In de Vier Seizoenen reeks 42 Lente 2026

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wilde eend 2

28 mei 2026, 15:55

MM : veel beterschap . Fijn je hier terug te zien .
Jullie interieur zal mooi worden .
Oma C : veel succes met de nieuwe hoorapparaten .. Helaas kunnen we er niet zonder ..//
Anjelierken : een slim vogeltje dat komt douchen bij jullie . ;-) .. Het is erg voor de dieren : we kunnen ze alleen proberen te helpen met een paar schotels met vers water .
Aan alle seizoentjes : proberen het koel te houden en veel beterschap ! Maandag hopelijk " normale " temperaturen . Groetjes aan iedereen !

Afbeelding

krakje

28 mei 2026, 20:32

een zonnige dag de temperatuur ging de hoogte in,
toch heb ik de werkjes gedaan die ik in gedachten had,
de was, de strijk en de kamer in orde gemaakt,
vervelend zat weer eens met mieren die in de kamer uitkomen,
de tweede keer op een week tijd ieder jaar heb ik daar last van,
kamer is afgewerkt met platen ( al meer dan 50 jaar was vroeger een stal en nu slaapkamer, )
en die zitten daar achter, kan niet uitbreken want de de radiator hangt er aan vast,
dus spuiten tussen de spleten, en hopen dat weg zijn,
grtjs van krakje,
Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

29 mei 2026, 08:36

Afbeelding
hier schijnt de zon weeral volle bak geniet van jullie vrijdag groetje de maand mei loopt op zijn laatste beentjes

Oma-C

29 mei 2026, 11:37

Goede bijna middag allemaal :wink:
Minder zonnig vandaag maar wel warm
onweer op komst dus voorzorgen nemen... :roll:
Nog geen druppel regen gezien , wel bewolkt af en toe
30° en heel zwoel :roll:

De HH taken zijn gedaan, tijd voor rust nu
Smakelijk eten straks (ik heb een koude groenten
schoteltje gemaakt met gerookte zalm)

Sterkte aan al wie het kan gebruiken en hou het veilig :?
“Als je wil dat mensen je vertrouwen, wees dan eerlijk!" :wink:

Muddy Maddy

29 mei 2026, 11:54

Goede morgen seizoentjes,

De meubelen zijn geleverd! Buren zijn al komen kijken en buurvrouw had kippehartjes mee voor Lilly. Maar wie zich niet liet zien was Lilly. Heb ze dan in de frigo gestoken, kan ik ze vanavond geven als ze naar binnen of naar beneden komt ipv haar abdijkaas.

Voor vanavond een koude schotel van vis. De warmte zit echt in het huis. Gimly is niet blij want zijn zetel staat nog niet op zijn plek. Straks mag m'n kuisvent meehelpen. We gaan ook een grote hoeveelheid glazen naar het containterpark doen want daar staat een aparte container voor de kringloopwinkel. Handig, moet je niet zelf gaan en als ze 't niet kunnen gebruiken zijn ze op de juiste plek om het weg te doen.

Mijn moeder is niet op de hoogte van de nieuwe meubelen. Ze weet alleen dat ventje geschilderd heeft. Het is nog niet helemaal gedaan want de verf was op. Nu is het wachten op buurman die enkele klusjes gaat doen. Onlangs hield buurman Veranda een feestje dat zo luidruchtig was dat zij ook last hadden van het groep, gezang en ander lawaai. Dat hebben ze dan hier verteld. Ik had al de indruk dat de relatie tussen hen en buren veranda veranderd was.

Ventje is onlangs naar het voetbal geweest en toen die thuis kwam had iemand een kliek bier over hem gegooid. Voetbal? Een feest? Ze hadden ook een fusee in de buurt laten branden en de as was op zijn battlejacket. Hij is ook z'n bandana kwijt. Die battlejacket gaat hij aandoen als wij twee straks naar Maiden in the Park gaan. Het is de tweede keer dat ik naar een concert ga, de eerste was in het water gevallen omdat het zo heet was in de zaal en er gerookt werd en mijn adem benam. Nu krijg ik een herkansing want ventje vreest dat Maiden er volgend jaar gaat mee stoppen. Die mannen zijn ook al in de 70!

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

anjelier

29 mei 2026, 12:43

Afbeelding

Hallo iedereen,

Krakje: wij hebben dat hier jaren geleden ook gehad , elk jaar opnieuw. Dat waren van de vliegende mieren met vleugels. Vond dat echt vieze beestjes. Jaarlijks rond deze periode waren die daar, die kwamen uit een spleet van het raam in de living. Direct met tientallen. Manlief heeft dat toen eens opgespoten , en sindsdien hebben we daar geen last meer van.

Daarstraks heeft het hier eens flink gewaaid, maar geen regen gezien. Denk met deze hitte , dat het wel eens hevig zou kunnen zijn.

Bij ons middagmaal de eerste aardbeitjes uit de tuin gegeten. Lekker zoet , je kunt ze prima eten zonder bloemsuiker erop .Ik was die eerst met het kroontje er nog aan, daarna kroontje eraf, middendoor snijden om te zien of er geen insect in zit ( met bio kan dat gebeuren) en dan smullen.

Tot morgen, allemaal.

krakje

29 mei 2026, 20:24

ik kan veel warmte verdragen, maar vandaag
was het voor mij een drukte van warme lucht,
heb dan maar een rustdag ingelast, echt bijna niks gedaan,
morgen zaterdag de week en ook de maand bijna voorbij,
en 1 mei is maar juist voorbij, zo snel gaan de dagen
is dit omdat we ouder zijn of voelt iedereen dit zo;
die kunnen geniet nog van de warmte zolang je kunt,
volgende week terug kouder, grtjs van krakje,
Afbeelding

krakje

29 mei 2026, 20:29

Angelier eerder kwamen die vliegende mieren van uit de plint,
zoon heeft dat ook dicht gespoten, maar nu kwamen die langs de vensterbank,
dus zal hij daar ook moeten dicht doen, vind dit vies in huis
maar je kunt ze niet tegen houden, dat is ieder jaar hetzelfde en altijd op de zelfde plaats,
grtjs krakje,

stokroos

29 mei 2026, 20:38

Hallo dames, zijn juist terug van een weekje Ardennen, heel fijn geweest alleen veel te warm net als hier.
Daardoor niet best geslapen en veel rugpijn allebei.
Nu hier thuis direct de airco aan. Woefke vond het ginder ook zalig, een grote omheinde tuin en zelfs een bos ter beschikking ! Maar hier thuis vond ons oud beestje het toch nog beter, direct haar vertrouwde plekjes opgezocht en lekker liggen dromen.
Groetjes aan iedereen, gezond of niet zo best...

Bekske

30 mei 2026, 09:27

Afbeelding

Oma-C

30 mei 2026, 14:51

Afbeelding

Goede namiddag iedereen, :wink:
Hier was (nog) geen regen of onweer
maar op sommige plaatsen heeft het weer lelijk huis gehouden
Vandaag nog een cruciale dag... :roll:
Hopelijk heeft niemand van jullie schade :?:

Bekske en krakje, clive
veel moed en sterkte :?

Stokroos, een aangename vakantie gehad
en toch is het nergens beter dan thuis 8)

wilde eend, Helena, M-M, Anjelierken
een aangenaam en veilig weekend
Wie ik vergeet sorry, (niet slecht bedoeld...) :oops:

Hou het veilig allemaal en geniet van wat kan en mag
:roll:
“Als je wil dat mensen je vertrouwen, wees dan eerlijk!" :wink:

krakje

30 mei 2026, 20:11

zaterdag zoals ze iedere week komt gaat ze ook over op zondag,
zeker na een nachtje slapen, hier heeft deze morgen of wanneer weet ik niet
onweer en bliksem met regen, niks gehoord, al was ik wel wakker tussen door,
maar mijn gehoortoestel uit en ik ben doof,
en bliksem zien door mijn overgordijnen zie je niet zo dik zijn ze,
en nu hopen dat niemand schade zal hebben met de volgende buien,
dat het eens regent oké, maar onweer kunnen we missen,
grtjs van krakje,
Afbeelding

Bekske

31 mei 2026, 07:46

Afbeelding
hallo iedereen de week dat komt zul je me niet regelmatig zien .Waarom om dat ik woensdag moet gaan voor stent en donderdag operatie pols een plaatje moeten ze zetten in de pols.Ben gisteren gevallen en de buurman heeft met mij naar spoed gereden .Er is een voorlopige gips aan en voor een operatie mag ik enkele dagen geen bloedverdunners nemen .Maar ze vonden dat ik die afspraak moest doen van stent want zal weken duren voordat de pols genezen is .En een stent vonden ze belangrijk ook .Dus nu is er een zware gips rond de tot tegen de elleboog ..We waren beiden enorm vermoeid door het wachten in ziekenhuis .ik wens iedereen het beste toe en geniet om het even hoe groetje

wilde eend 2

31 mei 2026, 10:34

Dag seizoentjes allemaal ,
ja, ook hier heeft het onweer stevig huis gehouden : gisteren uren aan een stuk en vannacht opnieuw : bakken regenwater gevallen , maar gelukkig geen schade .maar het is hier nog niet helemaal gedaan ..
Ik hoop dat bij jullie ook geen schade is en dat we nu van de zwoele warmte verlost zijn .//
Stokroos : gelukkig terug thuis en nu maar bekomen . Heel veel sterkte en hopelijk beterschap .//
Dank aan Bekske en kraske voor de mooie plaatjes .
Aan ALLE seizoentjes : hopelijk een rustige dag zonder pijn en ongemakken ..

Afbeelding

Muddy Maddy

31 mei 2026, 11:34

Goede morgen seizoentjes,

Hier geen onweer gehad. Het is wel al een pak frisser behalve op de slaapkamer waar de ventilator het heeft begeven. Jammer want het was zo'n stille. Ventje is op boodschap. Heb weer niet veel geslapen. Ben vroeg in bed gekropen omdat ik nog wilde lezen (en toen werkte de ventilator nog) kreeg last van mijn ogen en probeerde te slapen maar neen. Klaarwakker tot rond een uur of 4 waar ik toch weer m'n e-reader heb genomen om verder te lezen. Ventje heeft dat niet graag. Lilly deed vannacht ook heel raar. Ze bleef op het matje naast mijn bed liggen. ik moest de grote licht aandoen op mijn nachtkast anders ging ik over haar struikelen. Ze is grijs en in het donker van de slaapkamer met het nieuwe wit straatlicht zie je haar niet. Gimly wel omdat hij wit in zijn pels heeft. Die heeft rond een uur of 5 de zoomies gehad. Rondrennen als een gek en luidkeels miauwen.
Toen de ventilator uit was, keerde de mug terug. En ja hoor: ik ben gebeten.
Aan iedereen een fijne zondag!
Cats Rule!