In de Vier Seizoenen reeks 30 Lente 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wingerd

08 mei 2023, 10:31

@clive, bedankt voor de mooie kaart en de lieve wensen, en heel veel beterschap !
Ook aan alle anderen die Emma welkom heten !

anjelierken

08 mei 2023, 13:21

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive en Wilde eend : veel beterschap.

Somber weer buiten, dus best binnen blijven. Het is wel niet koud.

HVT: goeie reis.

Was is gedaan, hangt te drogen op droogrek binnen. Buiten riskeren we niet. Binnen is die meestal na 1 dag droog.
Ga in de namiddag boven poetsen, vorige week geen tijd voor gehad.

Boer is zijn land aan het bewerken, weet niet wat er gezaaid of geplant wordt. De regen is wel ideaal voor de landbouwers. Enkele weken geduld en dan zien we wel wat er groeit.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2

08 mei 2023, 15:09

Dag seizoentjes allemaal;
HVT : een fijne reis . Hopelijk ontspannend en met mooi weer .
CLive : ik leef met je mee dat je zo blijft sukkelen met je gezondheid. je doet al zo je uiterste best om te rusten en je medicatie nemen . Meer kan je niet doen. Heel veel moed !
Hier schijnt de zon en ik heb toch maar weer het gras gemaaid . Een ganse maand mei het gras laten groeien is geen optie want dan kan ik het niet meer zelf .//
Ik ben blij voor Bekske , Clive en Wingerd met hun hondjes : zij brengen zo veel vreugde in huis .
Oma C : hoe gaat het met jou ? Hopelijk niet te veel last van Mr Menière ?
Aan alle seizoentjes : een fijne dag , zonder pijn en ongemakken .

Bekske

09 mei 2023, 08:43

Afbeelding

Muddy Maddy

09 mei 2023, 08:57

Goede morgen seizoentjes,

En voor de verandering: regen, regen en nog eens regen. het begint de mensen stilaan het voeten uit te hangen. Waar blijft die zon?
Ik wil zon! ik ga niet alleen een kaars aansteken voor de seizoentjes maar ook 1 voor zon! voila.
Gimly heeft uit baldadigheid tussen de living en de salon gepoept. omdat hij zijn avondhapje niet kreeg. ook Lilly was een beetje lastig, ventje heeft ze dan een paar keer uit bed gekeild en dan is ze achter de luxaflex gegaan en wat ze daar gedaan heeft, weet ik niet. Toen ik rond kwart voor 6 van de badkamer kwam, lag ze aan ventjes voeten. en daarna is ze naar mij gekomen. geen van de 2 is naar beneden gekomen. blijkbaar zijn ze net als ventje heel moe. die moet om brood en mijn leesvoer. hij heeft dan gisterennamiddag nog een praatje met Peter gehouden. het is een jong koppel die zijn zaak overneemt en hij hoopt dat ze het goed zullen doen.
wij hebben gisteren spekblokjes met een geklutst ei gegeten. vandaag zou het de beurt zijn aan de spaghetti en woensdag de andere helft van het varkenshaasje uit de diepvries want ventje gaat woensdag nog eens naar zijn moeder. hij moet dan nog bellen naar zijn zus. dat varkenshaasje zou dan 's middags gegeten worden. en dan kan ik zonder gestoord te worden verder werken aan mijn boek. vandaag ook enkele afleveringen van all saints erdoor jagen want er is weer een lading nieuwe op komst. en dan staat de digiteller op 91 of 95 %. ik wed dat ze tegen de zomer stoppen om in het najaar verder te gaan.
ik had zo gehoopt mijn dahlia's te planten en op zoek te gaan naar een lege bak voor de witte gladiolen. ooit had de school waar ik 3 jaar het busvervoer heb gedaan een aktie voor lentebloembollen. mijn moeder had een zakje gekocht en in een pot in de grond gestoken. ondersteboven. dus die kwamen niet boven! ze zei tegen mij: wat voor brol verkopen ze aan de mensen? ze had ze dan laten zitten en waarschijnlijk hebben die zich in de pot gedraaid gedurende de winter want pas het jaar nadien had ze lentebloemen.
De scenaristen in Hollywood staken. dat hebben ze al eerder gedaan. ze vrezen vervangen te worden door die AI. daar hoef je maar wat gegevens in te geven en de AI schijft het script dan uit zichzelf. er zijn gelukkig voor de staking al wat scenario's helemaal geschreven en die beginnen ze nu te draaien. en de streamingsdiensten hebben nog genoeg. wij hebben geen streamingsdienst. ventje wil niet. ik was maar wat blij dat die DVD-post ineens stopte omdat ze zich ook wilden toeleggen op streaming. dat was weer 9.99 euro uitgespaard. bij Telenet toen we de vaste lijn opgaven en het basispakket wilden, dus geen entertainmentkanaal meer, probeerden ze toch om ons streamz te laten behouden. ik mompelde daar gaan we weer maar ventje hield voet bij stuk. wij hebben meer dvd's dan uw streamingsdienst kan aanbieden zei hij. toch bleef ze proberen maar njet. onlangs had ik op fb een advertentie gezien van vers vlees voor katten en ik had een mailtje gestuurd om wat probeerseltjes te proberen los te krijgen. deden ze niet, schreven ze maar ik kreeg wel 20% korting indien ik bij hen bestelde. heb ik niet gedaan. nu zenden die reclame uit op de tv. dus ga ik het nog eens proberen. wie niet waagt....
het nieuws heb ik al gelezen en tijdens de kroning van King Charles 3 en Camilla moest ik ook mijn ogen open houden. ik heb de balkonscene gemist. maar ventje had verder gekeken. Gisteren een sf- film erdoor gejaagd over aliens die via tornado's probeerden onze techniek te stelen. het waren groene tornado's. geen keeper. maar 1% eraf is 1 % eraf. all saints slokt bijna 55% van de schijf op.
Ik heb hier geen enkele kat gezien. ze liggen dus samen met ventje in dromenland. Lilly was in de badkamer toen ik nog eens naar e wc ging en daarna hoorde ik haar badkamer liedje en kort erop sprong ze op het voeteind. en als je er dan midden in de nacht of vroeg op de morgen eruit moet om naar de badkamer te gaan dan moet je goed kijken waar en hoe ze ligt om ze niet wakker te maken. want anders heb je prijs. snorren en komen knuffelen. soms eerst bij mij en dan gaat ze naar ventje. en die heeft dat niet graag.
Ik ga een kopje koffie zetten.
Fijne dag verder aan alle seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C

09 mei 2023, 09:43

@ alle seizoentjes, goede morgen.....
Regen ook hier, niks aan te doen
we nemen wat komt, jammer dat
de tijd zo vlug gaat, zonder lenteweer
koud is het niet maar wat heb je
eraan als je niet buiten kan :roll: :oops:
Maar erover zagen helpt ook niets :?

Veel sterkte aan de zieken en een fijne
vakantie voor wie eruit trekt,
hopelijk heb je mooi weer Helena :)

Maak er het beste van, het is niet anders...
groetjes allen en tot...... :?
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

09 mei 2023, 14:54

Afbeelding

Hallo iedereen,

Het gaat vandaag maar 1 keer regenen :D ... maar wel een ganse dag. Vanmorgen stond er op de buienradar vandaag regen 9u tot morgen 3u.

Heb al ananastaartje gebakken , want straks hebben we bezoek, de buren komen even langs. Buurvrouw had een jeansbroek van manlief ingekort en ze wil daar niks voor , dus nodigen we de buren uit voor een tasje koffie met taart. De tafel is al gedekt en de koffiemachine staat klaar , enkel nog op het knopje duwen.

Het huis ruikt naar haring. Deze middag panharing gegeten met ajuinsaus. Die geur zal er nog wel enkele dagen hangen. Zelfs ruik je dat niet meer.

Bekske

10 mei 2023, 08:49

Afbeelding

Muddy Maddy

10 mei 2023, 09:08

Er zou verbetering in het weer zitten. vandaar dat blijkbaar alle 2 de katten onhandelbaar waren gisteren. vooral: Lillly. die is er in geslaagd een grote doos vol rommel op de grond te krijgen. ze sprong naar beneden en de rest was mee. ventje heeft gevraagd me daar vanmiddag mee bezig te houden want hij gaat naar zijn moeder. en daar gaat het niet zo heel goed mee. ze slaapt veel, soms is ze heel helder. zo zei ze op een keer tegen ventjes zus dat ze bang was van dood te gaan. als ze in slaap is komen ze haar een zakjes vocht bijgeven want als ze slaapt dan kan ze die niet uittrekken. anders eet ze niets meer, drinkt niets meer en weegt nog 54 kg. en ventje gaat nu eindelijk zijn verstand gebruiken en de parking van het ziekenhuis gebruiken. zijn zus heeft uitgelegd waar hij moest rijden. Ten tijde van mijn grootmoeder was die parking al af en was dan gratis. dus ik weet hem maar al te goed zijn. maar ik mag/kan niet mee. meer dan 3 personen in de kamer en ze flipt. en ze wil begraven worden naast haar ouders in Boezinge! Guy & Jean-Pierre zijn daarvoor aan het kijken want ventje moet ook zijn handtekening zetten voor akkoord omdat ze dus niet in brugge begraven wordt of gecremeerd. en Boezinge is een klein gehucht in de streek rond Ieper. met een piepklein kerkje en een kerhof dat dus nog steeds in gebruik is. daar liggen haar ouders en haar klein broertje en haar overgrootouders. we hebben dat kerkhof bezocht toen er jaren geleden, ik geloof dat schoonmoeder toen 76 of 78 was en eerst was de receptie in het buitenverblijf van schoonbroer. in zijn vrije tijd ging hij daar met een broer of 2 gaan klussen. dus dat was semi-gedaan. alleen nog een waskot en dan de tuin. er was daar een trap zonder leuning en ik weigerde mee te gaan om de slaapkamers te bekijken. ik behielp me dan zonder stok in die tijd. maar ventje is geweest en heeft het dan in de auto verteld. nichtje 1 was net afgestudeerd, droeg een wit zomerkleedje, at in het restaurant tikka massala en... maakte een vlek. gelukkig werken de meeste horeca zaken met zeep in de wc waar je de vlek meestal uitkrijgt. kijk maar naar mij in Rome. ik had spaghettisaus op een witte bloes gemorst en heb het met een zeepje op de kamer weer weggekregen. En als schoonmoeder de 23 ste verhuisd zal er iemand moeten gaan om haar eten te geven want waar ze naartoe gaat is er te weinig personeel om een uur tot anderhalf uur te helpen haar eten in haar mond te stoppen. en ventje ziet dat somber in. en aansluitend gaat ze dan naar een ander kort verblijf maar ventje denkt dat ze dat niet gaat halen. ze is zich nu al grotendeels niet bewust waar ze is en wie er bij haar is. af en toe krijgt ze nog zo'n tierbui, ze is helemaal stram omdat ze dus die pillen niet wil nemen. ze takelt helemaal af gelijk schoonvader maar van die was het van een andere ziekte. hier is het parkinson en alzheimer.
Haar oudste zus is bijna 99, is deels doof en blind en is nog helemaal bij de pinken. zij is 83 en op de sukkel. zwaar op de sukkel. en haar andere broer is 96 en die doet het ook nog goed. Gelukkig is de mijne nog heel helder van geest. ze heeft wel een rolator maar dat is als ze naar de apotheker moet en die afstand is te ver. ze doet alles 's morgens omdat ze dan op haar gemak wil zijn, in de zetel zitten en kijken naar het verkeer en de vriendin 3 die zich opgedrongen heeft om langs te komen, die wil ze kwijt en verzint dus uitvluchten. ze wil niet dat die in huis komt want dan moet ze koffie zetten en koekjes geven die soms niet wel genoeg zijn voor Antoinette. ze was jaren de kapster van mijn moeder, dan later was dat in een kapsalon waar ook de zuster van de bakker ging en moeder beslistte hoe mijn haar moest zitten. Tot groot ongenoegen van de kapper zelf. hij knipte en zijn zus kwam brushen. het zat daar altijd vol. nu zit er in zijn kapsalon een winkel van moderne kunst. en je hebt kunst en dan kunst. in elk geval ik moet mij vanmiddag hier bezig houden. we eten deze middag varkenshaasje dat al uitgehaald is en ik moet nog de afwas van de spaghetti van gisteren doen want ik ben de hele tijd moe en heb pijn.
maar ja, dat ligt aan het weer. en hop, ik ben weer postpunt voor buurman V. straks een messengerbericht zenden. lilly is ook beneden nu en zat te kijken aan de trap. nu is ze aan het eten en Gimly eet de rest. hij heeft ook diaree voor de bak gehad en dat probeert zij dan te begraven maar op de grond gaat dat niet goed.
Fijne dag voor elke seizoentje!
Cats Rule!

Oma-C

10 mei 2023, 10:06

Aan allen een gezellige woensdag
de week wordt weer doorgeknipt...
de dagen vliegen voorbij :roll: :oops:
momenteel schijnt hier een dun zonnetje
afwachten wat volgt want de lucht is grijs
Ik ka alle mensen met pijn en zorgen
alleen maar veel sterkte wensen :roll:
We moeten onszelf aanpassen aan de
moeilijke dagen, we kunnen niks veranderen
Alles zo makkelijk mogelijk maken en
duimen voor al wie het moeilijk heeft....
Iedereen een gezellige dag verder en tot........ :?

Muddy Maddy

11 mei 2023, 08:02

ventje is dus gisteren naar zijn moeder geweest. met die mondmaskers die je nog altijd in het ziekenhuis moet dragen vroeg ze wie hij was. hij heeft hem dan naar beneden gedaan en zijn naam gezegd en dan was het goed. ze had bij uitzondering een goede dag. ze heeft wel veel geslapen maar toen ze vroegen of ventje wilde helpen met haar eten heeft ze voor haar doen veel gegeten. eerst een portie geplette aardbeien met veel suiker, dan een half glas cola en een minipotje mokka-ijs. ze steken nu 's nachts de infuus in haar bil.en daar kan ze niet aan want door het weigeren van haar medicatie is ze helemaal stijf. de dokter ginder zei dat ze nu in het eindstadium is van parkinson ( of was het azheimer?)
in elk geval ze zit toch in een eindstadium. ze zitten dus bij haar en houden haar hand vast en praten tegen haar als ze niet slaapt.
ventje had dan toch de parking gevonden maar dat eindje over kasseistenen deed zijn voet niet goed. ' s avonds is die heel erg dik. ja, maar ja,als hij die niet intaped met tape die ik hier liggen heb en nog nooit gebruikt is, helpt dat ook niet. Maar ja, daarin is ventje koppig.'t zal wel overgaan zegt hij dan.
Lilly kwam om 6 uur vanmorgen knuffelen. en om 6 u 30 was er al een dringender mrrauw tussen. Haar uit bed zetten hielp niet, er moest iemand opstaan en naar beneden gaan. Ik dus. ik heb dan een verse teljoor gepakt en haar haar vlees gegeven. Gimly had weer diaree voor de bak gedaan. het lag er waarschijnlijk nog niet lang. en boven toen ventje kwam slapen heeft hij het boven ook gedaan voor de bak en ventje moest uit zijn bed daarvoor. Lilly was naar de badkamer gegaan en zat wat later haar badkamerliedje te mieuwen. Daarna is ze op mijn voeten gaan liggen. ze heeft zich goed gelegd en is gaan slapen.Tot vanmorgen 6 uur.
ik had gisteren 2 pakjes. na die van b-post kwam dien van post nl langs voor de andere buren. zij is rond 12 u 30 erom geweest. Buurman V om 5 u 30. dat pakje had hij al lang geleden moeten krijgen, zei hij. en ik zei dat ventje 6 maanden op een dvd wachtte en die maar niet kreeg. dus heeft ventje zijn centen terug gevraagd en dat werd zonder problemen gedaan. en dan hebben we een beetje verteld. zijn eigen schoonmoeder heeft 20 maanden afgezien. de grote K.
morgen verjaard buurman en het kaartje is klaar buiten de tekst. dan nog 1 maken voor moederdag en schoonzus. en dan is het de beurt aan schoonbroer. ventje vroeg of Gimly en lilly iets gekocht hadden voor mij. voor hun "mama". ik zou niet weten wat. ze hebben ons al getrakteerd op bloempotten en bloemaarde. Vrijdag moet er naar de markt gegaan worden want er moet een boeket voor moederdag gehaald worden en ze had om een zwarte muis gevraagd. en volgens mijn meteo zal het vrijdag regenen. maar zaterdag en zondag zouden we toch zon krijgen en 14°. er zijn weer veel berkenpollen in de lucht en bij de baron was zijn tuinman het gras aan het afrijden. ik dacht dat het maaimeiniet was? en het is ook strijkmeiniet maand. zo willen ze dan je dus helemaal niet strijkt of toch zo weinig mogelijk. met al die hemden van ventje die weggevallen zijn hoef ik ook niet meer te strijken. en als ik kleren koop let ik erop of ze strijkvrij zijn. ventje heeft de was overgenomen van mij en als hij T-shirts opvouwt, gaat hij daar met zijn hand over. na een tijdje dragen zie je het al niet meer. hij heeft wel al een maat groter moeten bestellen. Dat is natuurlijk het gevolg van zijn bourgondische levensstijl.
Ventje moet vandaag op boodschap. onder andere kateten staat op het lijstje. in de gang staat een doos met hun geurend zand en nu speciale korrels voor Lilly. we mengelen die van Gimly met die van haar want onze oude grumpy kater eet ook bijna alles dat zij eet. heeft ze genoeg van haar vlees dan gaat hij de rest opeten. en als ik hem eerst eten geef en dan Lilly roep dan komt hij ook af naar haar teljoor. ik heb hem al gevraagd of hij soms Lilly heette. Hij ligt nu op de fleece en ik denk dat zij in haar hangmatje ligt. ze ligt daar heel graag in. en ook in alle mogelijke houdingen. want zij is nog heel fexibel. we noemen haar dan de ikeakat. ik denk dat ik een kopje koffie ga zetten. en een begin maken van de afwas van eergisteren en gisteren. wat we vandaag eten weet ik niet. ik zal wel zien of ventje iets heeft meegebracht bij de boodschappen. en anders is de beenhouwer vandaag ook open. hij moet dan maar daar iets gaan halen. of we eten vanavond frituursnacks. met de bakker zijn sluitingsdag brengt ventje dan brood mee van de carref. daar wordt dan 2 keer van gegeten.
Allez, ik ga een beetje voortdoen.
Fijne dag aan alle seizoentjes.
Cats Rule!

Bekske

11 mei 2023, 09:31

Afbeelding

Oma-C

11 mei 2023, 16:02

Goede middag allemaal,
hier samen met schoondochter
weer eens "grondig" gepoetst....
om de maand komt ze dat doen
en ik ben blij dat ze daar tijd voor maakt
er zijn veel dingen die ik zelf niet meer kan
In de hoogte en ergens onder plus de plinten
Na de middag heb ik wat boodschappen gedaan
terwijl het nog droog was....
en het was wel erg warm buiten, zwoel,
alsof er onweer in de lucht zit.... :roll: :oops:

Nu is het tijd om wat te rusten.... en straks eten te maken....
Het wordt rijst met kip en currysaus
Een fijne dag verder en later een rustige nacht...
Veel sterkte aan de zieken , :(
en een fijne vakantie aan hen die genieten :lol:
Tot morgen allemaal...........

anjelierken

11 mei 2023, 16:38

Afbeelding

Hallo iedereen,

Nu had ik een boeket sneeuwballen afgesneden van de struik , die te laag hingen, maar heb ze al buiten gekeild 8O . Die zaten vol ongedierte, in een mum van tijd liepen er allerlei soorten beestjes op de tafel en aan het raam. Niet te doen. Nochtans zag het er mooi uit. Die steken ze ook in snijbloemboeketten.
Ja, uit die boeketten van de winkel zullen geen beestjes uitkomen, die worden genoeg bespoten.
Dus ze liggen op de composthoop.

Hier nog geen regen gezien, wel soms eens goed bewolkt.

Morgen met Spaanse woef naar DA voor zijn jaarlijkse inentingen. Het is de 1ste keer dat we naar nieuwe DA gaan, denk wel dat het zal meevallen, Spaanse woef is nogal gemakkelijk. Met de vorige DA was hij goede maatjes. Vond het wel spijtig dat ze stopte met haar praktijk, als je daar al jaren gaat, ben je het er gewoon. Maar zoals ze zelf zei, heeft ze gezorgd voor een goede vervangster.

Oma-C: je appartement zal spic & span zijn . Dat is altijd plezant als alles er zo netjes bijligt. Fijn dat schoondochter komt helpen.

Bekske

12 mei 2023, 08:13

Afbeelding