In de Vier Seizoenen reeks 27 Zomer 2022
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Bobientje, fijn jou terug te lezen al is het geen fijn berichtje wat jouw manlief zijn gezondheid betreft. Ik wens jullie beiden heel veel sterkte en moed.
Gisteren nieuwe bloemetjes gaan halen voor in de tuin. De meeste van ons bloemetjes hadden de extreme hitte niet overleefd en niks zo zielig dan verwelkte bloemetjes in de tuin en aan het tuinhuis. We hadden geluk, want op alle buitenbloemetjes was 25% korting, dat is toch vlug meegenomen. Manlief heeft vandaag een daagje verlof genomen, hij moest naar de keuring met zijn auto, en dan gaan we als het HH gedaan is de bloemetjes verpotten.
Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes,
Vandaag 1 augustus, de zomer zal weer
rap voorbij zijn zoals de tijd vooruit gaat
Maar we zullen niet moeten zeggen dat we
geen zomer gehad hebben denk ik
Zo'n warme dagen en zo droog...
Hoewel we gisteravond en vannacht
wat regen hebben gehad, je ruikt het stof
Niks te lezen van M-M... beterschap en sterkte gewenst!!
clive geniet van het bloemetjes planten, daar is
het geen goed weer voor, te droog en te warm
daar kunnen ze niet tegen.....
anjelier, hopelijk hebben je kinderen een mooie
vakantie, hier zit de eerste dag erop en ze
amuseren zich op de fiets langs de Weser in Duitsland
Helena snijbonen, lekker.... wel een beetje werk
maar in de vriezer bewaren ze tot je ze kan eten...
Bobientje veel sterkte met de ziekte van je man
moeilijke tijd, heel veel moed!
Ik hoop dat iedereen heeft kunnen genieten
van het mooie weekend, maak er het beste van
van deze nieuwe werkweek en hou het veilig....
Groetjes en veel sterkte aan allen en tot......................
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
voel me vandaag een beetje beter. misschien werkten die werken aan het dak van nummer 4 ook op mij. wie zal het zeggen?
ben de laatste tijd erg duizelig. mijn huisbloeddrukmeter gaf aan dat ik een zeer lage bloeddruk had. 10/8 terwijl ik normaal 14/9 heb.
gisteren was het 7 jaar geleden dat ons Vinny overleed en vandaag werd hij gecremeerd. ik vond het een mooie dienst. ze hadden wel wat problemen met de oven. het was toen een zaterdag.
morgen moet ik naar de dokter. bloedafname. volgende week gaan wij dus naar de welness maar ik ben bang dat ik niet in die jacuzzi geraak. we gaan de volle 3 uur niet uitdoen zegt ventje. tsja, dan niet. we moeten ons tafeltje bij de bistro gaan reserveren. en ik moet dringend voor een pedicure. onze beenhouwer is heelhuids door zijn vakantie geraakt en zijn vrouw zou er weer bij zijn. ventje merkte op: zoveel te beter voor hem dan. ventje was het tweederangsvlees van de carref. beu. onlangs hadden we een boerenbrochette gegeten: noch reuk, noch smaak. en dat had hem 13 euro gekost. gisteren was het kip. dat viel ook in de smaak van ons bontjasje. heb een nieuw visrecept gevonden die ik een beetje aangepast heb. ventje had zeewolf filet gevonden en ik heb dat in een jasje van gedroogde gerookte ham met geraspte kaas gedraaid en in de oven.
we zouden eens naar de knotwilg moeten om nieuwe plantjes. het is daar zeer goedkoop. ik betaalde nog geen 2 euro voor mijn violetjes. de enige die het hier echt naar zijn zin heeft is onze echte lavendel.
ik heb bijgelezen en ben blij dat matice terug eet en vind het jammer dat oma C het kaartjes maken zal moeten stoppen.
ik geloof dat ventje bezig is met het bed te verversen. boven mijn hoofd hoor ik gestommel.
Suus had van de week weer peper in d'r gat. weeral van als je mij niet moet smijt jezelf uit mijn leven en bla-bla.
fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel
voel me vandaag een beetje beter. misschien werkten die werken aan het dak van nummer 4 ook op mij. wie zal het zeggen?
ben de laatste tijd erg duizelig. mijn huisbloeddrukmeter gaf aan dat ik een zeer lage bloeddruk had. 10/8 terwijl ik normaal 14/9 heb.
gisteren was het 7 jaar geleden dat ons Vinny overleed en vandaag werd hij gecremeerd. ik vond het een mooie dienst. ze hadden wel wat problemen met de oven. het was toen een zaterdag.
morgen moet ik naar de dokter. bloedafname. volgende week gaan wij dus naar de welness maar ik ben bang dat ik niet in die jacuzzi geraak. we gaan de volle 3 uur niet uitdoen zegt ventje. tsja, dan niet. we moeten ons tafeltje bij de bistro gaan reserveren. en ik moet dringend voor een pedicure. onze beenhouwer is heelhuids door zijn vakantie geraakt en zijn vrouw zou er weer bij zijn. ventje merkte op: zoveel te beter voor hem dan. ventje was het tweederangsvlees van de carref. beu. onlangs hadden we een boerenbrochette gegeten: noch reuk, noch smaak. en dat had hem 13 euro gekost. gisteren was het kip. dat viel ook in de smaak van ons bontjasje. heb een nieuw visrecept gevonden die ik een beetje aangepast heb. ventje had zeewolf filet gevonden en ik heb dat in een jasje van gedroogde gerookte ham met geraspte kaas gedraaid en in de oven.
we zouden eens naar de knotwilg moeten om nieuwe plantjes. het is daar zeer goedkoop. ik betaalde nog geen 2 euro voor mijn violetjes. de enige die het hier echt naar zijn zin heeft is onze echte lavendel.
ik heb bijgelezen en ben blij dat matice terug eet en vind het jammer dat oma C het kaartjes maken zal moeten stoppen.
ik geloof dat ventje bezig is met het bed te verversen. boven mijn hoofd hoor ik gestommel.
Suus had van de week weer peper in d'r gat. weeral van als je mij niet moet smijt jezelf uit mijn leven en bla-bla.
Cats Rule!
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Zo maar even binnen en buiten om de groetjes te doen .
Ik ben al blij dat de dagen korter worden , al helpt dat s' nachts niet veel als het weinig afkoelt .. ///
"wat moet komen , komt toch " ... hé ..
Ben blij dat Matice terug beter kan/ wil eten . Clive : succes met de plantjes ... voorlopig koop ik niks meer bij want alles heeft water nodig .. Door de zachte winter staan wel verschillende van mijn bloemen van vorig jaar terug in bloei : o.a. Hortensia's en zo heb ik niet opnieuw moeten kopen .
Aan alle seizoentjes : nog een fijne dag en voor iedereen een goede nachtrust zonder pijn en ongemakken .
[url=https://www.animaatjes.nl/plaatjes/bloemen]
[/u
Ik ben al blij dat de dagen korter worden , al helpt dat s' nachts niet veel als het weinig afkoelt .. ///
"wat moet komen , komt toch " ... hé ..
Ben blij dat Matice terug beter kan/ wil eten . Clive : succes met de plantjes ... voorlopig koop ik niks meer bij want alles heeft water nodig .. Door de zachte winter staan wel verschillende van mijn bloemen van vorig jaar terug in bloei : o.a. Hortensia's en zo heb ik niet opnieuw moeten kopen .
Aan alle seizoentjes : nog een fijne dag en voor iedereen een goede nachtrust zonder pijn en ongemakken .
[url=https://www.animaatjes.nl/plaatjes/bloemen]
[/u-
@ allen,
een mooie dag ondanks
dat het vanmorgen zo grijs was....
dat zal het staartje van deze nacht geweest zijn
Hier de maandagse taken gedaan met af en toe
wat rust ertussen, rug wil niet goed mee
maar ja 't is altijd wel iets
wilde eend, ja planten en bloemen zien af in de tuin
want ze spreken van een hittegolf woensdag
Doe maar kalmpjes aan....
ik ga vanavond bij de kinderen de boel verzorgen
de planten niet zomaar een beetje gieten, maar
ze soppen in een emmer water zodat ze goed
kunnen doorslobberen, daar hebben ze meer aan
dan een beetje gieten.... er is ook nog sla en
tomaten te oogsten dan weet ik vanavond weer
wat te eten
een koude schotels smaakt altijd
als je er variatie inbrengt....en 't is rap klaar
M-M goed dat je wat beter bent... houden zo
Gezond eten en regelmatig iets drinken koud of lauw....
Alle seizoentjes een fijne dag verder... en sterkte
aan wie het kan gebruiken.... Keep it safe
Groetjes en tot morgen ik denk niet dat ik
vandaag nog terugkom, ik heb een avondtaak
dat het vanmorgen zo grijs was....
dat zal het staartje van deze nacht geweest zijn
Hier de maandagse taken gedaan met af en toe
wat rust ertussen, rug wil niet goed mee
maar ja 't is altijd wel iets
wilde eend, ja planten en bloemen zien af in de tuin
want ze spreken van een hittegolf woensdag
Doe maar kalmpjes aan....
ik ga vanavond bij de kinderen de boel verzorgen
de planten niet zomaar een beetje gieten, maar
ze soppen in een emmer water zodat ze goed
kunnen doorslobberen, daar hebben ze meer aan
dan een beetje gieten.... er is ook nog sla en
tomaten te oogsten dan weet ik vanavond weer
wat te eten
als je er variatie inbrengt....en 't is rap klaar
M-M goed dat je wat beter bent... houden zo
Gezond eten en regelmatig iets drinken koud of lauw....
Alle seizoentjes een fijne dag verder... en sterkte
aan wie het kan gebruiken.... Keep it safe
Groetjes en tot morgen ik denk niet dat ik
vandaag nog terugkom, ik heb een avondtaak
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Weeral een hoofdstuk medische geschiedenis dat hopelijk afgesloten is en blijft.
Na een jaar weer op controle bij de oogarts van het aneurysma.
Als je niet weet waar je het moet zoeken zie je er bijna niets maar van.
Dat is dus heel mooi genezen.
Het was wel even stressen.
Om half elf is kleinzoon nog altijd niet aangeland.
Ik bel in paniek naar mijn dochter.
Waar blijft die zeg! Ligt die nog in zijn bed!!!!!!
Heu ik hoor een duidelijk heel kwade moeder aan de andere kant van de lijn.
Enfin, voor straf is er de rest van de vakantie geen uitslapen meer bij en kleinzoon moet dan maar zorgen dat ik heel terug thuis geraak.
Daarmee ben ik nog niet in het ziekenhuis.
Gelukkig heb ook heel lieve buren.
Buurman heeft me weg gedaan en ik was juist vijf minuutjes voor aanvang van de consultatie aanwezig in de wachtzaal....
Na afloop kreeg ik een berichtje:" Ik sta op de parking als je klaar bent laat iets weten."
Hij heeft wel een tijdje mogen wachten op die parking.
Het is een goede chauffeur in elk geval. Ik ben niet bang bij hem.
Hoe heet dat programma weer waar je een droom mag aanbrengen?
Wel, soms droom ik ervan dat ik zo een goede chauffeur zou zijn als grootvake was.
Dat ik dan overal en nergens zonder problemen naartoe zou rijden en desnoods mijn vriendinnen ook rond rijden...
Het zonnetje is hier van de partij.
Hou jullie goed allemaal.
Na een jaar weer op controle bij de oogarts van het aneurysma.
Als je niet weet waar je het moet zoeken zie je er bijna niets maar van.
Dat is dus heel mooi genezen.
Het was wel even stressen.
Om half elf is kleinzoon nog altijd niet aangeland.
Ik bel in paniek naar mijn dochter.
Waar blijft die zeg! Ligt die nog in zijn bed!!!!!!
Heu ik hoor een duidelijk heel kwade moeder aan de andere kant van de lijn.
Enfin, voor straf is er de rest van de vakantie geen uitslapen meer bij en kleinzoon moet dan maar zorgen dat ik heel terug thuis geraak.
Daarmee ben ik nog niet in het ziekenhuis.
Gelukkig heb ook heel lieve buren.
Buurman heeft me weg gedaan en ik was juist vijf minuutjes voor aanvang van de consultatie aanwezig in de wachtzaal....
Na afloop kreeg ik een berichtje:" Ik sta op de parking als je klaar bent laat iets weten."
Hij heeft wel een tijdje mogen wachten op die parking.
Het is een goede chauffeur in elk geval. Ik ben niet bang bij hem.
Hoe heet dat programma weer waar je een droom mag aanbrengen?
Wel, soms droom ik ervan dat ik zo een goede chauffeur zou zijn als grootvake was.
Dat ik dan overal en nergens zonder problemen naartoe zou rijden en desnoods mijn vriendinnen ook rond rijden...
Het zonnetje is hier van de partij.
Hou jullie goed allemaal.
-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31

Hallo iedereen,
MM: fijn je terug te lezen, begon al een beetje ongerust te worden.
Bobientje14: veel beterschap voor je man.
HVT: dat programma was de droomfabriek. Daar werden dromen werkelijkheid.
Oma-C: mijn toeristen gingen vandaag heel vroeg vertrekken, zeiden ze, kwestie dat de ukjes nog konden slapen in de auto. Vandaag ging ook de langste rit zijn, want ze verblijven op verschillende plaatsen. Een soort rondreis dat ze maken. Elke avond gingen ze een berichtje sturen.
Clive: water geven en nog eens water geven
Dames, tot morgen allemaal.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy, blij te lezen dat je je terug beter voelt.
Gisteren dus de bloemetjes verpot, maar dit keer ga ik slimmer zijn. Ga als het echt te warm is, ze van het tuinhuis afhaken en samen met de rest van de bloemetjes onder het terras zetten. Daar staan ze koel. Natuurlijk kan ik er dan niet zoveel van genieten, maar dat geeft niet zo, beter dat dan volledig uitgedroogde bloemetjes.
Gisteren naar de ACT*ON geweest, want voor mijn teken - en verfwerkjes had ik een passer nodig. En daar kost dat iets van niks. Kwamen voorbij de kleurboeken en tot mijn grote verbazing hadden ze er daar van WALT DISNEY. Ik gebruik deze boeken altijd om mijn tekeningen te maken en daarna in te kleuren met waterverf en contouren met aquarelpotloden. Manlief hielp mij deze uit te zoeken die ik nog niet had en heb er 7 kunnen scoren aan nog geen € per boek. Nu heb ik er wel echt genoeg, maar ben er heel blij mee.
Vind het ook sneu dat onze 2 kaartenmakers hun hobby moeten opgeven, ik begrijp ze natuurlijk wel, maar dus geen juweeltjes meer in de bus.
Vandaag vooral strijken. En ik ga wel de keuken en de living even steamen. Verder heb ik weinig te vertellen. Dus ga ik plaats maken voor de andere Seizoentjes. Aan elkeen een mooie dag gewenst en een dikke knuffel.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
we hebben hier gisteren wat meegemaakt. kort nadat ventje zijn toestel had afgesloten en we wilden gaan slapen, merk ik in het naar de wc gaande op dat het nachtlichtje daar niet brand. ventje naar beneden en geen enkele zekering was gesprongen. andere straat had wel nog licht. straatlicht brandde ook. ventje kwam tot de conclusie dat het van buitenaf kon zijn. tsja, gelukkig heb ik nog een leeslamp dat je aan je nek kan hangen om naar de wc te gaan. ik probeer dus te slapen. ineens hoor ik een piep van iets dat opstart. ik dacht dat onze ventilator kortsluiting aan het geven was. neen dus, ik hoor ineens stemmen en het nachtlichtje was opnieuw aan. ik ga naar het venster en zie daar een vent staan met een stok en een helm op. ik hoor hem dingen zeggen tegen wat ik vermoed buurman V is. een zekering in de verdeelkast was gesprongen. dus ons in duisternis dompelend. het was gisteren precies vrijdag de 13 de want alles liep mis. de bistro was dicht, de chinees was dicht en dan die panne. bij de bistro wilden we ons tafeltje voor de 8 ste gaan bestellen die was dicht. we wilden dan chinees eten: ook dicht. en alles komt in 3 dus die electriciteitspanne was 3. JChrist op een hooivlot! dat is dinerslang voor 2 spiegeleieren op een toast van volkoren. zoals siroop smeerolie is(moteroil). een wafel is een dambord. pig is gebakken spek. het hangt wel af van waar je je in de states bevind. ik zei tegen Suus dat mijn huwelijksverjaardag in het water aan het vallen is. die peper in d'r gat was een kennis van mij en een vriendin van Suus die haar echt claimde. ze mocht tegen niemand anders praten. Suus is een beetje verdrietig dat dus mijn plannen in het water vallen. we gaan vandaag verder praten nadat ik van de dokter terug ben. ventje ligt nog in zijn bed. ik moet toch maar om 11 uur bij de dokter zijn. ik zit hier weer op groene vliegen te meppen.
een lavendelstokje gaat wel soelaas brengen. ik ga me gaan opfrissen.
we hebben hier gisteren wat meegemaakt. kort nadat ventje zijn toestel had afgesloten en we wilden gaan slapen, merk ik in het naar de wc gaande op dat het nachtlichtje daar niet brand. ventje naar beneden en geen enkele zekering was gesprongen. andere straat had wel nog licht. straatlicht brandde ook. ventje kwam tot de conclusie dat het van buitenaf kon zijn. tsja, gelukkig heb ik nog een leeslamp dat je aan je nek kan hangen om naar de wc te gaan. ik probeer dus te slapen. ineens hoor ik een piep van iets dat opstart. ik dacht dat onze ventilator kortsluiting aan het geven was. neen dus, ik hoor ineens stemmen en het nachtlichtje was opnieuw aan. ik ga naar het venster en zie daar een vent staan met een stok en een helm op. ik hoor hem dingen zeggen tegen wat ik vermoed buurman V is. een zekering in de verdeelkast was gesprongen. dus ons in duisternis dompelend. het was gisteren precies vrijdag de 13 de want alles liep mis. de bistro was dicht, de chinees was dicht en dan die panne. bij de bistro wilden we ons tafeltje voor de 8 ste gaan bestellen die was dicht. we wilden dan chinees eten: ook dicht. en alles komt in 3 dus die electriciteitspanne was 3. JChrist op een hooivlot! dat is dinerslang voor 2 spiegeleieren op een toast van volkoren. zoals siroop smeerolie is(moteroil). een wafel is een dambord. pig is gebakken spek. het hangt wel af van waar je je in de states bevind. ik zei tegen Suus dat mijn huwelijksverjaardag in het water aan het vallen is. die peper in d'r gat was een kennis van mij en een vriendin van Suus die haar echt claimde. ze mocht tegen niemand anders praten. Suus is een beetje verdrietig dat dus mijn plannen in het water vallen. we gaan vandaag verder praten nadat ik van de dokter terug ben. ventje ligt nog in zijn bed. ik moet toch maar om 11 uur bij de dokter zijn. ik zit hier weer op groene vliegen te meppen.
Cats Rule!
-

Allemaal een aangename morgen
clive, je bent weer verwend
en nieuwe bloemetjes,
Ik heb nog kaartjes in reserve hoor die ik kan verzenden
je bent nog niet zonder de handgemaakte stukjes
Ik heb er veel in reserve gemaakt toen het nog goed kon
Gisteren de planten bij de kinderen goed laten drinken
in een emmer water, ze waren blij beter dan een scheut
water op de potten...het zijn hele mooie hanggeraniums
in terracotta klompen en die zuigen goed het nat op,
de kleiner potjes hebben overpotten die het nat wat kunnen
vasthouden....Ik hoop dat ik ze mooi kan houden tot ze terug zijn
van hun vakantie,
en zomeer, 't is wel een heel werkje maar ze hebben de planten
in de schaduwkant gezet dat scheelt al een pak, alles bijeen....
dan moet ik niet zoveel rondlopen
Toeristen hebben gisteren regen gehad, aan de Weser in Duitsland
maar dat verfrist wat hé
Bekske, een fijne dag ook voor jou...
Allemaal heel veel sterkte en geniet een beetje
van wat kan en mag.....
Lieve groet aan allen en tot................
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Van al wat ik voor vandaag heb opgeschreven heb ik nog maar alleen mijn vitamine D genomen.
En één dekbedovertrek gestreken en een beetje was geplooid.
Toen hiel mijn pols het voor bekeken.
Blij dat ik dit jaar alleen vooraan aan het balkon één jarigen heb geplant.
Ik zou anders nogal wat moeten gieten hebben.
Nu heeft de grote bloembak al twee keer 6O liter regenwater gekregen.
De pelargonium daarentegen worden alle dagen minstens één keer gegoten.
We zullen onze moed eens in ons pollen pakken en verder gaan doen.
Vaatwasser uitruimen.
Alles in orde brengen voor de mutualiteit.
Proberen d beenhouwer te bellen.
Onze lijst maken voor de jongste.
KI inkomen betalen.
En nog wat aan mijn dossiertje voor Promaz verder doen....
Nog een fijne rustige namiddag iedereen.
En één dekbedovertrek gestreken en een beetje was geplooid.
Toen hiel mijn pols het voor bekeken.
Blij dat ik dit jaar alleen vooraan aan het balkon één jarigen heb geplant.
Ik zou anders nogal wat moeten gieten hebben.
Nu heeft de grote bloembak al twee keer 6O liter regenwater gekregen.
De pelargonium daarentegen worden alle dagen minstens één keer gegoten.
We zullen onze moed eens in ons pollen pakken en verder gaan doen.
Vaatwasser uitruimen.
Alles in orde brengen voor de mutualiteit.
Proberen d beenhouwer te bellen.
Onze lijst maken voor de jongste.
KI inkomen betalen.
En nog wat aan mijn dossiertje voor Promaz verder doen....
Nog een fijne rustige namiddag iedereen.
-
Geniet allemaal van wat je kan,
ik vind het te warm buiten
straks naar m'n 2e verblijf
gaan zien
of alles oké is, of er post is en of
de planten weer dorst hebben,
er is gelukkig nog veel regenwater
in het vat dat is dichtbij als het nodig is....
want als het morgen nog heter wordt.....
dan kan ik misschien eens overslaan
Allen een fijne dag en hou het veilig,
tot morgen...
ik vind het te warm buiten
straks naar m'n 2e verblijf
of alles oké is, of er post is en of
de planten weer dorst hebben,
er is gelukkig nog veel regenwater
in het vat dat is dichtbij als het nodig is....
want als het morgen nog heter wordt.....
dan kan ik misschien eens overslaan
Allen een fijne dag en hou het veilig,
tot morgen...
-
edwina - Lid geworden op: 29 jan 2021, 19:06
en nu zitten we hier thuis, werkloos ... ik kan mijn draai niet vinden, plots zoveel tijd en niet veel zin om iets te doen
drie van mijn vier kids genieten voor het moment van een vakantie in Italie, en 1 is aan het werken
mijn hondjes zijn wel blij dat ik een ganse dag thuis ben
och ja, komt tijd, komt raad zeker
groetjes aan iedereen
drie van mijn vier kids genieten voor het moment van een vakantie in Italie, en 1 is aan het werken
mijn hondjes zijn wel blij dat ik een ganse dag thuis ben
och ja, komt tijd, komt raad zeker
groetjes aan iedereen