In de Vier Seizoenen reeks 12 Herfst

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

30 okt 2018, 07:00

Goede morgen seizoentjes,

@zwanemeer: wat is een "zelfreiningend" zerk?

Oma C: ben het met je eens dat het voor velen moeilijke dagen zijn, duistere avonden en een mens is vaak alleen met zijn gedachten. :? ik merk dat aan moeder die nu weer problemen heeft met de verwarming en ik moet eerlijkshalve zeggen dat ze kokend van woede is op papa, die volgens haar de makkelijke weg koos en ze zit nu in de problemen. het ene probleem na het andere. eerst de koepel en nu dit. kreeg dus gisterenavond telefoon dat haar verwarmingselementen "kloppen". de chauffagist wil/kan niet komen wegens te druk, dus gaat ze Mia laten bellen met de gsm zodat ze niet weten dat zij het is die belt? ventje zegt: het is lucht en ik wil afkomen, maar ze zei: neen die mensen zijn goed voor mij. ventje trok ook ogen. deze middag nog eens een keertje naar haar huisarts bellen. ze begint ook te dolen. En kreeg er ook geen woord tussen. Ze haspelde alles af en legde dan neer.
vannacht wakker geworden van de regen die tegen het raam kletste. 3 u 11 was het dan.
vandaag om leesvoer. regenhoedje aandoen. eerst elastiek erin naaien.
vandaag gaat de bakker open. ik voorspel rijen dik.
mijn elfenoren zijn aangekomen. ze zitten komisch. let er op: als ik ze ga aandoen, zal niemand dat gezien hebben. hoop dat vandaag ventjes hobbitvoeten aankomen. als ik dat kleed wil hebben zal ik het nu moeten bestellen dan is het hier op mijn verjaardag.( plus minus)
vandaag verder wassen. al zou ik het buiten in een kuip kunnen zetten met zeep erin. we zijn te verwend geweest met de zon.
Morgen A. vrijdag dan mani/pedi. wekelijkse boodschappen. Dinsdag naar de kliniek naar nko. donderdag naar de huisarts. hopelijk heeft ze nu het verslag van dr naamgenoot gelezen.
had gisteren brie meegebracht voor ventje. die lag in de koelkast in de groentenbak. hij vond brie niet.
seffens afwassen en bij de boodschappen batterijen opschrijven. moet ook om kleine flesjes licht bruisend water voor mijn avondpil.
Fijne dag toedels en laat de regen niet aan je hartjes komen.
Ps: Clive: Fijne reis!
Cats Rule!

Oma-C

30 okt 2018, 10:14

Afbeelding Goede morgen iedereen, 
killig weer, gelukkig is er nog niet zoveel wind als dat ervoorspeld was
maar wat niet is kan nog komen.. en als we zoveel regen
moeten krijgen als we zon kregen in de zomer
dan zijn we nog even bezig :roll: maar 't is nodig...
Maak er toch maar een fijne dag van...

M-M, jouw mama staat er nu net als zovelen alleen voor
en dat zal ze moeten leren, makkelijk is het niet maar het is zo
Ze kan ook niet verwachten dat jullie er alle dagen staan als ze roept
ze zoekt aandacht natuurlijk, maar laat je niet vangen...
We zijn met velen die erdoor moesten en met tijd en boterhammen lukt het wel :roll: 
dat kloppen in de radiator is lucht en als die lucht eruit is, dan is dat gedaan...
dat kan iedereen... daar heb je geen chauffagist voor nodig; :oops:

clive zal onderweg zijn of misschien al op bestemming...
hopelijk kan ze ervan genieten :)
allé ik ga een beetje in gang schieten, 
"langzaam rap" zoals de huisarts altijd zegt 
Groetjes allen en totlater...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

zwanenmeer

30 okt 2018, 16:46

MM : dat van die zelfreinigende zerk is sarcastisch bedoeld . :-) ;-)  Maar toch zei mijn broer toen dat ons moeder maar een steen had moeten kiezen waar geen onderhoud aan was .... 8O :roll: :roll:

en dat bestaat natuurlijk niet . Feit is dat iedereen klaar staat om te ontvangen wat er te "erven " is ,maar de handen uit mouwen steken en helpen ....... ho maar .. en dat is op heel veel plaatsen zo .../ 

Hier is het stormweer met hevige regen nu ook aan het razen . .. Mijn regenton was in één nacht terug vol ...
Tijd om de vogels te voederen ..... 
MM : als je ooit een nestkastje wil hangen op de koer , is 1 exemplaar voldoende . want vogels willen ook hun eigen territorium / Als nestkastjes te dicht op elkaar hangen , komen ze niet ...:-) maar dat is pas voor in de lente .. //
Aan alle seizoentjes : hopelijk een rustige avond en nacht / zonder pijn en ongemakken .
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C

30 okt 2018, 18:53

Goede avond alle maatjes, ja sneeuw in de walen
dat ze er hier nog maar wat mee wachten...
maar als het smelt is het ook water voor de droge grondAfbeelding

Hier is het al bijna de hele namiddag goed aan 't regenen en veel wind
en er komt nog.... maar als ik in m'n bedje lig voel ik er niks van...Afbeelding

zwanenmeer het is op veel plaatsen zo... egoïstische mensen :oops:

Iedereen een fijne avond en tot morgen.

Oma-C

31 okt 2018, 09:18

AfbeeldingGoede morgen iedereen  
een licht zonnige morgen op de laatste dag van oktober :roll:
het jaar is voorbij gevlogen of heb ik dat gedacht alleen..
momenteel is hier zon... maar het heeft vannacht nog goedgeregend.Ik wens allen een fijne dag voor zover het kan...
veel sterkte aan hen met pijn en last... 
Groetjes iedereen... en tot later...

zwanenmeer

31 okt 2018, 11:16

Goede bijna middag aan alle seizoentjes .. 
Het is stil hier .... ;-)  Iedereen nog aan het rond"rennen " of rijden om boodschappen te doen .. Bij de bloemist stond een ellenlange rij voor het afhalen van bestelde grafstukken . Gelukkig had ik mijn verse bolchrysanten al een week eerder gekocht en s"avonds in de berging gezet want het ging licht vriezen..

Veel sterkte aan iedereen ...want dit zijn toch weer extra moeilijke dagen hé..

[url=https://www.animaatjes.nl/plaatjes/herfst]Afbeelding[/u

zwanenmeer

31 okt 2018, 14:38

Problemen met binnen geraken bij de seizoentjes ...  ik moet telkens via een omweg naar sennetcafé gaan ...  

mariajohanna

31 okt 2018, 15:40

Wel Zwanenmeer, dat heb ik ook voor. Ook langs omweg hier uiteindelijk geraakt.

'Het onderwerp of bericht dat u zoekt bestaat niet ' .

Dat kreeg ik steeds.

Maar ben hier dus ook geraakt !

Deze voormiddag met dochter naar kerkhof geweest. Wij moeten geen graven gaan schoonmaken (voor 't zicht van de mensen ' 🙄 . Mijn ouders zitten allebei in zo een urinekast, tante en nonkel zijn uitgestrooid op de weide en de grootouders zijn verleden jaar moeten ontgraven worden. Men had plaats nodig .......
Langs manlief zijn kant worden de 2 graven wel proper gemaakt door man van schoonzus, omdat zij er het kortste tegen wonen en wij momenteel niet mobiel zijn. De bloemstukken erop worden wel door iedereen mee betaald. Het zou maar erg zijn....
Vroeger bracht iedereen een pot chrisantenne mee maar er was niet zoveel plaats om ze te zetten waar ze moesten staan. De graven ernaast hadden er ook genot van, ook al wisten die mensheid het niet.....
Nu is de familie slimmer geworden en kiezen bloemstukken.....
Op mijn schouw staat ook een potje bloemen, bij de foto's van de overledenen......... geregeld vergezeld van een theelichtje.......

En nu ga ik zorgen dat de tafel klaar staat voor een boterhammetje te eten, tegen dat de sporter thuis komt !
Morgen komen ze ons halen voor eens naar de kust te gaan, zaterdag zijn we terug. Het is de moment om daar de verwarming op te zetten voor de winterperiode, zodat er niets kan bevriezen. Anders is het wel miserie.

Dames, hou jullie zo goed mogelijk, en tot ..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje

31 okt 2018, 15:58

Vandaag dan toch maar de vensters en het balkon aan de slaapkamer gekuist.
Enfin, alles staat klaar om de tweede venster te poetsen.
Wat was dat voor een smeerlapperij zeg.
Ik zou alles gedaan gekregen hebben moest de kine niet gevraagd hebben om een uurtje vroeger te komen.
Uiteraard lukte dat uurtje vroeger best.
Alleen moest ik in passant mijn kommisses doen, dan eten, dan afruimen en co.
Dan moest er even op adem gekomen worden...
Dus nu verder doen.

Wat die graven hier betreft: dat is heel simpel.
Ons moeder hare "voorhof", gelijk onze oudste dat afgeeft, is zondag gedaan.
De astertjes van verleden jaar stonden nog zo mooi, dat we er dus niets aan gedaan hebben.
Na de winter krijgt ze ander bloemen.
Ons vader is ontgraven omdat ons moeder ons niet wou opzadelen met het onderhoud van zijn graf.
Witte keien nota bene, mooi hoor, alle jaren in de javel te steken...
Grootvake is uitgestrooid, wou niet dat er van hem hier iets overbleef tenzij in ons hart.
Kaarsjes en bloemetjes is geen optie met Poes in huis.
Net zoals Koba, heeft die iets tegen dat portret van grootvake.
Als ik die niet ver genoeg naar achter schuif op die kast, kiepert ze hem de grond op...

Zo dames ik ga verder doen, want het begint te deemsteren en het overtrekt hier.
Dat de regen alles zou wegspoelen was ook een verre droom van de dakwerker... 

Oma-C

31 okt 2018, 17:31

Afbeelding

Een vroege avond nu het grijs en donker wordt...
het was anders goed in het zonnetje, zonder wind was het aangenaam
natuurlijk niet meer om buiten te zitten maar 't was fijn
als ik naar de brievenbus ging...
Nu zijn ze weer regen aan 't klaarmaken denk ik :roll: :oops:

Helena zolang ze zo'n regenweer voorspellen poets ik geen ramen
ik heb overal lange witte gordijnen en dan valt dat niet zo op hierboven
dat er regenspetters op het glas staan... :roll:
en de poezen geen liefhebber van vake's foto... toch raar hé :oops:

M-J geniet nog even aan 't zeetje, eens het echt winter is 
kan je beter thuis zijn.... :)

zwanenmeer  en M-J problemen met binnenkomen.? 
misschien eens de pc opkuisen met C cleaner.? ik zeg maar iets hé
ik hoop dat het helpt... :roll:

Voor iedereen een fijne avond , een goede nacht en tot morgen...

Helena van Troje

31 okt 2018, 19:07

Oma-C ik ben het volkomen met je eens over die ruiten, maar die hingen nog vol smeerlapperij van dat dak afspuiten. Hoe langer dat erop hangt hoe moeilijker het eraf krijgen.
Volgende week komt hij verder doen. Speciale stof tegen mos opspuiten en dan daarna drie lagen verf...
Wat staat me nog te wachten????

Muddy Maddy

01 nov 2018, 08:17

Goede morgen seizoentjes,

ben hier gisteren niet geweest, ik vrees dat ik toch een klopke van de griepspuit gekregen heb.
zelf A zag het. die zei dat ik beter nadat ze weg was, in mijn bed kroop en een paar uur sliep. heb iemand gebeld die mijn eten bracht en dan kwam ventje thuis en die heeft mij dan in bed gestoken. paar uur geslapen en dan naar beneden gekomen om te avondeten kipbrochette. twee uurtjes gestargate en dan naar bed. ventje was mee, maar ik heb weinig last gehad van zijn films, want ik dommelde in en uit. als ik mijn neus snuit zit daar geronnen bloed in. moet de 6 de toch naar de nko.
vroeger gingen vader met zijn tante en moeder de graven gaan kuisen. nadat tante overleden was en gecremeerd ( ze had een plaats in een graf met haar man en diens ex-vrouw- maar daar wou ze niet in)
is er nooit meer naar het kerkhof geweest om te kuisen. bovendien zijn die stenen al eeuwen oud en je kan zelfs niet meer lezen wie er ligt. mijn grootmoeder van moeders kant ligt begraven aan de andere kant van 't stad en nu mijn peter er niet meer is, zal dat ook vergaan. want ik denk niet dat de kinderen van zijn bijzit daar gaan naar kijken. ook wat zijn lot was na zijn dood zullen we nooit weten. hij was al 4 maand overleden toen wij het hoorden via via.
toen we waren aan het wachten op de strooiweide want ze waren laat met de as van papa, zijn we eens gaan kijken. er was daar een graf ( niet van ons) helemaal in de aarde gezonken.
Zwanemeer,MJ, ik heb die tijd van bolchrysanten en geen plaats nog geweten.Toen moesten er minstens 4 grote aanhangen! want anders: schande! en twee dagen later waren die mooie witte ros aan het komen. maar bon, ze waren toch geweest, hè en iedereen had hen gezien.
nu zijn het potten chrysantiums met kleine bloementjes. had in september een mooie bordeaux rode gezien in een mand. kwam toen nog prijzig uit ook.
van de hallowieners niets gezien noch gehoord. alle activiteiten zijn nu aan de andere kant. goodridance, goodbye.
gisteren zijn ventje hobbitvoeten geleverd, doch het afhaalbriefje zat al in de bus. heb postbode gezegd dat hij dat nooit meer mag doen, ( was op dat briefje bedoeld- want hij vroeg de briefbussleutel) en hij zei dat hij maar 1 min! had om te leveren! geloof daar niet veel van, maar ja. nu gaat dat zo twee maanden aan een stuk zijn als je pakjes krijgt en ze niet in je brievenbus kunnen gepropt worden. je mag nu zelf om je pakje in het postpunt. en in januari gaan ze ook vloeken vanwege de vele 'return' goederen. ( foute kerstkadoo's enz)
Goed, ik ga mijn pillen nemen en een bruistablet, dan broodje in de oven steken.
vanmiddag kruidengebraad. met of zonder aardappelen of groenten. wat over is, is voor 's avonds en morgen zijn de winkels toch open. ik ga effe bladeren in de lidlsuperfolder. wie weet dat er iets in staat dat lekker is.
HVT: toch vreemd dat Koba & Poes die foto omgooien. met je toestemming wil ik het eens aan M vragen waarom. ze heeft Gimly van zijn nabraken na een haarbal afgeholpen door die reading. en ja zoals ze gezegd had, durft hij nu al eens proberen op schoot te komen zitten. maar 1 verkeerde beweging en roef weer weg. geduld dus.
Oma C: je hebt gelijk. het jaar is voorbij gevlogen. ik verwacht nog elke dag op te staan, met veel zon en geen jas nodig. nu moet je bijna de lantaarnpaal versieren. ( wat we al in gedachten hebben- maar stad zal niet willen.- wel, dan willen wij ook die dure electriciteits slikkende lichttunnel in stad niet.)
Fijne dag toedels!
Cats Rule!

Oma-C

01 nov 2018, 09:38

Afbeelding Goede morgen iedereen, 
Allerheiligen vandaag we gedenken hen die ons verlaten hebben
en die diep in ons hart zitten.. :(. veel sterkte allemaal...

M-M, Dat de postbodes maar één minuut tijd hebben
voor een levering dat is waar .. mijn schoondochter
wordt regelmatig opgevorderd door de vdab en dan
wordt ze op de post verwacht om te helpen. dat is
daar niet van de poes om er te werken als ik haar zo hoor :roll:
ze heeft altijd aan de lijn bij GM gestaan en dat was ook hard
werken... dat postwerk is niet zomaar iets afgeven of
een brief posten... daar komt heel wat meer bij kijken :roll:
En hier is het kerkhof mooi onderhouden,
geen verzakte graven of zo... :? nu is het een zee
van kleine chrisantjes, die grote bollen zie je niet zoveel meer
mijn vader kweekte vroeger chrysanten en die grote
bolbloemen werden per bloem betaald...

Helena, het wordt nog een redelijk mooie week voor die werken
hopelijk krijgen ze het klaar...

Alle seizoentjes een aangename dag, na de middag zou er regen komen..

anjelierken

01 nov 2018, 12:06

Hallookes iedereen,

Ben hier ook nog eens geraakt.Gisteren naar het kerkhof geweest om graven te reinigen en bloemen op te zetten.Het zijn de beide graven van mijn grootouders langs moeders zijde.Langs vaders zijde zijn de graven vorig jaar weggedaan.De bloemen hadden we al eerder gekocht.Ik heb ze nog eens goed water gegeven, zodat ze een tijdje verder kunnen.

Deze morgend heb ik vetbollen in de boom gehangen , en een huisje met pindanoten in.Het werd stilaan tijd.Dat doen we hier al zoveel jaren, sinds de kinderen nog klein waren.

Manlief zijn rug is al fel verbeterd, hij voelt het nog een beetje.

Heb gezien dat er mini-kleine boontjes aan de struikjes hangen in de serre, ik laat de deur dicht voor de koude.Afwachten of ze zullen volgroeien, hangt af van het weer.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

01 nov 2018, 17:17

Afbeelding Goede avond iedereen, 
vandaag niet buiten geweest... er was af en toe regen
en ik heb sport gezien op tv.. cross, turnen en snooker
Straks misschien een boek of mijn puzzelboek,
als er geen sport meer is ik zie het wel :roll:

Ik wens allen met zorgen en pijn veel sterkte en moed
de donkere natte dagen doen er ook geen goed aan
maar we staan er voor en moeten er door... 
de echte winter moet nog komen :oops:

Een gezellige avond aan alle seizoentjes
en een goede nacht later....tot morgen...