lol: .
een goeie 5 minuten werk en weg was hij
Ik kan de kast weer inladen... en de gewone huistaken doen...
zal vroeg gedaan hebben vandaag :wink:

Allen een fijne dag en geniet van 't zonnetje :wink:

clive

22 apr 2020, 08:58

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, succes bij jouw ( nieuwe ? ) dokter en nog een late proficiat met jullie huwelijksverjaardag. Heb er gisteren overgekeken in mijn agenda, want die staat vol met doorgestreepte afspraken die allemaal uitgesteld zijn. Kaartjes komt eraan. Ik ben ook al zolang aan het wachten op een pakje, dat wil maar niet komen. Gelukkig is dat toevallig betaald met VISA en die hebben een verzekering daarvoor die 3 maand duurt.

Oma- C, het was gisteren goed buiten als je uit de wind zat.

HVT, zelf mondmaskers maken met een patroontje. Heb er 4 besteld en gekregen bij de apotheek.

Wilde eend, ja hoor, hier krijgen de diertjes water en de zwerfkatten ook een portie eten.

MJ, fijn te lezen dat alles nog oké is bij jullie.

Anjelier, dat zwembadje met schuifaf, is nog een beter idee voor de Ukjes dan zo' n trampoline. Een buurman die een stuk verder woont , heeft een zwembad en de kinderen zitten in de zomer daar dagelijks in met veel gejoel en met veel plezier. Gelukkige verjaardag aan het jarige Ukje. Wat gaat de tijd toch snel.

Ik voel me de laatste weken zo slecht dat ik vanochtend gebeld heb naar mijn huisdokter voor een afspraak. Ben buiten de pijn, dan ook nog eens enorm kort van adem. Dat hoorde hij zelfs door de telefoon en mag daarom deze avond al gaan. Krijg mijn HH nauwelijks gedaan. Sorry voor het klagen, maar moest het even kwijt. :oops: :oops: :oops:

Matice komt echt vragen naar zijn tunnel, die wordt ' s avonds opgeruimd, dat is 5 minuten werk en dan is die opgeplooid. Wij zetten die dan onder het terras en daar gaat hij dan tegen tikken met zijn poot. En dat doet hij tot de tunnel openligt in de tuin. Gisteren heeft hij ontdekt dat hij er ook over kan springen. Die krullenbol is echt wel vindingrijk als het over spelen gaat.

Moet nog veel afspraken maken die allemaal uitgesteld waren.

Vandaag enkel licht HH en de groentjes klaarmaken voor Matice.

Ik wens iedereen een fijne woensdag. Liefs en een dikke knuffel voor hen die het nodig hebben