In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mariajohanna

25 jan 2020, 20:26

Iedereen een fijne avond gewenst 😏,
Hopelijk niet te veel mist gehad, hier viel het wel mee maar bij een boodschap die ik moest doen voelde ik toch nattigheid van de mist....n

En hopelijk heeft oma Senga vandaag een leuke dag gehad en is de familie massaal eens een fijne verjaardag komen wensen ! 😊😄. Ik denk het wel ! En straks nog een goede nacht, 😏, dat geldt voor iedereen trouwens.....

MH staat een mooie Pasen te wachten voor haar nieuwe zetel, en omaC heeft vandaag veel machines hun werk laten doen, met een vers gebakken broodje als bekroning 😊😉. Vroeger bakte ik ook alle soorten brood, heb daarvoor 3 bakplaten. Nu staan ze 'werkloos' in de kast, heb er ofwel geen tijd meer voor ofwel geen goesting..... 🙄 Eigenlijk jammer, het ware lekkere boterhammetjes. Misschien dat ik er ooit nog eens terug aan begin, alleen al voor de fijne geur.......

Clive naar een verjaardagsfeestje geweest ! 😊 Mag Mattice dan mee of blijft hij dan thuis 'rusten' ? 😉 Het is in de buurt, he !
En morgen terug naar de hondenschool. Ook leuk, maar wel 'intensief', ik kan me dat nog goed herinneren van Rakker, het 1ste viervoetertje van dochter. Ben dan dikwijls mee geweest terwijl zij les aan het volgen waren. En het was echt gelijk in een echte klas......
Geniet er maar van, hopelijk blijft het morgen droog, want volgende week trekken ze 'de stop' er weer uit, hierboven 🙄....

Dames, ik ga jullie laten en wat tv kijken, wasmachine staat hier ook aan met de witte was en morgen gaat die in de droogkast !

Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende ! 😉
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

26 jan 2020, 09:50

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, het zonnetje is ook al
aanwezig, ik hoop dat ze blijft want er werden wel buien voorspeld
ach ja.... pakken wat komt en ons er aan aanpassen dat is best.. :wink:
We kunnen er toch niks aan veranderen... het wordt wel anders
als we de weermannen mogen geloven hebben ze hierboven
weer water teveel voor de komende week... :roll:

M-J, Ik (wij) bakten vroeger ook gewoon in de gewone oven
ons brood en ook alle soorten, maar nu bak ik nog
alleen mijn dagelijkse bruine broodje, in het machine
ik heb niet meer de kracht om dat deeg met de hand te kneden
en ik moet oppassen met de diabetes en bak dus geen
zoetigheden meer en met zo weinig mogelijk zout en geen suiker
Maar dat gewone bruine broodje kan even heerlijk ruiken
en smaakt fantastisch lekker....ik zorg altijd voor voorraad
dat ik nooit zonder geraak, in de vriezer zit altijd reserve. :lol:
ik meng alles zelf en de kinderen zorgen dat ik nooit zonder bloem zit :lol:
zij bakken ook zelf en gaan geregeld bloem halen bij aveve

Voor al wie nog niet aanwezig is :roll: een fijne zondag...
Maak er een mooie van... dat moet je zelf doen :wink:
Groetjes allen en tot.... :lol:
Laatst gewijzigd door Oma-C op 26 jan 2020, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

26 jan 2020, 09:52

Goede morgen seizoentjes,

De pastoor klept zijn klokken voor de gelovigen naar de kerk te lokken en ik ben eindelijk wakker.
Zijn vroeg gaan slapen, maar deze keer heb ik doorgeslapen en deed deugd wakker te worden als het licht er al is.
vandaag varkensgebraadje in de oven met mosterd. zullen wss aardappelbolletjes worden erbij. groenten ? denk van niet. tenzij ik selder zal stoven. maar die ga ik dan wat zachter maken in de microgolf. waarvan de klok nog steeds niet aan staat. Buurman V zond een messenger bericht: wij hebben geen internet verbinding. Vrijdag waren er hier onderhoudswerken heb ik hem gemeld.
ventje heeft immers verbinding nodig voor thuiswerk, dus ben ik gaan vragen of er iets mis was en meteen gemeld dat ventje internet nodig had. Buurvrouw andere kant was jarig. ik ging een kaartje in de brievenbus steken, die zat overvol en er lag een dikke hondendrol vlak voor de deur!
Wij hebben geen hond. kreeg later van buurvrouw een messenger bericht dat het zo'n mooi kaartje was. Ventje kreeg een hele leuke video van een kennis en die heb ik wel doorgestuurd al doe ik dat niet bij jan en alleman. er zijn nu eenmaal personen die niet graag messengerplaatjes doorgestuurd krijgen. alleen bij wie er zeker om ging lachen, ja. azijnpissers niet. Die probeer ik nu zoveel mogelijk te vermijden. krijg ik een messenger dat ze daar niet mee gedient zijn, dan OK, doei!
ventje werd net als ik wakker maar die ligt nog in bed zijn digitale krant te lezen. Moeder had voor het eerst haar wasmachine gebruikt maar de droogkast nog niet. die droogt het meeste op een rekje of aan de wasdraad, maar daar kan ze niet zo maar aan. we zijn winter, hè.
Enfin: komt vriendin 2. ze ziet de open trommel en roept tegen moeder: maar, dat moet je uitdrogen nadien! 8O daar had ik ( en moeder) nog nooit van gehoord en het deurtje openzetten is meestal voldoende. en mijn machine staat in de badkamer dus die droogt vanbinnen uit zichzelf door de chauffage. wel kijk ik het rubber eens na. Soms krijgt hij een beurt als er een mop inzit ( als Gimly ziek is geweest) met Sodakristallen. Ventje moet nog eens het bakje van de zeep/poederdispenser schoonmaken want daar loopt het schuim soms uit. hij zei dat hij een klomp vanish zag zitten.
moest een nieuwe zak zout voor de waterontharder en die zijn grote korrels. bijna marbels. vroeg of dat ging werken, ja hoor, want soms heeft de machine grote klompen zout zitten. ( is daar vochtig onder de trap) mijn gsm moet opgeladen worden. ze lopen hier weer rond met reclameblaadjes.
aangezien ik niet wist welk ziekenhuis van wacht ging zijn , heb ik de tips online gedownload. blijkt het ziekenhuis te zijn dat gefuseerd is met het AZ in Brugge en waarvan de materniteit door Maggieblokske gaan sluiten. prompt een discussie op HON waar er verhalen gewisseld werden van welk ziekenhuis is beter. ( nou ik wil niet naar dàt ziekenhuis, waar ze bij het minste zeggen : nou, u hebt een alcoholprobleem. :? ) Bij mijn ziekenhuis waar ik in behandeling ben, zouden ze dat mogen zeggen omdat ze ten minste de beleefdheid hebben niet dadelijk een psychiater aan je bed te zetten! ( hij ging nogal een trein. hij was +/- 30 jaar en dat ging mij de les lezen?)
nu nog een kopje koffie. dan pillen en fruit. dan gebraadje rond 11 u 30 in de oven steken en dan zien wel wel.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C

26 jan 2020, 09:59

@ M-M, een fijne zondag, maak het gezellig :lol:
groetjes :lol:

Helena van Troje

26 jan 2020, 10:27

Oma-C schreef:
26 jan 2020, 09:59
@ M-M, een fijne zondag, maak het gezellig :lol:
groetjes :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Voor de rest schijnt hier de zon, is Poessiekat gisteren niet gepasseerd=>weekend, de baasjes zijn thuis denk ik...amuseer jullie allemaal vandaag.

Oma-C

26 jan 2020, 10:46

@ Helena, laat poessiekat je in de steek in het weekend :roll: :lol:
raar dat ze dan niet buitenkomt.. :roll:
Maar je komt wel weer.... :lol: :lol:
ze kan nu misschien niet buiten wie weet :roll:
Een fijne zondag ook voor jou

clive

26 jan 2020, 12:48

Afbeelding
Goedemiddag Seizoentjes,

Hier ben ik weer. Zijn van 11.45H terug van de hondenschool. Ben me al gaan omkleden in een comfy outfitje. Matice heeft voor een keer echt zijn best gedaan, behalve de laatste 8 minuten van het uur, toen was hij het beu. Maar toen had hij net zijn laatste oefening gedaan. Een uur is eigenlijk lang voor hem, hij is heel vlug afgeleid. Maar was fier op hem, ook veel geoefend met hem de laatste week in het bosje. Vond het tegenover gisteren veel warmer vandaag. Met mijn donzen hondenschooljas heb ik het echt niet koud, is een goede aankoop geweest, had ook wel een muts op en regenlaarsjes met teddy.

Het was een leuk verjaardagsfeestje gisteren maar erg vermoeiend. We zijn rond 17.00H doorgegaan want had een hevige hoofdpijn gekregen en was eigenlijk stikop. Toen we thuis waren me meteen omgekleed en iets voor mijn hoofdpijn genomen en wat gerust. We hadden ' s avonds geen van beiden nog honger. Heb dan nog wel voor ons beiden een tas soep warm gemaakt. Mijn nieuwe kleedje had veel succes, was een beetje verbaasd zelf over de vele complimentjes die ik kreeg.
Nu heb ik me een comfy outfitje aangedaan, een grijs los broekje , witte pull en een grijs nepbontje . Staat mooi bij elkaar volgens manlief.

Zo, tafels is gedekt voor een kleine brunch maar ga eerst proberen of Matice wilt eten. Kan zijn van niet, want hij is erg moe. Als hij niet wil eten vandaag , krijgt hij rond 17.00 een maxi jumbone, heeft hij toch wat vitaminen en serieus wat calorieën binnen.

Voilà, ik wens elkeen een gezellige zondag. Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie hem wil.

clive

26 jan 2020, 18:43

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Spring nog even binnen om jullie nog een goede avond te wensen. Het was stil in de living hier, na het afdekken van de tafel zijn manlief en ik met de TV zachtjes aan, in de zetel gekropen en we zijn beiden in slaap gevallen + Matice niet te vergeten ook, op zijn slaapplaatsje, die was ook moe van de hondenschool dan vandaag. En om 16.30H is hij mij komen wakker maken, moest pipi gaan doen en heeft dan toch wat gegeten. En daarna is manlief ook wakker geworden.
Manlief heeft net het eten besteld voor Matice. Komt overmorgen aan.
Zo, heb net de theelichtjes aangedaan, wens jullie voor later vandaag een zachte slaapwel.
Liefs voor elk van jullie.

Oma-C

26 jan 2020, 18:45

Afbeelding

Goede avond allen, de zon was al in de vroege namiddag
weg en toen vond ik het kouder worden :oops:
maar ik heb zitten lezen, en ben erbij in slaap gevallen
een uurke later werd ik wakker :lol: net op tijd voor de cross
Vanavond nog tennis en snooker kijken, dan is de dag weer rond
straks witloof met ham en kaassaus in de oven
Smakelijk jullie allemaal een goeie nacht en tot morgen :wink:

Helena van Troje

26 jan 2020, 20:38

Voormiddag gestreken en opgeruimd.
Namiddag met vriendin van de jongste naar een opvoering van "Le malade imaginaire" van Molière gaan kijken.
Opgevoerd door de cursisten van het conservatorium.
Awel voor niet professionelen was dat ferm goed gedaan.
Het was nogal ludiek opgevat.
Speelde iemand mee van heel lang geleden gekend.
De wereld is klein.
Kwam ik nog een ex-collega tegen.
En een paar mensen die niet weten dat ik hen mee op de wereld heb geholpen indertijd.
Daarna bij de jongste blijven eten. Was lekker.

anjelierken

26 jan 2020, 22:51

Hallo iedereen,

Oma-C: ja , die taalbarriëre, da's een serieuse handicap.Schoondochter vertaalt als ik het vraag en zoonlief spreekt ook al een aardig mondje chinees, dus we behelpen ons.

Omasenga: een gelukkige verjaardag.

In de voormiddag gaan wandelen, was lang geleden , en het was heel mooi weer .Deed deugd.
In de namiddag zoon en chinese familie op bezoek.

Ben echt moe, is een drukke dag geweest.

Dames, tot morgen allemaal.

clive

27 jan 2020, 08:10

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, gisteren bij het lezen ook een dutje gedaan, maar je was nog op tijd voor de sport op TV. Je deed me lekkerbekken met jouw avondeten.

HVT, ook een hele leuke zondag gehad, fijn om te horen.

Anjelier, jij was moe, kan het me indenken. Hoop dat je heel goed geslapen hebt.

Moet vandaag de keuken en de living opnieuw dweilen, Matice was gisterenavond nog buiten geweest en was met vochtige pootjes naar boven ontsnapt, dus die dweil ik even opnieuw en dan ook maar meteen de hal, die is vlug gedaan. Voor de rest de weekendwas doen en wat droog is strijken. En natuurlijk gaan wandelen met Matice. Die is mij net komen vervoegen ondanks dat ik hem reeds om 07.00H heb opgeroepen.
Ga eens naar de badkamer, haren wassen en douchen, meteen boven alles doen en de was mee naar beneden brengen, sorteren en de eerste wasmachine instoppen. En dan beginnen aan de rest van het HH en rond 14.00H gaan wandelen met Matice, als we dan gaan, komen we agressieve hond niet tegen. Spijtig eigenlijk dat ik daar rekening mee moet houden. Nu ja, het is nu zo.

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een fijne maandag. Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie hem kan gebruiken.

Muddy Maddy

27 jan 2020, 09:02

Goede morgen seizoentjes,

Ik ken iemand die niet content is vandaag en iemand wel!
Ventje werkt van thuis uit en Gimly is daar niet zo happy mee.( en ik wel!)
verder moet ik straks ventje tijdens de pauze tondeuzen. was daar gisteren niet aan toe gekomen.
er moet brood gehaald worden en middagmaal.
gisteren naar enterprise gekeken en wat kaartjes gemaakt.
varkensgebraadje was wat droog. selder te kort gestoofd.
Boek "alfie op vakantie" uitgelezen, nu herbegonnen in "joyland" van Stephen King.
de rest van de boekenkast is als er eens niet te veel werk is voor Ir.
Ramen wassen zal er donderdag wel niet in zitten.
Gisterenmorgen ging de bel. buurman V. zij hebben door die onderhoudswerken van afgelopen vrijdag geen internet, televisie en muziek. alles is Wifi. er zou een nieuwe kabel getrokken moeten worden. voor hen, niet voor ons, begreep ik. hij was een beetje beter gezind. zoals ik al zei, op een blauw steentje pissen....
ze komen nu vrijdag terug om het te herstellen en nu duimen dat wij niet zonder internet vallen want ik vertelde buurman dat ventje vanaf nu af en toe thuiswerkt. hij leek niet onder de indruk.
Ze moeten toch last hebben ondervonden van onze Nederlandse vrienden. who cares.
Bustickets slaan weer op. altijd in februari.
Clive: dus op je wandeling stuit je toch op een agressieve hond. En je gaat later of vroeger wandelen zodat Matice zich niet de pleuris schrikt. zo zou ik ook reageren. ik ga liever confrontaties uit de weg.
Anjelier: dus jij hebt in het chinees gelukkig nieuwjaar gewenst. Chinees is een moeilijke taal en het hangt er dan nog vanaf of de familie Kantonees spreekt of Mandarijn. heb geen idee of onze chinezen hier dan ook welke taal spreken. Weet alleszins dat de vrouw familie in Hong-Kong heeft.
Daar zijn ze nu naartoe. Hopelijk raken ze niet besmet met dat virrus. Enfin, ze zijn weg tot maart. frituurvrouw aan de overkant zei eens tegen klanten: als ik zoveel geld had ging ik ook elk jaar 3 mnd op reis. als ze iets vriendelijker was en haar frieten niet koud zijn als ze 10 min in je bakje liggen, zou ze ook ons als cliënteel gehad hebben. :?
maar wij gaan liever waar we nu gaan, niet te ver en lekkere frietjes.
Ventje is eerst het nieuws aan het lezen. was begonnen aan de mail, maar ze zijn weer bezig :?
ben opgestaan met hoofdpijn en heb die hoofdpijn sticks gebruikt dat Suus en Hans meebrachten.
helpt een beetje maar moet toch om mijn druppels. Als ik morgen de boodschappen moet doen met de trolley heb ik veel pijn. tenzij ik me goed insmeer met fastum en eerst druppels neem en 4 uur nadien de gewone pijnbestrijding, dàn pas kan ik zonder al te veel te zweten van de pijn op boodschap. Steek het dan meestal op de menopauze. Soms is het wel van me te warm te kleden.
warmte helpt tegen pijn, maar niet als je als een eskimo uitgedost naar buiten gaat.
Dus eerst om brood, dat binnen leggen en naar het secretariaat van de dokter.
ik moet me aanpassen aan dat thuiswerk, want als ik dan iets tegen ventje zeg en die is bezig, hoort hij me niet.
Gimly is naar boven. Gaan mokken. morgen is het weer "him & me".
9 uur en nog steeds zwaar bewolkt. we gaan een spelletje Sims moeten spelen want als ik dat speel, toeval of niet is het 's anderendaags zonnig.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Oma-C

27 jan 2020, 09:35

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
ja weeral maandag de dagen vliegen in dit
nieuwe jaar precies nog sneller voorbij :roll:
Straks is het al weer februari... :oops:

Hier heeft het vannacht geregend
en er komt nog zo te zien :roll: maar 't was voorspeld...
de wind zou ook weer aanwakkeren... :oops:
dat vind ik niet leuk want ik slaap de laatste tijd
niet zo best, en dat helpt niet aan verbetering ervan :oops:

Jullie hebben allemaal een fijn weekend gehad
dat is goed om de week weer te starten...
hopelijk blijft iedereen gezond, want er zijn veel
mensen met een zware verkoudheid die er
maar niet vanaf geraken. :roll: ..Sterkte allemaal
en tot later... :wink:

anjelierken

27 jan 2020, 14:01

Hallo iedereen,

MM: de chinese familie spreekt Mandarijns.

Deze voormiddag de living gepoetst en gedweild, dus da's ook weer proper, is altijd als de ukjes gepasseerd zijn :D .

Denk van straks de fruitbomen te snoeien, is nu het ideale moment, in de winter en geen vorst.Doe dat elk jaar een lichte snoei, dan is het niet te drastisch voor de boom.

Eergisteren vogeltelweekend, was ermee begonnen na de middag, maar zag heel weinig vogels.Heb de indruk dat ze s'morgens aktiever zijn.Maar wat me allang opvalt is, ik zie geen lijsters meer.Vroeger nog eens af en toe, maar de laatste jaren geen enkele.Tijdens mijn kindertijd zag je die veel.Buren hielden er zelfs 1 in hun voliëre , omdat die zo mooi fluiten.

Dames, tot morgen allemaal.