In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2023 (7)
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen ..
Kijk ik oost-west- noord dan zit ik in het water. Niet ongerust wekkend . .
Maar toch . . . in mijn ogen is er nu nog meer water dan gisteren .. Het wordt stilaan een zee
Och al die mensen die nu vrezen voor water overlast ..
Gebeld met ex buurvrouw, ze wist te vertellen dat ze een wolf gezien had en een klein reetje
Ik vroeg hoe het zat met de ratten ? . . die zitten in de graskant niet weten waar ze naar toe moeten
Haar kelder is vol gelopen en de wc loopt net niet over . .
Ik heb het 30j geleden meegemaakt, dus ik weet van wat ze spreekt
Het plaatje dat je ziet wanneer je seniorennet opent, is degelijk zo hoor . .
Ander nieuws heb ik niet ..
En nu schoenen aan en naar de markt en luisteren wat er verteld wordt over de overlast
Het is iets wat de Westhoek bezig houd
Dada , fijne dag allen
@Lenk bij deze wil ik je veel sterkte wensen , het is een moeilijke periode. Virtuele knuffel als dit je kan helpen.
menu: Ik zal een kipfiletje meebrengen van de markt met een patatje en wat appelmoes (bokaaltje)
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04

Lenk nog veel sterkte!
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Goedemorgen
Gewerkt, geslapen, nou ja, wat normaal is hier op de dag zeg maar.
Nu regen, dus dan maar binnen blijven
Zag net iets van code geel voorbij komen voor vanmiddag, iets met windstoten en velle regenbuien we zullen het wel weer zien.
Lenk, nog gecondoleerd En veel sterkte
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft om
Gewerkt, geslapen, nou ja, wat normaal is hier op de dag zeg maar.
Nu regen, dus dan maar binnen blijven
Zag net iets van code geel voorbij komen voor vanmiddag, iets met windstoten en velle regenbuien we zullen het wel weer zien.
Lenk, nog gecondoleerd En veel sterkte
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft om
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie middag alweer
wij zijn al gans de voormiddag weg , eerst naar Sluis naar de apotheek voor mijn ventje en daarna naar Brugge centrum met iets naar huis wat we verkocht hebben en natuurlijk ook een koffietje gedronken hé in Sluis
en na de middag gaan we uitgebreid koffie gaan drinken want mijn ventje verjaart vandaag
en morgen gaan we dan ook nog gaan lunchen maar vandaag is het daar gesloten
en nu juist zo'n slecht weer op zijn verjaardag , maar soit daar zullen wij ons nu niet aan storen
en deze namiddag van onze koffie genieten met wat lekkers er bij
Lenk onze oprechte deelneming bij het overlijden van jou moeder
en als je eens wil babbelen dan weet je de weg hé naar het k&t huisje , je bent hier altijd welkom hoor
en nu ga ik verder doen want tis alweer middag
marietteke, miesje, jadi, Remie, grootjegerda,
An-Wildflower, mama-inge, Anne_marie , Adam2 , Yuna en Lenk
nog een aangename maandag verder
tot later

wij zijn al gans de voormiddag weg , eerst naar Sluis naar de apotheek voor mijn ventje en daarna naar Brugge centrum met iets naar huis wat we verkocht hebben en natuurlijk ook een koffietje gedronken hé in Sluis
en na de middag gaan we uitgebreid koffie gaan drinken want mijn ventje verjaart vandaag
en morgen gaan we dan ook nog gaan lunchen maar vandaag is het daar gesloten
en nu juist zo'n slecht weer op zijn verjaardag , maar soit daar zullen wij ons nu niet aan storen
en deze namiddag van onze koffie genieten met wat lekkers er bij
Lenk onze oprechte deelneming bij het overlijden van jou moeder
en als je eens wil babbelen dan weet je de weg hé naar het k&t huisje , je bent hier altijd welkom hoor
en nu ga ik verder doen want tis alweer middag
marietteke, miesje, jadi, Remie, grootjegerda,
An-Wildflower, mama-inge, Anne_marie , Adam2 , Yuna en Lenk
nog een aangename maandag verder
tot later

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-

-
een goeie avond alweer
hier is het sinds deze middag droog gebleven maar wel veel wind
de blaadjes vliegen hier overal rond , want bij de buren word er hier niks opgekuist zodat alles altijd bij ons waait , en dan ook nog van hun bomen
gerda bedankt voor de verjaardagswensen voor mijn ventje
en er is er weer een jaartje bij hé
jadi wat erg daar in de Westhoek met al dat water
gelukkig zit jij daar hoog en droog maar voor die mensen in de huizen is dat echt erg vind ik
marietteke een beetje te hard op het gaspedaal gedrukt , ja er word veel controle gedaan tegenwoordig maar hopelijk is de boete niet te hoog want das eigenlijk weggesmeten geld hé
inge ook zoveel wind daar bij jullie , en hopelijk niet teveel regen
An veel centjes opgedaan gisteren in het tuincenter , en er is nu wel mooie kerstversiering te koop vind ik maar dit jaar zetten wij niks door de verhuis
Yuna ik hoop ook dat Remie vlug weer beter is
allé ik ben er mee weg sè
voor iedereen nog een gezellige warme avond binnen

hier is het sinds deze middag droog gebleven maar wel veel wind
de blaadjes vliegen hier overal rond , want bij de buren word er hier niks opgekuist zodat alles altijd bij ons waait , en dan ook nog van hun bomen
gerda bedankt voor de verjaardagswensen voor mijn ventje
en er is er weer een jaartje bij hé
jadi wat erg daar in de Westhoek met al dat water
gelukkig zit jij daar hoog en droog maar voor die mensen in de huizen is dat echt erg vind ik
marietteke een beetje te hard op het gaspedaal gedrukt , ja er word veel controle gedaan tegenwoordig maar hopelijk is de boete niet te hoog want das eigenlijk weggesmeten geld hé
inge ook zoveel wind daar bij jullie , en hopelijk niet teveel regen
An veel centjes opgedaan gisteren in het tuincenter , en er is nu wel mooie kerstversiering te koop vind ik maar dit jaar zetten wij niks door de verhuis
Yuna ik hoop ook dat Remie vlug weer beter is
allé ik ben er mee weg sè
voor iedereen nog een gezellige warme avond binnen

Yuna
-
koekoek tis ikke nog eens
Yuna zeker bedankt van mijn ventje hoor voor het mooi gemaakt kaartje voor zijn verjaardag
en je bent zeker nog niet te laat , want de dag is nog niet ten einde
en nu nog efkes een duik in mijn badje sè

Yuna zeker bedankt van mijn ventje hoor voor het mooi gemaakt kaartje voor zijn verjaardag
en je bent zeker nog niet te laat , want de dag is nog niet ten einde
en nu nog efkes een duik in mijn badje sè

Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Late verjaardagswensen voor Picasso maar wel van harte
Dank je Zonnebloemeke om me terug welkom te heten
Jadi dank voor de virtuele knuffel, doet goed, voelt als een echte, dank je wel
Ook dank je wel aan iedereen voor de wensen.
De mallemolen draait verder hé. Vandaag weer een brief waarvan je denkt, mensen, betalen wij daar belastingen voor. Gewoon overbodig. Ik had deze allang via email en via E-box en nogmaals per post. Mensen toch.
Enfin veel sterkte aan iedereen hier die het nodig heeft en een gezellige avond gewenst inclusief knuffel aan iedereen
Ik ga verder aan de (leg)puzzel 1000 stuks. Ik kom tot rust met te puzzelen en de afleveringen vanaf begin 1 van thuis in mijn oortjes.
Dank je Zonnebloemeke om me terug welkom te heten
Jadi dank voor de virtuele knuffel, doet goed, voelt als een echte, dank je wel
Ook dank je wel aan iedereen voor de wensen.
De mallemolen draait verder hé. Vandaag weer een brief waarvan je denkt, mensen, betalen wij daar belastingen voor. Gewoon overbodig. Ik had deze allang via email en via E-box en nogmaals per post. Mensen toch.
Enfin veel sterkte aan iedereen hier die het nodig heeft en een gezellige avond gewenst inclusief knuffel aan iedereen
Ik ga verder aan de (leg)puzzel 1000 stuks. Ik kom tot rust met te puzzelen en de afleveringen vanaf begin 1 van thuis in mijn oortjes.
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedemorgen allen ,
Gisteren niet geweest ( druk in de winkel met de kerst ) en heb heel wat gemist zo te lezen.
Allereerst Picasso van harte gefeliciteerd nog
Lenk , gecondoleerd nog en natuurlijk welkom terug .
Vandaag weer een drukke oppasdag , dus wens ik jullie een fijne dinsdag allemaal.
Toedeloe .

Gisteren niet geweest ( druk in de winkel met de kerst ) en heb heel wat gemist zo te lezen.
Allereerst Picasso van harte gefeliciteerd nog

Lenk , gecondoleerd nog en natuurlijk welkom terug .

Vandaag weer een drukke oppasdag , dus wens ik jullie een fijne dinsdag allemaal.
Toedeloe .

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-

-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen,
Gisteren op de markt één onderwerp "het water"
Helicopters vlogen over de heel grote plassen.
Andere mannen met gele jekker aan waren aan het controleren
Met zo'n wieltjes meter (ik weet niet hoe dit tuig noemt) .. noteren en communiceren . .
Mijn ex-buurvrouw even op bezoek gehad..
Het is erg , de patatten zijn niet van het veld
en ze zijn te laat om winter tarwe te zaaien enz . .enz . .
De plaatselijke winkel klaagt dat het zo flauw gaat in de "commerce"
Tja . . het weer hé . .
Straks gaan we weer bootje varen . . (hopelijk van niet )
Zo en nu ga ik eten
Fijne namiddag aan iedereen
Menu: koetong in Madeira saus (aangekocht) met puree
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

oeps ! 'n beetje te laat , maar toch nog 'n gelukkige verjaardag ,
voor mijne vriend picassoke
jadi er is toch beterschap in zicht ,
voor de westhoek , gelukkig maar ,
AN W ja drukke tijd voor winkels nu
lenk , tof dat je er bent ,
yuna leuk kaartje gemaakt , tof !
bloemeke
remie
luna
grootjegerda
en iedereen nog 'n fijne avond
geluk vind je onverwacht
-
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Mensen wat een kl.te.nweer zeg.
Deze ochtend vroeg naar de markt geweest voor het nodige brood, vlees en groenten fruit. Het was droog. Rond 10 uur thuis, mijn fiets binnengzet en nog geen 5 minuten later. Ja regen met bakken uit de lucht zonder stoppen hevig kletteren tot ongeveer 18 uur.
Nu nog miezer.
In mijn straat en omringend hier zijn straten afgesloten. De beek stroomt over en het water staat hoog. Zou niet de eerste keer zijn dat onze straat een beek wordt. Gelukkig ligt ons huis hoog genoeg en geen kelder vooraan.
Brr bangelijk en dan weten dat wat hier is niet te vergelijken is wat in west Vlaanderen heerst.
Deze ochtend vroeg naar de markt geweest voor het nodige brood, vlees en groenten fruit. Het was droog. Rond 10 uur thuis, mijn fiets binnengzet en nog geen 5 minuten later. Ja regen met bakken uit de lucht zonder stoppen hevig kletteren tot ongeveer 18 uur.
Nu nog miezer.
In mijn straat en omringend hier zijn straten afgesloten. De beek stroomt over en het water staat hoog. Zou niet de eerste keer zijn dat onze straat een beek wordt. Gelukkig ligt ons huis hoog genoeg en geen kelder vooraan.
Brr bangelijk en dan weten dat wat hier is niet te vergelijken is wat in west Vlaanderen heerst.
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Fijne avond
Picasso nog van harte
Vanmorgen gewerkt, daarna naar de tandarts
Vanmiddag gewerkt en vanavond met jongste zoon naar een school geweest voor een doe en informatie avond
Hij mocht wat lessen volgen om te ervaren hoe het in het voortgezet onderwijs eraan toe gaat
En ik heb informatie gehad over techniek en economie ondernemen, wat ze dan allemaal leren en in wat voor beroepen ze zouden kunnen terecht komen.
Picasso nog van harte
Vanmorgen gewerkt, daarna naar de tandarts
Vanmiddag gewerkt en vanavond met jongste zoon naar een school geweest voor een doe en informatie avond
Hij mocht wat lessen volgen om te ervaren hoe het in het voortgezet onderwijs eraan toe gaat
En ik heb informatie gehad over techniek en economie ondernemen, wat ze dan allemaal leren en in wat voor beroepen ze zouden kunnen terecht komen.