Hoekje: "De oase van rust" 2020
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeie zondag zonder zon
niet getreurd ze komt terug.
Mooi Corry, zowel het meisje als het taartontwerp.
Is het kleintje er al bij Bianca, heb ik iets gemist of verklap jij hier de naam al voor de geboorte ?
Menu : gevogelte brochette met bloemkool en aardappeltjes.
En na een paar dagen van rust ook terug namiddagactiviteit
'k ga straks mijn kleedje ruilen voor een broek, mijn sandalen voor sneakers en we gaan de wandeltoer op.
niet getreurd ze komt terug.
Mooi Corry, zowel het meisje als het taartontwerp.
Is het kleintje er al bij Bianca, heb ik iets gemist of verklap jij hier de naam al voor de geboorte ?
Menu : gevogelte brochette met bloemkool en aardappeltjes.
En na een paar dagen van rust ook terug namiddagactiviteit
'k ga straks mijn kleedje ruilen voor een broek, mijn sandalen voor sneakers en we gaan de wandeltoer op.
Oud maar niet Out
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Rietjes, het was een geheim, wist het al heel lang. Nu spreken ze er zelf openlijk over, dus ik ook.
Zusje word verwacht eind juni begin juli . Kan vroeger zijn, ze ligt al klaar om te komen, gelukkig noch niet ingedaald. Bianca moet rusten om de bevalling zolang mogelijk uit te stellen.
Mijn ventje slaapt naast mij, kan nog even duren. Ik lees en kom tussendoor hier eens neuzen.

Zusje word verwacht eind juni begin juli . Kan vroeger zijn, ze ligt al klaar om te komen, gelukkig noch niet ingedaald. Bianca moet rusten om de bevalling zolang mogelijk uit te stellen.
Mijn ventje slaapt naast mij, kan nog even duren. Ik lees en kom tussendoor hier eens neuzen.
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereen
gisteren een foontje gekregen van een vriendin
en een wandelingske op het wandelpad
s'middags te veel gegeten
had baby worteltjes gedaan met opgevulde kipfilet
en ik vond het zo lekker dat ik te veel heb gegeten
en daar kom je dan loom van
en dan moest ik rusten
en dat was mijn zondag
mooie foto van jou Rietjes, inderdaad je bent mooi met je langere haartjes
maar is niet gemakkelijk hé
ik moet nu nog twee weken wachten
zal dan eens een voor en na nemen

gisteren een foontje gekregen van een vriendin
en een wandelingske op het wandelpad
s'middags te veel gegeten
had baby worteltjes gedaan met opgevulde kipfilet
en ik vond het zo lekker dat ik te veel heb gegeten
en daar kom je dan loom van
en dan moest ik rusten
en dat was mijn zondag
mooie foto van jou Rietjes, inderdaad je bent mooi met je langere haartjes
maar is niet gemakkelijk hé
ik moet nu nog twee weken wachten
zal dan eens een voor en na nemen

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Bedankt voor uw supermooie foto's Rietjes, herinnert mij aan ONZE wandelingen.
Ik mocht zaterdagavond wel bij Christa gaan eten maar heb het afgezegd, er is toch nog altijd Corona en zij en Luc komen ook al bij veel mensen en buiten ging niet, het was veel te koud. Bovendien ben ik daar Pinkstermaandag alweer uitgenodigd dus laat ons duimen voor goed weer!
Gisteren veel gelezen, teveel gesneukeld!en Duitse OUDE films gekeken.
Nog eens de hele vragenlijst voor Facebook zorgvuldig ingevuld na hulp van Support maar ofwel is mijn wachtwoord of mijn e-mail adres niet goed en raak ik niet geregistreerd
Nu ga ik voortdoen want Sander komt eten (zit in mijn bubbel) en we passen op.
Ga witloof stoven met brochettes en aardappelen die Christa voor mij bij de boer gekocht heeft. Verleden week op R2 gehoord dat grootwarenhuizen ze zelfs in Israël kopen moet toch ontmoedigend zijn voor onze boeren die met zo'n groot overschot zitten!
Tot later doeiiii
Ik mocht zaterdagavond wel bij Christa gaan eten maar heb het afgezegd, er is toch nog altijd Corona en zij en Luc komen ook al bij veel mensen en buiten ging niet, het was veel te koud. Bovendien ben ik daar Pinkstermaandag alweer uitgenodigd dus laat ons duimen voor goed weer!
Gisteren veel gelezen, teveel gesneukeld!en Duitse OUDE films gekeken.
Nog eens de hele vragenlijst voor Facebook zorgvuldig ingevuld na hulp van Support maar ofwel is mijn wachtwoord of mijn e-mail adres niet goed en raak ik niet geregistreerd
Nu ga ik voortdoen want Sander komt eten (zit in mijn bubbel) en we passen op.
Ga witloof stoven met brochettes en aardappelen die Christa voor mij bij de boer gekocht heeft. Verleden week op R2 gehoord dat grootwarenhuizen ze zelfs in Israël kopen moet toch ontmoedigend zijn voor onze boeren die met zo'n groot overschot zitten!
Tot later doeiiii
Ivette
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedemorgen allemaal!
Een emotioneel weekend gehad...ons schoondochter en ons kleindochter zijn op het nippertje aan de dood ontsnapt...ze waren op wandel op 30 m van hun huis toen een auto uit de bocht vloog recht op Elise en haar mama, mijn schoondochter hoorde achter hen gierende banden en had de juiste reflex om langs de juiste kant met Elise over de kleine haag te springen van een huis, de auto lande scheerlings langs hen in de haag en reed zich vast tegen een paal!
Je mag daar 50 km per uur rijden de jonge bestuurder reed met zijn zware BMW 120 km! Enkele buren stonden buiten en hebben alles gezien en de politie gebeld!
De naaste buur van onze zoon is een vriendin van me en die heeft gezegd aan Bregt dat hij ons moest opbellen! Dus hij al wenend ons gebeld we verstonden niks van wat hij zei en zijn halsoverkop naar daar gereden...toen we daar aankomen zagen we de flikkerlichten van de politie en de BMW in de haag rond de paal...onze zoon rijd ook met zo een auto dus ons adem werd efkes afgesneden...maar we zagen toch direct dat het een andere nummerplaat was...mijn vriendin kwam direct vertellen wat er gebeurd was! Wat was ik dankbaar dat er hen niks mankeerde...goh dat heeft toch een impact op een mens! En onze zoon en zijn gezin waren blij dat we hen kwamen ondersteunen!
Wat was ik blij dat ik hen in mijn armen kon sluiten...ik ben er nog niet goed van...je mag er niet aan denken hoe het had kunnen aflopen...
Heb alles bijgelezen, sorry dat ik er niet op reageer...
Wens jullie allen nog een fijne maandag daag...
Een emotioneel weekend gehad...ons schoondochter en ons kleindochter zijn op het nippertje aan de dood ontsnapt...ze waren op wandel op 30 m van hun huis toen een auto uit de bocht vloog recht op Elise en haar mama, mijn schoondochter hoorde achter hen gierende banden en had de juiste reflex om langs de juiste kant met Elise over de kleine haag te springen van een huis, de auto lande scheerlings langs hen in de haag en reed zich vast tegen een paal!
Je mag daar 50 km per uur rijden de jonge bestuurder reed met zijn zware BMW 120 km! Enkele buren stonden buiten en hebben alles gezien en de politie gebeld!
De naaste buur van onze zoon is een vriendin van me en die heeft gezegd aan Bregt dat hij ons moest opbellen! Dus hij al wenend ons gebeld we verstonden niks van wat hij zei en zijn halsoverkop naar daar gereden...toen we daar aankomen zagen we de flikkerlichten van de politie en de BMW in de haag rond de paal...onze zoon rijd ook met zo een auto dus ons adem werd efkes afgesneden...maar we zagen toch direct dat het een andere nummerplaat was...mijn vriendin kwam direct vertellen wat er gebeurd was! Wat was ik dankbaar dat er hen niks mankeerde...goh dat heeft toch een impact op een mens! En onze zoon en zijn gezin waren blij dat we hen kwamen ondersteunen!
Wat was ik blij dat ik hen in mijn armen kon sluiten...ik ben er nog niet goed van...je mag er niet aan denken hoe het had kunnen aflopen...
Heb alles bijgelezen, sorry dat ik er niet op reageer...
Wens jullie allen nog een fijne maandag daag...
You only have one life...live it!
-
oei veve een steunknuffeltje
-
Goeie maandagmiddag
We leven meer buiten dan binnen dus was er maar half zoveel poetswerk vandaag
Br.....
Veve, dat zullen wel ff bibbermomenten geweest zijn.
Gelukkig maar zonder gevolgen voor jullie.
Menu : koude schotel : bloemkool, tomaatjes, sla, eitjes, patatjes, hesp
Strakjes : de fiets op en genieten van zon en zee ?????
We leven meer buiten dan binnen dus was er maar half zoveel poetswerk vandaag
Br.....
Gelukkig maar zonder gevolgen voor jullie.
Menu : koude schotel : bloemkool, tomaatjes, sla, eitjes, patatjes, hesp
Strakjes : de fiets op en genieten van zon en zee ?????
Oud maar niet Out
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Hoe dankbaar kan je zijn na zulk een voorval, zal nog lang blijven hangen.
Veveke,

Goede avond
Kleinzonen na een dag van zwoegen naar huis vertrokken.
Vrijdag komen ze terug
Nieuw afsluiting achteraan was dringend nodig.
Rietjes, mijn haar gaat vrijdag ook kort, bij het drogen last van mijn armen.
Voor de rest niet veel te melden, het is altijd fijn om even hier te komen lezen, al was deze keer toch even schrikken.
Groetjes
Corry
Veveke,
Goede avond
Kleinzonen na een dag van zwoegen naar huis vertrokken.
Vrijdag komen ze terug
Nieuw afsluiting achteraan was dringend nodig.
Rietjes, mijn haar gaat vrijdag ook kort, bij het drogen last van mijn armen.
Voor de rest niet veel te melden, het is altijd fijn om even hier te komen lezen, al was deze keer toch even schrikken.
Groetjes
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
Mooie, leuke tocht gereden van Diksmuide met de knooppunten over Pervijze, Booitshoeke, Wulpen, Koksijde naar Nieuwpoort en langs andere landelijke weggetjes en watertjes terug.
Wat zie je dan allemaal onderweg ?
Oh ja, we hebben een lekker ijsje gelikt ook
maar dat kon je al vermoeden zeker !

Wat zie je dan allemaal onderweg ?
Oh ja, we hebben een lekker ijsje gelikt ook

Oud maar niet Out
-
Goeie morgen !
Het voordeel van vroege vogel te zijn is dat om half negen de strijk al weggewerkt is
De korenblauwbloemen van gisteren, de Margrietjes van eergisteren en de klaprozen van verleden week , zou het geen mooi veldboeketje zijn

Het voordeel van vroege vogel te zijn is dat om half negen de strijk al weggewerkt is
De korenblauwbloemen van gisteren, de Margrietjes van eergisteren en de klaprozen van verleden week , zou het geen mooi veldboeketje zijn

Oud maar niet Out
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Amai Veve, wat een geluk dat uw schoondochter zo alert was, men mag er niet aan denken hoe zo'n doodrijders te werk gaan en dan nog vaak geen lange straf krijgen!
Ik ben blij voor u Corry dat ge momenteel veel hulp krijgt voor die afsluiting, het zal jullie deugd doen.
Rietjes, zonder die Corona kregen we misschien nu al foto's uit een vakantieland maar deze van hier bewijzen dat het hier ook heel "schoon " is vooral in dit goeie weer!
Ik ben aan 't wassen, zal goed drogen!
Bedankt Rita voor uw juni spreuken. Mijn tekst voor het juni krantje staat hier op blz 19 maar die spreuken kunnen nu en dan ook in een andere maand er in staan maar voorlopig is mijn Krantje alleen een recto verso van de teamleider en ik.
Dus nog eens bedankt!
Ik ben blij voor u Corry dat ge momenteel veel hulp krijgt voor die afsluiting, het zal jullie deugd doen.
Rietjes, zonder die Corona kregen we misschien nu al foto's uit een vakantieland maar deze van hier bewijzen dat het hier ook heel "schoon " is vooral in dit goeie weer!
Ik ben aan 't wassen, zal goed drogen!
Bedankt Rita voor uw juni spreuken. Mijn tekst voor het juni krantje staat hier op blz 19 maar die spreuken kunnen nu en dan ook in een andere maand er in staan maar voorlopig is mijn Krantje alleen een recto verso van de teamleider en ik.
Dus nog eens bedankt!
Ivette
-
goeie morgen allemaal
poetske is hier, ze had veel te vertellen
en dat was leuk

poetske is hier, ze had veel te vertellen
en dat was leuk

-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede morgen,
Ik kom hier niet zo vaak meer langs, "the spirit" is er precies een beetje uit !
Maar, kop op, zeg ik dan, en dan kan ik weer genieten van de mooie natuur en ook van jouw mooie foto's Ritavdm, een streek die ik ook goed ken. En die veldbloemetjes, prachtig in deze tijd van het jaar !
Veve, gelukkig dat je schoondochter zulke goede reflex gehad heeft; dat kan je je toch niet voorstellen.... Zoiets zal zeker nog in jullie herinnering blijven hangen. Zo een zware wagen in handen van een jonge , onverantwoordelijke chauffeur, ' t is een moordwapen. Die zouden ze zo zijn rijbewijs moeten afnemen.
En je ziet ze overal, en nu er minder verkeer is denken sommigen, dat ze het gaspedaal nog wat meer moeten indrukken.... ja en de straffen ???
Corry, mooi dat je kleinzonen jullie helpen met zulke klussen. 't Zal weer mooi zijn. En nu komt de geboorte van het zusje al heel dichtbij. 't Zal ook aanpassen worden voor de meisjes.
Yvette, ik ga hier vaak wandelen in de natuur, zou nochtans wel eens een ritje met de kusttram willen maken, eens tot in Oostende, naar mijn favoriete sportwinkel, maar ben toch voorzichtig, zal nog maar eventjes wachten.
Voor jullie allemaal, hopelijk kunnen jullie genieten van dit warme mooie weer.
En nu ga ik (moet wel) boodschappen doen, dus mijn maskerke klaar leggen.
groetjes, omadina
Ik kom hier niet zo vaak meer langs, "the spirit" is er precies een beetje uit !
Maar, kop op, zeg ik dan, en dan kan ik weer genieten van de mooie natuur en ook van jouw mooie foto's Ritavdm, een streek die ik ook goed ken. En die veldbloemetjes, prachtig in deze tijd van het jaar !
Veve, gelukkig dat je schoondochter zulke goede reflex gehad heeft; dat kan je je toch niet voorstellen.... Zoiets zal zeker nog in jullie herinnering blijven hangen. Zo een zware wagen in handen van een jonge , onverantwoordelijke chauffeur, ' t is een moordwapen. Die zouden ze zo zijn rijbewijs moeten afnemen.
En je ziet ze overal, en nu er minder verkeer is denken sommigen, dat ze het gaspedaal nog wat meer moeten indrukken.... ja en de straffen ???
Corry, mooi dat je kleinzonen jullie helpen met zulke klussen. 't Zal weer mooi zijn. En nu komt de geboorte van het zusje al heel dichtbij. 't Zal ook aanpassen worden voor de meisjes.
Yvette, ik ga hier vaak wandelen in de natuur, zou nochtans wel eens een ritje met de kusttram willen maken, eens tot in Oostende, naar mijn favoriete sportwinkel, maar ben toch voorzichtig, zal nog maar eventjes wachten.
Voor jullie allemaal, hopelijk kunnen jullie genieten van dit warme mooie weer.
En nu ga ik (moet wel) boodschappen doen, dus mijn maskerke klaar leggen.
groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
goeie morgen iedereen
ik heb echt niks te vertellen
jawel iets toch, heb mijn vingers verbrand
aan de stoom van de pan
en heb nu op twee vingers blaren
gelukkig doen ze geen pijn
met het moment wel heel mijn hand deed pijn
direct mijn ring af gelukkig wand mijn vingers zwelden
onder koud water en een grote klak zalf erop
met verband, een dag en nacht opgeladen en geen pijn