In de Vier Seizoenen reeks 30 Lente 2023
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes,
Ja, regen voor de verandering
We kunnen erover klagen en zagen
het helpt niks....
en is het pas tegen 16u gaan regenen
Ooit zal het wel eens beteren zeker..
De hoop niet opgeven....hoop doet leven zegt men
anjelierken, jammer van je mooie bloemen, ja
met droogte en nat gedijen die beestjes wel
maar ik zou ze ook niet in huis willen, zonde hé
en ja ik ben blij dat ik een lieve schoondochter heb
ze heeft ook nog haar eigen mama en daar doet ze dat ook
Ik hou het allemaal zo goed mogelijk bij maar sommige
plekjes daar kan of mag ik niet bij, en met een lange
steel werken doe ik wel maar 't is niet handig
Bekske een lieve diertjes op jouw plaatje, een fijne dag ook
en voor allen
Fijne dag allemaal
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
En voor de verandering? Regen en wij gaan straks naar de markt. in dat weer denk ik niet dat de bloemen er gaan staan. dan maar iets anders gaan zoeken. misschien toch een boeket bloemen halen in de bloemenwinkel en vragen er geen plakkertjes van de winkel op te plakken.
er is hier van alles binnengekomen. mijn stok en handschoenen met koperdraad die helaas te klein zijn. zal ze dan straks een nieuw paar kopen maar een paar maten groter. voor die prijs? moet je het niet laten. ventje heeft de sensorlampjes voor de gang ontvangen. een dvd en er zat een extra film in die 'dear john' heet. de doos waarin de sensorlampjes zitten, zitten nog in de doos en Lilly probeerde daarstraks ze er proberen uit te halen maar dat lukt haar niet. en nu is ze naar boven.
Anjelier: Lilly was in Nederland naar de dierenarts ginder geweest maar dan had ze nog haar broer en zusjes mee. en ze was helemaal niet bang zei Suus. niet van de autorit en niet in de praktijk. maar hier was dat een ander verhaal. ze zat helemaal achterin gedoken in de reiskooi, die eigenlijk voor een kleine hond bedoelt en is en die we van vrienden gekocht hebben voor een prijsje. Maya moest er haar uittrekken en beven dat ze deed. maar dan liet ze alle behandelingen toe, zij het met lichte tegenzin. ze kreeg nog een pilletje tegen de wormen die ze braaf inslikte. en had een begin van vlooien. Ja, wat wil je? de andere katten mochten buiten en liepen waar ze wilden en natuurlijk lopen ze dan wat op. dan heeft ze ook een pipetje in haar nek gekregen. de tweede keer ging ze voor haar sterilisatie. Maya haar warmtelamp was stuk en ze heeft haar verwarming hoger gezet en de reiskooi er heel dichtbij. De volgende keer moet ze voor haar herhalingsprikjes en dan gaan we ook een afspraak maken om Gimly eens onder handen te nemen. hij is om de haverklap ziek. zijn ogen staan nog helder, want je ziet het aan de ogen als een kat ten einde is. we zagen dat alleszins bij ons Mies. ginder in engeland hadden ze haar waarschijnlijk 2 jaar jonger gezet dan ze was, omdat ze anders niet ging geadopteerd worden. dat zei de dierenarts in beaconsfield waar Mies een boontje voor had. hij is daarna het land uitgezet. van die nieuwe moest Mies niets weten en dan hebben we aan Jill, onze buurvrouw gevraagd waar zij ging. en dat was in Flackwell Heath. niet zo heel ver van ons deur. Mies zat altijd in de reiskooi te miauwen, bang dat we haar weer naar het asiel gingen brengen maar dan zag ze het gebouw van de dierenarts en stopte. we moesten daar nooit lang wachten.
ik ga me nu aankleden en we gaan naar de markt.
Fijne dag seizoentjes.
En voor de verandering? Regen en wij gaan straks naar de markt. in dat weer denk ik niet dat de bloemen er gaan staan. dan maar iets anders gaan zoeken. misschien toch een boeket bloemen halen in de bloemenwinkel en vragen er geen plakkertjes van de winkel op te plakken.
er is hier van alles binnengekomen. mijn stok en handschoenen met koperdraad die helaas te klein zijn. zal ze dan straks een nieuw paar kopen maar een paar maten groter. voor die prijs? moet je het niet laten. ventje heeft de sensorlampjes voor de gang ontvangen. een dvd en er zat een extra film in die 'dear john' heet. de doos waarin de sensorlampjes zitten, zitten nog in de doos en Lilly probeerde daarstraks ze er proberen uit te halen maar dat lukt haar niet. en nu is ze naar boven.
Anjelier: Lilly was in Nederland naar de dierenarts ginder geweest maar dan had ze nog haar broer en zusjes mee. en ze was helemaal niet bang zei Suus. niet van de autorit en niet in de praktijk. maar hier was dat een ander verhaal. ze zat helemaal achterin gedoken in de reiskooi, die eigenlijk voor een kleine hond bedoelt en is en die we van vrienden gekocht hebben voor een prijsje. Maya moest er haar uittrekken en beven dat ze deed. maar dan liet ze alle behandelingen toe, zij het met lichte tegenzin. ze kreeg nog een pilletje tegen de wormen die ze braaf inslikte. en had een begin van vlooien. Ja, wat wil je? de andere katten mochten buiten en liepen waar ze wilden en natuurlijk lopen ze dan wat op. dan heeft ze ook een pipetje in haar nek gekregen. de tweede keer ging ze voor haar sterilisatie. Maya haar warmtelamp was stuk en ze heeft haar verwarming hoger gezet en de reiskooi er heel dichtbij. De volgende keer moet ze voor haar herhalingsprikjes en dan gaan we ook een afspraak maken om Gimly eens onder handen te nemen. hij is om de haverklap ziek. zijn ogen staan nog helder, want je ziet het aan de ogen als een kat ten einde is. we zagen dat alleszins bij ons Mies. ginder in engeland hadden ze haar waarschijnlijk 2 jaar jonger gezet dan ze was, omdat ze anders niet ging geadopteerd worden. dat zei de dierenarts in beaconsfield waar Mies een boontje voor had. hij is daarna het land uitgezet. van die nieuwe moest Mies niets weten en dan hebben we aan Jill, onze buurvrouw gevraagd waar zij ging. en dat was in Flackwell Heath. niet zo heel ver van ons deur. Mies zat altijd in de reiskooi te miauwen, bang dat we haar weer naar het asiel gingen brengen maar dan zag ze het gebouw van de dierenarts en stopte. we moesten daar nooit lang wachten.
ik ga me nu aankleden en we gaan naar de markt.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Bekske: heel mooi plaatje.
Ik wist dat het regende toen ik nog in bed lag, het raam staat op een kiertje en de regen kletterde tegen het luik.
En het regent nu nog. Heb een beetje onkruid gewied in de serre, daar wordt je niet nat. Verder binnen blijven vandaag.
Gisteren op het nieuws gezien dat de landbouwers hun aardappelen niet kunnen planten. Ja, dat zag er niet goed uit. Zoiets gaan wij hier nooit voorhebben , met die zandgrond, dat loopt er zo door.
Oma-C: ja, vond het ook spijtig dat ik ze moest weggooien. Nochtans toen ik ze afsneed van de struik zag je daar niks aan , hé. Moest ik het toen al gezien hebben, had ik ze nooit binnen gebracht. Maar ja, sé , dat weten we nu ook.
Straks naar DA , moeten er zijn om 11u30. Manlief gaat ook altijd mee, is gemakkelijk. Vroeger met ons mopsjes ging ik altijd alleen, maar Spaanse woef is een "kaliber" groter, dus gaat manlief mee. En op afspraak is gemakkelijk. Vroeger moest je wachten in de wachtzaal tot het jouw beurt was, vaak zaten er nog honden , dus ja, heb dikwijls ons ene mopsje in de auto laten zitten tot het ons beurt was. Mensen dachten dan dat ik een grote hond ging halen in de auto, ze moesten soms lachen toen ze zagen dat het een kleintje was. Een kleintje, ja, maar met een heel agressief en explosief karakter naar andere honden. Grote of kleine maakte niet uit. Dus ja, voor de rust en mijn gemoedsrust toch maar in de auto laten.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Terug van weg geweest.
Voor wie zin heeft: het verslag van de week.
Maandag
Na een voorspoedige reis aangekomen in ons verblijfplaats voor de komende vijf dagen.
Wauw! wat is dat een mooi en groot huis! En zo in orde allemaal!
Het is hier stil en mooi en ruim en zalig.
Dinsdag
Het was een welbestede regendag. Alles tot in de puntjes georganiseerd. Ik werd afgezet ter plekke om weg te besparen. Flanders Fields echt de moeite. Drie uur hebben we daar rondgelopen. Dan het Ypermuseum, was ook gezellig en fijn. Daarna lekker gaan eten. Dan naar de Last Post. Echt indrukwekkend, al was het niet onder de Menenpoort, die in de stellingen staat. Ik ga weer goed slapen.
Woensdag
Goeie morgen iedereen. Vandaag rustig aan. De rest gaat wandelen deze voormiddag. Oudste schoonzus 79 en ik gaan thuis blijven. Deze namiddag Ijzertoren bezichtigen. Aangepast aan minder goed te been zijnde mensen. Deze middag de traditionele spek en eieren.
Het is gelukt! Heel de Ijzertoren tree voor tree naar beneden. Ik heb nu genoeg grote oorlog gezien voor de rest van mijn leven. Loopgraven en soldaten en vluchtelingen en officieren en wat nog allemaal. Obussen, granaten, kogels enfin. … het komt er langs mijn oren uit.
Donderdag
Vandaag staat Nieuwpoort op het programma. Toch nog één keer De Grootte Oorlog. Onder het standbeeld van koning Albert is een klein museum. Daarna vrij. Ben benieuwd. Ik heb iets horen ronken over een billenkar. Dat wordt dan weer dolle pret. Tot straks.
Zo we zijn terug thuis. Een fantastisch mooie onverwachter tentoonstelling gezien onder het Albertmonument in Nieuwpoort. Verlaat middagmaal op de dijk. Wandeling op de dijk. Beetje winkeltjes kijken. Het was een plezante maar vermoeiende dag. Nu seffens frietjes met kip van het spit.
Vrijdag
In de regen naar huis gereden en nu schijnt hier de zon.
Voor wie zin heeft: het verslag van de week.
Maandag
Na een voorspoedige reis aangekomen in ons verblijfplaats voor de komende vijf dagen.
Wauw! wat is dat een mooi en groot huis! En zo in orde allemaal!
Het is hier stil en mooi en ruim en zalig.
Dinsdag
Het was een welbestede regendag. Alles tot in de puntjes georganiseerd. Ik werd afgezet ter plekke om weg te besparen. Flanders Fields echt de moeite. Drie uur hebben we daar rondgelopen. Dan het Ypermuseum, was ook gezellig en fijn. Daarna lekker gaan eten. Dan naar de Last Post. Echt indrukwekkend, al was het niet onder de Menenpoort, die in de stellingen staat. Ik ga weer goed slapen.
Woensdag
Goeie morgen iedereen. Vandaag rustig aan. De rest gaat wandelen deze voormiddag. Oudste schoonzus 79 en ik gaan thuis blijven. Deze namiddag Ijzertoren bezichtigen. Aangepast aan minder goed te been zijnde mensen. Deze middag de traditionele spek en eieren.
Het is gelukt! Heel de Ijzertoren tree voor tree naar beneden. Ik heb nu genoeg grote oorlog gezien voor de rest van mijn leven. Loopgraven en soldaten en vluchtelingen en officieren en wat nog allemaal. Obussen, granaten, kogels enfin. … het komt er langs mijn oren uit.
Donderdag
Vandaag staat Nieuwpoort op het programma. Toch nog één keer De Grootte Oorlog. Onder het standbeeld van koning Albert is een klein museum. Daarna vrij. Ben benieuwd. Ik heb iets horen ronken over een billenkar. Dat wordt dan weer dolle pret. Tot straks.
Zo we zijn terug thuis. Een fantastisch mooie onverwachter tentoonstelling gezien onder het Albertmonument in Nieuwpoort. Verlaat middagmaal op de dijk. Wandeling op de dijk. Beetje winkeltjes kijken. Het was een plezante maar vermoeiende dag. Nu seffens frietjes met kip van het spit.
Vrijdag
In de regen naar huis gereden en nu schijnt hier de zon.
-
Helena: Dan heb jij de week doorgebracht in ventjes geboortestreek. De Menenpoort is gesloten voor onderhoudswerkzaamheden. ik heb de "Last Post" wel onder de Menenpoort gezien en gehoord ( 2x) toen we jaren geleden bij Tante Thèrèse waren. tijdens de last post moet iedereen groeten die daar vanwege militaire reden aanwezig is. nu was er daar een duitse soldaat in een groepje en die weigerde de groet te geven. ik heb de hele tijd naar hem gekeken tot zijn kameraad hem een duw in zijn ribben gaf met zijn elleboog en hem aanmaande toch te groeten. Neen. Toen de poppyblaadjes naar beneden dwarelden is dat groepje van 8 weggegaan. Ik ben in de tijd in een privè museum over de oorlog geweest. een vriend van de Familie: Jeremy. had ze alle twee meegemaakt. hij had zelfs de laarzen van een van het koningshuis en een stuk van die parachute waaraan zo'n soldaat aan een kerktoren was blijven hangen. hij had met poppen en kleren van toen en uniformen een soort van cafè toneeltje opgezet. hij had heel veel: zo ook een schedel waar er tussen de ogen nog een kogel zat! en hij kon daar uren over vertellen. zijn oudstrijdersuniform hing vol aan beide kanten met medailles. hij had ook aan de ingang van de weg naar zijn huis zo'n bewaakhuisje staan en daar poseerde hij dan maar al te graag. nu jaren later is dat weg ( wat er mee gebeurd is weet niemand) en er is langs daar een inrit naar het jan Ypermansziekenhuis. Jeremy dronk graag een elixer d' anvers. ( meer dan 1 ook
) hij was heel boos op het stadsbestuur omdat ze hem gedwongen hadden al zijn ten toon gestelde geweren en ander schiettuig onklaar te maken op straffe van boete. hij riep dan altijd dat geen een van de oorlogsmuzea zijn "collectie" gingen krijgen. dat huisje stond daar propvol. alleen in zijn eetkamertje kon je zitten zonder memorabilia. ik heb heel de rondleiding gehad en hij vertelde dan waar hij dat gehaald had en dit. Hij kon daar uren over vertellen. we zijn daar om 14 toegekomen en pas om 17 u zijn we dan naar huis gegaan want wij moesten nog 2 boemeltreinen nemen. eentje tot station X en dan overstappen om naar Brugge te rijden. en Toen waren ze nog druk bezig met dat oorlogsmuseum onder de Halletoren. met de vrienden van de spaarkas en de wielertoeristen in de tijd ook veel kerkhoven van amerikaanse soldaten bezocht in die streken en later in de ardennen. Zaki, een vriend van mijn vader organiseerde die tripjes altijd. Dat is indrukwekkend hoe die graven staan. optisch staan ze dus schuin maar dat is maar schijn. en altijd heel goed onderhouden.
Gisteren in de regen naar de markt gegaan en ja: het bloemenkraam stond er. en ik heb haar een ferm boeket gekocht. ze hadden ook freesia's 10 voor 5 euro. maar we zijn enkel om het boeket geweest en de muis die moeder gevraagd had. er was maar 1 potje artisanale advokaat over. we zien wel wie het opeet of we nemen om beurt een hapje. Er was veel volk aan het bloemenkraam. vandaag zit de zon uit. en morgen zou het ook zonnig zijn en weer wat warmer. dan zijn die ijsheiligen voorbij. ventje zei gisteren dat hij vanmiddag mijn bloembollen in de bak ging planten. we zullen zien. vanavond eten wij kippebillen. zondag moeten we niet kijken voor eten. moeder wilde naar DWIK en ik denk dat het daar wel vol zal zitten. we hebben via de reserveringssite een bank gevraagd voor mijn rug. de laatste keer heeft degene die de plaatsen aanwees gezegd dat we het maar moesten vragen als hij ons naar de plaats bracht. want daar hebben ze buiten banken geen kussens voor de stoelen voor in je rug. Ben benieuwd hoe de kwaliteit van het eten zal zijn. en als ze alles gaan hebben. het zijn telkens nieuwe koks. Opdat Lilly niet aan de bloemen zou zitten is de deur van de keuken al de hele tijd toe. Gisteren zat ze heel de tijd aan het plastic te knabbelen van dingen die toegekomen waren. het pakje voor buurvrouw was een paar schoenen. ventje vroeg of het een kadootje was voor buurman die gisteren verjaarde maar het waren dus schoenen voor haar. Het kaartje voor schoonzus en die voor schoonbroer zitten in de rode bus. dat van schoonzus met een prior en die van schoonbroer met een gepersonaliseerde zegel met de foto van ons Mies erop. ik moet volgende maand dus prior zegels bestellen via de post zelf.Die steken ze in een grote omslag in de bus maar op de app krijg je wel een berichtje. Ik ga straks die handschoenen met koper herbestellen maar dan een maat groter.
Lilly had het weer in als ventje ging gaan slapen. rondcrossen als een zottin en achter broer. dan zat ze in de badkamer haar 'badkamerliedje' te mieuwen. ze heeft eerst op ventjes voeten gelegen voordat ze naar de mijne is verhuisd. ze was nochthans in de vooravond heel braaf. moet nu nog enkel de korrelpot vullen. Ventje zei als hij terug was boodschappen dat de Felix duurder is geworden. dan heeft hij gekeken via de bol. en daar waren ze goedkoper maar bij maxizoo waren ze nog duurder dan bij de bol. ventje moet nog 100 enveloppen bestellen. ik zit bijna zonder. ik heb het hem gisteren gevraagd maar hij is het al weer vergeten denk ik.
Straks naar moeder bellen ondanks dat ik haar zondag zie. ik denk dat het maar kort zal zijn.
ik had last met inslapen vannacht en het is geen volle maan. maar ik heb toch 2 à 3 uur geslapen. geen rare dromen.
Een nederlandse fb vriendin heeft haar poes moeten laten inslapen. ze had een tumor en de operatie was te riskant. Doortje was bijna 15.
Als de verbouwingen aan haar flat gedaan zijn en de rust is weergekeerd, gaat ze naar het asiel voor een kitten. Gimly is er weer helemaal door. ik gaf lilly eerst eten en daar stond hij ook. ik heb hem dan aan zijn eigen plaats eten gegeven. moet nog het drinkfonteintje aanleggen. Volgende maand als Lilly jarig is, krijgt ze nieuwe korrels. die gaan misschien ook goed zijn voor Gimly. En Lilly lust ook garnaalkroketten. vooral de vulling. je bord is dan heel proper gelikt.
ik ga een beetje voortdoen,
Fijne dag verder voor alle seizoentjes en als de zon bij je schijnt, geniet ervan!
Helena: Dan heb jij de week doorgebracht in ventjes geboortestreek. De Menenpoort is gesloten voor onderhoudswerkzaamheden. ik heb de "Last Post" wel onder de Menenpoort gezien en gehoord ( 2x) toen we jaren geleden bij Tante Thèrèse waren. tijdens de last post moet iedereen groeten die daar vanwege militaire reden aanwezig is. nu was er daar een duitse soldaat in een groepje en die weigerde de groet te geven. ik heb de hele tijd naar hem gekeken tot zijn kameraad hem een duw in zijn ribben gaf met zijn elleboog en hem aanmaande toch te groeten. Neen. Toen de poppyblaadjes naar beneden dwarelden is dat groepje van 8 weggegaan. Ik ben in de tijd in een privè museum over de oorlog geweest. een vriend van de Familie: Jeremy. had ze alle twee meegemaakt. hij had zelfs de laarzen van een van het koningshuis en een stuk van die parachute waaraan zo'n soldaat aan een kerktoren was blijven hangen. hij had met poppen en kleren van toen en uniformen een soort van cafè toneeltje opgezet. hij had heel veel: zo ook een schedel waar er tussen de ogen nog een kogel zat! en hij kon daar uren over vertellen. zijn oudstrijdersuniform hing vol aan beide kanten met medailles. hij had ook aan de ingang van de weg naar zijn huis zo'n bewaakhuisje staan en daar poseerde hij dan maar al te graag. nu jaren later is dat weg ( wat er mee gebeurd is weet niemand) en er is langs daar een inrit naar het jan Ypermansziekenhuis. Jeremy dronk graag een elixer d' anvers. ( meer dan 1 ook
Gisteren in de regen naar de markt gegaan en ja: het bloemenkraam stond er. en ik heb haar een ferm boeket gekocht. ze hadden ook freesia's 10 voor 5 euro. maar we zijn enkel om het boeket geweest en de muis die moeder gevraagd had. er was maar 1 potje artisanale advokaat over. we zien wel wie het opeet of we nemen om beurt een hapje. Er was veel volk aan het bloemenkraam. vandaag zit de zon uit. en morgen zou het ook zonnig zijn en weer wat warmer. dan zijn die ijsheiligen voorbij. ventje zei gisteren dat hij vanmiddag mijn bloembollen in de bak ging planten. we zullen zien. vanavond eten wij kippebillen. zondag moeten we niet kijken voor eten. moeder wilde naar DWIK en ik denk dat het daar wel vol zal zitten. we hebben via de reserveringssite een bank gevraagd voor mijn rug. de laatste keer heeft degene die de plaatsen aanwees gezegd dat we het maar moesten vragen als hij ons naar de plaats bracht. want daar hebben ze buiten banken geen kussens voor de stoelen voor in je rug. Ben benieuwd hoe de kwaliteit van het eten zal zijn. en als ze alles gaan hebben. het zijn telkens nieuwe koks. Opdat Lilly niet aan de bloemen zou zitten is de deur van de keuken al de hele tijd toe. Gisteren zat ze heel de tijd aan het plastic te knabbelen van dingen die toegekomen waren. het pakje voor buurvrouw was een paar schoenen. ventje vroeg of het een kadootje was voor buurman die gisteren verjaarde maar het waren dus schoenen voor haar. Het kaartje voor schoonzus en die voor schoonbroer zitten in de rode bus. dat van schoonzus met een prior en die van schoonbroer met een gepersonaliseerde zegel met de foto van ons Mies erop. ik moet volgende maand dus prior zegels bestellen via de post zelf.Die steken ze in een grote omslag in de bus maar op de app krijg je wel een berichtje. Ik ga straks die handschoenen met koper herbestellen maar dan een maat groter.
Lilly had het weer in als ventje ging gaan slapen. rondcrossen als een zottin en achter broer. dan zat ze in de badkamer haar 'badkamerliedje' te mieuwen. ze heeft eerst op ventjes voeten gelegen voordat ze naar de mijne is verhuisd. ze was nochthans in de vooravond heel braaf. moet nu nog enkel de korrelpot vullen. Ventje zei als hij terug was boodschappen dat de Felix duurder is geworden. dan heeft hij gekeken via de bol. en daar waren ze goedkoper maar bij maxizoo waren ze nog duurder dan bij de bol. ventje moet nog 100 enveloppen bestellen. ik zit bijna zonder. ik heb het hem gisteren gevraagd maar hij is het al weer vergeten denk ik.
Straks naar moeder bellen ondanks dat ik haar zondag zie. ik denk dat het maar kort zal zijn.
ik had last met inslapen vannacht en het is geen volle maan. maar ik heb toch 2 à 3 uur geslapen. geen rare dromen.
Een nederlandse fb vriendin heeft haar poes moeten laten inslapen. ze had een tumor en de operatie was te riskant. Doortje was bijna 15.
Als de verbouwingen aan haar flat gedaan zijn en de rust is weergekeerd, gaat ze naar het asiel voor een kitten. Gimly is er weer helemaal door. ik gaf lilly eerst eten en daar stond hij ook. ik heb hem dan aan zijn eigen plaats eten gegeven. moet nog het drinkfonteintje aanleggen. Volgende maand als Lilly jarig is, krijgt ze nieuwe korrels. die gaan misschien ook goed zijn voor Gimly. En Lilly lust ook garnaalkroketten. vooral de vulling. je bord is dan heel proper gelikt.
ik ga een beetje voortdoen,
Fijne dag verder voor alle seizoentjes en als de zon bij je schijnt, geniet ervan!
Cats Rule!
-

Hallo allemaal, zonnig vandaag dus moeten we ervan genieten als je kan
t is altijd maar voor eventjes dus niet laten voorbijgaan
Helena een fijne vakantie gehad, goed is dat....
anjelierken, succes bij de DA.....
M-M altijd een heel verhaal, fijn etentje met je mama
Groetjes aan al wie zich niet lekker voelt
groetjes en sterkte......tot.........
-

Hallo iedereen,
HVT: zo te lezen heb je een goede reis gehad, elke dag een uitstapje. Bedankt om het met ons te delen. Manlief en ik zeggen al lang dat we eens naar Ieper gaan, maar het komt er niet van. We zijn daar nog nooit geweest.
Gisteren is alles goed verlopen bij de DA. Spaanse woef weegt 16 kg, vorige jaar was dat 15kg. Had wel verwacht dat hij verdikt was, hij krijgt hier geregeld tussendoortjes, we gaan dat toch beperken.
Volgens DA bestaat er een product dat zowel vlooien, teken en wormen bestrijdt. Is een pipet dat je in de hals moet doen. Dat doen we al met vlooien en teken. Het probleem is dat hij het ontwormingsmiddel niet wil innemen , ook als verpulver ik het zodat het poeder is. Nu gaat DA dat bestellen , want je moet daar een voorschrift voor hebben bij de apotheker. We gaan daar eens mee proberen.
Net thuis van een dagje uit. Ik wist dat er ergens een tuinbeurs was, maar wist niet meer waar. Dus vanochtend eens op internet gekeken en jawel in Beervelde. We zijn daar vroeger nog eens geweest, dus ons klaargemaakt en weg waren we. Was een mooi uitstapje, zonnig weer , voldoende kraampjes met eten en drinken en heel veel bloemen en planten. Is voor herhaling vatbaar. En als verrassing vrienden van ons tegen gekomen. Er stond daar een vrouw te zwaaien, eens goed gekeken en jawel , was plezant, zo op het onverwachts vrienden zien.
-
HAPPY MOTHERSDAY! ( ook voor deze die van 't stad zijn
)
De laatste ijsheiligen heeft ons mooi te pakken: geen straaltje zon te zien aan de kust en mijn meteo zegt morgen veel regen. Daarna zou het opklaren en de hele week zon met al wat aangenamere temperaturen. Tegen de morgen was Lilly wreed ambetant. om 4 uur is ze er mee begonnen. Ze hebben wel een zakje elk van 25 gr naar binnengespeeld. en gisteren hadden ze tonijn gekregen daar wij vandaag weg zijn. ventje heeft gisteren op de koer gewerkt. het was ontspannend, zei hij. ik zei tegen hem dat hij dan maar van tunieren zijn hobby moet maken. in de plaats van in de zetel te zitten, spelletjes te spelen of tv te kijken. hij zei dat hij er nog over ging nadenken. dat beloofd dus. we komen twee bakken te kort om alles te planten dus misschien dinsdag terug naar de brico. er stond daar een wicker tuinset opgesteld, die bijna iedereen die een tuin heeft en de centen zo een opstelling heeft. zelfs mijn moeder heeft er een maar die staat al bijna 3 jaar binnen.
ik vind het tafelblad wel niet mooi want het is gewapend glas. dus je ziet de draden liggen. maar ja, zei moeder, ik leg er dan een tafelkleedje over en 't is opgelost. en dat staat dus nu binnen ipv buiten. nu wil ze die partytent terug die ze jaren geleden aan ons gegeven heeft omdat Suus en Hans toen gingen komen. ze wil die aan de binnenkant van de koer aanbrengen daar waar de deur van de kleine keuken en de bijkeuken open gaan. Ik zeg tegen haar, bij de eerste grote windstoot ligt je partytent over de muur waar vroeger het plein van de club was. andere mensen gaan dat wel voor mij in orde brengen zei ze fijntjes. Buurman V had ons aangeraden als we hem op zetten, de poten in iets stevig te zetten zodat die inderdaad niet wegwaait. maar daarvoor moeten we naar zo'n outdoor winkel. en dan moet je nog zien met regen dat je dak ervan niet inscheurd. Buurvrouw is een keer met zo'n partytent en al weggewaaid. ze had een gekneusde pols. buurman had zijn rug gedraaid om iets te pakken en ineens waren ze weg: de partytent èn buurvouw om zo'n 200 meter verder neer te komen. daarna heeft hij gezegd dat hij zo geen meer opzet, ten zij in zijn pakhuis. Gisteren heb ik ze zien weggaan want het etentje voor buurman zijn verjaardag kon niet eerder. hij zal wel een foto op fb zetten. ventje heeft vergeten de bloemen voor moeder binnen te zetten. dat zal ik dan straks wel doen of we zitten op de baan en hebben ze niet mee. onlangs had ventje toen we naar brugge moesten voor mijn behandeling zijn gsm aan de oplader laten zitten. we waren al aan vijfwege toen het hem te binnen schoot. daar is er een restaurant dat "julia's" heet en eerder "vlissegem" noemde. het zit daar bijna altijd vol. In de zomer hebben ze een reuzen partytent met sfeerverlichting aan de zijkant voor de terrasgangers Ik stelde op een dag voor om eens naar daar te gaan maar moeder beweerde bij hoog en laag dat ze daar de paling in het frituurvet gereed maken.Dat was wel het geval in DGW. je kon zelfs aan de paling nog proeven wat er voordien in het vet gesmeten was. Gimly zit hier naast mij en is aan het kijken naar de vogeltjes. Gisteren toen ventje op de koer bezig was vond het een huisjesslak. Buurman V was onder de overkapping van zijn boventerras bezig met de was op te hangen en ventje riep naar hem en vroeg of hij hem moest hebben. "ik lust geen escargots." was het antwoord. ik eerlijk gezegd ook niet maar ventje is er dol op. vooral de lookboter waarin ze klaargemaakt zijn. en dan een paar boterhammen erbij en hup naar binnen. ventje heeft ontdekt dat we ook scampi diabolique in de diepvries hebben. was totaal uit zijn gedacht gegaan. de 16 de komt de diepvriesman nog effen langs en we hebben iets in de folder gevonden dat we wel willen uitproberen. platte deegkoeken met 4 kazen. als dat ons bevalt, kopen we de volgende keer er nog 4 stuks als ze er nog hebben. elke maand hebben die iets nieuws. als het ons aanstaat dan proberen we het eens uit.
Ventje heeft net naar zijn zus gebeld. die is vandaag jarig. en donderdag is het de beurt aan schoonbroer. wanneer de kaartjes gaan toekomen is mij een raadsel. Dat voor schoonzus is met een prior opgezonden en normaal moet ze die maandag krijgen. maar het jaar ervoor hebben ze de kaartjes op een dinsdag in de bus gestoken. en dat noemen ze dan 'de volgende dag bezorgd'.
De pastoor zijn klokken zijn hier lustig aan het kleppen. dat duurt altijd een kwartier. en als de wind ergens van waait hoor je ze soms nog luider. En ik heb ook geen idee wanneer de communies zijn. vroeger kregen we altijd een klein foldertje maar nu niet meer. er zijn ook besparingen in de kerk zeker? ik ben benieuwd wat moeder gaat vinden van haar boeket en haar zwarte muis. gisteren was het een kort telefoontje want ze moest nog naar de apotheek om een formulier te laten invullen. en ook nog naar de ldl. wij gaan volgende week maar dan naar die in de buurtgemeente. en daar hebben ze meestal alles. ventje heeft weeral vergeten mijn 100 enveloppen te bestellen. weer uit zijn gedachten gegaan. ik zal er hem maandag nog even aan herinneren.
en nu ga ik verder doen. pillen slikken en aankleden. dan alles verzamelen en op naar Brugge. om dan naar Varsenare te gaan rijden.
Fijne dag verder!
HAPPY MOTHERSDAY! ( ook voor deze die van 't stad zijn
De laatste ijsheiligen heeft ons mooi te pakken: geen straaltje zon te zien aan de kust en mijn meteo zegt morgen veel regen. Daarna zou het opklaren en de hele week zon met al wat aangenamere temperaturen. Tegen de morgen was Lilly wreed ambetant. om 4 uur is ze er mee begonnen. Ze hebben wel een zakje elk van 25 gr naar binnengespeeld. en gisteren hadden ze tonijn gekregen daar wij vandaag weg zijn. ventje heeft gisteren op de koer gewerkt. het was ontspannend, zei hij. ik zei tegen hem dat hij dan maar van tunieren zijn hobby moet maken. in de plaats van in de zetel te zitten, spelletjes te spelen of tv te kijken. hij zei dat hij er nog over ging nadenken. dat beloofd dus. we komen twee bakken te kort om alles te planten dus misschien dinsdag terug naar de brico. er stond daar een wicker tuinset opgesteld, die bijna iedereen die een tuin heeft en de centen zo een opstelling heeft. zelfs mijn moeder heeft er een maar die staat al bijna 3 jaar binnen.
Ventje heeft net naar zijn zus gebeld. die is vandaag jarig. en donderdag is het de beurt aan schoonbroer. wanneer de kaartjes gaan toekomen is mij een raadsel. Dat voor schoonzus is met een prior opgezonden en normaal moet ze die maandag krijgen. maar het jaar ervoor hebben ze de kaartjes op een dinsdag in de bus gestoken. en dat noemen ze dan 'de volgende dag bezorgd'.
De pastoor zijn klokken zijn hier lustig aan het kleppen. dat duurt altijd een kwartier. en als de wind ergens van waait hoor je ze soms nog luider. En ik heb ook geen idee wanneer de communies zijn. vroeger kregen we altijd een klein foldertje maar nu niet meer. er zijn ook besparingen in de kerk zeker? ik ben benieuwd wat moeder gaat vinden van haar boeket en haar zwarte muis. gisteren was het een kort telefoontje want ze moest nog naar de apotheek om een formulier te laten invullen. en ook nog naar de ldl. wij gaan volgende week maar dan naar die in de buurtgemeente. en daar hebben ze meestal alles. ventje heeft weeral vergeten mijn 100 enveloppen te bestellen. weer uit zijn gedachten gegaan. ik zal er hem maandag nog even aan herinneren.
en nu ga ik verder doen. pillen slikken en aankleden. dan alles verzamelen en op naar Brugge. om dan naar Varsenare te gaan rijden.
Fijne dag verder!
Cats Rule!
-

Een fijne zondag vandaag en een mooie
moederdag aan ALLE mama's
Wij vieren het pas op 15 augustus,
dus dit is extra
Hopelijk een gezellige dag, gisteren was er
een stralende zon maar het ziet er vandaag
minder zonnig uit ook al was het beloofd
We nemen maar wat komt en maken er het beste van...
Groetjes allen en tot.......
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Wou naar de Hanswijkprocessie gaan kijken.
Mijn darmen dachten daar anders over.
En mijn spieren ook.
Dan maar vrede genomen met de foto's gemaakt door een fb-vriend.
Die opstoten komen altijd op de slechte moment.
Morgen ander en beter.
Mijn darmen dachten daar anders over.
En mijn spieren ook.
Dan maar vrede genomen met de foto's gemaakt door een fb-vriend.
Die opstoten komen altijd op de slechte moment.
Morgen ander en beter.
-

Hallo iedereen,
Aan IEDEREEN een fijne Moederdag .
De kinderen waren hier in de namiddag, we hebben ook een tijdje buiten gezeten, maar er was wel wat wind.
Had deze ochtend 2 taarten gebakken. Dan heb ik zeker genoeg. Want vaak nemen ze 2 stukken ( dat mag hé, met alle plezier). Had een ananastaart en een clafoutis met abrikozen gebakken.
Als middagmaal had manlief croque monsieur gemaakt. Als ik taarten bak , heb ik vaak geen zin meer om nog te koken.
België heeft het goed gedaan op het Eurosongfestival. Een 7de plaats is heel goed. Wij kijken daar niet naar, maar weet wel graag de uitslag.
Clive: wordt maar weer vlug beter, je wordt hier gemist.
Ook veel beterschap voor de andere seizoentjes.
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

van sommige mensen gaan je haren naar boven horen niet wat je zegt zoals gisteren .Was met de twee probleem honden buiten en ik zie dat ze naar de honden komen .Zeg hen wel 10 keer blijft van de honden af .Natuurlijk horen ze niet waardoor de honden in paniek rond draaien en ik een verkeerde beweging daardoor doe .Met als gevolg voordurend zak ik nu door de knie straks raad vragen aan kinesist wens iedereen het beste toe groetje