In de Vier Seizoenen reeks 29 Winter 2022-2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

01 feb 2023, 08:19

Goede morgen seizoentjes,

Ben maar opgestaan omdat Lilly ventje aan het ambeteren was en ze was al uit bed gevlogen omdat hij zei dat hij moe was.
gisteren is hier eindelijk de living gestofzuigd en gemopt. vandaag zal ik ze swifferen. want met 2 katten dat is haar, haar en nog eens haar + stof, chef. ventje moet gaan mamasitten als de generaal weer niet van zijn takkement maakt voor die printer. een technieker gaat geld kosten en dat houden ze liever in hun zakken. :? ik kan op 1 hand de verjaardagskadootjes tellen die ik van schoonmoeder heb gekregen. en mijn moeder had haar verjaardagsetentje uitgesteld vanwege de kou en ik denk dat het niet eens meer door zal gaan. ze zal 't vergeten zijn. ze kon ook niet terug geven van een briefje om haar bloemen ( tulpen) terug te betalen die ze zelf was gaan halen. ventje heeft dan maar een extra boeket oranje rozen gekocht. zei ze merci? neen.
de generaal zegt dat hij uitgeput is om voor schoonmoeder te zorgen maar worden wij dat dan niet? ja, en zeker nu ze hele dagen ruzie maken voor die pillen. ventje had het dan toch makkelijker om te gaan papasitten. die vent was meegaande. zelfs als je zeurde met kaarten had die het gezien. spijtig dat schoonmoeder hem een onwaardige dood heeft gegeven. en dan het slachtoffer spelen. ( de rouwende weduwe kon ze niet want bijna al het volk in de kapel van het rustoord wist van haar verhouding) hij en 't zoontje stonden op de doodsbrief als zijn beste vrienden. ja, 't is van je maten dat je het moet hebben. vandaag gaat schoonzus haar kleindochter gaan bezoeken want met heel die historie ziet ze haar niet veel meer. ze loopt maar zet zich na 3 stappen neer. allez, ze probeert toch.het heeft ook lang geduurt eer ze haar had. bij mij ook. en toen zei die tante van alles en antwoorde mijn grootmoeder: dan zetten we er een pruik op. hetzelfde met mijn melktanden. ook zeer laat uitgekomen. grootmoeder weer; we steken er dan valse in.
vandaag verder werken aan het kaartje voor buurmeisje morgen. en nu ben ik aan het twijfelen welke afbeelding. voor haar zus heb ik al een gevonden die perfect bij haar past. straks de bami koken en de kip snijden. het zal weer met barkruk worden. ondanks een uitgebreide sessie bij schoonbroer. het ligt dus zeker aan het weer. hopelijk hebben we een mooie zomer met niet te extreme temperaturen. want dat is voor niemand goed. krijgen we binnenkort ook nog smog.
morgen naar de dokter en vragen voor die piepende andemhaling. de soap van het mamasitten zal ik opschrijven. en ik hoop dat mijn eigen dokter terug komt. maar dat is nog een vraagteken.
schoonzus zei dat ze geen enkele bijsluiter leest of ze heeft het. de tante had het zeker. je mocht met handen en voeten uitleggen dat het teken < kleiner dan betekende. neen, ze had het. ook de huisdokter had er zijn handen aan vol en vulde zijn zakken met de veelvuldige huisbezoeken. waar zijn praktijk stond dat is nu afgesmeten en dat was een groot perceel. gaan ze in twee trekken om 2 villa's te zetten. hier zetten ze apartementen en in brugge villa's of grote huizen. de cafè van Fernand Boone is niet afgebroken maar van binnnen gerestaureerd. naar een moderne woning. met beneden het verkoopkantoor. er was geen tegenstand. en er zou een plakaatje moeten hangen van hier had F. Boone zijn cafè maar die firma weigerd. waar James Ensor gewoond heeft hangt wel een plakaatje en ik geloof waar Marvin Gaye zijn hit schreef ook. en Arno is hier ook heel goed aanwezig. ( zijn portret van the crystal ship aan het stadshuis.)
hier op onze wijk zijn 2 cafè's die naast elkaar lagen: het clubkokaal van KVO en de jean baert tegen de vlakte gegaan. om er appartementen op te zetten. :roll: moet wel zeggen dat de jean beart al enkele jaren dicht was en binnen in alles plukkevort was. ( uitgeleefd) ventje zegt dat de oppervlakken van die appartementen kleiner en kleiner worden. net als in engeland zouden wij onze hoge etagere kast niet kunnen zetten. ( is 2 meter 4) de plafonds in engeland waren 2 meter 2.
ik heb mijn koffie binnen. om het kaartje te maken zal ik mezelf inwrijven met fastuum gel of flexium. wat er maar helpt. maar eerst de afwas in de week zetten. en natuurlijk is het de rechterkant en die heb ik nodig voor de kaartjes.
Fijne dag seizoentjes, keep safe, moed voor wilde eend beterschap aan die ziek is en knuffel.
Cats Rule!

clive

01 feb 2023, 09:20

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Ben snipverkouden, opgehaald zondag op het verjaardagsfeestje van tweede oudste kleinkind van mijn buren hiernaast. Allemaal snotterende kindjes en voilà. Gisteren huisarts gebeld om te vragen wat ik moest doen, naar hem toe gaan zei hij en antibiotica en nog andere medicatie
nemen voordat de verkoudheid op mijn longen slaat en een bronchitis wordt. Maar het was een leuk feestje met brunch. Ik was een beetje trots, want de kleine wou enkel spelen met 1 van de 2 geschenkjes die wij hem gekocht hadden. De puzzel mocht hij niet opendoen van de mama en de papa, zodat er geen stukjes verloren gingen. Maar zijn takelwagen met tractoren erop, daar mocht hij dan wel mee spelen. Hij blij en ik blij.

Vandaag toch boven alles gaan poetsen , verkouden of niet.
De keuken en de living zijn al volledig gedaan en de vaatwasser is ook al leeg. Want manlief is hier in de living aan het werken en dan kan ik geen lawaai nimmer maken.

Gisteren tijdens de wandeling met Matice nadat ik van de dokter kwam, begon het hier ineens echt wel fel te regenen. Gelukkig kon mijn donzen jasje er heel goed tegen en had ik Matice zijn regenjas aan gedaan en niet zijn hoody. Ik had dus de juiste keuze gemaakt.

Zo, ik wens iedereen een mooie woensdag en heel veel liefs. En een emmer sterkte en moed voor Wilde eend + een lichtje in de duisternis. Dikke knuffel.

Oma-C

01 feb 2023, 09:48

Afbeelding

Goede morgen allen, :wink: woensdag vandaag
en het heeft geregend gisteravond of vannacht
alles ligt nat.... wat er zal komen zien we wel
Hier geen nieuws, alles goed bij de toeristen
dus mama content :) en nu het over is zal er wel
wat volk op de markt zijn, maar zover loop ik niet meer :oops:
teveel last van ademnoond....

Ik wens wilde eend veel sterkte en zend een sterkteknuffeltje
ook aan allen die het kunnen gebruiken...
Groetjes allen en tot...... :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

01 feb 2023, 11:27

Hoera stralend blauwe hemel hier.
Ga mijn fijne was toch buiten hangen denk ik.
Gisteren de lichte fijne was binnen gedroogd.

Meer vaste niet te vertellen vandaag.
Hier gebeurt niet veel, maar dan is er ook niets ergs aan het gebeuren.

MM ik denk zo dat je voor de liefde iets moet over hebben (de generaal) :?

Maak er een toffe dag van!

Muddy Maddy

01 feb 2023, 14:40

@ Helena: hij heeft ze in de tijd als minares gepakt en nu moet hij er ook de goede en kwade dagen er bij nemen vinden wij. mijn schoonmoeder heeft diens zoon opgevoed als was het haar eigen zoon maar ten koste van ventje. ( voortrekkerij)
Cats Rule!

wilde eend 2

01 feb 2023, 17:29

Dag seizoentjes allemaal.
Dank aan iedereen voor het medeleven .
Gisteren was de laatste bestraling maar de bijwerkingen zijn er nog in alle hevigheid , dat zal nog een 2 tal weken duren 8O / ik ben allergisch voor de Flamigel die ik moest smeren op de huid , dus nu heb ik 2 soorten cortisonen zalf voor 3 weken en stilaan afbouwen ... Daar moet ik ook mee oppassen natuurlijk .
Clive : serieuze verkoudheid opgelopen . Verzorg je goed zodat het niet erger wordt .
De griep gaat overal rond , hoor ik .
Veel moed voor alle seizoentjes en hopelijk vannacht een goede nachtrust .

mariajohanna

01 feb 2023, 21:38

Oef, de laatste bestraling is voorbij, Wilde Eend. De bijwerkingen kunnen stilaan nu verminderen. En de zalf met cortisone zal je ook niet moeten blijven smeren als alles afneemt.....
Daarstraks met de boodschappen ook een nieuw pak kaarsjes meegebracht, ze waren ver opgebrand , dat gaat vooruit als er elke dag aangestoken worden, enkel als we weg gaan worden ze uitgedaan, zodat er niets kan gebeuren.......

Hier gaat alles zijn gewone gangetje, maar rust is er nog niet bij. We zien wel, wordt het te druk dan rem ik wel af......

Het bedje roept, morgen om 7 u loopt de wekker af......

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Bekske

02 feb 2023, 07:44

Afbeelding

Oma-C

02 feb 2023, 09:39

Afbeelding

Allen een fijne dag vandaag :wink:
we moeten het weer doen met grijs weer :roll:
maar dat lukt wel, het is iets minder koud
alleen de wind voelt niet aangenaam aan :roll:

Vandaag lichtmis, de pannenkoekendag :lol:
Men zei vroeger:
"Geen vrouwtje is zo arm of ze maakt haar pannetje warm" :!:
Smakelijk eten zeg ik erbij....zoet kan, maar hartelijk kan ook

wilde eend veel moed want het is niet zo vlug weer in orde
de bestralingen zijn nu achter de rug en de naweëen blijven
nog wel een tijdje, hopelijk komt alles weer in orde
We duimen allemaal mee :)

M-J, je hebt nog een drukker leven als toen je ging werken :roll: :oops:

Bekske, een leuk plaatje, ik word er vrolijk van :lol:

Allen een fijne dag en sterkte aan wie het nodig heeft :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

02 feb 2023, 12:53

Zo is het Oma-C.
Maar hier schijnt de zon en is er blauwe lucht te zien tussen de witte wolken.
Het was zalig buiten. Heb al twee wandelingetjes achter de rug.

Voor de rest niet veel te vertellen.

Geniet allemaal van wat jullie zinnens zijn te doen.

anjelierken

02 feb 2023, 13:03

Afbeelding

Hallo iedereen,

Manlief en ik hebben al in de tuin gewerkt, bij zo'n mooi weer kunnen we moeilijk binnen blijven.
Voorlopig is het nog enkel wieden, planten snoeien doen we later wel, daarvoor is het nog een beetje te vroeg.
Zou graag hebben dat manlief ook nog de nestkastjes reinigt, want zodra de t° stijgt, zijn ze daar ( de vogeltjes).

Clive: verkouden door de kindjes? Ja, hebben dat ook al voorgehad. Je doet dat op van hun hé.

Wilde eend 2: de bestralingen zijn achter de rug, dat is al veel. Nu kan de verbrande huid beginnen te genezen, wat natuurlijk wel wat tijd zal vragen. Elke dag ietsje beter.

De zon schijnt hier volop door het raam, is precies lente.

Dames, tot morgen allemaal.

mariajohanna

02 feb 2023, 19:16

Fijne avond, seizoentjes,
Ben wat vroeger, internet doet hier raam..... :roll:

Nog een pakje moed voor Wilde Eend, het komt allemaal goed, stilletjes aan, je zal zien ....
Iedereen denkt aan jou....

Ja, omaC, ik heb het drukker dan vroeger, ik had dat nooit verwacht. Het ligt ook aan de groep mensen waar je bij valt. :wink:
Daar hebben we blijkbaar veel geluk mee gehad, maar zoveel jaar terug was het niet zo. Ja, er zijn hier mensen die hier al 13 jaar wonen......
Wij zijn tevreden, en dat telt. En de dochter ziet dat haar ouders al ingeburgerd zijn, die is ook tevreden ! Ze informeert wel eerst of we iets gaan doen, vóór ze afkomt, anders staat ze hier voor niets.....

Ga nog wat meepikken van het nieuws..... het wordt 'terugkijk-tv'.....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Bekske

03 feb 2023, 07:48

Afbeelding

anjelierken

03 feb 2023, 10:19

Afbeelding

Hallo iedereen,

Ga zo dadelijk ook een tasje koffie drinken. Bij het ontbijt 2 tassen, in de loop van de voormiddag nog 1 tas koffie en dan bij de boterhammetjes s 'middags, en dan is het gedaan voor de rest van de dag. Want ik kan dat voelen als ik wat teveel koffie drink. Manlief daarentegen drinkt de ganse dag door koffie.

We stonden klaar om bij buurman te gaan , die vandaag jarig is , en net voor we doorgingen , zie ik hem van den hof rijden. Ja, die wist niet dat we gingen komen ( moest een verrassing zijn). Straks zal het wel lukken. Heb een fles champagne gekocht.

In de namiddag brengen we een bezoekje aan beste vriendin.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

03 feb 2023, 11:01

Zo vroeg op de morgen Anjelier?
Ik moet de laatste tijd helemaal van de koffie afblijven.
En heb ik ondervonden van gewone thee ook.
H. dronk heel de dag door koffie.
Soms moest hij zelfs een tweede kan zetten.
Tot hij ontdekte hoeveel suiker twee klontjes per tas was.
Daarna deed hij de klontjes in twee.
Ik denk dat ik nog maar één keer een doos klontjes heb bijgekocht in al de jaren dat hij er niet meer is.
En zout ook maar één keer.
En dan heb ik dat ooit nog gebruikt om de dorpel aan de voordeur ijsvrij te maken bij gebrek aan strooizout.

Verleden maand 100KWh gas minder verbruikt dan de maand januari vorig jaar.
Leve de nieuwe thermostatische kranen.

Vandaag is de hemel toe.
De kale eik vormt wel een kantwerk van takken en takjes in contrast met de lucht.

Nog een prettige dag dames en dieren!