In de Vier Seizoenen reeks 35 Zomer 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken

29 jul 2024, 13:13

Afbeelding

Hallo iedereen,

Gisteren hebben we ook een fietstochtje gedaan. Onderweg eens gestopt om een pannenkoek te eten. Er was overal veel volk, de terrassen zaten vol. En verrassend gewoon waren er weinig auto's op de baan, dat viel ons echt op. We fietsen wel langs rustige baantjes, maar toch.
Toen we thuis kwamen, hebben we nog een tijdje op het terras gezeten .Het was een rustige zondag.

Het kon zijn dat vandaag ukkemeisje 1 kwam, maar is niet gekomen. Zoon ging nog bellen in de ochtend, maar heeft niet gebeld. Dus is ze genezen, die had een beetje koorts. Als je pas weet op de dag zelf dat ze komt of komen, is dat wel vervelend voor het middagmaal of de planning van de dag. Weet het altijd liever de avond voordien. Dan heb je meer tijd om je ernaar te schikken.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

29 jul 2024, 21:16

Aan allen een fijne avond en voor straks slaapwel :wink:
Morgen ben ik er niet , moet naar de kliniek voor
nog maar eens een onderzoek..... :roll:
en dat kan wel weer wat duren, wachten, wachten, dus tot later :)

Sterkte aan de zieken en moed voor hen die het nodig hebben.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

29 jul 2024, 21:19

Moed voor morgen oma-C en veel geduld.
Gaat er iemand mee van de kinderen?

Oma-C

30 jul 2024, 07:31

Afbeelding

Allen een fijne dinsdag en geniet van alles wat kan.....

Ja helena, mijn zoon gaat mee, met twee hoor je meer dan alleen... :roll:

Veel sterkte aan wie het nodig heeft :)

Bekske

30 jul 2024, 09:16

Afbeelding

Muddy Maddy

30 jul 2024, 09:35

Goede morgen seizoentjes,

Nog een dag mooi weer en deze keer hebben we mergueze en krieltjes voorzien. er is ook nog genoeg sla.
vandaag komt de diepvries, denk dat zijn ijsvoorraad gaat uitgeput zijn. we hebben kroketten nodig omdat we niet tot aan de aronde geraken.
ventje heeft kruiden nodig maar dat meisje die helpt kent daar niets van. dus we zullen moeten wachten tot de slager zelf in de winkel staat. onlangs heeft ventje tegen onze oude beenhouwer gesproken. zijn zoon is 22 en de dochter 20. hij moest zich wel aanpassen toen hij in de colruit ging werken. hij zou graag verhuizen naar iets met een tuin. hij is fan van star wars en toevallig had ik een set peper en zoutvaatjes gevonden op FB. de peper was de helm van Darth vader, het zout een stormtrooper. ik heb dat doorgestuurd. ik heb niet lang moeten wachten op een reactie.

Ik ga vandaag de vloer moeten opfrissen met Gimly die al de tijd ziek is en dat ruik je. boven is ook aan de beurt. er moet een was gedraaid worden van zijn ondergekotste fleeces. en de vloer is voor de steamer van ventje. Lilly had zich in de badkamer laten opsluiten toen ventje onder de douche stond. Die is er dan kleddernat weer moeten uitkomen om haar te bevrijden. Ze heeft gisteren een hele tijd bij het mexicaans kacheltje geslapen en als ze honger krijgt kijkt ze eerst naar boven of buurvrouw geen kippelevertjes uitdeelde. ze heeft dan wel haar hele bord leeggegeten. we moeten Gimly dan binnen houden. anders is Lilly haar eten kwijt. Gimly stond vanmorgen al paraat aan diens teljoor. Zo niet hè makker!

Lilly is meegegaan om de plantjes water te gaan geven gisterenavond. de lavendel heeft zich een weg door het gras gebaand. en ze kwam verrassend vroeg binnen. Buurman V had weer bezoek en er zijn ettelijke flessen rode wijn gesneuveld. Die zal wel koppijn hebben. Mijn grootmoeder zou zeggen: 't is ver genoeg van je kont, je moet er niet op zitten. hij moet waarschijnlijk vandaag niet werken.

Buurvouw was vroeg met de hondjes gaan wandelen anders worden de stenen te heet voor hun al korte pootjes. Cooper is een stuk groter dan Lowie. ze hadden dat gezegd bij de kweker.
Ventje heeft zijn baard en snor afgedaan. 't werd tijd. Morgen wordt de opslagkist geleverd. we hopen hem onder het venster van de keuken te kunnen zetten want anders is er kans dat Lilly op het balkon geraakt. Vandaar kan ze naar de garages. dan zijn we haar kwijt. best dat ze nog een chip heeft. Ze zou kunnen meedoen aan shows maar dat gaan we haar niet aandoen.

ze zijn weer gescheiden aan het eten want dan hebben wij rust. Anders moet ik Gimly in de gaten houden en bij diens nekvel grabbelen. hij heeft het al een keer meegemaakt maar is er niet van geleerd. ik moet dan weer scheidsrechter zijn.

In de laatste solden heb ik een rasp gekocht, zo kan ik mijn eigen kaas raspen. en ik heb ook zo'n tang gevonden. als ik die alleen kocht dan waren de verzendkosten hoger dan het product zelf. Donderdag komt b-post er mee af. en donderdag is het toch boodschappendag. ik denk van een koude schotel te maken met vis. dan kan dat de vrijdag mee met de vuilniskar. de mulch moet donderdag werken. tegen de avond is die klaar.

ik zit weer onder de muggenbeten. ik moet heel lekker zijn. Maar dit jaar weten ze ventje ook te vinden. Hij gebruikt muggenmelk maar lilly riekt dat niet graag. ga de bonussen binnen halen.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Helena van Troje

30 jul 2024, 11:59

Goede middag iedereen.

Oma-C hopelijk gaat het daar vooruit in de kliniek.
Fijn dat zoon mee gaat.
Ik moet het meestal alleen klaren.

Zalig buiten mijn ontbijtje genomen. Zal maar denken dat ik op hotel ben.
Het gevecht met de parasols is ook al geleverd en gewonnen.
Het zou toch tof zijn moest een mens dat kunnen laten staan.
Maar ja, de wind en de eventuele regen, alhoewel nog niet vandaag denk ik.
Heel goed geslapen in de rode kamer.

Behalve dat er een grote ramp gebeurd was bij Poes om half zeven!
Help! Miauw, miauw in decibels, want ik wou niet wakker worden.
Wat was het groot probleem? Haar bakje met eten was leeg!!!
Ja, dat is een ramp natuurlijk. Ze moest zo eens verhongeren.
Tut tut in blijf onverbiddelijk. Zolang die stoelgang niet echt vast is geen à coteetjes...
Ik heb me nog eens omgedraaid en gedacht: "Seffens kat, ik heb nog vaak."
Ze heeft er zich dan maar bij neergelegd, letterlijk op het matje, want dat bed is te smal naar haar goesting.

Het is ongelooflijk rustig buiten.
Er is ook bijna geen verkeer.
Voor mij mag dat vast bouwverlof verplicht blijven.
Scheelt heel veel.

Geniet allemaal van de mooie dag!

Oma-C

30 jul 2024, 12:21

Goedemiddag allen, :wink:

Helena, nu zoon op pensioen is kan dat,
voorheen moest hij nog werken en dan ging ik ook alleen :?

Een prachtige zonnige dag vandaag, heerlijk toch....
In het ziekenhuis was het koel en het wachten viel nogal mee :roll:
Nu mijn ontbijt en middagmaal tegelijk, en dan een rustige namiddag
Wachten op de uitslag.... kan een paar dagen duren....
nefroloog zou bellen.... :roll: :? ben benieuwd......
anders bel ik volgende week zelf.

Oma-C

30 jul 2024, 21:10

Goeienavond iedereen :wink:
't was een warme dag vandaag en ik heb vanmiddag
de luierik uitgehangen na het doktersbezoek
heerlijk binnen in de koele living, want buiten krijg ik
geen adem in die warmte... :?
morgen komt er nog een dag dan haal ik wel de werkjes
van vandaag in...... :oops:
Straks als ik ga slapen alle ramen en deuren open
om koele lucht binnen te krijgen vannacht
want als het zo warm is dan blijft overdag alles toe :roll:
zo komt de warmte niet binnen.....

Voor iedereen een rustige aangename nacht en tot morgen... :)
Sterkte aan wie het nodig heeft....

Bekske

31 jul 2024, 08:11

Afbeelding

Muddy Maddy

31 jul 2024, 08:22

goede morgen seizoentjes,

Hier gaan de werkjes ook ingehaald woden Oma C. ventje had geen zin. nu het hier bewolkt is maar niet zou regenen kan hij de ramen doen. vooraan en achteraan want vandaag komt die opbergkist en ze kiezen weer een goed uur uit om die te leveren: tijdens onze lunch.
gisteren was de diepvries later dan gewoonlijk. De baron was 'em weer gesmeerd dus die man heeft 2 x mogen komen. die ziet waarschijnlijk zijn bed ook niet voor 22 u. nadat ze die truck afgeleverd hebben mogen ze hem leeghalen. hun verkochte artikelen weer bijvullen.

Toen ik de ijs deed in de cinema was dat ook zo. op een avond vloog ik naar de memelinqc ( deze in de lange straat) alle hostessen hadden vakantie en het vragen aan Herman? een doodsbrave man maar geen echte verkoper. ze zonden dan maar mij. er waren 3 soorten aan ijspralines: de gewone ( bruin) en kers en de munt. nu stond ik daar op een plaats waar ik de kleuren in de mand niet goed kon zien want die maakten ze vooraf omdat hun diepvriezers groot genoeg waren. Resultaat: ik heb heel de voorraad verkocht. Dirk heeft mijn deel van de winst die zij hadden op die creme uitbetaald want ik had daar recht op, en dat was een aardig bedragje. er heeft nooit iemand dat nadien nog kunnen nadoen. Een grote lege mand. maar ze zijn nooit meer alle 2 samen op vakantie geweest! een paar jaar nadien was het faillisement.

Ventje heeft mini-kroketjes moeten indoen want 2.5 kg kreeg die niet in de diepvries. alles is aangevuld. vandaag moet ventje de voorgebakken hammentjes uithalen. we gaan die op de BBQ leggen want kip vind ventje te delicaat. Lilly lokte me gisteren naar buiten maar Cooper had me gezien. natuurlijk moest die blaffen. Buurvouw was buiten. de dag na de avondmarkt gaan we ze week weg met Cooper. op de dag van de avondmarkt moeten ze naar een trouw. Omdat ze niet weten hoe Cooper zich zal gedragen op vakantie. buurvrouw had kippenhartjes gekookt en in 3 verdeeld. eentje voor Cooper eentje voor Lowie en 1 voor Lilly. Vandaar dat ze direct omhoog keek! de rest zit in de diepvries dus Lilly had pech. ik heb ventje aangeraden vroeg te gaan naar de avondmarkt omdat die van de spekken er eerder staan en nougatine hebben we niet bepaald nodig. en die van de worsten hebben dan nog droge worst met look. Hopelijk staat die vent van de droge visjes er. kunnen we eindelijk eens wulken eten want op is op. hun droge vis was de vorige keer fantastich.

Dus we hebben huisarrest voor volwassenen. we hebben al een pallet om erin te leggen. de sensor vuilnisbak is ook toegekomen. maar wanneer die geïnstaleerd zal worden is de vraag. we hebben grotere zakken nodig. de vliegen gaan weer kwaad zijn. niets te bikken. Over bikken gesproken: Gimly staat hier ongeduldig te worden. hij moet effen wachten. omdat hij meer dan de helft laat liggen moet zijn teljoor in de mulch. Lilly eet netjes alles op. hij moet maar korrels eten als die echt honger heeft. de badmat waar hij zijn kont aan afgeveegd heeft en zijn twee vuile fleeces zijn gewassen geraakt. Vandaag is het kleurwas. de dag erna wordt de witte gedaan want die mand is zo goed als vol.

We gaan wat later dan gewoonlijk de kussens omdraaien in de zetel want die fleeces moeten ook in de was. ik haal net niet de bonus in de kuikenrace. jammer. morgen start een nieuwe.

ik ga koffie zetten.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

clive

31 jul 2024, 08:29

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Eerst en vooral @ Oma-C, ik hoop echt van ganser harte dat jouw onderzoek negatief gaat zijn, dus dat de uitslag goed gaat zijn. Ik heb een ledkaarsje voor jou aangestoken misschien helpt dat even goed als een echt. Ik wens jou intussen heel veel sterkte.

HVT, ik ga altijd alleen naar het ziekenhuis voor onderzoeken. Ik heb er zo vaak en zoveel dat ik manlief daar niet mee wil bij lastig vallen, bovendien moet hij dan altijd verlof nemen en dat is niet de bedoeling.

Gisteren had hij dan wel een dagje verlof genomen en zijn we een dagje, samen met Matice, naar Domburg geweest. Was een superleuke dag. Manlief was een petje vergeten thuis en hij draagt zijn haar vrij kort. Dus was ik daar een herenwinkel binnengestapt en had hem een beige petje gekocht Beige omdat hij dat nog niet had en ook omdat hij gisteren een beige bermuda droeg. Een "onvoorziene uitgave", maar liever dat dan een zonneslag of erger. Op het strand zijn tussen bepaalde uren geen honden toegelaten, maar wij hebben dan gewandeld op de promenade langs het strand. Toch nog veel moeten rusten, die vermoeidheid bij inspanning lijkt maar niet weg te gaan :( . Matice heeft zich echt wel heel goed gedragen, daar kun je nu echt eens overal mee komen , zalig is dat.
's Avonds dan gaan eten, manlief had zich een reuzehamburger genomen en ik had gegrilde tonijn genomen. Wat ik niet op kreeg, heeft manlief verder opgegeten. Het was echt wel een leuke dag gisteren.

Zo, ga badje nemen en beginnen aan het HH.

Beterschap aan alle zieken en herstellende en veel sterkte.
Dikke knuffel en een mooie woensdag voor elkeen.

Oma-C

31 jul 2024, 09:04

Afbeelding

Goedemorgen alle seizoentjes :wink:
Hier is het grijs en zwoel...maar droog voorlopig :roll:
Een fijne woensdag aan iedereen

clive, als je oud wordt is er altijd wel iets wat pijn doet
of lastig is, het hoort erbij (zegt men) dank voor je kaarsje :)
Ik gebruik ook alleen maar ledkaarsen die geven geen
zwarte rook af aan het plafond....

Sterkte aan wie het nodig heeft.... :?

anjelierken

31 jul 2024, 11:32

Afbeelding

Hallo iedereen,

Deze morgend lag alles goed nat, manlief had het deze nacht horen regenen, ik niet.
Tot gisterenavond laat buiten gezeten met de buren.

Alles is gepoetst, de kids waren hier gisteren, denk dat ukkemeisje1 genezen zal zijn, heb haar maar 1 keer medicijn moeten geven voor de koorts. Spaanse woef ligt uitgeteld in de zetel, moet nog uitrusten van gisteren. Als de kids hier zijn, kan hij niet slapen.

Dochter en vriend zijn ook vertrokken op vakantie, naar Zweden. Naar het zuiden gaan, was geen optie, wegens te warm. Ja, kan hen geen ongelijk geven. Als je niet kan buiten komen door de hitte.
Moet bij dochter ook de dieren gaan verzorgen nl. 2 katten. Doe dat ook om de 2 dagen. Bij zoon moet ik zondag ook zijn , want die zijn ook enkele dagen riebedebie. Dus ik weet wat doen.

Ga straks nog peterselie in diepvries steken ,die staat weelderig te groeien in de serre. Komt altijd van pas als je mosselen bereid.

Clive: Domburg is een gezellige stadje, we zijn er ook al geweest. Wat ons toen opviel was, dat daar zoveel Duitse toeristen waren, je hoorde enkel Duits praten.
En enkele kilometers verder heb je Zoutelande ( waar dat liedje over ging enkele jaren geleden).We zijn daar toen ook geweest, maar daar is weinig te zien. Enkel een mooie hoge dijk om te wandelen.

Dames, tot morgen allemaal.

krakje

31 jul 2024, 20:38

het had geregend alles was nat, maar toch wel snel droog,
voor eten gezorgd en hier en daar wat gerommeld,
koffietje gaan drinken bij de buurvrouw en veel gepraat,
en zo is deze dag bijna gedaan die zal overgaan in de nacht,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.