In de Vier Seizoenen reeks 32 herfst 2023
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
hoop dat jullie me niet kwalijk nemen als ik er eens bijkom,
niet alle dagen maar nu en dan eens,
vandaag en morgen zijn de dagen van overledenen te herdenken,
mensen en familieleden komen dan bloemen op een graf zetten
dan is het kerkhof fleurig van de bloemen,
ik ga als alles een beetje geluwd is van het volk,
hou van stilte op de begraafplaats,
zo kan ik meer genieten en mijnmeren terwijl je stil staat,
grtjs van krakje,

niet alle dagen maar nu en dan eens,
vandaag en morgen zijn de dagen van overledenen te herdenken,
mensen en familieleden komen dan bloemen op een graf zetten
dan is het kerkhof fleurig van de bloemen,
ik ga als alles een beetje geluwd is van het volk,
hou van stilte op de begraafplaats,
zo kan ik meer genieten en mijnmeren terwijl je stil staat,
grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Helena: die woontorens die er nu staan zijn inderdaad een doorn in het oog van menig oostendenaar die fier is op "zijn" stad. we hebben toen ook die heibel gehad met die afdekfolie omdat de vuurtoren die een beschermd momument is, te veel in die appartmenten scheen. dat kwam dan de gouverneur ten ore en die zei dat ze meteen die folie moesten verwijderen. nu heeft de bouwgroep versluys die hier veel macht heeft hekken rond het Fort Napoleon gezet en de omwonenden zijn naar de rechtbank gestapt. ze hebben natuurlijk verloren want ' t stad had wel degelijk vergunning voor de hekken geleverd maar die staan daar echter illegaal. dus het laatste woord is daar nog niet over gezegd of geschreven.
de storm die aangekondigd is, is hier nu lustig aan het waaien en straks gaat het water gieten. ik moet binnen een half uur zien dat ik gekleed ben want ik moet daar om 20 over 10 zijn. en ik mag die griepspuit niet vergeten. verder een resem voorschriften want ik kwam net niet toe met de druppels contramal. ik heb gelukkig nog een klein flesje in reserve voor noodgevallen. maar dat gaat ook eens leeg geraken. ik zal waarschijnlijk verslag moeten uitbrengen over de dag van de begrafenis. want dat was ook een stresserende toestand en pijnlijk door het weer.
Lilly heeft het vannacht rond 2 uur uitgehangen. ze had "iets" gezien en was waar er ooit een verwarmingstoestel stond daar naar aan het springen. zat er daar een mug? want een tweetal dagen geleden heb ik een mug gehoord en dan later ventje. en later dan moest ze een paar keer komen "keppen".
Suus komt met kerst naar hier. ze had het uitgelegd aan haar moeder en die zei dat ze inderdaad moest gaan. het zou haar eens deugd doen want we hebben elkaar al zolang niet gezien in levende lijve. dus gaan we met kerst waarschijnlijk fondue doen en met tweede kerstdag geloof ik wil ze voor ons iets koken. een buurvrouw zorgt voor die 7 katten. en in die werkzoekingsgroep vonden ze het ook goed dat ze er eens op uit wilde en een verandering van sfeer kan opsnuiven. ze kan dan hier een beetje tot rust komen. genieten van ons gezeldschap en kletsen en een glaasje drinken. wij moeten nog die logeerkamer op orde brengen. er moet een slaapzak naar boven en ventje wil in de A. een enkele donsdeken kopen en een kussen. er is dus nog werk aan de winkel willen we dat hier allemaal in orde krijgen.
ik ga beter mijn kleren gaan aandoen want ik zie dat ik anders tijd te kort kom.
Fijne dag seizoentjes
Helena: die woontorens die er nu staan zijn inderdaad een doorn in het oog van menig oostendenaar die fier is op "zijn" stad. we hebben toen ook die heibel gehad met die afdekfolie omdat de vuurtoren die een beschermd momument is, te veel in die appartmenten scheen. dat kwam dan de gouverneur ten ore en die zei dat ze meteen die folie moesten verwijderen. nu heeft de bouwgroep versluys die hier veel macht heeft hekken rond het Fort Napoleon gezet en de omwonenden zijn naar de rechtbank gestapt. ze hebben natuurlijk verloren want ' t stad had wel degelijk vergunning voor de hekken geleverd maar die staan daar echter illegaal. dus het laatste woord is daar nog niet over gezegd of geschreven.
de storm die aangekondigd is, is hier nu lustig aan het waaien en straks gaat het water gieten. ik moet binnen een half uur zien dat ik gekleed ben want ik moet daar om 20 over 10 zijn. en ik mag die griepspuit niet vergeten. verder een resem voorschriften want ik kwam net niet toe met de druppels contramal. ik heb gelukkig nog een klein flesje in reserve voor noodgevallen. maar dat gaat ook eens leeg geraken. ik zal waarschijnlijk verslag moeten uitbrengen over de dag van de begrafenis. want dat was ook een stresserende toestand en pijnlijk door het weer.
Lilly heeft het vannacht rond 2 uur uitgehangen. ze had "iets" gezien en was waar er ooit een verwarmingstoestel stond daar naar aan het springen. zat er daar een mug? want een tweetal dagen geleden heb ik een mug gehoord en dan later ventje. en later dan moest ze een paar keer komen "keppen".
Suus komt met kerst naar hier. ze had het uitgelegd aan haar moeder en die zei dat ze inderdaad moest gaan. het zou haar eens deugd doen want we hebben elkaar al zolang niet gezien in levende lijve. dus gaan we met kerst waarschijnlijk fondue doen en met tweede kerstdag geloof ik wil ze voor ons iets koken. een buurvrouw zorgt voor die 7 katten. en in die werkzoekingsgroep vonden ze het ook goed dat ze er eens op uit wilde en een verandering van sfeer kan opsnuiven. ze kan dan hier een beetje tot rust komen. genieten van ons gezeldschap en kletsen en een glaasje drinken. wij moeten nog die logeerkamer op orde brengen. er moet een slaapzak naar boven en ventje wil in de A. een enkele donsdeken kopen en een kussen. er is dus nog werk aan de winkel willen we dat hier allemaal in orde krijgen.
ik ga beter mijn kleren gaan aandoen want ik zie dat ik anders tijd te kort kom.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Allen een stormachtige morgen gewenst

De zon komt ons weer wat bedriegen..?
want het duurt nooit lang.........
Veel wind en regen gehad vannacht
alles rammelde aan het gebouw
maar voorlopig zie ik geen schade...
Gisteravond nog wel de vuilzakken buiten gezet
Een aangename dag vandaag en
hou jullie vast aan je jas

De zon komt ons weer wat bedriegen..?
want het duurt nooit lang.........
Veel wind en regen gehad vannacht
alles rammelde aan het gebouw
maar voorlopig zie ik geen schade...
Gisteravond nog wel de vuilzakken buiten gezet
Een aangename dag vandaag en
hou jullie vast aan je jas
Laatst gewijzigd door Oma-C op 02 nov 2023, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Stormachtig, dat mag je wel zeggen, omaC.
Goede morgen iedereen,
Hier tot hiertoe geen schade, er zijn al erge gevallen, als ik zo lees op internet......
Als dat allemaal het gevolg is van de klimaatopwarming...... santé dan......
Daar kunnen we niets meer aan doen, jammer. Er worden wel pogingen nog voor gedaan maar.....
We maken er allemaal het beste van.....
Nu wat tijd voor te kokerellen.....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Goede morgen iedereen,
Hier tot hiertoe geen schade, er zijn al erge gevallen, als ik zo lees op internet......
Als dat allemaal het gevolg is van de klimaatopwarming...... santé dan......
Daar kunnen we niets meer aan doen, jammer. Er worden wel pogingen nog voor gedaan maar.....
We maken er allemaal het beste van.....
Nu wat tijd voor te kokerellen.....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Goeienavond allen,
Nu het ergste van de storm voorlopig voorbij is
Kunnen we weer rustig slapen straks
Hier achter de hoek is een mooie
jonge boom in stukken gebroken en omgewaaid
alles lag op de straat, de brandweer heeft
alles in stukken gezaagd en aan de kant gelegd
De groendienst zal het komen opruimen
Ik hoop dat er verder geen of weinig schade is
ik ben niet buiten geweest, ik zal het later wel horen
Slaapwel allen en tot later, ik moet in de morgen
bij de huisarts zijn voor bespreking en de griepspuit.
Nu het ergste van de storm voorlopig voorbij is
Kunnen we weer rustig slapen straks
Hier achter de hoek is een mooie
jonge boom in stukken gebroken en omgewaaid
alles lag op de straat, de brandweer heeft
alles in stukken gezaagd en aan de kant gelegd
De groendienst zal het komen opruimen
Ik hoop dat er verder geen of weinig schade is
ik ben niet buiten geweest, ik zal het later wel horen
Slaapwel allen en tot later, ik moet in de morgen
bij de huisarts zijn voor bespreking en de griepspuit.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Spring nog vlug binnen.
In de ochtend naar de kapper en daarna rechtstreeks doorgereden naar zoon. Die zijn enkele dagen weg en poetsdame kwam in de namiddag.
Onderweg wel extra voorzichtig geweest met die wind.
Bij zoon is er toch geringe schade, het raam van het dak van de serre is eruit. Toen ik eraan kwam , lag het een eindje verder. Nu ja, het is een oud en versleten serretje, nog van de vorige eigenaar. Maar het deed toch nog prima dienst.
Gelukkig hebben wij hier thuis geen schade. Alhoewel ons huis alleen staat in een vlakte.
In de tuin liggen overal maisstukjes , ( ze hebben hier gisteren de mais afgereden).
Mijn palm is wel omgevallen, maar ik laat die liggen. Heeft geen zin om die recht te zetten, want die valt terug.
De vissen eten nog steeds, dat is de 1ste keer ooit. Daaraan merk je toch dat het klimaat opwarmt.
Dames, tot morgen allemaal.
Spring nog vlug binnen.
In de ochtend naar de kapper en daarna rechtstreeks doorgereden naar zoon. Die zijn enkele dagen weg en poetsdame kwam in de namiddag.
Onderweg wel extra voorzichtig geweest met die wind.
Bij zoon is er toch geringe schade, het raam van het dak van de serre is eruit. Toen ik eraan kwam , lag het een eindje verder. Nu ja, het is een oud en versleten serretje, nog van de vorige eigenaar. Maar het deed toch nog prima dienst.
Gelukkig hebben wij hier thuis geen schade. Alhoewel ons huis alleen staat in een vlakte.
In de tuin liggen overal maisstukjes , ( ze hebben hier gisteren de mais afgereden).
Mijn palm is wel omgevallen, maar ik laat die liggen. Heeft geen zin om die recht te zetten, want die valt terug.
De vissen eten nog steeds, dat is de 1ste keer ooit. Daaraan merk je toch dat het klimaat opwarmt.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
De storm is gaan liggen hoop ik. hier zijn 2 tuinzetels omgewaaid. dat was natuurlijk niet naar de zin van Juffrouw Lilly die zelfs in dat stormweer naar buiten wilde. en later zat ze dan onder het afdak naar de regen te kijken. gek beest. ze is me dan vanmorgen komen wakker maken, ging op een van mijn voeten liggen en keek zo naar mij van: en ben jij nu nog niet op? ik moet mijn schoonheidsslaapje houden! ik ben dan van armoe opgestaan en heb haar daar laten liggen.
ventje was gaan kijken naar het orloffgebraad in de ldl in de buurtgemeente. alles uitverkocht natuurlijk. naar mijn moeder moet je niet gaan bellen en vragen of ze wil gaan kijken of die dingen er nog liggen want die gaat weer van niets weten.
daarna moet ventje naar de apotheker: er zijn nog twee doosjes niet binnengekomen. Gisteren griepprik gehaald en geen stijve arm vandaag.
dokter moest alles weten over die begrafenis en dat dit voor mij veel stress, pijn en frustratie was. er was eigenlijk te weinig communicatie naar mij toe. Dokter en mijn moeder zeggen het ook: over de doden niets dan goeds. je mag de grootste smeerlap geweest zijn als je in die kist ligt dan ben je goed en een halve heilige. ( wat ze hier ook gedaan hebben)
De dokter zei ook dat het goed voor mij zou zijn als Suus met kerst naar hier komt. we hebben elkaar al lang niet meer gezien in levende lijve en dat zou ons alle twee deugd doen zei de dokter.
Gisterenmiddag had de juffrouw mijn plaats ingepikt om haar middagdutje te doen. er was plaats om mij er tussen te wringen en dat heb ik dan ook gedaan. na een kwartier had ze er genoeg van dat ze niet kon liggen zoals ze wilde omdat ik net op dat ene plekje zat waar ze haar achterste poten kon strekken. en ze lag daar weer in een onladylike houding of ikeakat zoals gezegd wordt in de Fb groepen voor kattenliefhebbers.
En nu zitten ze alle 2 boven, moeten ze maar een dutje doen. dan heb ik er geen omkijken naar en kan ventje dan straks thuiskomen en hoeft hij niet op te letten dat de katten ergens zijn.
vandaag gaat hij met zijn zus gaan kijken naar dat huis dat ten tijde van het overlijden van schoonvader op 300.000 werd geschat. maar met die asbest in de kelder en op zolder gaat de waarde dalen. ik zie wel hoe laat hij thuiskomt. of hij vanmiddag die bierglazen gaat meedoen dat weet ik niet. ik zal dat ook wel zien.
Gisteren na de vis, bleek dat de afwasmachine toch boordevol zat en heeft ventje die laten draaien. en ze moet nu nog leeggemaakt worden. wie dat gaat doen is dan de vraag. anders zijn we tevreden over die machine, ik verwacht elke moment de factuur om te betalen.
de machine doet wat we willen. volgens die plakker die er op staat verbruikt de machine maar 9,5 liter water per beurt en is heel stil.
die vis is mij niet goed bevallen gisteren want 's nachts verschillende keren naar het toilet gemoeten. maar het kan ook van die citroensorbet komen. dat die in mijn maag een robbertje aan het vechten waren.
ik ga koffie zetten want het is tijd voor een bakje troost.
Fijne dag verder seizoentjes.
De storm is gaan liggen hoop ik. hier zijn 2 tuinzetels omgewaaid. dat was natuurlijk niet naar de zin van Juffrouw Lilly die zelfs in dat stormweer naar buiten wilde. en later zat ze dan onder het afdak naar de regen te kijken. gek beest. ze is me dan vanmorgen komen wakker maken, ging op een van mijn voeten liggen en keek zo naar mij van: en ben jij nu nog niet op? ik moet mijn schoonheidsslaapje houden! ik ben dan van armoe opgestaan en heb haar daar laten liggen.
ventje was gaan kijken naar het orloffgebraad in de ldl in de buurtgemeente. alles uitverkocht natuurlijk. naar mijn moeder moet je niet gaan bellen en vragen of ze wil gaan kijken of die dingen er nog liggen want die gaat weer van niets weten.
daarna moet ventje naar de apotheker: er zijn nog twee doosjes niet binnengekomen. Gisteren griepprik gehaald en geen stijve arm vandaag.
dokter moest alles weten over die begrafenis en dat dit voor mij veel stress, pijn en frustratie was. er was eigenlijk te weinig communicatie naar mij toe. Dokter en mijn moeder zeggen het ook: over de doden niets dan goeds. je mag de grootste smeerlap geweest zijn als je in die kist ligt dan ben je goed en een halve heilige. ( wat ze hier ook gedaan hebben)
De dokter zei ook dat het goed voor mij zou zijn als Suus met kerst naar hier komt. we hebben elkaar al lang niet meer gezien in levende lijve en dat zou ons alle twee deugd doen zei de dokter.
Gisterenmiddag had de juffrouw mijn plaats ingepikt om haar middagdutje te doen. er was plaats om mij er tussen te wringen en dat heb ik dan ook gedaan. na een kwartier had ze er genoeg van dat ze niet kon liggen zoals ze wilde omdat ik net op dat ene plekje zat waar ze haar achterste poten kon strekken. en ze lag daar weer in een onladylike houding of ikeakat zoals gezegd wordt in de Fb groepen voor kattenliefhebbers.
En nu zitten ze alle 2 boven, moeten ze maar een dutje doen. dan heb ik er geen omkijken naar en kan ventje dan straks thuiskomen en hoeft hij niet op te letten dat de katten ergens zijn.
vandaag gaat hij met zijn zus gaan kijken naar dat huis dat ten tijde van het overlijden van schoonvader op 300.000 werd geschat. maar met die asbest in de kelder en op zolder gaat de waarde dalen. ik zie wel hoe laat hij thuiskomt. of hij vanmiddag die bierglazen gaat meedoen dat weet ik niet. ik zal dat ook wel zien.
Gisteren na de vis, bleek dat de afwasmachine toch boordevol zat en heeft ventje die laten draaien. en ze moet nu nog leeggemaakt worden. wie dat gaat doen is dan de vraag. anders zijn we tevreden over die machine, ik verwacht elke moment de factuur om te betalen.
de machine doet wat we willen. volgens die plakker die er op staat verbruikt de machine maar 9,5 liter water per beurt en is heel stil.
die vis is mij niet goed bevallen gisteren want 's nachts verschillende keren naar het toilet gemoeten. maar het kan ook van die citroensorbet komen. dat die in mijn maag een robbertje aan het vechten waren.
ik ga koffie zetten want het is tijd voor een bakje troost.
Fijne dag verder seizoentjes.
Cats Rule!
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goeie morgen!
De eerste na Bekske?
Dat gebeurt niet gauw.
Nu ja, het is pakjesdag vandaag.
Ik vind dat toch raar dat één bestelling in twee stukken komt.
Kwestie van hun bezorgers bezig te houden neem ik aan.
Ik zou nochtans buiten moeten.
Gelukkig heb ik nog brood in de diepvries steken.
Ik denk dat ik vandaag met de moed der wanhoop nog eens ga proberen die trui af te krijgen.
In het vervolg beperken tot mutsen en sjaals en eventueel een kussen.
Helemaal rustig is het nog niet.
De zon schijnt zoals zo dikwijls na ruig weer.
Fijne dag nog allen!
De eerste na Bekske?
Dat gebeurt niet gauw.
Nu ja, het is pakjesdag vandaag.
Ik vind dat toch raar dat één bestelling in twee stukken komt.
Kwestie van hun bezorgers bezig te houden neem ik aan.
Ik zou nochtans buiten moeten.
Gelukkig heb ik nog brood in de diepvries steken.
Ik denk dat ik vandaag met de moed der wanhoop nog eens ga proberen die trui af te krijgen.
In het vervolg beperken tot mutsen en sjaals en eventueel een kussen.
Helemaal rustig is het nog niet.
De zon schijnt zoals zo dikwijls na ruig weer.
Fijne dag nog allen!
-
Goeie middag allen,
Ik ben pas terug van de huisarts, griepspuit gekregen
en doorverwijzingen naar nefroloog en endocrinoloog
nog meer afspraken om bij te schrijven op mijn agenda,
het wordt telkens méér, ik kan beter een ziekenhuis
opstarten voor mezelf....
Ik moest nuchter blijven, dus nu mijn ontbijt en ochtendpillen
en een paar boodschappen doen, een mens moet nog eten ook hè
Fijne dag allemaal, de zon probeert nu en de wind is minder
Groetjes allen en tot later.....
clive dank voor de verrassing in de bus
Ik ben pas terug van de huisarts, griepspuit gekregen
en doorverwijzingen naar nefroloog en endocrinoloog
nog meer afspraken om bij te schrijven op mijn agenda,
het wordt telkens méér, ik kan beter een ziekenhuis
opstarten voor mezelf....
Ik moest nuchter blijven, dus nu mijn ontbijt en ochtendpillen
en een paar boodschappen doen, een mens moet nog eten ook hè
Fijne dag allemaal, de zon probeert nu en de wind is minder
Groetjes allen en tot later.....
clive dank voor de verrassing in de bus
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
MM: hier is het bijna altijd manlief die de vaatwasser ledigt.
Heb deze voormiddag eens tot helemaal achteraan gelopen in de tuin, en gezien dat een dikke tak is afgebroken van een populier . Die tak viel recht op een jong pruimenboompje , dat er nu gespietst bij staat.
Verder zijn er ook takken van een appelboom gesneuveld. Manlief zal weer werk hebben met hout te zagen.
Die puzzel is al voor de helft gelegd. Manlief houd er zich dagelijks een beetje mee bezig en hij maakt vorderingen
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Eerst en vooral voor oma-C heel veel strekte en moed gewenst.
MM, wij zijn pas van gisterenavond laat terug. Wij hebben droog weer gehad, wel koud, maar daar heb je kleding voor, behalve donderdag. Amai, wij hadden daar 9 tot 10 beaufort. En regen. Matice zijn regenjas kwam goed van pas. En zijn hoody als het droog was maar koud. We zijn donderdag even gaan kijken naar de zee. Die was woest. Dan iets gaan drinken en daarna naar onze gezellige hotelkamer. Ik had spelletjes bij, boeken en mijn kleurgerief. Zijn ook gaan zwemmen. We hebben ons daar dus niet verveeld. Heb een prachtige WALT DISNEY ingekleurd, ben ik erg lang aan bezig geweest. Manlief moest nog een beetje werken voor de bank en dus waren we beneden in de gezellige bibliotheek gaan zitten. Daar staat een hele grote tafel want we hadden wel een tafel in de kamer, maar mijn houten doos kleurpotloden nemen nog al wat plaats in. Ik kreeg veel belangstelling met mijn kleuren. Enfin, we hebben ons daar die dag ondanks het weer goed geamuseerd. En gisteren scheen daar weer een waterzonnetje.
De eerste wasmachine is aan het draaien, er staan er nog veel te wachten. Geeft niet.
Nu is het pas volgend jaar dat we terug naar TEXEL. Ik verheug me er nu al op.
Liefs aan elk van jullie.