In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

20 jan 2021, 09:39

Goede morgen seizoentjes,

Het was hier voor mij een geval van "langzaam aan wakker worden".
vandaag pasta carbonara maken, gisteren waren de kippeborrelhapjes aan de beurt en Gimly at er, maar werd later toch ziek. Dus, geen eten vandaag.
Gisteren een videochat met Suus van 4 uur 3 min en 14 seconden.
Clive; inderdaad met de sterfdag bedoel ik de dag waarop hij overleden is en die elke maand terug komt. Vandaar ook die lange videochat, want toen kwam ventje thuis en heeft die nog mee gepraat.
heb wel mijn leesvoer gaan halen maar m'n groentjes niet.
Die zal ventje wel meebrengen. die moet na de middag winkelen.
Die is nu aan het bellen met zijn personeel op de buro.
Er zit een was in, want ik zocht gisteren ene muts en er viel een vuile trenchcoat en een lange wollen jas op de grond, dus die op de trap gelegd en een briefje gemaakt voor ventje om ze te samen met de mondmaskers in de wasmachine te stoppen wat niet gebeurd is, doordat ik zat te videochatten.
Eerst de afwas doen en dan de soep weggieten om een nieuwe pot te maken zodra die nieuwe groenten er zijn. vandaag komt de diepvries en ik hoop dat ze m'n bestellingsmail hebben gehad, want het is niet m'n gewone verkoper. ik heb twee dingen nodig.
Als de afwas gedaan is kan ventje de frietketel uitkuisen. hij heeft het immers beloofd. belofte maakt schuld.
Zo, nu nog een kopje koffie en een rondje boerderij, daarna pillen en fruitontbijt.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!

anjelierken

20 jan 2021, 10:33

Hallo iedereen,

Hier is het vrijdag ook papier, ik zet het s'morgens pas buiten en als het regent zelfs niet.Ben dan bang als de mannen het opnemen dat het uit elkaar zal vallen.

Bekske: dank u wel voor de dagelijkse mooie plaatjes.Vroeger zette ik hier soms ook plaatjes, maar da's al een tijdje geleden, en weet niet meer hoe het moet.Dat heb ik vaak , dingen die je weinig doet, dat ik daarna niet goed meer weet hoe het moet.Weet wel dat het niet moeilijk was.

Straks naar de kiné.

Vanavond soep maken, doe ik 1x per week.Denk van tomaten-paprikasoep te maken.Vind ik lekker.

Dames, tot morgen allemaal.

clive

20 jan 2021, 11:03

@ Muddy Maddy, bedankt voor de uitleg. We waren hier allemaal even in de war denk ik, maar het misverstand is dus opgelost. Maak er nog een fijne dag van. Liefs.

Muddy Maddy

21 jan 2021, 06:22

Goede morgen seizoentjes,

Wat een wind! Ik dacht dat er vannacht om 3 uur een straaljager vanop m'n koertje opsteeg. 8O
Is veel erger dan dinsdag, toen was er hier zo'n 4 à 5 beaufort. nu is dat makkelijk ene van 70 à 80 km/u.
Gimly zette zijn keelgat open, wou naar buiten. maar hij bleef op een afstandje staan snuffelen. Neen, tè veel wind: m'n pels zal in de oorlog liggen en dan heb ik daar weer veel werk aan om dat weer proper te leggen.
Gisteren heeft ventje jalapeno's en een een Pak Choi besteld bij de groentenboer. Hij gaat er vanavond om. ik heb in de keuken al een witte kool liggen voor bij de butternut. maar ik wacht nu op die jalapeno's. ik denk niet dat die aan schotch bonnet peppertjes kan geraken die zijn nog beter oor de soep die ik wil maken. Aan de Carolina Reaper waag ik me niet. dan heb ik geen maagwand meer. Die staat trouwens het hoogste genoteerd op de scofield?, de eenheid waarmee de "hete" van de peper bepaald wordt. Op de flesjes met Carolina Reaper staat trouwens een doodskop. en het is op eigen verantwoording.
ventje heeft me gisteren op een idee gebracht als ik nog eens philly cheesesteaks wil maken. de rosbief dik laten snijden. beetje meer uitbakken en dan met de kaassaus op het brood in de oven.
Mijn pastameter is ook toegekomen, net op het moment dat er een gepaste portie in de pot stak want de diepvries moest komen en dan heb je tussen 12 & 14 uur huisarrest. hij was 10 min te laat.
maar ik heb m'n produkten.
zondag hebben we al eten: ardeense oester met kroketten. en gestoofde Pak Choi.
Moet nog de afwas doen, maar er is niet veel. een pan, twee potten en pastaborden + wat bestek.
Kan eerst in de week gaan en dan als er licht komt in de duisternis, allez: daglicht er aan voortdoen.
Moet nog een kopje koffie nemen.
De trenchcoat is goed uit de was gekomen. nu moet ik hem weer waterdicht maken dus ventje om een waterafstotende spray sturen naar de schoenmaker. dat werkje doe ik best buiten. pakt nogal op de adem vind ik.
alle mondmaskertjes zijn ook nog eens opnieuw gewassen en waren al quasi droog toen ik ze uit de machien haalde. dan op de verwarming laten drogen en N. maandag vragen er een wreef met het strijkijzer op te geven dan zijn ze zeker steriel. Die van ventje niet. die zijn van een soort parachutestof. en die van club brugge zijn polyamide ( denk ik) dat mag ook geen strijkijzer zien of ze plakken er aan.
Ik had Suus verteld dat ik ooit aan een verhaal ben begonnen (eigenlijk meerdere: als ik niet kan slapen dan "schrijf" ik een boek in m'n hoofd dat helpt soms tegen het piekermolentje) en heb haar de eerste 14 blz opgestuurd. ze wou "feedback" geven. Als het goed is zal ik er aan verder schrijven.
Maar dan mag ik helemaal niet gestoord worden voor enkele uren. en dat is wel wat lastig. je hebt je huishouden, de kat die (w) aandacht vraagt enz.
Koffie is gemaakt, daar nu eerst van genieten en dan de boerderij: de schuur en de silo zijn weer vol :roll: . Criminal case en de sims aan het werk zetten.
Fijne dag seizoentjes en Keep safe!
Cats Rule!

Bekske

21 jan 2021, 08:25

Afbeelding

Afbeelding
deze plaatjes heb ik nu gebruik om deze afbeelding te maken

Afbeelding .
dit is nu de afbeelding die ik nu gemaakt heb ondanks mijn pijnlijke handen om te zwijgen over de rest.Mijn huishouden bestaat uit drie kleine honden en vijf vogels .Die houden mij op de been .Zo laat ik iets weten over mijn eigen persoon .Ik geniet iedere dag in de mogelijkheid van .De ene dag is de andere niet zeker als er een dag tussenkomt dat alles tegen de grond ga maar ja het nemen zoals het is .Groetje en geniet in de mogelijkheid van

clive

21 jan 2021, 08:59

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, hier wordt het papier de laatste donderdag van de maand opgehaald. Ben gisteren droog met Matice kunnen gaan wandelen.

Muddy Maddy, kan jij jouw verse soep niet invriezen ? Je moet ze zo vaak weggooien en dat vind ik zonde.
En Gimly een beetje ziekjes , hoop dat hij vlug genezen is. En jij hebt jouw volledig weekmenu al opgesteld, dat vind ik verstandig.

Anjelier, nog kine volgen, hoop van harte dat het soelaas brengt en dat je vlug jouw arm helemaal naar boven krijgt zonder last of pijn.

Gisteren was ik dan gaan wandelen met Matice in het bos. Ik zat bijna aan het einde van het bos, toen ik plots kennis maakte de grond van het bos. Ik was aan het oefenen met Matice aan de lange lijn. Hij deed deze oefening goed en dus gaf ik hem het commando " vrij". Wat ik niet wist dat de lijn rond mij zat. Matice neemt zijn vrij heel serieus en vertrok in volle vaart en het gevolg was dat ik plots op de grond lag.
Gelukkig op een vrij stuk droge ondergrond. Had me een beetje pijn gedaan, mijn pols deed pijn en mijn bil. En later kreeg ik rugpijn erbij en dan heb ik mij toch maar een pijnstiller genomen. Matice reageerde wel grappig toen ik op de grond lag. Kwam dadelijk terug naar mij toe en ging naast mij zitten. Dat vond ik lief.
Manlief zei, toen ik hem mijn verhaal vertelde dat ik altijd mijn GSM moet bij mij hebben. Wat ik ook altijd heb. Daar ik op een droog gedeelte gevallen was, was alles wat ik aanhad nog proper.

Vandaag de 2 benedenverdiepingen volledig dweilklaar maken voor morgen. En de strijk van gisteren nog doen. Misschien daarmee beginnen.
Gisteren nog naar de AC*ION geweest, voor mandjes voor in de vestiaire kast. Want nu liggen mutsen, sjaals, buffs , hansschoenen en mijn weekendsjaals door elkaar. Alles ligt daar zo slordig in en de 4 mandjes moeten daar een einde aan maken. Dat is een werkje voor zondag.
Had daar ook nog kaarsenaanstekers gekocht, een schriftje voor mij en 2 LED kaarsen voor op het tafeltje in de hal. Manlief was me komen halen, want die mandjes kon ik niet houden met de fiets.

Het verjaardagsgeschenk voor Baby C. is gisteren al aangekomen. Hij zit volop in de Bumabfase en ik heb hem de loopmotor van Bumba gekocht. Ex buurmeisje zei dat hij daar enorm blij mee gaat zijn.
Hij kwam aan in een heel grote doos. En die zat vol met stukjes piepschuim, we hadden 2 vuilzakken van 100 liter vol met die stukjes. Doos zelf is al opgeplooid. Vind het wel een mooi geschenkje. Nu nog uitvissen wanneer hij hem kan komen halen, de covidregels in acht genomen.

Zo , ik ga niet alle namen noemen, dan vergeet ik ook niemand. Ik wens jullie allemaal een mooie donderdag.
Liefs en heel veel knuffels.

clive

21 jan 2021, 09:02

@ Bekske, ben over jou heen gesprongen . Het spijt me te horen va jouw gezondheidsproblemen. Dank je wel voor het mooie plaatje alweer. Sterkte.

Oma-C

21 jan 2021, 10:11

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
't is al 10 u, ik heb eerst de mail opgeruimd
daarom ben ik laat :oops:
Hier schijnt de zon, maar de storm is er
ook nog steeds, weer weinig geslapen
vannacht zo lelijk dat het weer huishield :roll:

M-M hier was het met momenten ook alsof
er een vliegtuig opsteeg, bangelijk vind ik dat...
Wat ik lees aan pikante producten jij gebruikt
zou mijn maag zeker niet verdragen, :roll:

clive de aarde gekust, da's nog meegevallen dat
het een min of meer droge plek was,
anders was je een slijkvrouwtje geweest :roll:
Hopelijk is de pijn nu weg, de volgende keer
wel aan de lijn denken :lol: en sterkte...

Dag Bekske, fijn hoe jij die plaatjes maakt, ik gebruik
alleen nog wat ik onderweg op internet vind :)
ik maak zelf geen plaatjes, maar wat jij maakt is mooi!

Alle seizoentjes een fijn donderdag, en blijf voorzichtig :lol:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

21 jan 2021, 11:03

Hallo iedereen,

Clive: gelukkig heb je je niet ernstig pijn gedaan.Mooi van Matice om naast je te komen zitten.Moest ik dat tegenkomen met Spaanse woef die zou verder lopen.Zijn neus is belangrijker dan het baasje :roll: .

De vloerder is aan de afwerking van de plinten bezig, morgen moet hij nog eens terugkomen voor siliconen te spuiten , en dan zou alles afgewerkt zijn.Daarna kunnen we eindelijk alles op zijn plaats zetten en gordijnen wassen.

Vannacht niks geslapen met die hevige wind, de luiken rammelden tegen de muur.

Dames, tot morgen allemaal.

granny M

21 jan 2021, 11:22

Goede morgen allemaal,
Hier heeft het ook zo gestormd. Rond 04.00 uur dacht ik : Ja, dat is prijs op een hoek van 't dak..., zo kletterde het. Maar wonder boven wonder bij nazicht deze morgen lag alles er nog op, halleluja :D Het mag ook wel eens meevallen toch ?
Alleen wat bloempotjes en de barometer omgewaaid, lagen verderop de gazon. En een stuk parasol van iemand in de geburen waarschijnlijk , ik zal wel eens rondhoren wie er in dit seizoen nog onder een parasol buiten zit ....(of niet goed vastgemaakt )
Blokje rond in een mum van tijd afgewerkt, op de terug weg de wind van achteren dus in overdrive thuisgeraakt.
En nu even de gazet inkijken .
Houdt U kloek en struis en veilig...

Helena van Troje

21 jan 2021, 11:25

Gelijk de meesten onder ons deze nacht slecht geslapen en naar de wind aan het luisteren geweest.
Ik moet eigenlijk nog eens gaan kijken of er eventueel pannen zijn weggewaaid.
Het deed lelijk en de wind zat op het huis.
Meestal komt hij van de andere kant.

Matice goed opgeleid. Bij het baasje blijven.

Wel, wel, wel ik zag een bruine schaduw hier voorbijlopen.
Was dat toch niet een eekhoorntje dat bijna tot aan de deur kwam gelopen.
Een heel mooi exemplaar.
Maar ja, als ze zo verder gaan met die hun habitat om te hakken dan gaan ze van armoe nog binnen komen vrees ik.
Telkens een pand hier van eigenaar veranderd is het eerste wat ze doen alle bestaande bomen omhakken om er grind of klinkers voor in de plaats te leggen.En dan maar klagen dat er niet genoeg water en verkoeling is in de zomer. Het is hier nog geen stenen woestenij genoeg.

We zullen eens zien waarmee we ons vandaag gaan bezig houden. Stukje bij beetje geraakt het hier opgeruimd. Ik was daarnet buiten moeten gaan wandelen. Nu is de zon weer weg...

Hou jullie vast aan de takken van de bomen!

PS: de eerste sneeuwklokjes staan uit, de hazelaar heeft katjes, de vroege tulpjes piepen boven de grond.

mariajohanna

21 jan 2021, 15:49

Fijne namiddag, dames,
Hier wel goed geslapen, ondanks de hevige wind en regen.
Het is hier al druk geweest, eerst boodschappen gedaan, gaan tanken, bij nicht van man efkes geweest, wat natuurlijk wat uitgelopen is .....
Rond 14 u kunnen middag eten, dan de afwas en nu voor niets nog goesting.... Was anders wel veel van plan, maar 'hey lot' heeft voor vandaag anders beslist 🤔😉
Morgen dus beter ! 😊

Oei, Clive, hopelijk niet meer teveel last van je valpartij..... En Mattice bewaakt zijn baasje he.... Ik vraag me af of iemand die valt, echt het gedacht heeft om de gsm te gebruiken voor hulp of iets dergelijks.... Ik zou daar niet aan denken, geloof ik 🤔....

M M, ik vroeg me ook al af waarom je je verse soep laat slecht worden als je toch een vriezer hebt.... En voor de Diepvriesmans moet ik niet perse thuis vastzitten, ik wordt altijd verwittigd welk uur hij komt, en dat klopt altijd.......
Van veel dingen die jullie klaarmaken heb ik nog nooit gehoord, een overblijfsel van voor jullie hier kwamen wonen? Wij houden het hier bij de gewone dingen, zo speelt onze magen niet op ! 😉

Bekske, altijd mooie plaatjes, waarvoor dank hoor. Ze worden'gesmaakt' , zeggen ze bij ons ! 😉

Hopelijk bij niemand schade, dat brengt weer ongemak mee, en de stress daarrond, van ergernis nog maar te zwijgen..... 🤔

Zo, ga een tas koffie maken, manlief is bezig aan zijn schoonheidsslaapje....

Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende. 😊
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wilde eend 2

21 jan 2021, 19:39

Dag seizoentjes allemaal,
Clive : dat was even schrikken , zo'n valpartij . Hopelijk heb je vandaag geen pijn .
Matice is wel trouw aan zijn baasje , flink van hem !
Bijna iedereen hier heeft wakker gelegen van de felle wind vannacht .. ik ook , ondanks het grote rolluik aan de slaapkamer , hoorde ik het geraas van de wind en de regen toch ...en het regende heel hard ..
Vannacht voorspellen ze weer van dat ... niks aan te doen ..
Bekske : mooi zijn die plaatjes van jou !
Aan iedereen een fijne , rustige avond ... zonder pijn en ongemakken ..

clive

22 jan 2021, 07:10

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes ,

Het is nog vroeg, maar heb de strijk al gedaan wegens niet zo goed geslapen deze nacht.. Ben dan rond 05.15H maar opgestaan en even later was manlief ook al beneden.

Oma-C, ik moest lachen met jouw uitdrukking ; slijkvrouwtje :D . Als dat in het begin van het bos was geweest, was ik inderdaad een slijkvrouwtje, want daar is het altijd erg drassig en glad, maar verder in het bos is het een stuk droger wat de grond betreft. Van het valpartijtje is de pijn zo goed als weg. En pikante dingen verdraag ik ook niet.

Anjelier, Spaanse Woef zou dan gewoon doorlopen :D ? Wat goed te lezen dat ze aan de afwerking van de vloer bezig zijn, dan zit je weer mooi.

Granny M, ook niet gerust als het stormt. Gelukkig geen ernstige schade bij jouw thuis, de verloren gelopen parasol en wat tuinaccessoires daar gelaten.

HVT, ik smelt helemaal weg van jouw verhaal van de eekhoorn. Vind dat zo'n lieve beestjes. En ja , Matice is trouw, ik was er even later zelf van verbaasd dat hij onmiddellijk terugkwam en bij mij ging zitten, brave woef hebben we toch.

MJ, de valpartij was volkomen mijn eigen schuld. Ik was aan het oefenen met hem met de lange lijn en had voordat ik het commando " vrij" gaf, eerst de lijn moeten controleren. Ik heb buitenshuis altijd mijn GSM bij me. En ik denk wel dat ik die zou gebruiken in een noodgeval. Zeg ook altijd tegen manlief waar ik ga wandelen, vind dat een veilig idee. Vond Matice superlief dat hij mij kwam zitten.

Wilde eend, ik hou ook niet van de storm, ben altijd bang voor schade. Ik denk dat niemand daar van houdt. En hangen jouw prachtige gordijnen en je overgordijnen op. Dat zal dan wel een heel groot verschil zijn en dat gaat echt wel heel mooi zijn. Hoop dat de perikelen met de huisbaas wat opgelost zijn.

Zo, ik ga ervan profiteren dat ik vroeg op ben en ga de keuken en de living al dweilen, die zijn gisteren dweilkaar gemaakt en dan ben ik daarvan al vanaf. En kan manlief daar gaan doorwerken.
Dan de benedenverdieping volledig dweilen en verder nog een wasje doen.

Ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens iedereen een mooie vrijdag. Maak het binnen extar gezellig. Ik stuur jullie allen heel veel groetjes en knuffels.

Bekske

22 jan 2021, 07:50

Afbeelding