Hoekje: "De oase van rust" 2020
-
Erika1 - Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Omadina, noch thans heb ik echt geen groene vingers hoor
maar het resultaat mag er wel zijn

Allez meme-rietje, je kan nu toch al van de keuken naar de gang stappen en volgende week weer door gans het huis bollen
Ook vandaag kan je de zon op de achtergrond zien schijnen

Allez meme-rietje, je kan nu toch al van de keuken naar de gang stappen en volgende week weer door gans het huis bollen
Ook vandaag kan je de zon op de achtergrond zien schijnen
Brood dat men deelt, smaakt beter.
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Voila mijn Krantje toch af, met dank aan onze schepen van Welzijn en Woordkunstenaar die me hielp met één van zijn gedichtjes dat ik mocht publiceren.
Want voor de eerste keer in al die jaren had ik het moeilijk om Nieuwjaarswensen te formuleren. Als er nog absoluut geen licht te zien is aan het einde van de tunnel, wat kan je dan met onze senioren afspreken of beloven???Ik probeer er zelf wel de moed in te houden maar ik had het efkes moeilijk.
Nee omadina, ik ga NIET naar de markt, ik moet in de kou op de bus wachten, op de markt de verplichte banen volgen en aan het station in Roeselare is het zelfs in deze gunstige winter temperatuur koud om op de Belbus te wachten!
Ik mis mijn koffie en babbel in de Koornbloem waar ik al jaren binnenloop en vriendelijk ontvangen ben. Ik wacht beslist nog tot na Nieuwjaar tot mijn visvoorraad uitgeput is!
Allez Erika, je zou eens moeten groene vingers hebben, hoe hoog zou uw schitterende bloem dan bloeien? Proficiat!
Mijn Kerstversiering maakt het gezellig maar de Kerstboom blijft boven dit jaar, er komt hier toch niemand voor 't moment.
Ik ben benieuwd welke Corona veranderingen er morgenavond zullen aangekondigd worden.
Vanavond weten we wie de Slimste "VROUW" wordt, spannend!
Want voor de eerste keer in al die jaren had ik het moeilijk om Nieuwjaarswensen te formuleren. Als er nog absoluut geen licht te zien is aan het einde van de tunnel, wat kan je dan met onze senioren afspreken of beloven???Ik probeer er zelf wel de moed in te houden maar ik had het efkes moeilijk.
Nee omadina, ik ga NIET naar de markt, ik moet in de kou op de bus wachten, op de markt de verplichte banen volgen en aan het station in Roeselare is het zelfs in deze gunstige winter temperatuur koud om op de Belbus te wachten!
Ik mis mijn koffie en babbel in de Koornbloem waar ik al jaren binnenloop en vriendelijk ontvangen ben. Ik wacht beslist nog tot na Nieuwjaar tot mijn visvoorraad uitgeput is!
Allez Erika, je zou eens moeten groene vingers hebben, hoe hoog zou uw schitterende bloem dan bloeien? Proficiat!
Mijn Kerstversiering maakt het gezellig maar de Kerstboom blijft boven dit jaar, er komt hier toch niemand voor 't moment.
Ik ben benieuwd welke Corona veranderingen er morgenavond zullen aangekondigd worden.
Vanavond weten we wie de Slimste "VROUW" wordt, spannend!
Ivette
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereen
mooie bloem Erika, de mijne ligt op de compost
een meter blad en geen bloem

mooie bloem Erika, de mijne ligt op de compost
een meter blad en geen bloem

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedemorgen allemaal!
Triestig weer buiten!
Ons mama gaat op kortverblijf vanaf 5 januari, amai daar is er allemaal veel weg en weer geloop en geregel aan zeg! Er moeten ook papieren aangevraagd worden bij CM voor een maandelijkse tegemoetkoming maar door corana kun je geen afspraak maken en alles verloopt telefonisch of via mail enz, betalingen die moeten gedaan worden...amai word toch zwaar onderschat wat een verantwoordelijkheid dit allemaal met zich meebrengt!
Gisteren ben ik gaan wandelen met mijn beste vriendin, ik had warme chocomelk en cake mee voor onderweg in mijn rugzakje! Was best gezellig buiten ergens onderweg aan een picknicktafel en het was niet koud alleen veel wind!
Deze namiddag heb ik zangles en daarna ga ik zoals elke dag op bezoek bij de mama in de kliniek!
Straks ga ik zoals elke vrijdagvoormiddag in bad,

maar moet eerst nog enkele noodzakelijke telefoontjes plegen!
Fijn weekend allemaal daag...
Triestig weer buiten!
Ons mama gaat op kortverblijf vanaf 5 januari, amai daar is er allemaal veel weg en weer geloop en geregel aan zeg! Er moeten ook papieren aangevraagd worden bij CM voor een maandelijkse tegemoetkoming maar door corana kun je geen afspraak maken en alles verloopt telefonisch of via mail enz, betalingen die moeten gedaan worden...amai word toch zwaar onderschat wat een verantwoordelijkheid dit allemaal met zich meebrengt!
Gisteren ben ik gaan wandelen met mijn beste vriendin, ik had warme chocomelk en cake mee voor onderweg in mijn rugzakje! Was best gezellig buiten ergens onderweg aan een picknicktafel en het was niet koud alleen veel wind!
Deze namiddag heb ik zangles en daarna ga ik zoals elke dag op bezoek bij de mama in de kliniek!
Straks ga ik zoals elke vrijdagvoormiddag in bad,

maar moet eerst nog enkele noodzakelijke telefoontjes plegen!
Fijn weekend allemaal daag...
You only have one life...live it!
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Goedemiddag
Hier in wacht op een telefoon vanuit het ziekenhuis voor bloedtransfusie, zou voor maandag zijn hopen wij.
Hartenpijn moet niet uitleggen hoe dat het voelt, heb er ervaring mee, gelukkig ook fijne momenten zoals daarjuist. Buurman heeft mijn wekelijkse taxidienst overgenomen en is ander buurtje van het station gaan halen.
Veveke je mama op tijdelijk verblijf, hoop dat er ondertussen een definitieve oplossen kan komen waar jullie met zen allen achter staan.
Groetjes ga aan de kook, alle dagen soep, aardappelen groen, vlees of vis op tafel brengen. Deegwaren liefst niet, mijn ventje is niet moeilijk maar heeft het graag zoals hij wil.
Kan heel goed eten, gelukkig maakt zijn rouwtje gezonde voeding.
Corry
Hier in wacht op een telefoon vanuit het ziekenhuis voor bloedtransfusie, zou voor maandag zijn hopen wij.
Hartenpijn moet niet uitleggen hoe dat het voelt, heb er ervaring mee, gelukkig ook fijne momenten zoals daarjuist. Buurman heeft mijn wekelijkse taxidienst overgenomen en is ander buurtje van het station gaan halen.
Veveke je mama op tijdelijk verblijf, hoop dat er ondertussen een definitieve oplossen kan komen waar jullie met zen allen achter staan.
Groetjes ga aan de kook, alle dagen soep, aardappelen groen, vlees of vis op tafel brengen. Deegwaren liefst niet, mijn ventje is niet moeilijk maar heeft het graag zoals hij wil.
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
goeie morgen iedereen

-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede morgen, en een mooi weekend voor jullie !
't Is soms niet gemakkelijk, we missen natuurlijk allemaal onze kinderen en kleinkinderen.
Ik mis hen ook heel erg. Maar we doen ons best contact te houden !
Hopelijk valt he weer nog een beetje mee, dat we van de natuur kunnen genieten !
Groetjes, omadina
't Is soms niet gemakkelijk, we missen natuurlijk allemaal onze kinderen en kleinkinderen.
Ik mis hen ook heel erg. Maar we doen ons best contact te houden !
Hopelijk valt he weer nog een beetje mee, dat we van de natuur kunnen genieten !
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeie natte vieze morgen
geef mij maar vrieskou dan kunnen we buiten
nu echter
meme-Rietje, ik denk dat jouw wens van hierboven voor de meesten van ons van kracht is; we willen allemaal mensen ontmoeten, gezellig samenzijn, onze familie en vrienden eens stevig vastpakken.
Menu : verse gourgettesoep; zalmgratin met spinazie en champignons, en tiramisu als toetje.
Ja 'k ben naar kookmodus overgeschakeld
geef mij maar vrieskou dan kunnen we buiten
nu echter
meme-Rietje, ik denk dat jouw wens van hierboven voor de meesten van ons van kracht is; we willen allemaal mensen ontmoeten, gezellig samenzijn, onze familie en vrienden eens stevig vastpakken.
Menu : verse gourgettesoep; zalmgratin met spinazie en champignons, en tiramisu als toetje.
Ja 'k ben naar kookmodus overgeschakeld
Oud maar niet Out
-
goeie morgen allemaal

-
Goeie zondagmorgen
JA 'k weet het de zon is er maar 'k zie ze precies niet de laatste dagen
Het gemis va zoveel speelt me meer en meer parten
'k zal mezelf eens een ferme trap on der mijn gat moeten geven
Werken helemaal af meme-Rietje ?
Gisteren dan toch een toertje gedaan in Veurne om eens iets anders te zien dan mijn eigen straat en dorp, bomen en modderpaadjes
maar veel viel er ook niet te ontdekken hoor.

Menu : Cordon bleu, gestoofd witloof en een vers gebakken ananascake toe, daar ga ik nu aan beginnen
JA 'k weet het de zon is er maar 'k zie ze precies niet de laatste dagen
Het gemis va zoveel speelt me meer en meer parten
'k zal mezelf eens een ferme trap on der mijn gat moeten geven
Werken helemaal af meme-Rietje ?
Gisteren dan toch een toertje gedaan in Veurne om eens iets anders te zien dan mijn eigen straat en dorp, bomen en modderpaadjes
maar veel viel er ook niet te ontdekken hoor.

Menu : Cordon bleu, gestoofd witloof en een vers gebakken ananascake toe, daar ga ik nu aan beginnen
Oud maar niet Out
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goede morgen vanuit mijn zonnige living!
Ja het gemis...het begint door te wegen hé...wat een klotejaar is dit geweest zeg...
Niet veel te vertellen, ventje is buiten aan het werken en ik ga deze namiddag weer zoals elke dag op ziekenbezoek bij ons mama!
Op het menu deze middag...is eigenlijk een beetje mijn lievelingseten...mijn ventje heeft voor ons tweetjes een koude visschotel besteld mmm!
Ga richting badkamer want zit nog in mijn pyjama, wens jullie nog een fijne zondag daag...
Ja het gemis...het begint door te wegen hé...wat een klotejaar is dit geweest zeg...
Niet veel te vertellen, ventje is buiten aan het werken en ik ga deze namiddag weer zoals elke dag op ziekenbezoek bij ons mama!
Op het menu deze middag...is eigenlijk een beetje mijn lievelingseten...mijn ventje heeft voor ons tweetjes een koude visschotel besteld mmm!
Ga richting badkamer want zit nog in mijn pyjama, wens jullie nog een fijne zondag daag...
You only have one life...live it!
-
ja de werken zijn gedaan
en nu nog de grote kuis en alles aan de muren terug hangen
heb iemand gevonden die wil helpen
die komt dinsdag, met te betalen ben ik kwitte
deze nacht heb ik verschrikkelijk goed geslapen
na een week niet, mag dat wel
en wat heb ik vandaag gedaan
ben naar zizai geweest en heb me twee nieuwe bh gekocht
ik weer content, ben dan gestopt bij marie-jo en heb daar een menu gekocht
en die ga ik nu opeten, visrollekes met een lekkere saus en puree
en dan een wandelingske op het wandelpad met quickie
zo dat is een beetje mijn dag
gisterenavond zijn mijn gebuurs nog gekomen met een kerstkrans met lichtjes erin
omdat ik alleen ben, toch mooi hé van hen
en vandaag komt van een van hen haar man lichtjes hangen in mijn voortuin
hun huizen zijn verlicht en ze vinden dat mijn huis ook moet verlicht zijn
er staat nochtans een lantaarn aan mijn voordeur die brand
maar ze vinden dat te weinig, en ik laat ze maar doen
-
Goeie buren zijn goud waard hé meme-Rietje, vooral in barre tijden als nu
maar
jij bent dan ook een goede buur voor hen, dat weet ik met zekerheid.
Witloof aangebrand en ananascake te zompig
't is precies mijn dag niet.
Voor de lezers : QUARANTAINE van Ilja Leoard Pfeiijffer dagboek van de eerste maand Corona in Italië; erbarmelijke toestanden.
maar
jij bent dan ook een goede buur voor hen, dat weet ik met zekerheid.
Witloof aangebrand en ananascake te zompig
't is precies mijn dag niet.
Voor de lezers : QUARANTAINE van Ilja Leoard Pfeiijffer dagboek van de eerste maand Corona in Italië; erbarmelijke toestanden.
Oud maar niet Out
-
Mijn moraal wat opgepept
met een wandeling aan zee
't zou wel niet mogen maar toch maar gedaan
wel drukte vermeden, niet aan de dijk gaan wandelen en met mondmasker .
De laatste 500 meter nog een flinke bui getrotseerd ook.
Oei, ik krijg er de foto's niet op
't zal voor morgen zijn
met een wandeling aan zee
't zou wel niet mogen maar toch maar gedaan
wel drukte vermeden, niet aan de dijk gaan wandelen en met mondmasker .
De laatste 500 meter nog een flinke bui getrotseerd ook.
Oei, ik krijg er de foto's niet op
't zal voor morgen zijn
Oud maar niet Out