In de Vier Seizoenen reeks 13 Winter
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hier is de strijkmand leeg geraakt op één tafellaken en één dubbel dekbedovertrek na.
Morgen nog even doorbijten en dan is die klus ook geklaard.
Voor de rest is het hier oogproper gelijk ons moeder altijd zegde.
Dat is ook al veel.
Straks vis met puré, prei en een of ander sausje klaarmaken.
Goede avond iedereen en slaap wel voor straks
Morgen nog even doorbijten en dan is die klus ook geklaard.
Voor de rest is het hier oogproper gelijk ons moeder altijd zegde.
Dat is ook al veel.
Straks vis met puré, prei en een of ander sausje klaarmaken.
Goede avond iedereen en slaap wel voor straks
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedenavond Seizoentjes,
Ben nog moe van de trip naar Hasselt gisteren, maar ik heb nu een bondgenoot. Matice. Ook nog moe van gisteren. Enfin, toch tot in de late namiddag, daarna zat hij weer vol puppy-energie. Is nu buiten en gaat bij een half uurtje slapen. En denk dat ik dan zijn voorbeeld ga volgen.
Manlief is net thuis gekomen. De baan is hier nat, hoop echt niet dat het deze nacht gaat vriezen, want dan is het morgen spekglad.
Moeten morgen naar de dierenarts met Matice voor zijn herhalingen van zijn puppyspuiten. Dat moet wel nog een paar maanden, deze puppyspuiten. Morgen kennelhoest en een cocktail . En wij hebben vorige keer gezien dat hij niet bepaald een held is bij de dierenarts, dus dat belooft.
Ex-buurmeisje had gisteren normaal moeten bevallen van 2° kindje, een broertje van Baby D. dus. Maar zelfs vandaag nog niets en dan te weten dat Baby D wat te vroeg geboren is. Was geen prematuur, maar we hadden zeker gedacht dat het ook deze keer zo zou gaan. Maar niet dus.
Zo, ik ga eruit voor vandaag. Liefs en dikke knuffel voor jullie allen.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Oma-c: dat is een leuk filmpje van sneeuw ruimen
.
MM: ik maak elke maandag verse soep en die eten we tot vrijdag.In de frigo blijft die 5 dagen goed.
En s'morgens soep als ontbijt, wij zouden het niet kunnen, ons kopje koffie is heilig
.We hebben dat echt nodig om wakker te worden.Ik drink elke ochtend 2 grote mokken koffie en manlief wel verschillende kleine kopjes.
Spaanse woef is niet zo dol op die sneeuw, is wat te koud aan de pootjes, hij kan niet vlug genoeg binnen zijn s'morgens.Alhoewel als het voor te wandelen is, vindt hij het leuk.Manlief was deze namiddag gaan wandelen met hem, maar vindt het toch te gevaarlijk op besneeuwde paadjes.Hij trekt aan de lijn en je zou vlugger dan verwacht op de grond liggen.
Clive: Spaanse woef wil ook geen water drinken , waar andere honden al van gedronken hebben.Tijdens de lange wandelingen met de wandelclub staan hier en daar drinkbakjes klaar, maar nooit wil hij daar van drinken, zelfs niet in de zomer.Bij thuiskomst springt hij direct uit de auto, recht naar de vijver , en daar dan maar drinken en drinken.
Gisteren bij zoonlief geweest, manlief moest er een klusje klaren .Ik ging mee om op ukkemeisje te passen, want anders kunnen die mannen niks doen.Zoonlief is nog enkele dagen thuis en wil graag nog enkele karweitjes doen.Ze was koortsig en wou weinig eten, wat niet van haar gewoonte is.Heb vandaag gehoord dat ukkepuk ook ziek is.Denk dat zoonlief zijn handen vol heeft met 2 zieke hummeltjes
.Schoondochter kon geen vrijaf nemen.
Dames, tot morgen allemaal.
Oma-c: dat is een leuk filmpje van sneeuw ruimen
MM: ik maak elke maandag verse soep en die eten we tot vrijdag.In de frigo blijft die 5 dagen goed.
En s'morgens soep als ontbijt, wij zouden het niet kunnen, ons kopje koffie is heilig
Spaanse woef is niet zo dol op die sneeuw, is wat te koud aan de pootjes, hij kan niet vlug genoeg binnen zijn s'morgens.Alhoewel als het voor te wandelen is, vindt hij het leuk.Manlief was deze namiddag gaan wandelen met hem, maar vindt het toch te gevaarlijk op besneeuwde paadjes.Hij trekt aan de lijn en je zou vlugger dan verwacht op de grond liggen.
Clive: Spaanse woef wil ook geen water drinken , waar andere honden al van gedronken hebben.Tijdens de lange wandelingen met de wandelclub staan hier en daar drinkbakjes klaar, maar nooit wil hij daar van drinken, zelfs niet in de zomer.Bij thuiskomst springt hij direct uit de auto, recht naar de vijver , en daar dan maar drinken en drinken.
Gisteren bij zoonlief geweest, manlief moest er een klusje klaren .Ik ging mee om op ukkemeisje te passen, want anders kunnen die mannen niks doen.Zoonlief is nog enkele dagen thuis en wil graag nog enkele karweitjes doen.Ze was koortsig en wou weinig eten, wat niet van haar gewoonte is.Heb vandaag gehoord dat ukkepuk ook ziek is.Denk dat zoonlief zijn handen vol heeft met 2 zieke hummeltjes
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Aangezien mijn G-mail plat ligt, via een omweg hier geraakt.
Straks na de zending in zeebrugge komt ventje mij halen, dan doet hij zijn zaken in oostende en ik ga winkelen in Delhaize en wss nog enkele winkels in de kappelestraat die ik moet doen.
Daarna naar de GB. Thuis moppen want gisteren is dat weer niet gegaan. ik was een kaartje aan het maken, heb dan gekeken op mijn verjaardagskalender, de eerstvolgende op mijn lijst en daar dan ook een kaartje voor gemaakt, dan naar het nieuws gekeken voor het weerbericht en blijven plakken op de film van Vitaya. Tegen dan was ventje ver thuis. Die belde dan ook.
Dus moppen na de boodschappen indien ventje die nieuwe kapstok ophangt, want dan moet ik wel mijn gang meedoen.
Geen idee wat we eten vanavond of morgen of zondag. Zal wel zien waar ik zin in heb.
Hier is het momenteel mistig en ze hebben net de blauwe zakken en het karton opgehaald. de vuilnisbak staat hier nog.
verder niet veel te vertellen.
Fijne dag allen.
Aangezien mijn G-mail plat ligt, via een omweg hier geraakt.
Straks na de zending in zeebrugge komt ventje mij halen, dan doet hij zijn zaken in oostende en ik ga winkelen in Delhaize en wss nog enkele winkels in de kappelestraat die ik moet doen.
Daarna naar de GB. Thuis moppen want gisteren is dat weer niet gegaan. ik was een kaartje aan het maken, heb dan gekeken op mijn verjaardagskalender, de eerstvolgende op mijn lijst en daar dan ook een kaartje voor gemaakt, dan naar het nieuws gekeken voor het weerbericht en blijven plakken op de film van Vitaya. Tegen dan was ventje ver thuis. Die belde dan ook.
Dus moppen na de boodschappen indien ventje die nieuwe kapstok ophangt, want dan moet ik wel mijn gang meedoen.
Geen idee wat we eten vanavond of morgen of zondag. Zal wel zien waar ik zin in heb.
Hier is het momenteel mistig en ze hebben net de blauwe zakken en het karton opgehaald. de vuilnisbak staat hier nog.
verder niet veel te vertellen.
Fijne dag allen.
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Aan omasenga een hele fijne verjaardag vandaag
doe er nog een aantal mooie en gezonde jaren bij
en geniet vandaag samen met iedereen die jou lief is
dikke knuffel van Oma-C
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-

Goede morgen iedereen, een grijze morgen is het
alsof er nog sneeuw gaat komen... ik hoop het niet
we hebben het gehad en het was mooi...
M-M ook een drukke verjaardagskalender... ik heb gisteren
twee kaarten gepost... er zijn verschillende postbussen weggehaald
hoorde ik gisteren van een dame..
de volgende keer verder moeten stappen als ze deze bus ook weghalen?
Zo verplichten ze ons wel om virtuele kaarten te gaan sturen
want veel menskes geraken te voet niet meer aan een postbus, vervelend is dat
Geniet van je winkelen straks..
Hier was het gisteren papier en karton
anjelierken, grappig hé .. als ik op internet zoiets leuks tegenkom
dan bewaar ik dat in een mapje, "winter-leuk" dat komt al eens van pas
Spaanse woef niet dol op sneeuw, kan ik geloven, dat gestrooide zout
zal ook geen deugd doen aan z'n pootjes, hopelijk is er geen
kwetsuurtje daar want dat kan vreselijk pijn doen
En hier wandelt ook regelmatig een jonge man met z'n hond en die
drinkt uit een meegebracht bakje dat hij vult uit een meegenomen fles
Sterkte en beterschap voor de zieke kleintjes...
clive al druk bezig... en fijne dag...
en op je vraag naar de kinderen, ja die zijn al een heel stuk beter
maar nog oppassen is de boodschap
dochter stuurde een paar zonnige foto's uit Lanzarote waar
ze 14 dagen vakantie neemt, heerlijk in badpak...
bobijntje, fijn je weer eens te zien :)alles oké?
Helena, bijna gedaan met de strijk je zal content zijn
als je alles kan opbergen en er niks meer ligt te wachten
Het komt wel allemaal terug maar als er niks meer ligt
van de vorige was is dat niet erg...
Voor alle seizoentjes een aangename vrijdag,
het weekend zou regenachtig worden...
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Goede namiddag iedereen,
Oma Senga, een heel Gelukkige Verjaardag gewenst. Geniet er van 😀. En ja, de 'teller' gaat steeds gestaag vooruit, nooit achteruit ......
Verder hier de gewone dingen , heb juist wat boodschappen gedaan met de rolkar. Mjoest eerst de kar gaan ledigen in de glasbol, en in het weerkeren naar de Okay geweest. 2 vliegen in 1 klap ! Vroeger deden we alles met de wagen, nu doe ik alles met fiets (als het doenlijk is) ,met de bus, en met de benenwagen. Je ziet, ik ben al 'geintrigeerd' (weet niet of dit het juiste woord is 🙄 ) in het klimaatplangedoe !Man man, de jonge mensen die aankomen zullen afzien........
Enfin, alles ligt op zijn plaats, en nu nog wat verder prutsen aan de kaartjes. Heb al 1 kast op orde gelegd terug, na de kerstkaarten, nu terug de gewone dingen bovengehaald voor verjaardagskaarten. Ondertussen ook wat weggesmeten van dingen die ik toch nooit ga gebruiken. Waarom hou ik ook alles bij? 🤫😕
Dames, geniet nog verder van deze dag. Hier momenteel van die motregen........
Hou jullie goed of zo goed mogelijk, en tot ..... de volgende.
Oma Senga, een heel Gelukkige Verjaardag gewenst. Geniet er van 😀. En ja, de 'teller' gaat steeds gestaag vooruit, nooit achteruit ......
Verder hier de gewone dingen , heb juist wat boodschappen gedaan met de rolkar. Mjoest eerst de kar gaan ledigen in de glasbol, en in het weerkeren naar de Okay geweest. 2 vliegen in 1 klap ! Vroeger deden we alles met de wagen, nu doe ik alles met fiets (als het doenlijk is) ,met de bus, en met de benenwagen. Je ziet, ik ben al 'geintrigeerd' (weet niet of dit het juiste woord is 🙄 ) in het klimaatplangedoe !Man man, de jonge mensen die aankomen zullen afzien........
Enfin, alles ligt op zijn plaats, en nu nog wat verder prutsen aan de kaartjes. Heb al 1 kast op orde gelegd terug, na de kerstkaarten, nu terug de gewone dingen bovengehaald voor verjaardagskaarten. Ondertussen ook wat weggesmeten van dingen die ik toch nooit ga gebruiken. Waarom hou ik ook alles bij? 🤫😕
Dames, geniet nog verder van deze dag. Hier momenteel van die motregen........
Hou jullie goed of zo goed mogelijk, en tot ..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Goede avond iedereen,
Hier alles gedaan van de vrijdagse poetsen
nu eens kijken wat er te eten valt vanavond....
omasenga, ik schrijf altijd op een word-blad
dan kopieer het dan naar hier, dan is het nooit verloren..
als het hier weg is heb ik het word-blad nog
Fijne verjaardag nog verder
M-J, een mens moet zich aanpassen aan de situatie
zolang het kan ... sterkte nog...niet altijd even makkelijk
En ik hoop dat die klimaatgastjes beseffen dat ze er ook
moeten aan meewerken, en niet overal zwerfvuil
moeten achterlaten :roll:Alles telt mee hé...
Alle seizoentjes een fijne avond en tot morgen
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Oma-senga: een gelukkige verjaardag.
Oma-C: onze plaatselijke postbus verdwijnt ook binnenkort.Er hangt al een tijdje een bericht op dat deze postbus verwijdert wordt.Maar nergens wordt vermeld waar je dan terecht kan.Heb zelf als eens nagekeken, en aan het station staat er ook een postbus, dus zullen we die gebruiken.Maar denk wel dat het voor vele mensen toch niet gemakkelijk zal zijn, is toch een eindje verder.
Vandaag bij vader geweest, normaal ga ik niet op vrijdag omdat huishoudhulp komt, maar nu was ze ziek.Weet niet of ze volgende week komt, we zien wel.
Door de regen zal de sneeuw nu wel smelten.In de straat van vader ligt er nog veel platgereden sneeuw.
Oma-senga: een gelukkige verjaardag.
Oma-C: onze plaatselijke postbus verdwijnt ook binnenkort.Er hangt al een tijdje een bericht op dat deze postbus verwijdert wordt.Maar nergens wordt vermeld waar je dan terecht kan.Heb zelf als eens nagekeken, en aan het station staat er ook een postbus, dus zullen we die gebruiken.Maar denk wel dat het voor vele mensen toch niet gemakkelijk zal zijn, is toch een eindje verder.
Vandaag bij vader geweest, normaal ga ik niet op vrijdag omdat huishoudhulp komt, maar nu was ze ziek.Weet niet of ze volgende week komt, we zien wel.
Door de regen zal de sneeuw nu wel smelten.In de straat van vader ligt er nog veel platgereden sneeuw.