Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Erika1

13 jun 2019, 10:08

Goeiemorgen,
Wat maandag niet gelukt was, is vandaag een feit 8)
Ben in Genk en al een stukje langs de markt gelopen. Heb al 2 shirts mee. Nu aan de koffie en broodje. Subiet de andere kant van de markt :mrgreen: s
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Ritavdm

13 jun 2019, 11:34

Helloooooooooooo

Home Sweet Home
na een heerlijke, mooie, lekkere, leuke, lastige, soms gevaarlijke...
wandelweek op Madeira !

VIV, 'k heb veel aan jou gedacht bij het wandelen langs de levada's
'k heb zelfs je huisje gevonden, helaas waren de luikjes gesloten

Wie niet weet wat levada's zijn moet maar eens googelen en je zult zien wat ik allemaal gedaan heb; 5 van die avontuurlijke wandelingen.

Afbeelding

Nu weer in het gewone ritme raken :roll:
Oud maar niet Out

Erika1

13 jun 2019, 12:14

Lap alles weg :roll: dan maar opnieuw beginnen zeker :wink:

Welkom back Rietjes :mrgreen: eerst uw huisje rechtzetten :wink:

Afbeelding

Ikke ook weer thuis van markt :lol:
Heb mij voor mijn normen ook eens laten gaan :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ja nu ik veel achter de toog sta moet ik ook een beetje fatsoenlijk gekleed zijn voor de feesten die ik doe :D
Die rugzak heb speciaal voor de 28e gekocht, omdat ik vanalles voor Indy'ke mee moet hé en in een gewone handtas gaat dat niet zo goed :lol:

En dat alles samen met een sjat koffie en 2 sandwisches met kaas en hesp voor 63€ :mrgreen: :mrgreen: goed of goed 8) :D :mrgreen: :wink:

Ivette

13 jun 2019, 16:39

Je hebt voordelig "geshopt" Erika en heel draagbare kleren en een rugzakje gekocht, geen "kastenhangers" zoals ik die noem.
Afbeelding
bijvoorbeeld die dure bloes voor mijn 75e verjaardag, die heb ik nadien maar tweemaal meer gedragen,met met zoiets kan je niet in de keuken werken dus geef mij maar makkelijke, draagbare kleren!

Ik kon vanmorgen wel weer geld uit de automaat halen in onze KBC maar ik vroeg een bedrag met 5€ bij omdat ik nog de dagreis van volgende woensdag moet betalen: 55€ maar dat kon ik niet bekomen!

Ik weet niet of er hier veel oaserkes uw reis zouden aankunnen Rietjes, zo'n zware wandelingen zouden niet meer voor mij zijn maar jullie zullen wel van de uitzonderlijke natuur genoten hebben, hopelijk in beter weer dan het hier is!
Blij dat je terug bent en al de moeite genomen hebt om een foto te posten, dank je wel.

Nu ga ik me toch riskeren om die dagreis te gaan betalen, hopelijk zonder een vlaag!
Ivette

vera-maria

13 jun 2019, 17:26

Goedenamiddag allemaal!
Rietjes wij waren enkele jaren geleden in Madeira en hebben ook die huisjes gezien, is een mooi eiland hé!

Afbeelding
Erika in het nieuw en die rugzak zal goed van pas komen!
Om mijn huishouden te doen hier thuis heb ik makkelijke kleren aan maaar van als ik de deur uit ga ben ik meer opgekleed, hoogstwaarschijnlijk komt dat doordat ik mijn hele leven in de mode gewerkt heb!
Ik vind het jammer dat sommige mensen zich zelfs niet meer opkleden om naar een receptie of feest te gaan!
Wij hebben net koffie en taart gegeten, ja we zijn al de late kant we moesten deze voormiddag weer naar de dokter en hebben ook heel laat gegeten deze middag!
Het heeft hier al de ganse namiddag water gegoten, is echt geen weer om buiten te komen.
Zag op tv de Dauhpiné Liberé in Frankrijk en daar was het stralende zon en Wout Van Aert heeft die rit gewonnen!
Ga proberen online een afspraak te maken bij de autokeuring mijn wagen is 4 jaar en moet voor de eerste keer gekeurd worden, bah ik doe dat niet graag naar die autokeuring gaan!
Tot later daaag...
Laatst gewijzigd door vera-maria op 13 jun 2019, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
You only have one life...live it!

Fifi

13 jun 2019, 23:11

Goedeavond Dames.
Ja Yvette tis mooi dat je aanhebt je kan ook geen feest vieren met een gewoon truitje he .
Je zie wel gauw het verschil van stof .

Maar ook mooie truitjes hier boven .
Hier ook veel geregend .
Morgen weeral vrijdag .
Slaapwel Dames .
Gr.

meme-rietje

14 jun 2019, 09:16

goeie morgen iedereen
heb alles gelezen en goed gekeurd
welkom aan Fifi
gisteren naar het zeetje geweest met Elckerlyc
slecht weer, we hebben alles gehad
veel wind en regen en een beetje zon, toen we aan het eten waren
we hebben ons toch gejeund
al ben ik slecht gekomen door te wandeling in het zant
was een te grote inspanning,
weet niet of het mijn hart was of mijn maag
en er was juist niks om te zitten
heb me gewoon op de grond gezet
en voelde me weggaan, heel rare ervaring
vandaag apero voor Vaderdag in Elckerlyk
mooie bloesjes gezien en rugzakje

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette

14 jun 2019, 11:25

Ik zit nog altijd met mijn omslag met het geld voor de daguitstap van woensdag, mijn goede voornemens waren overbodig want ik was nog maar aan de deur en het begon alweer te gieten.
Vanmorgen heb ik mijn paraplu meegenomen naar de kapper maar de zon schijnt warempel, lang niet gezien, erg gemist en hartelijk welkom gele bol!

vera-maria, ik kleed me ook altijd op als ik wegga maar thuis draag ik graag makkelijke kledij daarom koop ik die heel geklede kleren niet meer, ik kan ze te weinig dragen want ik ga niet uit!
Ik vind het ook jammer dat vooral de jonge mensen zich nog zo weinig opkleden, ook niet voor een speciale gelegenheid! Maar ook dat is maar een luxeprobleem dat we er moeten bijnemen!

Oei meme-rietje, hopelijk raak je niet in dezelfde situatie als ik dat je zo maar een ernstige bloeddrukval krijgt die je zelfs in coma doet vallen. Maar je kan natuurlijk ook van iets anders onwel geworden zijn, dat het zo maar voorbijgegaan is, is het voornaamste! Je staat wel heel flink op uw foto!
Beetje rustig blijven, zal wel beteren!

Welkom Fifi!
Ivette

Ritavdm

14 jun 2019, 13:07

Goeiemiddag

Alles begint er weer normaal uit te zien en te verlopen...
was is weggewerkt
kasten zijn terug gevuld
uitnodiging voor een volgende uitstap is binnen :lol:

De zware wandelingen hebben me toch doen inzien dat ik zoiets niet meer al te lang of al te vaak zal kunnen doen; 'k recupereer niet meer zo snel :wink: .

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

vera-maria

14 jun 2019, 16:00

Goedenamiddag allemaal!
Fifi welkom in dit hoekje!
Prachtige zichten en een kleurenpracht van bloemen hé Rietjes in Madeira mooi!
Mijn kleindochter is hier ze kijkt voor even naar de koers met opa!
Heb deze grappige tekst gevonden op Fb en heb het in een bijpassend tekeningetje geplaatst...

Afbeelding
Na een regenachtige nacht was het hier deze morgen stralende zon en een blauwe wolkenloze hemel, nu is er weeral veel meer bewolking met toch nog af en toe zon en een aangename temperatuur!
Deze avond naar de koorrepetitie, ik mag een halfuurtje vroeger omdat ik bij een volgend concert solo zing en dat moet toch eens geoefend worden hé!
Zo ga eens naar mijn kleindochter luisteren.
Wens jullie allen nog een heel fijn weekend daaag...
You only have one life...live it!

Ritavdm

14 jun 2019, 21:08

Hier is het zonnetje nog steeds van de partij.

Deze namiddag een klein wandelingetje gemaakt om niet al te stram te worden want 6 dagen intensief wandelen en dan stilzitten zal wel niet goed zijn voor de spieren :wink:

Nu tijd om de papierberg die er ligt na een weekje door te nemen.

Afbeelding
Oud maar niet Out

meme-rietje

15 jun 2019, 08:56

goeie morgen allemaal
hier weer een donkere en natte dag
heb juist gelezen dat we een zomer als verleden jaar krijgen
van het ene uiterste naar het ander
van te nat naar te droog
mooie bloemen Rietjes, agapanthus orientalis
heb vijf potten aan V. gegeven en heb zelf nog een pot

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Erika1

15 jun 2019, 09:23

Goeiemorgen

Welkom Fifi, haha een leuke naam :wink:

Meme-Rietje, zo een zomer als vorig jaar?? dan gaan we goed weer hebben tot december zeker want vorig jaar waren er al hittegolven geweest en die heb ik dit jaar enkel maar achter de stoof gehad :P :P hoop vanharte dat we de 28e mooi weer mogen hebben :wink:

Vandaag is er een bruiloft in de zaal, met dj ben benieuwd. Ze hebben mij weer in de kou laten staan door geen ton bier aan te sluiten en heb weer kunnen rond bellen zodat er straks bier getapt kan worden ( komt goed )

Ritavdm

15 jun 2019, 10:36

Goeie morgen

Een schamel zonnetje en grijze wolken die klaar zijn om hun lading te lossen.

Ik fleur het wat op :

Afbeelding
Oud maar niet Out

Erika1

15 jun 2019, 12:29

Hoe mooie bodembedekkers, kent iemand de naam ervan?