In de Vier Seizoenen reeks 38 Lente 2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

08 mei 2025, 12:16

Ik hoop het beste voor alle hondjes en hun baasjes ook.

Pech, maandag komt poets niet.
Voor haar minder fijn.
Haar man moet geopereerd.
Ze wil erbij zijn in het ziekenhuis.
Lijkt mij logisch.
Vervang heb ik bij dit bureau nog nooit gekregen.
We zien wel.
Huisdokter zegt dat het bij mij niet vuil is.
Het kan gene kwaad als het eens overgeslagen wordt.
Ik denk daar nu wel anders over.

Oma-C ik ben ondertussen van tenu veranderd.
Short en t-shirt.
Ik smolt zowat weg in mijn lange broek en sweater in de tuin.
Ik vrees dat ik tegen mijn principes in toch grove middelen ga inzetten tegen het onkruid.

Al bijna twee dagen niets gehoord van kostschoolvriendin die opgenomen was in het ziekenhuis.
Wij spelen wordfeud.
Normaal geziens er zelden zolang tussen een zet.
Ik maak me ongerust.
Maar ja dat verandert niets aan de situatie.

Ik hoop vannamiddag nog wat verder te kunnen doen in de tuin.
Ik was wat afgeweken van mijn plan.
Onderweg naar de vuilhoop met mijn mand onkruid weer heermoes uitgedaan.
En en deel onkruid gewied op de oprit.

Ik hoor oma-C denken:" Oef, daar ben ik nu toch netjes allemaal vanaf."

Maria Johanna is vandaag zestig jaar getrouwd.
Dat zag ik op face book.

Dames en dieren geniet van de dag!

anjelierken

08 mei 2025, 12:43

Afbeelding

Hallo iedereen,

Succes voor alle diertjes die een operatie of onderzoek moeten ondergaan.

Vandaag binnenwerk, moet ook gebeuren. De laatste tijd veel in de tuin bezig geweest, maar die ligt nu redelijk in orde. Manlief had onlangs een onkruidverbrander gekocht, ziet er op het eerste zicht prima uit, toch nog even afwachten of het onkruid daadwerkelijk weg is. Het neemt wel wat tijd in beslag.0p moeilijke plekken zoals tussen voegen , giet ik er kokend water op en dat helpt ook goed.

Straks even met manlief en Spaanse woef in het dorp een wandelingetje maken. Heb me voorgenomen om 1x per week eens mee te gaan, anders zie ik hier niemand meer. En als ik terug kom, een beetje poetsen.

Voor de komende 2 weken geen regen voorzien. Dat betekent blijven gieten. Ik moet niet naar de fitness, ik heb fitness genoeg met het gieten :D Nog een geluk dat we 2 regenputten hebben, die zijn nog nooit leeg geweest.

Tot morgen, allemaal.

Helena van Troje

08 mei 2025, 13:52

En gelijk alle onkruid is dat na verloop an een paar weken even rap terug als met de hand wieden.
Het enige voordeel ,met zo een elektrisch geval is dat je je niet moet bukken.
Buurman moet om de zoveel weken de oprit van zijn schoonmoeder, mijn andere buur, proper maken.Hij heeft al van alles geprobeerd, niks helpt. Er wordt niet meer over gelopen en dan heeft onkruid vrij spel. Ik ga het opgeven vrees ik.

wilde eend 2

08 mei 2025, 16:00

Heel veel sterkte en beterschap voor de diertjes en hun baasjes .
Groetjes aan alle seizoentjes .

Oma-C

08 mei 2025, 16:23

Helena schreef:
Ik hoor oma-C denken:" Oef, daar ben ik nu toch netjes allemaal vanaf." :lol:

Ja Helena als ik jou lees over de werken allemaal
dan ben ik heel blij dat ik er vanaf ben, ik zo u het
nu helemaal niet meer kunnen, ik ben al blij dat
ik nog in mijn huishouden alles zelf kan doen
(met af en toe de hulp van schoondochter of zoon
die zo nu en dan iets komen doen wat ik niet meer mag) :roll:
wassen, strijken, boodschappen, koken, toilet, badkamer
en licht huishoudelijk werk zoals stof afvegen, stofzuigen en swifferen
dat doe ik nog allemaal zelf, (langzaam rap wel te verstaan) :)
Je kan veel willen maar we moeten ook naar ons lichaam luisteren...
Afbeelding

Allen een aangename avond verder en tot morgen.....
Sterkteknuffeltje aan wie het nodig heeft :?
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

09 mei 2025, 06:55

Goede morgen seizoentjes,

Duurde meer dan een uur eer ik de PC kon opstarten. Er was een update maar die kwam er niet door. Das al de tweede keer.
Seffens zet ik hem op W11. :?
Er stond hier daarjuist een met heel grote honger. Je kan al raden wie :roll: Maar Lilly moest binnen en draalde rond het bord in de gang. Heb ze dan ook maar wat vlees gegeven. Na een paar keer Lilly:eten en het zakje richten op haar bord is ze dan gaan eten. Smek-Smek.
Drinken doet ze uit een dopje van een fles. :? Ventje moet dat dan vullen. Ja, hij let er wel goed op dat ze drinken. Weet natuurlijk niet of ze buiten drinkt. De drinkfontein gebruikt ze niet graag.

Voorspellen een schone dag vandaag. Hopelijk niet te veel wind. Wilde gisteren naar de fashionavond maar aangezien dat ik mijn vest al terug heb en geen andere kleren nodig heb toch niet gegaan vanwege een zeurende rugpijn. Ventje moet toch een bril, maar een die overloopt om naar TV te kijken en te lezen. Heeft normaal maar een leesbrilletje nodig van 't kruidende vat maar schijnt niet sterk genoeg.
Buurman is al met de hondjes gaan wandelen.

Om kwart voor 11 bij de pedicure. Zal weer nodig zijn. We beginnen vandaag weer met goede moe(t)d aan een dieet. Deze keer fruit.
Zaterdag gaat ventje met twee vrienden naar de B52. Er treed daar een tribute band op van sabaton. En Patrick die meegaat is zot van Sabaton. Dan was er ook nog een film over Sabaton in de cinema. Ik ben gaan kijken. Ergens in het najaar spelen de gasten van Sabaton in 't sportpaleis. Ik kan niet mee. Ventje zegt dat het veel te gevaarlijk is. Massa volk en geen trapleuning. Blijf dan liever thuis.

Zo, Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Bekske

09 mei 2025, 08:15

Afbeelding
.geniet van jullie dag iedereen groetje in dien je iets meer wilt weten over de viervoeter ga dan in mijn hoekje kijken bedankt

Oma-C

09 mei 2025, 09:17

Afbeelding

Goede morgen allen
, :wink:
Een zonnige groet uit de regio Antwerpen
de wind is er nog mar 't is precies ietsje minder koud
en wat warmer in het vooruitzicht...
Hier nog geen drupje regen gezien, ook niet 's nachts.

M-M, ik heb vorige week W11 op de laptop gekregen
het duurde een halve dag en nog is alles traag... :roll:

Allen een fijne dag en op naar het weekend....
Sterkte aan al wie het kan gebruiken....mensen en dieren... :?

clive

09 mei 2025, 09:28

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske ,ik ken jouw hoekje niet , dus ik hoop dat alles goed gaat met jouw hondje.

Gisteren dus naar de DA geweest met Matice. Hij heeft de echo en de bloedprik uitgesteld en dat kwam doordat ik een staaltje van zijn kaka in het poepzakje had meegenomen. Nu gaat de DA dat eerst naar het labo sturen en daar gaan ze de DNA nemen van eventuele wormpjes of parasieten die ( misschien) in zijn stoelgang zitten. Ja, de medische wereld staat niet stil, zelfs niet voor onze viervoeters. Het is een tamelijk prijzig onderzoek, maar dat moet dan maar. Matice moet ondertussen zijn dieet blijven volgen. Hij heeft gisteren dan medicatie gekregen, 1 co in de ochtend en 1 co ' s avond + op mijn vraag , probiotica. Dat is een soort poeder , lijkt een beetje op nesquik, moet dat oplossen in een beetje water en dan met een spuitje in zijn mond spuiten. Volgende woensdag mag ik naar de DA bellen om de uitslag te vernemen van zijn
DNA test. Is deze volkomen normaal, dan moet hij dan wel een echo een bloedprik en aan de hand van de uitslag daarvan, zouden ze dan onder lichte narcose een biopsie nemen van zijn maag en zijn darmen. Maar ik hoop dat het zover niet gaat komen. DA zei tegen ons, niet teveel zorgen te maken, Matice gedraagt zich niet als een zieke hond, integendeel. Het is juist die diarree die ons zorgen baart. Omdat ze met de eventuele bloedtest ook zijn pancreas gaan nakijken, zei ik tegen de DA dat ik pancreatitis ( of erger, mag er niet aan denken), bijna uitsluit want zijn stoelgang heeft een normale kleur. Bij pancreatitis zou de kaka heel licht van kleur moeten zijn , zelfs wit van kleur kunnen zijn. DA vond dat ik dat goed gezien had, maar zij dat hij het enkel wou uitsluiten als hij toch bloed geprikt wordt.
Zo, sorry voor deze boterham, lees er maar overheen.

Liefs voor jullie allemaal en een sterkteknuffel voor heb die eentje nodig hebben.

Bekske

09 mei 2025, 11:20

mijn hoekje is welkom in een knus hoekje 6

anjelierken

09 mei 2025, 16:41

Afbeelding

Hallo iedereen,

Ben nog niet veel buiten geweest vandaag. Ik ben boven aan het poetsen en tevens de rommelkamer onder handen nemen. Had enkele spullen klaargezet die weg mochten en manlief heeft ze naar de kringloopwinkel gevoerd .Ah ja, sommige dingen staan hier al jaren en je gebruikt het niet, dan mag het weg. Voor de ukjes heb ik ook wat klaargezet, maar is nog de vraag of ze het willen. Oude kinderboeken en strips zoals Suske en Wiske. Zou de jeugd dat nog lezen? Geen idee. We zien wel.

Dit weekend komt dochter hond-sitten :D . Wij zijn 2 daagjes weg. Is de beste oplossing voor Spaanse woef , kan hij thuis in zijn vertrouwde omgeving blijven. En dochter maakt er geen probleem van, die vind dat ook eens leuk.

Dames, tot de volgende keer.

Oma-C

09 mei 2025, 21:29

Goede avond allemaal na een mooie dag
Ik wens iedereen een goede nacht en tot morgen :wink:
Sterkte en moed aan al wie het nodig heeft :?

Anjelierken geniet van het weekend :)

Afbeelding

Bekske

10 mei 2025, 08:46

Afbeelding

Oma-C

10 mei 2025, 09:15

Afbeelding

Goede zonnige morgen iedereen :wink:
Geniet van een mooi weekend....

Sterkte en moed aan al de zieken... :?