In de Vier Seizoenen reeks 18 Lente 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mariajohanna

24 apr 2020, 16:19

Goede namiddag iedereen,

Anjelierken, in het Nieuwsblad kan je een kaart oproepen van al de gemeenten die mondmaskers aan de bevolking zullen bedelen, er staat niet bij wanneer. Heb eens naar jouw gemeente gekeken en de burgemeester heeft gezegd : misschien..... Over stof geven voor zelf te maken staat er niets van in. Het kan nog veranderen, he ? Misschien als de 'druk' wat groter wordt?
Ik heb zelf al eentje gemaakt, maar ik heb een foutje gemaakt en moet dat nog corrigeren. Voor manlief moet ik maken met rek ipv lintjes omdat hij onmogelijk met zijn handen naar achter kan om ze te strikken. En daar is bij mijn uitvoering iets fout gegaan. Maar het komt wel in orde hoor.

Clive, hopelijk besef je dat je dit tempo van poetsen niet volhoud, als je niet onderdoor wil gaan? Wij, aan de virtuele kant, kunnen je niet tegenhouden, je moet het zelf doen, maar je moet willen luisteren, he? Ik hoop van harte dat je de juiste beslissing neemt en stuur je hierbij een sterke, virtuele knuffel......

Er zijn hier nog verschillende mensen die pijn en last hebben, heb ik hier gelezen. Ook zij krijgen een dikke virtuele knuffel en wens ze veel sterkte toe, en dat alle ongemakken vlug verminderen, en als het enigszins kan, verdwijnen........
Hier worden nog steeds kaarsjes gebrand, al baat het niet, het schaadt ook niet .....

Heb daarstraks het gras afgereden, in een fijn zonnetje. Het deed deugd op mijn bolletje ! Maandag is het hier ophaling van het groenafval en dan moet het niet te lang blijven staan in die vervangbare witte melkzakken.....

Dames, ik ga nog wat verder doen met van alles en nog wat, nu de goesting er nog is.
Iedereen nog een fijne dag en avond verder, hou jullie zo goed mogelijk en tot ..... de volgende 😉.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy

25 apr 2020, 07:15

Goede morgen seizoentjes,

En we zijn weer vroeg wakker. nu wachten tot de pijn wegebt.
vandaag eten we kip/curry met rijst. Kan ook zijn dat ik de camenbert in de oven klaar maak.
't is te zien hoe lang mijn moeder aan de telefoon gehangen heeft en/of er veel nieuws in de kranten staat. lees wel on-line nieuws van een van de tv-zenders, maar zou ook een keer iets anders willen lezen dat over het virus. :?
Mondmaskers hebben we voorlopig niet, we zullen zien. Commandant van ventje belde gisteren en de militairen zouden nog een twee-tal weken moeten thuiswerken, met uitzondering van 1 dag op de buro.
Zullen maandag wel van meer weten. Het probleem is dat de schepen mid- mei terug opengaan en echt afstand houden kan je daar niet. het rekenhof is van hun neus aan het maken, maar als de schepen gesloten zijn, waar haal je dan die papieren? Uit je hoed?
Gimly had me naar de badkamer horen gaan en die besloot dat die een tijdje mammie beneden wilde. Geloof dat het hier ook verdeling is: in de week kijkt Gimly niet naar me, in het weekend is het mammie tot pappie verschijnt.
Kaartjes maken is er gisteren dan niet van gekomen. vandaag is nog een dag.
Ik heb mijn broekpak ge-annulleerd. Duurt te lang en ze hadden de aankomst datum al eens verzet.
ben het nu beu. Mocht de trouw uberhaupt toch doorgaan, en ik denk van niet, dan koop ik wel een outfit bij B&B. Of ik gebruik mijn mantelpakje met lange rok die ik droeg op de trouw van Kevin in Engeland. Met of zonder hoed. Daar sta ik op geen enkele foto, behalve die foto's die de buren maakten omdat ik met een vriendin van hen was gaan winkelen, en die had gevraagd om foto's te maken. Ik sta wel met mijn eigen trouwjurkje ergens op een paar foto's in Japan. Je had ze moeten zien lopen toen wij op de trappen van de H. Bloedkapel stonden.Dat was een sensatie. op het huidevettersplein zijn we dan na de foto's iets gaan drinken. Er stond daar een podium, want er was ook iets met optredens, en ventje zei toen ze vroegen of we getrouwd waren: neen, wij spelen straks "de getemde feeks". Schoonzus had de kinderen tot aan de uitgang van het blind ezelstraatje gestuurd om te zien of we nog niet afkwamen en die hadden ons zien zitten en waren dat gaan overbrieven want hun papa dronk helemaal geen pils! ( schoonbroer en getuige namen foto's)
dat was iets heel anders! ( trappist) Ondertussen moest de rest zich maar bezig houden op het terras van de crown plaza. Het beeld ' de liefde' die daar stond is inmiddels verdwenen. net als de beelden die op het Zand stonden en naast een standbeeld van een of andere koning gingen staan, ze hadden zich misrekend op roemeense koperdieven. ze zijn gevat, maar de beelden zijn gesmolten. die zitten in roemenië hun straf uit. Toch straf. Het Zand is nu een hele open vlakte geworden en niet echt gezellig te noemen. En daar staat dan dat oerlelijk concert gebouw.
Bon, we wijken af.
ga straks aan ventje vragen om naast brood ook een half litertje ambachtelijk gedraaid ijs mee te brengen van bij Rita. 9 smaken.
Gisteren gekeken naar 'passengers' en een deel van 'frequency'. had even geen zin in DS9.
maar vandaag doen we verder. gisteren express geen dutje gaan doen, voelde me niet echt moe, moe, maar kroop rond 18 u 30 in mijn bed en werd wakker van het carrillon van de kerktoren die nu elke avond sinds de uitbraak luidt. Dan was het 20 uur en ook geen uur meer om nog naar beneden te gaan, voor een uurtje tot Gimly ventje effectief naar boven stuurde.
Clive: Rusten is nu de boodschap. laat voor zolang je ziek bent dat huishouden even de boel, het kan toch niet zo vuil zijn als wij allen lezen wat jij op een dag allemaal doet! Ik wordt er moe van: als ik alle dagen zou moeten stofzuigen (technisch gezien wel met ons harig beest) moet ik het bekopen en nu zeker nu die facetten weer vrij spel hebben als ik lees wat jij doet. laat het aub staan/ liggen, ik moei me niet maar ik ben zeer bezorgd dat je er aan onderdoor gaat!
Ventje mag hier stofzuigen vandaag. moppen is nog niet nodig. anders doe ik het zondag en hij wil niet dat er op zondag gewerkt wordt. is sabbatdag ( normaal de zaterdag zoals bij de Joden, maar ventje is altijd afwijkend geweest) Hij was dan ook er niet mee akkoord dat wij elke zondag naar mijn ouders moesten gaan eten. Om de twee weken Kip in de oven. Die ergens in reclame stond.
Morgen gaan we ardeens gebraad eten met aardappelen en boontjes voor mij. het is lang geleden dat ik nog zure boontjes heb gegeten. En dat ardeens gebraad is gerookt, dus dat past er dan goed bij.
HVT: den (h)ofgang zoals ze zeggen in brugge. op fb is er een pagina gewijt aan ons dialect al versta ik nu wel al een beetje ostènds. Soms trekken die woorden op elkaar. Ventje is daar al direct in mee. ook omdat zijn collega die in Gent woont, een echte ostèndse is.
Ga nog een kopje koffie maken en in alle rust opdrinken. ondertussen begeef ik mij op sociale media. En daarna spelletjes want die zijn makkelijk stil te leggen als de telefoon gaat.
Aan iedereen een fijne dag en keep safe!
Cats Rule!

Oma-C

25 apr 2020, 09:25

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
een grijze morgen, hopelijk komt de zon nog
zodat ik de was buiten kan drogen :)
't machien zal direct gedaan zijn en roepen
dat de was eruit mag.
Bij 'Be Alert' gelezen wat de regering beslist heeft :roll:
maar voor ons verandert er niet veel.... in ons kot blijven
en de handen wassen, masker aandoen als je
onder de mensen komt (in winkel, bus of trein) blijft hetzelfde
Er zouden maskers bedeeld worden ... ben benieuwd...wat en hoe :roll:
Ik zag gisteren dat er bij de apotheek mondmaskers verkocht werden
12€ voor een pakje van 10 stuks, ze kunnen niet gewassen worden
en mogen per stuk maar 5 x aangedaan worden :roll:
die gingen daar goed weg :roll:

M-M jouw man zal dan nog even moeten van thuisuit werken
dat is gemakkelijk maar het breekt de dagelijkse routine :roll: :oops:

clive sterkte en beterschap, wij kunnen alleen maar het beste wensen
je ritme van poetsen zal je zelf moeten aanpassen :oops:

M-J, mijn schoondochter heeft mondmasker gemaakt van oude lakens
wit aan de binnenkant en licht blauw aan de buitenkant...
ze heeft aan de bovenkant die je boven de oren om je hoofd doet
een elastiek gemaakt en aan de onderkant 2 biais-lintjes om te strikken,
in de hals...heel handig vind ik dat :wink: 2 elastiekjes voor
rond de oren is vervelend mat mijn hoorapparaatjes :oops:

Helena, wilde eend, anjelierken, en alle andere seizoentjes
mijn wasmachine roept, ik wens jullie allen een fijne zaterdag
en maak er een gezellig weekend van, eender hoe :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

25 apr 2020, 09:58

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Veel te lezen vandaag en dat is altijd leuk.
En aan elk van jullie, wees niet bezorgd, hou me kalm omdat het echt niet gaat + de dokter heeft me echt wel streng toegesproken, hij heeft zo' n beetje gedreigd dat als ik het niet kalm aandoe, ik in het ziekenhuis kan belanden. Maar het huis is nog proper en moet niet meteen te koop gesteld worden wegens achterstallig onderhoud :D Zit veel in de tuin nu, naar Matice te kijken die om de haverklap zijn tunnel in en uitloopt. Heel plezant om te zien.
Verder heb ik weinig te vertellen. Oh ja , wel iets, mijn pakje dat de 13° april besteld is, zijnde veilige zomerpantoffels voor binnen, zouden vandaag dan toch eindelijk geleverd worden !!!!!
Kan MM goed begrijpen dat ze haar outfit geannuleerd heeft. Je wordt dan beu dat wachten.

Zo, ik moet jullie laten, want moet boodschappenbriefje schrijven voor manlief, want die gaat nu boodschappen doen.
Ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een mooie zaterdag en dank je wel voor jullie bezorgdheid.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen

Oma-C

25 apr 2020, 15:38

Goede namiddag allen,
was en strijk weggewerkt, ikke blij
alles opgeruimd, meer moet dat niet zijn...
Ik wens jullie allen een fijne dag verder
en morgen een mooie zondag :wink:

Heb zo hier en daar wat gelezen, :roll:
de ene wil winkelen de ander wil iets anders :oops:
en ik vraag niks anders dan dat we allemaal
gezond mogen blijven, want dat is het hoogste goed :?
Een goede avond en nacht straks en tot morgen... :)

anjelierken

25 apr 2020, 17:03

Hallo iedereen,

Nu zou toch iedereen 1 mondmasker krijgen volgens de Veiligheidsraad.Maar ja, met 1 doe je niet veel hé.

Gisteravond naar de finale gekeken van Thuis, vond het niet spannend.Je kon wel merken dat ze hun verhaallijn vroeger moesten stoppen.

Vanavond toch citroenboom en bloembakken binnen zetten, het gaat een koude nacht worden.Deze voormiddag een palm die in de veranda staat, in een andere pot gezet met verse aarde.Die groeide letterlijk, uit zijn pot.Nu kan hij terug voor enkele jaren verder.

Verder ook niet veel te vertellen, is hier ook elke dag een beetje hetzelfde, zoals overal zeker.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2

25 apr 2020, 17:57

Dag seizoentjes allemaal:
Hopelijk gaat het nog redelijk met de gezondheid ...
Gisteren was het net één jaar geleden dat ik in 2019 ging wandelen in Duitsland op mijn favoriet adres :
Helaas zal het dit jaar nog lang duren eer we weer de grens over mogen
Afbeelding
Oma C : gaan winkelen zegt me nu totaal niets , behalve om voeding te kopen , dat is nu eenmaal nodig . Wie heeft er nu zin om kleding te kopen??? , alle feesten en voorstellingen zijn afgelast ..... Zo voel ik het ..
Clive en andere seizoentjes die het moeilijk hebben : veel moed en goed rusten , dan gaat het hopelijk snel weer beter!
Nog een fijne avond en morgen een mooie zondag !

Oma-C

25 apr 2020, 20:54

Afbeelding

wilde eend, ik koop ook geen kleren,
't is zeker meer dan een jaar geleden dat ik nog iets kocht :oops:
kasten liggen en hangen vol, als je 't allemaal
goed onderhoudt kan je er lang mee doen.. :)

ja anjelier, weerman sprak van nachtvorst,
't is nog maar april hé, de ijsheiligen komen nog
tussen 10 en 15 mei :roll:
Een aangename avond aan iedereen
en straks een goeie nacht :wink:

clive

26 apr 2020, 07:34

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Weer een nieuwe dag en een dagje korter bij de versoepeling van de maatregelen, alhoewel ik gisteren vanop mijn terras, heel veel mensen zag in hun tuinen die nu al de versoepeling toepasten en een BBQ hielden met heel wat vrienden en familie erbij. Daar kan ik mij zo kwaad in maken, die doen maar alsof er totaal niets aan de hand is en wij maar braaf de regeltjes volgen.
Vandaag is manlief niet bezig voor zijn werk en heeft me de belofte gedaan overal grondig te stofzuigen. Opgeruimd is alles al behalve de slaap- en de badkamer.
Gisteren mij rustig gehouden en de boontjes en de worteltjes voor Matice schoongemaakt en gesteamd. Was alles te samen 3KG groentjes, was daar vrijdag nimmer toe gekomen.

Wilde eend, wat een mooie foto . Zonde dat je nu niet kunt gaan wandelen daar. Moed houden hoor.

Bobijntje, ik ben jullie huwelijksverjaardag vergeten, sorry daarvoor. Kaartje is op komst Maar in mijn agenda zijn zoveel klevertjes gekleefd van allemaal dingen die nimmer doorgaan, dat ik erover gekeken heb.

Kapster en manicure / pedicure gaan ook niet door, heb een coronakapsel en coronanagels. Vooral mijn nagels storen mij = echt slordig. Mijn haren kan ik nog in toom houden met een diadeem erin.

Gisteren samen gaan wandelen met Matice, de kleine tour moeten nemen, want was dadelijk buiten adem, maar hij is dan toch gaan wandelen en heeft braaf zijn oefeningen gedaan. De hondenschool weet ook nog niet wanneer deze open mag. Dat mis ik wel, op zondag naar de hondenschool gaan.

Gisteren = dan effectief mijn pakje toch aangekomen met mijn zomerpantoffels. Ze lopen zalig en geven mijn rug heel wat meer steun dan mijn flip flops. Plus, de zool is van rubber = dus veilig op de trappen. Manlief vindt ze zelfs mooi. Ze zijn multicolor, dus ze passen overal een beetje bij.

Zo, ik ga douchen en mij iets comfy aandoen. Namiddag ga ik wat kleuren.

Ik ga niet alle namen noemen en hoop dat jullie deze zondag op een plezante manier kunnen invullen.
Aan alle Seizoentjes met pijn en last, heel veel beterschap. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal

Muddy Maddy

26 apr 2020, 07:38

Goede morgen seizoentjes,

beetje langer geslapen dan twee dagen geleden. Voor zover ik weet zijn Poes en ik de enigen die op zijn in de straat.
Ventje ligt nog op 1 oor. Poes heeft vleesje, ik koffie.
Gisteren hadden wij hier het fenomeen zeemist. wie de film 'the mist' al gezien heeft, heb begint net zo, met het inrollen via een meer, hier dus de zee naar land. natuurlijk werden er grapjes gemaakt als zijnde dat een visser een bbq mee had op zee. maar wat echt gebeurd is dat iemand van de belgen in engeland zo'n yacht had kunnen overkopen aan een zacht prijsje mits op te knappen en dat ze het hèèl slimme idee hadden om de cohesie-dag daar op te laten verlopen met als afsluiting een bbq op zee. Zo'n yacht ligt niet stil, ook niet verankerd en halverwege kiepte die bbq om. ventje met blote handen die kolen vastgepakt en ik denk dat ze die terug smeten in de in middels terug rechtstaande bbq. Was de persoon van het yacht slim geweest, dan had hij de bbq verankenerd met spanbanden. Dacht ook de slimste geweest te zijn met het kopen van een auto waarvan die sjoemelsofware in ontdekt werd en moest die terug naar belgië laten slepen naar zijn eigen garage want daar wilde ze er niet aan beginnen. het ging hun petje waarschijnlijk ook te boven.
Zijn vrouw verdiende meer dan hij, pochtte hij, maar dat was een echt boerenpaard. Die bijnaam had ze verdiend omdat ze een kont had waar je kon op kaarten. niet lief, maar toen ik haar de eerste keer zag was ze ook niet lief tegen mij. Ze treitte me met het feit dat ik hoogtevrees had. Beleefdheid was haar forte niet want ze zei toen de nieuwe admiraal iets zei: wuk? ipv wat zei u?
Veerle, een burger die aan tafel zat met ons zei dan ineens op luide toon: Is dat nu het boerenpaard?
En dat terwijl juffrouw hier in de London eye gegaan was met verschillende verboden dingen. Die staaf waar ze mee zwaaien dedecteerde mijn "toolbox" niet. Er zat onder meer een zwisters zakmes in en zo'n etuitje om herstellingen uit te voeren. ( mini- schroevendraaier enz) Thierry werd bleek zei eerst tegen Veerle dat B. inderdaad 't boerenpaard was en tegen mij dat ik dat nooit meer mocht doen. ik heb het inderdaad nooit meer gedaan. 1 keer London eye is voldoende.
De admiraal vond dat een beetje plezant. De afscheid nemende zat er bij en keek er naar. ik had heel de delegatie de toegang tot die attractie kunnen ontzeggen. Het is pas als ik mijn sjakos omkeer om die eens uit te mesten dat ik zie wat ik allemaal mee heb.
We hadden een metro bovengronds en die liep langs het wembley stadion waar ik die oude toegangs poort kon zien ( die staat daar geloof ik niet meer) en dan een deel ondergronds ( dat me ook niet beviel ( dat zijn kleine buizen! 8O ) 't waait daar ondergronds door de snelheid van de metro en er hangt daar een geurtje die moeilijk te beschrijven valt. een mix van rioolwater en eaux de pis, zweet, een mengelmoes van colognes en aftershaves, is mijn beste guess. we zijn daar naar een hotspot geweest, the place to be in een pub die Belgium heette en door echte belgen werd uitgebaat. Geen fluitjes bier. Een van de commandanten een machtsgeil napoleonneke moest de avond verpesten door een opmerking te maken tegen de vrouw van een andere commandant omdat zijn haar 6 mnd oud zoontje mee had. Sinds dan zijn die twee aartsvijanden geworden. Er zijn nog verhalen maar ik geloof dat ik er al eentje verteld heb. En ik denk dat die uitgangsbuurt zich in Soho bevond maar zeker ben ik niet of ik haal mijn uitgaansleven uit de vele series op tv. weet niet of er zich ergens in amerika een soho is, wel de bronx. ( de bronx hier is de langestraat)
gisteren three billboards uitgekeken. wat een teleurstellend einde. de film is wel goed. vond ventje ook. en die vond het einde ook een domper op de spanning. Moet er nu over denken of ik die ga kopen of herbekijken als ze die eens uitzenden ergens.
moet nog mijn princesseboontjes uithalen om die dan klaar te maken. ( stoven en blussen met azijn)
Heb gisteren weinig kip/ curry gegeten en we hebben nog rijst/curry over. had gezegd tegen ventje hapklare brokjes en zijn mond is groter.
vandaag aperitieven met een 0,0. ik vind die erg zoet en moet altijd kaasjes met mosterd erbij hebben of ansjovis in de look om die smaak te counteren. Hobbykoks zouden dat Unami willen maken. Dat is volgens Sergio de reden waarom wij eten. Om de Unami te bereiken.
Vandaag Rita's ijs proeven. geloof dat we nog slagroom hebben en Gimly lust dat.
Morgen gaan we uitsluitsel krijgen vanuit Brussel of ze akkoord gaan met de maatregelen. ze waren donderdag alleszins naar Peuti om mondmaskers en handgel. Ons moeder heeft al een doos mondmaskers bij de apotheker besteld. ik ga zoeken naar sjaaltjes want die mogen ook gebruikt worden, want ventje denkt dat ze wel beloofd hebben om per huishouden 1 mondmasker te geven, maar dat dat net zo'n klucht zal worden als met de afvalkalender. ik ga hem vragen om te mailen naar vrienden die er ook maken of ze een kunnen opzenden.
Tweede koffie gaan maken en zien of Gimly me achtervolgd. was weer content toen ik 40' later dan gisteren beneden kwam.
Fijne dag een Keep Safe!
Cats Rule!

Oma-C

26 apr 2020, 09:38

Afbeelding

Een zonnige zondagmorgen aan alle dames :wink:
Geniet vandaag van 't mooie weer want het gaat veranderen
de natuur vraagt water, en we gaan regen krijgen
als we de weerman mogen geloven :roll: maar als het nodig is
dan moet het maar... :oops:
Heb moeite om binnen te geraken, en ik moest inloggen :roll:

clive, tevreden met de pantoffels :lol: die flip-flops vind ik alleen
goed voor op een heet zandstrand te lopen...
ik kan dat bandje tussen de tenen niet verdragen :oops:
sterkte en een fijne dag... :)

M-M een heel verhaal, echt of niet :roll: ik vond het grappig
en fijne zondag gewenst :lol:

Alle seizoentjes maak er nog een fijne zondag van ook al is het
van in 'ons kot'.... dank aan hen die het volhouden, zij zorgen mee
voor de gezondheid... volhouden dus :)

wilde eend 2

26 apr 2020, 10:16

Dag seizoentjes allemaal,
Ben wakker geworden om 7u20 omdat de ***gebuur absoluut op zondagmorgen moet werken met de klopboor :evil: :evil: Als dat geen pesterijen zijn , dan weet ik het ook niet meer ....
Clive : ik erger me ook blauw aan die overtreders , ondanks alle waarschuwingen: TOCH blijven hiernaast de zoon, schoondochter en kleinzoon op bezoek komen ..... 8O :evil: In Nederland kon je in Delft op de koppen lopen , maar ja: daar màg het hé .... Begrijpe wie kan !!!
Probeer vandaag nog wat te genieten van de zon op uw terras , want inderdaad : er komt vanaf dinsdag regen aan .. het is hoog nodig ....
Vandaag doe ik verder met het opruimen van de poezenkamer . Dat is al jaren niet meer gebeurd en in de zomer is het daar veel te warm . Het is eigenlijk een zolderkamer . Hopelijk mogen we de oude kleding ook afleveren op het containerpark .. moet het eerst nog vragen ....
Aan iedereen een rustige zondag ! en goede moed voor wie het kan gebruiken ..

Oma-C

26 apr 2020, 11:20

@ wilde eend, hier hebben we bij sommige supermarkten
van die kledingbakken staan waar je de zakken kleding kan ingooien
dan moet je niet naar het containerpark en je bent er vanaf.. :roll: :lol:
fijne zondag en blijf gezond...'t is maar een tip hé :oops:
In Nederland zijn al die winkels open gebleven
voor zover ik hoorde van mijn dochter :roll:
de tijd zal uitwijzen wat het slimste was :oops:

Oma-C

26 apr 2020, 20:24

Afbeelding

Fijne avond aan alle seizoentjes
en voor straks slaaplekker :wink:

mariajohanna

26 apr 2020, 21:08

Goede avond, dames allemaal,

Hier is dat ook zo, Wilde Eend, er staan op veel plaatsen kledingcontainers, en ook glasbol bakken, bij elkaar. Die staan niet kort bij supermarkten maar wel op een braakliggend stuk grond. De 2 kunnen dus beiden 'gespijzigd' worden in 1 keer😊 !

OmaC, of het inderdaad zo slim is om de winkels open te houden in deze corona-tijden, daar heb ik ook mijn twijfels over. Ik merk hier, als ik al die berichten en zo hoor, dat de winkeliers ook zo vlug mogelijk terug open willen gaan, maar de specialisten geven nog geen groen licht, met al de mensen die ons landje nog steeds ontvallen. De toekomst blijft onzeker zo, maar ik begrijp dat de politici hun paraplu open willen houden......

Hier is mijn 'kaartjes-hobbytafel' vanavond helemaal leeggemaakt en morgen, na de nodige boodschappen in de Colruyt, gaat mijn 'naai-atelier' open, weliswaar zonder 'receptie 😉.
Er gaan mondmaskertjes gemaakt worden, aan de lopende band...... Dochter wil er ook graag (aub en dikke merci), en de rest gaat nadien naar goede doelen, dwz al wie er wil, die mogen er hebben, zolang de voorraad strekt....' 😉

En nu gaat mijn bakje dicht, wat tv kijken. Kaarsje brandt en ik hoop dat iedereen nog in goede gezondheid verkeert. En anders : vlugge beterschap.
Tot .... de volgende . 😊
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen