In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

27 okt 2019, 08:33

Afbeelding

Goede morgen iedereen, hier is het nog grijs
we zien wel wat we mogen verwachten :roll:
gisteravond alle klokken verzet behalve de keukenklok
die hangt wat hoog en daar heb ik een trap voor nodig
een van de dagen dat zoon weer langskomt haalt hij die er wel af
er zijn klokken genoeg in huis om te weten hoe laat het is :lol:

clive geniet van de hondenschool met jouw deugnietje :lol:

Helena, laat de pannenkoeken smaken :lol:

Alle seizoentjes een aangename dag... tot.... :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

27 okt 2019, 11:04

nog rap voor ik erin vlieg met mijn wafels en pannenkoeken
ik heb de kotstudent ingewisseld voor de poes MM :D
en dat is anders ook wel een poezenmens die jongen

doei

anjelierken

27 okt 2019, 14:32

Hallo iedereen,

Wij hadden gisteravond ook al alle klokken op het winteruur gezet.

Ben rozijnenbrood aan het maken, staat nu te rijzen en tegen vanavond is het klaar.Lekker als het pas gebakken is, morgen is het al wat minder.Is al een tijdje geleden dat ik nog brood gebakken heb.Komt er altijd niet van.

Morgen ukkepuk op bezoek, is ook al even geleden.De volgende dagen gaat hij naar de opvang.

De zon schijnt hier volop.Met de herfstkleuren van de bomen is dat mooi.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

27 okt 2019, 14:39

Goede middag allen, strijkje is gedaan en alles opgeruimd
ik kan een wandelingetje doen , (als de draainissen het toelaten) :roll:
Ik zie straks wel.... ver kan ik toch niet lopen,
maar even buitenkomen doet deugd.....

M-M, de klok verzetten doet jou deugd, zo te lezen...goed gezind en geen pijn
dat is al veel waard, geniet van je dag en morgen van de werkers aan het vloertje :lol:
succes ermee...

Helena weer de poes op bezoek, lekker warm aan de voeten
en smakelijk aan de pannenkoeken en wafels :lol:

anjelierken, smakelijk een lekker rozijnenbrood, vers gebakken
heerlijk is dat.. ik ruik het al tot hier :lol:

Allen een gezellige dag, ik ga een klein toertje wandelen...

Helena van Troje

27 okt 2019, 15:46

oef hulp op tijd aangekomen
de rest kan komen
ik ben wel bekaf al op voorhand
nog drie jaar heb ik gezegd
tot mijn 75

Muddy Maddy

28 okt 2019, 06:47

Goede morgen seizoentjes,

het is vroeg, maar ik heb dan ook nog 't een en 't ander te doen voor de mannen komen.
zij moeten dan maar alle zware stukken verzetten.
Gisteren aan de telefoon had moeder gezegd dat Wij hadden moeten komen om al haar klokken te verzetten. Uit eigen beweging. Dat viel bij ventje niet in goede aarde.
hij heeft wel de living onder handen genomen, sommige spuugvlekken kunnen hardnekkig zijn op dat oud linoleum. 't rook lekker fris en Gimly liep overal te snuffelen. Nu vanmorgen heb ik hem weer op gevoelige spijsverteringsvoeding gezet.
nu nog een klein afwasje en alle glazen flessen van mijn kruidenwagentje veilig zetten en op de frigo kijken wat er boven opgelegd is geweest van Latifa. Ook mijn rechaudje moet in de kast.
gisteren de brochettes gegeten. die van de aldi zijn beter. daarna beginnen kijken naar csi las vegas. gebingewatched. werd op het einde moe, dan was het de laatste aflevering en dus de cliffhanger.
dan bedje in, heb weer een stukje oerwoud doorgezaagd. maar ik heb weer beter geslapen en ben weer uitgerust. voor ontbijt is het nu nog te vroeg.
Gisteren nieuws gekregen van onze nederlandse vrienden. Hans kan maar binnen 4 maanden naar de neuroloog voor zijn been. heb gezegd dat het hier niet veel anders is. Suus zelf heeft 3 uur aan de zuurstof gelegen in de ambulance toen er een rare geur hing in het flatgebouw en ze iedereen alarmeerde om naar buiten te gaan. Ze is ook door een dame waar ze in diens winkel hielp beschuldigd van diefstal.
heb dat ook meegemaakt. ik was ontslagen en er verdween nog geld, en ik had geen enkele sleutel meer. Ventje is mijn stock en kassa moeten gaan tellen en alles was juist. Maar ja, je hebt dan het stigma van dief, hè. het enige dat ik ooit gestolen heb is een gommetje uit een pennenzak in de B.I.R. terwijl mijn moeder aan het fruit stond. heb er een oorveeg voor gehad. heb het wel niet moeten terug dragen. Nu is het bijna onmogelijk met al die camera's in de winkels, er lopen waarschijnlijk, en zeker nu vlak voor de feestdagen, security in burger rond.
Als ze afkomen met het kleingeld staan ze daar dan ( vooral in de liedl) met hun wapen te schouwen. ( want de burelen en de kluis zijn boven)
heb tegen een kassierster gezegd dat ik dat niet leuk vind.
Sinds dat kussen in de zetel ligt, ligt Gimly nu naast me. de vlekken die hij gemaakt heeft met "rijden" zijn weg. ik weet nog goed, de tweede zetel stond hier nog geen 14 dagen en was al gedoopt met spuug. en die is meerdere malen ook ondergeplast. koop nooit zo'n relaxspel meer. Ventje's kant was lager dan de mijne. en ik kon die relax niet weer naar beneden doen. nu hebben we een Poef. Eigenlijk is die een zitplaats en opbergruimte in 1. wou geen tweede 1 zit meer. Zo groot is het hier ook niet. Buurman V en buurman hebben zo'n hoeksalons. zien wij ook graag maar er zal te veel warmte en ruimte afgepakt worden door de lange stukken. Buurman V. heeft waarschijnlijk zijn salon eerst gezet en dan er rond gebouwd. want hij heeft de deur naar de salon in zo'n doorzichtige glazen blokken dichtgedaan. ik wou een glazen deur maar is me afgeraden door de mannen die straks komen. ( en nu ben ik weer een denkbeeldige reis door de tropen aan het maken- vapeur- komt omdat ik zenuwen heb) afgeraden omdat zo'n deur geen dubbel glas is en warmteverlies geeft. zal eens surfen naar portas. die renoveren deuren.
Omdat ik vandaag niet veel kan doen, of 't is boven, zal ik kaartjes maken, heb redelijk veel jarigen in november. moet ook al een proef kerstkaartje maken. en dan beginnen opschrijven hoeveel ik er moet maken. dat zal samen met ventje zijn. hij duwt ze uit het vel en ik plak de foamblokjes erop en de afbeelding op papier. Ook de vellen snijdt hij want moeder heeft me zo'n papiersnijmachien kado gedaan. ( kon ventje ook op zijn werk doen) enfin, we weten wat gedaan.
voor de opruiming, heb zo'n speciale kop voorop de stofzuiger zodat je geen kleine dingen mee opzuigd. ( zoals een lens of een naald) want ventje zei gisteren ook dat je idd beter stofzuigd voor je mopt. Tot mijn verbazing was het nog rap droog ook.
dus nu afwachten tot ik weet of "chef Ping" ons eten gaat klaarmaken en george clooney mijn eettafel zal verblijden. ( Gimly zal daar niet mee content zijn)
was gisteren dus tussen het bingewatchen bezig met een spelletje, piept mijn telefoon. bijna geen batterij meer. nu is die opgeladen. ik laad hem anders op via de pc omdat ik dan oproepen kan beantwoorden.
Clive: hoop dat je je in Hasselt wat geamuseerd heb met schoonzus en schoonbroer.
Oma C: het is nu dag twee en ik voel me ook beter. wakkerder.
HVT: al bijgekomen van de pannenkoeken? Geen jacht moeten maken op Poes? want de vorige keer wilde ze niet in de garage slapen zoals ze normaal deed. Gimly zit hier rustig in zijn eigen te snorren.
Anjelier: veel plezier met ukkepuk.
Zo, ventje is ook aangekomen. moet straks dan nog foto maken "voor". weet nu niet of het in 1 dag zal gedaan zijn. maar we zien wel. hebben er lang genoeg moeten op wachten.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

clive

28 okt 2019, 08:55

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, een klein wandelingetje kunnen maken, fijn om te lezen.

Anjelier, ukkepuk op bezoek vandaag; Je zult weten wat gedaan :) Maar ze zijn dan ook zo lief en geven zoveel terug.

HVT, als je gisteren al zo moe was, probeer dan vandaag wat rust te nemen. En poes weer op logement, leuk voor jou.

Muddy Maddy, succes met de werken. Hopelijk slijpen ze buiten, want anders heb je wit stof en dat kruipt letterlijk overal in Het gaat mooi zijn als het af. Voor welke tegel hebben jullie gekozen ?

Het was gisteren een drukke dag hier. Eerst naar de hondenschool met Matice , heeft les om 09.30H. Het was heerlijk weer gisteren, had wel een muts op. Matice deed het gisteren op een paar kleine puntjes na , heel goed op de plein. Zo goed dat we voortaan volgende zondag een uurtje later mogen komen, dus om 10.30H , want hij mag doorstromen naar de jeugd. Daar is hij dan weer de jongste. De oefeningen worden dan nog iets intensiever en al wat meer oefeningen zonder lijn aan. Was fier op mijn krullenbol en manlief was blij met het uurtje later. Ik eigenlijk ook want dan kan ik voordat we vertrekken het licht HH volledig doen.
Na de hondenschool in een vuile jeans :oops: , het bloemstuk voor op het graf van manliefs ouders gaan halen, heel mooi en heel imposant . Maar voor wat ik vreesde werd waarheid n schoonbroer en schoonzus hadden dus 2 lelijke potten chrysanten gekocht, wat het mooi bloemstuk ontsierde. Manlief heeft de chrysanten verplaatst vanachter op de zerk, zodat het bloemstuk terug goed uitkwam.
Matice moest dan wel in de auto blijven, want op het kerkhof mogen geen hondjes lopen. Hadden de ruiten alle 4 een stuk naar beneden gedaan en de auto ( niet reglementair) zo gezet , dat we er constant zicht op hadden. Dan zijn we iets gaan drinken en daarna iets gaan eten en door een file waren we om 19.00H pas terug thuis. Wij moe en Matice heel moe.
Zwanenmeer, ik heb gezwaaid naar jou, maar je hebt me niet gezien :D . Manlief zei dat jouw straat wel een heel stukje van het kerkhof lag.
Schoonzus en schoonbroer hadden we 3 jaar nimmer gezien 8O ; maar ik vond dat ze toch iets minder luidruchtig waren geworden. Ze vonden Matice ( wiens naam ze vergeten waren) wel een heel mooie hond.
In de eetgelegenheid was hij echt braaf mede door een speeltje wat ik voor hem had meegenomen want hij verveelt zich snel. Schoonzus heeft zoveel over haar familie gepraat, dat mijn hoofd tolde. Daarin is ze niet veranderd :D . Dus daar zijn we weer vanaf voor een jaar.

Manlief zijn verlof begint op 1 november. Een week nadien zitten we weer in Texel met Matice, verheug me er nu al op.

Zo, ga eens beginnen aan het HH, want gisteren is hier weinig gebeurd.

Ik wens jullie allemaal een zonnige maandag. Liefs en een knuffel voor wie er eentje nodig heeft.

Oma-C

28 okt 2019, 08:58

Afbeelding

Goede morgen iedereen, een zonnige groet is het
hopelijk een hele dag, 't is aangenaam zo :wink:

M-M veel succes met het leggen van je vloertje
het zal deze week nog wat uitkijken zijn als je er niet
op mag lopen... maar het wordt mooi,
af en toe een vernieuwing dat is plezant hé
en nee een glazen deur sluit ook niet af zoals
een gewone deur dat houdt de kou niet goed tegen... :roll:
Nog een aangename dag vandaag :lol:

Helena, de pannenkoeken zullen gesmaakt hebben
en is de opruim ook gedaan? of moet je dat zelf doen :roll:

anjelierken, jij weet vandaag ook wat te doen want
ukkepuk is bij jou :lol:

clive over mij gesprongen :lol: .. een fijne dag :lol:

ik voel me een beetje beter en ga de laatste 2 ramen nog wassen
die zijn er vorige week overgeschoten met de draainissen
nu is het iets beter dus ga ik dat werkje inhalen

Ik wens alle seizoentjes een gezellige dag vandaag... :)

anjelierken

28 okt 2019, 11:28

Hallo iedereen,

Ukkepuk is hier mooi aan het spelen.Als het een tijdje geleden is dat hij het speelgoed gezien heeft, is het terug "nieuw".Manlief moet meespelen met de diertjes en o wee als hij eens een verkeerde naam zegt van een diertje :D :D .Je zult ukkepuk niet vlug foppen :D .Hij spreekt al goed nederlands met hier en daar nog een engels woord erin.
Ukkemeisje weende toen ze besefte dat ze niet mee mocht, die ging naar de opvang.

Hier schijnt de zon volop, kan ukkepuk in de namiddag met zijn fietsje rijden.Wij hebben een lange oprit waar hij goed kan fietsen.Ook veilig , kan niet op straat.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2

28 okt 2019, 16:45

Dag seizoentjes allemaal ,
Clive : inderdaad , het kerkhof ligt hier aan de andere kant van de expressweg :-) / en ik was namiddag in Antwerpen voor een theater voorstelling :D / we hadden wél naar mekaar kunnen wuiven in het naar huis rijden :wink: :wink: :) ik was terug thuis rond 19u :
MM : ik hoop dat de werken goed vooruit gaan ..
OMa C : gelukkig voel je je beter . Hier moet ik grote huishoudelijke klussen ook in verschillende fases doen :oops: :oops: Als het maar gedaan wordt hé . we zijn onze eigen baas ..
Ik hoop dat iedereen vandaag een beetje heeft kunnen genieten van het mooie herfstweer ....
Verder nog een fijne avond en een goede nachtrust ....hier had het lichtjes gevroren deze morgen / dus morgen de regentonnen leegmaken en wegzetten .....

mariajohanna

28 okt 2019, 17:34

Iedereen goede avond,
Gisternamiddag van zee terug thuis gekomen. Het was geen overdreven wind, ben zelfs met man kunnen gaan wandelen, met de rollator, met de stok is het te vermoeiend, zonder dat hij soms eens kon rusten. Zondag zelfs na het restaurantje, met de rolstoel gaan wandelen. Schoonzoon heeft hem 'gevoerd' 😀
Zijn mama was ook meegekomen, dus dat was ook prettig.
Binnenkort zullen we nog wel eens gaan .......

Fijn dat het wat beter gaat, omaC. Die draainissen altijd.

Aan zee hebben we geen internet, dus dan is 'data' goud waard !

Nu boterhammetje eten, met soep, daar had ik zin in, is er het weer voor, he. 😉Manlief houd het bij kip-curry......

Ik pik hier gewoon mee op, als dat goed is, het is wat veel om allemaal op te antwoorden. Maar heb het wel gelezen hoor !
MM zet dus haar ventje ook aan 'het werk' , voor de kaartjes ! Wie weet doet hij het dan ook graag !

En nu de soep dus.

Dames, hou jullie zo goed mogelijk en ... tot de volgende....

Ah ja, daarstraks meesjes aan de nootzakjes gezien en 1 roodborstje, die deed 'de opkuisen op de aardegrond.... 😄
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje

28 okt 2019, 17:58

Toch nog redelijk wat uitgespookt vandaag.
In elvendertig episodes dat wel, maar allez, beter dan helemaal niets.
De tafellakens zijn al droog.
In de goede oude tijd zou ik er nog aan begonnen zijn ze te strijken, nu ze nog een beetje klam zijn.
Het zal voor een volgende keer zijn of voor de hulp volgende week.
Alhoewel, de tafellakens doe ik liever zelf. Dan is het naar mijn goesting gedaan.
Praktisch alles is op zijn plaats terug, de vaatwasser is geruimd.
Als de jongste de eindopruim doet, hoef ik de dag nadien niets meer op te ruimen.
Ons dochter die zal gedacht hebben:" Zeg, ons moeder heeft de hele dag morgen."
Die moesten trouwens nog terug naar hun vakantiehuisje in Vaals.
Eerst nog de dochter afzetten op haar kot, want die heeft volgende week evaluatie.
Wie lag er deze morgen lekker tegen mij aan op het dekbed?
Jawel mijn logeerpoes!
De garage om te slapen? Wie heeft daar ooit iets over gezegd???
Dat is de lady al lang vergeten en gisteren was ik niet zinnens op jacht te gaan.
Ze lag trouwens in het brievenmandje te maffen, toen ik naar bed ging.

Ik ga mijn diploma portier halen deze week.
Nu zit ze boven weer te jammeren omdat ze in mijn kamer wil.
Geen sprake van, ik stook niet voor de mussen.
En de zolderdeur is ook toe, jammer...

Geen goesting om te koken.
Zal "brokkenpap" worden.
Melk met beschuit.

Oma-C

28 okt 2019, 18:38

Afbeelding

Goede avond alle seizoentjes :wink:
ik vind het erg dat het al zo vroeg donker is nu
de avonden duren lang dan...
Hier alles gedaan wat gepland was de
ramen blinken weer tot de volgende regenbui
maar 't heeft z'n recht gehad... 't is goed... :mrgreen:

zoon heeft de keukenklok verzet want dat kan ik
niet zonder trapje en ik ga niet meer op een trapje staan...
ongelukken zijn rap genoeg gebeurd... vooral als ik omhoog moet kijken :roll:

Helena, ook vanalles gedaan, als je bezig bent kan je veel doen hé
maar oppassen voor de nabots nadien :roll:
als ik iets niet direct kan strijken rol ik het op en leg het in de koelkast
dan blijft het "klammig" 't kan er natuurlijk geen hele week inliggen
dan droogt het ook uit... maar 's anderendaags kan je het nog goed strijken
en moet je het niet bevochtigen, 't is maar een tip :wink:

M-J, ook terug thuis, het is toch een heel eind rijden hé... :)

wilde eend in de regio geweest voor een voorstelling
je zal er weer van genoten hebben :)

anjelier, ik wisselde vroeger voor m'n kleinzoon ook speelgoed
van bij hem thuis en als het een tijd geleden is dan denken ze dat het nieuw is
als ze zich maar amuseren hé :)

Ik wens iedereen een fijne avond en een goede nacht.... tot morgen :lol:

clive

28 okt 2019, 19:09

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Oma-C, zo blij te lezen dat je je eindelijk een beetje beter voelt. Duurt toch altijd lang zo'n aanval :( . En je hebt meer dan gelijk dat je nimmer op een trapje gaat staan.

Anjelier, Ukkepuk was zich dan aan het amuseren en jouw manlief ook :D . En het was inderdaad heerlijk weer vandaag.

HVT, toch nog veel gedaan vandaag. Hier ging het vandaag ook in stukjes en beetjes, was nog moe van gisteren, maar alles is gedaan geraakt.

Wilde eend, sorry dat ik jou terug Zwanenmeer noemde. Het was nog vroeg. Hoop dat je genoten hebt van het theater gisteren. Ook wij waren pas om 19.00H thuis, maar zoals je misschien gezien hebt was er naar Antwerpen toe een serieuze file. Gek, ik in jouw buurt en jij in de mijne op dezelfde dag :) .

MJ, jullie hebben weer kunnen genieten van het zeetje, heerlijk moet dat zijn.

Zo, ga nog even oefenen met Matice in de garage. Moet hem wel wakker maken , zie ik net. Onze krullenbol heeft gedurende de dag dan ook zoveel te doen :D .

Ik wens iedereen nog een fijne avond ( wat is het vroeg donker nu , bah) en voor later vandaag een zachte welterusten. Liefs aan jullie allen.

clive

29 okt 2019, 08:23

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Weinig nieuws te vertellen, hoop dat het vloertje bij Muddy Maddy ligt.
Veel te poesten vandaag, het is boven te doen vandaag en dat vind ik altijd een zware dag voor mij. Vooral de badkamer die ik steeds spic en span wil en waar ik dus ook elke week de kasten enz. afveeg. Nu , ik heb weinig pijn vandaag, dat is al iets. Manlief werkt vandaag van thuis uit, vind ik leuk.
Dan is Matice niet zo lang alleen. Ben benieuwd naar zondag in zijn nieuw klasje hoe hij het daar gaat doen. Daar gaat hij dan weer de jongste zijn. Manlief is wel blij dat het een uurtje later is en ik eigenlijk ook, kan ik mijn licht HH volledig doen en dan heb ik gedaan als we thuiskomen van de hondenschool. Moet me dan enkel omkleden en als het geregend heeft een machine was instoppen.

Zo, ik wens iedereen een fijne dag. Liefs en een knuffel voor wie hem wil.