In de Vier Seizoenen reeks 18 Lente 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

22 apr 2020, 10:27

Goede morgen,

Voor mij toch nog morgen.
Dat was een "vluggertje" bij de loodgieter.
Dat een mens soms zolang moet wachten eer die mannen kunnen komen.
Op een twee drie zijn ze dan buiten.

Matice is wel een slimmerdje.
Zelf komen vragen voor zijn tunnel.
Dat is toch een schot in de roos dat speelgoed.

Anjelier al bloemetjes in je bakken?
Je kan ze waarschijnlijk 's nachts binnen nemen.
Ik zou zo graan ook een bloemetje aan het balkon hangen, maar dat zal niet voor dit jaar zijn.

Wat verjaardagen betreft ben ik dus een hopeloos geval.
Zelfs met een agenda ontsnapt het mij nog.
Dus ineens voor alle verjaardagen van gelijk wie of van gelijk welke gebeurtenis welgemeende gelukwensen.

Ik weet ng niet goed wat ik vandaag ga doen.
Het zonnetje lokt, maar er is redelijk veel wind.
Ik kan natuurlijk altijd met een boek in het deurgat van het tuinhuis gaan zitten.
Daar schijnt nu de zon volop en is er geen wind.
Moet ik maar denken dat ik in mijn strandhuisje aan zee zit...

Aan allen, mensen en dieren, een gezellige zonnige dag gewenst.

Helena van Troje

22 apr 2020, 10:28

Aan Clive spoedig weer de oude!

anjelierken

22 apr 2020, 12:19

Hallo iedereen,

HVT: de bloembakken kan ik indien het vriest naar binnen nemen.Het zijn echt kleine plantjes, je ziet ze bijna niet staan in de bloembak.Maar ze hebben goeie potgrond dus zullen ze wel groeien :D .

Clive: gelukkig kun je deze avond al naar de dokter.Niet te veel doen, je rustig houden.Ik wil me niet moeien, maar heb je geen saturatiemeter.Dat kan je kopen in de winkels van de ziekenbond.Dat is een klein apparaatje dat je op je vingertop zet en de zuurstof meet in je bloed.Wij hebben dat aangekocht toen vader nog thuis was.
Zo heb je toch een idee van de inname van zuurstof.

Oma-C: dan heb je geluk met de loodgieter dat die zo vlug kwam.Het is natuurlijk wel een klein werkje, maar ze moeten willen komen.

Ik ben mijn "ronde" aan het doen in de tuin, 1x per week, dan kun je alles goed bijhouden.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

22 apr 2020, 15:01

Goede middag allen, zopas een klein
wandelingetje gedaan, even tot aan de brievenbus
Een oude vriendin van mijn ouders is overleden
en die woonde in het verre Klerken, 98 jaar geworden
in goede gezondheid, en in haar slaap thuis overleden...
Daar wil ik ook voor tekenen :roll: :oops:
maar we hebben het niet te kiezen...
Daarom een condoleancekaart in de brievenbus gedaan
want ik kan er niet naartoe natuurlijk... :oops:
Zo geraken we iedereen kwijt... ja niks aan te doen :?
Het is warm buiten en iedereen loopt in T-shirt...
ik had toch een jasje aangedaan, :oops: want er zit een nijdige wind.

clive, alles een beetje rustiger aandoen.. :oops: en meer aan jezelf denken
Je kan nog niet gemist worden en 't is een zware periode nu... :oops:
Sterkte en hopelijk kan de dokter je helpen...goede moed...

anjelierken, als je de bloembakken kan binnen zetten
zijn de plantjes veilig, 't zou zonde zijn als ze toch nog
een tik van de vriezeman zouden krijgen, oppassen tot
de ijsheiligen half mei voorbij zijn :roll:

Helena, ja een goede en behulpzame stielman,
hij komt ook mijn brander van de verwarming nakijken
en is altijd stipt van z'n woord en op uur en tijd...
nu had hij gezegd als ik belde, dat hij zou zien dat
een van z'n gasten zou willen komen, anders moest ik
langer wachten, ....ik begreep het wel maar ik ben blij
dat het nu gemaakt is. :oops:

M-M, hopelijk een aangename 'nieuwe' dokter...'t is altijd
afwachten natuurlijk... sterkte en beterschap...

Alle dames een fijne dag verder, ik ga me nog wat bezig houden
met een en ander...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

23 apr 2020, 07:40

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren stond er een snijdige wind. Dokter had een mondmasker aan. Zou er wel mee overeen komen maar ik was een beetje lastig van de pijn en dan ben ik volgens ventje een andere persoonlijkheid.
Hij laat de pijnbestrijding liever over aan Dr Clicteur en denkt dat mijn volgende afspraak wel gaat doorgaan. Bijkomende feit: mijn handen. Ik hou veel vocht vast en heb daar nu pilletjes voor gekregen.
Bloeddruk was normaal voor mijn leeftijd en als diabetici. Ik wist niet dat diabetici al bij voorbaat een hogere bloeddruk hebben. ( dat zei hij)
Straks om 9 uur m'n nieuwe pillen halen en ik moet de druppels ietsje verhogen.
Moeder belde en ik liet de gelegenheid niet voorbij gaan om haar de diagnose van vochtophoping door de neus te boren omdat ik toch altijd te horen krijg dat ik opgeblazen ben. Volgens doktertje ( hij is niet groot) zou dat binnen 14 dagen al moeten minderen. Zelf mijn vriendin ( de secretaresse) was het al opgevallen dat mijn handen opgezwollen waren. Die 'naaldjes' zijn zenuwen die zich laten 'horen' omdat er te veel vocht in de handen zit. dat zou die steken in mijn voeten verklaren. vooral rond de grote teen. Hij wil ook zo snel een bloedafname. moest ook de historiek van de familie weten want de belangrijkste medische feiten over jouw staan alleen openbaar leesbaar voor alle dokters. niet wat vertrouwelijk verteld wordt.
Ventje moet binnenkort ook naar de dokter maar wie schrijft er gele briefjes? moet dan maar zelf bellen. hij is het gewoon om te bellen naar jan en alleman.
Clive: ik hoop dat je symptomen een verklaring hebben en veel beterschap. Jouw speelvogel is met zijn kontje in de boter gevallen en de tunnel een succes.
Oma C: mijn moeder heeft een nicht van 90. is stokdoof, woont nog geholpen door haar kleinkind alleen. Die moet niet veel doen. Moemoe zoals ze zeggen doet het wel zelf. hij moet enkel de telefoon opnemen en opschrijven voor haar wat de persoon aan de andere kant van de lijn gezegd heeft. Zo'n conversatie hadden wij met dove buurman in engeland. kwam hij over zijn wijnhobby "praten" dan schreven we het op terwijl we het zeiden want hij kon liplezen. ik behandelde hem niet als een dove ( meestal was het m'n gedachten al uit, maar als gewoon persoon en dat heeft me punten gescoord bij zijn moeder Jill.) Hij werkte in M&S en als hij me door de eenwegsspiegel had gezien, was hij daar om goede dag te zeggen. stond je daar te snuisteren tussen de engelse mode van dat moment, tikte hij op je schouder en dan was het van: och hai mark! hij moest dan altijd in m'n winkelmandje kijken. soms pakte hij er iets uit en deed van 'bleh' niet lekker. dan moest ik iets anders kopen. had zijn moeder gevraagd om me wat handgebaren te leren maar dat is er nooit van gekomen.
Zo, Fijne dag aan allen en keep safe!
Cats Rule!

clive

23 apr 2020, 07:53

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Dank je wel allemaal dat jullie zeggen dat ik het wat rustiger aan moet doen, dat is hartverwarmend.
Ben dus gisteren naar mijn ( volledig ingepakte ) huisdokter geweest. Ik heb sowieso een zware bronchitis en mijn saturatie was maar 90. Ondanks dat ik gisteren een goede dag had, vond hij dat ik er slecht uitzag en vooral mijn longen baarde hem grote zorgen. Hij heeft ook een Coronatest gedaan, want daar twijfelt hij aan. IK heb volgens hem alle symptomen, behalve koorts, maar die maak ik zelden. Moet nu 2 verschillende antibiotica's nemen en als de symptomen niet veranderen of erger worden, moet ik hem onmiddellijk verwittigen en dan zal het richting spoed zijn. Hij zei net als jullie dat ik het nu echt wat rustiger aan moet doen.
Was gisterenavond een beetje verbaasd, net omdat ik een goede dag had en omdat hij zo ernstig was.
Ach, het zal wel beteren met tijd en boterhammen zou Oma-C zeggen, we houden er de moed erin.

Die tunnel van Matice is echt wel een schot in de roos. Hij speelt er heel veel mee, ook zonder dat wij erbij zijn. Hij loopt er constant door, meestal met een bal. Dat is echt een plezier om te zien dat hij het zo graag doet. Soms draait hij in het midden van de tunnel en komt er dan uit aan de kant waar hij naar binnen is gerend. Grappig op zien. En dat is ' s avonds op nog geen 5 minuten opgeplooid en weggelegd.

Muddy Maddy, hoop dat alles goed was bij jouw nieuwe huisdokter.

Vandaag echt gewoon licht HH en de groentjes van Matice schoonmaken, 1,5 kg boontjes en evenveel wortels. Maar hij eet nu stukken beter. Het zal nooit een grote eter worden, maar hij eet nu wel elke dag en dat doet me veel plezier, want was daar vaak ongerust over.

Zo, dit was mijn geweeklaag. Ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Oma-C

23 apr 2020, 09:45

Afbeelding

Een zonnige groet, alle seizoentjes,
het wordt weer een mooie dag,
we moeten ervan genieten dan :wink:

Hier geen nieuws, alles gaat (een beetje) naar wens
dus doen we verder wat moet...

clive, ik hoop dat je beter wordt en ja een beetje rustiger aandoen
zal je geen wendeieren leggen... jouw lichaam heeft rust nodig
en niet elke dag dat poetsen en jagen....
ik hoop dat je met de medicatie beter wordt en dat je niet naar spoed moet... :roll:
Veel sterkte en geniet van 't zonnetje...

M-M, vocht vasthouden kan lastig zijn...ik hoop ook voor jou
dat de medicatie werkt.... en dat je ervan afgeraakt...sterkte en moed...

Voor allen een fijne donderdag.... ik ga verder het dagelijkse HH doen
groetjes allen en tot later :wink:

anjelierken

23 apr 2020, 10:53

Hallo iedereen,

Clive: rusten en nog eens rusten.Laat het HH maar even staan.Nu moet je vooral aan je gezondheid denken.Want een zware bronchitis is niet niks, kun je flink ziek van zijn.

Manlief heeft hier al een fruitboom omgezaagd.Gisteren toen we even achteraan liepen, zagen we dat 1 van de fruitbomen kaal stond, had dat nog niet gezien.En ja, dat komt er niet meer door hé.Vond dat wel raar , want die boom staat er al 25 jaar.

Maandag mogen we naar de garage voor de zomerbanden op de auto te leggen.Enkel voor dit zijn de garages open.

Oma-C

23 apr 2020, 18:24

Afbeelding

Goede avond iedereen van de seizoentjes :wink:
Vanmiddag telefonisch medicatie besteld
bij de dokter en die heeft het doorgestuurd via mail
dan kon ik het zelf afprinten en morgen naar de apotheek
mijn voorraad weer gaan afhalen... gemakkelijk is dat...
met de dokter een goed gesprek gehad want hij vroeg
of alles oké was en of ik braaf thuisbleef.... ja dus... :wink:
Eerst nog de inkt vernieuwen voor ik kon printen...
goed dat ik die pas nog meegebracht had en in voorraad had...
Voor jullie allen een fijne avond en straks een goeie nacht :)

wilde eend 2

23 apr 2020, 20:17

Clive : ik duim dat je je spoedig weer beter mag voelen.... Luisteren naar de dokter en u laten verwennen door echtgenoot en Matice ...
Afbeelding

Aan alle seizoentjes : een fijne avond en een goede nachtrust ..

clive

24 apr 2020, 06:36

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Allereerst bedankt voor de beterschapswensen, dat doet een mens goed.
Heb hier gisteren niet veel kunnen uitspoken, want was erg moe en ben zelfs voor Matice gaan slapen, had daar echt behoefte aan. Denk dat ik ook vandaag me wat rustig ga houden, misschien wel even met de stofzuiger overal door en wat opruimen. Dan is het op het oog proper.

Verder heb ik weinig te vertellen, hoop dat met jullie alles in orde is en het ook zo mag blijven.
Liefs en een dikke knuffel aan jullie allemaal.

Muddy Maddy

24 apr 2020, 06:56

Goede morgen seizoentjes,

Kan niet meer slapen en het piekermolentje sloeg aan, dus sokken aan en naar beneden.
Gimly was aan het miauwen. alles was op en hij had dus honger.
ik heb mijn druppels al ingenomen, de rest is voor straks.
Vandaag vuilniszakken. Gisteren reed het veegwagentje aan de overkant: we hebben Gimly een uur niet meer gezien.
Omdat het warm was, had ventje voor hij naar de apotheek ging, zijn tussenseizoensjas er uitgehaald en dat zat in die zak? juist. zijn sleutels.
Zijn collega belde als ventje zich gaan aankleden was en ik nam op omdat ik zag dat het de nummer was van de buro zei ik: met de secretaresse van.... Collega schoot in een lach.
ventje gaat zich zo dadelijk inloggen. eten moet er niet gehaald worden. we hebben voor vandaag geroosterd brood met gerookte zalm. En er is ook nog brie, chaumes en boursin.
Gisteren zijn de postzegels toegkomen die ventje on line via de post had besteld. Ik zal nu 3 zegels moeten plakken. Op 1 van die zegels stond: 6 frank 31! Kan je nagaan hoe veel alles nu duurder is.
Vandaag kaartjes maken. 4 voor mei. schoonbroer en schoonzuster. de twee buurmannen.
Hopelijk komt de glitterlijm ergens volgende week toe. Mijn broekpak ga ik afzeggen en een refund vragen.
't is nog vroeg en 1 profiteerd ervan met zijn hond te wandelen en het niet op te kuisen. :?
Passeert hier nu alle dagen een française en diens man moet het gevoeg opkuisen. Madam is daar te vies van.
Buurman, die nu ook niet naar de kapper kan, heeft een kleurspoeling door zijn haar gedaan. zijn mèches zijn nu verdwenen. Stiefdochter heeft hier 3 dagen gelogeerd. ik dacht dat dit tegen de regels was? Misschien ruzie gehad met vriendje en buiten gesmeten. zou me niet verwonderen.
Gimly is aan het proberen een zakje te mollesteren. Er ligt dan overal haar want hij rolt daar mee en smijt dat soms op plaatsen dat je denkt: hoe komt dat daar? 8O
De lichtslinger heeft besloten niet meer omhoog te hangen. dus van die tjoepkes plakken ( kabelgeleiders) en als dat niet lukt een soort van TL in Led onder de kast plakken met batterijen erin. maar moet nog zoeken waar ik dat kan vinden aan een zeer betaalbaar prijsje.
moet ook nog een semi verduisterend gordijn vinden, iets zoals een lattoflex maar in stof.
Zo, dat was het. Clive: veel beterschap en hou u koest. ( zegt de bezorgde moeial)
Fijne dag en Keep safe.
Cats Rule!

Oma-C

24 apr 2020, 09:06

Afbeelding

Goede morgen alle dames,
't is een grijze morgen en zowat nevelig.. :roll:
maar rustig en de zon zal wel komen denk ik :wink:

Vrijdag vandaag, straks eerst naar de apotheek
dan kan ik weer verder met de medicatie, 't was een
heel 'geprint' want de dokter had het doorgestuurd
met 5 bijlagen in pfd maar als ik ze maar aankrijg is dat niet erg...
dan nog even langs de post want er zat gisteren
een briefje voor een pakje in de brievenbus en ik
heb nergens niks besteld.. :roll: :? er staat ook geen naam op... :roll:
raar...maar ik moet toch voorbij de post als ik naar de apotheek ga
't gaat in één moeite door... :roll:

Nu eerst nog wat opruimen en bed verschonen en dan klaarmaken
om die 2 boodschappen te doen...

clive, stofzuigen is ook geen licht werk, wees voorzichtig aub.. :oops:

Hou jullie allemaal gezond en sterkte voor wie het nodig heeft... :wink:

anjelierken

24 apr 2020, 11:12

Hallo iedereen,

Vanochtend heel grijs hier en koud, nu komt de zon erdoor.
Straks was buiten hangen, die zal tegen vanavond wel droog zijn en strijken.Vind dat plezant als alles op 1 dag gedaan is.

De verandaramen zijn ook gepoetst, was van moetens 8O , een duif had ze flink bevuild , dus dat kan je zo niet laten.Heb er eerst met de tuinslang opgesproeid om te weken en daarna gewassen.

Manlief had ergens gelezen dat we allemaal stof gaan krijgen om zelf mondmaskers te maken.Er zijn nochtans gemeentes die ze gratis aan hun inwoners gaan geven, onze gemeente is er niet bij volgens buurvrouw.

De vissen eten al in de vijver, had deze week eens geprobeerd met een beetje eten, en ze kwamen toch aangezwommen.Voor de kleinste visjes breek ik het voer nog eens in 2 , da's makkelijker om te eten.Er zitten ook veel dikkopjes , maar die zullen wel verminderen, daar zorgen de vissen voor.Enkele overleven toch, zo hebben we er nu 3 zitten van vorig jaar.In de namiddag zitten die te zonnen aan de kant op een steen.En ze beginnen te kwaken.Gisternamiddag toen we even buiten zaten, hoorden we een zacht hees geluid.Volgens manlief was dat van die jonge kikker, en inderdaad toen ik ging kijken, was hij aan het " oefenen" :D .

De wasmachine roept.

Helena van Troje

24 apr 2020, 15:34

Boodschappen zijn geleverd.
Jongste had besloten dat ik vast diarree gehad had, want ik vroeg beschuiten en toiletpapier.
Hij had het bij het rechte eind.
Voor de rest had hij alles gevonden behalve waspoeder in poedervorm.
Ik gebruik niet zo graag vloeibaar was middel.
Hij had een nestkastje gemaakt en zowaar is er een wezenpaartje in gaan wonen.
Het vrouwtje zit nu op de eitjes.
Mooi om zien, hij had een fotootje.
Ik zal hem eens vragen het door te sturen, want op 1,5 meter zag ik nu weer niet zoveel op zijn gsm.

Er staat hier een fris windje. Niet echt om in de zon te gaan zitten buiten.

Ik wens jullie nog een prettige namiddag en avond verder.