In de Vier Seizoenen reeks 12 Herfst

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

28 okt 2018, 10:43

@ allemaal de seizoentjes...
ik kreeg een mail van M-J met de boodschap:

Hoi C.,Geraak niet meer op SenNet, van gisteren al niet.
Heb nu geen tijd meer om verder te proberen, deze middag
komen de kids eten.
Vind het vervelend maar het is nu zo.
Iedereen de groetjes en een fijne zondag.....
GroetjesM-J

ZO, boodschap overgebracht... tot later :wink:
Laatst gewijzigd door Oma-C op 28 okt 2018, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

28 okt 2018, 11:28

Hallo, ik ben al een uur wachtende op den oudste die een uur geleden seffens kwam...
Ha, hij is daar denk ik.
Neen, het was Poes die van de trap sprong.

Heb al voor luisterend oor gespeeld.
Ai toch, waarom doen mensen mekaar toch de duivel aan ja...
Het leven is al zo kort.

Dat warm bad tja, dat zal niet lukken wegens bad gesupprimeerd bij de verbouwingen van de badkamer en vervangen door een inloop douche. Heel soms mis ik dat bad, maar ik wil niet meer voor hebben dat ik mijn schoonzus moet bellen om mij eruit te helpen....

Bon, als oudste er is kunnen we bloemen gaan halen voor op het graf van oma-oma.

Voor de rest is dat hier toch weer een pilletje geworden en een sjaaltje en een rolkraagtrui en wegkijken van de vensters en hopen dat we toekomen met de onderbroeken  :D want wassen is ook niet aan de orde.
We gaan eten dus dat probleem is opgelost.

Toedeloe!!!!

Oma-C

28 okt 2018, 16:33

Afbeelding Een mooie dag vandaag maar een koude wind.. :roll:

Ik ben eens naar 't kerkhof gaan wandelen, er was al veelvolk 
om de graven proper te maken, jammer dat debloempotten
allemaal omver waaien... maar niet tegen te houden alsje ze niet ingraaft.

Ik was eens gaan zien naar het urnenkastje van mijn oude 
buurman en z'n vrouwtje... ik had daar bloemetjes ingezet
omdat het 2 maanden na de "begrafenis" nog altijd een kale trieste boel was
Het waren nu nog altijd dezelfde bloemen, lelijk door weeren wind
(het waren kunstbloemen)  2 rozen... maar ze vielen bijnauiteen nu :oops:
Ik ben naar huis gekomen en heb een mooi boeketje gemaakt 
van de kunstbloemen die ik nog in de kelder heb liggen, 
en 't is mooi geworden vind ik zelf... ik heb ze terug gaanplaatsen 
in het vaasje aan de urnenkast, nu is het weer mooi en fris
Wij hebben vroeger van die mensen veel steun gehad en we 
stonden altijd voor elkaar klaar...45 jaar lang ... Het is schandalig dat 
de familie er niet meer naar omziet... maar zo gaat dat hé 
(als de erfenis verdeeld is..). ik had plaatsvervangendeschaamte :oops: :oops:
Mijn man is uitgestrooid zoals hij het zelf wou, 
maar hij zou het wel goed vinden wat ik vandaag deed.. daar benik zeker van.

Helena ik hen nog wel een bad maar ik zou er niet meer uitgeraken
beterschap en sterkte  :?

Voor allen nog een gezellige avond verder... ik ga nog watrusten...
op een kerkhof lopen is vermoeiend...
Tot morgen... :)

mariajohanna

28 okt 2018, 18:35

Oef...... Gelukt 🙄
Weet niet hoe het kwam, maar kon hier niet meer inloggen.
Bedankt omaC, voor het overbrengen.
Bijlezen is nog niet gebeurd maar dat komt nog wel.
Hier intussen een heel dikke kopvalling opgeraapt.......  
De kinders zijn goed weg geraakt. Ze kunnen niet zo dikwijls komen dus is het genieten als iedereen er is, inclusief de 2 honden. 
Morgen is het hier 'stofzuigerdag' ! Wat hier van buiten naar binnen is gebracht, voornamelijk door de hondjes 😊
Heb mijn werk morgen, na stofzuigen zijn er 5 botten wortelen die in de vriezer moeten geraken, en tegen 15 u komt de pedicure mijn voetjes verwennen ! 
Manlief is morgen weg na 13 u tegenwoordig. Nieuw ziekenhuis is korter bij ons gelegen dan in Duffel vroeger.
Hij is er eigenlijk niet over te spreken. Hij heeft het dan wel over de revalidatie-ruimte. Geen privici in de wc, iedereen kan zo de deur openen terwijl je er op zit. Ook geen speciale arm als steun voor op de wc te geraken door de handicap en het wc papier, daar moet je je helemaal voor omdraaien....
Niet practisch dus. Allemaal nog 'kinderziektes', denkelijk.
Ook geen kapstok om de jassen aan op te hangen. Je moet ze maar op je rolstoel leggen terwijl je gaat oefenen. 
Ze hadden de kapstok wel meegebracht uit Duffel maar die was niet mooi genoeg en moest terug verdwijnen......
Ik kan zo nog wat doorgaan , maar ga het niet doen 😉. Er zullen nog wel dingen veranderen mettertijd, ze moeten het eerst nog wat zelf ondervinden..... 
En dan heb ik het nog maar over het gedeelte dat manlief aanbelangt.....
Dames, we gaan hier wat broodjes afbakken, altijd lekker, zo vers gebakken !
Iedereen nog een heel goede zondagavond, MM, MHelena, man van Anjelierken, en wie nog? Kaarsje brand voor spoedige genezing.
En omaC met aangepaste medicatie ..  zal ook wel terug aanslaan, he, als het gewoon wat bijsturen is, valt het nog mee.
En nu ga ik de oven opzetten !
Dames, tot .... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

mariajohanna

28 okt 2018, 18:36

Oef...... Gelukt 🙄
Weet niet hoe het kwam, maar kon hier niet meer inloggen.
Bedankt omaC, voor het overbrengen.
Bijlezen is nog niet gebeurd maar dat komt nog wel.
Hier intussen een heel dikke kopvalling opgeraapt.......  
De kinders zijn goed weg geraakt. Ze kunnen niet zo dikwijls komen dus is het genieten als iedereen er is, inclusief de 2 honden. 
Morgen is het hier 'stofzuigerdag' ! Wat hier van buiten naar binnen is gebracht, voornamelijk door de hondjes 😊
Heb mijn werk morgen, na stofzuigen zijn er 5 botten wortelen die in de vriezer moeten geraken, en tegen 15 u komt de pedicure mijn voetjes verwennen ! 
Manlief is morgen weg na 13 u tegenwoordig. Nieuw ziekenhuis is korter bij ons gelegen dan in Duffel vroeger.
Hij is er eigenlijk niet over te spreken. Hij heeft het dan wel over de revalidatie-ruimte. Geen privici in de wc, iedereen kan zo de deur openen terwijl je er op zit. Ook geen speciale arm als steun voor op de wc te geraken door de handicap en het wc papier, daar moet je je helemaal voor omdraaien....
Niet practisch dus. Allemaal nog 'kinderziektes', denkelijk.
Ook geen kapstok om de jassen aan op te hangen. Je moet ze maar op je rolstoel leggen terwijl je gaat oefenen. 
Ze hadden de kapstok wel meegebracht uit Duffel maar die was niet mooi genoeg en moest terug verdwijnen......
Ik kan zo nog wat doorgaan , maar ga het niet doen 😉. Er zullen nog wel dingen veranderen mettertijd, ze moeten het eerst nog wat zelf ondervinden..... 
En dan heb ik het nog maar over het gedeelte dat manlief aanbelangt.....
Dames, we gaan hier wat broodjes afbakken, altijd lekker, zo vers gebakken !
Iedereen nog een heel goede zondagavond, MM, MHelena, man van Anjelierken, en wie nog? Kaarsje brand voor spoedige genezing.
En omaC met aangepaste medicatie ..  zal ook wel terug aanslaan, he, als het gewoon wat bijsturen is, valt het nog mee.
En nu ga ik de oven opzetten !
Dames, tot .... de volgende.

anjelierken

28 okt 2018, 21:33

Hallookes iedereen,

Morgen in de voormiddag bij vader en in de namiddag bij ukkepuk die ziek is.Ik ben echt SOS anjelier :D.
Zoonlief moet in de namiddag op zijn werk zijn, en schoondochter zit een ganse dag de andere kant van het land.Maar vind dat niet erg.Ukkepuk heeft al sinds gisteren koorts en mag niet naar de crèche.

Bij ons zijn de bloempotten ook al aangekocht.Dinsdag gaan we naar het kerkhof.Wij graven onze bloempotten ook altijd in, en geven ze veel water, zodat ze een tijdje verder kunnen.

Oma-C: dat siert u.Helaas gebeurt het vaak dat er naar graven niet meer wordt omgekeken.

MJ: mijn diepvriezer zit propvol, ik krijg er niks meer bij :oops:.Gisteren moest ik een groente hebben die helemaal onderaan zat( heb een kistmodel), dus alles eruit, maar nadien moest het er terug in , en kreeg het deksel niet meer dicht :oops:.

Manlief zijn rug betert elke dag een beetje, volgens hem "kruipt" de pijn omhoog.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

28 okt 2018, 23:38

MJ in de week oud-collega's op bezoek gehad.
Die maken het alle dagen mee hoe het nu is in het nieuwe ziekenhuis.
Met de nodige humor vertellen ze een en ander.
Je voelt wel dat het allemaal nog niet loopt zoals het hoort.
Natuurlijk is het aanpassen, maar waar de menselijkheid naartoe is?????? 

Ik val bij momenten achterover.
Hoe is dat nu mogelijk dat ze bij revalidatie geen armsteunen voorzien
Dat een kapstok niet mooi is en weg moet, terwijl het toch gemakkelijk zou zijn tot er een nieuwe mooie is.
Maar ja, het esthetische primeert op het praktische.
En dat je "links achteruit" moet om aan het wc papier te geraken...

Waar gaat het naartoe als je zelfs met je badge de toiletdeur moet openen als personeel...
Straks gaan ze nog zeggen dat de mensen maar drie papiertjes mogen gebruiken...

Op papier is het allemaal oké, maar in de praktijk is het anders.
Die bureaumanagers kennen alleen cijfertjes.
Alleen zijn ze wel bezig met mensen en geen nummers...

Maggie De Block is er ook zo een. Die gaat een keer zeggen hoe je je voelt nadat je dit of dat gehad hebt...
Misschien ineens af de operatie thuis op de keukentafel doen? Moeten de patiënten zeker niet te lang in d kliniek blijven...

Voor de rest ben ik weer eens in slaap gevallen voor tv. De helft van professor T. verslapen.
Ik ga de kat opsnorren ergens en ze in de garage steken en naar mijn bedje toe.

Muddy Maddy

29 okt 2018, 07:30

Goede morgen seizoentjes,

hè, bah, wakker geworden van nachtmerrie 1 om naar de wc te gaan en wakker geworden van nachtmerrie 2 toen de wekker afliep.
ben nog altijd niet in mijn haak.
heb gisteren zelf de ontplofte keuken gedaan omdat ik weer 2 uur te vroeg opgestaan was.
vandaag komt de diepvries met feestgerechten, maar wij gaan dat aan ons laten voorbij gaan. gewone kost want dat is een dag als een andere, alleen heeft die een etiketje opgeplakt gekregen. overgens weten we nog niet wat moeder van plan is.
heb een verkoudheid ergens opgedaan of het is een nevenwerking van mijn griepspuit.
ventje getondeusd. anders krijg ik weer te horen van collega die recht over hem zit dat ze moet kijken op een hooiberg. :roll: :?
3 dagen werken zei ventje tegen katermans en dan 6 dagen congè en dan weer 3 dagen werken.
A. komt woensdag: zien dat ze een beetje werk heeft.
twee machines moeten gedraaid worden. wit en kleur. dan de strijkmand maken.
wat sneu voor clive dat ze nu in de luchthavens staken. hoop dat ze toch op hun bestemming geraken. straks rap naar de winkel voor eten. gisteren kippeboutjes gegeten en Gimly was door de dolle. hij kon zijn innerlijk roofdier nog eens bovenhalen, zei ventje.
ik had dus een gebraadje gemaakt en ver heel de pot mosterd met graan erop gesmeerd. hield het gebraad wel sappiger. straks eitjes bakken. vanavond kippehaasje.
morgen leesvoer en weer eten gaan halen.  zien dat we alles in huis hebben voor 1 november. de dag erna moet ik voor mijn mani en pedi. ventje zocht gisteren op wish naar stafweapon: het wapen van de jaffa in de serie stargate en kreeg tandenborstels als resultaat. :lol:
Helena: Poes op haar gemak?
Mj: geen pivacy op de wc? wat is me dat nu voor nodig? een kapstok dat niet past? hadden ze beter naar mij gezonden. is hier een mix van stylen.
Oma c: toen papa werd uitgestrooid hebben we ook naar die kastjes in de muur gekeken en ja, sommigen was het precies eenmalig "iets" voor 't schoon oog en dan verwelken. je hebt dat goed gedaan. als ik 45 jaar vriendschap zou gehad hebben had ik dat ook gedaan maar ik heb vriendschappen met houdbaarheidsdatum.
de schoonzoon van 14 diens bestelwagentje staat hier al 14 dagen. waar hij zit weet niemand. hopelijk hebben ze de sleutels want het is donderdag draaien van kant. anders loopt hij het risico van wegsleep. mijn probleem niet. wat is 1 auto minder? diens parkeerplaats wordt zowiezo direct ingepikt voo nog eens 14 dagen.
fijne dag toedels
Cats Rule!

clive

29 okt 2018, 09:41

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Neen, wij hebben gelukkig geen last van de staking daar we een andere bagage afhandelaar hebben. 
Vind het wel wat schandalig van Avia, zo echt op het moment dat er zoveel mensen vetrekken. 
Natuurlijk hebben ze een zware job, maar zij zijn niet de enigste, nietwaar? 

Alles is gepakt en staat klaar voor morgen. Heb zelfs morgen nog tijd om alles nog eens grondig te stofzuigen zodat ik een net  huisje achterlaat. 

Zo, heel veel liefs en tot binnenkort. 

Oma-C

29 okt 2018, 10:07

Afbeelding

Een grijze morgen vandaag, die mooie dag
van gisteren hebben we toch nog gehad :wink:

M-M, als zelfs de familie niet omziet
waarom zouden vreemden dat dan doen?zo ben ik niet 
ik heb de herinneringen van de periode dat ik
alleen kwamen hoe zij me hebben opgevangen :roll:
dat vergeet ik nooit... we waren bijna familie voor elkaar...
en ik vind het mijn plicht om nu voor hen te zorgen  :oops:
Een fijne week gewenst, sterkte en succes met A :)

clive, een fijne reis gewenst.... en weet wel als je
terugkomt dat er dan weer stof ligt :twisted: god weet
waar het vandaan komt, maar je zal het zien... :roll: :oops:
Hopelijk geen tegenslagen met de bagage en de rest...
en geniet van de mooie dagen samen :)

Helena, er wordt niet meer gedacht aan mensen... nummers ja!!
en aan het geld dat het opbrengt :oops: :oops:... 
Hoe de revaliderende zich voelt heeft geen belang meer...  :oops:

M-J, hopen maar dat het allemaal zal beteren maar
ik zou toch een klacht indien, zeker wat het toilet en wc-papier betreft
en de steun om recht te komen... dat is toch belangrijk..? :evil:

anjelier, de kleintjes ziek, ja...dat gaat rond als het in huis zit hé
en de verkoudheden zijn gratis de dag van vandaag  :roll:
beterschap aan allen ook aan je man...

Ik wens alle seizoentjes een fijne maandag en ja
we moeten er rekening mee dat  de winkels dicht zijn op donderdag...

anjelierken

29 okt 2018, 17:02

Hallookes iedereen,

Zoonlief belde op het laatste moment dat ik niet moest komen , de koorts was deze morgend weg, dus kon hij naar de crèche.

Het zal vanavond vroeg donker zijn, het was een ganse dag grijs en redelijk koud.We zijn die koude niet gewend.
Ik had deze morgend de was buiten gehangen, maar heb hem  nu binnen genomen en op een droogrek gehangen.

Nog een geluk dat Clive geen last heeft van de staking op de luchthaven.Voor vele mensen is hun vakantie om zeep.
Zoiets weet je niet op voorhand.

Dames, tot morgen allemaal.

mariajohanna

29 okt 2018, 17:48

Dag seizoentjes,
Even tijd, vlug in de rapte 😉
Clive, goede reis, kom uitgerust terug....
Fijn dat jullie geen problemen hebben met de bagage. Het zijn toch altijd maar de gewone mensen die ze liggen hebben, he. 
Anjelierken, wij hebben ook zo'n grote diepvriezer, die ook goed vol zit 😉. Als hij uitgekust moet worden moet ik voorzichtig zijn dat ik er niet in kukkel....
Heb vandaag 5 botten wortelen gedaan voor de vriezer, onze worteloogst stelde niet veel voor, allemaal met de droogte. Maar ik wissel eens graag af......
OmaC, klacht indienen zou niet veel uithalen, vrees ik. Manlief heeft ginder zijn zegje erover al gedaan maar de therapeuten kunnen er niets aan doen, die moeten ook doen wat hun gezegd wordt. Toen er sprake was dat manlief ging naar huis komen is er iemand komen kijken en die raadde ons direct zo'n arm aan voor de wc in de badkamer, wat we toen gedaan hebben en waar we alle 2 wel mee zijn. Er zijn nog van die dingen die veranderd moesten worden enz. We hebben dat allemaal laten doen en hebben er nog geen spijt van gehad. En nu, in zo'n nieuw spel zou het allemaal 'overbodig' zijn..... 🙄 Begrijpen wie begrijpe kan, zeker?
M-Helena, kan goed geloven dat je nogal ogen getrokken zult hebben met de verhalen van je oud-collega's. Ik zei het al, ik weet enkel wat manlief zelf ervaart op de revalidatie-afdeling. Maar inderdaad, geen armsteunen in de wc's bij de revalideren de personen..... De armsteunen in de badkamer in het ziekenhuis in Duffel waren er wel, zelfs nog verschillende andere steunbaren waar ze zich konden mee omhoogtrekken of hun vasthouden.....
En nu gaan we een boterhammetje eten.........
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot ..... de volgende 😊.

zwanenmeer

29 okt 2018, 18:04

Goede reis voor CLive en echtgenoot / hopelijk zonder hindernissen ... ;-) 

Straffe verhalen over die revalidatie lokalen en zonder faciliteiten .... Niet te geloven .. wie regelt of beslist die dingen ??? ...........  MJ .. veel moed ! 
HVT  : aan die M Deblock kan ik mij ook mateloos ergeren .. Nu zal zij eens gaan beslissen hoe lang een zieke nodig heeft om te herstellen ... :evil: 8O :?: Ik wens haar Al die kwalen , .. eens zien hoe lang zij nodig heeft om te genezen ... Schandalig is het !!! 
Oma C : mooi gebaar  van jou om ook voor de buren hun laatste rustplaats te zorgen / Tja , het zijn meestal dezelfde personen die nog omzien om een bloemetje te plaatsen en alles proper te maken // Mijn broer dierf ooit zeggen dat ons ma dan maar een ( "zelfreinigende " noem ik dat ") grafsteen had moeten kiezen , waar  geen werk aan is /  dus zorg ik er maar voor dat het netjes blijft / ook al woon ik veel verder van het kerkhof dan hij.... ;-) 
Groetjes aan alle seizoentjes ! en hopelijk een goede nachtrust / 
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

mammyretro

29 okt 2018, 18:30

goede avond , 
wat een verschil in weer bij verleden week ,maar zo is het normaal 
20 graden voor eind oktober is niet normaal 

mijn zus en ik doen ook altijd de graven ,kuisen dan bedoel ik , ,
vroeger deed ze het alleen ,tot ik voor stelde om mee te gaan ,
daar ze zich niet goed kan bewegen , ,en ik geen auto of rijbewijs heb 
de bloemen zijn ook besteld ,doen we woensdag morgen op de graven 

verder gaat het hier redelijk ,of zoals gewoonte ,
ik heb het wat lastig de laatse weken ,  :cry:

fijne avond ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C

29 okt 2018, 18:55

Afbeelding Goede avond iedereen , het is al donker om 17 u met dit grijs weer
niks aan te doen, normaal voor deze tijd van het jaar... Afbeelding

Het zijn voor velen moeilijke dagen, de donkerte en het kerkhofwerk..
maar het is de tijd van het jaar en heel normaal...
dus wennen we er best aan :?

mammyretro, sterkte deze dagen...
en goed dat jullie samen de graven poetsen

clive een veilige reis en kom veilig terug...:)

zwanenmeer, daarom alleen vind ik het goed dat uitstrooien
dan moet er niemand zich schuldig voelen, of al het werk alleen doen...
ik herinner ze allemaal hier thuis in m'n fotohoekje :?

Ik ga  wat te eten maken, een portie snijboontjes opgestoofd met een sjalotje
met een gegrild kalfslapje, ik moet altijd zien dat het "mager "is
dus is het sobertjes, ik ben dat al zoveel jaren gewoonAfbeelding

Smakelijk eten wie nog aan tafel gaat en tot morgen