In de Vier Seizoenen reeks 36 Herfst 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

30 okt 2024, 08:37

Afbeelding

Goeiemorgen alle seizoentjes, :wink:
Allen een aangename dag, hier heeft het geregend
maar nu is het grijs en donker maar droog
alles ligt buiten kletsnat.... :roll:

Veel sterkte aan onze zieke maatjes, en tot .......
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

30 okt 2024, 08:48

Afbeelding
hiergeen nieuws straks levering en datis het .De bladeren heb ik weer eens bijeen gedaan want dat komt van beide kanten naarmij en er staan nog veel bladeren aan de bomen .Bomen zijn mooi maar als de bladeren vallen is het een last .Afijn ja ik had het van iemand gehoord dat mijn oudste buren geen bezoek krijgen .En ik weet al te goed wat het is als je niemand zie .Ik zie nu dagelijks de buurman voor de viervoeters alsook tweekeren per kini en af en toe huisarts .En 1 keer per week in vogelvlucht de hulp om boodschappen te doenwant nu is het altijd vliegensvlug dat het moet gaan .Dusik heb van thuis uit niks anders gekend om te helpen bij buren .Van al ik een zekere ouderdom ging ik al op verschillende plaatsen in de schoolvakantie en weekend .Spijtig dat ik u zelf zo op sukkel ben anders zo iknog meerburen helpen .Met ruzie zijt je niks maar de laatste tijd zijn hier vele jonge mensen komen wonendie ik niet ken .Want ik zeg altijd goede dag om even wie maar op de10 keerkrijg je misschien 1 keer een goededag terug .kORTOM DE MENSEN ZIJN MEESTAL NU AAN HUN TELEFOON GEPLAKT ALS ZE JE VOORBIJ GAAN EN HEBBENGEEN OOG IN DE OMGEVING .Vroegerwas het anders maar die tijd is voorbij nu .De gsm is nu het belangrijkse bij vele .Zo ik wens jullie het beste toe en tracht te genieten want de tijd gaat snel groetje

Muddy Maddy

30 okt 2024, 09:23

Goede morgen seizoentjes,

Het is hier grijs en regenachtig en ik heb rare dromen gehad. en nu zit ik met het liedje in mijn hoofd van B. Mannilo: copacabana. :? begint weer goed. allez, de vuilnis moest vandaag buiten omdat we vrijdag de 1 ste zijn. buiten de onze stonden er niet al te veel buiten. ze zijn er te voet omgekomen. de wagen is de straat niet ingereden.
Ventje heeft gisteren een deel oud hout dat naar het containerpark moet gezaagd in stukken. als dat weg is kunnen we verder de zolder opruimen want voor we het weten staan de dakwerkers hier. ( pas in eind maart/begin april)

Lilly is viesgezind. ze lag op het badje van de douche met haar pootjes onder haar en een geheimzinnige duistere blik. wat zouden katten denken? alvast niet joepie 't is woensdag! En we weten niet wat we voor middagmaal gaan eten! 's middags heb ik rond 12 u 30 helemaal geen honger en om 17 u zou ik de frigo leeg eten. mijn hongergevoel is ook gejetlagd denk ik.

De K9 brigade is in full blaf modus. Er gaat dus iemand de deur uit. en als iemand binnenkomt weten we het ook. Handig toch?
Ventje gaat vandaag boodschappen doen. heeft geen zin morgen te gaan. Maandag moeten we in Brugge zijn voor mijn behandeling. Dinsdag komt de diepvries. En dit weekend zal er van alles te doen zijn rond die hallowien. Sinterklaas komt ook nog en je moet je kinderen inschrijven. En vrijdag gaat iedereen naar het kerkhof. er is een speciale mis enz. Rare dagen komen eraan. Op de diepvriesfolder staat dat de verkoper de feestcatalogus komt brengen. Wij doen niets. Tenzij ons moeder in de gaten houden dat ze weer geen stoten uitsteekt zoals verleden jaar met haar voedselvergiftiging. En wij doen niets zeggen we elk jaar.

Nu de meubels die er komen als het huis verkocht is, er nog niet staan wil ventje een kerstboom zetten! een echte! ja en alle dagen Lilly eruit plukken zeker? Alle dagen die boom rechtzetten. De juffrouw zit buiten en wil koppig buiten blijven. Gimly was alweer naar zijn bord. Ventje zus is alweer van gedacht veranderd wat de verkoop van het ouderlijk huis betreft. Dat betekend dan dat ze alle spullen die in houthulst staan dan weer naar het ouderlijk huis moeten brengen want dat is allemaal voor de jongste. Frank gaat lachen. allez groen denk ik. Het duurt haar te lang voor die agence met de cijfers komt want het is per vierkante meter. :roll:

Ga stoppen met zagen. Ik hoef voorlopig geen spelletjes te doen want het is nog geen tijd om bonussen op te halen.
Nu is er koffie!
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Helena van Troje

30 okt 2024, 14:07

Hier niet veel te vertellen.
Het is hier grijs en stil.
Stil omdat ik mijn hoorapparaten nog niet in heb gedaan.
Soms doet zo een stilte dag wel deugd.
We zullen eens zien wat we nog gaan doen buiten straks eten maken.

Prettige namiddag verder en nog een rustige avond daarna.

Oma-C

30 okt 2024, 16:42

Afbeelding

Goede namiddag allen, :wink:
het is nog niet licht geweest vandaag :wink:
en af en toe een "zeverbuitje".... maar nu is het droog.
Straks de vuilzakken buiten zetten, dan is het weeral avond...

Helena, ik hou ook van de stilte, maar ik doe wel elke dag
mijn hoorapparaatjes in :) uit gewoonte :?

Allen nog een gezellige dag verder en tot morgen.. :)

Bekske

31 okt 2024, 08:17

Afbeelding
geniet van jullie dag morgen een nieuwemaand dat start groetje

Oma-C

31 okt 2024, 09:06

Afbeelding

Goedemorgen alle seizoentjes :wink:
Hetzelfde grijze weer als de laatste dagen :?
Maak er toch maar het beste van :)

Beterschap aan alle zieken....

Muddy Maddy

31 okt 2024, 09:58

Er is een nieuwe buur in onze straat. Hoe hij heet: geen idee maar wel dat hij verhuisd is vanuit petit paris in oostende omdat het daar te druk was en te veel overlast van allochtonen. hij zal lachen deze zomer met hun lawaai tot na 11 op straat!
Buurvrouw is een verschiet niet: nachtlichtje gaan halen omdat Cooper bang is van de donker! op het kerkplein moet de zaklamp van de gsm hem altijd bijlichten anders doet hij geen pipi. verwend? neen hoor! nachtlampje is voor de slaapkamer zodat hij zijn weg naar zijn mandje kan vinden als hij eerst op bed ligt.

Hier is het voor de moment zonnig maar dat zal niet lang duren. we hebben eten tot zaterdag.
Lilly ligt op de doos zalig voor het vuurtje zolang het nog aanstaat.
Gisteren zat er een vlieg in de douchekabine maar daar kon ze niet aan. ze keek verontwaardigd naar mij. alsof ik die vlieg erin had gestoken.
als het vanmiddag nog zonnig is dan ga ik met ventje gaan wandelen.

nu ga ik verder mijn ochtendrourine verder afwerken.
fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C

31 okt 2024, 16:12

Afbeelding

Goede namiddag allen
, :wink:
Iedereen op de lappen? :roll:
Hier is de zon er toch nog doorgekomen
en er is bijna geen wind, zo is het goed buiten.
Efkes iets opzoeken op internet :roll:
en iedereen een gezellige avond wensen,
een aangename avond en tot morgen

Heel veel sterkte en moed aan de zieken. :)

Muddy Maddy

01 nov 2024, 08:28

Ik was niet op de lappen Oma C, ik had in de namiddag een heel lang videogesprek met nederland. Daardoor zijn we thuis gebleven.
Geen hallowieners aan de deur gehad. gelukkig maar.
En vanmorgen was Lilly ventje al aan het opvrijen om op te staan. de juffrouw wilde buiten. En krijg ze dan maar binnen. ze rammelt er echt mee.
Het gaat een vreemde dag worden vandaag. De meeste mensen gaan naar het kerkhof. Hiet staat er in de stuiverstraat waar het kerkhof is, een flitspaal!

Ha, er staat toch al een iemand aan de juiste kant van de straat. onze nieuwe buur. We zullen ter zijner tijd wel zijn naam te weten komen. Toen die ventjes trui zag en Iron Maiden las zei die oei. Maar wij zetten onze ramen niet open en blèren een concertje via de dvd. en een Cd op leggen dat is al een eeuwigheid geleden. 't is ook voor 't lawaai dat hij naar hier verhuisd is. Het schijnt dat het daar erg is van het lawaai.
Tiens, ik dacht dat ik de matchocop zag rondlopen. Die zou in -10° nog in een marcelleke en korte broek lopen om zijn tatoes te tonen. Ik vind dat lelijk. Sommige tekeningen zijn wel prachtig maar om dat op je vel te laten zetten? dat met ouder wordt verrimpeld? of je tatoe kan ook verkleuren van de zon. Ventje kende er twee die van voor de club, ineens voor de cercle waren. blauw werd groen.

Ik heb verschrikkelijke hoofdpijn van op dat gsm schermpje te staren gisteren. komt van mijn nek. ach, maandag kan Frank mij weer behandelen.
Ik ga mijn ochtendroutine verder zetten.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Bekske

01 nov 2024, 08:38

Afbeelding
vele zullen het leuk vinden om een dag verlof alhoewel er nog vele zullen moeten werken .Ja we zijn aan de voorlaatste maand begonnen .Hier is een viervoetige jarig vandaag .Dus heb ik voor vandaag speciaal etengekocht dat ik zelf wel klaar maak .Ze weten wel niet dat ze verjaren maar ik leg hen graag in de watten zehebben niet gevraagd iom hier te zijn .Heb hen met veelliefde een warme thuis aangeboden .Wat wat die twee meegemaakt hebben weet het.Dejarigeis nu hier al 8 jaar en 2 maanden en toch blijftze een enorme angst hebben .ze begint wel iets te beteren maar op straat is het anders het minstens dat op de stoep staat dan trek zeom op straatte gaan .Maar de persoon leid haar voorzichtig opde stoep zodat ze niet op straat komt
.De tweede schrikkenpiet is iets beter maar toch en derde die is allemansvriend .Ook blafte de twee schrikkers op straat enorm als zeietsof iemandtegenkwamen datis enorm verbeterd het is nogeen kleine blaf .MAAR DE VRIENDSCHAPDAT JE ER VAN HEB IS ENORMEN ZELATEN HET DUIDELIJK MERKEN ALS ZE KWAAD ZIJN .MAAR DAT ISNIETVEEL WANT ZEUNNEN NIZET LANG KWAAD ZIJN .Nu is hier ook een vogel concert bezig iedere morgen gevendiehun mooiste concert .Ze zeggen wel stomme beest maar dat is niet zo de ene is wel een beetje slimmer dandeandere .Als ik straks hun eten maken dan is dat zo mooi om te zien hoe ze alledrie naast mekaar zitten tot als hun eetbak opde grond sta .En de kleinstede schrikkenpiet die maak me duidelijk alshun drinkbakje leeg isals ik perongeluk niet gezien heb .Dan staat ze tegen dekast van de afwasbak en zit ze daar met een voorste poot op de slagen om de zeggen geef ons drinken .Ik kijk wel een paar keer per dagnaar hun drinkbak maar als er nog water is vul ik het niet bij .Want ik geef hen wel regelmatig proper water .het smorgens en savonds .Afijn ja het is leven in huis .zo ik wens iedereen een fijne dag toevoor sommige is diteendroevige adag .maar toch tracht te genieten dat probeer ik ook .Ikdenk niet alleen op deze dag aan mijn ouders datisiedere dag dat ik hen begroet hebfoto van hen staan en zeg datnogiedere dag iets tegen misschien dat vele het raar vinden .

Oma-C

01 nov 2024, 08:42

Afbeelding

Goede morgen iedereen, :wink:
Vandaag Allerheiligen, er zal weer
veel aanloop zijn op het kerkhof :roll:
hoewel het er al een hele week druk was
graven oppoetsen en bloemen zetten
die commerce doet weer goeie zaken :?
Ik gedenk mijn dierbaren altijd thuis
en niet alleen op deze dag....

Voor allemaal een aangename dag en
heel veel sterkte en moed voor onze zieken....

clive

01 nov 2024, 10:59

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Hier ben ik weer na een korte afwezigheid, heb me echt niet lekker gevoeld, geen fut, geen eetlust, niets. Maar vandaag voel ik me weer wat beter.
Een sombere dag vandaag en voor velen onder ons, een moeilijke dag ook. Manlief en ik zijn vorige zaterdag het graf van zijn ouders gaan proper maken en ik had een heel mooi stuk laten maken. Schoonbroer en schoonzus nergens te bespeuren zoals eigenlijk al gedacht. Enkel haar familie telt. Oma-C heeft gelijk als ze zegt dat je dierbaren elke dag herdenkt en niet alleen vandaag.

Matice is pas naar de dierenarts geweest voor zijn los St-Hubertusklauwtje en vandaag is hij opgestaan met een vervelende kuch. Dat is opletten geblazen. Net de dierenarts van wacht al opgezocht voor alle zekerheid.

Muddy Maddy, jij vroeg naar hondenlaarsjes / schoentjes. Moet je eens naar B*L gaan en hondenschoentjes intypen, daar hebben ze er echt wel veel.

Na het LICHT HH, ga ik mij rustig houden. Wat lezen en zeer zeker al nummerriek kleuren. Dat ontspant me ontzettend.

Ben gisteren voor de eerste X manlief alleen met Matice in mijn kielzog, gaan afhalen aan de tramhalte.
Tja , dat zelfvertrouwen heeft een serieuze knak gekregen. Maar ook dat zal wel beteren.

Liefs en een warme knuffel voor iedereen.

Helena van Troje

01 nov 2024, 11:49

Goede middag bijna ondertussen.

Oef, de bakker was toch open vandaag.
De Spar ook gelukkig, maar daar heb ik niet veel nodig.
Wachten tot maandag met de hulp.

Gisteren teveel rond mijn oren om tot hier te geraken.
Het ging maar traag vooruit.

Zoals oma-C terecht zegt, zo gedenk ik ook mijn dierbaren alle dagen.
Soms is het toch triest:
Ik las een berichtje van iemand die haar papa heeft moeten afgeven in de week na een lange lijdensweg.
Een heel jaar is de man van ziekenhuis naar huis naar rusthuis naar ziekenhuis gegaan.
Gans die tijd heeft de dochter alles alleen moeten regelen.
Op een goed vriend na heeft niemand de moeite gedaan haar papa op te zoeken.
Mensen, die zelf altijd voor iedereen klaar stonden.
Toen kwam het bericht dat hij in alle intimiteit begraven is in strikte familiekring.
Ergens kan ik haar gelijk geven.
De zogenaamde vrienden hadden beter tijdens zijn leven geholpen.

Clive dat is een gezellig gedichtje boven je berichtje.

Vandaag allemaal vijf minuten taakjes.
Dat geeft het gevoel dat je niet veel gedaan hebt.
Maar het moet toch gebeuren.

Geen Poes op logement.
Bazinnetje had geen verlof meer en baasje verdrinkt in het werk sinds de nieuwe regering.
Alles moet afgewerkt voor einde jaar.
Een paar collega's die uitgevallen zijn en niet vervangen geraken...

Ik verwacht dat ze in de krokus wel weg zullen gaan.

Dochter is naar de Moezel.
Daar was ik best wel mee naartoe gewild.
Maar ja, als ik niet weet dat zij weg zijn en zij niet weet dat ik graag mee zou geweest zijn...
Ach thuis is ook best gezellig.

Het was ferm frisjes op de fiets ondanks muts en handschoenen.

Maak het gezellig de rest van de dag!

anjelierken

01 nov 2024, 12:36

Afbeelding

Hallo iedereen,

Gisteren zijn zus en ik al naar het kerkhof geweest. Op de meeste graven stonden al bloemen. Nog een paar bekenden tegen gekomen , dat is meestal zo, dat mensen elkaar daar ontmoeten. Verder was het zonnetje van de partij, in tegenstelling tot vandaag, grijs en somber. Er viel deze voormiddag een beetje motregen.

Als je de beelden ziet uit Spanje, wat een chaos en veel menselijk leed. Ik denk dat we hier vroeg of laat dat ook eens gaan meemaken. Er gaat bijna geen week voorbij of er is ergens zware regenval en overstroming. Als dat in de buurlanden gebeurt, kan dat gemakkelijk hier ook. In Wallonië is het al gebeurt.

Gaan straks even naar het bos, is eens iets anders om te wandelen. En daarna thuisblijven en bankhangen.

Tot morgen , iedereen.