Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ivette

13 dec 2020, 10:45

Veve, dat wordt heel mooi die tuinkamer maar amai weer zo'n grote plaats erbij om te onderhouden!
omadina wat een mooie foto van u en Lennert, word je echt niet ouder? Je ziet er zo goed uit! Lennert is een flinke kerel geworden en hij heeft chance dat zijn sterke oma nog met hem kan wandelen!
Meme Rietje, ik geloof het graag dat je blij zal zijn als uw huis weer op orde is!
Rietjes ik heb gisteren ook mijn Kerstversieringen uitgezet, hoewel die dit jaar erg weinig bekijks zullen hebben!
Christa heeft me weer uitgenodigd voor het middageten maar "ma het zal allemaal licht zijn voor uw maag" Wat moet ik dan doen? Ik dring daar niet op aan hoor, ben graag thuis maar ze bedoelt het zo goed hé. Vanmiddag moet ik mee naar het voetbal kijken op TV (Club Brugge!) daarna spelen we spelletjes.
Nog een aangename zondag iedereen!
Ivette

Erika1

13 dec 2020, 11:43

Goeie bijna middag, hier prachtige zon en helemaal niet koud.

Op 2 dagen is ie zo veranderd :mrgreen: op de achtergrond van de eerste foto kan je de zon zien :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Ritavdm

13 dec 2020, 17:32

Wandelen, wandelen en nog eens wandelen
Veel meer kunnen en mogen we niet doen :roll:

Ja binnen zitten kniezen of TV kijken maar daar word ik zo moe van :wink:
en lezen is dan weer iets voor 's avonds

Enkele beelden bij de wandeling van deze namiddag (8,5 km)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

OHlala Erika, die van mij durf ik niet tonen hoor.
De bladeren schoten de hoogte in en 'k heb ze dan wat gekortwiekt, zo'n 10 cm eraf en dan pas verscheen de bloemstengel, die is nu zo'n 10 cm hoog maar stopt precies weeral met groeien.
'k heb nochtans je raad opgevolgd hoor : op e verwarming en zorgen dat het niet droog komt te staan.

Een paar sfeerhoekjes in huis :

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

meme-rietje

14 dec 2020, 08:16

goeie morgen allemaal
er is nogal veel wind deze morgen
wat zal ik doen vandaag
niet veel met die werkmannen
ik mag niet in hun weg lopen
en in de gang komen alle deuren uit
vijf schuifdeuren en twee draai deuren
de voordeur en de livingdeur

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria

14 dec 2020, 09:41

Goede morgen allemaal!
Hier schijnt voorlopig de zon in onze living!
En het is ook 9° buiten, wandelweer zou ik zeggen maar...voorlopig zijn mijn namiddagen gevuld met bezoek aan ons mama in de kliniek, ik ga wel te voet naar daar is zo een 10 minuten stappen! Ze ligt op intensieve zorgen maar mag normaal gezien deze namiddag naar een gewone kamer. De operatie is heel goed verlopen en alles geneest goed maar ze is heel zwak en erg vermagerd, ja ze heeft al sedert donderdag niks meer kunnen eten.
Alles hier bijgelezen...maar mijn hoofd zit voorlopig vol met tal van muizenissen!
Wens jullie nog een gezellige maandag tot later daag...
You only have one life...live it!

corry

14 dec 2020, 09:45

Afbeelding

Kleintje met plus broer Jarne, zitten in dezelfde klas.
Kleedjes zijn welke wij voor haar Kerst kochten, met nog een vestje erbij.
Romy zou het graag voor haar klasfoto gebruiken, oor ons was het 👍

Heb poortje op slot gedaan , bloempotten gezet dat het moeilijk wordt over de draad te stappen, in het voorjaar na het planten overwegen wat mogelijk is. Wij zitten niet op dezelfde lijn, heb aan de kantlijn gezet, weet dat Staf vanuit zijn zetel veel kan maar doen is iets heel anders.
Zou onderhand denken dat er iets mis is in stout buurtje hoofd. Een foto van tijdens haar overtreding zou helpen om via proces-verbaal daar een einde aan te meekan, alhoewel ik het dit betwijfel. Toch liever een minder radicale optreden.

Voor de rest voel ik me op het ogenblik niet in mijn Sas, , gisteren gans de dag slapend en wakend tv opgestaan. Heb gelezen met koptelefoon , nu en dan muziek geluisterd om te ontspannen, ook een wandeling gemaakt.

Samen oud worden is een voorrecht, en daar trek mij aan op. De Corona maakt ieder zijn leven minder aangenaam. Kan de jeugd best begrijpen.

Ga boodschappen doen, morgen komt kleinzoon Gunther, wordt een dag met een gouden randje.

Groetjes en tot later

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

14 dec 2020, 13:04

Goeie zonnige maandagmiddag...

Meme-Rietje, open-deur-dagen bij jou. Goed dat het niet al te koud is.

Duidelijk te zien op die leeftijd dat meisjes vroeger rijp en volgroeid zijn dan jongens hé; maar 't zijn twee schoontjes hoor.
Ben ik blij dat ik lieve buren heb !!!!

Menu : gehaktbroodje, gestoofde worteltjes en natuuraardappel en voor straks een sneetje Viennetta ijstaart daar heeft mijn ventje nu eens zin in en mij zal het ook wel smaken, 't is precies een eeuwigheid geleden dat ik dat nog at.

Als de zon het nog ff volhoudt gaan we straks nog een fietsritje maken, kwestie van voldoende beweging en vitamine D op te doen.
Oud maar niet Out

corry

15 dec 2020, 07:19

Goedemorgen ben ik niet om op te eten zo lief.
Afbeelding

Inderdaad hoe mooi gaat het zijn , een zomerverblijf in de tuin van ons Veveke.

Rietepetietje, in de winter binnen schilderen, niet echt iets om naar uit te kijken.
Eenmaal gedaan zal het je een fijn gevoel geven, courage 🤗

Amaryllis , hoe mooi zijn ze, telkens weer in bloei. Zal er eens op zoek naar gaan wil er ook zulk een.

Krijg de ene foto na de andere van prinsesje Eleanor. Doet wel raar dat ze ver van me afstaat. Haar mama is me erg genegen, altijd zo geweest.

Groetjes en tot nog eens weet jullie te vinden

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

vera-maria

15 dec 2020, 09:57

Goedemorgen allemaal!
Corry amai is dat prinsesje ook al zo groot...mooie foto van het ander kleintje die al een heel stuk groter is dan haar plusbroertje!
Donkere en regenachtige dag vandaag...gelukkig hebben we onze kerstverlichting die wat sfeer en gezelligheid brengt in deze donkere dagen...
Afbeelding
Bij zo een donkere triestige dagen gaat er bij mij de fut precies uit, is dat bij jullie ook zo?
Ik ga hier in gang schieten en eens zien wat voor groenten ik nog in mijn diepvries heb, heb geen zin om boodschappen te doen!
Tot later daag...

Ritavdm

15 dec 2020, 12:29

Goeiemiddag

Corry, opletten dat 't vuur niet aan gaat hé onder die kookpot :wink: . Lief hé van B dat ze je toch laat meegenieten van die kleine langs digitale wijze.

Mijn kinesiste heeft me vanmorgen voor de voorlopig laatste keer dit jaar nog eens goed onder handen genomen. Zalig gevoel !

Menu : Fritatta , zo raken restjes eens verwerkt.

Namiddagactiviteit : wandelen zeker, we hebben gisteren gefietst.

Vanavond ga ik dan een grote pot hutsepot klaarmaken die morgen meegaat naar ons knuffelcontact Maurice.
Oud maar niet Out

meme-rietje

15 dec 2020, 14:14

goeie middag allemaal
alles afwassen en terug zetten in de living
mijn rug protesteert ook
k'begin al in utentrutjes te werken
het begint op te klaren

Afbeelding

meme-rietje

16 dec 2020, 04:46

goeie morgen allemaal
ja het is weer vroeg vandaag
mooie foto's gezien
met mooie kindjes

Afbeelding

vera-maria

16 dec 2020, 09:46

Goedemorgen allemaal!
Amai Meme-rietje jij was vroeg wakker!
De eerste kerst en nieuwjaarswensen zijn hier al toegekomen, bijna niet te geloven dat het volgende week vrijdag al kerstmis is!
Ik ga deze voormiddag ook beginnen kaartjes onze schrijven...ik doe dat graag nog echt kaartjes versturen per post, is een dure aangelegenheid maar voor die ene keer per jaar mag het!
Anders niet speciaals te melden...elke dag op ziekenbezoek maar voor de rest...
Nog een fijne woensdag daag...

meme-rietje

17 dec 2020, 08:05

goeie morgen allemaal
al een iets die gedaan is , de gang

Afbeelding

omadina

17 dec 2020, 09:08

Goede morgen aan jullie allemaal ! Het ziet er nog grijs en nat uit, maar 't zal wel weer wandelweer worden, of fietsweer... al fiets ik niet graag in de winter, ook al kan je de temperaturen die we nu hebben moeilijk winter noemen.
Vera-Maria, hoe mooi, je kerstversiering. Daar kan je ook van genieten, zeker de lange avonden die we nu kennen. Verder, het beste voor je mama . Ritavdm, je versiering mag er ook zijn, en nog een echt kerststalletje. Dat had ik vroeger ook, maar door de verhuizingen is het ergens anders beland... ja inderdaad, mijn oudste kleindochter Dascha heeft het in haar appartement gezet, vertelde ze aan de telefoon. Dat doet me plezier.
Corry, mooie foto's van je kindjes, mooi van de mama dat ze verder contact houdt met jullie, en ja, Eleonore is een mooie baby. Wat veranderen die kindjes snel hé.
Erika, je bent echt goed in planten te doen groeien en bloeien ! Mooi hoor !
Yvette, ga jij nog iedere week naar de markt in Roeselare? Nu zullen er wel weer meer kramen staan, nu de winkels weer open zijn.
Mémérietje, gelukkig gaan de werken bij je thuis goed vooruit. Ja, alles weer schoonmaken en terugzetten, dat is een heel werk. Je was alleszins vroeg opgestaan.... toch op tijd een beetje rusten hé, en komt niemand een beetje helpen ?

Vandaag moet ik ook boodschappen doen, ja iedere dag een beetje koken hé, alleen in het weekend haal ik soms iets bij het restaurantje hier in mijn buurt, "take away", ook een populair woord geworden hé, maar "knuffelcontact" is toch mooier.... voor jou is dat Maurice Ritavdm. Geniet er maar van.

Ondertussen houden we ons maar veilig en hopelijk gezond !... en toch altijd maar naar het nieuws luisteren hé.....
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !