In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

jadi

15 dec 2024, 10:05

Afbeelding
Hallo iedereen een fijne zondag, mijn balustrade is weer melkglas, het windmolentje staat pijlrecht en beweegt voor geen vind. Wat verder in de berken zie ik een koppel kauwen, te genietend naast elkaar. En ja de houten terras is weer heel gevaarlijk glad. Vergelijk het met de schaatsbaan op de kerstmarkten. Ik zou het nog vergeten te zeggen. Maar van uit mijn bed heb ik genoten van de zonsopgang .. Zo mooie schilderij daar hou ik wel van . En eerlijk daarvoor blijf ik toch een tijdje liggen hoor. Ik ben bevoorrecht dat ik op de eerste rij zit (lig)
Zonnebloemetje , moet zeggen het was niet zo erg nog , die papieren zakdoek wonder boven wonder was hij niet kapot getrokken. Hier en daar een wit plukje .. Genoten van jullie bezoek gisteren , zo moet het zijn .
An zou het ook niet helpen om en steunverband om te doen ?
Inge heb je genoten van de Kerstmarkt . Het zegt me niks meer bij mij , het zijn allemaal drankkramen vind ik. Maar het zal wel aan mezelf liggen denk ik .
Trouwens ik rijd niet zo graag meer in de donker .
Fijn Remie dat jullie kunt genieten van de nieuwe tv .. Straks kerstversiering aan brengen en dit in een super fijn gezelschap ♥ dat zal een gouden momentje zijn
Deze morgen tijdens het ontbijt met mijn zoon , kwam deze gezegde/spreuk ter sprake : Verkoop de huid van de beer niet voor dat hij geschoten is .
Dag Anne-Marie idem , idem voor 2025 en vooral een goede gezondheid !
Verder weet ik niks meer te vertellen..
Verdorie Clouseau staat te kwelen op radio 2. . Pff niet mijn dada zoveel na elkaar.
En super zondagje voor jullie allemaal
toedeloe
menu: wat dacht je van friet met stoverij :lol:

't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

An-W

15 dec 2024, 12:17

Fijne zondag allen.

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

zonnebloemetje

15 dec 2024, 17:24

een goeie avond alweer iedereen

vandaag niet koud vind ik , want tis hier nu 10° buiten en onze vensters achteraan hebben de helft van de dag open gestaan , want wij hebben graag verse frisse lucht binnen
zojuist onze koffie gedronken met een stuk carré confituur er bij en dat smaakte
en morgen brengen ze mijn scootmobiel thuis zodat ik dus ook eigen vervoer heb als dat nodig is

An hoe gaat het met de pijnlijke mankementen ??????

jadi groot gelijk dat je deze morgen nog efkes hebt genoten van je warm bedje

Remie wat leuk dat jullie kleindochter komt om met de kerstversiering jullie huis wat in kerststemming te brengen , en oma en opa zagen dat het goed was

Anne-marie ook voor jou fijne feestdagen

inge , Adam , Michiel , marietteke , Yuna en miesje

nog een aangename zondagavond verder

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

mama-inge

15 dec 2024, 18:54

Hallo allemaal
Genoten van jullie dag?
Hier lekker rustig aan gedaan, met een boek op de bank, kop thee en wat lekkers erbij.

De kerstmarkt was gezellig en sfeervol
Hier word het binnen gehouden, in de sporthal
Veel kraampjes met knutsel dingen voor de kerst
Binnen hebben ze 1 terras waar je wat drinken en eten (koek) kunt kopen
Buiten is er een kleine ijsbaan voor de kinderen en er staan 2 kraampjes, 1 waar je patat en snacks kunt kopen en de andere braadworst en broodjes hamburger

We zijn de afgelopen jaren naar kerst markten in Duitsland geweest en dat viel ons elke keer weer tegen
Inderdaad allemaal drank en eettentjes en hier en daar een verdwaald kraampje met iets kerststukjes of zo
Dus daar gaan we niet weer heen

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

An-W

15 dec 2024, 19:38

Goedenavond allemaal ,

Voor de belangstellenden :lol: : mijn voet gaat stukken beter .
Ik kan mijn voorvoet al iets meer buigen en kleine afstanden lopen.
De zijkant is wel donker blauw .
Wij zouden eigenlijk vandaag naar de kerstmarkt in Haarlem gaan , de grootste kerstmarkt van Nederland met 350 kramen die zich door de binnenstad slingert , maar dat zag ik mijzelf niet strompelend doen hahaha.
Morgen gaat vast nog wat beter , bedankt voor jullie medeleven allemaal.

Wens jullie allemaal een fijne avond ,
Wij gaan de finale van Heel Holland Bakt kijken .

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

zonnebloemetje

15 dec 2024, 23:05

Afbeelding

Remie

16 dec 2024, 04:24

Afbeelding

Afbeelding

Spreuk/Gezegde: Daadwerkelijke aandacht kenmerkt de oprechte mens.

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP gewenst.

Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Remie

16 dec 2024, 06:53

Afbeelding

Wij zijn gisterenmiddag met onze zoon Peter druk bezig geweest om niet meer gebruikte oude audioapparatuur te verwijden en daar nieuwe voor in de plaats geïnstalleerd.
Nu maar hopen of de buren er ook net zo blij mee zijn als wij..! Afbeelding

Het was nog effe lachen ook, het oude stond nog geen 30 min. op marktplaats of er was al een goed bod.
Verder hebben Afbeelding en ik daar geen bemoeienissen meer mee!
Hoe Peter het verder gaat afhandelen… geen idee, is in ieder geval weer ‘n leuk zakcentje voor hem.

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP gewenst.

Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

jadi

16 dec 2024, 10:11

Afbeelding
En iedereen goed geslapen, en goed gezind opgestaan ?
:lol: Anne- Marie uw plaatje dat kon ik zijn , zonder tanden in :lol: Al hoewel ben ik toch minder gerimpeld en kort haar.
Zonnebloemetje vandaag uw scootmobiel zie u al crossen in Brugge .. Best een toeter opzetten hé .. grapjeuu...succes er mee
Ik kijk al uit naar uit morgen . :D
Mama- Inge zo cocoonen kan plezant zijn. Maar een boek lezen lukt me niet . Mijn geest is zo onrustig nog , en trouwens ik val in slaap met mijn boek in mijn handen . Ik had gehoopt dat ik mijn achterstand boeken nu deze winter kon inhalen .. Nee het lukt nog niet . .Ooit . . . wie weet
Ann-W fijn te lezen dat uw voet beter is . En die landkaart op de zijkant die trekt wel weg.. Jammer voor Kerst in Haarlem , maar voet gaat voor hé. .
Hallo Remie uw puzzelplaatje is eentje uit warmere streken .Maar die gaat nu even moeten wachten . Ik ga eerst naar de markt .. En hopelijk kom ik iemand tegen om een babbel mee te hebben ..
Zo te lezen grote kuis gedaan in de audio apparaten. Het moet ook eens gebeuren natuurlijk. En dan nog kunnen een mooie prijs voor krijgen .Zo veel te beter hé .. Gelukkig heb je kinderen die jullie goed ondersteunen .Dat is heel veel waard . .
Ik dacht dat de zon kwam piepen, maar het is maar magertjes. .De ene kant van de hemel is mooi helder en de andere kant
is het grijs en grauw. Op de berk recht voor mij zit er 1 kauw alles te overzien . Precies dat hij de wacht moet houden .
Dat vind je ook niet veel zo'n eenzaat onder de kauwen .
Ik heb mijn laarsjes aan, mijn haartjes zitten in de plooi, alles staat klaar dus ik vertrek naar de markt
Aan iedereen een fijne dag
toedeloe
menu: en daar ik graag kip eet , en ik ga naar de markt dus jullie kunnen het al raden hé
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Remie

16 dec 2024, 16:06

Afbeelding

Brrrr..! Wat een ongezellig somber grauw weer, geen klo… aan..!
De Afbeelding geeft aan dat het niet echt koud is, maar ik barst even zo vrolijk toch van de kou zodra ik mezelf buiten de deur begeef..! Afbeelding
AfbeeldingMorgenochtend vroeg weer druk met afspraken in het ziekenhuis, donderdagmiddag ook weer als ik morgen groenlicht krijg trouwens. Wat kan een mens daar toch druk mee zijn hè? :wink:

Menu:

Afbeelding

Weet U dat ook weer..!

Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

zonnebloemetje

16 dec 2024, 17:32

een goeie avond allemaal

ja ja ik heb vandaag mijn scootmobiel thuis geleverd gekregen , en dat zal wel gemakkelijk zijn als ik me wil verplaatsen mocht het voor ventje eens niet kunnen met de auto
en nu dat hij een fiets heeft kunnen we samen ook eens de wijde wereld verkennen hé :wink: :lol:
ik met mijn cabrio en hij met zijn fiets

Remie met dat somber en grauw weer heb ik geen probleem hoor , want dan is het nog zo gezellig binnen vind ik , maar ik begrijp het dat er mensen zijn die dat weer niet leuk vinden
en veel succes morgen in het ziekenhuis , hopelijk verloopt alles volgens plan , we zullen aan jou denken hoor morgen
mjammie die hutsepot ziet er lekker uit , je doet me goesting krijgen

jadi , je hopelijk geamuseerd deze voormiddag op de markt
en wij kijken er ook alweer naar uit hoor voor morgen

An , inge , marietteke , Yuna , Annemarie , Adam , en Michiel
nog een gezellige maandagavond verder

tot later

Afbeelding

Afbeelding

Remie

16 dec 2024, 20:13

zonnebloemetje schreef:
16 dec 2024, 17:32
ik met mijn cabrio en hij met zijn fiets
Afbeelding
Nu geloof ik graag dat het voor u de uitkomst is om met dit mooie apparaat wat meer bewegingsvrijheid te kunnen hebben Zonnebloemetje, TOPPIE..!

Er is bij mij al jaren op aangedrongen door mijn huisarts en andere zorgverleners om ook zo'n scootmobiel aan te schaffen of aan te vragen, en nu nog vaak, doordat ik ook zeer slecht mobiel ben (ik mank ook erg).
Al jaren hooguit10 meter met pijn lopend voor deze Remie, daarna is het echt gedaan.
Dit alles is wel het gevolg van een zwaar ongeluk in 1999.

En toch zie ik mezelf nog altijd niet in zo’n ding zitten, zolang ik mezelf kan reden met mijn vouwfietsje en ons autootje blijf ik dat lekker eigenwijs gewoon proberen..!

Zelf ben ik donders bang om dan te zwaar van lijf en leden te worden en dan al helemaal geen conditie meer over zal kunnen houden… stom hè..?

Maar nogmaals Zonnebloemetje, voor u ben ik echt blij..!
Hoort in ieder geval eenAfbeeldingbij..!
Laatst gewijzigd door Remie op 16 dec 2024, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.

An-W

16 dec 2024, 20:15

Mooie scootmobiel Z'bloemeke . Ik wens je veel veilige kilometers :lol:
Jadi , was het leuk op de markt ?
Remie , succes met de ziekenhuisafspraken .
Inge , ik hou ook van cocoonen op de bank , heerlijk !

Fijne avond allemaal hier , en voor straks een fijne nachtrust gewenst .

Afbeelding

zonnebloemetje

16 dec 2024, 20:34

nog efkes tussen door komen koekeloeren

Remie bedankt voor de mooie bloemetjes , en ik versta je hoor dat het efkes een knopje omdraaien is voordat je met zo'n scootmobiel zou rijden , maar voor mij is dat mijn enige vervoermiddel als ik mij alleen zou willen verplaatsen , en zelfs met de bus die hier voorbij onze deur stopt kan ik niet mee alleen want ik kan er gewoon niet opstappen omdat ik bijna geen kracht meer heb in mijn benen , maar zolang jij kan fietsen en auto rijden moet je er van genieten en hopelijk kan je dat nog lang hoor en dat meen ik echt
en veel succes morgen in het ziekenhuis , toi toi

An bedankt hoor en gelukkig is je voet al beter

en nu ga ik tv kijken sè

Afbeelding

Remie

16 dec 2024, 22:33

Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding