In de Vier Seizoenen reeks 31 zomer 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken

31 jul 2023, 21:28

Afbeelding

Hallo iedereen,

Hier ook een ganse dag regen, de slakken komen langs alle kanten tevoorschijn.

Ik schrok gisteren toen ik het bericht hoorde van Bea Van Der Maat. Wist niet dat die ziek was. Ik vind dat er de laatste weken verschillende bekende mensen overleden zijn : Ingrid De Putter, Martine Tanghe , nu Bea Van Der Maat, allemaal in de zestig jaar.

Vandaag 30 jaar geleden is Koning Boudewijn gestorven . Ik zou ook wel eens die Koninklijke Crypte willen bezoeken, naar het schijnt is die iedere maand enkele uren open.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

01 aug 2023, 09:10

Goede morgen seizoentjes,

Gisterenavond nog een praatje gemaakt met Suus. we moeten de nieuwe aanwinst in video aanschouwen. voor een tuxedootje heeft hij een ferm roos neusje. en kan ook vreselijk miauwen maar niet zoals ons Lilly. van haar is het eerder een mieuw die eruit komt.
Het was Jo die hem was gaan halen in Rotterdam in een asiel. en hem bij Suus binnensmokkelde onder haar jas. dus heeft Suus nu 6 katers en 2 kattinnen. 8 katten en ze kan nog niet eens voor zichzelf zorgen soms. :? die wordt een echte catlady.
En vanmorgen heb ik voor de zoveelste keer geprobeerd mijn spelletje aan de praat te krijgen. als ik ergens met een probleem zit dan ben ik daar mee bezig en vanmorgen schoot het me te binnen wat het wachtwoord was, maar dat lukte niet en dus een omweg via google zelf en voila. het draait weer! nu niet te vroeg juichen.
Lilly heeft eindelijk ( hoop ik) door dat het buiten niet zo plezant meer is.
weer grotendeels bewolkt en amper 16°. dat is toch geen weer voor de tijd van het jaar?
Lilly had in de zetel gespeeld en meteen ook mijn tube warmtegel tegen de vloer gekregen.
gisteren ging ik de laatste Vinnykaars halen en ik vond nog een zakje van Sylvia. een snuffelzakje en een muis met catnip. en ja hoor dat had direct de intresse van Lilly.
moet nog de spaghetti boel opruimen want we hebben gisteren spagheti gegeten. wat het vandaaag zal zijn? waarschijnlijk een gebakken ei.
er moeten nog frietjes aangekocht worden als de diepvries donderdag komt.
morgen moet ventje naar zijn moeder. de afspraak bij de garage is verzet en de dag erna naar de keuring. die zal ook weer duurder geworden zijn. :?
Lilly heeft keurig haar bord leeggegeten. op 4 stukjes na die Gimly nu naar binnen aan het smoefelen is. die is van het merk nooit genoeg.
De freesia's zijn mooi aan het openkomen. straks een bakje bramen uit de frigo halen. ventje moet nog om mijn leesvoer. en morgen naar de carref. om brood want de bakker is nu in de week twee dagen dicht.
ik ben dat weer erg beu aan het worden. denk dat buren terug zijn van vakantie in frankrijk. zag alleszins de dochter rondlopen en als ik juist ben zijn zwarte bestelwagen.
Lilly is gaan kijken of ventje de kattenbak wel goed doet.
en ik ga hier ook een beetje voortdoen want die afwas wast zichzelf niet af. volgende week kijken voor een inbouw dat zal ook een werkje zijn. ventje wil niet naar die electronica winkel waar je dingen aan verminderde prijs kunt kopen omdat er een lichte beschadiging aan is.
Fijne dag seizoentjes,
Cats Rule!

Oma-C

01 aug 2023, 09:35

Afbeelding

Goeie dinsdagmorgen allemaal :wink:
zopas nog een bui gehad en er is
redelijk veel wind....en de zon probeert
er door te komen, 't zal tijdelijk zijn denk ik
Volgens Sabine zal het de hele week
nog herfstachtig zijn :roll: :oops:
Niks aan te doen... en er gewoon het beste van maken! :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

01 aug 2023, 10:33

Afbeelding
het is raar maar de hele dag word er over het weer gepraat geklaagd .En help het om daar over te klagen neen daar heeft niemand iets over tezeggen .wees blij dankbaar dat je een dak boven je hoofd heb .Zodat je toch beschut ben .De mensen die er in werken jadaar is het spijtig voor dat het nu zo een weer is .Maar als je nergens naartoe moet omdat het een verplichtig is wees dan dankbaar dat je binnen droog en warm zit .Er zijn vele ergere dingen dan het weer kijk maar naar het buitenland enz .Afijnjaeen geluk dat we niet moeten besilssen over het weer want ene wil hetzo de andere anders het zo dan een grote ruzie kunnen worden daarover dus tevreden zijn met wat ze ons geven en proberen te genieten .Want de tijd gaat snel sorry dat ik dit schrijf je hoeft het niettelezen .Maar ik wilde het even kwijt weer al een nieuwe maand dat van start ga groetje

clive

01 aug 2023, 11:49

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Gisteren een mooi kleurboek van Pinokkio & friends kunnen bemachtigen aan 2,75€. Zo eentje had ik nog niet en had dolgraag de krekel eens getekend en geverfd. Ik teken die dan na en verf ze dan in, daarom niet met de aangegeven kleuren, kies deze zelf en mijn nieuwe waterverf kan ik mengen op een speciaal plastieken " mengblad", dat kon ik niet met mijn andere verf die ik bij PIPO*S had gekocht.
Fijn van deze verf is ook dat je alle napjes als die leeg zijn apart kan krijgen in de tekenwinkel plus ze dekt enorm goed. Is verf van Caran' da*he. Daar komen ook mijn kleurpotloden, aquarel - en contourpotloden van. Eens je alles hebt, is dat echt geen dure hobby. Tekenpapier moet je natuurlijk wel eens vervangen wegens op. Dat is nu bijna het geval, maar manlief en ik gaan zaterdag of reeds vrijdag naar Mortsel om in die winkel het juiste tekenpapier te gaan halen, want daar zitten enorme verschillen in. Ga het gewoon vragen aan de verkoopster wat voor mijn hobby het beste is.
Kan me daar op een zondagse regendag ontzettend mee amuseren en word daar heel rustig van. Misschien is het enige nadeel ervan dat je de helft van de tafel nodig hebt, leg op die ruimte die ik nodig heb, altijd een plastieken zeil van Blond Amsterdam. Aan de andere kant is ook alles vlug opgeruimd.

Ben aan het wachten op een pakje , manlief had zich een fluo geel regenjasje besteld voor op de fiets. Dat kun je opplooien en in de fietszak stoppen. Hij gaat niet fietsen als het regent, maar hij kan natuurlijk ook als hij vertrekt met goed weer, in een plensbui terecht komen.

Eerlijk gezegd, het mag van mij stoppen met regenen, kan moeilijk tegen zo'n vochtige dagen, maar de temperatuur kan er voor mij door, lekker koel.

Zo dat was een heel ego-bericht, mijn excuses daarvoor.
Ik wens iedereen een mooie dag. Liefs en een dikke knuffel.

Helena van Troje

01 aug 2023, 11:49

Inderdaad Bekske erover klagen helpt niet.
Het is wat het is.
Zoals verleden jaar hoeft het niet voor mij.
Zo plezant is dat niet heel de tijd in het halfduister binnen zitten.
Ons dochter werkt de hele dag buiten.
Ik heb die nog niet horen klagen.

Hier schijnt de zon.
En ik heb een wasje buiten hangen.
Ik denk dikwijls dat ik blij ben hier te wonen en eigenlijk niets te kort kom.
Ik ben heel blij dat mijn huis proper is dank zij mijn lieve hulp.
Ik heb deze vakantie geen gebrek aan afwisseling in mijn dagen.

Oef net op tijd alles in veilgheid voor Poes zich hier op mijn tafel neerploft.
Boven op de bril is geen probleem voor madame.
Ze is wreed aanhankelijk de laatste dagen.
Nog tot 15 augustus bij mij.
Ik kan het gewoon worden.
Ze heeft wel alles bij voor die tijd:
Grit voor in de kattenbak, eten genoeg, snoepjes à volonté.
Gelukkig is het een vrij rustig beest en doet ze niets kapot.

Dames maak er het beste van vandaag, nat of droog...

Oma-C

01 aug 2023, 21:47

Afbeelding

anjelierken

01 aug 2023, 21:50

Afbeelding

Hallo iedereen,

Heb een ganse dag tussen de wortelen gezeten. Had 2,5 emmer wortelen geoogst, eer die in de diepvries zitten, dan ben je enkele uurtjes zoet :D .Maar ja, in de winter is het gemakkelijk. De rest dat er nog staat is om vers te gebruiken. Nu nog enkel de boontjes en we zijn erdoor voor dit jaar.

Manlief ging bij zoon het gras afrijden . Het is de 1ste keer want met die hitte groeide dat bijna niet .Na enkele uren komt hij bekaf thuis. Hij dacht dat het grasmachine ( van zoon) een zelf trekker was, waarbij je alleen maar moet sturen. Niet dus. Je moet zelf duwen en dat op een ( zeker achteraan) hobbelig grasveld. Hij had 3 keer moeten rusten eer alles gedaan was. Was eigenlijk een beetje boos, hij is hartpatiënt , dan doe je zoiets niet. Of toch niet alles op 1 dag .Maar ja, als manlief aan iets begint, moet het afgewerkt worden. De volgende keer neemt hij ons grasmachine mee en ga ik mee.

Bekske

02 aug 2023, 08:28

Afbeelding

Muddy Maddy

02 aug 2023, 08:47

Goede morgen seizoentjes,

Buurvrouw V zend me net een berichtje dat er tussen 16 en 16.u 30 een pak wordt geleverd. nogal groot. of er iemand thuis was.
natuurlijk is er iemand thuis. ik. want ventje moet naar zijn moeder. en met dat weer kom ik niet buiten. die bezorger gaat het zelf mogen in mijn gang zetten. ventje gaat vrijdag zelf naar de markt moeten. ik verwacht ook nog een pakje. er staat hier nu al 2 dagen een auto geparkeerd waarvan ik de nummerplaat niet van herken. aangezien het vrijdag blauwe zakken is, papier en restafval: hoezee. ze gaan niet door kunnen en zij hebben de machtiging om auto's te laten wegslepen. waarschijnlijk gelijk de laatste keer een dump auto. ( dat was die Pool) toeteren helpt niet. de kringloop die hier gisteren was, is alles te voet moeten leveren/ophalen. ik denk dat ze in het hoekhuis gezeten hebben want daar wonen sinds kort nieuwe mensen. die eigenaar heeft eerst veel dingen moeten repareren. hij is er zeker 2 maand zoet mee geweest. dat waren er zonder papieren. het zootje bijna uitwonen en dan weg. onlangs heeft hij ook een nieuwe garagepoort laten steken. die vrouw heb ik al gezien. onkruid aan het uitdoen en nu staat er een bloempot aan die garage. bij die andere waren altijd de gordijnen dicht. of er hingen glasgordijnen die niet pastten. en als ze eens verluchtte hoorde je hun djemballamuziek gelijk wij daar tegen zeggen. maar ze hadden wel zo'n super tv. :? Gimly is meegegaan naar beneden, stijf en stram en Lilly ligt nog lekker boven. voor de verandering regen en wind. ze verwachten ook onweer, want er staat een geel uitroepteken.
Allez, ik ben weer de reddende engel van Buurvrouw V. hopelijk komen ze allemaal eens tot het besef dat er een bedankje( in de vorm van een groot boeket bloemen) vanaf moet kunnen. dat zei ten minste onze vaste postbode. ventje heeft een halve dag bezig geweest zijn rekeningen juist te zetten. want ik moest hem nog geld voor de koffiecapsulezet en de weegschaal. en van mijn zakgeld waren er 3 dingen. dat potje baconkruiden, een bestelling bij wis* en een download bij Denda. 10 zoek en vind spellen aan 10 euro in de solden. dat was een buitenkansje.
de nieuwe koffiecapsulezet hoor je bijna niet. je stoort je huisgenoten dus niet als je een kopje koffie wil zetten. handig voor als je midden in de nacht niet langer kan slapen. ik moet nog de libelle uitlezen en straks mijn promo mail doornemen. er staan er 8 op. die van de A. wil ik zeker bekijken. we kunnen dan donderdagmorgen na de boodschappen naar ginder. om kaarsen, beef jerky, een zak qualitystreet en 2 flessen speciale olie die je alleen maar daar kan krijgen. en ik vrees dat ik wel nog 't een en 't ander op het oog zal hebben. die hebben daar ook koffiecapsules. ik zou ook een 4 tal kleine bordjes nodig hebben. voor de middagboterham. gisteren omelet spek gedaan vandaag cordon blue. geen afwas. aangezien het een half uur duurt eer je warm water hebt, kan je toch met die omgekeerde flessen afwasproduct de afwas doen. ventje heeft een hekel aan bestek afwassen. gisteren alle radijzen uit de onderste lade gehaald en in een ijscreem doos gestoken. er is ook nog soep. morgen komt de diepvries. frieten en roomsoesjes. we hebben nog frisco's en 2 citroensorbetjes. vroeger zaten die in echte glazen. maar dan zijn ze daarmee gestopt. ik heb er toch een aantal van. die zitten in de opzetkast in de living. en ik moet vandaag ventje motiveren om eindelijk mijn foto's van de oude 7 op usb te zetten. daar zitten nog foto's van ons Mies bij. gisteren weer 3 x een vermoedelijk spam oproep gehad. ventje neemt zulke nummers niet op en ik mag niet tenzij ik het nummer ken. normaal staat er een naam bij als het een legitieme firma is.
Anjelier: je zoon heeft dus al ik het goed begrijp zo'n handgrasmaaier? dat is natuurlijk niet geschikt voor hartpatiënten zoals je manlief. ventje had dat thuis ook maar er was niet te veel gras vooraan en achteraan.
ik ga een beetje verder doen. ik moet nog een half hoofdstuk afwerken in mijn boek. vanmiddag kan ik als ventje weg is en ik wacht achter het pakje van de buren me bezighouden met de Sims 4. maar eerst het nieuws hier lezen.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Oma-C

02 aug 2023, 09:22

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
hier regen zoals bijna elke dag tegenwoordig
maar ik zal toch een paar boodschappen moeten doen
want morgen komt er bezoek en die wil 'middags
gewoon een boke mee-eten :) dus een beetje beleg halen
want voor mij alleen heb ik niet zoveel in huis :roll:

Allen een fijne dag vandaag ondanks het weer
maak er toch maar het beste van..... tot..... :)

clive

02 aug 2023, 09:53

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, kan begrijpen dat je een beetje boos was, je was waarschijnlijk ook ongerust en met rede. Dat moet hij dan toch nimmer doen.

Oma-C, jij krijgt bezoek, fijn voor jou. Hoop dat je redelijk droog bent thuis gekomen.

Bekske, ja , je hebt gelijk, klagen over het weer helpt niet. Ik vind het alleen spijtig voor diegenen die bouwverlof hebben zoals mijn lieve buren die in Frankrijk zitten en ongeveer hetzelfde weer hebben als hier.

MJ, alles goed met jullie daar. Hoop van wel. Blijf maar lekker binnen.

HVT, jij gaat Poes nog missen als de vakantie erop zit. Je bent dat zo vlug gewoon een katje of hond in huis.

Wilde eend, hopelijk is bij jou ook alles oké in de mate van het mogelijke. Voor jou is dit weer ook niet fijn, want jij gaat graag wandelen.

Mammyretro, is het bij jou ook regen ? Ook jij gaat graag wandelen. Hoop dat je dat kan.

MM, hopelijk alles goed bij jullie.

Gisterenavond een uurtje voordat Matice moest slapen gaan ( en wij volgen zijn voorbeeld als we zoals vandaag om 05:30H moeten opstaan ),begon hij zijn 3 speelgoedmanden leeg te maken op zoek naar wat. Joost mag het weten. Eerst maakte hij ze leeg door er constant speelgoed uit te nemen, maar bij de derde en laatste box, was hij het beu en kieperde deze laatste volledig om. Jullie moesten de living zien :D . En dan bleek dat hij een groen draakje wou hebben en dat lag inderdaad in de laatste box. Manlief en ik konden onze lach niet inhouden. Want na met zijn draakje gespeeld te hebben, vond hij weer iets anders waar hij al geruime tijd nimmer mee gespeeld had, maar nu blijkbaar een hot item was :D . Enfin , hij is een half uur later gaan slapen dan anders. En dan hebben manlief en ik alles van zijn speelgoed opgeruimd, de puppyspeeltjes die hij nog steeds heeft beneden in een box gelegd. Dat hij zoveel speelgoed heeft, is omdat hij nooit iets kapot bijt, zelfs zijn puppyspeeltjes zijn nog intact. En daar hij ze niet kapot bijt is de verzameling groot.

Zo,ga stoppen, want moet dadelijk vertrekken naar de pneumoloog in het ziekenhuis.

Ik wens iedereen een mooie dag. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel.

wilde eend 2

02 aug 2023, 10:38

Dag seizoentjes allemaal ,
Hier niet veel nieuws : het is een weer om binnen op te ruimen , dus dat zullen we dat maar doen ..
Clive : weer een afspraak bij de dokter . Hopelijk kunnen ze je helpen .Veel moed .
Anjelier : erg dat jouw echtgenoot zo'n zware arbeid gaat doen als hij hartpatiënt is . Hopelijk doet hij dat een volgende keer niet meer .
MM : ik had nog niet gereageerd maar Lilly is echt wel een beauty op die foto . :-)
Oma C : ook rustig binnen blijven . We nemen het maar zoals het komt .
Bekske en alle andere seizoentjes : maak er maar het beste van , zo goed als het gaat he .
Groetjes aan iedereen en liefst een dag zonder tegenslagen en ongemakken .

anjelierken

02 aug 2023, 20:49

Afbeelding

Hallo iedereen,

Hier regent het al een ganse dag, enkel deze namiddag hebben we even de zon gezien.

Deze voormiddag boven gepoetst, nu kun je toch niks buiten doen. Alles ligt er weer spic & span.
In de namiddag nog even in boek gelezen van de 7 zussen, ik zit toch al over de helft.
In de avond als avondmaal had ik een courgettetaart gebakken met puree erbij. Was de 1ste keer dat ik het bereidde, was lekker, maar de volgende keer ga ik er nog stukjes rode paprika indoen voor meer smaak. Had zo'n filmpje gezien, waarin iemand dat maakte. Ideaal voor als je veggie wilt eten.

Het is hier stil in huis, de tv speelt niet. Het zijn allemaal herhalingen, dus blijft tv dicht. Manlief leest in zijn boek en Spaanse woef ligt in de zetel te slapen. Als ik straks naar buiten ga, om alles af te sluiten, loopt die mee. Ik kan niet buiten komen zonder hem :D Daar ligt hij echt op te wachten.

mammyretro

02 aug 2023, 20:57

goede avond

clive ja ,hier ook regen ,het lijkt wel herfst en man geeft verleden
week hard aan mijn struik geschoren ,er staat geen blad meer aan
het lijkt nu wat meer op de herfst ,vraag en zeg het hem nog niet te kort
verleden jaar deed hij het met de secateur ,en ik had veel bloemen
,dit jaar met de electrische hage schaar en er hangt niks meer aan ,ja ,2 of 3 blaadjes
ben boos en terleur gesteld dat hij weer zoiets deed ,sedert praat ik niet meer dan het nodige
zo ziet de struik nu eruit
Afbeelding
hoop dat de foto lukt
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi