In de Vier Seizoenen reeks 40 Herfst 2025
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Een geslaagd avondje in de B52. Zanger was wel niet bij stem, maat niemand kan de rauwe rokerige doorleefde stem van Lemmy halen. Daar heb je sloffen en sloffen sigaretten voor nodig en liters en liters Jack Daniels. Ik ben in het café gedeelte blijven zitten met oordopjes. Ha ja. Ik was eindelijk op een barkruk aan een bartafel geraakt waar ik een beetje comfortabel zat. Heb dan enkele spelletjes gespeeld. Af en toe kwamen de jongens kijken. Ik heb 3 0,0 corona's gedronken want ik had geen zin in iets anders. Toen we op de parking van de Aldi* kwamen, een mooie sterrenhemel gezien want daar was totaal geen licht. En de maan had een hap uit (afnemend) en was per momenten versluierd door wolken. Prachtig.
Thuis, eerst ons aan de zijkant gezet want ja, hoor: ze staan nog allemaal verkeerd. Dan naar boven en ik was blij dat ik kon neerliggen. En ik ben dan langzaam in slaap gevallen. Toen ik de tweede keer wakker werd het horen regenen. Lilly was mijn voeten aan het warmen. Ze was een beetje boos want we roken anders. En ik was ook heel anders gekleed. Een zwarte broek met elastische taille èn zakken, een T-shirt van Powerwolf met Hoodie en een Jeansvest met de pin van de federatie erop. Ik had geen handtas mee. Alleen mijn portemonee, bril en gsm. Mijn sjakos stond in de koffer. De inkom was 15 euro en dat voor 2 uren muziek. Buiten op straat hoor je dus niets. Echt niets. Supergeïsoleerd tegen het geluid. Je zou denken dat het dicht is.
Binnen hangen verschillende discoballen aan het plafond. Twee van de grote draaiden rond. Er hingen LP's op het plafond. Er stond een doodskist van Ramstein. (Het was halloween) en de tribute band gebruikte een rookmachine. Die blies richting publiek en wat flarden kwamen in het café gedeelte. Geen pyrotechnics want te klein en een laag plafond. Een paar gasten waren al aangeschoten maar buiten ruidluchtig, geen last gehad. Die waren er de vorige keer ook, zei ventje. De zaak gaat om 8 u open maar de set start maar om 10 u. Ja, dan hebt ge tijd genoeg om er een paar achterover te slaan. Ze hadden ook Duvel maar daar had ik geen zin in. We zijn om 11 u 30 weggegaan, hebben onze vriend afgezet nadat we hem eerst waren gaan oppikken want hij kende de weg. We waren thuis even voor middernacht. En we hebben van die trick or treat(ers) gezien. Kinderen nog zo laat zonder ouders op straat. Waar gaan we naartoe?
Moeder gaat morgen zelf bellen. Wij gaan een beetje opkramen. De nieuwe stofzuiger eindelijk inwijden. Want ja: voornemens? Er komt altijd iets tussen. Daarna wordt er gemopt. We hebben voor de moment geen Tv. Er is ergens een storing. Viel gisterenavond al uit tijdens de uitzending van een opgenomen serie. Decoder eens resetten en anders bellen.
We houden ons dan op een andere manier bezig.
Fijne dag seizoentjes.
Een geslaagd avondje in de B52. Zanger was wel niet bij stem, maat niemand kan de rauwe rokerige doorleefde stem van Lemmy halen. Daar heb je sloffen en sloffen sigaretten voor nodig en liters en liters Jack Daniels. Ik ben in het café gedeelte blijven zitten met oordopjes. Ha ja. Ik was eindelijk op een barkruk aan een bartafel geraakt waar ik een beetje comfortabel zat. Heb dan enkele spelletjes gespeeld. Af en toe kwamen de jongens kijken. Ik heb 3 0,0 corona's gedronken want ik had geen zin in iets anders. Toen we op de parking van de Aldi* kwamen, een mooie sterrenhemel gezien want daar was totaal geen licht. En de maan had een hap uit (afnemend) en was per momenten versluierd door wolken. Prachtig.
Thuis, eerst ons aan de zijkant gezet want ja, hoor: ze staan nog allemaal verkeerd. Dan naar boven en ik was blij dat ik kon neerliggen. En ik ben dan langzaam in slaap gevallen. Toen ik de tweede keer wakker werd het horen regenen. Lilly was mijn voeten aan het warmen. Ze was een beetje boos want we roken anders. En ik was ook heel anders gekleed. Een zwarte broek met elastische taille èn zakken, een T-shirt van Powerwolf met Hoodie en een Jeansvest met de pin van de federatie erop. Ik had geen handtas mee. Alleen mijn portemonee, bril en gsm. Mijn sjakos stond in de koffer. De inkom was 15 euro en dat voor 2 uren muziek. Buiten op straat hoor je dus niets. Echt niets. Supergeïsoleerd tegen het geluid. Je zou denken dat het dicht is.
Binnen hangen verschillende discoballen aan het plafond. Twee van de grote draaiden rond. Er hingen LP's op het plafond. Er stond een doodskist van Ramstein. (Het was halloween) en de tribute band gebruikte een rookmachine. Die blies richting publiek en wat flarden kwamen in het café gedeelte. Geen pyrotechnics want te klein en een laag plafond. Een paar gasten waren al aangeschoten maar buiten ruidluchtig, geen last gehad. Die waren er de vorige keer ook, zei ventje. De zaak gaat om 8 u open maar de set start maar om 10 u. Ja, dan hebt ge tijd genoeg om er een paar achterover te slaan. Ze hadden ook Duvel maar daar had ik geen zin in. We zijn om 11 u 30 weggegaan, hebben onze vriend afgezet nadat we hem eerst waren gaan oppikken want hij kende de weg. We waren thuis even voor middernacht. En we hebben van die trick or treat(ers) gezien. Kinderen nog zo laat zonder ouders op straat. Waar gaan we naartoe?
Moeder gaat morgen zelf bellen. Wij gaan een beetje opkramen. De nieuwe stofzuiger eindelijk inwijden. Want ja: voornemens? Er komt altijd iets tussen. Daarna wordt er gemopt. We hebben voor de moment geen Tv. Er is ergens een storing. Viel gisterenavond al uit tijdens de uitzending van een opgenomen serie. Decoder eens resetten en anders bellen.
We houden ons dan op een andere manier bezig.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goedemorgen iedereen en sterkte aan hen
die het vandaag wat moeilijk hebben
met de herinneringen aan beter tijden
Zij die van ons heengingen zullen nooit vergeten worden.
Hier regent het goed, niet zo aangenaam voor hen
die naar het kerkhof willen gaan maar ja....
er waren tijden dat het vroor en dat er sneeuw lag
Maak er toch een aangename dag van en sterkte aan
hen die het kunnen gebruiken...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Even goede dag komen zeggen.
Heb heel goed geslapen tot 8:15 uur!
Was wel heel stijf bij het opstaan.
De bluts met de buil.
Poes heeft zich gedragen.
Ik weet niet waar ze geslapen heeft.
Ze kwam ineens aangelopen, zo nog een beetje versuft van de slaap.
Het is hier nat en grijs, echt Allerheiligenweer.
Geen kerkhoven hier.
Ze zijn erg strikt in de termijnen waarop graven verwijderd worden.
Ik gedenk de mensen in mijn hart alle dagen.
Desondanks toch een aangename dag gewenst.
Heb heel goed geslapen tot 8:15 uur!
Was wel heel stijf bij het opstaan.
De bluts met de buil.
Poes heeft zich gedragen.
Ik weet niet waar ze geslapen heeft.
Ze kwam ineens aangelopen, zo nog een beetje versuft van de slaap.
Het is hier nat en grijs, echt Allerheiligenweer.
Geen kerkhoven hier.
Ze zijn erg strikt in de termijnen waarop graven verwijderd worden.
Ik gedenk de mensen in mijn hart alle dagen.
Desondanks toch een aangename dag gewenst.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Gisteren naar het kerkhof geweest met een bloemstuk. Even rondgewandeld, is wel mooi met al die gekleurde bloemen en bloemstukjes. Spijtig dat het vandaag zo'n slecht weer is, denk dat er al veel stukjes weggewaaid zijn ( hier was het deze ochtend een heel felle wind).
Ik herinner me ook nog vroeger dat het dan vaak vroor. Dat je dan als kind bibberend aan het graf stond.
Vandaag een luie dag, niet veel te doen.
Tot morgen, allemaal.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Heerlijk lang geslapen. Was nog maar pas beneden, had de gordijnen open gedaan en Miauw! Ik heb honger! weerklonk. Hij maakte er er echt drama van dat het al later dan gewoonlijk was.
Lilly heeft mijn voeteind niet verlaten en verslond gisteren de kaas op haar bordje. Dat moet op een speciale wijze gesneden worden. Niet in vierkantjes, de tong moet vlot het stukje kunnen oppikken. Neen, in driehoekjes! Je neemt een plakje ( een half is goed) doet dat in twee en daarna nog eens. Daarna snij je dat overlangs in 3-hoekjes. Voila. Kaas is klaar.
Wij eten hutsepot. Daarna 2 weken wachten want de beenhouwer gaat in verlof. We krijgen dinsdag speciaal de diepvries op bezoek voor die drie diepvriesmaaltijden. Hij doet een effortje nadat we het hadden uitgelegd. Toffe gast.
Ik ga een poging wagen om uiensoep te maken. Lilly had belangstelling voor de slierten van de gesmolten kaas erin. Anders wordt het een brik luienwijven preisoep. Ik heb ook nog tomaat basilicum. Zonder balletjes. Tomatensoep met balletjes was een favoriet van Hans, onze Nederlandse vriend, die veel te vroeg ons verliet.
Hij vond België altijd tof. Dat en Domburg. Hij was een indirect slachtoffer van de Covidaffaire. De samenzweringstheoristen zeggen nu dat dit een experiment was voor regeringen om ons te controleren. Willen ze nu ook de digitale euro invoeren. Hallo, kroket. De helft van de bejaarde bevolking heeft geen idee hoe een GSM werkt. Via die digitale euro gaan ze ons ook weer in de gaten kunnen houden zeker als ze er het elektronische paspoort aan toevoegen. Big Brother toestanden. U het deze maand al te veel ondergoed gekocht.
Vaatwasser moet nog uitgeruimd worden en opnieuw gevuld. Ik geloof dat zijne hogelijke katheid weer honger heeft. Hij hoort wat lawaai boven. Heeft zijn pootje pijn gedaan. Waarschijnlijk gehaperd aan z'n fleece. Maar toen Zus wilde vechten, gisteren, had hij er geen moeite mee, dat pootje te gebruiken. Zus heeft ook de zoomies gehad. Omdat het vandaag zondag is, krijgen ze als ze braaf zijn elk een liquid stick. De laatste keer miauwde Gimly luidkeels zodat het leek of hij vermoord werd. Lilly keek hem aan: aansteller.
Nu smeert hij hem naar boven. 't is hier te warm aan het worden. De stofzuiger zit al ineen. Hij is een stuk zwaarder dan deze boven die meer wattage heeft. Ze hadden daar niet aan mogen foefelen. Op 230° krijg ik geen supermooi korstje op mijn witlof in kaassaus.
Tijd om de promomail te lezen.
Fijne dag seizoentjes
Heerlijk lang geslapen. Was nog maar pas beneden, had de gordijnen open gedaan en Miauw! Ik heb honger! weerklonk. Hij maakte er er echt drama van dat het al later dan gewoonlijk was.
Lilly heeft mijn voeteind niet verlaten en verslond gisteren de kaas op haar bordje. Dat moet op een speciale wijze gesneden worden. Niet in vierkantjes, de tong moet vlot het stukje kunnen oppikken. Neen, in driehoekjes! Je neemt een plakje ( een half is goed) doet dat in twee en daarna nog eens. Daarna snij je dat overlangs in 3-hoekjes. Voila. Kaas is klaar.
Wij eten hutsepot. Daarna 2 weken wachten want de beenhouwer gaat in verlof. We krijgen dinsdag speciaal de diepvries op bezoek voor die drie diepvriesmaaltijden. Hij doet een effortje nadat we het hadden uitgelegd. Toffe gast.
Ik ga een poging wagen om uiensoep te maken. Lilly had belangstelling voor de slierten van de gesmolten kaas erin. Anders wordt het een brik luienwijven preisoep. Ik heb ook nog tomaat basilicum. Zonder balletjes. Tomatensoep met balletjes was een favoriet van Hans, onze Nederlandse vriend, die veel te vroeg ons verliet.
Hij vond België altijd tof. Dat en Domburg. Hij was een indirect slachtoffer van de Covidaffaire. De samenzweringstheoristen zeggen nu dat dit een experiment was voor regeringen om ons te controleren. Willen ze nu ook de digitale euro invoeren. Hallo, kroket. De helft van de bejaarde bevolking heeft geen idee hoe een GSM werkt. Via die digitale euro gaan ze ons ook weer in de gaten kunnen houden zeker als ze er het elektronische paspoort aan toevoegen. Big Brother toestanden. U het deze maand al te veel ondergoed gekocht.
Vaatwasser moet nog uitgeruimd worden en opnieuw gevuld. Ik geloof dat zijne hogelijke katheid weer honger heeft. Hij hoort wat lawaai boven. Heeft zijn pootje pijn gedaan. Waarschijnlijk gehaperd aan z'n fleece. Maar toen Zus wilde vechten, gisteren, had hij er geen moeite mee, dat pootje te gebruiken. Zus heeft ook de zoomies gehad. Omdat het vandaag zondag is, krijgen ze als ze braaf zijn elk een liquid stick. De laatste keer miauwde Gimly luidkeels zodat het leek of hij vermoord werd. Lilly keek hem aan: aansteller.
Nu smeert hij hem naar boven. 't is hier te warm aan het worden. De stofzuiger zit al ineen. Hij is een stuk zwaarder dan deze boven die meer wattage heeft. Ze hadden daar niet aan mogen foefelen. Op 230° krijg ik geen supermooi korstje op mijn witlof in kaassaus.
Tijd om de promomail te lezen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

zal blij zijn als deze dagen voorbij zijn ik denk iedere dag aan degene die me dierbaar zijn .Wat ik me al altijd afgevraagd waarom is het kerkhof op deze dagen mooi en niet het hele jaar .Nu kan iedereen plots iets op een graf zetten en in jaar zie je er weinig van afijn ja ieder doet wat hij of zij wil .Maar dat is mijn gedacht over deze dagen geniet van jullie zondag groetje
-

Goede Zondagmorgen iedereen,
Hier komt een dun zonnetje piepen
voor hoelang? dat is afwachten
want er is nog regen beloofd....
Vannacht of onder de vroege morgen
heeft het al geregend want overal plassen
Een raar weekend zo 2 zondagen na elkaar
Maar ik hou het rustig... alleen mijn broodje
bakken en de vaatwasser laten werken...
Allen een fijne allerzielendag en sterkte aan wie het moeilijk heeft...
-
Inderdaad waarom is het kerkhof niet het hele jaar door mooi versierd.
In Leiwen aan de Moezel gingen wij altijd een bezoekje brengen aan het kerkhof daar.
Net omdat het, al was het maar september, zo mooi verzorgd was.
Op de meeste graven bloemen, dikwijls blijvende bloeiers en lichtjes met kaarsen in.
Zo mooi en rustig.
Ik heb geen graven meer.
Na stipt tien jaar is het graf van ons moeke te niet gedaan.
Zelf had ze al gezorgd dat het graf van ons vader weg was.
Zelfs de oud-strijders zijn er niet allemaal meer.
Och ik heb iedereen mee in mijn hart en denk er dikwijls genoeg aan.
Aan de vele, vele mensen die al zijn heen gegaan, familie, vrienden, kennissen, collega's.
Hoe ouder, hoe allener, omdat iedereen dood gaat rondom jou.
Maar, de zon schijnt voorlopig nog en Poes is eventjes rustig, oef!
Volgens mij ziet dat beest af en kan ze het niet vertellen.
Ik doe mijn best om het haar zo comfortabel mogelijk te maken.
Gisteren heb ik ze toch weer een paar keer moeten redden.
Ze staat daar dan te twijfelen en te bedenken of ze nu gaat springen of niet.
Ik pak ze dan voorzichtig op en zet haar zachtjes neer.
Ofwel speelt ze komedie, kan ook...
Nog een rustige zondag aan allen!
In Leiwen aan de Moezel gingen wij altijd een bezoekje brengen aan het kerkhof daar.
Net omdat het, al was het maar september, zo mooi verzorgd was.
Op de meeste graven bloemen, dikwijls blijvende bloeiers en lichtjes met kaarsen in.
Zo mooi en rustig.
Ik heb geen graven meer.
Na stipt tien jaar is het graf van ons moeke te niet gedaan.
Zelf had ze al gezorgd dat het graf van ons vader weg was.
Zelfs de oud-strijders zijn er niet allemaal meer.
Och ik heb iedereen mee in mijn hart en denk er dikwijls genoeg aan.
Aan de vele, vele mensen die al zijn heen gegaan, familie, vrienden, kennissen, collega's.
Hoe ouder, hoe allener, omdat iedereen dood gaat rondom jou.
Maar, de zon schijnt voorlopig nog en Poes is eventjes rustig, oef!
Volgens mij ziet dat beest af en kan ze het niet vertellen.
Ik doe mijn best om het haar zo comfortabel mogelijk te maken.
Gisteren heb ik ze toch weer een paar keer moeten redden.
Ze staat daar dan te twijfelen en te bedenken of ze nu gaat springen of niet.
Ik pak ze dan voorzichtig op en zet haar zachtjes neer.
Ofwel speelt ze komedie, kan ook...
Nog een rustige zondag aan allen!
-

Goede maandagmorgen iedereen
Hier ligt alles goed nat, het heeft geregend
onder de morgen of vannacht...
Ik heb er niks van gemerkt in mijn warm bedje
Sterkte en beterschap aan hen die het kunnen gebruiken
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Manlief en ik zijn nog even bezig geweest in de tuin. Veel kun je niet doen, enkel zo wat kleine dingetjes.
Tussen de rijen prei heb ik afgevallen bladeren gelegd, als het vriest kan ik toch prei oogsten. Ooit eens een tip van een oude man.
De laatste stoofperen zijn geoogst, heb er nog nooit zoveel gehad als nu.
Een winterhard plantje dat niet echt tierde , verplant met andere aarde, nu afwachten. Meestal als het niet goed gaat, zet ik het op een andere plaats , waar het vaak beter gaat.
En wonder boven wonder , de nieuwe salvia die ik gekocht had op de tuinbeurs, bloeit nog weelderig en niks te zien van slakkenvraat.
Tot morgen, allemaal.
-
Zoek ik de kat.
Ligt die toch niet mooi achter mijn scherm zeker!
Alleen haar staart verraadde haar.
Heb al een beetje orde gebracht in huis.
Ik zou in de tuin willen werken, maar buiten de dahlia uitgraven kan ik weinig doen.
En die dahlia uitsteken zal voor de jongens zijn.
Maar wanneer?
We zullen eens een berichtje sturen met de vraag.
Het is wel zalig buiten nu.
Op zeven november zitten we nog eens zonder water van 8 uur tot 17 uur.
Maar ja we moeten dan sowieso vroeg opstaan voor de les.
Een fijne dag gewenst aan iedereen.
Ligt die toch niet mooi achter mijn scherm zeker!
Alleen haar staart verraadde haar.
Heb al een beetje orde gebracht in huis.
Ik zou in de tuin willen werken, maar buiten de dahlia uitgraven kan ik weinig doen.
En die dahlia uitsteken zal voor de jongens zijn.
Maar wanneer?
We zullen eens een berichtje sturen met de vraag.
Het is wel zalig buiten nu.
Op zeven november zitten we nog eens zonder water van 8 uur tot 17 uur.
Maar ja we moeten dan sowieso vroeg opstaan voor de les.
Een fijne dag gewenst aan iedereen.
-
Goede bijna avond iedereen
een dag met af en toe wat druppels
maar ik moest niet buiten, ik heb
op de hometrainer mijn km-terkes gemaald
dat is ook beweging, ik had geen zin in buiten te gaan
Morgen komt de huisarts voor z'n maandelijks bezoek
medicatie voorschrijven en kijken of alles wel in ordr is....

Allen een gezellige avond , slaapwel straks en tot morgen...
een dag met af en toe wat druppels
maar ik moest niet buiten, ik heb
op de hometrainer mijn km-terkes gemaald
dat is ook beweging, ik had geen zin in buiten te gaan
Morgen komt de huisarts voor z'n maandelijks bezoek
medicatie voorschrijven en kijken of alles wel in ordr is....

Allen een gezellige avond , slaapwel straks en tot morgen...