In de Vier Seizoenen reeks 23 Zomer 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

03 aug 2021, 09:21

Goede morgen seizoentjes,

Ik spring hier ook even binnen. Ben al aangekleed! Een mirakel!
eerst pillen pakken voor de bloeddruk en opschrijven wat ik van de apotheek moet hebben.
Ondertussen gaat ventje naar de dranken centrale en springt hij binnen en de winkel waar ze van alles hebben aan lage prijzen. Gisteren was het in het kruidende vat zeer druk, dus mijn net gemartelde rug kon dat niet aan. ( Grapje van dat martelen, maar het doet alleszins geen deugd als hij bezig is)
Schoonbroer zegt dat mijn rug langzaam loskomt, maar vreest ook dat als het terug winter wordt ik er weer aan zal zijn voor de moeite. Hij was in zijn goeie.
' t zoontje van "loverboy" helpt twee keer in een dag en "loverboy" laat zich nu "pluspapa" noemen.
hoorde aan schoonbroers stem dat dit hem niet aanstond en mij ook niet, eerlijk gezegd. Maar ik denk dat hij dat doet omdat de ouders van Justine, de vriendin van neef daar dan niet veel aanstoot aan nemen. toen ze in het ziekenhuis lag voor een baarmoederprobleem kwam schoonvader daar met een bos rode rozen en ze smeet ze in de vuilnisbak. de verbaasde verpleegster die daar net moest zijn, vroeg in alle ernst wat er hier eigenlijk aan de hand was en toen zei "loverboy": IK Ben Haar Tweede Man! je moet maar lef hebben. ze zijn nooit gescheiden en hij is er ook niet mee getrouwd. maar hij verbleef wèl in die ziekenkamer! Vandaar de rechtmatige vraag van de verpleegster die het zeker niet al te katholiek vond. Twee mannen die elk zeggen dat ze de man zijn van de Patiënte in kamer 217? ( referentie kamernummer boek Stephen King: the shining)
Schoonbroer hoopt dat er snel een eind komt aan de opgedrongen "taak" van schoonzus en wij ons eindelijk kunnen concentreren op een etentje. ik begon al te denken dat het gaat doorgaan met st-Jutemis. Want ook nichtje en haar man krijgen een uitnodiging, ten minste als we een mooie nazomer hebben. Waar ik voor duim.
Clive: vervelend hè, dat staafje in je neus. ik heb het drie keer gehad en zei tegen de dokter: liever niet meer. mijn linker neus gat is vernauwd en als ze dan die staaf daar steken, ai.
MJ: Veel sterkte voor een vlugge oplossing. en ja, toen wij van schoonbroer kwamen was ook alle fut eruit, zeker bij ventje. je wordt moe.
Anjelier: kippenvervoer. Je zal de grote eieren missen. in engeland had ik altijd de grote ( L) maar nu heb ik een "merk" van kippen gevonden die me beter smaken als een eitje uit de rayon van de ldl. en ventje vind het ook. is wel iets duurder voor 12, maar ze smaken en maat M.
Mammyretro: gaan wandelen. de 4 daagse van de ijzer maar jij doet er maar twee omdat je dan op reis gaat. mag het al van de Franse regering? Op reis maar dan waarschijnlijk in eigen streek?
wie ben ik vergeten? mijn excuses ervoor.
Zo, ik ga nu pillen nemen en fruit eten. vandaag is het kippengyros met of zonder rijst. morgen zelfgemaakte spaghetti. Donderdag dan weer frituur en vrijdag zoals gewoonte vis. Zaterdag pizza en zondag een raadsel. maar we hebben nog tijd.
Gimly heeft alles gehad.
Fijne Dinsdag seizoentjes, sterkte voor die die pijn hebben en onder het mes moeten.
Keep Safe!
Cats Rule!

Helena van Troje

03 aug 2021, 11:04

Oogarts was tevreden. Ik ook dus.
Wel beginnen met die akelige druppels elke avond.
Volgend jaar om deze tijd controle.
Bij de andere oogarts ergens in november.

Nu naar tandarts voor eerste pas nieuwe prothese.
Zo zijn we aan de waggel tot in oktober wegens mijn verlof aan zee.

Prettige dag nog!

anjelierken

03 aug 2021, 13:35

Hallo iedereen,

Kippen zijn afgeleverd thuis.Die grote bruine kip liet zich gemakkelijk pakken, maar die zwarte, dat was andere koek :D .Uiteindelijk kreeg ik ze toch beet .Ze zaten nochtans nog in het hok ( binnenin), maar toch.

Mammyretro: we duimen voor mooi weer tijdens de wandeldagen.Hier in de buurt is er volgend weekend een 3-daagse.Wij zijn van plan om er 1 van te doen, als het weer het toelaat.Verschillende dagen na elkaar doen we niet.

Hier schijnt de zon volop.

Vanavond croque monsieur als avondmaal.Manlief eet dat eens graag en is vlug klaar.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

03 aug 2021, 21:03

Afbeelding

Goeienavond allemaal de seizoentjes
Veel sterkte wie het kan gebruiken... :?
vooral clive, en M-J voor jou en je man
ik duim dat alles in orde komt...
Slaapwel aan allen straks :lol: tot morgen... :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

04 aug 2021, 08:24

Afbeelding

Oma-C

04 aug 2021, 09:13

Afbeelding

Goede morgen aan alle seizoentjes, :wink:
gisteren een mooie droge dag gehad en
ik hoop vandaag hetzelfde...de ° is voor mij genoeg
niet te warm, zo moet ik niet zweten als ik bezig ben :roll:

Veel moed en sterkte aan clive en MJ vandaag ik hoop
dat de ingrepen morgen goed aflopen en dat de
voorbereidingen niet te pijnlijk zijn... :oops:
Mijn kaars brandt voor sterkte...voor clive
en de man van M-J...ook voor Bekske met haar pijn altijd... :?
en voor iedereen die een beetje moed kan gebruiken... :roll:
Groetjes allen en maak er verder een aangename dag van...

wilde eend 2

04 aug 2021, 10:19

Heel veel moed voor Clive en MJ en echtgenoot ...
En voor iedereen die met pijn en ongemakken moet leven .
Heel veel sterkte !!
Groetjes aan alle seizoentjes !!

Muddy Maddy

04 aug 2021, 10:47

Laat opgestaan, tè laat volgens dat bontjasje op pootjes. en nu is die aan het zeuren dat hij Nog Honger heeft! hij heeft al een vol zakje binnen!
Vanavond moet ventje naar zijn dokter. ik heb de all- clear gekregen van de mijne. Bloeddruk, Goed, saturatie hoog en hartslag iets minder dan wat schoonbroer na de behandeling af te lezen kreeg op zijn toestelletje. Ze is nog steeds over de 100 maar aangezien dat bij mij als 'normaal' beschouwd wordt hoeven we ons geen zorgen te maken. In september terug ook net na een behandeling bij schoonbroer. Alles begint mooi los te komen maar er wordt gevreesd met de wintermaanden op komst, dat alles weer verkrampt met alle gevolgen vandien. En door de vergissing van de vorige kinesist mag ik dit jaar maar 9 beurten hebben.
Ventje gaat vanmiddag spaghettisaus maken en al opdienen want als hij terug is van zijn dokter zal het weer veel te laat zijn om te eten en dan slaapt hij niet.
Moet een messenger zenden naar Bistro Tom voor zondag. de dag erna moet ik mijne prik en ventje vreest al dat hij gen parking zal hebben. als hij naar de dokter is eens naar het vaccinatiecentrum bellen en dat voorleggen. gisteren gevraagd aan buurman waar hij zijn zeil gehaald heeft en ik kreeg direct antwoord en vandaag zou de oudste het merk doorsturen.
we gaan dan wel creatief moeten zijn, maar het zeil zou dienen voor de niet vorstharde planten een beetje beschut te zetten op de kleine L van de koer. het is een soort behandelde jutte.
weer een brief voor invoerrechten gekregen ditmaal voor een paar handschoentjes! de dvd wordt nog steeds gegijzeld. Handschoentjes zijn wel speciale warmtehandschoentjes. maar dat betekend dat ik twee maanden zal moeten me inhouden om te bestellen bij Wish. Boeken waren al om de twee maanden. ( en zo raakt de te lezen stapel ook kleiner)
ik ga vandaag een kaartje maken om vriendin 1 te bedanken en het kaartje voor de 1 Jarige huwelijksverjaardag van nichtje. ventje las dat feesten in september toegelaten zijn maar aangezien ze niets van voorbereidingen hebben gedaan... dan moet ik ook nog neef zijn kaartje maken want hij en nichtje verjaren in de zelfde maand. De dokter zit er ook nog tussen.
en dan zijn er nog in oktober en beginnen we al aan de kerstkaartjes uitponsen en in een kaartje te steken met attaches vastgemaakt zodat de kleine dingentjes er niet uit vallen. maar heb er nog over van verleden jaar dus kijken hoeveel ik er bij moet maken.
En daar gaat Joyce. ventje is terug van de beenhouwer. ze moeten elkaar juist gemist hebben anders was het mondje babaatje.
Clive en MJ: veel moed voor de komende ingrepen. kaarsje gaat morgen overuren maken.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!

Helena van Troje

04 aug 2021, 10:52

Goede middag!

Ik sluit me aan bij de anderen wat beterschapswensen betreft.

Living, gang, hal, wc zijn al katproef.
Na een kleine rustpauze de rest.
Geen waterkokers, geen plantengieters in de buurt.
De dekentjes liggen klaar op de zetels en stoelen.
Dan was een leren zetel toch makkelijker me dunkt.
Moest ik ooit nog een nieuw salon kopen, is het toch terug één in leer.
Nu haar stoel nog uit het tuinhuis halen voor in de garage.
Zal na ontvangst van het pakketje zijn.
Een diaviewer kan je blijkbaar maar alleen online kopen.
Zoon zal moeten helpen met het afvoerputje van de douche.
Ik krijg dat ding er weer niet uit getrokken om het te reinigen...

Zo dames ik hoop met oma-C mee dat de zon het volhoudt vandaag.

Oma-C

04 aug 2021, 10:56

@ M-M , ik heb dit van de Post ontvangen...
ik citeer en plaats het hier voor wie online koopt... :roll:

BTW regels bij verzenden of ontvangen van pakjes

"Opgelet: vanaf 1 juli 2021 verandert de EU de btw- regels
voor online bestellingen verstuurd van buiten de EU
Op alle zendingen die vanaf 1 juli in België worden geleverd,
betaal je btw en invoerkosten, ook op zendingen van 22 euro of minder.
Dit geldt ook voor zendingen die voor 1 juli werden besteld.
bpost maakt je wegwijs in de nieuwe wetgeving":
surf naar www.bpost.be/shoppen-buiten-eu
-------------------------------------------------------------------------

Muddy Maddy

04 aug 2021, 11:20

@ Oma C: bedankt!
Cats Rule!

anjelierken

04 aug 2021, 17:27

Hallo iedereen,

Beterschapswensen voor Clive en MJ.

Vandaag een dagje geshopt .Voor manlief en mij was het bijna 2 jaar geleden .Deed eens deugd.In de voormiddag weinig volk , en in de namiddag iets meer.Toch bleef alles veilig , in de winkels was het heel rustig.Ook veel leegstand gezien .

Na thuiskomst heeft manlief een extra lange wandeling gemaakt met Spaanse woef.

Nog geen regen gezien vandaag, enkel de zon.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

04 aug 2021, 20:48

Afbeelding

Ja straks hé :lol: nu nog niet 't begint pas donker te worden...
Ik wens iedereen een fijne nacht zonder rare dromen :roll:

Heel veel sterkte aan clive en voor de man van M-J
voor de ingreep morgen en hopelijk
een spoedige revalidatie en beterschap... :roll:

Allemaal ne slaapwel... :lol:

Bekske

05 aug 2021, 02:01

Afbeelding

Muddy Maddy

05 aug 2021, 09:37

Ventje gaat straks boodschappen doen. Is gisteren naar zijn dokter geweest en alles is ok, behalve dat hij meer beweging moet nemen. Wandelen bv. hij is dan met mijn ID en debetkaart naar de apotheek geweest en vandaag moet hij terug omdat ze iets niet in voorraad hadden. Is een fikse rekening maar sommige dozen zijn voor 3 mnd. hij was ook mondmaskers vergeten. die kan hij dan meebrengen als hij om mijn domperidone gaat. en het briefje voor primperan.
Gimly wilde gisterenavond geen vleesje. ha, neen: er zijn verse korrels. dat smaakt dubbel zo lekker.
benieuwd wanneer de dvd die gegijzeld is door de post nadat het "losgeld" betaald is hier zal zijn.
Buurvrouw loopt hier weer naast haar schoenen zoals ze deed toen ze hier kwam wonen, ze heeft nu een nieuwe keuken en het huis is nu meer waard. doet zo echt "snooty" en uit de hoogte.
Kreeg gisteren een messenger van neef. zijn wederhelft is zeer blij met het mooie kaartje. des te beter dan. ik ben te vroeg maar beter dat dan te laat. ook aan een thank you kaartje gewerkt en vandaag nog wat kaartjes maken. heb ook een ponsblad gevonden voor als die kleine geboren wordt. is retrostijl maar zij loopt in jurken a la house on the prairy rond. :? De laatste tijd droeg ze voornamelijk zwart omdat haar buikje dan niet zo te zien is en als je niet weet dat ze moet bevallen zou je zeggen dat ze nog niet ver is. Typisch ijdel zeg ik omdat ze dan niet te veel moeite moeten doen om hun figuur terug te krijgen. op zijn olletjeswood zeg maar. ze zal moeten oppassen geen eetstoornis te ontwikkelen als ze die al niet had. En spreek me dan maar niet over PND, want iemand uit mijn kennissenkring heeft dat gehad en dat was niet om mee te lachen. Ze wilde echt zichzelf en de kleine pijn doen.
bon, vandaag frituur eten. Morgen koolvis, zaterdag camenbert in de oven en zondag gaan eten in de bistro als het kan want ik moet nog contact opnemen.
en maandag zien we dan wel weer want ik moet voor mijn prik in de namiddag. heb gisteren geen tijd gehad om naar het vaccinatiecentrum te bellen.
heb tegen de morgen rare dromen gehad die gingen over wandelen. en dan werd ik wakker. Gimly stond te miauwen en ligt nu aan de voordeur op de dweil te wachten op pappie. Raar beest.
hij heeft dan vanmorgen toch vlees gegeten.
voor de moment hebben wij hier schapenwolkjes. en een zon die ze probeert te verdrijven. ik heb gisteren opgezocht wat voor huwelijksverjaardag wij zondag hebben: een satijnen. Normaal moet ik dan iets in satijn geven aan ventje en hij aan mij.
ventje heeft gisteren citonella-olie op zijn matras gedaan. dat gaat er natuurlijk niet uit. hij zei niet nagedacht te hebben. want er zat een bloedzuigster in onze kamer omdat het raam open gebleven is. ik zei dat hij dan maar met dreft en een sponsje en handdoek moet proberen de vlek uit te krijgen. maar dat is voor als we de lakens leggen want nu moet er een machine gedraaid worden.
ook zullen de boodschappen tassen eens een beurt krijgen. ik moet ventje er aan herinneren dat hij deze van de aziatische winkel in tuutje moet steken kwestie van nooit zonder te zitten. Er staat hier iemand geparkeerd aan de baron die in onderaanneming voor b-post werkt. verleden week verwachtte ventje een dvd uit M-Markt en die zat in de bus want er was een blauwe bestelwagen gestopt. die had het heel zachtjes gedaan want we hoorden geen bonk- patat.
denk niet dat die bestelbus rap weg zal gaan. staat normaal aan de zijkant omdat de eigenaar in de gerenoveerde appartementen woont. Daar was vroeger een slager. Groot en kleinhandel.
het kruidenierswinkeltje van wijlen Willy die later gebruikt werd als opslagruimte voor adil zijn reclamekrantjes en dan als decor diende voor de film die hier gedraaid werd staat nu te koop.
Ventje maakte maandag een praatje met Peter van de kruidenier/kranten winkel. die is jammer genoeg de zondag niet open want dan hoeft er niemand naar de carref. te lopen. djassen noemen wij dat. Ventje had een vraag over het leeggoed en Peter zei dat ze bijna geen grondstoffen hebben om blikjes bier te maken. binnenkort zullen het flesjes zijn. je zal dan een flesopener op zak moeten hebben. In de states draai je zo'n flesdop er gewoon af. ik had altijd een krurkentrekker in mijn sjakos als ik in engeland zat. was een kadootje van Hoverspeed. wij zijn echter nooit met de hovercraft overgezet maar de catamarandienst genomen. eerste klas want dan waren we eerder buiten en konden we daar iets eten. dan vroeg ik of ik op de brug mocht en ventje kende die stuurmannen bijna allemaal. reservisten van de marine. mensen keken nog een beetje want de kelner moest de deur openen met een slotkaart. het eten was altijd lekker alleen geen frieten of kroketten. airfryers bestonden toen niet. in de reality reeks "below deck" zie je wel een friteuse staan maar ze kookten alleen als het yacht stil lag voor anker. Die ene kok had nogal veel kapsones. op een keer had een gast gevraagd geen uien in het eten te doen en hij deed lenteui erin want dat was volgens hem geen ui. tast nu mijn zakken af! hij kreeg onder zijn voeten van de gast en de vrouwelijke kapitein. hij trok er zich weinig van aan.
op fb werd gevraagd om je katten geen aardappelschillen te geven. Is logisch want de aardappel stamt af van de familie van de nachtschade. dus is dodelijk. ben boven bezig in een boek: wat katten echt zijn en daar komt een hoofdstuk over genetica in voor. best intressant. maar vanavond toch een nieuwe meenemen want het zou wel eens kunnen dat het boekje rap uit is.
Fijne dag seizoentjes, kaarsje brand hier voor degene die er een kunnen gebruiken. Keep Safe!
Cats Rule!