In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022
-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31

Hallo iedereen,
Clive: vandaag zijn we voor de 1ste keer terug gaan wandelen met de wandelclub. Deed deugd, alhoewel we wel voelen dat we vlugger moe zijn. Spaanse woef ook, die moet er ook terug " in komen". Wij gaan steeds in de namiddag, dan is het meeste volk al weg. Hebben we plaats om de auto dichter bij de startplaats te zetten, plaats om iets te drinken in het rustpunt en vooral veel minder honden, wat goed is voor Spaanse woef.
Ja ja manlief en voetbal, dat is me wat. Ik hoef echt niet naar tv te kijken , hoe de stand is of hoe ze spelen, ik hoor het wel
MM: in onze slaapkamer is het ook altijd stikkedonker, vind dat het beste . En ook stil, als er ergens lawaai is of muziek ligt ik daar naar te luisteren, en slaap je niet.
Deze middag asperges gegeten. Hier in de buurt kweken ze asperges , die mensen hebben een klein winkeltje waar je ze kunt kopen. Heb ook aardbeien meegebracht. Je proeft dat toch dat alles heel vers is. De asperges zijn zelfs geschild, wat gemakkelijk is.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
De telefoon met moeder heeft bijna 2 uur geduurd! en weeral over hetzelfde. ik wordt er stapelzot van in de mate dat ik het al niet ben.
later op de middag belde zij om te zeggen dat ze met iemand die twee bontjassen van die tante ging verkopen en die van haar eigen moeder.
*facepalm*
waarom moet ik dàt weten. ze gingen bij de opruiming van het huis toch ergens verkocht worden maar dat moet nu gebeuren. Vriendin 2 zit daar voor een groot stuk achter en dan zegt mijn moeder dat ik niet moet luisteren naar wat anderen mij zeggen.
want vriendin 2 die koopziek is, zit weer in geldnood en gaat dus een bontmantel verkopen. ze heeft ook al verschillende juwelen verkocht dus ze is daar een goede klant. je zou dat huis moeten zien, tsjokvol met heiligen beelden en brik-a-brack. een kat zou er haar jongen niet terug vinden. vriendin 1 heeft daarom niet graag dat zij meegaat naar ergens. die was haar bankkaart kwijt. haar zoon heeft het dan opgelost. waar ze die verloren is, weet ze niet alleen dat ze de dinsdag betaald heeft in de ldl. en vrijdag had ze die nodig en was die weg.
en dat verteld moeder dan tussen andere zaken in. ventje zat naast mij en schudde heel de tijd zijn hoofd. ( telefoon staat altijd op speaker omdat ik haar anders niet hoor.)
omdat ik het beu was, heb ik gezegd tegen haar dat ze doet met die zorgvolmacht wat ze wil. voor de opmaak en de tijd zal ze wel de notaris moeten betalen. maar omdat de schatter haar niet wilde zeggen hoeveel het huis waard is, ligt ze daar van wakker. alleen ik zal het bedrag kennen via pc omdat moeder geen pc heeft ( en geen gsm) en dan doet ze er ook mee wat ze wil heb ik tegen ventje gezegd. Diens moeder is van de zelfde soort als de mijne nu: alles voor ikke. en de notaris vroeg zich waarschijnlijk af waarom ze bijna 4 jaar geleden niet alles in orde heeft gebracht. Ja, Joost zal het wel weten. en mij kan het worst wezen. altijd maar zeggen ik zal dit doen en dat en dan van gedachten veranderen als een blad aan de boom: gedaan ermee. ik lig er niet wakker van. koppig als ze is kan ze me nog overleven ook! zo, dat is nu van me afgeventileerd.
de meteo zegt 11° en zonnig.
Gimly is erg lastig. miauwen en heen en weer crossen. zijn pappie moet uit bed! ik geloof dat hij het uit zijn systeem heeft want nu ligt die op zijn dweilen en fleecedeken. uitgeteld.
buurvrouw moeder zei dat als de 15 jarige Praline sterft dat ze dadelijk een nieuw katje uit het asiel ging halen en eentje voor ons moeder.
fout gedacht. ja, dada, ik wil zo'n beest niet zei moeder want al dat kattezand overal en eten geven en wie gaat er mee naar de dierenarts en bla-bla -bla. Chris, de buurman had alles gehoord en haalde zijn schouders op. Die had nog een dag thuiswerk. allez zei buurvrouw tegen moeder, die dutstjes in het asiel.... maar die wil er niets van weten. Wij hadden het ook al voorgesteld. dan moet moeder maar een sjakoshondje nemen. die kan je leren op een kattebak gaan met grastapijt in. maar dan moet ze er mee gaan wandelen. en zo is het altijd wat.
ventje keek gisteren naar de houdbaarheidsdatum van de fastumgel die hier staat als ik rug pijn heb. die is al een half jaar over tijd maar er zit nog werkbare stof in. dan zal ik die boven ook eens moeten nakijken. weer een kost op voorschrift.
wij eten vandaag biefstuk/pepersaus en frietjes. gisteren broodjes met herve gegeten. dat was lang geleden. spijtig dat het maar een klein stukje was. in de aldie kon je vroeger een heel groot stuk kopen. maar ze had wel nog een paar daagjes mogen liggen.
ga nu naar de boerderij en mijn moord oplossen.
Fijne dags seizoentjes keep safe en knuffel.
De telefoon met moeder heeft bijna 2 uur geduurd! en weeral over hetzelfde. ik wordt er stapelzot van in de mate dat ik het al niet ben.
later op de middag belde zij om te zeggen dat ze met iemand die twee bontjassen van die tante ging verkopen en die van haar eigen moeder.
*facepalm*
waarom moet ik dàt weten. ze gingen bij de opruiming van het huis toch ergens verkocht worden maar dat moet nu gebeuren. Vriendin 2 zit daar voor een groot stuk achter en dan zegt mijn moeder dat ik niet moet luisteren naar wat anderen mij zeggen.
want vriendin 2 die koopziek is, zit weer in geldnood en gaat dus een bontmantel verkopen. ze heeft ook al verschillende juwelen verkocht dus ze is daar een goede klant. je zou dat huis moeten zien, tsjokvol met heiligen beelden en brik-a-brack. een kat zou er haar jongen niet terug vinden. vriendin 1 heeft daarom niet graag dat zij meegaat naar ergens. die was haar bankkaart kwijt. haar zoon heeft het dan opgelost. waar ze die verloren is, weet ze niet alleen dat ze de dinsdag betaald heeft in de ldl. en vrijdag had ze die nodig en was die weg.
en dat verteld moeder dan tussen andere zaken in. ventje zat naast mij en schudde heel de tijd zijn hoofd. ( telefoon staat altijd op speaker omdat ik haar anders niet hoor.)
omdat ik het beu was, heb ik gezegd tegen haar dat ze doet met die zorgvolmacht wat ze wil. voor de opmaak en de tijd zal ze wel de notaris moeten betalen. maar omdat de schatter haar niet wilde zeggen hoeveel het huis waard is, ligt ze daar van wakker. alleen ik zal het bedrag kennen via pc omdat moeder geen pc heeft ( en geen gsm) en dan doet ze er ook mee wat ze wil heb ik tegen ventje gezegd. Diens moeder is van de zelfde soort als de mijne nu: alles voor ikke. en de notaris vroeg zich waarschijnlijk af waarom ze bijna 4 jaar geleden niet alles in orde heeft gebracht. Ja, Joost zal het wel weten. en mij kan het worst wezen. altijd maar zeggen ik zal dit doen en dat en dan van gedachten veranderen als een blad aan de boom: gedaan ermee. ik lig er niet wakker van. koppig als ze is kan ze me nog overleven ook! zo, dat is nu van me afgeventileerd.
de meteo zegt 11° en zonnig.
Gimly is erg lastig. miauwen en heen en weer crossen. zijn pappie moet uit bed! ik geloof dat hij het uit zijn systeem heeft want nu ligt die op zijn dweilen en fleecedeken. uitgeteld.
buurvrouw moeder zei dat als de 15 jarige Praline sterft dat ze dadelijk een nieuw katje uit het asiel ging halen en eentje voor ons moeder.
fout gedacht. ja, dada, ik wil zo'n beest niet zei moeder want al dat kattezand overal en eten geven en wie gaat er mee naar de dierenarts en bla-bla -bla. Chris, de buurman had alles gehoord en haalde zijn schouders op. Die had nog een dag thuiswerk. allez zei buurvrouw tegen moeder, die dutstjes in het asiel.... maar die wil er niets van weten. Wij hadden het ook al voorgesteld. dan moet moeder maar een sjakoshondje nemen. die kan je leren op een kattebak gaan met grastapijt in. maar dan moet ze er mee gaan wandelen. en zo is het altijd wat.
ventje keek gisteren naar de houdbaarheidsdatum van de fastumgel die hier staat als ik rug pijn heb. die is al een half jaar over tijd maar er zit nog werkbare stof in. dan zal ik die boven ook eens moeten nakijken. weer een kost op voorschrift.
wij eten vandaag biefstuk/pepersaus en frietjes. gisteren broodjes met herve gegeten. dat was lang geleden. spijtig dat het maar een klein stukje was. in de aldie kon je vroeger een heel groot stuk kopen. maar ze had wel nog een paar daagjes mogen liggen.
ga nu naar de boerderij en mijn moord oplossen.
Fijne dags seizoentjes keep safe en knuffel.
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede zondagmorgen maatjes,
voor hoelang
maar wat we hebben pakken ze niet meer af....tot hiertoe een mooie lente
M-M, die bontjassen... in de tijd van toen
en je ziet het hier niet meer gedragen worden ook
Dag Bekske een fijne zondag ook voor jou, een leuk plaatje
Alle seizoentjes... geniet van 't mooie weer want er komt verandering
Groetjes allen en tot later...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Zo, alle licht HH is al achter de rug en badje genomen terwijl manlief in de douche stond. Badkamer is intussen ook afgeveegd. Dus hebben we een ganse dag voor de rug, waarin we kunnen doen wat wij willen.
We gaan alleszins een ferme wandeling maken in Het Rivierenhof met Matice. Dat is niet zo ver van ons af.
Verder heb ik niets te vertellen.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hier is het stilte voor de storm.
Heel de bende zal aanwezig zijn.
ik ga kennis maken met de nieuwe wereldburger.
Fruitsla is gemaakt,
cake en brownie zijn gebakken en goedgekeurd,
pistolets en toespijs zijn in huis,
terras is geveegd, (stuifmeel, stuifmeel, stuifmeel)
kussentjes zijn beneden gehaald,
seffens na de rust nog sla, tomaten, witloof en worteltjes kuisen.
De rest gaat in onderaanneming.
Ik ga niet meer met tafels en stoelen sleuren.
Die zijn trouwens ook allemaal netjes afgewassen.
Ik ga de groentjes kuisen.
Heel de bende zal aanwezig zijn.
ik ga kennis maken met de nieuwe wereldburger.
Fruitsla is gemaakt,
cake en brownie zijn gebakken en goedgekeurd,
pistolets en toespijs zijn in huis,
terras is geveegd, (stuifmeel, stuifmeel, stuifmeel)
kussentjes zijn beneden gehaald,
seffens na de rust nog sla, tomaten, witloof en worteltjes kuisen.
De rest gaat in onderaanneming.
Ik ga niet meer met tafels en stoelen sleuren.
Die zijn trouwens ook allemaal netjes afgewassen.
Ik ga de groentjes kuisen.
-

Hallo iedereen,
HVT: geniet van het samenzijn met de familie. Bij ons was het vorige week, was ook plezant, kan zo eens deugd doen.
Hier wordt het een rustig dagje, de wandeling van gisteren hangt nog een beetje in ons lijf
Bij Spaanse woef ook, is de zetel nog niet veel uit geweest.
Manlief kijkt deze namiddag naar de koers , ( is veel rustiger dan voetbal
Ukkemeisje 1 heeft covid. Haar beste vriendinnetje op school heeft het ook. Naar het schijnt zijn er meerdere kindjes ziek . Zoonlief en gezinnetje laten zich deze namiddag testen. Maar waarschijnlijk zal iedereen het hebben. Het was te verwachten dat de kindjes gingen besmet raken . Voorlopig heeft ze enkel koorts.
Dames, tot morgen allemaal.
-

Een fijne avond en veel sterkte aan de maatjes en de ukjes
die het nodig hebben ...jaja het C-beest is nog altijd niet getemd.....
Hopelijk zijn ze spoedig beter... anders blijft het rondgaan...
Mijn zoon is beter maar wil de eerste dagen nog niet langskomen
je weet maar nooit...
en schoondochter voelt zich ook beter alhoewel ze de uitslagen
nog niet heeft van de onderzoeken in de kliniek (woensdag pas)
Allemaal een goed nacht en tot morgen
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
vandaag levering kat-eten en behandeling schoonbroer.
Sinds vrijdag zijn we begonnen aan seizoen 2 van de Suus & Jo soap. ja, die zijn weer bij elkaar. Toen ze me vrijdag zei:" Wij" gaan naar Rotterdam viel mijn eurocent onmiddelijk. Nu zondag stond er op haar fb pagina: wie iets tegen Jo of mij heeft gelieve zichzelf te ontvrienden. dat werd dus bevestigd want anders zou ze gezegd hebben: ik ga naar rotterdam. bovendien vroeg jo op de achtergrond ( die weet wel beter dan voor het scherm te komen) met wie suus aan het praten was. had het een andere vriendin geweest dan had die zich mogen tonen. kunnen jullie dat geloven? het was uit, over en amen en ze ging eindelijk naar ons komen, aan haar rouwproces beginnen enz.
ik denk dat Jolie en marinus uit zeeland ook vreselijk teleurgesteld zijn maar ik durf ze niet contacteren uit schrik dat Jo dat tegen mij zal gebruiken. Ventje zegt dat hij niets meer met haar wil te maken hebben want als het weer uit is, wie mogen de stukken repareren? juist.
ik ga deze morgen gewoon een goede morgen prentje zetten en basta. en ik vind het niet eerlijk.
Gimly heeft een tortelduif gezien en is er naar aan het mekkeren.
de wolken waaien hier voorbij. het is 9° maar denk dat het kouder is. ventje wacht op een bevestiging dat ze met Gimly zijn eten komen.
die moet dan nog douchen en dan is het aan mij. vandaag belegde broodjes van bij 't baugettje. daar kan je ook onbijt nemen of gewoon koffie drinken. jammer genoeg sluiten ze om 14 u, dus geen terrasje. een terras moet je dan maar doen bij een van de cafè's die open zijn.
Hier is gisteren een 30-er met zijn auto op 't strand geraakt.
zijne gps was in de war denken wij. dat zal nog wat kosten om die te verslepen. amai mijn botten.
Oma C: inderdaad niemand draagt nog echte bontjassen. toch zegt die vriendin dat een winkel ze aankoopt tot 15.000 euro 't stuk. moeder moet maar doen met die bontjassen wat ze wil. als er er inderdaad geld voor krijgt moet ze die maar aan een goed doel geven. hopelijk krijgt schoondochter woensdag goed nieuws.
ik hoop nu maar dat ze maandagmiddag als ventje nog wat boodschappen bij gaat halen niet weer begint over die schatting.
Helena: alles goed verlopen met het familiefeest? was het leuk de nieuwe wereldburger te aanschouwen?
Anjelier: Spaanse woef ook nog uitgeteld. ukkenmeisje 1 covid. ja, nu beginnen de kinderen het te krijgen. koers ziet mijn ventje niet graag. hij begint ook minder en minder voetbal te bekijken. was ik nog mobiel geweest dan hadden wij ons aangesloten bij de wandelclub van zijn twee ex- collega's uit zeebrugge. zo konden we ook de streek verkennen.
Bekske: mooi prentje.
Wilde eend: alles goed?
Clive: een rustige dag gehad? hier ook.
zoals gezegd eten wij belegde broodjes. ik heb bij de aziatische winkel tapiocaparels gevonden waarmee ik vermoed dat de chinees zijn haaienvinnensoep indikt. gisteren pikante kroepoek gegeten. is wat anders dan de garnaalversie.
ik moet straks de rest van de afwas doen en naar de boerderij gaan maar eerst mijn bijkomende zaken van mijn moord oplossen. ik heb immers de dader. een veiligheidsagent op de campus die buitengesmeten was uit de politieschool. en ik moet 24 u wachten vooraleer ik een nieuwe opdracht krijg.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel
vandaag levering kat-eten en behandeling schoonbroer.
Sinds vrijdag zijn we begonnen aan seizoen 2 van de Suus & Jo soap. ja, die zijn weer bij elkaar. Toen ze me vrijdag zei:" Wij" gaan naar Rotterdam viel mijn eurocent onmiddelijk. Nu zondag stond er op haar fb pagina: wie iets tegen Jo of mij heeft gelieve zichzelf te ontvrienden. dat werd dus bevestigd want anders zou ze gezegd hebben: ik ga naar rotterdam. bovendien vroeg jo op de achtergrond ( die weet wel beter dan voor het scherm te komen) met wie suus aan het praten was. had het een andere vriendin geweest dan had die zich mogen tonen. kunnen jullie dat geloven? het was uit, over en amen en ze ging eindelijk naar ons komen, aan haar rouwproces beginnen enz.
ik denk dat Jolie en marinus uit zeeland ook vreselijk teleurgesteld zijn maar ik durf ze niet contacteren uit schrik dat Jo dat tegen mij zal gebruiken. Ventje zegt dat hij niets meer met haar wil te maken hebben want als het weer uit is, wie mogen de stukken repareren? juist.
ik ga deze morgen gewoon een goede morgen prentje zetten en basta. en ik vind het niet eerlijk.
Gimly heeft een tortelduif gezien en is er naar aan het mekkeren.
de wolken waaien hier voorbij. het is 9° maar denk dat het kouder is. ventje wacht op een bevestiging dat ze met Gimly zijn eten komen.
die moet dan nog douchen en dan is het aan mij. vandaag belegde broodjes van bij 't baugettje. daar kan je ook onbijt nemen of gewoon koffie drinken. jammer genoeg sluiten ze om 14 u, dus geen terrasje. een terras moet je dan maar doen bij een van de cafè's die open zijn.
Hier is gisteren een 30-er met zijn auto op 't strand geraakt.
Oma C: inderdaad niemand draagt nog echte bontjassen. toch zegt die vriendin dat een winkel ze aankoopt tot 15.000 euro 't stuk. moeder moet maar doen met die bontjassen wat ze wil. als er er inderdaad geld voor krijgt moet ze die maar aan een goed doel geven. hopelijk krijgt schoondochter woensdag goed nieuws.
ik hoop nu maar dat ze maandagmiddag als ventje nog wat boodschappen bij gaat halen niet weer begint over die schatting.
Helena: alles goed verlopen met het familiefeest? was het leuk de nieuwe wereldburger te aanschouwen?
Anjelier: Spaanse woef ook nog uitgeteld. ukkenmeisje 1 covid. ja, nu beginnen de kinderen het te krijgen. koers ziet mijn ventje niet graag. hij begint ook minder en minder voetbal te bekijken. was ik nog mobiel geweest dan hadden wij ons aangesloten bij de wandelclub van zijn twee ex- collega's uit zeebrugge. zo konden we ook de streek verkennen.
Bekske: mooi prentje.
Wilde eend: alles goed?
Clive: een rustige dag gehad? hier ook.
zoals gezegd eten wij belegde broodjes. ik heb bij de aziatische winkel tapiocaparels gevonden waarmee ik vermoed dat de chinees zijn haaienvinnensoep indikt. gisteren pikante kroepoek gegeten. is wat anders dan de garnaalversie.
ik moet straks de rest van de afwas doen en naar de boerderij gaan maar eerst mijn bijkomende zaken van mijn moord oplossen. ik heb immers de dader. een veiligheidsagent op de campus die buitengesmeten was uit de politieschool. en ik moet 24 u wachten vooraleer ik een nieuwe opdracht krijg.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel
Cats Rule!
-

Goede morgen alle seizoentjes
zonnig hier weer...maar wel met veel wolken
Fijn dat iedereen een goed en mooi weekend had
Beterschap aan de "zieken"
M-M dank voor het overzichtje, en jammer dat Suus
zich telkens weer laat overhalen, maar ja...
Geniet nog van de dag en maak er het beste van
Groetjes allen en tot.................
-

Hallo iedereen,
Hier is het ook bewolkt, het zou wel eens mogen regenen, de grond is kurkdroog. Ik giet s' morgens en s' avonds , je ziet de planten dan zo opfleuren.
Manlief is bij dochter om de krabpaal te herstellen. De katten krabben het sisaltouw ervan af. Dochter had nieuw touw bestelt.
MM: ja, liefde maakt blind zeggen ze. Daar kun je niet tussen komen, dat is iets tussen hun 2. Maar Suus zou moeten slimmer zijn.
Ga eens bellen naar zoon hoe het ginder zit.
Dames, maak er een fijne dag van en tot morgen.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy , hartelijk bedankt voor het mooie overzichtje.
Bekske, jij ook bedankt voor jouw mooie plaatje.
Oma-C, gelukkig voelen de kinderen zich al beter.
Heb vandaag niets te vertellen, ga doordoen met de poets .
Lieve groetjes en een dikke knuffel voor jullie allemaal.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal ,
Hier ook niet veel nieuws ...
Gisteren had ik een betere dag en heb ik opgeruimd en gepoetst .. Het was nodig
Vandaag was er regen beloofd maar tot nu nog geen drup gezien , helaas.
Aan alle dierenvrienden hier : jullie zullen er wel aan gedacht hebben om een schotel met water buiten te plaatsen voor de vogels en andere dieren , hoop ik . Want de droogte is erg voor alle beestjes ..
Goede moed voor iedereen een rustige dag zonder pijn en ongemakken .
Hier ook niet veel nieuws ...
Gisteren had ik een betere dag en heb ik opgeruimd en gepoetst .. Het was nodig
Vandaag was er regen beloofd maar tot nu nog geen drup gezien , helaas.
Aan alle dierenvrienden hier : jullie zullen er wel aan gedacht hebben om een schotel met water buiten te plaatsen voor de vogels en andere dieren , hoop ik . Want de droogte is erg voor alle beestjes ..
Goede moed voor iedereen een rustige dag zonder pijn en ongemakken .